Cgo2005-09-22 17:49:09 // 1455
igy igaz, kiveve ha 4 liter olajat zabal a 10 liter benzin mellett....
Cgo2005-09-22 17:48:32 // 1454
olvasd el az oldalamon az osszehasonlitast - http://www.cuoresportivo.sk/h_7.htm
a JTD-ben csak az alapjarati traktorhangot utalom, de az rettenetes talan azert is, mert rossz a hangszigetelese, mikor bekerult a klima, szerintem kihagytak par cuccot, egyszer ossze kene hasonlitanom mas JTD-vel. Szoval a recseges az rettenet, de menet kozben mar ok es a turbo az az en vilagom, imadom.
Az 1.6-om zabalta az olajat, tul sokat porgott 160-as temponal es vezerlesmodositot kellett cserelni meg szar volt a valtoja. A JTD valtoja sokkal jobb es motorja (eddig) teljesen igenytelen.
Cgo2005-09-22 17:44:46 // 1453
olvasd el az oldalamon www.cuoresportivo.sk, ott minden reszlet megvan.
most Szardinian voltunk es pentek este vettem kompjegyet 200 eur korul, vasarnap mar 310 volt. tehat minel hamarabb, annal jobb...
ystuc2005-09-22 15:02:07 // 1451
Majd én válaszolok! 2.0TS (ti) :-DD
146megyi2005-09-22 14:56:34 // 1450
Cgo:
OLvastam voltál Korzikán. Mi is oda szeretnénk menni jövőre és az a kérdésem hogy a kompjegyet előre foglaltattad-e le vagy a helyszínen vetted és mennyiért? Egyébként milyen hely, megérte elmenni?
146megyi2005-09-22 14:51:28 // 1449
Cgo:
Mivel neked mindkét motorral volt 146-od (1.6 T.S. és JTD), ezért tőled kérdezem meg hogy szerinted melyik a jobb??? Mármint vezethetőség, élvezet, karbantartás egyebek szempontjából.
Cgo2005-09-22 11:55:24 // 1448
a motorhazteto le lett szedve (ezen nincs teleszkop), mert lakkozva volt...
Vega2005-09-22 11:24:16 // 1447
Van ra egy huszasom ,hogy a teleszkop lesz a gorbe...es az fesziti....kapd le es egybol kiderul...
De egyebkent, hogy ment tonkre? Abbol mar ki lehetne indulni...
146megyi2005-09-22 07:40:58 // 1445
Srácok:
Nem tud valaki 146-osra karbonos elektromos állítású sport visszapillantó tükröt???
Az az igazság hogy tükröt tudnának szerezni csak adaptert nem tudnak 146-oshoz amivel fel lehetne rakni :-(
Esetleg nem érdekel valakit 4 db használt Alessio Euro 7x15"-ös, 4x98-as lyukosztású könnyűfém felni asszem ET35-ös??? Az oldalamon láthattok róla képet (nem a négyágú coupe felni, hanem a másik!)
Cgo2005-09-22 07:39:11 // 1444
Smith2005-09-21 20:16:28 // 1443
Üdv!
SOS szüksége lenne havernak 146 boxer 1.6-ba egy főtengelyre..... aki tud segítsen mert áll a masina. 2 és 3 dugattyú között kettétört a tengely.....
emailt ide várok: smith@vodafone.hu
(előre is bocs mindenkitől de beírom az adokveszekbe is, hátha azt pont olvassa olyan aki ezt nem) :)
Csöri2005-09-21 18:03:23 // 1442
Nézd meg a két gumi ütközőt, hogy nincs-e kicsavarva.
zekedani2005-09-21 18:02:52 // 1441
A Novitec oldalán lenne. 29Euro. Plussz mire ideér. Ha valaki tud más lehetőséget szóljon lécci!
Köszi
dani
zekedani2005-09-21 17:47:16 // 1440
Sziasztok!
Hol szerezhetnék be az autómra fehérszínű oldalindexet a sárga helyett?
Üdv! dani
Cgo2005-09-21 16:53:43 // 1439
sziasztok, tudja valaki a 145-146 motorhaztetejenek mukodesi elvet? Miota leszedtek, csak 118x probalkozasra csukodik le es nem kicsit aggodok, hogy menet kozben kinyilik.... mintha tul eros lenne a rugo vagy mi a fene, ha lecsapom, visszavagja...
Balage2005-09-19 19:33:43 // 1438
Én meg a mail-t, gondolkodom, nagyon baráti ajánlat. Köszi!
