Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> V6 Fanatics
Alfás Theo2019-12-19 10:03:04 // 1975
Köszönöm, nem az első Alfát épitettem, állítottam talpra. V6ot gazdaságosan nyereséggel felújítani nem lehet. Fanatizmust táplálja az érzés, ami leírhatatlan.😀
Alfás Theo2019-12-19 10:00:00 // 1974
Nem haragszom látom a statisztikát. Hiszek benne, mint Winston Churchill.
Ami látszik, hogy 130ig van előnyben a 156, de utána jobb értékei vannak a 166 nak.
Az utolsó fokozatban végzett gyorsulás, 0-140 és a többi mérésben jobban teljesített a166.
Ami egyébként érdekes, mert a váltó áttételezése a C530 nak ugyanaz mint a C630nak. A hatodik fokozat elnyújtottabb. Mind a kettő autóban ugyanaz a váltócsaládnvan, kivéve a q systemes verziót.
Ami látszik, hogy 130ig van előnyben a 156, de utána jobb értékei vannak a 166 nak.
Az utolsó fokozatban végzett gyorsulás, 0-140 és a többi mérésben jobban teljesített a166.
Ami egyébként érdekes, mert a váltó áttételezése a C530 nak ugyanaz mint a C630nak. A hatodik fokozat elnyújtottabb. Mind a kettő autóban ugyanaz a váltócsaládnvan, kivéve a q systemes verziót.
GT Ɨ|ѯ2019-12-18 18:21:27 // 1972
Tökéletesen megfogalmaztad, 1 milla locsolása után elfogadható a vas ha nem volt véres a nyaka:-)
VV62019-12-18 16:26:42 // 1971
Azért, ha nem haragszol, én látok itt némi különbséget a 156 javára :)
http://www.zeperfs.com/en/duel16-10.htm
http://www.zeperfs.com/en/duel16-10.htm
Kócosw2019-12-18 15:05:52 // 1970
németben szinte aproert dobjak utanad, joval olcsobban mint egy GT/156/147 et a szinten 3.2 vel.
Eget verő nem lehet 3.0 val nem mentem, de a 3.2 a Busso teteje, azert mentem rá én is arra.
Amit a cartars fentebb írt, minden drága es egyben ritka. De amit egy Busso ad...benzingőzös agyúaknak kötelező drog... 🤣
Eget verő nem lehet 3.0 val nem mentem, de a 3.2 a Busso teteje, azert mentem rá én is arra.
Amit a cartars fentebb írt, minden drága es egyben ritka. De amit egy Busso ad...benzingőzös agyúaknak kötelező drog... 🤣
Alfás Theo2019-12-18 14:25:27 // 1969
Bocsánat a hosszas posztért!
A két motor pont ugyanolyan érzékeny, mivel szinte ugyanaz, de még sem. A technológia, szerkezet ugyanaz, az elemek méretezése eltérő.
Az, hogy ca 20 éves használt motornál, ismeretlen előéletnél kimerjük jelenteni, hogy melyik igényel több odafigyelést, melyik a jobb, jelenleg az butaság. Mindkét motor esetén kritikus az olaj és a hűtés. Ha kicsit is túlhajtották fogyó hűtővíz mellett, megviseli a hengerfejeket, tömítéseket. Ami a későbbiekben okozhat meglepetést. Nem egy v6ost árulnak motorhibásan...
Egy ilyen motornál azért a vezérlés cserét illik jól megcsinálni, nem halogatni, mert az is okoz meglepetést. De csak anyagára ca 100-130 ezer ft, plusz munkadíja majdnem ennyi. Ráadásul kevés szerelő tudja pontosan elvégezni. Ekkor jön a spórolás a vízpumpa csere elmaradás... vezérlés csere elmaradása inkább az eladás, majd szíjszakadás...
A 3.0 több lóerőt képvisel, viszonylag nem eszik annyival többet, de nem is megy jobban sokkal....(ugye 130 km/h-nál többel nem használja itthon senki...) :) DE drágább a fenntartása. Nézzük: Euro2-euro3 esetén is jóval nagyobb a regisztrációs adó költsége, az átírás, a vagyonszerzési illeték, a teljesítményadó és nem kevés a kötelező biztosítása.
Gyors számításokat végezve, szerintem magad el fogod dönteni, hogy melyiket veszed meg.
