Blog >> fékbetét

>> SzervizForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2015-05-24

Első fékbetétem elfogyott a baloldalt, ezt hangos csikorgással adta tudtomra az autó. Kicseréltük betéteket Mintex került bele, tárcsa még jó volt. Érdekes hogy a 4db betétből csak 1db fogyott el, a többin volt még minta. Viszont valamelyik előző tulaj/szerelő nagyon ügyesen letörte a féktárcsa/nyomtávszélesítő rögzítő csavarok fejét. Ezek ki lettek fúrva, új menet, így itt is visszaállt a gyári állapot. Amúgy nem rossz ez a betét, de a tárcsával nem igazán kompatibilis, mivel elég sípolós, de ettől függetlenül rendesen megáll vele az autó. Illetve szükség volt még 1 liter olajra is, mert kicsit csipegeti ezt is....

km óra: 242325

>> SzervizJCsabi // Alfa 147 1.9 JTD 8V Distinctive // 2015-06-13

Elég kopottak voltak a fékek, ezért 4 féktárcsa és a betétek cserélve lettek. A jobb eleje az utóbbi napokban elég hangosan elkezdett kopogni. Az alsó lenkőkar volt a ludas, így azt is cseréltük.

Km állás: 172.000km

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-05-28

A hátsó fék elkezdett nagyon csikorogni. Gyorsan vettem is fékbetétet és ki is cseréltem. Aránylag gyorsan ment. Az offos autónál bevált asztalosszorító + tekerés most is működött a munkahengerek visszatolásánál. A betétek hátulja kapott rézpasztát is. :O)

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2015-04-01

Az előző látogatáskor derült fény arra, hogy az összes fékbetéteim erősen csereérett és a hátsó kipufogódob is folytonossági hiányokat mutat. Az indexem se volt a helyzet magaslatán: eleinte nagy hidegben nem akart rendesen működni, a végére meg már csoda volt, ha egyet is villant, amikor használni akartam. Megint az Alfariumban jártam, ahol megint összenyálaztam néhány különleges autót hibátlan munkát végeztek - ezúttal extra szívás nélkül. A fékekről eszembe jutott a fékfolyadék is, amiből szintén kértem egy adag frisset.

Az állagjavítás kisebb változásokat is hozott. Az új indexrelé egészen más hangon kattog (és kattog!), mint a régi, a kipufogóvég kisebb, mint a régi (ezt is felfoghatjuk tuningmentesítésnek :)), és a Jurid betétek meg hajlamosak nyikorogni. Ez utóbbi talán megszűnik, ha összekopnak egy kicsit.

Kilométeróra állása: 132 225

>> SzervizDante // Alfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2015-03-10

Brembo Max féktárcsák és mellé Brembo betétekre cseréltettem az első fékeket. A régi fékbetétek már eléggé elkoptak és a tárcsákban is elég mély barázdák voltak láthatók, így ideje volt már a cserének.

>> SzervizCoyote // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2015-01-10

a mai nap el mentem Zé-hez hátsó fékbetét cserére illetbe, hogy még nézze mi a baja a fűtésnek. reggel Elindultunk a gyerekkel. mint mindig most is nagy üzemben zajlott a munka a műhelyben. egy kis várakozás és egy kis beszélgetés után végre sorra kerültem én is. a nap is kisütött az eső is el állt.

gyors munka folyamat leírás:
-kérek le
-feknyereg hátulján a két csavar kiszed
-betétek keszed
-feknyereg vissza csavarozása, majd a dugattyú vissza nyomása alap állapotba
-féknyereg újra le, betétek a helyükre féknyereg vissza, kérek vissza.
-ugyan ez a folyamat a másik oldalon is.

művelet ideje kb 30 perc.

köszönöm a csapatnak a segítséget, nemsokára újra megyek egy kis olaj cserére plussz szűrők.

>> SzervizTtK // Alfa 159 SW 1750 TBi // 2014-11-24

Esedékessé vált a fékek rendbehozása. Elöl-hátul új tárcsák, betétek, fékolaj. Vaddisznó lyuggatott tárcsák kerültek előre. :) Ismét az Alfariumban ejtettük meg a műveletet; ezúton is örök hála :) Km állás: 155800

>> Szervizautoitalia // Alfa 156 SW 1.8 TS // 2014-08-06

Első fékbetétek cseréje is esedékessé vált. Erőteljesebb fékezésnél a bal eleje felől enyhe karistolás hallatszott, nyilván való volt, hogy a betétek csereérettek, bár visszajelző nem világított. Középkategóriás ETF fékbetétet választottam, többfelé olvastam hogy ez például nem csikorog. Igaz hogy ez egy puhább fajta, ezáltal gyorsabban fogy, de ez nem mérvadó nálam. Szétszedés után kiderült hogy a betétkopás-visszajelző vezetéke le volt szakadva a fékbetétről, mégsem jelzett, ezt azóta sem tudtam megfejleni hogy miért. Az új betétek beépítését egy alapos féknyereg tisztítás előzte meg, majd bekerültek az új betétek. A tárcsáknak nincs kifejezett válla, az egyikben láttam korábbi túlkopott fékbetét nyomát, de nem vészes, viszont a következő betétcserénél a tárcsák is mennek.

Betétet kellet cserélni megint, mert úgy visított a Brembo és a Textar is, hogy nem igaz..
Ezúttal a gyári betét került bele, a Csörgő autószervízben. Pontos, precíz, pedáns munka! Köszönet! :)

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2014-07-13

Az első féktárcsák régebbi beszerzésből vannak, a fékbetéteket és a hosszbordás szíjat tegnap vettem. A fékek még bírták volna, de a szíjra már ráfért a csere, és ha már megbontottam a szíj miatt az autót így kicserélgettem az első féktárcsákat, és a fékbetéteket is.
első fékbetét: 9190
hátsó fékbetét: 6060
hosszbordás szíj: 3170