Blog >> budaörs
Kissé elmaradtam a blogolással, így most pótlom.
Idén -illetve már tavaly- esett rendesen a hó, volt amikor térdig lehetett gázolni benne. Kellett valami gyors megoldás arra, hogy ne a gyári Selespeedes szőnyegeket pusztítsam hólével.
Régi vágyam teljesült be, amikor is egy Motorsport feliratos szett került az autómba. Na jó, nem is, de legalább nem kínai, nem szagos. Igaz ugyan, hogy távolkeleti export cikk, így kibontás után derült ki, jobb kormányos autókba való! Persze ez a gyári fotón is látható, de nem venni észre, mert balra van téve, ami jobbra való De legalább nem velem szemezget nap mint nap a "Motorsport" :D
Nem tudok mást írni, csak ismételni magam, mint egy fantáziátlan családapa, akinek a fejére nőttek a gyerekek: hogy rohan az idő.. Ennyi kilométerrel adtam el Julyt. Akkor már régen bizsergett a seggem, mert új autóba akartam ülni. Most ezt szerencsére nem érzem..
Olajcsere, szűrők cseréje és légszűrő tisztítás, fékbetét reszelés - továbbra is nyikorog.
Kicsit jobbra húzott az autóm, nem tudom mitől, nem nagyon emlékszem arra, hogy megütöttem volna a futóművet. Az Autóház Budaörsnél állították be, most úgy tűnik, hogy jó :)
Szerintem nincs még egy ilyen lelkes ügyfele az Autóhéz Budaörsnek, mint én. Kb havonta megjelenek valami problémával. Mai napon ezekkel:
Megjött az elhagyott lámpamosó búra. Megjött az új klímavezérlő, amit a kopott gombok miatt gariban kicseréltek. Okos olaszok.. inkább lenne garis elem a lengőkar vagy a kuplung, mint hogy 3 gumigomb miatt küldenek egy komplett berendezést. Sebaj, örülünk neki.
Aztán történt, hogy a nemrég kicserélt csonkállványon - ami bontott volt - a csapágy anya (vagy valami ezen a tájon) nem passzolt teljesen a kopás miatt a féltengelyhez, ezért elindulásnál fémesen pattant egyet. Namost ezt kideríteni nem volt egyszerű, így sikerült megint egy félnapot eltöltenem a szervizben. Mintha lottómilliomos lennék..
Bő egy hónapja kezdődött, egy kőszegi kátyúval. Utána vettem észre h félrehúz az autó. Aztán jártam két futóművesnél, és volt egy gumicsere, és semmit sem javult az autó. Ráadásul a gumi csere alkalmával rosszul centríroztak, így elkezdett rázni is.
A diagnózis a csonkállvány deformációját fedte fel. Ezért a bal első kerék dőlésszögét nem lehetett jól beállítani. Az új gumik is látványosan koptak ott, ezért nem akartam halogatni a cserét, kértem h rendeljenek egyet. Ám visszahívtak, hogy az új ára 100.000 Ft + Á, biztos kell? Ezt hallva elhültem kissé.. Osztottam szoroztam, minden kedvezményemet latba vetve több volt az ára, mint amit szívesen kiadnék érte, így belekerült az első használt alkatrész Piribe. Két éves korára meg kellett érnie ezt, de talán megérti, h inkább 25.000 ért veszek bontottat bele.. Szerencsére minden jtd GT csonkállványa ugyanolyan, nem kellett esélytelenül bontott Q2-t vadászni. A cserét a szokásos helyen végezték el.
Lényeg, h most már megoldva ez a probléma is.
Gyűlnek a kilométerek..
Hatvanezres szerviz elvégezve az Autóház Budaörsnél.
Csak a szokásos folyadék csere, tisztítások voltak. A vezszíjat nem cserélték, csak ellenőrizték, szerintük még bírja. Remélem is.. :)
Így legalább nem lett horror drága a szerviz, csak elég drága.
Megvolt az első olajcsere. Ezennel hivatalosan is lezártnak tekintem autóm bejáratási folyamatát! :)
Beállították a vezetőoldali ajtót is, amiről használat közben kiderült, hogy kicsit nehezen csukódik.
Megérkezett az első krómpajzs felső része is: ez már matt színű, amilyennek lennie kellett volna (lásd korábbi blogbejegyzésem).
És végre a helyére került a bal első sárvédőm is, ami kicsit elállt és átadás után szóvá is tettem. Ehhez leszedték az első lököst, kiszedték a lámpát is, úgyhogy komoly folyamat volt - amiből sajnos semmit nem láttam, pedig egy fotót megért volna :)
Kb 4-5 órát dolgoztak ezeken, úgyhogy minden elismerésem az Autóház Budaörsnek!
Nos, most már olyan az autóm, amilyennek lennie kell.
