Blog >> 146
2007 Nov. 12.-én délelőtt kaptam telefonon a hírt, hogy szeretett autóm 11.-én hajnalban elhalálozott. :-(
2007. Nov. 11. kb 02:00, ... befordult a sarkon, az élet által indított visszaszámlálója ekkor már csak másodperceket voltak, amik könyörtelenül fogytak. Még utoljára kiengedte a hangját,...majd nagy robajjal becsapódott........aztán csend lett........nagy hirtelenséggel megszűnt tovább létezni :-(
Befejezte pályafutását, megfutotta azt, amit a nagykönyvben megírtak neki..... írhatnám úgy is, hogy nagyot koppant azután elhallgatott örökre..............
Még utoljára megtette azt, amit "elvártak" tőle, megmentette a vezetőjét, az az feláldozta magát azért, hogy a vezetője életben maradhasson.... ezt elég komoly alakváltoztatással tudta csak elérni.
Az átalakulás mértéke olyan lett, hogy többé már lesz képes mozogni,...........szépen lassan kihűlt, elpárolgott belőle a meleg hűtővízzel együtt a lelke is ...... Béke, maradványaira... :-(
Visszaemlékezve, jó volt a vele töltött 4 év, és majd 70ezer kilométer.
Először egy svájci főmufti rendőrúrnak volt a szolgálati autója.
De az "úr" utolért vele valamit, és az ottan lévő nagy jóléti forma miatt nem akarták megjavítani, ezért eladták.
Nem sokkal később (2003 májusában ) került hozzám már újból "régi" fényében pompázva.
Az addigi gyűjtött 58ezer kilométert elkezdtük tovább szaporítani.
Csak úgy szaladtunk ( sose mentem vele lassan, kívánta hogy haladjunk ) élvezte és élvezetet adott cserébe.
Idővel kapott tőlem új "ruhát" a Zender ruhaboltból, és egy két aprósággal még egyedibbé alakult, így biztosítva, hogy aki meglátja ne keverje soha másik autóval :-)
Jártunk gyorsulni, szlalomozni.
Megjárta a Rábaringi döntött oválpályát is.
A konvojban való autókázás az egyik nagy kedvenc szórakozása volt!
Nagyon szeretett a többi Alfa Romeoval együtt nyomulni.
Komoly rökönyödést kiváltva a többi halandóból......felfigyeltek rá amerre ment, hol ezért hol azért.......
Annyira feltűnő volt, hogy megtetszett párszor a rend derék őreinek is, lefotózták, megörökítették maguknak a szép Alfát. Biztosan nem minden nap látnak ők is ilyen szép és gyors autót! :-)
No persze a képért galád módon pénzt kértek, és ráadásul a képet el is tették maguknak.
Mondjuk így utólag megértem őket, hogy a képet nem adták ki, tényleg szép autó volt! :-)
Eljárt a találkozókra, hogy a többi Alfával együtt feszíthessen a sorban.
Együtt nézte a társaival, ahogy a büszke gazdák mesélik egymásnak, hogy ki és milyen sztorikat élt meg a legutóbbi találkozó óta a kedvenc Alfájának a kormánya mögött :-)
Mikor átlépte az 5400-es fordulatot, hangot adott a száguldási vágyának, elordította magát, biztatván, hogy nyomd neki gazdám, nyomd neki.... :-)
Halhatóvá tette, ahogyan áramlik bele a levegő a direkt szűrőn keresztül, erre a hangra sokan felkapták a fejüket.....
Jártunk Horvátba is egészem Dubrovnik-ig elmentünk. Rémisztgettük a tőgymörgő helyieket és turistákat a kacsaringós hegyi utakon :-)
Élmény volt vele autókázni, imádott befeküdni a kanyarokba és kigyorsítani, szerette sorra letudni a többi autót, hogy miután a tükörben megmutatta magát, a formás hátsóját is szemügyre vehesse a lassú autós :-)
Sokszor megtréfált nagyobb autókat is a NEMGONDOLTAMVOLNAHOGYEZMÉGELMEGYMELLETTEM kifejezést párszor le lehetett "olvasni" azok arcán, akik mellett elsuhant.....
Mára már csak egy emlék, egy nagyon szép, és jó emlék maradt csak belőle........
A ti-met egy gondos tulaj Svájcban a Recaro belsővel rendelte meg újonnan.
Jó húzás volt az ismeretlen tulajtól, ha tudnám ki az, meghívnám egy sörre :-)
Ritkaságnak számit a 146-ok közt ezek az ülések.
Ha már egyszer sikerült beszereznem a komplett ZENDER szetett, krisz33 barátom lefröcskölte a gépet hogy mindennek azonos színe legyen :-)
Mondjuk a mocitetőnek valamiért nem jól keverte ki a színét :-DDDDD
Ej ej krisz33 :-))
A motorháztetőre került még egy festett színjátszó felírat.
Alfa Romeo
Turismo Internazionale
Véletlenül akadtam rá egy pár ZENDER küszöbbre és egy hátsó ZENDER lökhárítóra. 30ezerre alkudtam le a hiányos szetett .-)
Mindig is tetszett a ZENDERES 146-os.
Végre találtam, és jó állapotnak örvendtek :-)
A következő útan az első ZENDER megrendeléséhez vezetett :-)
Sajna egy kicsit borsosan mérték de nem volt mit tenni, kellett és kész :-)
138ezer forintra sikerült lealkudni.
Az első Zender szett ennyiért :-) tartalmazta az első lökhárítót, a 2db első ködlámpát, és a rácsot a lökhárítóba. Egy marék csaravrt és egy franciaágy méretű szerelési útmutatót .-)
Aki ott volt a Selenia után a fehérvári Shell kútnál az új sportággal ismerkedhetett meg. Úgy elnéztem a járdaszigetet (hmm... érdekes minta az aszfaltban), hogy nekimentem a kocsival. A gép meg fogta magát, és átugrotta!!!!
Rövid leírás: gépjármű közeledik a járdaszigethez, mintegy 20 km/h-val. első kerekek a levegőbe ugranak, hátsók is, első kerék 4 méterrel később leér, hátsó is, de a betonszegély még elkapja hátsó dobot. Odavágja...reccs....
Eddigi vizsgálódásaim alapján csupán a kipuf tartó sínylette meg az esetet (hihetetlen, de még a küszöbök sem karcolódtak). B.A.R.O.M.!!!!!!!!!!!!
Lehet, hogy elindulok a terep szakágban....
Ja, amúgy volt még egy madnem gáz is: valahol Tamási előtt jött egy 180 fokos jobbos kanyar. Négyen téptünk Siófok felé. Beleengedtem a gépet 140-nnel. Gázelvétel, lassulás. 110-120 környékén. De nem váltottam vissza. Amikor azt hittem jön a kanyar csúcspontja, és tartottam volna az ívet, az elkezdett szűkülni, én meg elkezdtem leesni az útról. Ja a lengéscsillapítók sincsenek toppon. Ki kellett engednem a bal szélre. Na ott nem tudtam, hogy jön-e valami, és azt sem meddig engedhetem. Out of control volt kb. 2 másodpercig. Hála isten a kocsim néha ügyesebb, mint én.
A 146-nak ültetés nélkül is elég lenn van az orra, többször sikerült többé kevésbé fennakadni az első lökhárítóval. A képeken a legdurvább eset utáni állapot látható. Egy magas fűben megbújó fatörzs-csonkra akdatam fel egy ipszilon forduló közben..
Viszont ennek kapcsán már tudom hogyan kell fel-le szerelni az első lökhárítót. Így:
-Nyisd ki a motorházetőt. :)
-A zárhídon van két csavar, amik a hűtőmaszkot fogják. Vedd ki őket.
-Most jön a nyers erő: a maszkot alul patentok fogják (pirossal bekarikázva; vigyázz a faceliftesen nem pont így vannak!), erősen kell előre húzni és lejön. Óvatosan, mert ha feszíted, könnyen eltörik.
-A maszk alatt vannak a lökhárító felső csavarjai.
-Az alsó csavarokat alulról, két lyukon át lehet elérni (zöld nyíl mutatja hova mennek). Csőkulcs, vagy dugókulcs kell hozzá.
-Most már csak a sárvédőív műanyag bélésének a patentjeit kell kiszedni és előre lehúzható a lökhárító.
Oldalt van két excentrikus tartó (ezekről kell lehúzni, mikor leveszed; zölddel bekarikázva), ezek tekergetésével lehet beállítani, hogy hogyan álljon.
Jó szerelgetést. :-)