Blog >> fékbetét
Első fékbetétek cseréje is esedékessé vált. Erőteljesebb fékezésnél a bal eleje felől enyhe karistolás hallatszott, nyilván való volt, hogy a betétek csereérettek, bár visszajelző nem világított. Középkategóriás ETF fékbetétet választottam, többfelé olvastam hogy ez például nem csikorog. Igaz hogy ez egy puhább fajta, ezáltal gyorsabban fogy, de ez nem mérvadó nálam. Szétszedés után kiderült hogy a betétkopás-visszajelző vezetéke le volt szakadva a fékbetétről, mégsem jelzett, ezt azóta sem tudtam megfejleni hogy miért. Az új betétek beépítését egy alapos féknyereg tisztítás előzte meg, majd bekerültek az új betétek. A tárcsáknak nincs kifejezett válla, az egyikben láttam korábbi túlkopott fékbetét nyomát, de nem vészes, viszont a következő betétcserénél a tárcsák is mennek.
Betétet kellet cserélni megint, mert úgy visított a Brembo és a Textar is, hogy nem igaz..
Ezúttal a gyári betét került bele, a Csörgő autószervízben. Pontos, precíz, pedáns munka! Köszönet! :)
Az első féktárcsák régebbi beszerzésből vannak, a fékbetéteket és a hosszbordás szíjat tegnap vettem. A fékek még bírták volna, de a szíjra már ráfért a csere, és ha már megbontottam a szíj miatt az autót így kicserélgettem az első féktárcsákat, és a fékbetéteket is.
első fékbetét: 9190
hátsó fékbetét: 6060
hosszbordás szíj: 3170








Mivel elkopott az első fékbetét még időben ki lett cserélve újra.
Mielőtt eltolnánk szigorított műszakira a gépet, még ezeket a dolgokat orvosolni kellett. Volt vele egy kis sz*pás, de megoldottam. Lassan összeáll a gép. Folyt. köv.


A hátsó féktárcsák és betétek is cserélve lettek, illetve a frissen cserélt első Brembo betétek helyére Textar betétek kerültek. (Így már nem visít.. :) )
A fék bitang erős, és csendes! :)
Köszi Zé!
Ismét eljött egy nagyobb szerviz ideje. Amik cserélve lettek:
- vezérlés (gyári került bele), kivétel a hosszbordás szíj és annak feszítője, mivel azok tavaly cserélve lettek.
- vízpumpa (gyári)
- termosztát (Wahler)
- vízhűtő (Nissens)
- fékbetét előre (Textar)
- hűtőfolyadék (3 liter Praflu Up)
- olaj (5 liter Selénia Racing)
- olajszűrő (gyári)
- légszűrő (gyári)
- pollenszűrő
- 1 pár ablaktörlő (gyári)
- 1 db csavartakaró műanyag patent szerű izé a jobb1 előtti műanyag fedélbe
- 28 db gyári patent a 4 ajtókárpithoz, mindkét oldali (ezeket majd magam kicserélgetem)
A munkálatokat ismét a Csörgő Autószerviz végezte.
Km: 141472
A féktárcsák illetve fékbetétek csereérettek lettek, így a tegnapi napon Zé műhelyében felkerültek az új Brembo féktárcsák illetve betétek.
Előző alkalommal lekerült a bölcső az autó alól, helyére pedig felkerült egy Phon által biztosított csere-bölcső. Az enyémet elvittük szintereztetni, még a héten el is készült, így tegnap az is felkerült a helyére. Szép lett!
Köszi Zé a gyors, és profi munkát!
Az öröm azonban nem tartott sokáig, ma reggel bal hátsó defekttel ébredtünk, így a napot Csepelen a Vulkán Guminál kezdtük, ahol meg is lett a ludas: valahol sikerült összeszedni egy szöget. Nagyon rendesek voltak a srácok, gyorsan orvosolták a problémát.
A vas pedig még mindig atom! :))




Hétvégén kicseréltem a még gyári(!) Pirelli fékcsöveket, 15 évet kibírtak , bár elég jól berepedeztek ahogy a képen is látszik. Most TRW fékcsövek kerültek beépítésre.
Lecseréltem a fékolajat is illetve a hátsó fékbetéteket (tárcsa még jó állapotban van).
Nyárra pedig be van tervezve első sport féktárcsa illetve sport fékbetét :)



Nem élhetek G-szem nyifogás nélkül, erről már egy, a Jakab Records ( Andy és Zsunior ) által promótált, ám eddig kiadatlan zenei albumomon is tanúskodik az egyik ( igaz, még meg nem írt ) nóta címe. :P :)
Zé.-nél cserélve lettek ( ezen IS ), kaptam ajiba egy pár használt, de az addig bent lévőknél jobb állapotúnak tűnő stab. pálcát is hátra. Az eddigi első fékbetétek is átadták a helyüket jobb állapotúaknak ( ATE ) - köszi, Gyuszi barátom.