Fórum >> Típusok >> A jövő Alfái

zolee1452005-07-19 09:13:12 // 728
Egy Brerától azt várja el az ember, hogy minden megtett km után szélesebb Alfásvigyor legyen az arcán, a 159-estől viszont azt várja, hogy bárhova eljusson úgy, hogy úgy érezze ki sem szállt a kedvenc bőrfoteljéből otthon. Persze néha a 159-es vásárlója is akar élményautózni, de az lassan már másodlagos lesz. Egy Brera light-ra biztos lenne igény.
TarP2005-07-19 09:01:22 // 727
Egyébként nem mondasz nagy marhaságot, mert szerintem nem csak Ollah, meg én vagyunk ilyen Cromagnoni felfogásúak, hogy nem kell EFI, ASR, 8légzsák 2 zónás klíma, meg navigáció, meg mittoménmi az autókba. Ha csak a vásárlók 5%-ának számít ez, akor már lehet kaszálni, viszont akkor a gyártól kellene megvenni a futószalagon még végig nem ért autókat(3-4millió Ft-ért!) (kicsit optimalizálni a vázat, ebben tudna segíteni egy statikus, Itt magyarországon vannak egyébként cégek, akik szénszálas elemeket gyártanak... szóvl 8-9millóért kész lenne a torpedó!) Gondolj bele, hogy a WTCC-ben, ha valaki versenyt nyert 20kg súlyt kap, illetve max 40-et és akkor már nem nyeri meg a következőt, hiába a vezetési tudás, meg a jó autó. Így meg nem 40, hanem 140kg-ot lehetne nyerni!
zolee1452005-07-19 07:22:44 // 726
A jelenlegi állás szerint a súlycsökkentés vagy bizonyos kényelmi és biztonsági extrák elhagyásával, vagy könnyebb és erősebb (vagyis drágább) anyagok felhasználásával lehetséges. Mindkettőnek akadálya a piaci verseny. Az a jobb autó amelyik olcsóbban több extrát tartalmaz... Asszem pl a Porsche is kínál/kínált olyan 911-est ami le volt csupaszítva az extráktól (tekerős ablak volt, klíma nem volt, stb) néhány helyen nem a szokásos anyagokat használták, pl. csomagtértető műanyag, ajtó alumínim, üvegek helyett (kivéve a szélvédőt) plexi volt benn, meg Recaro ülés, az eredeti motoros bőr ülés jhelyett...szóval valami 150 kilót faragtak le , ráadásul erősítettek vagy 10-20 LE-t a motoron. Nem tudom pontosan, de vagy 10 milkóval volt drágább az alap verziónál. Biztos lenne igény egy Brera light-ra, de a 159-esnél már nem hiszem hogy a sportosság előtérbe kerülhet a felszereltséggel szemben. Van egy ötletem! Csináljunk egy tunning céget ahol csak abból állna az átalakítás, hogy mindent kiszerelünk a kocsikból, aztán meg bezsebeljük a nagy lét! :)))
Ollah2005-07-18 15:08:07 // 725
Az acelvazhoz tan hozza sem kell nyulni. Es kisebb tomeg eseten lehet kisebb tomegu alkatreszekkel dolgozni, hiszen nincs akkora terheles alatt a hajtaslanc, futomu, fek stb. Ezek jo dolgok, de qrva koltsegesek es az Alfanak mostanban nem fogja megerni ilyenekkel gepeszkedni. Sajnos...
TarP2005-07-18 15:01:57 // 724
Pedig az a hab duma, hogy ez nekünk jó:) Aztán látod, hogy sok öltönyös meetingezős bácsinak jobb:( Egyébként a Lancia Delta pl nem kisszériás őrültdrága autó volt, ennek ellenére 2.0Turbó, összkerékhajtás, 0-100-ra 5,6sec!!! És megnéztem, nem vicc 1250kg! Vajon miért ez a bűvszám? (Emlékezz, az F40 is ennyi volt!) No jó, nincs benne digitális hamutartó :(
zolee1452005-07-18 15:00:50 // 723
tévedtem, érzik az egységesítést, de nem az áron, hanem mondjuk a Ferrarik elektromos kapcsolóin :)))
zolee1452005-07-18 14:56:45 // 722
nem azt mondom, hogy nem lenne jó, azt mondom, hogy nincs rá esély. egyébként marhára igaza van (sajnos) TarP cartársnak abban hogy a konszernen belüli , sőt konszernek közti egységesítésből adódó költségcsökkentést a vásárló nem igazán érzi.
TarP2005-07-18 14:54:38 // 721
Ollah, barátom! :) Végre egy velem egyetértő ember:) No jó, SKrisz is egyetért, csak nem tudja elképzelni. Szerintem meg nem lehetetlen kivenni egy autóból a seggnyalókát és bennehagyni a jó motorot. Szinte csak ennyiről van szó. No jó, meg egy-két helyen lecserélni az acéltömböt valami térvázas alumíniumos bizbasszra. Te, a bicikliknél egész jól meg lehet csinálni, akkor autón mé' lehetelen?
zolee1452005-07-18 14:53:26 // 720
egyrészt baromira igazad van, másrészt meg csupa kisszériás, a maga korában kiugróan magas műszaki színvonalat képviselő marha drága sportkocsikkal példálózol. én is szeretném ha a 145-ösöm 700 kg-t nyomna és a karosszéria merevsége olyan lenne mint a 159-esé, de ez jelen állás szerint csak a legdrágább anyagok széleskörű alkalmazásával lenne lehetséges, azt meg nem igazán tudnám megfizetni...mostanában a 275 ft-os benzin is komoly feladat elé állít...:)))
Ollah2005-07-18 14:46:52 // 719
TarP komolyan gondolja, es en is hasonlokeppen gondolkodom. Meg lehet csinalni, csak nincs ra kereslet. Ott a Ferrari; ugyanabbol a szeriabol kihoznak erosebbet es konnyebbet. Bar ez valszeg az Alfanak nem eri meg, ezert nem lesz. De nemtom, ez miert olyan hihetetlen vagy nevetseges vagy vicces vagy orultsegnek hato vagy mittomen. :)))
TarP2005-07-18 14:44:41 // 718
Na, az F40 1250kg volt. az F50: 1320 kg az Enzo: 1370 kg Ti sem gondoljátok komolyan, hogy az F80 már 2100kg lesz??? Előbb utóbb VAKLAI észre fogja venni, hogy az már nem jó, ha az autó olyan nehéz, hogy külön elekktronika, meg hidralika(mittudomén) kell ahhoz, hogy az úton lehessen tartani. Persze mindez a konszernesítés, meg a gyártási költségek... Viszont attól, hogy minden autóban ugyanaz a technika van, mégsem lesznek olcsóbbak, ugye észrevettétek??? Miért? Mert azt a pénzt, amit Giovanninak kéne kapni a szerelgetésért, meg a jó anyagok kiválasztásáért, marketingért kell kifizetni. Kicsit kár.
Ollah2005-07-18 14:43:58 // 717
Hehe, maskor vegigolvasom az egeszet, mielott beleszolok, mert mind2* ugyanazt leirtad par hsz-el kesobb... :))) Sorry...
zolee1452005-07-18 14:42:57 // 716
ilyen már most is van, úgy hívják hogy gokart! :)))
Ollah2005-07-18 14:41:51 // 715
OFF Lotus Elise? Opel Speedster? ON Vannak meg puritan gepek, de a nagykozonsegnek a full elektronika, kinyaljukaseggedolyansokluxusvanbenne kocsi kell. Kisebbsegben vagy(unk).
