Blog >> bőr
Az Alfacityn megismeretem az eddig számomra ismeretlen, nagynevű autóápolási termékeket gyártó angol céget, az Autoglym-et!
Odaálltam a standjukhoz az autómmal és mondtam a gyártó képviselőjének Tóth Attilának, hogy ha van olyan termékük, amikkel szebbé, jobbá és tartósabbá tehető autóm, és azt itt be is tudja mutatni a vason, akkor én azt azonnal megveszem.
Hát volt olyan termékük:
Autoglym Leather Cleaner (1. kép) - 2.500,-Ft
Autoglym Leather Car Balm (2. kép) - 3.500,-Ft
Azt gondoltam, hogy bőrülésem tiszta és ápolt. Tévedtem (3-4. kép)!
Korábban beszerzésre került a képeken látható alfás bőr kulcstartó. A kulcstartót Auto-Trade '91 Kft.-től vásároltam.
Az ár:
3.990,-Ft + 500,-Ft szállítás.
A kulcstartó nem volt olcsó, de az valódi bőr és tökéletesen harmonizál a meglevő bőrkárpittal és a belső enteriőrrel.
A sérülések elkerülése érdekében a gyári fém kulcskarikát bőrre cseréltem. Ehhez egy bőrdíszművestől vásárolt bőrcsíkot 2K-s pillanatragasztóval (Loctite 3090) végtelenítettem (1-2. kép).
Arra viszont figyelni kell, hogy a bőrön levő fém trikolor kétoldalú ragasztója könnyen megadja magát, ha bőr hajtogatva van, pl. nadrágzsebben.
Én ezt a problémát jóval rugalmasabb sziloplasztos ragasztóval (Loctite 595) oldottam meg. Remélem tartósan…
UPDATE: 2012.06.25.:
Sajnos a ragasztás nem volt tartós és bekövetkezett amitől legjobban féltem, elveszítettem a Tricolort, a kulcstartó ékkövét.
2 nappal később a garázsban mókolás közben - a földre térdelve - megtaláltam az aknába hullva a kulcstartómról az elhagyott olasz trikolort (3. kép).
A Loctite szakemberével konzultálva az alábbiak szerint ragasztottam vissza:
1. A régi ragasztó(k) eltávolítása.
2. A felületek érdesítése P320-as csiszoló vászonnal.
3. A felületek zsírtalanítása (pl Loctite 7360-al).
4. Ragasztó (Loctite 454) felvitele, mely zselés nagy réskitöltésű, nagy szakítószilárdságú, mely jól tapad a bőrhöz és a fémhez is.
Sok ragasztót nem szabad felvinni, mert a felesleg kinyomódik, és csúnyán kifehéredik!
5. A fém tricolor felhelyezése a bőrre.
A kötési idő alatt (~12 óra) kerülni kell az igénybevételeket!
UPDATE: 2012.12.16.:
A kulcstartó egy picit besötétedett a szennyeződések hatására. Így az, már majdnem olyan színű, mint az ülések.
A tricolor a ragasztás óta még mindig a helyén van.
Volt 2 nap viszonylag napos idővel, ezért kiszedtem a komplett belsejét a GT-nek.
Alcantara belső ki, Blackline bőrbelső be.
Több negatív és normál kárpitbolhát és csavart cseréltem, és végre felpattantak a hiányzó biztonsági öv csavartakaró műanyag lapok, persze előtt kapott egy kis 3D carbon matrica bevonatot, rámelegítve, simítva ahogy kell.
Meg egyúttal a csomagtartó is rendbe lett téve, pótkerék, komplett szervízszett és a hátsó műanyag takarólemez lett berakva illetve cserélve,THX Marklar155 Cartársnak a szállításért!:-)
A képek magukért beszélnek:-)
Mivel a váltógomb eredeti bőrözése nem felelt meg elvárásaimnak (az ember gyűrűje kidörzsölte), ezért azt újrabőröztettem a kecskeméti Fellser Kft.-vel.
A váltógomb leszedése, a felső kupak leppattintása után, egy M6-os csavar kitekerésével megoldható.
A bőrös cég vérprofi társaság, de sajnos azt kell mondanom, hogy én csak a második nekifutásra jutotottam velük dűlőre. Elsőre nem sikerült velük megértetnem, hogy a gyári állapot sem volt rossz, csak én hibátlant akarok! Konkrétan: a varrás ferde volt, és az nem elől volt, hanem oldalt, pont ott ahol hozzáérek!
Ezt a kis problematikámat készségesen orvosolták!
Az átadást-átvételt postán bonyolítottuk!
Az ár: 1.000,-HUF + 3 posta
Ami más a gyárihoz képest: A végtelenítés nem ragasztott, hanem varrott, illetve más a bőr struktúrája és az elválasztó gyűrű kissé deformálódott.
Még a kupakot kell lefújnom 2K-s ezüsttel!