Azért jó egy Giro, mert akkorra az embernek van egy határideje, hogy megcsinálja az apróságokat a kocsin. Az elmúlt pár hétben ezek az apróságok jó nagy tételt tettek ki (kuplung csere, új fék garnitúra, új gumi gar). A végére már csak a sportbetét tisztítása és a futómű beállítás maradt. Az előbbit Csörgő Műveknél végezték el lelkiismeretesen, és mellécsaptunk egy zöldkártyát is. Jó hely, ajánlom :)
A futómű már nehezebb kérdés volt, a héten három helyen jártam. Az első egy naiv próbálkozás volt, egy gyömrői úti kóklernél, kerüljétek el.
A második egy bevállt futóművesnél, aki anno a 146osommal csodákat művelt, de a GT kifogott rajta.
Kínomba elmentem a Budaörshöz, hála a jó kapcsolatnak, még ma be tudták vállalni. Nem volt egyszerű, de végre sikerült beállítaniuk. Ám egy hardverhibát is felderítettek, ami miatt nem lehet tökéletes - bal első csonkállvány kezdi megadni magát, emiatt a dőlésszög eltér elől. Remek bp utak, jó szórakozás, jobb helyre nem is költhetném a pénzem..
Végre elérkezett ez a nap is. Több mint 60 nap várakozás után átvettem az autót. A felvezetés elég intenzív volt, teszteltem a 159-est három különböző motorral (2,4, 1,9 és 1,8 Tbi), aztán kimentünk Baloccoba, ahol ültem a 8C-ben! :) Aztán hazajöttünk és másnap átvehettem az autómat.
Rövid papírmunka és sok tízezres átadása után átmentünk az átadóterembe, ahol egy vörös lepellel letakarva várt a GT-m. Beülve igazi újautó illat fogadott, és egy ismerős környezet, amit ugyan az előző GT-ben már megszoktam, de itt azért sokminden változott. Más a bőr tapintása, más színűek a középkonzol műanyagai, másfajta a műszeregység, és még sorolhatnám.
A hétvégén belekerült majdnem 400 kilométer, próbálom óvatosan, 3000 fölé nem pörgetve bejáratni. Nehéz lesz megállni, de az első 1000-1500 km-t így szeretném megtenni :)
Az első szabadtéri fotókért köszönet Teddynek! :)
Költségek: forgalmi engedély és törzskönyv, rendszám illeték, hatósági matrica a rendszámra, vagyonszerzési illeték, zöldkártya adatlap, okmányiroda ügyintézési díj, regisztrációs adó ügyintézési díj, műszaki viszga és környezetvédelmi zöldkártya díja, új hologramos matrica a rendszámhoz, átadásra felkészítés, dewaxálás, kreszcsomag, csomagtérhálók, beszerelés.
Új autót rendelni egy külön élmény. Várni rá már nem annyira élvezetes, főleg, ha egy klíma és rádió nélküli, területi képviselős Opel Corsában kell szenvedni 60 napig. :) Vicces, amikor annak örül az ember reggel, hogy ne legyen 30 fok, különben egész nap izzadni fog egy dobozautóban :)
Az első Alfám is új volt, de azt raktárról vettem, akciósan. Jó érzés volt, hogy senki más nem használta előttem. Viszont most először történik meg az, hogy én dönthettem el, milyen extrák legyenek az autómban. Emiatt megérte rá várni!
A xenon egyértelmű volt, a többi pedig már csak hab a tortán. Gyakorlatilag csak a gyári navigációt nem rendeltem bele az extralistáról, amiről tudjuk, hogy egy hordozható Garmin is leveri.
A fehér színen sokat dilemmáztam, főleg azért, mert sehol nem láttam még élőben fehér GT-t. Képet is alig találni a neten, szóval valahol nagy bátorság volt látatlanban berendelni. De fekete és piros Alfám már volt :)
Amúgy azért fehér, mert ez volt a legolcsóbb :) Na jó viccelek, de tényleg vicces, hogy a fehér színnek semmilyen felára sincsen. A pasztel színekért és a metálért is pénzt kérnek, a sima fehérért 0 forintot :)
Szóval ma (2009. június 19-én) végre megérkezett. Érdekes volt így látni az autót, rajta voltak még a védőszivacsok, belül bezacskózva minden, lefóliázva az érzékenyebb felületek. És jó az új szaga! :)
Most még hátra van a vám és a forgalombahelyezés folyamata, a tervek szerint jövő pénteken vagy szombaton hozom el. Egy ideig nem fogok belőle kiszállni...
Itt is szeretném megköszönni Rohodi Misi (Autóház Budaörs) végtelen türelmét! Szerintem már a haja égnek állt, amikor naponta háromszor felhívtam, hogy megkérdezzem, ott van-e már az autóm :):)