Blog >> 156

>> Eseménytipoatti // Alfa 156 1,9 Mjet 16V Distinctive // 2013-05-27

Egyszerűen muszáj volt, de tényleg. Érdekes, valahogy érzetre jobban megy, mint az ugyanilyen motorral szerelt (110 KW) GT, bár azt hiszem, van köztük azért súlykülönbség - majd utánanézek. Jól felszerelt, mindene működik, törve nem volt. Magyarországi, 1 tulaj, 139000 futott km.-rel. Az előéletében történt szervizelések számlái is nálam vannak. Doktor Zé-vel átnézetem, ha kell, javíttatom - majd eladom. :)

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2013-05-10

Kapott egy új légtömegmérőt az autó, mert a régivel torpant 3000-es fordulat felett. Kiolvasva az adatokat hibakódot nem dobott, viszont a beszívott levegő hőmérséklete elég fals érték volt. Külső hőmérséklet 0 fok alatt, a beszívott levegő hőmérséklete 25 Celsius. A csere megoldotta a problémát.

Kellett egy új főtengely holtponti jeladó is. 2x játszotta el velem az autó, hogy nem indult be. Első alkalommal kb. 10 perc próbálgatás után elindult, második alkalommal viszont ott kellett hagynom az autót, majd pár óra múlva visszamentem érte, akkor elindult. Hibakódot dobott, műszerfalon pedig égve maradt a befecskendező lámpa.

Került bele két új xenon izzó, mivel a kínai kb 25.000 km-t bírt ki, a jobb oldali bekékült. Most Osramot kapott, 4300 Kelvinest.

Javításra került a klíma is. Tavaly tört el a hűtőről a kompresszorra menő cső alumínium része. Tatán vettem a bontóban 5.000 Ft-ért egy másik csövet, ez került beszerelésre. Majd fel lett töltve a rendszer gázzal.

Vaterán vettem 2 db Pirelli P7-es gumit, kb 6 mm minta van rajtuk, 15.000 Ft volt a 2 db.

Kicsit meg lett egyengetve az utasoldali légzsákfedél is, kapott 2 új patentot is.

Az alkatrészek beszerzését és a beszerelést ezúttal is Csörire bíztam. Egy szerviz, amiben még nem csalódtam.

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2013-05-09

Kapott egy új szélvédőt az autó, mert a régi el volt repedve. Ismét Pilkington került bele, ezúttal új keretet is kapott.

>> EseményJCsabi // Alfa 156 SW 1.9 JTD 8V Progression // 2013-05-23

Készítettünk néhány képet H@nß cartárssal a "897"-esekről.

>> Tuning és extraJCsabi // Alfa 156 SW 1.9 JTD 8V Progression // 2013-05-18

Le lett festve a felni. (Köszönet érte Vale7 cartérsnak) Az új szín: Grigio Titanio

>> SzervizRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2013-05-04

Olajcsere,szűrők cseréje, pollen is,szervo olaj csere,lambda szonda cseréje.
125321km
Olajok,szűrők,14K
Lambda: 25K
Support: 11K

Lambda csere után ECU reset:

- akksi45 percre leköt
- akksi visszarakás utána 2 percig gyújtáson hagyni
- gyújtás levesz, utána motort beindítani
- 15 percig alapjáraton hagyni (gázt nem szabad adni)
- motort leállítani
- motort újra beindítani, és menni vele egy teszt kört

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-05-13

Az AO-n azt ajánlották, hogy azért csak érdemes lenne a szívócsövet valamint a többi levegő csövet is ellenőrizni, mert volt akinek ugyanilyen tünetei voltak és repedés/luk okozta a jelenséget.
Fórumozgatás közben az is kiderült, hogy az általam eddig ECU reset-nek definiált eljárás nem reseteli az ECU-t, hanem a fojtószelep működését kalibrálja újra. Elnézést, ha valakit félrevezettem én is abban a hitben voltam, hogy ez reseteli az ECU-t.
Szóval lementem az autóhoz, hogy kiszedem a szívócsövet. Most nem akarok semmilyen resetet csinálni, hanem, ha lehetséges megtalálni azt, ami a hibát okozza. Ezért a cső kiszerelés előtt MES-t csatlakoztattam és még gyújtás alatt megnéztem, hogy érzékeli-e a pedálok állapotát. Úgy tűnik, hogy ez rendben. A gázpedál mozgást/állást is érzékeli az ECU.
MES-t rajtahagytam, indítózás. Az autó beröffent, alapjárat normális. Hát b+.. Az ég világon semmihez nem nyúltam és most mégis jó. :) Az alapjárat néha ici-picit bizonytalan. Kis melegedés után felnyomtam a fordulatszámot is, hogy lássam, hogy ejti vissza és megtartja-e az alapjáratot. Megtartja, atom stabilan. Próbáltam benyomott kuplunggal, felengedett kuplunggal, minden rendben.
Leállítottam, újra beindítottam, semmi gond. Menni nem mentem, vele, mert belül állt a garázsban és problémás lett volna, most kiállni.
Hát.. nem mondom, hogy értem és nem lettem nyugodtabb.
Mindenesetre a csövet kivettem és átnézem és vízbe is megpróbálom, h van-e esetleg luk.

