Blog >> futóműállítás

>> SzervizSultan // Alfa 159 1.8 MPI, Progression // 2021-04-08

Teljesen leharcolt nyári gumikkal vettem az autót, illetve a télieknek is ez volt az utolsó szezonjuk. Ami feltűnt mind a 8 gumin, hogy elég rendesen megette a belső felét mindegyiknek.
Utánanéztem, tudom, hogy a gyári beállítása is ilyen, valószínűleg az olaszoknak nem számított ha sűrűn kell a papucsokat cserélgetni, engem viszont kissé zavar.
Elvittem futóműállításra, elmondtam a problémám, mondtam, hogy nem szeretném 1 év múlva kidobni a zsír új gumikat. Rendesek voltak az ott dolgozók, mondták, hogy ismerik a problémát a típusnál, de már van kikísérletezett beállításuk arra, hogy ne zabálja szét a gumit a kocsi, és az útfekvése is jó maradjon. Úgyhogy ennek megfelelően beállították. Majd ősszel kiderül mennyire volt hatásos.
Ami jó hír, hogy a futóműben minden rendben, nem lóg, nem kotyog semmi, stb.

>> SzervizAtesz159 // Alfa 159 SW 2.0 Jtdm // 2018-01-17

Sajnos csak az első futóművet tudták beállîtani,mert a hátsó futómű egyik szilentjén levő beállító csavar berohadt.Vihetem vissza.

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2017-05-16

Úgy kezdődött, hogy összegyűlt egy csomó kisebb-nagyobb apróság, ami zavar az autón. Szerettem volna a Selénia Rally előtt kibogoztatni őket Csörivel, de sajnos betelt az órarendje. A legsürgősebbnek a futóműállítás tűnt, és némi kutakodás után arra jutottam, hogy azt a Kwik Fit is meg tudná oldani. Nosza, telefon, másnap látogatás - aztán kopp. Egy lötyögő gömbfej miatt elúszott az állítgatás, ellenben kaptam egy árajánlatot, amit végül el is fogadtam (hja kérem, működik az üzleti modell). Gond csak az időzítéssel volt: a bakonyi kirándulás előtt nem volt olyan nap, amikor ott tudtam volna hagyni az autót, szóval Selénia Rally utánra maradt a műtét. Ma délelőtt jártam Csepelen, ahol a megbeszéltek szerint zajlott minden. Fillérre pontosan annyit fizettem, amennyi az ajánlatban szerepelt, és egy perccel se tartott tovább. Megint középen áll a kormány, amikor egyenesen megyek.

A többivel még mindig Palotára mennék, ráadásul lassan aktuális lesz egy olajcsere is...

Kilométeróra állása: 175 070

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2015-10-07

Ma futóművesnél jártunk, ahol tökéletes precizitással és gonddal be is állították az általam csak találomra tekert futóművet. Hál' Istennek nincsenek messze tőlünk, így csak keveset kellett a szörnyű értékeken szaladjon a kicsike.

214060 km

>> SzervizSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2015-06-26

A futóművesnél azt mondták cseréljek gömbfejet, aztán guruljak vissza, mert a többi oké. Így is lett. A kontra anya jobban be volt rohadva,mintha rá lett volna hegesztve. Szétvágtam, leműtöttem, újat kapott, megjárattam, mindent zsírral raktam össze, ahogy kell. Így leírva ,de mocskos egyszerűnek tűnik. Rohadtul nem volt az. A futóműves nem is szívott vele.
Ez is megvan .

>> SzervizJack // Alfa 156 SW 2.0 JTS // 2015-01-14

Ajánlás útján a Váci úti Kwik Fit műhelybe mentem, ahol a munkafelvevővel beszélgetve kiderült, láttak már alfát, a tagnak a kocsija is bár nem alfa, de egy "porig ültetett" gépsárkány, eloszlottak a kételyeim, hogy esetleg megint valami kontárság fog a kocsival történni. Éreztem, tudtam, hogy rettentően rosszul van beállítva a futómű, mert változó tapadási viszonyok között, illetve rosszabb útburkolaton és erős terhelés alatt össze-vissza kacsázott. A szerelő aki kezdte volna beállítani, kijött, hogy mi a gondom vele, mondjak pár szót. Elmondtam, hogy eldobálja a hátulját, hullámzik erős terhelésen kanyarban, egyik oldalra bizonytalanabbul fordul, stb... Úgy nézett rám, mint vmi marslakóra, majd halkan és kicsit lenézően közölte, hogy ez lehet lengéscsillapító is. Mondtam, szerintem nem az, de majd a műszerek megmutatják úgy is, szerintem a hátulja szar, az eleje meg ahhoz van állítva, úgy kuka az egész ahogy most ott áll. Jó fél óra múlva kijött emberünk a kocsival, be lett állítva. Most ő jött lógó orral, hogy hát a hátulja nagyon rosszul állt, az egyik oldal -4,2, a másik -0,2. Az eleje ennek megfelelően hasonlóan szar volt. Most nagyon faszán beállított mindent, mutogatta a paramétereket, mi hol áll éppen. Tényleg nagyságrendekkel jobb lett, mondhatni tökéletes. Én kicsit több összetartást adtam volna magamnak, mert így középállásban nem elég feszes, de ha most ezzel visszamegyek, hogy húzzon rajta 1-2 tizedet összébb, lehet elküldenek a picsába, hogy ez nem rally műhely. De lehet megpróbálom, hagytam annyi jattot, hogy egy kérdést feltehessek még:).