Ha megveszel egy v6-ot, ami nem nehéz, mert igencsak olcsón hozzá lehet jutni, ha ha.hu-t nézzük. DE jönnek a fenti kötelező javítások, munkadíjak összegei, szűrők, olajak... egy pici futómű javítás, egy pici fékbetét csere... némi rozsdátlanítás... a legfontosabb hűtőrendszer elemeinek cseréje, javítása... a kuplung / váltó javítás... ha automata akkor az elektronika javítása...fűtőmotor csere, zárak javítása... Máris a kocsi árát ismét ráköltöttük az olcsó v6ra.
Kérdés, szerintem nem az, hogy 2.5 vs 3.0, hanem az, hogy milyen az állapota, előélete milyen a jelenlegi műszaki állapota, mit javítottak ki rajta, milyen az eredete szerviztörténete. Szerintem!
Bocsánat a hosszas posztért!
A két motor pont ugyanolyan érzékeny, mivel szinte ugyanaz, de még sem. A technológia, szerkezet ugyanaz, az elemek méretezése eltérő.
Az, hogy ca 20 éves használt motornál, ismeretlen előéletnél kimerjük jelenteni, hogy melyik igényel több odafigyelést, melyik a jobb, jelenleg az butaság. Mindkét motor esetén kritikus az olaj és a hűtés. Ha kicsit is túlhajtották fogyó hűtővíz mellett, megviseli a hengerfejeket, tömítéseket. Ami a későbbiekben okozhat meglepetést. Nem egy v6ost árulnak motorhibásan...
Egy ilyen motornál azért a vezérlés cserét illik jól megcsinálni, nem halogatni, mert az is okoz meglepetést. De csak anyagára ca 100-130 ezer ft, plusz munkadíja majdnem ennyi. Ráadásul kevés szerelő tudja pontosan elvégezni. Ekkor jön a spórolás a vízpumpa csere elmaradás... vezérlés csere elmaradása inkább az eladás, majd szíjszakadás...
A 3.0 több lóerőt képvisel, viszonylag nem eszik annyival többet, de nem is megy jobban sokkal....(ugye 130 km/h-nál többel nem használja itthon senki...) :) DE drágább a fenntartása. Nézzük: Euro2-euro3 esetén is jóval nagyobb a regisztrációs adó költsége, az átírás, a vagyonszerzési illeték, a teljesítményadó és nem kevés a kötelező biztosítása.
Gyors számításokat végezve, szerintem magad el fogod dönteni, hogy melyiket veszed meg.
Ha megveszel egy v6-ot, ami nem nehéz, mert igencsak olcsón hozzá lehet jutni, ha ha.hu-t nézzük. DE jönnek a fenti kötelező javítások, munkadíjak összegei, szűrők, olajak... egy pici futómű javítás, egy pici fékbetét csere... némi rozsdátlanítás... a legfontosabb hűtőrendszer elemeinek cseréje, javítása... a kuplung / váltó javítás... ha automata akkor az elektronika javítása...fűtőmotor csere, zárak javítása... Máris a kocsi árát ismét ráköltöttük az olcsó v6ra.
Kérdés, szerintem nem az, hogy 2.5 vs 3.0, hanem az, hogy milyen az állapota, előélete milyen a jelenlegi műszaki állapota, mit javítottak ki rajta, milyen az eredete szerviztörténete. Szerintem!
Bocsánat a hosszas posztért!
Alfás Theo2019-12-18 13:58:05 // 1968
Volt és van 156 2.5 v6 / 166 v6-om. A két autóban pont ugyanúgy viselkedik a motor. A két autó között tömegben éppen csak 100 kg eltérés tapasztalható.
A 2.5 v6 3000 fordulaton kel életre és 4500 ig virgonc, majd utána megvadul. Mindegy milyen kasztni van alatta. Egyedül a Q-system volt ami a váltásokat, és ezáltal az érzetet befolyásolta.
A 2.5 v6 3000 fordulaton kel életre és 4500 ig virgonc, majd utána megvadul. Mindegy milyen kasztni van alatta. Egyedül a Q-system volt ami a váltásokat, és ezáltal az érzetet befolyásolta.
Gergely2019-12-18 13:51:15 // 1967
Az gondolom a fehér Zorro kategória. Mivel tud többet a 3.0-nál?
Kócosw2019-12-17 17:33:02 // 1966
3.2 es Bussoval is van am 166 😜☺️
Gergely2019-12-17 14:58:24 // 1965
Köszönöm az infót.
Turbótól eléggé tartok (legyen az bármilyan gyártmány), maradnék inkább a szívónál :)
Turbótól eléggé tartok (legyen az bármilyan gyártmány), maradnék inkább a szívónál :)
VV62019-12-17 14:48:19 // 1964
Jó ötlet! Én biztos a 3,0-ast venném, mert a 2,5L-es motor nem túl nyomatékos, ami a 156-ban nem gond, de a jóval nehezebb 166-ban már talán igen. Szerintem technikailag nem sok különbség van a két motor között, ezek a legmegbízhatóbb Alfa-motorok. Gondold meg a turbós 2 literest is, az is jó.
Gergely2019-12-17 14:01:39 // 1963
Sziasztok!
166-os vásárlásán töröm a fejem, méghozzá valamelyik v6-tal szerelve.
Tudtok esetleg segíteni, hogy mik az érdemi különbségek a 2.5 és a 3.0 között?
Valahol úgy olvastam, hogy a 3.0 jóval kényesebb a karbantartásra, üzemszerűen kell főtengelycsapágyakat cserélni, satöbbi.
166-os vásárlásán töröm a fejem, méghozzá valamelyik v6-tal szerelve.
Tudtok esetleg segíteni, hogy mik az érdemi különbségek a 2.5 és a 3.0 között?
Valahol úgy olvastam, hogy a 3.0 jóval kényesebb a karbantartásra, üzemszerűen kell főtengelycsapágyakat cserélni, satöbbi.
GT Ɨ|ѯ2019-12-15 07:39:39 // 1961
aranytl2019-12-14 23:13:39 // 1960
Ez Cegléden van: http://www.kci.hu/szolgaltatas/horganyzas/
frusciante2019-12-14 21:30:47 // 1959
Kócosw2019-12-14 20:42:46 // 1958
en ezustre csinalnam akkor, es akkor 2 uralkodo szined van a motorterbe.
frusciante2019-12-14 20:07:28 // 1957
Ez a tieden jól mutat viszont nekem a feliratok vissza vannak csiszolva szóval alu színűek ahhoz az arany lehet nem lenne a legszebb. Az ezuste gondoltam vagy ez a galvanizalt szín is tetszik ami olyan mint a gyári...😉
frusciante2019-12-14 20:03:36 // 1956
Ez nagyon tetszik Orosháza viszont nekem nagyon nem itt van.. tudnál írni esetleg egy elérhetőséget...ez hajaz a legjobban a gyarira... Én már felcsiszoltam és lefujtam ultra vékonyan brunoxal H ne jöhessen vissza a rozsda... Ha vki megcsinálja ilyenre mint a tiéd akkor inkább rabiznam. Bár ez az üzemanyag álló festék is jónak tűnik...
Kócosw2019-12-14 18:53:19 // 1955
aranytl2019-12-14 18:50:11 // 1954
JCsabi2019-12-14 14:00:26 // 1953
Ha nagyon perverz vagy, akkor le is lakkozod és csillogni fog, mint Salamon t**e. :-) :-)
frusciante2019-12-14 13:48:08 // 1952
Nem rossz.. nem is tudtam H ilyen is van...
JCsabi2019-12-14 12:51:53 // 1951
frusciante2019-12-14 11:40:05 // 1950
alfista78rg2019-12-08 06:46:58 // 1949
Na utananeztem kicsit, motor oldali az, a valto oldalon elvileg ugyanaz van a 2.4JTD-ben, mint nekunk a V6-ban. A valto oldali mindig oval furatos, a motor oldali meg sima kor keresztmetszetu. Nem probaltam soha atrakni, de nem is tennem, mert a terheles nem azonos... Amugy - csak infokent - a jtd motor oldalira azt olvastam, hogy hirdrocsapagy ( nem csak sima gumi-fem)...
Es szerintem biztosan lesznek azert alkatreszek, ez a Busso V6 eleg sok autoban elofordult, es nepszeru Youngtimer, biztosan raalnak majd a hianycikkekre (mint az ebspares, meg egyebkent a totallyalfa is), csak ki kell bekkelni ezt az atmeneti nehez idoszakot... :-)
Es szerintem biztosan lesznek azert alkatreszek, ez a Busso V6 eleg sok autoban elofordult, es nepszeru Youngtimer, biztosan raalnak majd a hianycikkekre (mint az ebspares, meg egyebkent a totallyalfa is), csak ki kell bekkelni ezt az atmeneti nehez idoszakot... :-)
[k i z z o]2019-12-07 08:07:45 // 1948
Ehhez nincs tapasztalati alapom, a Q2 -vel meg vagyok elégedve, bírja a kiképzést, teszi a
dolgát.
Akcióban néha látni a Quaife valamikor még olcsóbb is tud lenni.
dolgát.
Akcióban néha látni a Quaife valamikor még olcsóbb is tud lenni.
[k i z z o]2019-12-07 08:05:36 // 1947
Amiből lehet be kell spájzolni. Fém gumi cikkekből, az embernek ha van pénze egyet egyet megvenni. A 75 -höz szinte már mindent gyártani kell, mondjuk ott a gyárinál nem nehéz jobbat:)
[k i z z o]2019-12-07 07:57:03 // 1946
Az ötlet jó, már én is néztem.
De itthon egy ilyen bak alap 15k, amiből le kell csak marni és ugyanolyan lesz.
Még nem próbáltam ,de sztem simán átalakítható.
De itthon egy ilyen bak alap 15k, amiből le kell csak marni és ugyanolyan lesz.
Még nem próbáltam ,de sztem simán átalakítható.
frusciante2019-12-06 22:00:59 // 1945
Látod nagyon jót kérdeztél mert a cikkszám a motor oldalie a képen viszont szerintem a váltó oldali van...🙉🙈 A váltó oldalit be lehet tenni a motor felolibe? Mármint a helyére? Egyébként röhej hogy ezekre az alkatrészekre senki nem áll rá H készítse... Azok a márkák sem árulják akik utángyártottat árultak... Lassan semmit nem lehet venni újonnan bussokhoz... El lehet kezdeni megvenni az új alkatrészek helyett a törött sérült motor vagy váltó hibás kocsikat alkatrésznek... Az árakon nem is agonizalok de az hogy nem tud venni az ember új alkatrészt a kocsijába az azért elég poén és hol van még az ots kor... Ha ez így megy tovább csak azok a gépek élik meg az ott amelyeket betesznek egy garázsba és 15-25 évig elő sem vesznek onnan....
alfista78rg2019-12-05 21:30:20 // 1944
Lenkey-éket én annó kérdeztem, 25-30-ért megcsinálta volna, e-mailen küldtem neki képet, arra írta. De végül nekem nem kellett, így el se küldtem az eredetit. És készült egy vészmegoldás is, de az nem lett kipróbálva se, csak porosodik, nem volt rá szükség.
Amúgy a JTDs, az motor oldali bak, vagy váltó oldaliból átalakítva?
Amúgy a JTDs, az motor oldali bak, vagy váltó oldaliból átalakítva?
frusciante2019-12-05 20:29:00 // 1943
frusciante2019-12-05 20:25:43 // 1942
Nice jobb 😎. YouTubeon elég sok formát néztem aki ezzel az eljárással újítja fel a motortarto bakjat a legkülönbözőbb autókon... Legtöbbször anyagi megfontolásból de sajnos ezeknél a v6oknal kényszer hatása is lehet H nagyjából nincs más opció vagy ez vagy rendel az ember ilyen jtds átalakítottat. Én a bal hatsot pont ma kaptam meg torinobol bal elsom van egy bontott de újszerű állapotú csak a belső menetet kell kicsit helyrepofoznom.. a jobb hatsora amit te is felújítottál még almodnom kell vmelyik megoldasbol.... Lehet megkerdem a Lenkeyeket is mit tudnak ezzel kezdeni?
alfista78rg2019-12-05 19:06:05 // 1941
Üdv Cartársak! Egy alternatív megoldás a jobb oldali motortartó bak problémára...
Blog
Blog
frusciante2019-12-05 07:10:59 // 1940
https://www.ebspares.co.uk/part/N/EB/EB81378.cfm
Ők azok!
