Blog >> 16v

>> SzervizG-Burt // Alfa 33 1.7 16V "ÖREGLÁNY" // 2013-06-30

Végre volt időm nekiállni a futóműnek. Elöl összes szilent+gömbfej cserélve lett, pozitívum, h mindenhonnan a gyári cuccokat dobtam ki. Egy darab első lengőkart cserélni kellett, mert kicsit elrohadt a régi, bontóból lett. Egy satu mínusszal, illetve némi szívással kész lett, jó lett. Hátra van még a stabrúd beszerzése, illetve pár alkatrész még festésre szorul. Az alkatrészekért és a présért köszönet Zé.-nek.

>> SzervizShadin // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2013-06-16

Miután minden szerszám alkatrész bátorság stb... összegyűlt, neki is láttam a vezérlés cseréjének, fasza gyerek vagyok, mit számít ha elba..om, jöjjön aminek jönnie kell. Három különböző dokumentációból dolgoztam és csak egyszer akadtam meg, amikor a főtengely ill. vezérlés rögzítőt kellett feltennem, ugyanis az eredeti még le nem szedett vezérműszíjnál volt egy kis eltérés a vezérlésnél (1. kép).

Ha jelre tettem akkor rögzített a vezérlés és elment a főtengely, ha a főtengely rögzített akkor pedig elment a vezérlés :-)

Itt jött a találgatás, hogy megnyúlhatott-e ennyire a szíj, vagy eleve el lett .aszva az előző cserénél. Most sem tudom, de leszedve a régi szíj tök ugyanolyan hosszú volt mint az új :-( Úgy döntöttem hiszek a rögzítő készletnek annak ellenére, hogy Opel-hez, Saab-hoz való :-)

A főtengely rögzített állapotban a dugattyú pedig felső holtponton. Tehát elvileg minden .asza. Ellenőriztem egy hurkapálcikával az izzító gyertya felől, aminek egy kis darabja beleszakadt a hengerbe. F.sza mondom, most mit csináljak? Úgy hagytam.

Görgők, feszítők, vízpumpa csere. Az előd szerelő az idióta (vagy zseni?) berögzítőzte a blokk és a tömítés között pedig én úgy készültem, hogy gyorsan fogok VP-t cserélni mert nem volt kedvem leereszteni a vizet :-( El is folyt tetemes mennyiség. Francba.
Én nem tömítettem be.

Alsó felső rögzítés után a vezérlés szíjtárcsáját meglazítva új szíj felhelyezve, feszítő görgő beállítva, vezérlés szíjtárcsa rögzítve. Ezek után vezérmű rögzítő leszerelése, majd motor átforgatása (izzító gyertya kiszerelve) kétszer minden frankó.

Teljes összeszerelés ill. beindítás előtt álltam felette egy órácskát és a már álmomból felkeltve is kívülről fújt három nyelven megtanult leírást elevenítettem fel. Vajon mit .aszhattam el, mire nem figyeltem oda?

Biztos ami biztos a vezérlés csere és többször körbeforgatott motor után visszatettem a rögzítőket még 1X. Jó volt. Lehetett összerakni az egészet.

Beindult. Pöccre. Majd hideg veríték mert a köv. pillanatban elkezdett egyenetlenül járni. Majd miután elégett és eltávozott belőle a hurkapálca, tökéletesen járt. Azóta letekertem pár száz kilométert és semmi gond.

De. 10-től du. 5-ig csináltam, ebből a tényleges munka 2-3 óra volt, a többi pedig elmélkedés. Vissza gondolva nem nagy ügy :-)

>> EgyébG-Burt // Alfa 33 1.7 16V "ÖREGLÁNY" // 2013-06-10

Sikerült végre lefújnom a lökhárítókat, illetve az apróbb festendő dolgokat is megcsináltam a kasznin, már csak a polír kell. Felkerült a szárny is fényezve.

>> SzervizG-Burt // Alfa 33 1.7 16V "ÖREGLÁNY" // 2013-06-06

Megjöttek a cuccok, délután bekerül:)

>> SzervizG-Burt // Alfa 33 1.7 16V "ÖREGLÁNY" // 2013-05-26

Ma kapott 4db új gyertyát, gyári NGK Platinum.

>> EgyébG-Burt // Alfa 33 1.7 16V "ÖREGLÁNY" // 2013-05-22

Éppen Erdélyben vagyunk. Az idevezető utat gyönyörűen teljesitette, 6,9l! átlagfogyasztással. Amerre mentünk eddig, mindenhol megnézték, valahol még fényképezték is. Hihetetlen.

>> SzervizG-Burt // Alfa 33 1.7 16V "ÖREGLÁNY" // 2013-05-14

Mivel lassan belekerült a motorba az 5000km, ezért megejtettem. Olaj, olajszűrő, levegőszűrő.

>> Tuning és extraG-Burt // Alfa 33 1.7 16V "ÖREGLÁNY" // 2013-05-10

Visszavettem Törpi kerekeit Süni155-től. Kicsit át fognak alakulni:)

>> Tuning és extraG-Burt // Alfa 33 1.7 16V "ÖREGLÁNY" // 2013-05-06

Egyszerűen nem tetszett, hogy fekete:D Egy kis csiszolás, egy kis alapozás, egy kis maradék festék keresés és kész is lett:D Érdekes, hogy ezt a festéket pirosként adták el...:)

>> SzervizG-Burt // Alfa 33 1.7 16V "ÖREGLÁNY" // 2013-05-05

Ez is cserélődött, szűrővel együtt. A tank szellőztető rendszerét át kellett fújni, nem tudta szívni rendesen a naftát.