Blog >> 156

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-03-26

Erhard-nak köszönhetően, az eredetileg vízionált 3-4 hét helyett két nap alatt megérkezett a Bosch AFM.
Ki is cseréltem. A régi ház már javított volt.
A csatlakozóról levettem a pipaszár védőburkolatot, mert annak köszönhetően az AFM kábelkötege ráfeszült az ott menő vízcsőre.
Ezen kívül még a biztonság kedvéért beszigszalagoztam pár csatit.
Hibakódokat kitöröltem. Indítás, MIL egyből kapcsol. Húha.. Ránéztem P0100 vagyis AFM hiba, viszont szépen jár a motor. Töröltem megint, utána nem jött vissza. Kicsit járattam, majd leállítás - indítás, továbbra is minden rendben, hibakód nincs.
Próbaútra már nem volt időm elmenni, azóta sem. Majd talán jövő héten.
Ami feltűnt még, hogy a légszűrőház rögzítése is hiányos. A rögzítő műanyag kar le van törve. Ezt is pótlom majd.

>> Tuning és extrakiko // Alfa 156 2.0 JTS sport pack // 2013-03-26

Február első hetébe felhívtam munkaidő alatt az érdi bontót, megkédeztem h mien bőr ülései vannak? ami spontán érdekelt volna az a 156TI, GT, - ezek közül csak a gt volt de azt kompletten akarta eladni, sima 156 mustársárga volt de az nem volt annyira szép állapotba, még a végén rákérdeztem h brera ülések vannak-e. Meglepődve a válaszon mert szintén ritka - volt 2db, szép állapotba, jöjjek le nézzem meg és megalkudunk. Oké szombaton megyek. Lementem, és mikor beleültem, körbenéztem nagyon megtetszett, tudtam h nem fog stimmelni a sin meg miegyéb de kis igazítással mindent meglehet orvosolni. Megvettem. Tolattam is be az udvarba tettük be és nagy mosollyal jöttem el onnan.
Hétvégén volt rá időm h betegyem, leápoltam Turtlewax bőrápolóval már két hete kb, a 156 sinjeit kellett átraknom. Nem kellett heggesztenem, furnom.. csak egy kis adaptert tettem alá, mivel +3,5cm volt a két sin külömbsége. lényegébe 4 csavar és 4 anya kellett plusz az adapterhez anyag. Én egy rozsdamentes acélt vettem elő ami nem hajlékony. levágtam 4 csíkot, melyet majd befedek filccel és nem látszik semmi. biztiöv meg a hátsó adapterhezrögzítettem a kasztnihoz, így az is biztonságos. Összképre nagyon szép és mégnagyobb mosollyal ülök be szeretett alfámba. Nagyobb figyelmet kap az alfa a parkolóba illetve azon a helyen ahol lassan gurolok.

>> EseményJCsabi // Alfa 156 SW 1.9 JTD 8V Progression // 2013-03-26

Készülnek a kiegészítők tavaszra. Egyszer csak eljön, bár ahogy az időjárás kinéz nem sok esély van rá. :-)
Ültetőrugók lefestve, felni előkészítve a fényezésre.

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-03-09

A katalizátor csere miatt gondoltam kipróbálom mi változott. A BmS tanácsára lehúztam az AFM csatiját.
Első indítás, beröffen és azonnal lefullad. Második indítás, kis bizonytalanság és beáll az alapjárat. F@sza. P1172 és P1175 ill. P0100 és P0110 hibakódok (utóbbi kettő az AFM lehúzás miatt). Hibakódokat kitöröltem, értelemszerűen P0100 és P0110 visszajött.
Elindultunk egy kis kirándulásra, hogy megnézzük a Zsámbéki templomromot. Ahogy bemelegedett éreztem, hogy valami változott, de nem jó irányba. Menet közben egy fordulatszámon tartva néha ici-picit bedadog. Az alapjárat nagyon gyenge. 400rpm körül ingadozik és egyenetlenül jár, néha a töltéslámpa is bevillan. Egyszer, parkolásnál a szervó beterhelésére le is fulladt. A rövid kis autópályarészen meghajtottam kicsit, nem is megy jól.
Ismerős jelenségek voltak. Ugyanezeket a jelenségeket produkálta, amikor vélhetően elszállt az AFM, csak utána rendbejött.
Nem lettünk sokkal okosabbak, viszont ami jó hír, hogy cirka 70km alatt nem jött vissza a két keverékképzési hibakód (P1172, P1175).

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-03-08

A kormánymű ki-beszerelés miatt kellett egy futóműállítás is.

Alexék nagyon jó munkát végeztek végre nem kopog semmi. Nem hittem, hogy valaha elérjük ezt az állapotot. :) Nagyon korrektek is voltak ár tekintetében, mivel tartották magukat az előzetes árajánlathoz, annak ellenére, hogy előre nem feltétlenül látható dolgok miatt elég sokat szívtak.

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-03-08

Az 1. hengersor leömlője környékén valahol kifújt elvileg. A kormánymű kiszerelése miatt ehhez is könnyebb volt hozzáférni, de azért Alexék ezzel megküzdöttek. :)
Kifújást nem sikerült találni, de az gyorsan kiderült, hogy az 1. hengersori leömlőn lévő katalizátor ki van belezve.
Szerencsére nagyon gyorsan sikerült az alfadepo-tól egy jó állapotú bontottat beszerezni, ismét köszönöm nekik a gyors beszerzést.
A másik leömlőnél viszont csavar gondok akadtak, mivel két csavar letört a katalizátornál lévő csatlakozáson. Ezt is megoldották a srácok. :)
Az cserélt leömlőnél a sortömítés is cserélve lett.

Update: a P1172 és P1175 hibakódok azóta sem jöttek vissza. Ahogy sejthető volt a kibelezett katalizátor miatt jöttek ezek a kódok.

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-03-08

Ezek is odavoltak és sokkal egyszerűbb volt most, a kormánymű felújítás alkalmával megcsináltatni.

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-03-08

Hidegindításkor néha kerrent egyet az önindító és a kormánymű kivétel alkalmával ezt is egyszerűbb volt kiszedni és felújíttatni.

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-03-08

Már korábban megvizsgálták Alexék (Alfarium), hogy a még meglévő kopogás a kormányműtől jön.
Mivel több dolgot is meg kellett vizsgálni, cserélni, ami a kormányműcserével összeköthető, ezért elvittem hozzájuk, hogy újíttasák fel a kormányművet.
A szakműhelyben bevizsgálás után azt mondták, hogy nagyon odavan a kormánymű ezért igen drága lenne a felújítani. Szerencsémre Alexék tudtak adni egy belevaló kormányművet, aminek vélhetően sokkal kisebb gondjai vannak. Ez be is igazolódott, még a bontott kormánymű árát beleszámolva is jóval olcsóbb volt az egész felújítás így.
Természetesen a szervófolyadék is cserélve lett valamint a bal oldali axiált is cserélni kellett.

>> SzervizSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2013-03-06

Elvittem átnézetni a gépet. Történt ugyanis, hogy az ABS önálló életet kezdett élni. Ha kell ha nem működésbe lépett.
Rá lett kötve gépre, fékpad stb.
Az ABS elvileg azért játszik mert a jobb oldali kerékcsapágy elhalálozott.
Közben fény derült még pár dologra(hála a magyar utaknak)
-bal első felső és alsó lengőkar is csere....

Alkatrészek megrendelve Erhard 242 (Dark Side) nál.