Blog >> multiair

Miután leírtam a Giulietta topicban , hogy külföldről, képről biztos nem vennék autót, pontosan ezt tettem. Azt is írtam, hogy nincs olyan kapcsolatom aki megnézze, intézze. Aztán rájöttem, hogy mégis van, hát hogyne lenne, csak nem a szokásos olasz-osztrák.német-holland vonal.
A rengeteg kritérium közt nekem ott volt, hogy osztrák anyuka autót még 60e km-rel se, félek a rozsdától. Inkább az olaszok felé kacsintgattam az autoscouton, de valahogy nem jött az ideális jelölt. Aztán beugrott az ötlet. Hiszen Attila, a közeli autósbolt tulaja Svédországból hoz be autókat. Már lelestem nála, hogy a blocket.se oldalon böngészget, hát nézzünk rá milyen a svéd felhozatal.

A legfrissebb hirdetés egy piros Giulietta 1.4 multiair volt 65e km-rel. A hirdetés szövegét lefordította a google, én meg csak ültem... ez most tényleg (7. kép)?? Mert ha tényleg, akkor ez pont az az autó amire vártunk.

Innentől pörögtek az események, átszaladtam Attilához, a svéd adatbázisból bárki lekérheti a JSZP-hez hasonlóan az adatokat, minden jónak tűnt. Úgyhogy feltettem a kérdést: "meg tudjátok nézni nekem ezt az autót?" Ezúttal nagyon nem akartam lecsúszni, ha ezt is elvitték volna előlem, nem is tudom... feladtam volna.

És hogy mennyire profi csapat, az elképesztő. Nem gondoltam volna. Még aznap időpontot egyeztettek, és elment megnézni a kinti srác (aki hazánk szülötte), aki egy neves luxusmáska szervizvezetője volt, most pedig egy másik prémium brand szervizét viszi. Hogy mennyire profi, azt jól mutatja, hogy észrevette az észrevehetetlent, és egyenesen bele is kérdezett. "Jégvert volt ugye?"
Mindezt pár szöszből a fényezésen.
Igen, szegény autót elkapta egy jégeső, és a biztosítására az Alfa Romeonál javították. 10 percig néztem, nem látom hogy mit kéne látni. Hibátlan, nincs színeltérés, egyenesek a lemezek, és mivel márkaszerviz rakta össze, az összes bizbasz, díszléc új rajta.
Szerencse, hogy amikor Attila felhívott ezzel az infóval, épp családi buli volt, már le voltam lazulva eléggé. :-) Azt mondtam neki, hogy ha egy láthatót még lehet alkudni és minden más oké, hozzák el nekem.
Egy óra múlva hívott, hogy van egy autóm. Svédországban. A COVID-19 kellős közepén. Elég logikus nem? :-)

...

>> EgyébWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2018-07-20

Arra gondoltam, hogy néhány posztban összegzem az első tapasztalatokat. Kezdem is a motorral, mégiscsak ez az autó lelke. :)

Annyi jót írtak már róla, hogy nem is tudom, hogy mit mondjak még. :) Specifikáció szerint 200 ló, ami egy nem túl nehéz kasztniban kellemes, jól autózható viselkedést ígér. Sokszor vezettem már erősebb és gyengébb autót is, így gondolatban kb. el tudtam helyezni. Ehhez képest érzetre inkább többet kaptam, amiben nyilván szerepe van a gyors váltónak és a könnyed mozgásnak is, de a motorról is úgy hírlik, hogy a névleges teljesítményét szerényen inkább alullőtték a valóshoz képest.

A turbóval alapvetően inkább nyomatékosra mint pörgősre van hangolva, a leszabályzás sincs magasan (elvileg eleinte 5500, ami később valamivel feljebb tolódik, de nem tudok róla, hogy ez hivatalosan meg lenne erősítve), habár ezt a régiót még nem volt alkalmam kipróbálni, mert még bejáratós, én meg fegyelmezett vagyok, még ha nehezemre is esik. :) Mindenesetre a 2000-3500-as tartományban is szépen gyorsul, a modern turbómotorokkal kapcsolatban el kell ismerni, hogy az alacsonyan érkező nyomatékhegyek a hétköznapokban nagyon kényelmes használatot eredményeznek.

A hangja a hengerszámhoz mérten nagyon szép, sportos, de mellé elég halk és kulturált. Fogyasztásra inkább majd visszatérnék hosszabb használat után. A MultiAir rendszer a Giuliettában sajnos elég kényesnek bizonyult. Nem tudom, hogy az azóta eltelt 7-8 évben milyen fejlesztések történtek, majd elválik, hogy ez a motor hogyan szerepel, arra mindenesetre ügyelni fogok, hogy csak jó minőségű olajat kapjon megfelelő gyakorisággal, állítólag korábban ebből fakadt a legtöbb probléma (nem a tulajok hibája, a csereciklus volt túl hosszú).

Start-stop. Változó a megvalósítások színvonala, de alapvetően eddig egyiket sem szerettem nagyon, és sajnos az Alfa sem kivétel. Ami kifejezetten zavaró, hogy ha megállásnál leállítja a motort, kirakom a váltót N-be, majd felengedem a féket, akkor újraindít. Nem foglalkozik vele, hogy N-ben vagyok. Indulás után fél perccel is simán leállít, amikor még teljesen hideg a motor (habár alapjáraton nem sokat melegszik, tehát ez még lehet megalapozott is). Szerencsére deaktiválható, viszont ezt minden indításnál meg kell tenni, ami nem túl kényelmes. Olvastam egy olyan megoldást, hogy a motorháztető érzékelőjének csatlakozóját szét kell húzni, így nyitottnak hiszi, és akkor deaktiválódik a funkció, de én nem szeretem az ilyen mókolásokat, mert nem tudom, hogy másra nincs-e hatással az a szenzor. A start-stop kérdése egyelőre megoldásra vár, de lehet, hogy csak rászokok majd a kikapcsolgatására.

Apró érdekesség: az olajszint menüből ellenőrizhető, nívópálca nincs. Van ilyen máshol is, úgy tűnik, az Alfa is elindult ebbe az irányba.