Ők azok!
frusciante2019-12-04 09:56:37 // 1939
Egy angol cég csinálja a JTD bakjabol este megkeresem az oldalt és belinkelem. Le is írják H a felfogatasi pontokat kell atfurni illetve a belső csavart helyét 10-rol 12re fúrni és ugye oda 12es csavar kell. Valszeg nekem is ők lesznek a megoldás ha téged is érdekel rendelhetnenk együtt is!
Dante2019-12-02 21:41:07 // 1938
Van egyébként a Q2 és a Quaife közt különbség? Alfaowneren olvastam hogy a Quaife kicsit minőségibb anyaghasználatúnak tűnik, de sok egyebet nem találtam róluk.
[k i z z o]2019-12-02 20:37:34 // 1937
Alfa Q2 vagy Qualiffe.
[k i z z o]2019-12-02 20:35:19 // 1936
Ha átalakítottat találtál, az engem is érdekelne, gyári nincs a világon...
GT Ɨ|ѯ2019-12-02 18:49:41 // 1935
Kizzo jól írja:-)
Motul, még 1 szavazat!
Motul, még 1 szavazat!
frusciante2019-12-02 14:26:15 // 1934
Valaminek tipp esetleg már nem rendelhető gyári alkatrészre?
60655868
60655875
Ezek a cikkszamok egyébként motortarto bakok.. a jtde hasonló egy angol cég árul is JTD Bakót átalakítva 3,2hoz csak utálom ezeket a kinti rendeléseket másrészt ha lehet csak gyári vagy utángyártott alkatrészekkel oldanam meg... vki cserélt 2,5on esetleg?
60655868
60655875
Ezek a cikkszamok egyébként motortarto bakok.. a jtde hasonló egy angol cég árul is JTD Bakót átalakítva 3,2hoz csak utálom ezeket a kinti rendeléseket másrészt ha lehet csak gyári vagy utángyártott alkatrészekkel oldanam meg... vki cserélt 2,5on esetleg?
frusciante2019-12-02 14:11:26 // 1933
A torsen miatt az alfa is más olajat ajánl a sperres jtdhez mint a simahoz. Én azt a specifikációt raktam a gtaba amit a q2eshez ajánl a gyár csak jobbat.
Dante2019-12-02 09:34:39 // 1932
VV62019-12-02 09:28:18 // 1931
és egyébként milyen sperr van a GTA-ban?
Dante2019-12-02 08:55:22 // 1930
Köszönöm a tippet! Lehet Motul lesz :)
[k i z z o]2019-12-01 21:28:59 // 1929
Szia,
tolatólámpa kapcsolót kitekerve annak furatán szoktam feltölteni, ahhoz könnyebb is hozzáférni. (ha kint az akkutálca)
De a nívó helyén is lefér egy külső átmérő 8mm PE cső, amin le tudod csorgatni.
Olaj Motul Gear 300 75W90, mindegy, hogy milyen difid van, egyik sem lamellás, hogy LSD olaj kellene beléjük. 2L kell. De jó a Matryx is.
tolatólámpa kapcsolót kitekerve annak furatán szoktam feltölteni, ahhoz könnyebb is hozzáférni. (ha kint az akkutálca)
De a nívó helyén is lefér egy külső átmérő 8mm PE cső, amin le tudod csorgatni.
Olaj Motul Gear 300 75W90, mindegy, hogy milyen difid van, egyik sem lamellás, hogy LSD olaj kellene beléjük. 2L kell. De jó a Matryx is.
Dante2019-12-01 21:23:08 // 1928
Elírtam. Valóban nehéz lenne nívópálcán keresztül :D
Q2 az enyémbe is jövőre a tervek szerint bele ugrik. De addig is biztos ami biztos lecserélem az olajat benne.
Q2 az enyémbe is jövőre a tervek szerint bele ugrik. De addig is biztos ami biztos lecserélem az olajat benne.
frusciante2019-12-01 20:22:35 // 1927
Nivopalcan keresztül nehéz lesz 😎😉🤣de ha kihuzod a helyéről akkor ott ledugsz egy csövet ami egyébként fék legtelenito cső lehet mondjuk mert az pont lefer és veszel hozzá patikában decis fecskendőt és pár perc alatt feltölthető vagy vannak ezek az olaj szivattyúk parezerert azzal még gyorsabb.olajat majd a többiek megmondják mert én nem a gyarit használom a sperr miatt.
Dante2019-12-01 19:23:12 // 1926
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.