GEORGE2005-09-19 18:04:14 // 1435
Tom 314-et kérdezd mert ővé volt akkor a 146ti:-)
zekedani2005-09-19 17:22:54 // 1434
Még egy kérdésem lenne.
Ha rákattintok a letöltés, poénok, adok-veszek menüpontra, azt látom, hogy fejlesztés alatt és van ott egy kép. Milyen felni van azon az Alfán? Tudja valaki?
dani
zekedani2005-09-19 17:17:09 // 1433
Sziasztok!
Szerintem az autóm klímájával valami bibi lehet, mert folyamatosan csak meleg levegőt fúj. Tudtok valami megbízható helyet, ahol nem vernek át? Előre is köszi a segítséget!
Üdv:
zekedani
Vega2005-09-19 17:09:22 // 1432
Meg annyit ,hogy seriff szerint 4 lovat hozott meg es ugye 20-25 Nm nyomatekot a chip...nem azert mert ez jobb chip....hanem mert azota modositva lett a kipuff egy kicsit egeszsegesebben is sziv a sportlegszuro miatt...es ehhez az allapotahoz meg tovabbi 4 lovat tudtak kisajtolni...
ezert mondom ,hogy elobb meg kell csinalni minden modositast ami tervbe van veve..es csak utana johet a chip...ez nagyon fontos...az mindig az utolso...
Egy olyan mocibol ami mar kipuff es egyeb modositasokkal mondjuk 20 loval erosebb...sokkal tobbet ki lehet hozni chippek mint ami szeria...
Mondjuk sima esetben szavatolnak 15 lovat...ha ezt egy mar megpiszkalt autonal nezed akkor az joval tobb lesz.....plane ha a suritest basztatod...
Forditott esetben ez viszont egyaltalan nem igaz...
Szeria mocit megchippeltetsz...es utana kezded reszelgetni...joval kevesebb pluszt jelent ilyen esetben...
Vega2005-09-19 17:02:12 // 1431
Remeljuk :)
Ha most sikerul a munka amit csinalok tehat a szakmai tudasom nem mond csodot, akkor lesz ra keret...tobb nem..de, hogy ezt megcsinaljam arra igen...aztan megint egy vasam se marad :))) Hiaba..mindent abba a kurva kocsimba olok :))))
Seriff2005-09-19 16:08:47 // 1430
amint írtam a diagrammocskákat tartalmazó papírost nem találom- ez van ha annyira biztos helyre teszel valamit, hogy ne vesszen el:) amint megtalálom, felteszem.
mellesleg ha előtte chipelve volt, az se zavar...örülök annak a +20-25Nm-nek minden tartományban.
146megyi2005-09-19 15:18:44 // 1429
seriff:
Írtad hogy a "computer érintetlenül került elő a szőnyeg alól". Nekem is szervízcsatlakozón keresztül írták rá az új programot, a computerhez hozzá sem értek.
Szerintem már chipelve volt a géped.
Nem tudnád belinkelni a mérési lapodat?
146megyi2005-09-19 15:07:50 // 1428
seriff:
sorry a névelírás miatt :-P
Akkor jó kis géped van, már csak arra lennék kíváncsi, hogy ha a chip előtt 136 lovas volt az 1.6 TS-ed akkor mit tudott hozzátenni a chip??? Nem hiszem hogy számottevőt
Vega:
A 2.0-ból kihozható 190 ló, bár szerintem az sem könnyű
Seriff2005-09-19 13:50:59 // 1427
Nem hiszem, hogy a fékpad nem lett volna jó, előttem egy RS Oktáviát mértek, az 178 volt; a gyári 180-as érték. Fene tudja, lehet, hogy amin a tied mérték az volt rossz:-P Egyébként elírtad a nevem.
Vega2005-09-19 13:45:48 // 1426
Nem is 1.6-os mocirol beszelunk mikor 190 lovat emlegetjuk!
A 2.0-es mocibol meg szerintem kipreselheto a 190 lo...
A alfa kupas 156-os is gyarilag 180 lovas...mas kipuffal es mas elektronikaval...es akkor meg kompresszionovelesrol nem is beszeltunk...
Mind1...majd kiderul...ha lesz ra keret megcsinalok mindent amit emlitettem..en is kivancis vagyok..aztan annyi lesz a vege amennyi...
Cgo2005-09-19 13:15:35 // 1424
190 az nagyon nagy tulzas, de a 120 lovas TSpark szorhat 110-130 kozott barmit. Egyebkent ez Raga autoja volt, ha jol emlekszem.
Cgo2005-09-19 13:14:31 // 1423
ez igy igaz, el kell adni es venni egy jo kis JTD-t :) ott csak a LMM doglik meg par evente :)))
146megyi2005-09-19 13:04:55 // 1422
Cgo:
És kié volt az az 1.6 T.S.? Honnan tudod hogy nem volt megpiszkálva?
Én arra gondoltam hogy nem nagyon láttam vagy hallottam olyan fékpadi mérésről ahol hétköznapi használatra szánt de megpiszkált 1.6 vagy 2.0 TS motor 190 LE-e produkált.
Persze ettől még lehet, csak arra akarok kilyukadni hogy szerintem azért nem olyan egyszerű 190 LE-t kihozni egy ilyen mociból egy kis szívócsatorna polírozással meg egy kis kompressziónöveléssel + chip + egyebek hétköznapi használatra.
146megyi2005-09-19 12:58:46 // 1421
Még egy érdekesség:
Cgo honlapján olvastam:
http://www.cuoresportivo.sk/h_5.htm
a hibák és azon belül is a hidegindítás részben summázva hogy:
Amíg a lambdaszondája jó volt az autó hosszabb állás utáni indítózáskor elsőre mindig lefulladt, de másodjára pöccre indult.
Számtalanszor volt szervízben, de a problémát nem tudták orvosolni. Azonban idővel ez a gondja magától megszűnt, de közben kiderült hogy a lambdaszondája tönkrement és a fogyasztása is megnőtt.
Erre kicseréltette a lambdaszondát és a fogyasztás helyreállt, de a hidegindítási gond visszatért.
Nálam tök ugyanez volt a helyzet. Eleinte míg a labdaszondám jó volt a kocsi produkálta a hidegindításkori lefulladást, majd ez magától elmúlt miközben a lambdaszonda tönkrement. Co mérésnél derült ki a vizsgán hogy a szonda nem jó, de ezt már én is sejtettem a megnövekedett fogyasztásból és a megszűnt hidegindítási gondból (amit Cgo-nál is olvastam).
Kicseréltem a szondát és lám a fogyasztásom helyreállt, de a hidegidítási gond a szondacsere után azonnal előjött és azóta is állandóan tart. Azaz ha hosszabb ideig (több mint 8 óra) állni hagyom a kocsit és indítózok, elsőre mindig lefullad. Második indítózásra azonban pöccre indul.
Erre írtam én Kau-nak hogy ha a lambdaszonda jó akkor van hidegíndítási gond, ha szar a szonda akkor meg nincs.
Cgo2005-09-19 12:55:48 // 1420
azert volt mar pelda 1,6 TSpark-ra, ami verte az 1,8 TSparkokat es jocskan tulteljesitette a gyari 120 lovat, pedig nem volt megpiszkalva...
http://www.freeweb.hu/ave/reszletes.php?car=0054&ref=bGlzdGEucGhwP29yZGVyPWV0JnN0YXJ0PSZzdGVwPTEwMCMwMDU0
146megyi2005-09-19 12:38:01 // 1419
Én 2004 októberében chippeltettem a kocsim (146 1.6 T.S.) az ATC-nél ahol +10 LE-t és +12 Nm-t ígértek, akciós 49.500 Ft-ért. A kocsin akkor már direktszűrő volt, a hátsó dob Magnat sportdob volt és a katalizátor helyett csak egy cső volt berakva.
A chip előtti fékpados mérésen az autó a gyári 120 LE helyett "csak" 119.4 LE-t produkált 6492-es fordulatszámon és a nyomatéka 141.7 Nm volt 4479-es fordulatszámon. Ez egy kissé elszomorított, mert azt vártam hogy az előző beavatkozásoktól (direktszűrő, hátsó dob, katalizátor ki) már alapból kissé erősebb lesz :-( mind1 ez volt és kész.
A chip alkalmával a megcélzott teljesítmény 130.5 LE-ben lett megállapítva, amiből a valóságban a chip utáni méréskor kiderült hogy 127.6 LE lett 6375-ös fordulatszámon, a nyomaték pedig 150.3 Nm lett 4530-as fordulatszámon.
A mérési diagramm itt megtekinthető:
http://www.alfaamore.hu/members.php?id=603
Sheriff:
Szerintem azzal a fékpaddal valami nem stimmelt, ahol te chipeltettél, mert az alapból 136 LE kissé soknak tűnik, mégha mindaz meg is volt csináltatva a kocsin amiket leírtál...
Vega:
Elméleti síkon sokminden elképzelhető motortuning terén, de láttál te már 190 LE-s 1.6-os vagy akár 2.0-ás 145/146-os Alfát ami mondjuk hosszabb távon használható is maradt?
GEORGE2005-09-18 22:15:20 // 1418
Igen, igen :-)))))
lorinnyu2005-09-18 22:11:52 // 1417
nos nem tudom h mi is történt ,de az az érzésem h valamelyik villamos sin keresztezésénél hagytam el! de valoban szarul lehetett felszerelve.
Most a rozsda által megevett vég látszik ami nagyon gáz szoval gyorsan kell szerezek rá egyett!
Halesz2005-09-18 22:08:51 // 1416
Na azt meg hogyan? Hogy volt az felszerelve?
lorinnyu2005-09-18 22:00:55 // 1415
ma este kicsit meghajtottam a gépet a köbányain, és az lett a gégeredmény h mikor hazaértem észrevettem h elhagytam a kipufogovéget! :(((
Don Gombóc2005-09-18 10:21:23 // 1414
Ezt te meg én nagyon jól tudjuk. :))
GEORGE2005-09-17 22:25:48 // 1413
Jobb az ilyent elkerülni! :-(
A 188 ló meg csak elirás!!
150-ről 188-ra nem elég a chip, oda sok minden más is kellene! :-)
Vega2005-09-17 18:05:27 // 1412
Kizartnak tartom...nincs az a chip ami ennyit tudna...max 15-20 lo...soha nem lattam meg olyan ceget aki tobbet tudna szavatolni....
Azzal egyutt azert azt tudni kell ,hogy ennyi azert kihozhato a mocibol...ahogy irtam is...185-190 lo kulonosebb belenyulkalasok nelkul...
Viktor852005-09-17 17:49:12 // 1411
Vega2005-09-17 15:21:37 // 1410
Na hat ennek fenyeben tuti, hogy modositva volt mar a vezerles...kipuffal es egy sportlegszurovel na meg a chippel mar realisnak tunik az a 20 lo...bar az tenyleg nagyon a teteje....szerintem!
Azert tudtatok meg kisajtolni belole 4 lovat mert a kipuffot szerintem Te rakattad mar fel..es ahhoz az allapotahoz meg tovabb lehetett optimalizalni a teljesitmenyt.....es ezert volt hiba utolag kivenni a katalizatirt meg a kozepdobot...miutan ezeket kivetted...legszuro felkerult...egyeb valtoztatasokat is megcsinaltal...CSAK utana erdemes chippeltetni..hogy ahhoz az allapotahoz optimalizaljak a mocit...most ha utana jatszol meg a kipuffal vagy pl suritessel az kozel sem fog olyan eredmenyt hozni mint hozhatna!
En ezert hagyom utoljara a chippet.....elobb jon a muszaki vizsga meg a suli befizetese....utana tudok aldozni ra..
Direkt szuro...hengerfej sikoltatas....akkora surites amennyit meg a 95-os kopogas nelkul elvisel...es csak ezek utan jon majd a chip...
Szakirodalom szerint egy kb. 150 lovas motornal 1500-2000 cmm koruli hengerurtartalomnal 0,1 kompresszionoveles 0,75 LE tobbletet adhat...tehat ha 10:1 suritesedet feltornazod 12:1 ami meg boven kivitelezheto es a forgalomban kaphato benzinek is elviselik.....ez kb. 15 LE tobbletet jelenthet...nyomatekban meg ennel is tobbet...es nem utolso sorban jobb termikus hatasfokot ami nem keves fogyasztascsokkenessel jar!!!!!
Aztan itt van a te peldad ,hogy 20 lovat siman ki lehet meg az 1,6 TS-bol is szedni chip+kipuffal...2.0 Ts-bol meg tobbet is...
Ezt akarhogy szamolom osszesen 40 LE!!!
Ennek fenyeben mostmar remelem hiheto ,hogy ezek a 2.0 TS-ek siman tudnanak nagyobb beavatkozas nelkul 185-190 lovat!
Ahogy igertem ezeket mind meg is csinaltatom...majd beszamolok a vegeredmenyrol...azert az mar emberes lenne...gyakorlatilag mint egy 2.0 turbo :) csak eppen ez szivo :)
Seriff2005-09-17 14:25:08 // 1409
Hát, szerintem a kipufogó- ami akkor még csak egy mezei sport-hátsódobban tért el a gyáritól- és a sportlégszűrő betét nem eredményezhet több, mint 10% tiszta teljesítménynövekedést, szóval csak a computer progijának korábbi átírására tudok gondolni. Ezzel ellentmond, hogy érintetlennek tűnt, amikor a pasi kiszedte a "szőnyeg alól", arra gondoltam, hogy esetleg gyárilag programozták át, de erre meg mi a fene okuk lett volna? Az első tulaj aszotta a kereskedésben, ahol vette, hogy "hé fiúk, hegyezzétek kicsit ki a motort, nem számít, ha nincs garancia"? Nem tudom. De a teljesítmény a 136LE-höz képest nem nőtt 10-12%-kal, ami arra utal, hogy nem gyári program van benne. A nyomatéka viszont minden tartományban 20-25Nm-rel nőtt meg, ami viszont arra utal, hogy gyári a progi. Azt hiszem eredetileg 159 Nm-t mértünk.
A végső teljesítményt nem tudni pontosan, mert többször módosított a pasi, hogy a legideálisabb beállítás maradjon, eközben a kocsi ugye állt a "garázsban", s minden egyes mérésnél egyre kevesebb friss levegő jutott neki, azonfelül a magas igénybevétel miatt melegedett a motor is meg a levegő is a garázsban. A különbség mindenestre rögtön szembetűnő volt, amikor mondta, hogy menjek egy próbakört. Megvan az új teljesítmény-diagramm is valahol, de nem találom, amiért ideges is vagyok. Azon ha jól emlékszem kereken 140 lovacska szerepelt, de a pasi azt mondta, hogy üzemhő-jű motorral, hűs levegővel és 98-as benyával 5-6pacival több szaladgálhat odabenn, mondta, hogy megméri mégegyszer ha akarom pár nap múlva, de a lényeg számomra, hogy érezzem, nem az, hogy lássam a lóerőt, meg persze a nyomatékot, hiszen...nem ismétlem önmagam. Szóval így vagyunk.
Szerintem az azóta kikerült középdob és katalizátor még dobott rajta, de azért, hogy elmondhassam, hogy húúú, megint pár lóval erősebb lett a rendszer, nem megyek el megméretni, csak élvezem a kilométereket.Nagyon.
Vega2005-09-17 12:29:27 // 1408
seriff! Mit mondtak ,hogy a feneben lehet az ,hogy 16 loval tobb figyelt a motorhazteto alatt? Kipuff milyen? Csak a hatso dob volt csereéve? Direkt szuro? Barmi mas? 16 lo az 16 lo...bar ezektol ennyi nem varhato....nem lehet ,hoyg elotte mar volt egy kis chip tema? Most igy mennyit tud a vas?
Seriff2005-09-17 10:24:47 // 1407
KERESEK 145ömhöz motorháztető-felcsapódásgátló kis fém vackot! Szóval, amin van egy lapocska, amit fel kell húzni, miután az ember az utastérből kinyitotta a gépháztetőt. 2 csavar rögzíti, egyszerű, ám annál nagyszerűbb kis vas!
Ha valaki tudna segíteni, megköszönném- az enyém eltörött, amikor érzékeny csókot hintettem egy bálnára:-((
Aki látott már kocsit, aminek tempós haladás közben felcsapódott a motorházteteje, megérti mi szükség erre a kis jelentéktelennek tűnő alkatrészre.
Seriff2005-09-17 09:49:04 // 1406
Well, hogy őszinte legyek, ez nyár elején lett megügyködve, s azóta is ugyanannyi a fogyasztás, mint előtte volt kb. Azért kb. mert soha nem mérem pontosan. Az a jó a dologban, hogy úgy érzem a kocsin, hogy csillapodott a TS-szindróma, hogy 3000ig, mintha a nyakát szorongatnák:-) de ebben szerepe van a chip-nek is persze. A legdurvább, amit nem is gondoltam ettől a a beavatkozástól, hogy magas (~4000felett) fordulaton brutálisan húz, ami mondjuk autópályán derült ki, amikor elbambultam és 190-nél visszavettem a lábam, mert nem szeretek és nem is szoktam tartósan 150 felett autózni, de nagyon húzott, meglepően jól gyorsult "fenn"! Fontosnak tartom megjegyezni, hogy IMÁDOM az autómat:))))