>> SzervizSeriff // Alfa GT 1.9 JTD MJet 16V // 2014-12-13

Kaptam a kocsihoz egy komplett téliszettet, ami ugye alapból nem rossz dolog, sőt. Nos, ez a szett méltatlanul ronda a kocsi szépségéhez... El akartam adni, de lusta voltam rendes képeket csinálni, így nem igen volt rá érdeklődő, csak vw-esek akarták cserélni más 5x100-as osztókörű felnire, mert ez is az. Van mozgókúpos csavarszettem, most már kompletten, de ez egy másik sztori.

Feltetettem ma, hát majdnem sírtam. Nem az örömtől... :) A 15"-os lemezfelnis GT-nél egy fokkal jobb, ami a környékünkön rémisztgeti az ártatlan, mit sem sejtő járókelőket, de ez nem vigasztal.

A budaörsi Kwik fithez mentem, mert korábban elégedett voltam velük, amikor még Speedy néven párszáz méterrel odébb praktizáltak.

Futóműállítás OK, 7700 Ft, ez rendben is, de a 18"-ról 16"-ra váltás valahogy kijött közel 12 ezerre, ez nem tetszett, de tételes számlát kaptam, ez náluk ennyi, mondom remek :D Közel egy húszast fizettem, hogy a szép nyári felni helyett téli kerüljön fel :D Nem baj, jöhet a hó :)

2 gumit selejteztem a 4ből, amit a kocsihoz kaptam, így a szerelésben 2 gumicsere is benne volt, de így is kicsit soknak tartom a szokásos gumisom áraihoz képest, de legalább letudtam másfél óra alatt a cserét, centrírozást, futóműállítást, mindent.

A futóművet átnézték, semmit nem kell cserélni, ami a magyar utak és a 18"-os felnik mellett kész csoda, bár nem lepődtem meg, mert a szerviz alkalmával a Franke testvérek (Páty, nagyon ajánlott hely) is átnézték és Ők mondták, hogy kell az állítás. Kellett is, most tökéletes a kocsi, koppkopp. :)

A képre csak erős idegzetűek nagyítsanak rá. Télre most jó lesz... Azért feltettem még egy utsó nyárifelnis képet mellé, hogy könnyebb legyen emészteni a télit.

PS: holnap kapunk Loudlinket Arnotól :)

>> Szervizflyerz // Alfa 147 1.6 T. Spark Distinctive // 2014-09-11

Axiál csere utáni futóműállítás itt http://www.metaautoszerviz.hu/
74000km

>> SzervizJCsabi // Alfa 156 SW 1.9 JTD 8V Progression // 2013-06-03

Mivel elég sok minden ki lett cserélve a futóművön, ezért elvittem hogy állítsák be. Az alkatrészek cseréje miatt a csavarok nem voltak berohadva ezért elég hamar végeztek vele. (Aki futóművet akar állíttatni Miskolcról, vagy környékéről mindenképp a miskolci ITÁLGÁZ telepen Farkas Zsoltit keresse. Nagyon ért hozzá.) - Ez volt itt a reklám helye :-)

Az ültetés miatt kicsit negatívba dőlnek a hátsó kerekek, de azt mondta hogy annyira nem vészes.

Óra állás: 198.386km

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-03-08

A kormánymű ki-beszerelés miatt kellett egy futóműállítás is.

Alexék nagyon jó munkát végeztek végre nem kopog semmi. Nem hittem, hogy valaha elérjük ezt az állapotot. :) Nagyon korrektek is voltak ár tekintetében, mivel tartották magukat az előzetes árajánlathoz, annak ellenére, hogy előre nem feltétlenül látható dolgok miatt elég sokat szívtak.