Blog >> 156

>> Tuning és extraOrosz // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20v // 2015-09-19

Mióta megvan a kocsi azóta bosszant az a tény, hogy a szivargyújtóba dugható kis USB adapter(ami a crosswagonomban kifogástalanul működött) nem volt képes rendesen működni. Amikor tölteni akartam a telefont szinte egy rituális áldozást kellet lenyomnom ahhoz, hogy végre olyan pozíciót találjon a kis szörnyeteg amikor rendesen érintkezik. Persze ez gyakran az első-második gödörig tartott, úgyhogy ha nem akartam, hogy a telefonom lemerüljön mire beérek Pestre akkor bűvészkedhettem a kis szeméttel vezetés közben, ami nem a legbiztonságosabb dolog. Mivel naponta használom a "Waze"t a telefonomon, hogy legalább halvány elképzelésem legyen róla merre van nagyobb dugó/traffipax, ezért megoldást kellett találnom, mert sajna a waze nem éppen az az energiatakarékos fajta alkalmazás.

HÁTTÉRSZTORI VÉGE/LÉNYEG
Vettem tehát ebayröl egy ilyen kis eszközt(már elfogyott, de egy ehhez hasonló is megteszi), mely kiutat jelenthet a szenvedéseimből. Viszont fogalmam se volt, hogy kell kiszedni a szivargyújtót mindenestül, mert a neten meg egy ilyen tutorialt sem találtam. Így hát próba szerencse alapon megkezdtem a hadműveletet és csak remélni tudtam, hogy nem lesz annyira nehéz. Hááááát....
Az első képen lévő, felül meglelhető két kis csavart leszedve már ki is tudtam húzni a foglalatot, és hátulról a kábelt kihúzva már a kezemben is volt az egész "fiók". A neheze csak ezután jött, mert ki kellett varázsolni a szivargyújtó világítását és magát a foglalatot. Ehhez szét kellett pattintanom a tálca lenyíló részét, és kihúzni minden kábelt. Amikor azonban megpróbáltam simán kihúzni a foglalatot, persze, hogy nem jött ki..mit is vártam. Kb 15 perc szenvedés után, kicsit meghajlítva az egyik kis műanyag fognál található fémablakot sikerült kihúznom a foglalatot, aztán a lámpát és a színes műanyag karikát is. Ezután már csak rá kellett jönnöm, hogy melyik két kábelt kell a háromból az új szerkezetre húzni, aztán visszaszerelni az egészet. És ha már ott voltam, kicseréltem a hamutartó izzóját is mert az se égett már a kezdetek óta.

AZ EREDMÉNY:
Most már hihetetlen könnyedséggel tudom tölteni a telefonomat ÉS akár a tabletemet is, mivel 2 USB nyílás van a kis szerkezeten, és az egyik tablet töltésére is alkalmas feszültséggel működik.(Van ám egy lehajtatható, gumi teteje is, csak arról nem csináltam képet) És már a hamutartó is fényárban úszik!

SZÜKSÉGELTETIK:
-Türelem
-Még több türelem
-Egy éles, keskeny fejű lapos csavarhúzó(a műanyag kampók ideiglenes felemeléséhez)
-Csillagcsavarhúzó(a tálca levételéhez)
-Sok fény
-Kb fél óra szabadidő

>> EseményAlfás Theo // Alfa 156 1.9 jtd Sportwagon // 2015-08-23

Sok keresgélés után 06.03-án megnéztük és megvettük a "pápairémet". A kocsi egy alfa rajongó srácé volt, műszakilag tökéletesen rendben, javíttatások olaj vezérlés fékek futómű rendben. Futott kilométer stimmelt, német eredet stimmelt.
Egy pici bibi volt a kocsival, amit az eladó közölt a telefonban is, de igazából a helyszínen látszott nagyon. A bal hátsó sárvédőt törték és "javították". Nos a javítás az gányolás kendács és teljes szakértelem nélküli gittelés hegesztés, festés. /Nem fényezés, mert ezt majdnem ecsettel kenték a jó öreg LADA2107es tinta kékre./ Így a csomagtérnél 1 cm-rel kisebb a kocsi hossza...
Plusz a jobb hátsó sárvédő ívet is "lakatolták gittel kézzel hullámosra.../
Ezeket leszámítva a gép pöpec és megbízható, de csúnya.

folyt.köv.

>> Tuning és extraOrosz // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20v // 2015-08-19

Gondoltam ha már a külső lámpákat nem piszkálom, akkor legalább a belteret dobom fel kicsit. Ledesítettem hát az utastéri lámpákat, 4db Osram LED izzóval.

Hozzátenném, hogy én hideg fényű izzókat tettem be, de akinek a klasszikusok meleg fénye jobban bejön, annak itt a link ugyan ehhez a LED izzóhóz, csak melegebb fénnyel.

>> EseményStef // Alfa 156 1.6 TS Progression // 2015-08-16

Majdnem pontosan 14 együtt töltött év után ma elérkeztünk egy ikonikus számhoz, majd ugyanazon a napon egy másikhoz is... :)

 
>> SzervizOrosz // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20v // 2015-08-15

A tegnapi olajhűtő csere után minden jónak tűnt, ám ma észrevettem, hogy még mindig csöpög valahonnan az olaj. Le is kaptam a blokkról a két csövet, nézzük, mi a probléma. Rögtön láttam, hogy a tömítéssel volt a gáz. Levettem a régi csőről a tömítéseket, és átraktam őket az újabbra. Újbóli beindításkor láttam, hogy ezzel sem sikerült tökéletesen orvosolni a problémát, de hétfőig megteszi, majd akkor elmegyek és megpróbálok egy új párt beszerezni. A sebességmérő alsó része nem világított, ezt valamelyik este vettem észre, úgyhogy ki is operáltam, és betettem egy új izzót. A tompított fényszóró a jobb oldalon makacsolta meg magát, így azt is vennem kellett. Nagy nehezen kiszenvedtem hatalmas mancsaimmal a régi izzókat, és betettem egy pár Osram Nightbreakert. A csomagtartó hátsó részénél a műanyag panel is le volt már pattanva,el is volt törve pár helyen, szóval irány a bontó egy másikért. Igaz az eredetihez nem jöttek csavarok, így az idő nagy részét az vette el, hogy csavarok meg alátétek után kutattam. Kicseréltem az eredeti rádiót is egy Blaupunkt Londonra, melyhez vettem kormánytávvezérlő modult és egy beépítő keretet. A legvégső dolog a légzsák fedője volt, mely elég furcsán állt. Felemeltem és láttam is, hogy mindkét patent megadta magát, így abból is vettem négyet, hogy ha esetleg az első szettet eltöröm, legyen egy tartalék is. Lássuk hát a piszkos anyagiakat:
Sebességmérő izzó:130Ft
Blaupunkt London:20000Ft
Kormánytávvezérlő modul(+Blaupunkt kábel):19500Ft
Beépítőkeret(+kiszállítás):3250Ft
Csomagtartó műanyag fedőlap:3000Ft
Osram Nightbreaker H7 szett:3500Ft
Légzsákfedő patent(+posta):3000Ft

>> SzervizOrosz // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20v // 2015-08-14

Ma nagy keservesen sort kerítettem arra, hogy kicseréljem az olajhűtőt a kocsiban. Bontóból szereztem egy másikat, ám annak az aljáról hiányzott a rögzítéshez szükséges lyuk, így mivel nem akartam másikat venni/hegeszteni inkább egy, az egyik képen is látható megoldáshoz folyamodtam. Hat óra munka után a motort beindítva örömittasan álltam az immáron csöpögésmentes kocsi előtt.

>> Tuning és extraPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2015-07-27

Ebayen bukkantam rá ezekre a fehér mhw hátsó lámpákra és fekete prizmákra. A prizma anyagában fekete, nem festett. Ha majd találok fekete mhw lámpákat, akkor ezek a fehérek lehet, hogy eladóak lesznek. Sajnos a fekete még ritkább, mint a fehér. Újban már csak a rondákat lehet kapni.

>> Tuning és extraPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2015-07-27

Találtam egy xenonos 156-ot, amit bontottak. Lecsaptam a km óra nullázójára, ezen nincs magasságállító, mint a halogénhez. Ráadásul a világítása is piros :)

>> SzervizThompson1233 // Alfa 156 1.9 JTD 110LE // 2015-07-15

Amennyire szerettem volna elmenni alfa city-re annyira nem sikerült. Péntek reggel munkába menet az autó úgy gondolta, hogy lengéscsillapító tányérnak le kell rohadnia. Mankókerék mellett szerencsére elfértek a dolgok úgyhogy sikeresen átszáguldottam 20-al a városon hazáig, ahol szombaton sikerült is befejezni a cserét. Az új pár már pénteken megérkezett, de az alfa mérnökeinek hála és a 14 év rohadásának az autó csak másnap készült el. Remélem azért akik ott voltak élvezték az eseményt.

>> EgyébTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2015-05-26

Pár kép mielőtt elbúcsúzom végleg a fehértől egy blogban...