Blog >> jtd >> 159

>> Szervizszelod9 // Alfa 159 SW Ti // 2019-01-31

Sajnos elkezdett ereszteni a vízpumpa [2. kèp], így idő előtt szükséges lett a vezérlés cseréje. Dayco vezérlés volt benne, most kapott gyári, Ricambi Originali szettet [1. kép].


Km: 187 696

>> Szervizszelod9 // Alfa 159 SW Ti // 2018-11-27

Rábukkantam erre a pontra is, úgyhogy írok egy gyors összefoglalót az elmúlt 7 hónap és 18 ezer kilométer tapasztalatairól és az elvégzett karbantartásokról.

Alapvetően jó állapotban volt az autó. Sajnos a belseje kis törödést igényel(t), de szépen lassan haladok a dolgokkal. Első sorban az utólagos fejegységet cseréltem vissza a gyárira. Így működik jól minden és nekem is jobban tetszik a középkonzol.

Mivel az autót németből hoztuk, ezért az első napokban kapott egy alapos alvázmosást Csepelen (3000 Ft) majd alváz és üregvédőt az egész alja. Így reménykedem benne, hogy nem lesz probléma a rozsda továbbra sem. Ugyanis a német papírokat átböngészve, az autó 4 éves koráig csak április és október között közlekedett.

Az autóba be volt építve egy mélyláda, erősítővel minden sallanggal. Mivel visszaraktam a gyári fejegységet, így a mélyláda is repült. Elégedett vagyok a gyári (nem Bose) rendszer hangzásával, szépen be lehet állítani.

Kormány újra lett bőrözve, valamint a vezető oldali ülés is kicsit javítva.

Az autó 174500-nál kapott új olajat, olajszűrőt, levegőszűrőt, pollenszűrőt és üzemanyagszűrőt.

Volt egy klíma hiba is. A szokásos "csak tölteni kell" szöveget kaptuk az eladótól. Sajnos jóhiszeműen fel is töltettem, 12 ezerért. 2 hét alatt elszivárgott a gáz... Újra töltés színezett cuccal, megint 12 ezer. Meglett a hiba, egy cső repedt el. Csere alkatrész 15 ezer volt bontva. Beépítés és újra töltés már csak egy 10-es volt.

A cooler után elrepedt a szívósor felé menő cső. Ez cserélve lett. Közben kitakarítottam az EGR-t és MAP szenzort. Ráfért, mert az előző tulaj elég sokat ment vele rövidtávon.

Első fékbetétek és váltóolaj is cserélve lett. Fékbetétből TRW, váltóolajbol Fuchs Sintofluid (2.6l) ment bele. 177xxx kilométernél.

Mivel az autó ültetve van, még a TI-nél is alacsonyabbra és a téli kerekek kisebbek voltak, mint a 19"-es nyári, ezért a 225/45/R17 gumikat nagyobb, 225/55/R17 méretű Pirelli Sottozerokra cseréltem. Nem rég fel is kerültek, de a centírozás nem sikerült jól a gumisnak, így visszavittem és újra centírozták.

Nem sorban írtam le a dolgokat, hanem ahogy eszembe jutottak. Sajnos a költségekre sem emlékszem pontosan, de lehet nem is akkora baj :D

>> EseménySanyi // Alfa 159 SW 2,4 JTDm Q-Tronic // 2015-03-29

Már jó ideje foglalkoztatott a gondolat, hogy fiatalítani kellene. A Gt és a 159 között vacilláltam sokáig. Hónapokon keresztül csak a használt autót bújtam. Március 21-én azonban útra keltünk. Ez volt az első amit megnéztük. Apró hibái vannak, de egyben van...de sok a nyűg vele mire magyar papírja lesz(gondoltam). Aznap még 2-t megnéztünk itthon...egyik sem volt jobb mint az első. Aztán a rá következő héten még 2-t....és még mindig az első volt a nyerő. Így március 27-én reggel ismét útra keltünk, pénzzel a zsebben. Hatalmas élmény volt róni vele a km-eket hazáig. Ha igaz kedden már friss ropogós rendszámmal birtokba is vehetem. Remélem ez is egy gyönyörű szerelem lesz. Folyt. köv. :)

>> SzervizShadin // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2013-06-16

Miután minden szerszám alkatrész bátorság stb... összegyűlt, neki is láttam a vezérlés cseréjének, fasza gyerek vagyok, mit számít ha elba..om, jöjjön aminek jönnie kell. Három különböző dokumentációból dolgoztam és csak egyszer akadtam meg, amikor a főtengely ill. vezérlés rögzítőt kellett feltennem, ugyanis az eredeti még le nem szedett vezérműszíjnál volt egy kis eltérés a vezérlésnél (1. kép).

