Fórum >> Típusok >> 145-146

djhans2018-12-17 14:46:08 // 141905
Persze, én se szedem szét a kocsit mert törik minden. Ezért nézem meg a tartalék záron.
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-17 14:43:03 // 141904
Az ilyesmivel nálam az a baj, hogy nyáron jó, tehát nem nyúlok hozzá. Télen befagy, de akkor meg hideg van, törnek a petentok, fázik a kezem, tehát nem nyúlok hozzá :-)
djhans2018-12-17 14:31:06 // 141903
Arra gondoltam szétfúrom a szegecseket és kitisztítom a központizár motort. Majd olyan kenőanyaggal kenem be a fogaskerekeket ami nem dermed meg. Van egy kiszerelt rossz záram majd azon megnézem.
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-17 14:27:46 // 141902
NIncs megoldás. A jtd nekem is csinálta, befagyott, ilyenkor nem nyitható. Ha nehezen sikerül belülről kinyitni, akkor meg esélyes, hogy nem tudod becsukni az ajtót. Erre írta asszem Kau, hogy bevált megoldás az övvel becsatolni az ajtót amíg melegszik az autó és működni kezd a zár újra. Sajnos ez ilyen béna.. vagyis nem vagyok 100% biztos benne, mert a TD-n soha nem fordult még elő. Hogy a fedett beálló miatt, vagy más miatt, azt nem tudom.
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-17 14:25:24 // 141901
Majd lesz valahogy :-)
djhans2018-12-17 14:13:21 // 141900
És mi lett a megoldás?
Kazes☻2018-12-17 14:07:00 // 141899
Mondjuk még Jeep-el is kerten belül maradhatsz, mint a baltás...! ;)
Kazes☻2018-12-17 14:03:13 // 141898
Úgy kell neked...! :P
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-17 13:50:34 // 141897
Attól még nem tetszik. Egyik suv sem, de a Stelvio pláne nagyon nem. Akkor inkább Volvo, de méginkább valami kicsit magasabb személyautósabb valami.
Kazes☻2018-12-17 13:24:25 // 141896
Te írtad, hogy "még logikusabban suv"... az meg van házon belül! :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-17 13:11:11 // 141895
Gyönyörű.. kinek? Nekem nagyon nem tetszik :-( Pedig párszor nekiálltam barátkozni vele, beleülni, kinyitni, becsukni.. nagyon nem..
Kazes☻2018-12-17 12:53:17 // 141894
Persze... általános, sajna. : /
Kazes☻2018-12-17 12:52:46 // 141893
Helyes-helyes... a Stelvio pont erre született, gyönyörű, jó és mindent és mindenkit lever...! Hajrá! :D
djhans2018-12-17 12:39:32 // 141892
Másnak is volt olyan hogy 0 Celsius alatt az ajtózárak nehezen működnek? Nem a kulcsos részre gondolok. Kézzel is nehéz belülről átváltani. A zárakat már emiatt nyáron szétszedtem és kitakarítottam. Nekem úgy tűnik hogy a központizár motorban lévő hajtómű dermed le és azért szorul. Ezt nem szedtem szét mert szegecselve van. Ilyenkor van hogy az egyik oldal nem áll át és visszanyit vagy visszazár de van amikor elkezd ki-be zárogatni néhány másodpercig aztán valamilyen állásban megmarad. Nagyon bosszantó dolog. Csak az első ajtókkal van a baj.
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-17 12:27:27 // 141891
No mert? Írtam hogy OFF :-P Alfásként is lehet reálisan vagy más szemszögből nézni a dolgokat. . Az elvakult márkahűségnek semmi értelmét nem látom. Tájékozódni, nézelődni KELL :-) Két éven belül szeretném cserélni a 159-et. Ez a holnapután és a 2020 vége közt bármi :-D Mivel nehéz döntés lecserélni, igen feltette a lécet, nagyon megnézem, hogy mi jöhet szóba, rákészülök jól :-) De most eldöntöttem, hogy nincs érzelem, csere lesz és kész. Logikusan kombi kéne, még logikusabban suv (rondák mint a bűn), amúgy meg a Giulia.. az érdekel, csak épp csöbörből vödörbe. Naná, hogy szétnézek. Ki is fogom próbálni a Mazdát a kettőfeles motorral, hátha nem annyira rossz :-) És még a KIA-hoz is elmegyek csakazért is :-) És a Peugeot-ot is meg fogom nézni, tapgatni, próbálni.
Kazes☻2018-12-17 11:56:33 // 141890
Khm... hát ez igazán szép volt, viszont a mazdás fórum jó pár házzal odébb van! :P Inkább menj egy karikát a jó öreg Ződikével és helyre áll a lelkivilágod! :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-17 11:04:29 // 141889
OFF Nekem szimpatikus ahogy ellene mennek a trendnek Szívó 2l-es motorok, normális belterek, vállalható design. És még marketingjük is van a csudába is...Nem a kis turbókat és a villanymotort nyomatják, hanem valódi műszaki fejlesztéseken dolgoznak és hisznek a belsőégésű motor életképességében. Legalábbis úgy tűnik. A kompresszió gyújtású benzinmotort kifejleszteni nem egy akupakk+villanymotor szintű bohóckodás, hanem komoly tudomány.
A múltkor beültem egy fullos 6-osba (tesztautó persze ebből sincs), hát na. Tudom én, hogy ökobőr és fasorban sincs a 159 valódi bőrbevonataihoz képest. De egy kellemes, szép beltér, ahol szivesen ücsörögnék. Az ülés pozíció nagyon hasonló a 159-hez, a dolgok kézre esnek és még volt szufla varálni is a különböző hatású felületeket. Nekem a VW/Audi techno stílusánál ez sokkal jobban bejön, ngyon othonos.És lényegében a csúcsmodell 11 ért van kirakva, innen indul a személyes alku. Meg tudom érteni azt, aki ezt választja. A rozsdavédelem meg majd kiderül. Sajnos ennek a rizikója minden új autónál megvolt. Mikor kinek van rohadós korszaka. Fiatok, Alfák, vagy épp Merci, Ford vagy Mazda..
Én szurkolok nekik. Ha lenne egy kicsit erősebb skyactive 5 hengerrel, még el is gondolkoznék rajta :-DD De engem már elkényeztetett a rengeteg nyútonméter és a 2.4 :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-17 10:24:16 // 141888
No akkor lehet kiszaladok itt a közeli bontóba. Hátha nem hajtanak el, ha elmondom mi kéne :-)
Kazes☻2018-12-17 10:15:58 // 141887
Nem kicsit... :P
VV62018-12-17 09:44:44 // 141886
Hát nem is tudom; van egy 14 éves mazdám, de sehol sem rozsdás...
V.Tomi.145-146 🍀2018-12-17 09:24:00 // 141885
Ja oda hosszú kell, de mielőtt rendelsz jobb lenne tudni a hosszúságát szerintem mert én is vettem találomra aztán nem volt az igazi
marci912018-12-17 08:45:37 // 141884
Egy ideje hidegindításkor volt némi hangja az autónak a szíjak felől, ami bemelegedésre csendesedett. Lecseréltem a hétvégén a hosszbordás szíjat a görgőkkel együtt és szemügyre vettem a szíjtárcsákat. Bizony sajnos a szervószivattyúm tengelyének van már egy jó kis kottya, amivel még ugyan elmegy 1-2 évet, még nem morog a csapágy, de ketyeg az óra. Cserélte már valaki?
marci912018-12-17 08:36:34 // 141883
Egy kicsit OFF, de azért érdekes a Mazda ideológiája is... Készítsünk olcsóbb, de sokkal pofásabb, mutatósabb autókat a Toyotánál, viszont spóroljunk a felületvédelmen ezerrel, hogy 10 éves korára korrodálódjon annyira, mint egy 20 éves Lada és vegyed a másikat. És veszik persze, mert kap japán motort, jól néz ki, kényelmes, minőségi terméknek hat.
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-16 21:29:58 // 141882
Én főleg a belterekkel nem tudok megbarátkozni. Csak premium kategóriában van normális élhető beltér. Plusz a Mazda, ők már rájöttek, hogy nem. muszáj a hányinger plasztiktengert erőltetni egy 3-mas szintjén sem.
Ezres háromhengeressel régen is közlekedtünk, és voltak ezres, egyhármas turbók, még ugyan nagy becsben (Uno turbo?) :-) Szóval jól van az, akinek kevés, választ nagyobbat. Még azért van. Az 5 henger turbó benzin.. na az kicsit hiányzik hogy nincs :-)
Attika012018-12-16 19:15:31 // 141881
Az új fordoknak 50 000 az olajcsere 150 000- ig. Nem akartam hinni a szememnek......
djhans2018-12-16 18:55:08 // 141880
Nekem a mostani autógyártás nagyon nem jön be. 1000 cm3 trurbó benzin motorok(most nem az Alfáról beszélek hanem az átlagról) tele elektronikával. Full műanyag belső. 30 ezres csoda olajcserék.
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-16 17:15:55 // 141879
Aha.. köszi, mérni nem kell, ez jó lesz oda :-) Rendelek néhányat, bár drágább lesz a posta..
Kazes☻2018-12-16 16:54:06 // 141878
pl. :) De most konkrétan megmérni nem tudom, sajna...
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-16 16:04:58 // 141877
Valaki hilfe, ide milyen patent való? Sokadjára nézem át az autót, ez a patent mindkét oldalról hiányzik, de a rengeteg tartalék lomból egyik sem stimmel oda. Mondjuk ez legyen a legnagyobb baj.. de csak pótolnám. :-)
Laciferi2018-12-13 13:31:48 // 141876
Nekem a masodik Alfa 146-os van 2006 ota :) 10 evig egy jo kis 1.6 boxer volt most meg 2016-tol van egy jo kis 2.0 TS :) Meg vagyok vele is legedve, tok fura volt beulni egy 1.6 TS 156 volanja moge a 150 paci utan, eleg lomhanak tunt... :D
Kau2018-12-13 11:41:55 // 141875
Ismerős érzés :) Nekem 2 hónap híján 16 éve van meg a 146-os. Akikkel még itt kezdtünk fórumozni, szinte mindenkinek a sokadik Alfája van :) Vagy vmi más...
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-12 14:28:32 // 141873
Nálam a kulcs :-)
Kazes☻2018-12-12 14:03:06 // 141872
Tudom a címed... ne félj! :D
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-12 13:04:45 // 141871
Kazes, elkéstél:
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-11 22:18:29 // 141870
Ezt alá tudom támasztani, a családban sokkal fiatalabb autókkal (G Astra, Focus II) van egy műszaki/kényelmi szinten. A beltere anyagminőségben pedig egyszerűen igényesebb. A 145/146 szerethető, egyedi, és még használható is.
djhans2018-12-11 21:53:28 // 141869
Az a lényeg neked jó legyen. Jól eltalált autó a 146. Amióta nekem 145/146 van (13 éve) a környezetemben már 2-szer 3-szor cseréltek autót. Csodálkoznak hogy ez még mindig megy. 2017-ben a 2500Km-es olaszországi nyaralást simán vitte végig hiba nélkül 19 évesen. Sajnálni fogom amikor meg kell válni tőle. Sajnos én nem tudom ilyen szinten felújítani. De 20 éves kora ellenére simán oda lehet állítani a 10 éves autók mellé. Lakatolva nagyjából lett. Nem fog még egy jó ideig szétesni.
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-11 21:01:03 // 141868
Köszönöm! Igazából így kerek az élmény, hogy láttam épülni, és csináltam is. Ha Robiék csak visszaadják készen, szerintem egy csomó kérdés felmerült volna bennem. Vajon jól rakták e vissza, nem hiányzik e csavar, nem tört e el, mi lehet a lemezek alatt stb. Így tudok nagyjából mindenről, és ezáltal, hogy dolgoztam rajta, értékesebb is lett nekem.
Amikor a cserét tervezgettük, volt szó új Suzukiról is (Fordot soha...). Ültem Vitara-ban, józan reális gondolkodással simán jó döntés egy olyan autó tizensok évre. De Alfa kellett nyilván, mert. Csak. :-) Végigzongoráztuk a lehetőségeket aztán úgy alakult, hogy maradtunk a jól bevált öreg vasnál. Városi autó főleg, szinte nulla jelentősége van a felszereltségének. Viszont kitűnik a tömegből. Van színe, formája, hangulata. Van egy örök motorja, egy nagyon kényelmes, crossoveresen magas de stabil futóműve, egy normálisan pakolható csomagtere. Mi is kell más, ezt szeretjük :-D
marci912018-12-11 12:33:58 // 141867
Nagyon szép lett! Az a lényeg, hogy ismered minden csavarját és sokáig kiszolgál még így :) Sok ez a pénz, de ennyiért valami fiatalabb, de jellegtelen Suzuki/Ford válthatta volna, amit biztosan megbánsz idővel.
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-08 22:16:02 // 141866
Szia, köszi :-) A vége cakkpakk 800 körül lesz. Plusz sok óra saját munka, amit jobb nem is számolni :-) Látszólag az értelmetlen kategóriába esik, de pont ettől egyedi a projekt.
djhans2018-12-08 18:35:14 // 141865
Szia. szép lett az autód. Mennyibe fog megállni ez a restaurálás?
DennisBeru2018-12-08 09:48:14 // 141864
Köszönöm ;) 🍷
DennisBeru2018-12-07 19:20:34 // 141862
Szuper, és honnan lehet beszerezni?
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-06 14:30:21 // 141861
Nos... ez az alkatrész hiányzik annak, akinek a rövid kicsi csavarral nem megy fel a gyári antenna:

Alexandro, ismét köszi! :-)
Kau2018-12-06 11:36:51 // 141860
Megtennéd, hogy csinálsz még róla 2-3 képet más szögből? Csak mert most állok én is rendelés előtt és egyáltalán nem így néz ki, amit én látok. (Fiat Tipo/Tempra küszöb, ami állítólag megegyezik).
Ez 146-osé?
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-06 10:25:26 // 141859
Köszi :-)
V.Tomi.145-146 🍀2018-12-05 23:24:49 // 141858
Szép nagyon :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-05 15:57:02 // 141857
Várj még egy kicsit, hogy rajta legyenek a küszöbspojlerek :-)
Kazes☻2018-12-05 15:02:18 // 141856
Na, szép lett nagyon... lehet, hogy én megyek érte, még előtted! ;)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak