Blog >> féktárcsa
Lassan közeleg a szerviz ideje, így megkezdtem a vásárolgatást és tegnap egy volt amorés kolléga jóvoltából nagyon kedvező áron sikerült hozzájutni, a gyári szűrőszetthez: olaj-, lég-, gázolaj-, egy aktívszenes pollenszűrő (5000Ft), és egy pár fúrt mart féktárcsához (16000Ft). Ehhez még betéteket is kell vennem...
Illetve kellett egy jobb szélső hátsó lámpa (2500Ft), az ünnepek alatt észrevettem, hogy beázik idő volt rá, így kiszedtem meg is lett a bűnös repedés a tetején, ezt megragasztottam majd gondoltam kiszárítom a sütőben, takarékon. Az első 10 perc kevésnek bizonyult, a második 10 perc is, aztán a következőnél meg megfeledkeztem róla, mire szembe jutott addigra egy kissé összement, még jó, hogy csak annyira, hogy még vissza lehetett szerelni, és már nem is ázott be, de egy kissé csúnyácskán nézett ki, ezt ma ki is cseréltem.
Persze, elkopik, elkopik minden, előbb-utóbb, elkopik a féktárcsa is, még a hátsó is, de miért pont alattam, és miért alig 2,5 hónappal és 4 ezer km-rel a vétel után, azt nem tudom, de ha így folytatódnak ezek a kopások és egyebek az autón, akkor abba én is el fogok kopni, inkább gyorsan, mint szép lassan. Nézzük a jó oldalát: lett két vadi új brembo hátsó tárcsám, amikhez én már hozzányúlni ebben az életben nem fogok...
Május 4-én lejárt a műszaki. Kicsit eltolódott a javítás, az alkatrészek beszerzése miatt.
Szóval 14-én elvittem a szervizbe az autót, és ma hoztam el.
Amit cseréltek, javítottak:
bal-jobb alsó-felső lengőkar
anyósülésben lévő fólia szakadás, a fólia helyére fix kötésű légzsák vezérlő
légzsákhibák törlése (B1, J1)
hűtővíz
motorolaj + szűrő
váltóolaj
első féktárcsák + fékbetétek
hátsó fékbetétek
klíma feltöltés, rendszerellenőrzés
műszaki vizsga
Hogy ne legyen olyan egyszerű a dolog, még el kell mennem az okmányirodába a rendszámmal, hogy feltegyék az új, már kék környezetvédelmi besorolású matricát.
Köszönet Erhardnak és az Autóház Budaörs-nek.
km: 218.678
Az első és hátsó fékbetétek, féktárcsák valamint a kézifékkötelek cserére kerültek. A fékhatás brutális módon javult.
Szép lassan kiderült, hogy a gyári fék nem alkalmas arra amire én szeretném. Fékezni jó, megállni is lehet vele,de nyúzni nem lehet! Ha találtam a városban egy büntetésre váró delikvenst, rendre elmelegedtek a fékeim. A hungaroringen 3 kőr után 1 kőrt cammogva kellett megtennem, mert a fékek elmelegedtek és hatástalanná váltak. A lehetőségeknek itt is csak a pénztárca szab határt. Sokáig brembo max/EBC green;red stuff kombóban gondolkoztam, aztán leoltottak a maxról, mondván csak a neve fénylik, a képességei nem olyan jók. A következő lépcső már kívül esett a keretemen, tarox tárcsákat nézegettem bármilyen jófajta betéttel, de ott már 100e fölé mentünk volna árban:(, ennyit nem szántam volna rá. Ekkor vissza a kezdetekhez, car sport tárcsa/ ATE ceramica betét. Ez közútra jó kombó,de nem találtam pályás tesztet róluk, így tovább nézelődtem. Ekkor segítségemre sietett Gy.! Zimmerman sport/ferodo ds2000 képében megjelent előttem a szűz Mária!!! Gy. olyan árat mondott, hogy vissza kellett kérdeznem ez most db vagy pár?? És pár basszus! 3nap alatt megjött. Nem bírtam kivárni míg megjön a fékfesték és beszerzem a fékcsöveket az első adandó alkalommal berakattam! A beszerelést Feri cimboránk csinálta, általában nem kerít nagy feneket az alkatrészeknek vagy azok dicséretének, de ezt mikor meglátta egy "hűbazzeg"-gel jutalmazta. Most tanulok kalizsoli példájából és jól bejáratom! Majd ha fog rendesen írok róla újra.
Tegnap kicseréltük a gyertyákat. ~85ekm körül járok és néha reggelente azt vettem észre, hogy mintha nem menne 1 henger... de csak 2-3 másodpercig, aztán minden rendben ment tovább. Gondoltam gyertya-dolog lesz, úgyhogy vettem egy szettet hozzá, Champion-t.
Mivel a féktárcsa is eléggé vállas volt már, és most sikerült szerintem elég jó áron hozzájutni, ezért cseréltem ezt is. Érezhetően jobb lett a fék! :-)
A bal első felső lengőkart is cseréltem. Bár ez is ráért volna még, csak egy kicsit "kottyant", de mivel most ez is tényleg olcsó volt, így bevállaltam.
Amit még cseréltem, az a hátsó ablaktörlő lapát. Félig már le volt szakadva a gumi, ezért cseréltem. Na ezért fájt a legjobban kiadni a pénzt, ugyanis az ár-érték arány elég rossz :-(...
Szóval a költségeim:
"Albaalkatrész"-től:
Gyertyaszett: 14.900
Bal első felső lengőkar: 11.900
Hátsó ablaktörlő lapát: 4.500 (na ez fájt!)
Szállítási költség: 2.000
TOTAL = 33.300Ft
"Fékcenter"-től:
Féktárcsa: 2 x 7.270
Fékbetét: 7.230
Szállítási költség: 2.000
TOTAL = 23.770Ft
ÖSSZESEN: 57.070Ft
Fékbetét cserekor már látszódott, hogy nem sok van a tárcsából, így gyorsan a tárcsák is beszerzésre kerültek.
Le is lett tesztelve rögtön...nem tűnik rosszabbnak a DSP-nél...de jobbnak sem:)
Fúrt Steinhof :)
ui: közben már bizonyított: akkora xar, hogy leírhatatlan. Nulla fékhatás, életveszélyes....hagyjuk meg a germánoknak...
Első féktárcsák és betétek cseréje (Textar). Úszók újrazsírzása. 236600km
Tárcsa ATE, betét: Ferodo
És megszűnt a koppanás a fékezésnél.