Elkészült az első blogom is..... :)
Még augusztus végén sikerült találni vaterán egy képről nem rossz állapotú fekete MOMO komplett bőr belsőt. Végre 4 ajtóshoz való volt és nem SW-be. Amit fontos kritériumként tettem a vásárlás elé, az mind összejött.
Névszerint: -lehetőleg fekete
- kartámaszos
- oldallégzsákos
- 4 elektromos ablakos
....sőt még fűthető is lett közben. na ezzel volt is egy kis gond!
mivel az eredeti kék plüss(ami eladó!!) nem volt fűthető, így naná nem is volt kábel alatta! múltak a hetek csak nem találtam ülésfűtéses kábelköteget, vagy csak olyat amit drágállottam.
Gondoltam nem lehet ez olyan bonyolult..... eLearn letölt, kapcsolási vázlat kinyomtat, kocsi szétszedése....
mint kiderült félig van ülésfűtés kábelem. relé, biztosíték minden a helyén, elindul a kábelköteg a biztosíték táblától hátrafelé..... hopp bal lábtér felett a biztosíték tábla után van egy nagy csatlakozó amibe megérkezik a kívánt vezeték de tovább már nem megy az ülések felé....
Irány a bolt: vezeték, 2 pines csatlakozó, textil szalag beszerzése után jöhetett az autó szétszedése újból...... erős 4 óra alatt sikerült berakni a vezetéket a gyári köteg mellé végig rendesen, szépen.Ami még jobb, hogy volt itthon nagyon pici csúszósaru aminek az "anya" végét sikerült beépíteni a gyári csatlakozóba.
Minden fordított sorrendben vissza kárpitok, ülések, akksi saru! belemérve gyújtáson volt fesz. ahogy kell. próba út, fűtés bekapcsol, piros LED világít, vár 1-2 perc.............éssssss SEMMI!!!!:(
rámérve az ülésen lévő csatira semmi ellenállást nem mutat.... az nem jó pedig!!!!
pár este guglizás után rájöttem, hogy a szakadt fűtőszálat megjavítják, olvastam pár írást!:)
na akkor ma nekiálltam ülések újra ki, bőr kárpit le és kiderült,, hogy 2-3 szakadás is volt a rendszerben.
összeforrasztva leszigetelve mentek vissza a kárpit alá. plusszba még a bal első háttámlában is el volt szakadva az egyik vezeték ami ment át. Azt is összeforrasztottam. Rámérve a csatira megvan a kívánt ellenállás!!!!!
Ülések visszakerültek, plusszba még egy esetleges hátsó ülésfűtéshez is elő van készítve a gép így annak a beépítéséhez nem kell újra szétszedni az autó.A rég nem használt erősítő tápkábelt fogom használni persze egy relét közbeiktatva, hogy csak gyújtáson legyen villanya. Majd csak a hátsó üléssort kell kiszedni. De majd azt csak később.... mondjuk egy ilyennel.
Így állt össze a fekete, lufis, kartámaszos,fűthető MOMO bőrbelső!
2011.10.14-én bekerült az autóba egy komplett bőr szett. Fasza gyári sárga ülések, melyekben benne van az ülésfűtés és elektromos deréktámasz is.
Az első ülésen volt egy kis javítani való, de a srác nagyon szépen rendbe hozta.
Szeretném megköszönni Georgenak az rohangálást, az utánajárást az ülésekért, valamint a beszerelésért és a tisztítás, Föckösnek az ajánlást a szakemberhez, aki kijavította a hibát és Haronak a tippet a bőrápolóért.:-))
Igaz már a múlt héten meg lett csinálva, de csak ma dokumentálom.
Be bőröztettem a könyöklőt. Le volt már kopva elég jól az eleje, szép a plüssel szinte megegyező árnyalatú hasított bőrt kapott. A munkát elvégezte Harsányi Károly.
Ez úton is nagy köszönet érte...
Ja, ha már bőrfestés, akkor az ülések világos pókhálósra kopott részei is kaptak egy kis feketét. Javított, de azért sajna vannak csereérett részek, pláne a sofőrülésen....
Száradás után az egészet átdolgoztam terpentinben feloldott echte originál méhviasszal. Fényéveket puhított rajta...
Ma elgondolkodtam ezen a bőrös dolgon (bálnaf.sz bőr most olvastam valahol :-)) Nézegettem a kocsiba a vörös bőr üléseket. Ki kell találnom mit szeretnél vele kezdeni, mert a patent a nadrágon gyönyörűen kikezdte. Egy évet se bírt nálam. Csak úgy, ha a garázsban állt volna. Szóval szép. Vagy megy be a plüss az ülésfűtéssel megspécizve, vagy kap egy javítást a garnitúra. (elől-hátul) Nem tudom. Ezen sokat fogok még gondolkodni. De az tuti, hogy k.rva hideg a bőr mínusz 500 fokban.