Fórum >> Típusok >> 145-146

Kazes☻2018-02-19 19:58:46 // 139826
Jóvanmá... kit érdekel a suzuki, Bubuka! :P
Coyote2018-02-19 19:54:48 // 139825
Persze hogy nem bírja mert sokan el felejtik az olajat ami a lelke annak s kockának. Ha figyelnének rá nem menne tönkre.
berobbantam2018-02-19 19:17:38 // 139824
Hello
A gömb suzuki abs kockája nem bir ki tíz évet.Szomszédnak ilyen van.Köpködött nagyon mert egy vagyont mondtak a cserére.Azt hittem egyedi eset belenyúlt.Amúgy ujonnan vette az autót.Aztán szembe jött velem a neten a hirdetés,hogy suzuki abs kocka felújítás garanciával.Hát erröl ennyit.
Kazes☻2018-02-19 17:57:07 // 139823
Az simán lehet, mert ritkán jössz immunerősítésre (meg mindig csak az a kína)... a közlekedőedényesek meg ilyenek! :P Rólam már évtizedek óta minden ilyen lepereg! :D Különben is, az új autó is minimum olasz! ;)
Coyote2018-02-19 17:42:16 // 139822
Most hogy így említed nagyon ismerős az a srác. Lehet már taliztam vele? 😂
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-19 16:58:45 // 139821
Gondoltam egy új autó az új autó :-) Modernebb, biztonságosabb, felszereltebb, ilyesmik. De már látom, hogy a hidegen remegős, lepattogzott lakkos itt-ott horpadt kis 146 az ő szemében lényegesen többet ér. :-D
Biztos megfertőzött valami suzukis kórral az a százötvenötötösös srác aki fura színű szuzkával jár Alfás talira :-D
Kazes☻2018-02-19 16:41:43 // 139820
Izé... hát nem is szép tőled, hogy egy ilyen rendes asszonyt te suzukiztatnál...! :P
:D
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-19 16:28:55 // 139819
No hát arra sajna nincs kapacitásom, hogy én festegessem. A Wartburgnál csináltam ilyet utoljára, hogy kipakoltam a belét és drótkoronggal fémig tisztítottam a rozsdás lemezeket. Akkor sem szerettem csinálni, most meg időm sincs rá. Egy két órát eljátszok az autóimmal, mert azzal a ráfordított idővel pluszban vagyok, de egy ilyen felújítós projekt nem az én asztalom. Napi járós autónál pláne az idő faktor is számít, nekem nyáron lesz bő két hónapom az egészre. Ennek fényében nehéz ügy az egész.
Még mérlegen van a dolog, hogy mi legyen. Szeretjük ezt az autót, Kinga pláne nehezen adná. Megemlítettem neki, hogy fizessünk be egy új Suzukira, és gond megoldva vagy 10-15 évre. Nem szép választ kaptam :-D Aztán hozzátette, hogy e helyett vehetek neki mondjuk egy Maseratit. Khmm. Oké.
Kazes☻2018-02-19 09:08:14 // 139818
Tyűha... akkor csakis árnyékba szabad parkolni...! :D
marci912018-02-19 08:28:49 // 139817
Én pont benne vagyok már lassan 4. éve egy keletnémet csoda felújításában (Barkas kisbusz) és bizony tapasztaltam, hogy a jó és tartós anyagok azok drágák. Környezetvédelmi okokból pl cinkes alapozókat, festékeket alig kapsz, pedig azok azok, amik egy lakatolás során ott maradt leheletnyi rozsdát megkötik nagyon sok évig. Ha kerestek egy lakatost, aki becsületesen kivágja a korrodált lemezeket és pótolja precízen, szerintem azon tudtok spórolni a legtöbbet, ha ti csiszoljátok és festitek le a részeket cinkes anyagokkal. Ennek a szakember is örül, mert kevesebb munkát kell neki végezni és ki van zárva a gyanuja, hogy esetleg olcsó, nem tartós festékekkel dolgozik :) Így azért sokáig elfuthat még a járgány szerintem
marci912018-02-19 08:11:50 // 139816
Sokat állt napon, megolvadt a kormány :D
Kazes☻2018-02-18 22:39:22 // 139815
Ezmegmiezmááá...?! ;)
Kau2018-02-18 21:36:52 // 139814
Az se mindegy, hogy ki hol és mennyit használja. Én minden nap megyek vele, télen-nyáron.
Ismerek olyan 156 tulajt, aki télen ki se áll vele a garázsból.
Kazes☻2018-02-18 21:31:06 // 139813
Csak hát az nem látszik rajta... kívülről szép! :)
Gergely2018-02-18 21:29:53 // 139812
ezért írtam a tisztességes kasznismunkát :)
Kazes☻2018-02-18 21:22:23 // 139811
Igen, de az sem mindegy, hogy milyen vastag, milyen minőségű és milyen állapotú lemezt használ a szaki. Cimbimnek az '56-ját javították küszöbcserével + alja... a küszöb a hátsó keréknél már újra foglalkozós... kb. 2 évet bírt.
Gergely2018-02-18 21:16:03 // 139810
Én azt gondolom (remélem), hogy ha tisztességes kasznismunka után a megfelelő szakműhelyben megcsináltatod az alváz+üregvédelmet, akkor annak nem 5 évig kellene tartania. Persze függ attól is, hogy az ember hogy használja utána. olvastam egyszer egy ruszki kocsiról (talán Samara volt), amit a Dinitrolllal kezeltek új korában, a Dinitrol által előírt módon, a Dinitrol műhelyében és 30 évesen épphogy csipásodott pár helyen.
Egy ilyen kezelés annyira nem vészesen drága, a 146-ra kb 60 ezerből meglenne. A gond inkább az, hogy nyilván csak 100%-os állapotú kaszninál érdemes megcsinálni.
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-18 20:55:08 // 139809
A TD 21 éves, eddig nulla ksznis munka volt rajta. Most kezd érni. Ez az 5 évenként hozzányúlás nekem nem hiányzik... Keresem a megoldást :-)
Én is sajnálnám lecserélni, mert ilyen full mechanikus, nehezen elromló szerkezet kincset ér manapság :-)
Kau2018-02-18 18:44:52 // 139808
Részben létezik csak :)
Nem győzök csodálkozni, hogy a 18 éves 146-omban még mindig az eredeti rugók és első lengéscsillapítók vannak.
És mivel én 2.5 évesen vettem, ezért tudom, hogy ez igaz :))) 286 ezer km-nél.
Nálam ez idő alatt kétszer lakatolták az alját és kezelték le. Sajnos 5 évente szinte biztos, hogy hozzá kell nyúlni. Most ismét kéne rá költenem. Rájöttem, hogy az ülésem egyik oldala fel van szakadva a sínnél, így vissza kéne hegeszteni. Akkor meg már az egész alját meg kéne csináltatni.
Sokszor töprengek, hogy érdemes-e még erre költeni, de mikor látom, hogy a 6-10 éves Alfákkal miket kínlódnak a hibakódok miatt és mennyiket költenek rá, akkor ismét úgy vagyok, hogy jó ez :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-18 15:10:18 // 139807
Nekem az a kérdéses, hogy ha most ráköltök pár százast, legyen az 400, az meddig tart ki? Ha 5 év, akkor nincs értelme hozzányúlni. 3-4 évet apró kozmetikákkal simán elvan az autó még. Ebben nem vagyok képben, hogy ha pl az egesz alját, küszöböket megcsináltatom, levédetem, az mit bír. Nyilván nem újabb 20 évet. A kasznis diplomatikusan terelt amikor rákérdeztem, szóval kicsit tartok tőle, hogy mindegy mennyit kötök rá, az 5 év a reális.
A restaurált autók sem rohangálnak a latyakban naponta, lehet azok is elporladnának pár év alatt.
misike762018-02-18 05:57:32 // 139806
Kolléga ma reggel olvasott egy hírdetést, 99-es oktávia 1.9tdi 610000km, 399000ft. Lehet, hogy inkább kasznizásra költenék.
Kazes☻2018-02-17 23:48:52 // 139805
Ezzel vagyunk így páran, szvsz. :)
Gergely2018-02-17 22:25:24 // 139804
Sajnos én is ebben a cipőben járok. 5 éve már költöttem egy komolyabb összeget lakatra, de az mostanáig tartott ki. Decemberben még kapott a gép 2 év műszakit, de a következővel már nem biztattak. Mutattam már néhány lakatosnak a gépet, talán 400 ezerben megállna a mutatvány (alvázvédelemmel együtt)...
Gondolom nem kell magyaráznom, hogy miért nem vágtam azonnal bele :D
Viszont annyira szeretjük, mert évek óta már nagyon stabilan, megbízhatóan szolgál, hogy még mindig nem engedtem el ezt a lehetőséget sem. Egyébként óra szerint 354ezer km van benne. de mióta láttam a 600ezret futott 1.9 VW TDI erőmérését, már nem gondolom, hogy ez sok :D
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-17 18:29:03 // 139803
Szerintem is reális. Átszilenteztettem pár éve, mert nyekergett, de ennyi.
Kazes☻2018-02-17 17:30:45 // 139802
Nem, kétszáznál... de mint írtam valószínűleg tekert, mint majdnem mind... amit valamikor valaki kintről hozott... és dízel is, amit ugye a sok olcsóbb futásért vettek anno. De ez persze nem panasz, mert mindettől függetlenül szeretjük.
Piritu - 1.000.0002018-02-17 17:19:59 // 139801
Csak azért írtam, hogy ha 200 alatt vetted, akkor még jó eséllyel a gyári lehetett benne.
Kazes☻2018-02-17 17:14:18 // 139800
Nem kétlem, ám én már bőven kétszáz felett járok és úgy ránézésre is lehet vagy min. ötven ezer tekerve, de inkább több...
Piritu - 1.000.0002018-02-17 16:28:30 // 139799
Anno az újonnan vett 146-omban kb 160-170e km-nél kellett először az egyik oldalon lengőkart cserélni. A másik maradt benne és azzal is adtam el...
Kazes☻2018-02-17 15:32:21 // 139798
Hmmm... ezt kétkedve fogadom, legalábbis lengőkar ügyben. Én is szereltem ki olyat a miénkből, de inkább gondolnék arra, hogy anno odahaza még rendes alkatrészre cserélték. Aztán azóta hozzá sem nyúltak. Az összes lengéscsillapítóm is olyan volt, meg féltengely is. :)
Németh Lajos2018-02-17 13:35:41 // 139797
2017. novemberében cseréltük le a gyári lengőkarokat. 23 évig bírták a 145-ösben.
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-17 13:31:52 // 139796
Egy köteg papírom van róla, hogy annyi az annyi :-) A valóságot sosem tudjuk meg, de így több mint 6 év használat után hajlok arra, hogy nem kamu a dolog. Nem tudom létezik e még 146 ami alatt gyári a futómű, de ebben még pajzsos logós lengőkarok vannak.
Fura ahogy a kis km és a sok év kiadja az élményt. Néha az öregsége érződik, kicsit köhög reggel, kicsit kopott a festés, hámlik a lakk, mindenfelé apró nyomai a 21 évnek. Közben meg mechanikailag teljesen újszerű az érzet. Az ajtók ahogy csukódnak, a motor ahogy indul, az ablakemelők, ablaktörlők friss mozgása. Teljesen patent :-)
BadAzz2018-02-17 11:34:07 // 139795
Újrabőröztetés projekt van. A kormánnyal nem volt gond de a váltógombot hogy veszem le? Felfelé húzással le kell tépni? Vissza lehet rakni utána normálisan?
Kazes☻2018-02-16 12:29:22 // 139794
Simán! :D
Coyote2018-02-16 12:25:35 // 139793
Majd rád fogják hogy tekergeted az órát 😛
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-16 10:36:52 // 139792
Na mer' méér'? :-) Azért írtam, hogy ha akad olyan aki értékeli a méterét. Amilyen csillagászati áron megy bármi ami öreg és kis km-es... divatja van. De ha visszaolvasok, én is simán megfizetném a kis km-es öreg roncsra a felárat. Ez a mai autógyártást minősíti kicsit :-D
Kazes☻2018-02-15 15:35:45 // 139791
Khm... hogy mennyit...?! :-o
;)
Kazes☻2018-02-15 15:34:51 // 139790
Igen. A blogomban minden benne van. :) Viszont az érdekes, hogy a Ts jobban porlad, mint a Td... pedig ez utóbbi az öregebb. Sajnos az igazi gazdik gondoskodása mindkettőnek hiányzik az előéletéből. : /
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-15 14:23:57 // 139789
Áhh, az nem érdekel :-) Ebben a TI-ben az fog meg, hogy teljesen fullos és gyárinak néz ki. De amúgy a TD-vel teljesen elégedett vagyok, amire van, arra meg jobb is mint egy TS vagy boxi :-)
marci912018-02-15 14:19:29 // 139788
Ez sajnos eléggé 146 betegség. A bódé kívülről szép, állítólag galvanizálták a karosszériát és jó minőségű, lakkos fényezést kapott annak idején. Az enyém még most is szebben csillog, mint néhány 5-10 éves mai autó. De hogy az alját miért nem kezelték megfelelően, ez rejtély. Mi nyáron ha minden jól megy, neki fogunk esni a lakatolásnak (majd blogolok róla). Édesapámnak 30 évnyi rutinja van ebben. Tőlem annyit kért, hogy teljesen pucoljam majd ki a belsejét (szőnyeg, ülés kifelé), hogy mindenhová jól hozzáférjen. Nem fogunk a padlón hagyni hibákat és utána megkapja majd szépen a cinkes alapozót, rá a rücsit, na meg az olajos üregvédelmet.
misike762018-02-15 14:19:09 // 139787
Nem ocsó mulaccság. Van Dombóváron szép hangú 1.7 boxer:-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-15 14:07:20 // 139786
Saccra olyan másfél milla. Ami azért nem kevés egy ilyen öreg vasért.
Ezért is nem rohanok annyira érte :-) Kapnék max 500-at a TD-ért, ha találok vevőt, aki értékeli a km-ét.
És a távolság nem kicsi, nem láthatok bele. Van pár szép kép, egy jó km óra állás de semmi garancia nincs arra, hogy a rozsda nem kezdett már bele ugyanúgy. Ha 100%-ra tudnám, hogy rozsdamentes, akkor nagyon komolyan elgondolkoznék rajta.
A szín, a felszereltség álom kategória, ennél ízlésesebb összeállítást elképzelni sem tudok.
misike762018-02-15 13:00:54 // 139785
Mennyibe állna meg a mutatvány, hogy ez a ti magyar papiros legyen?
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-15 12:26:57 // 139784
És te már javítottad a sajátodat... A TD-nek is ez a baja. ha nem állunk neki teljesen kilakatolni alul, akkor pár év és elfogy. És az összes ilyen korú Alfával ugyanez a történet.
Anyagilag simán rászánnám, mert használati értékben nekünk megér annyit ez az autó. Ha azt nézem, hogy mivel és mennyiért tudom pótolni, simán.. Nem sok minden jönne ki abból a pénzből amit kapnék érte még ha hozzá teszem a kasznizás árát akkor sem. Max 1 milláig tudnék autót venni helyette. Annyiért akkora pénznyelő roncsba lehet beleszaladni, mint ide Hadház :-D Amúgy elég patthelyzet az ilyen.

Ez meg a listámon van konstans, néha megnézem, hogy megvan e még:-)
Ezzel kihúznánk azt a pár nyári hónapot, amíg a TD összeáll, aztán hétvégi autóvá válna. El tudnám képzelni :-D
misike762018-02-15 12:01:39 // 139783
Ár-érték arány témában: hajdanában 450ért vettem, ha valami soha el nem romló japánt vagy németet vettem volna ennyiért, annak se hiszem, hogy sokkal olcsóbb a fenntartása.
Kazes☻2018-02-15 11:51:56 // 139782
Na, igen... Pont ezen vívok magamban a Ts-emmel. Eléggé el van kámpicsorodva alul és Ő sem távolodik a háromszáztól, hanem egyre közelíti és még talán el is fogja hagyni... de az is lehet, hogy az autó parkomat fogja elhagyni... ez még a jövő zenéje. :)
marci912018-02-15 11:34:55 // 139781
Ár-érték arányban verhetetlen a 146, ez tény. Az ugyan feltűnt, hogy az alkatrészeket már lényegesen kevesebb gyártó gyártja hozzá, mint pl 6 éve, de hát ilyen az élet, öregszik a járgány. Ettől függetlenül szerintem még mindig olcsó hozzá minden (kivéve a TS vez.módosító).
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-15 11:33:47 // 139780
Naná. Ha karban van tartva, 500e-ig a motorhoz nem kell nyúlnod. Akkor egy hengerfej felújítás esedékes lesz :-) Aztán mehet még annyit. Ezeknek a kaszni elfogyása jelenti a nagyobb bajt. És ilyen szempontból mindegy, hogy 155 vagy 146.
Nálam legalábbis ez a kritikus pont, mert full rendbe rakni több, mint az autó piaci értéke, nehéz szakembert találni és sokáig tart a művelet. Ez így együtt egy használós autót hamar hobbi kategóriába tesz.
Persze itt is látszik, hogy mennyire jó kis gépek ezek. Ha a megmaradt egy szem 146-ot hosszabb időre le kell tennünk, akkor összedől a családi logisztika, hiába figyel a tető alatt morcosan a 159. Alkalmatlan a feladatra, több hónapos távlatban nem lehet kiváltani vele a 146-ot.
Kazes☻2018-02-15 11:12:41 // 139779
Háromszáz - ezerrel sem számíthatsz sokkal nagyobb gombokra, mint kicsit később, szvsz... és ha ez gond, akkor lehet, hogy jobb hajtani, amíg bírja. Legalább tudod, hogy miben ülsz. Az anyagi helyzetedet te ismered és te tudod mi fér bele, de ha megy a dolog, hát cseréld! :)
misike762018-02-15 11:01:22 // 139778
Addig kell hajtani amíg megy? Nézegetek a hahu-n, amire épp rákívánok (most épp 155ts), de igazából sokkal jobb opciót nem találok és az "elhatározás" sincs meg a cseréhez. Tehát marad.
Kazes☻2018-02-15 10:28:00 // 139777
340.000 km?! Még az is simán vállalható szvsz! :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak