TarP2005-07-19 10:10:58 // 748
Jó ez így! meg kell tartani a lépcsőket.
TarP2005-07-19 10:10:21 // 747
A 8C annyira szép, hogy nem kell neki versenyezni...Szerintem.
Hol a Delta utód? Hol? Hol? Mikor? Mindent tudni akarok róla!
BF1562005-07-19 10:10:19 // 746
GT-ben a Maserati megy. Alfának marad a WTCC:(
TarP2005-07-19 10:08:56 // 745
Az is valami!
Báér én nem tudok (még) ilyen nagyban játszani.
Ígyhát back to Brera:) Mi is lesz az indulóár?
Tényleg a 2.5V6 lekerült az Alfa palettáró, valahol úgy láttam 2.8V6 jön helyette. Erről tud valaki?
zolee1452005-07-19 10:08:18 // 744
az olaszok még mindig ott vannak a ralliban! Fiat Punto! :)
nem mostanában fog jönni a Delta utód? akkor visszatérhetnének a ralliba. Persze az F1 nagyon viszi a pénzt, onnan viszont nem igazán szállhatnak ki...
a 8C meg mehetne a GT-ben
BF1562005-07-19 10:04:36 // 743
Akkor már nem kell sporolnod az utolsó 5millerre:)
TarP2005-07-19 10:03:24 // 742
A Nissan 350Z már fölötte van árban az ittenieknek, 14milla körüli, viszont nagyon Rönós lett a kinézet. Azok a háromszögek...broáf...
Megnéztem, olyan játékos a beltere, nincs hátul hely benne, szinte 0 rakodási leetőség.
Subsru Rallyeautó, az más kategória, nem coupe.
Egyébként az is igaz, hogy az olaszok megszivatták magukat, hogy a Lancia Deltával elhagyták a rallye-t. Az a szegmens is odalett:(
BF1562005-07-19 10:02:35 // 741
BF1562005-07-19 10:02:01 // 740
kod2005-07-19 09:55:56 // 739
igen de azert van meg vas eleg pl. Subaru Nissan... teljesitmeny/ar/gyorsulas...
igaz ezek nem ALFAk... :-)))))))
TarP2005-07-19 09:54:25 // 738
???
Melliket? 25alatt nincs 4200GT.
Magyarországon nincs. (Azt meg hallani sem akarom, hogy az olaszok mennyivel olcsóban jutnak hozzá, de behozni nem tudjuk, csak milliók ráfizetésével!)
TarP2005-07-19 09:53:03 // 736
Elvileg most a Mazda RX8 a legebb a kategóriában, de az annyira rossz konstrukció, hogy csak sznobizmusból veszik a népek, meg mert elhiszik a marketing-dumát.
Az a Rotary motor nem akarja a hétköznapi használatot...
Amiből még sokat látok, az a Toyota Celica, meg újabban a Mercedes SLK.
háát, az SLK design-ra jó lett nagyon, a Celica meg a kis tömegével ér el jó eredményt. A Brera-t design-ban, stílusban nem féltem, viszont egy sportgépnek könnyűnek kellene lennie.
A Celica hátránya a nyomatékszegény, nagyfordulatú motor. Azt megüti az Alfa-jellegörbe:)
BF1562005-07-19 09:46:57 // 735
Masert lehet már 20 millerért is venni:)
kod2005-07-19 09:43:44 // 734
Sajnos valami valoban hianyzik a palettarol... az uj Brera 260LE es remeljuk 6s... ez a teljesitmeny viszont meg nem emeli oda ahova mi szeretnenk... sajnos mar most vannak vasak amik arban es teljesitmenyben is verik es ez azt is jelenti hogy a racsingban is.... nagyon kell a 2007es vas... de az ar ha igy folytatodik ismet magas lesz.. :-(((
TarP2005-07-19 09:37:35 // 733
No, de ha csak V8-as motorral, azt nem tudom majd megfizetni. (18-20milló szerintem)
Ha lesz V6-tal is, az talán elérhtőbb, de arról még nem hallottam.
Jelenleg az Olaszoknak nincs is a 13-25millió Ft közötti szegmensben autójuk egyáltalán. Oda lehetne pozícionálni egy-két autót.
BF1562005-07-19 09:36:46 // 732
Igen. Lehet rá előrendelést is leadni. De csak 1000db készül:(
Tom122005-07-19 09:29:58 // 731
Tegnap olvastam, hogy az új Spider szándékosan mentes lesz olyan Hi-Tech elemektől, mint a Ferrarinál a legújabb "csali", a fényérzékeny üvegtető, meg ilyesmi. Állítólag a "pilótának" kell majd érezni az autót, amit csak tiszta "Alfa-emóciókkal" hoznak létre, mint az 50-es években... A belső kb. olyan lesz, mint a Breráé. Szerintem azért a 3 betűs biztonsági rendszerekből lesz benne, ami már nem számít hi-technek. Ezt sajnos "kiharcolták" a vezetésből gyengus "versenyzők".
zolee1452005-07-19 09:24:12 // 730
a 8C-t fogják gyártani?
TarP2005-07-19 09:20:17 // 729
Én arról is beszélek. Mondtam, a 159 legyen luxus, attól azt várják el.
De egy kőkemény sportgép hiányzik az Alfa palettáról.
zolee1452005-07-19 09:13:12 // 728
Egy Brerától azt várja el az ember, hogy minden megtett km után szélesebb Alfásvigyor legyen az arcán, a 159-estől viszont azt várja, hogy bárhova eljusson úgy, hogy úgy érezze ki sem szállt a kedvenc bőrfoteljéből otthon. Persze néha a 159-es vásárlója is akar élményautózni, de az lassan már másodlagos lesz. Egy Brera light-ra biztos lenne igény.
TarP2005-07-19 09:01:22 // 727
Egyébként nem mondasz nagy marhaságot, mert szerintem nem csak Ollah, meg én vagyunk ilyen Cromagnoni felfogásúak, hogy nem kell EFI, ASR, 8légzsák 2 zónás klíma, meg navigáció, meg mittoménmi az autókba.
Ha csak a vásárlók 5%-ának számít ez, akor már lehet kaszálni, viszont akkor a gyártól kellene megvenni a futószalagon még végig nem ért autókat(3-4millió Ft-ért!)
(kicsit optimalizálni a vázat, ebben tudna segíteni egy statikus, Itt magyarországon vannak egyébként cégek, akik szénszálas elemeket gyártanak... szóvl 8-9millóért kész lenne a torpedó!)
Gondolj bele, hogy a WTCC-ben, ha valaki versenyt nyert 20kg súlyt kap, illetve max 40-et és akkor már nem nyeri meg a következőt, hiába a vezetési tudás, meg a jó autó. Így meg nem 40, hanem 140kg-ot lehetne nyerni!
zolee1452005-07-19 07:22:44 // 726
A jelenlegi állás szerint a súlycsökkentés vagy bizonyos kényelmi és biztonsági extrák elhagyásával, vagy könnyebb és erősebb (vagyis drágább) anyagok felhasználásával lehetséges. Mindkettőnek akadálya a piaci verseny. Az a jobb autó amelyik olcsóbban több extrát tartalmaz...
Asszem pl a Porsche is kínál/kínált olyan 911-est ami le volt csupaszítva az extráktól (tekerős ablak volt, klíma nem volt, stb) néhány helyen nem a szokásos anyagokat használták, pl. csomagtértető műanyag, ajtó alumínim, üvegek helyett (kivéve a szélvédőt) plexi volt benn, meg Recaro ülés, az eredeti motoros bőr ülés jhelyett...szóval valami 150 kilót faragtak le , ráadásul erősítettek vagy 10-20 LE-t a motoron. Nem tudom pontosan, de vagy 10 milkóval volt drágább az alap verziónál.
Biztos lenne igény egy Brera light-ra, de a 159-esnél már nem hiszem hogy a sportosság előtérbe kerülhet a felszereltséggel szemben.
Van egy ötletem! Csináljunk egy tunning céget ahol csak abból állna az átalakítás, hogy mindent kiszerelünk a kocsikból, aztán meg bezsebeljük a nagy lét! :)))
Ollah2005-07-18 15:08:07 // 725
Az acelvazhoz tan hozza sem kell nyulni. Es kisebb tomeg eseten lehet kisebb tomegu alkatreszekkel dolgozni, hiszen nincs akkora terheles alatt a hajtaslanc, futomu, fek stb. Ezek jo dolgok, de qrva koltsegesek es az Alfanak mostanban nem fogja megerni ilyenekkel gepeszkedni. Sajnos...
TarP2005-07-18 15:01:57 // 724
Pedig az a hab duma, hogy ez nekünk jó:)
Aztán látod, hogy sok öltönyös meetingezős bácsinak jobb:(
Egyébként a Lancia Delta pl nem kisszériás őrültdrága autó volt, ennek ellenére 2.0Turbó, összkerékhajtás, 0-100-ra 5,6sec!!!
És megnéztem, nem vicc 1250kg! Vajon miért ez a bűvszám? (Emlékezz, az F40 is ennyi volt!)
No jó, nincs benne digitális hamutartó :(
zolee1452005-07-18 15:00:50 // 723
tévedtem, érzik az egységesítést, de nem az áron, hanem mondjuk a Ferrarik elektromos kapcsolóin :)))
zolee1452005-07-18 14:56:45 // 722
nem azt mondom, hogy nem lenne jó, azt mondom, hogy nincs rá esély.
egyébként marhára igaza van (sajnos) TarP cartársnak abban hogy a konszernen belüli , sőt konszernek közti egységesítésből adódó költségcsökkentést a vásárló nem igazán érzi.
TarP2005-07-18 14:54:38 // 721
Ollah, barátom! :)
Végre egy velem egyetértő ember:)
No jó, SKrisz is egyetért, csak nem tudja elképzelni.
Szerintem meg nem lehetetlen kivenni egy autóból a seggnyalókát és bennehagyni a jó motorot. Szinte csak ennyiről van szó.
No jó, meg egy-két helyen lecserélni az acéltömböt valami térvázas alumíniumos bizbasszra.
Te, a bicikliknél egész jól meg lehet csinálni, akkor autón mé' lehetelen?
zolee1452005-07-18 14:53:26 // 720
egyrészt baromira igazad van, másrészt meg csupa kisszériás, a maga korában kiugróan magas műszaki színvonalat képviselő marha drága sportkocsikkal példálózol.
én is szeretném ha a 145-ösöm 700 kg-t nyomna és a karosszéria merevsége olyan lenne mint a 159-esé, de ez jelen állás szerint csak a legdrágább anyagok széleskörű alkalmazásával lenne lehetséges, azt meg nem igazán tudnám megfizetni...mostanában a 275 ft-os benzin is komoly feladat elé állít...:)))
Ollah2005-07-18 14:46:52 // 719
TarP komolyan gondolja, es en is hasonlokeppen gondolkodom. Meg lehet csinalni, csak nincs ra kereslet. Ott a Ferrari; ugyanabbol a szeriabol kihoznak erosebbet es konnyebbet. Bar ez valszeg az Alfanak nem eri meg, ezert nem lesz. De nemtom, ez miert olyan hihetetlen vagy nevetseges vagy vicces vagy orultsegnek hato vagy mittomen. :)))
TarP2005-07-18 14:44:41 // 718
Na, az F40 1250kg volt.
az F50: 1320 kg
az Enzo: 1370 kg
Ti sem gondoljátok komolyan, hogy az F80 már 2100kg lesz???
Előbb utóbb VAKLAI észre fogja venni, hogy az már nem jó, ha az autó olyan nehéz, hogy külön elekktronika, meg hidralika(mittudomén) kell ahhoz, hogy az úton lehessen tartani.
Persze mindez a konszernesítés, meg a gyártási költségek...
Viszont attól, hogy minden autóban ugyanaz a technika van, mégsem lesznek olcsóbbak, ugye észrevettétek???
Miért? Mert azt a pénzt, amit Giovanninak kéne kapni a szerelgetésért, meg a jó anyagok kiválasztásáért, marketingért kell kifizetni.
Kicsit kár.
Ollah2005-07-18 14:43:58 // 717
Hehe, maskor vegigolvasom az egeszet, mielott beleszolok, mert mind2* ugyanazt leirtad par hsz-el kesobb... :))) Sorry...
zolee1452005-07-18 14:42:57 // 716
ilyen már most is van, úgy hívják hogy gokart! :)))
Ollah2005-07-18 14:41:51 // 715
OFF Lotus Elise? Opel Speedster? ON
Vannak meg puritan gepek, de a nagykozonsegnek a full elektronika, kinyaljukaseggedolyansokluxusvanbenne kocsi kell. Kisebbsegben vagy(unk).
Ollah2005-07-18 14:40:05 // 714
De talan lenne kereslet egy puritan, "racing" Brera-ra. Ilyen limited edition "challange stradale" vagy mifene. No legzsak, no bor, no TV, no hifi, no szervo, no klima, no ABS, no EBD, no ASR, no FBI, csak kormany meg sportules meg 3 pedal a negykerek folott, oszt uccuneki. Karbon cuccok stb., ilyen fel-palyaauto valami.
Fele akkora suly, dupla aron. :) Ha gazdag leszek, megcsinalom. Es mindenkit lenyomok. :PPPPPPPPPPP
zolee1452005-07-18 14:15:04 // 713
szerintem komolyan beszél! TarP következő autója egy pedálos-lábbalhajtós 25 kilós brera lesz! :)))
manapság aki ad egy autóért tizenmilliót az azt akarja hogy a kocsi a s*ggét is kinyalja, az meg nem megy 1000 kg körüli súly mellett. Ráadásul teljesen jogos elvárás a biztonság. A biztonság meg 100 milliós ár alatt súly kérdés. Mondjuk asszem az Enzo sem 1200 kg, szóval már csak néhányan próbálkoznak kisszériában a puritán könnyű-drága élménysportkocsival. Lotus, és az azonos alapokra épülő Opel speedster, meg még néhány biztos van, de azok nagyon kisszériásak. Újonnan a 147 gta 11M, kb ennyi, vagy talán 12M egy Opel is, lehet választani.
SKrisz2005-07-18 14:02:30 // 712
TarP!
Ezeket a súlyhatárokat te most komolyan is gondolod, vagy csak poénkodsz? Mert már nem tudom eldönteni... :)
TarP2005-07-18 13:45:54 // 711
Akkor inkább monnyon le! :)
zolee1452005-07-18 13:23:24 // 710
megvan a megoldás!!! veszel egy 3,2 v6 Brerat, kiszereljük belőle a motort, a váltót, és azt nekem adod, én meg adok Neked helyette 1,6 ts-t, meg 5 fokozatú váltót. Így máris csökken a súlya, és mindketten fülig érő szájjal Alfázhatunk! :)))
TarP2005-07-18 13:18:29 // 709
Nehezebb a többinél, de legyen. Egy luxusautó legyen nehezebb.
A 159 úgyis a 166-hoz van közelebb méretekben. (kb 1550kg)
A GT legyen középsúlyban (kb 1350kg), mert az meg alulról a 156 utódja.
A BRERA meg legyen könnyű (kb 1250kg), mert az meg nekem úgy kell.
Na! Tessék kérem jegyzőkönyvbe venni :)
Ha ettől eltérnek, akkor a tömegbeállításért felelős főnök monnnnyon le!!!
zolee1452005-07-18 12:58:07 // 708
3000-es mocival a 3-as BMW önsúlya 1525 kg, az A4-es Audi 1425 kg, ennél több a 159-es sem lehet sokkal, és akkor azt mondom, hogy a kategóri legmerevebb karosszériájával ez nem is lenne rossz eredmény. Mondjuk a 3,2 v6-on a 4WD is nyomni fog egy kicsit a mérlegen, de az is a biztonságot szolgálja.
TarP2005-07-18 12:56:17 // 707
Igen, ezzel az a baj, hogy kevesen értékelik(mer' ugye nem tanítanak fizikát az oskollákban) .
Amit pedig kevesen értékelnek, azt nem éri meg gyártani.
Az emberek nagy része megalomániás, nagy autó, nagy ház nagymellű nő, nagy---NAGY!!! Így tényleg csak írtó drágán lehet egy-egy könnyű autót megépítneni.
Tudom, vegyek Lotus Elise-t... Csak egyet sajnálok: Ha az angolok (meg a speedsterrel még a GM is ) hajlandóak egy ilyen kis méregzsákot építeni, akkor Alfából mért nincs egy?? Igazi GTA-mert ugye az kikönnyítettet jelent.
No sebaj. Nincs nekem gondom a GTV-vel sem. Imádom! De fejlődés gyanánt el lehetne viselni némi tömegcsökkenést a BRERA-nál.
zolee1452005-07-18 12:22:41 // 706
jó példa a 145qv és a civic vti esete. a civic gondolom legyorsulja a qv-t, de az a kis "lassúság" nekem megérne annyit hogy ne kelljen félnem ha elütök egy fácánt, nem beszélve a nyerges Scania-ról...:)))
SKrisz2005-07-18 12:04:07 // 705
Te most itt félreértesz engem. Nem én akarom, hogy ilyen nehezek legyenek az autók.
Ha neked nem lenne mindaz olyan baromi fontos ami benne van a GTV-dben is, miért nem ülsz át mondjuk egy Dedrába? -500 kiló +100 paci és segged alól kiugrik úgy indul meg. Jahogy nem tetszik...naugye...
A másik amiről beszélesz az egy kézműves manufaktúra nem autógyártás...álmokat kergetsz, ez a baj.
Csöri2005-07-18 12:03:55 // 704
Persze, valamit valamiért.
Nem lehet végletekig növelni az autók súlyát, ugyanis akkor a ogyasztás sem lesz elhanyagolható.
Előbb utóbb használni fogják itt is a komoly technikát.:)
TarP2005-07-18 12:03:01 // 703
Egy percig sem volt szó arról, hogy szart kell építeni. Reméltem, hogy a Maserati-s példa mutatja majd, hogy nem a gagyiság fellé, hanem a magasabb technikai szint felé lenne jó elmozdulni.
Az nálam nem gond, ha a kényelemből kell áldozni ezért.
Biztonság: Szerintem egy 1250kg-os kasztnit ugyanaz a fék, gumi hamarabb megállít, mint egy 1600kg-ost. Nekem ez is biztonság.
zolee1452005-07-18 11:57:04 // 702
lehetne biztonságos autót csinálni, súlynövekedés nélkül is (pl.: F1), csak az ma még elérhetetlenül drága lenne.
TarP2005-07-18 11:56:35 // 701
Egy Recaro ülés könnyebb, mint egy fahokkedli:)
Szerintem át köll menni a Ducati-hoz gyárlátogatásra, ott megmutatják, hogyan kell térhálós szerkezettel erős és könnyű felépítményt készíteni.
Ez persze nem AlfaRomeo probléma, az egész autógyártás ilyen lomha hozzáállású lett.
Nem győznek elég erős motort építeni, hogy elcipelje a többletömeget.
Csöri2005-07-18 11:54:25 // 699
Akkor a régi Suzuki Swift a maga kis 750 kilojával jó kocsi?:))
Szerintem a súlynövekedés egyértelműen a bitonság miatt történik.