Blog >> 156

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-10-13

Már sejtem, hogy ez sem egy lépéses sztori lesz, ezért kezdem sorszámozni. :)
Szóval augusztusban lettem figyelmes arra, hogy szerintem valami nem teljesen normális hang hallatszik a motor felől. Pár alkalom után sikerült kb. lokalizálni. Ez alapján úgy tűnik, hogy a vezérmű felől érkezik a hang.
Jártam vele Alfariumban. Ott annyi kiderült, hogy nem a bordásszíj okozza a hangot, mert azt levéve is megmarad a hang. Viszont az első-alsó fém vezérlés burkolatot súrolta az ott lévő fix fém feszítő görgő (1. és 2. kép). Meglepett a dolog, mert a vezérlés csere óta tudomásom szerint ezek a burkolatok nem lettek babrálva. Mindenesetre ez orvosolva lett, de továbbra is maradt fémes-üveges hang. Hideg motornál nem hallani, ahogy melegszik a motor úgy erősödik ez a hang. Engem nem hagy nyugodni. 7000 km van benne és szerintem csere után nem volt ilyen hangja, de erre nem esküszöm meg. :)
Ezért nekiláttam otthon vizsgálódni. Felső vezérlés burkolat le, bordásszíj le, alsó fém vezérlés burkolatok le. (Itt jó tanácsként ajánlom, hogy a bordásszíj automata feszítőjét ill. a hátsó fix feszítőt érdemes levenni, ha a fém burkolatokat akarjuk levenni, mert nagyban megkönnyíti a dolgot, bár az eLearn ezt nem írja.)
A terv az volt, hogy egyrészt ellenőrizzem, látszik-e bármiféle nyoma a burkolatokon annak, hogy esetleg bármelyik feszítő vagy a vezérmű szíj beleért-e a burkolatba valamint, hogy burkolat nélkül ill. azokat egyesével visszatéve ellenőrizzem a hangot. Kettő ismert kopáson kívül (amit Alex-ék találtak ill. egy korábbi eset - 3. kép) nem találtam más friss kopást.

Összehasonlításképpen ez az a hang, meleg motornál, minden burkolat a helyén.

Ez pedig leállításkor.

Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy "szabad füllel" hallgatva nem ilyen éles a hang, mint amilyen a videókon. De ez lehet, hogy pont jól jön.

Összeszerelés:

1. - Vezérmű hang burkolatok és bordásszíj nélkül

Szerintem van valami kaparó-kerregő hang.

2. - Vezérmű hang hátsó-alsó burkolattal

3. - Vezérmű hang alsó burkolatokkal

4. - Vezérmű hang visszaszerelt alsó burkolatokkal és bordásszíjjal

Bárkinek a véleményét, akinek van tapasztalata V6 vezérlés hang terén, szívesen fogadom. Normális ez a hang avagy nem?

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-10-12

Még a hűtőradiátor visszaszerelésekor derült ki, hogy a kuplung munkahenger porvédője szét van szakadva és a dugattyúnyomó rúd is korrodált, ráadásul picikét szivárog is a folyadék, ezért cserélve lett egy Ferodo márkájúra. A csere viszonylag egyszerű volt. :)

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-09-22

Mivel nemrég sikerült megjavíttatni a már az autó vásárlásakor is törött állapotban lévő klímacsövet, ezért a hűtőradiátor visszaszerelésével együtt a klímaradiátor is vissza lett szerelve.
Nyomáspróbázva, feltöltve még nincs a rendszer.

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-09-21

Történt, hogy szeptember elején észrevettem, hogy csöppen a hűtővíz bal oldalon a hűtőnél. Mivel a hűtő nem egészen egy éves, gondoltam, a cső csatlakozás lazult fel esetleg a cső sérült. Ám hamarosan kiderült, hogy sajnos a hűtő bal oldalon alul, a fém és a műanyag összeeresztésnél szivárog. Hát nem voltam boldog..
Beszéltem a beszerző úrral, és bár Ehard megtette, amit lehet, kiderült, hogy csak fél év garancia van a radiátorra. Sőt, úgy tűnik, hogy minden autóalkatrészre alapvetően fél év garancia van, mivel nem számítanak tartós fogyasztási cikknek. Viszont ettől a gyártó eltérhet, így lehet több is, mint fél év, de lehet keveseb is.
Nem jó hírek... most vagy veszek egy új hűtőt, ehelyett, ami nincs egy éves és nincs benne 10e km, vagy megkockáztatom a javítást. Mivel a kicsike elég sokban van már és van mit csinálni még rajta, ezért az olcsóbb verziót kockáztattam meg, meglátjuk meddig bírja.
Persze kapott friss Paraflu-t is.

>> Szerviztipoatti // Alfa 156 1,9 Mjet 16V Distinctive // 2013-09-29

A napokban fenti hangszínnel megszólalt az ékszíj a rosso-ban, és ez nem igazán állt jól neki, ugye. A feszítőgörgő cserélve lett a közelmúltban, most csak egy vezetőgörgőt és a szíjat kellett cserélni - természetesen Zé.-nél.

>> EgyébJCsabi // Alfa 156 SW 1.9 JTD 8V Progression // 2013-09-19

Egy régi álmom vált valóra amikor múlt héten a kedvesemmel ellátogattunk Romániába a Transzfogarasi útra. Amióta 2009 őszén láttam a Top Gear adásában azt a részt ahol ott vannak, tudtam hogy azt a helyet nekem is látnom kell élőben.
Gyönyörű táj, gyönyörű út.
Még egy diesel Alfával is nagyon élvezetes volt kanyarogni a szerpentineken. Nem volt nagy forgalom, úgyhogy néha meg lehetett egy kicsit taposni a traktort. Bár 2000 méter magasa és 3500-es fordulaton nem biztos hogy jó szemmel nézték a mögöttem haladók, ahogy a koromfelhő tolja előre az olaszt. :-)
A fényképek koránt sem adják vissza az ott látottakat. Ezt élőben kell látni.

Összesen 1600Km-t toltunk bele a kocsiba a 4 nap alatt. Ismét jól vizsgázott a technika. Problémamentesen teljesítette a távot. Az átlagfogyasztásom se ment fel 5,5liter felé. Nem olyan rossz ez egy 11éves "szarolasz"-tól. :-)

>> Tuning és extraSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2013-09-16

Olyan jópofa blogot írtam az ültetésről...de valamiért eltűnt a múlt héten. Úgy néz ki nem sikerül elővarázsolni már. Nekem meg nincs kedvem újra írni.

Képek:

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-08-16

A szívócső ellenőrzés a fojtószelep tisztítás óta kb. 1200km -t mentünk és nyoma sincs az alapjárat problémának. Lehet, hogy mégiscsak a tiszítás kellett neki, mert meg-megszorult a szelep...(?)

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2013-08-30

Télen elkezdett nekem is beragadni a két első kilincsgomb. Többen megcsinálták már a műveletet az itteni tagok között, így nekem már annyira nem volt nehéz. Köszönet érte Admirálisnak, egyrészt a telefonos segítségért, másrészt pedig úgy tudom ő találta fel a spanyol viaszt, ő volt az első az itteni tagok között, aki először orvosolta ezt a problémát és le is írta blogba is.
Az új gumigyűrűket már hónapokkal ezelőtt beszereztem, többféle méretet is, hogy biztosan legyen olyanom, ami kell. A jobb oldali enyhén viseletes, kisebb szakadások voltak rajta, a vezető oldali pedig tele volt kosszal. Mindkettőt cseréltem.
A kilincsek kiszereléséhez először le kell venni az ajtókárpitot, ki kell szerelni egy műanyag takarót és az egyik ablak vezető sínt. A kilincsről lepattintani a két rudazatot majd kivenni a kilincset. Ez nem is olyan egyszerű, mert el kell forgatni a kilincset, hogy kijöjjön a lyukon. Először kicsit megy az anyázás, a túloldalon már szinte gyerekjáték :)

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-08-03

A múltkori gyorsjavítást nem akartam tartósan meghagyni, ezért szereztem be az érdi 156 bontóból többek között ép előtét ellenállásokat is, így most ezekből került be egy.