Ha jelre tettem akkor rögzített a vezérlés és elment a főtengely, ha a főtengely rögzített akkor pedig elment a vezérlés :-)

Itt jött a találgatás, hogy megnyúlhatott-e ennyire a szíj, vagy eleve el lett .aszva az előző cserénél. Most sem tudom, de leszedve a régi szíj tök ugyanolyan hosszú volt mint az új :-( Úgy döntöttem hiszek a rögzítő készletnek annak ellenére, hogy Opel-hez, Saab-hoz való :-)

A főtengely rögzített állapotban a dugattyú pedig felső holtponton. Tehát elvileg minden .asza. Ellenőriztem egy hurkapálcikával az izzító gyertya felől, aminek egy kis darabja beleszakadt a hengerbe. F.sza mondom, most mit csináljak? Úgy hagytam.

Görgők, feszítők, vízpumpa csere. Az előd szerelő az idióta (vagy zseni?) berögzítőzte a blokk és a tömítés között pedig én úgy készültem, hogy gyorsan fogok VP-t cserélni mert nem volt kedvem leereszteni a vizet :-( El is folyt tetemes mennyiség. Francba.
Én nem tömítettem be.

Alsó felső rögzítés után a vezérlés szíjtárcsáját meglazítva új szíj felhelyezve, feszítő görgő beállítva, vezérlés szíjtárcsa rögzítve. Ezek után vezérmű rögzítő leszerelése, majd motor átforgatása (izzító gyertya kiszerelve) kétszer minden frankó.

Teljes összeszerelés ill. beindítás előtt álltam felette egy órácskát és a már álmomból felkeltve is kívülről fújt három nyelven megtanult leírást elevenítettem fel. Vajon mit .aszhattam el, mire nem figyeltem oda?

Biztos ami biztos a vezérlés csere és többször körbeforgatott motor után visszatettem a rögzítőket még 1X. Jó volt. Lehetett összerakni az egészet.

Beindult. Pöccre. Majd hideg veríték mert a köv. pillanatban elkezdett egyenetlenül járni. Majd miután elégett és eltávozott belőle a hurkapálca, tökéletesen járt. Azóta letekertem pár száz kilométert és semmi gond.

De. 10-től du. 5-ig csináltam, ebből a tényleges munka 2-3 óra volt, a többi pedig elmélkedés. Vissza gondolva nem nagy ügy :-)

>> SzervizNCi // Alfa 159 2.4 JTDm SW Dist. aut. // 2007-12-17

Ma elfolyt egy jelentősebb mennyiségű olaj a motorból a földre. Tréler lett a vége. 10720 km. Az Alfa assistance adott egy Zafirát cserébe. Végülis azt irják a garancia füzetben, hogy azonos kategúriájú autó jár. Nem tudtam, hogy ennyire drágák ezek a zafirkák....

>> EgyébNCi // Alfa 159 2.4 JTDm SW Dist. aut. // 2007-12-12

Hat kedves cartarsak, az alabbi megallapitasokat kell tennem:
Nagyon allat. Imadom.
Fek: szeintem meg a 330mm-es Brembo is kicsi/nem jo ra, mert csunyan 200 folottrol (termeszetesen nemetorszagben) eroset fekezve bemelegszik, rangat. Nem ertem, a 47-es ugyanezt csinalta, azt hittem ez jobb lesz. 200 alatt minden ok. Kerdezem en, egy 200 lovas autora miert nem lehet olyan feket tenni, ami 200 folott is jo?
Az auto normalis használatnal 10-10.5 littyot ker. Ha hozzateszem, hogy egy hidmerlegen, ugy, hogy benne ultem, 1880kg, 200 paci es automata, akkor nem rossz. Aki fogyasztasi rekordot akar donteni, ne ilyet vegyen.
Miutan Bo eljott a Kelet-Pestbol, azutan adtak at. Az alabbi dolgokat vettem eszre 10k alatt: valami allat lekente a muszerfalat vmi takonnyal, amitol nem nagyon, de fenylik. Az a muszerfal, aminek az a lenyege, hogy matt legyen. Kezet tornem el. A gyari szonyegnek nincs meg a lerogzito pontja, amit nem is ertek (szonyegen van, padlon nincs). A visszavalto gomb a kormanyon kontakt hibas.
Hat ez, olyan mint egyik-masik holgyemeny, vannak gondjai, de megorulsz erte...