Ollah2005-07-18 14:40:05 // 714
De talan lenne kereslet egy puritan, "racing" Brera-ra. Ilyen limited edition "challange stradale" vagy mifene. No legzsak, no bor, no TV, no hifi, no szervo, no klima, no ABS, no EBD, no ASR, no FBI, csak kormany meg sportules meg 3 pedal a negykerek folott, oszt uccuneki. Karbon cuccok stb., ilyen fel-palyaauto valami. Fele akkora suly, dupla aron. :) Ha gazdag leszek, megcsinalom. Es mindenkit lenyomok. :PPPPPPPPPPP
zolee1452005-07-18 14:15:04 // 713
szerintem komolyan beszél! TarP következő autója egy pedálos-lábbalhajtós 25 kilós brera lesz! :))) manapság aki ad egy autóért tizenmilliót az azt akarja hogy a kocsi a s*ggét is kinyalja, az meg nem megy 1000 kg körüli súly mellett. Ráadásul teljesen jogos elvárás a biztonság. A biztonság meg 100 milliós ár alatt súly kérdés. Mondjuk asszem az Enzo sem 1200 kg, szóval már csak néhányan próbálkoznak kisszériában a puritán könnyű-drága élménysportkocsival. Lotus, és az azonos alapokra épülő Opel speedster, meg még néhány biztos van, de azok nagyon kisszériásak. Újonnan a 147 gta 11M, kb ennyi, vagy talán 12M egy Opel is, lehet választani.
SKrisz2005-07-18 14:02:30 // 712
TarP! Ezeket a súlyhatárokat te most komolyan is gondolod, vagy csak poénkodsz? Mert már nem tudom eldönteni... :)
TarP2005-07-18 13:45:54 // 711
Akkor inkább monnyon le! :)
zolee1452005-07-18 13:23:24 // 710
megvan a megoldás!!! veszel egy 3,2 v6 Brerat, kiszereljük belőle a motort, a váltót, és azt nekem adod, én meg adok Neked helyette 1,6 ts-t, meg 5 fokozatú váltót. Így máris csökken a súlya, és mindketten fülig érő szájjal Alfázhatunk! :)))
TarP2005-07-18 13:18:29 // 709
Nehezebb a többinél, de legyen. Egy luxusautó legyen nehezebb. A 159 úgyis a 166-hoz van közelebb méretekben. (kb 1550kg) A GT legyen középsúlyban (kb 1350kg), mert az meg alulról a 156 utódja. A BRERA meg legyen könnyű (kb 1250kg), mert az meg nekem úgy kell. Na! Tessék kérem jegyzőkönyvbe venni :) Ha ettől eltérnek, akkor a tömegbeállításért felelős főnök monnnnyon le!!!
zolee1452005-07-18 12:58:07 // 708
3000-es mocival a 3-as BMW önsúlya 1525 kg, az A4-es Audi 1425 kg, ennél több a 159-es sem lehet sokkal, és akkor azt mondom, hogy a kategóri legmerevebb karosszériájával ez nem is lenne rossz eredmény. Mondjuk a 3,2 v6-on a 4WD is nyomni fog egy kicsit a mérlegen, de az is a biztonságot szolgálja.
TarP2005-07-18 12:56:17 // 707
Igen, ezzel az a baj, hogy kevesen értékelik(mer' ugye nem tanítanak fizikát az oskollákban) . Amit pedig kevesen értékelnek, azt nem éri meg gyártani. Az emberek nagy része megalomániás, nagy autó, nagy ház nagymellű nő, nagy---NAGY!!! Így tényleg csak írtó drágán lehet egy-egy könnyű autót megépítneni. Tudom, vegyek Lotus Elise-t... Csak egyet sajnálok: Ha az angolok (meg a speedsterrel még a GM is ) hajlandóak egy ilyen kis méregzsákot építeni, akkor Alfából mért nincs egy?? Igazi GTA-mert ugye az kikönnyítettet jelent. No sebaj. Nincs nekem gondom a GTV-vel sem. Imádom! De fejlődés gyanánt el lehetne viselni némi tömegcsökkenést a BRERA-nál.
zolee1452005-07-18 12:22:41 // 706
jó példa a 145qv és a civic vti esete. a civic gondolom legyorsulja a qv-t, de az a kis "lassúság" nekem megérne annyit hogy ne kelljen félnem ha elütök egy fácánt, nem beszélve a nyerges Scania-ról...:)))
SKrisz2005-07-18 12:04:07 // 705
Te most itt félreértesz engem. Nem én akarom, hogy ilyen nehezek legyenek az autók. Ha neked nem lenne mindaz olyan baromi fontos ami benne van a GTV-dben is, miért nem ülsz át mondjuk egy Dedrába? -500 kiló +100 paci és segged alól kiugrik úgy indul meg. Jahogy nem tetszik...naugye... A másik amiről beszélesz az egy kézműves manufaktúra nem autógyártás...álmokat kergetsz, ez a baj.
Csöri2005-07-18 12:03:55 // 704
Persze, valamit valamiért. Nem lehet végletekig növelni az autók súlyát, ugyanis akkor a ogyasztás sem lesz elhanyagolható. Előbb utóbb használni fogják itt is a komoly technikát.:)
TarP2005-07-18 12:03:01 // 703
Egy percig sem volt szó arról, hogy szart kell építeni. Reméltem, hogy a Maserati-s példa mutatja majd, hogy nem a gagyiság fellé, hanem a magasabb technikai szint felé lenne jó elmozdulni. Az nálam nem gond, ha a kényelemből kell áldozni ezért. Biztonság: Szerintem egy 1250kg-os kasztnit ugyanaz a fék, gumi hamarabb megállít, mint egy 1600kg-ost. Nekem ez is biztonság.
zolee1452005-07-18 11:57:04 // 702
lehetne biztonságos autót csinálni, súlynövekedés nélkül is (pl.: F1), csak az ma még elérhetetlenül drága lenne.
TarP2005-07-18 11:56:35 // 701
Egy Recaro ülés könnyebb, mint egy fahokkedli:) Szerintem át köll menni a Ducati-hoz gyárlátogatásra, ott megmutatják, hogyan kell térhálós szerkezettel erős és könnyű felépítményt készíteni. Ez persze nem AlfaRomeo probléma, az egész autógyártás ilyen lomha hozzáállású lett. Nem győznek elég erős motort építeni, hogy elcipelje a többletömeget.
Csöri2005-07-18 11:54:25 // 699
Akkor a régi Suzuki Swift a maga kis 750 kilojával jó kocsi?:)) Szerintem a súlynövekedés egyértelműen a bitonság miatt történik.
TarP2005-07-18 11:52:20 // 698
No jó, abban igazad van, hogy nekem az elektronikai cuccmákok, meg a 9 légzsák, meg a digitális hamutartó 24megapixeles kartámasszal csak csökkentik egy autó értékét... De ha egy Maserati Ghibli-t 2.8 V6-os duplaturbó motorral (80literes benzintankkal, disznó nagy felnikkel, széles gumikkal, harckocsi acél kasztnival... ) meg lehetett építeni 1360kg-ból 1995-ben! Ócska elavult technikával, akkor most 2006-ban ez lehetne egy elvárás... Egyszerűen kiveszik a mérnökük kezéből a tervezési szabadságot. Meg lehet építeni, abban biztos lehetsz. Nézd meg, a Ferrari F 430-ast. Már kényelemre építik a szupersportautókat. És 1500kg köré nő a tömege!!! Aztán lesz Challenge Stradle 200kg-mal könnyebben. És az a JÓ autó! Sajnos én egy kicsit ellangyulónak látom az autókat. Hiányzik egy kis nyers erő, egy kis csillapítatlan keménység... Lehet, hogy neketek nem?
zolee1452005-07-18 11:16:20 // 697
Halesz! SKrisz AUTÓ-ról beszélt!:)
Halesz2005-07-18 11:13:32 // 696
Miért, a Smart hány kilo? :))))))))
2005-07-18 10:21:33 // 695
Ezekben a számokba elég sok az ellentmodás. :) Gondolkozz tovább új autót illetően. :)
SKrisz2005-07-18 10:19:31 // 694
1250Kg körüli Brera? Ember te egy üres kasztniban akarsz egy fahokedlin ücsörögni? Mert kb. ennyi fér bele a mai autógyártásban 1250Kg-ba!:)))
zolee1452005-07-18 10:15:30 // 693
amit írtál arról egy régi poén jut eszembe: "A mi cégünk gyorsan, olcsón, és jól dolgozik! Ezek közül Ön kettőt választhat!" :) amit leírtál az mind jó lenne, de nem hiszem hogy mindez összejön egy autóban, ha meg igen az nem lesz olcsó:) Más: eleinte sajnáltam hogy van kilincs a 159-es hátsó ajtaján, de most már nem bánom. Ahogy olvasgatom az autós újságokat már több helyen találkoztam az új Seat Leon bemutatójában, hogy hű de jó megoldás, hogy nincs hátul kilincs (vagyis nem látható) mert így kupészerű az autó, és ez milyen sportos, bla-bla-bla. Kezdem azt érezni, hogy ha a 159-es is ilyen lett volna akkor azt mondták volna hogy szép, csak olyan seátos... Valahol olvastam (autó magazin, vagy autó-motor) egy olyat hogy "a 159-es - kivéve a hátulját - minden ízében eredeti..." Hmm, csak nem seátos a hátulja? El kellene már magyarázni a firkászoknak, hogy ki nyúlja az ötleteket kitől. Nem tudom pontosan hogy hogy működik ez a "szellemi termék"-dolog, de sztem az azt a céget illeti meg ahol megszületett az ötlet (akinek az alkalmazásában áll az ötletgazda) nem pedig magát a személyt. Épp ezért nem kéne azt mondani - miútán elviszik a főtervezőt - az eddigi Alfákra, hogy olyan seátosak! Elég viccesen hangzik egy 98-as Alfa 156-osra azt mondani hogy szép, csak kár hogy úgy néz ki mint az új Leon. Jó lenne tisztázni, hogy mi volt előbb! :)))
TarP2005-07-15 14:01:45 // 692
Ja, ja emléxem a jelenetre. Visszatérve az alaptémához: Az lenne a lexebb, ha lenne egy 1250kg körüli 2.8-as V6TB BRERA, úgy 300Le körül. Emberi áron... Akkor nem kéne többé azon gondolkodni, mi legyen a következő autóm.
zolee1452005-07-15 13:45:10 // 691
asszem sör volt (Vissza a jövőbe) :)
TarP2005-07-15 13:44:27 // 690
Sööört??? Wáááá! Micsoda pazarlás! :)
zolee1452005-07-15 13:43:24 // 689
én meg abban hiszek hogy az autó hátulján kinyitunk egy fedelet, beledobunk pár darab szemetet, egy doboz sört, és az autó még repülni is tud majd! :)))
TarP2005-07-15 13:36:10 // 688
A hybrid egy tévút. Nagy, nehéz, bonyolult, drága, sok akksi meg környezetszennyezőbb, mint egy marék korom! Elektromos autó is problémás, mert nem tudsz elég energiát tárolni. Hidd el, ELEKTRO-TUBO-é a jövő. Csak egy hajszárító és kész:) (No jó, adok esélyt a biobenzinnek, meg a hidrogén-üzemanyagcellának is, de az utóbbi megint veszélyes, drága, nehéz...) Szóval biomassza-répceolaj-benzin+hajszárító!!! KÉSZ:)
zolee1452005-07-15 13:06:19 // 687
én sem fogadnék rá, inkább vágy volt, mint kijelentés. Erre való a marketing, hogy az újautó vásárlók a döntés előtt ne intézzék el egy legyintéssel az AR-t.
zolee1452005-07-15 13:03:57 // 686
én nem látok nagyon előre, a mostani viszonyok alapján mondtam. mostanában a dízel a legjobb döntés, a távolabbi jövő a hybrid, még távolabbi meg az elektromos autó, ami persze már ma is lehetne sorozatgyártású, csak akkor abdulék kinek adnák el az olajat :)))
2005-07-15 12:59:37 // 685
Aki Passat alapján hasonlít az nem fog 159-et venni mert kilógna sz über családból. :) egy újautó vásárlás előtt álló bizonytalan emberke meg azt mondja hogy meg kéne nézni a 159-est is" Erre nem fogadnék. :)
TarP2005-07-15 12:57:32 // 684
A hyper előrelátó tudósok azt tartják, hogy a benzin motorokban nagyobb fejlesztési lehetőségek vannak, főleg a feltöltősökben. Persze nem a jelenlegi kompresszor, meg turbó, hanem elektro-turbók, amik valami napelemekről, meg fékenergia visszatáplálásból... kapják az energiát. A hatásfok benzinesnél még jelentősen növelhető. Más: Szerintem a vevőkért folytatott harc miatt annyira teletömik az autókat luxuslomokkal, hogy már túl nehezek. Persze ez nem az Alfa hibája, hanem azé, marketingesek is vannak minden cégnél :(
zolee1452005-07-15 12:50:35 // 683
a kategória legmerevebb karosszériája, és gondolom majd az 5 csillagos törésteszt megmagyarázza a súlyt. Én nem ragaszkodom a könnyű autóhoz, első a biztonság. amúgy a menetteljesítményen nem bizos hogy érezhető lesz, nem véletlenül csináltak "nyomatékos" motorokat, a jövő meg amúgy is a dízel, (ahogy nézegetem a benzinárakat) ott meg nem akkora gond a súlytöbblet.
TarP2005-07-15 12:45:30 // 682
Egy bajom van ezzel a 159-cel: Olyan nehéz, hogy még a jó motorok sem tudják ellensúlyozni. Nem lesznek kiemelkedő menetteljesítmények :(
Tom122005-07-15 12:32:06 // 681
...ami azt hiszem sikerült is. Biztos, hogy egy csomó közvéleménykutatás, meg felmérés előzte meg a 159-es tervezését és erre volt igény, meg a 156-ban a sajtó által kritizált "hibák" kijavítására, ami ugyancsak /legalább is úgy hírlik/ sikerült. Épp tegnap olvastam egy menetpróbát a 159-ről és a futóművet külön kiemelték, hogy hihetetlen mértékben elnyeli az út egyenetlenségeit, de ennek ellenére megmaradt a sportosság, mint az elődben. Állítólag az ülések is különdíjat érdemelnének, ja és, hogy a benzin motorok is már 2000 fordulattól leadják a max. nyomaték 88%-át. Tehát semmi mínusz, csak csupa plusz, plusz.:) Ez kellett a "népnek", megkapták, csak gratulálni tudok az Alfa csapatnak és úgy tették ezt, hogy nem egy "népautó" lett a vége. ...mert ugye csak a tradíciókból nem lehet megélni...
zolee1452005-07-15 10:03:50 // 680
amúgy ha végiggondolod magadban a jelenlegi újautó kínálatot könnyű rájönni, hogy a 159-es csak a 156sw-hez képest "csak egy átlagos kombi" a többi autó közül azért rendesen ki fog emelkedni. (talán nem vagyok túlzottan elfogult) az meg gondolom Neked sem probláma, hogy a jól megszokott, és megszeretett Alfa tulajdonságok az osztályának megfelelő minőséggel, és megbízhatósággal is párosulnak majd.
zolee1452005-07-15 09:58:49 // 679
úgy néz ki, hogy a 159-essel egy Alfás értékeket felvonultató, de ész érvek alapján is választható autót akartak csinálni.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak