Blog >> 156

>> Tuning és extraOrosz // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20v // 2016-02-29

És elérkeztünk ahhoz a pillanathoz, melyet már hetek óta várok: a kocsi végre 240 paci körül teljesít, és ezt érezni is rajta. Mivel az időjárás pont ma kezdte meg a szemétkedését és egész nap esett az eső(és pár napig valószinüleg még esni is fog) így nem nagyon mertem nyomni Neki, mert nem szerettem volna az első kanyarban kicsúszni. Így maszek gpses gyorsulási eredményeket csak akkor hozok majd ha jobbra fordúl az idő és fent lesznek a nyári gumik(tehát valamikor a jövő héten). Később majd a pados méréseket is felteszem,de azt majd valamikor április környékén csinálom.

A csomagtartóban, a kesztyűtartóban "sötét" volt és a sminktükör világítás sem volt túl fényes (ezt harmincon túli férfiként kardinális problémának tartom XD ).
Nagy örömömre csak az izzók voltak kiégve. Itt is. Cserélve.

>> Tuning és extram35076 // Alfa 156 Alfa 156 2.4 JTD (1997-2002) // 2016-01-07

A régi rádiónak nem volt baja, csak az akksit szívta le folyamatosan és nem szólt, egyébként sem a gyári rádió volt már, hanem valami egyszer használatos Tesco-s márka. KENWOOD KMM-101GY fejegység került a helyére, a műszerfal világításhoz passzoló zöld gombsor világítással!

>> Tuning és extram35076 // Alfa 156 Alfa 156 2.4 JTD (1997-2002) // 2016-02-07

Már az autó megvásárlása előtt a Jézuska meghozta az Osram DRL 401 szettet. Beszerelését magam megoldottam. Hozzáteszem, nekem 4 órámba került.
Autós filmeken szocializálódott fiaink konzekvensen transformers világításnak nevezik az új szerzeményt.

A jobb oldali helyzetjelző és a bal oldali rendszámtábla világítás kiégett. Ha már cseréltem, kicseréltem mindegyik párját is.

Vásárláskor a műszerfal világítások fele nem működött. Az itt olvasott infók összegyűjtése után 2,3 Wattos rizs szem izzók beszerezve. Az összeset kicseréltem, az ajánlások alapján a klíma panelbe forrasztva kerültek.

Az első gumik kapufák voltak. 2 db Barum Polaris beszerezve, szerelve.

Összes szilent csere, első alsó lengőkarok csere, kézifék kötelek csere. Olaj csöpögött, olajszűrő utánhúzással a hiba megoldva. Alufelni központosító megrendelve. Első fényszórók össze-vissza világítottak, a bal oldali 2 m-re az autó orra elé, a jobb oldali pedig a szemből érkező kamionok sofőrjének retináját égette ki. Rosszul berakott izzó cseréjével és fényszóró beállításával megoldva. Alkatrészek barátilag: 71000 Ft, szerelés tisztán: 40000 Ft.

Némi matekolás és szívszaggatás után úgy döntöttem, hogy márpedig télire is alufelnim lesz, mert ezen a szép formán barbarizmus az acélfelni pőrén, dísztárcsával meg alig volt különbség a két megoldás ára között. Végül egy szépen felújított klasszikus tojástartó dizájnos felnit vettem 50ezer viktoriánus valutáért. A nagy csoda az volt, hogy a Toyota acélfelnijeit bevették a munkadíjért cserébe, amikért én magam egy fillért nem adtam volna, de ők a szagemmerek, ők tudják. Gumiból a Toyotáról levetett Pirelli Snowcontrol2 lett felrakva, mert méretben "stimmel" a 195/60R15 ehhez az autóhoz is, eladni nem lehetett volna értelmes pénzért és egy szezont még vígan elfut 5mm mintával. Majd jövő télre kap új, méretes gumit.
(február 12-ig sikerült kb 2000km-t menni vele, úgyhogy jóformán nőtt rajta a profilmélység :P )

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2015-12-11

Egy ideje már kopogott a bal eleje. Sejtettem, hogy az alsó lengőkar lesz az, ami be is bizonyosodott Csöriéknél szeptemberben az olajcserekor.
Ofinál még nyáron Alfacityben megrendeltem 2 db gyári alsó lengőkart, de csak most tudta őket szállítani. Ez van, a gyárira várni kellett. A szilentek mindkét oldalon rosszak voltak már, bal oldalon a gömbfej is. Cserekor feltűnt, hogy bal oldalon a kormányösszekötőn sérült a gumiharang.