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-05-10

Bepakoltunk az autóba, beülök, indítás, beröffen, viszont az alapjárat nem ment fel egyből 1200rpm környékére, ahogy szokott, hanem megállt 700rpm körül, majd felment 1000 környékére.
Ezt normál esetben úgy teszi, hogy felmegy 1200 környékére, visszamegy 1000-re, majd szép lassan, ahogy melegszik visszamegy 700rpm-re.
Ez már fura volt, de járt szépen. Kicsit hagytam járni, kitolatok, elindulok és még a garázsban, ahogy kinyomtam a kuplungot és visszállt volna alapjáratra lefullad. Indítózás, nem röffen be. Innentől csak gázadással együtt röffent be indítózás közben és alapjáratra visszaállva lefulladt.
Teljesen ugyanaz a jelenség, mint korábban, szóval ez nem valószínű, hogy az AFM-mel függ össze, hanem inkább a gázpedál/folytószelep hibával.

>> Eseménylion1983 // Alfa 156 2.0 // 2013-05-09

Kezdünk lassan kapcsolatunk végéhez érni. Pedig az utóbbi időben nagyon jól viselte magát. Meghálálta, hogy normális szerelők kezébe került az első kóklerek után. De el kell engednem, hogy legyen hely az új családi autónak. Természetesen az is alfa lesz, egy 159-es kombi, de a motorkérdés még nem eldöntött.

Úgy gondoltam e alkalomból írok egy rövidke összegzést kapcsolatunkról.
2009-ben kezdtem 156-os alfák után nézelődni, nagy álmom volt és végre megengedhettem magamnak egyet. Legalábbis úgy gondoltam. Az első pár ígéretes példányról lecsúsztam óvatosságból, így mikor ezt megláttam, egy banki telepen nem akartam lemaradni róla (lehet inkább jobb lett volna), így kapcsolatomat bevetve sikerült megkaparintanom. Ez után jött a hideg zuhany. Az első szerelőcsapat akinek a kezébe került 3 hónap alatt nem tudták stabil üzembiztos állapotba hozni. Mint közbe kiderült egy be nem fejezett motorcsere volt a fő ludas ebben, amit a bank elfelejtett közölni (minimális kompenzációt utólag sikerült kicsikarni belőlük). Volt motorvezérlő csere spontán gyulladás, szervó olaj elfolyás, stb... és a kötelezően cserélendő dolgok (vezérlés, fékbetétek, stb.). Így mire végre használatba vehettem az árát még egyszer rá költöttem. Aztán jöttek sorra a hibák, folyamatosan vinnem kellett vissza javíttatni valami miatt. Sajnos csak nagyon sok szívás után határoztam el magam, hogy szerelőket váltok. Az utolsó csepp az volt mikor útközbe megállt és egy másik szerelő (elég messze otthontól) megmutatta, hogy a hengerfal végig van karcolva és kuka. Mivel 1 év garanciát vállaltak a kóklerek a javításokra ezt próbáltam érvényesíteni, de természetesen sikertelenül. Hiába 1 hónapja szedték szét a hengerfejet és a görgőket előre, állítólag ezt ők nem tudták. Így utólag jobb is, hogy így alakult. Miután Keszthely mellett kicserélték a motort benne (tökéletes munkát végeztek) kerestem Budapesten is egy megbízható magán szerelőt (Szamosi kicsit drága). Ezzel a két műhellyel lett ezután csak javíttatva és a kocsi meghálálta a hozzáértőbb kezeket. Jöttek elő gondok, főtengely jeladó miatt hol indult-hol nem, víz túlmelegedett, mert nem időbe kapcsolt a ventilátor, első lengőkarok már a végét járták, de minden hiba időbe orvosolva lett és újra nem kellett, hozzányúlni. 10-15 ezer kilométerenként megkapta az új olajat és felmérték, mi az ami hamarosan cserére/felújításra szorul. Így könnyebben lehetett tervezni a szerviz látogatásokat és költségeket is.
Most 1 hónapja volt olajcsere és a hűtőt is cserélték közbe. Már 3 nagy luk volt rajta és a nyarat nem akartam megkockáztatni még így eladás előtt sem. Ennyit igazán megérdemelt.
Szerettem, élvezet volt vezetni. Mivel nem napi használatba volt, mindig vártam az alkalmat, hogy mikor vezethetem újra. Még a sok gond ellenére is örülök, hogy enyém lehetett több mint 3 évig.

Petya77 cartárs készített egy pár fotót rólunk...