Blog >> 156
Sziasztok, mivel hiányoltam párszor egy navigációt a kocsiból és a navikhoz meg telefonokhoz kell az a csúnya tartó így elterveztem hogy készítek egy saját beépített navit.
Ami az ötlet volt hogy a facelift-es 156 Infocenter-t alakítok át, találtam is egyet itt az amore-n eldiablo156-tól kapva rajta megvásároltam – ezúton is köszönöm neki. (1-es kép)
Ezután jött a szétszedés és tervezgetés, próbálgatás hogyan is adja ki magát a dolog. Első gondolatnak a telefon felfogatását dupla oldalú ragasztóval gondoltam de ez kudarcot vallott már az első napon mivel a meleg hatására elkezdett elmozdulni a helyéről. (2-es kép)
Következő gondolatom az volt hogy egy műanyag lapot vágtam a telefon mögé és ehhez ragasztottam hozzá a telefont egy műanyag ragasztó pisztollyal. ez már stabilnak bizonyult. A telefon elé is kellett raknom egy lapot hogy eltakarja a nem kívánt részeket ezt karbonfóliával bevontam, kicsi trükk a dologban hogy a telefon aljára csak a karbont ragasztottam így a látszat csal de a telefon gombjai kezelhetőek. Az infócenter tetején fúrnom kellett egy lyukat a telefon bekapcsolásának megoldásához ide már csak egy szép gombot kell találnom. (3-as kép)
Ezután jött a behelyezés, itt is akadtak fennakadások mivel a kiszerelt levegőztető kicsivel kisebb mint a FL így két helyen le kellett fűrészelnem az infocenterből a felesleges műanyagokat, hozzáteszem ez semmiféleképp nem befolyásolja a működését, ezt többszöri próba – fűrész – próba folyamat követte míg bele nem passzolt. (4-es kép)
Már csak az áramellátást kellett megvalósítani ami nem is volt nehéz, a levegőjáratnál hál istennek van egy kis nyílás gyárilag ami a középső óraboksz mögött ér ki így végig le a rádió mögött elvezetve a kábelt egy USB töltőre csatlakozik, itt ha szeretném akár egy PC-re is csatlakoztathatom a telefont az adatkommunikáció végett. (5-ös kép)
Ezzel el is készült, amit még észrevettem hogy a méretek miatt enyhén kifújja a levegőt az inocenter és a műszerfal találkozásánál de ezt is orvosolni fogom némi tömítőanyaggal.
Aki kedvet kapott jó munkát kívánok hozzá esetleg ha nem tiszta valami keressetek bátran.





Szóltak, hogy rám vár, így megvettem. Muszáj volt, az oldalamon az autó leírásából kiderül, hogy miért... Nem is volt nagyon alacsony a vételár, ennyiért már lehet kapni 156-ot - de tudjuk, milyeneket. Nos, ez nem olyan, az olyanok nem az én kávéházam.
Ma Ákos barátommal ( "@kos" nick ) egy egész napos program keretében a D.Z. szerviz (Zé.) segítségével rendbe tettük ( a csatolt képen a before-after tények ). Kormánykerék, egy-két kéder, fedelek, kapcsolók, indexek, izzók és a kerekek kerültek cserére. Kapott az autó egy USB/SD lejátszó fejegységet, mert zene nélkül képtelen vagyok autózgatni.
Óriási előnye az öregedésnek, na meg a sok Alfával történt empirikus tapasztalatnak, hogy az ember rájön: elég egy ilyen bőségesen a mindennapokra. 10 éve még zavart a motor karaktere, most tetszik... Öregedjetek Ti is!!! :P
Ki hinné, de eladó. Érdeklődni nálam. :)

Bár csak most jutottam el oda, hogy kiolvassam, de már decemberben visszajött a légzsák hibajelző. Meglepetés nem volt, az előzőekhez hasonlóan a 22-es és a 21-es hibakód volt.
Következő adandó alkalommal össze lesznek forrasztva a csati érintkezők, nem érdemes kontaktjavítással szórakozni.
Elvittem Zé-hez megmutatni neki a hangot, mivel ő cserélte a vezérműszíjat anno. Az eredmény, hogy minden görgő rendben, a szíjnak sem volt gondja (de mivel le lett szedve, ezért természetesen cserélve lett), semmi nem ér bele semmibe.
Azóta hallgattam pár 2.5V6 hangot videón, van amelyiknek szintén ilyen jellegű hangja van, lehet, hogy ez feature... :) Meglátjuk...
Szemet szúrt ,hogy nagyon megviselt már a 156 felirat az Alfán így kapott egy másikat :) köszönöm a bontósnak aki grátiszba odaadta nekem (egy VW generátor mellé...:))
Képeken a volt-lett állapot !


Fent említett alkatrészek cseréje. A feszítő természetesen Dayco (8500Ft), a vezető görgő pedig Breda (4800Ft) márkájú lett. Munkadíj kereken 1000Ft. Ezzel lassan a kötelező szervíz végére érek, szíjakkal görgőkkel vízpumpával kutyafülével remélhetőleg most egy darabig nem lesz gondom.
Egy ideje melegen a bal keréknél csapágyas hang volt hallható, ami a kuplung kinyomásával jelentősen csökkent. Emellett a 155-höz képest már vásárlás óta nagyon lent fogott a kuplung, ezért nem akartam tovább halogatni a cserét. Zé végezte a cserét, új valeo szett került bele. Hát.. az első kilométereken újra kellett tanulnom az autót vezetni, párszor majdnem le is fulladtam vele :) Jól fog végre a kuplung és ott ahol kell neki.
Kapott friss 75W-90 váltóolajat is.
Óraállás: 113e km
Lejár a műszaki februárban. Most 2 évig rendben lesz.
Stabilizátor pálcák alias kutyacsont hibajelenség in progress.
TRW megrendelve.
13K
A motorborító lemez/haspajzs offon van kap egy másikat.
14.8K

A felső lengőkarok eddig bírták. :-/
A hűtővíz meg csak fogyogat. Szivárog a hűtő,kapott egy brand newt.
Lengőkar (Lemförder) 24k
Hűtő:26K
Support: 16K
4
531
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa reklám
- Virtuális Romeo
- Alfa történelem, híres ...
- Spider
- Coffee - Minden ami kávé
- 4C
- Zenebutik
Tagok
Új tagjaink
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki