Fórum >> Típusok >> 145-146

Gergely2018-01-05 14:59:23 // 139476
én már a gyári ménesnek is tudnék örülni.. :)
Gergely2018-01-05 14:55:54 // 139475
"A hűtőben van egy kapcsoló-jeladó és szintén a hűtőnél a venti alatt egy előtét-ellenállás. Ezeket előbb ellenőrizd le "
na itt már megáll a tudományom :D hogy kell az ilyet?
A hűtőm szerintem nem koszos (fel kellett volna tűnjön, ha igen), de megnézem azért.
a vízpumpát 300 ezer km-nél, tehát 50 ezerrel ezelőtt cserélték, ha jól emlékszem.
"a hűtővíz szépen körbejár, látod a tartályban a visszafolyó ágon" Ezt hogy kellene kivitelezzem? :) Üzemmeleg, járó motornál nyissam fel a motorházat és tekerjem le a tartályról a sapkát? Másképp nem látok semmit, olyan sárga/szürke/barna már szerencsétlen tartály...
WarbiRunner (Gyuri)2018-01-05 14:47:55 // 139474
Százötven? A Tádéból? Én azt olvastam, hogy a 110 ha összejön, annak már örülni kell :-)
Kazes☻2018-01-05 14:43:19 // 139473
A hűtőben van egy kapcsoló-jeladó és szintén a hűtőnél a venti alatt egy előtét-ellenállás. Ezeket előbb ellenőrizd le szvsz. +lehet, hogy a hűtőd sincs már a helyzet magaslatán és/vagy koszos is. Utána lehet még nyomozni... pl. a hűtővíz szépen körbejár, látod a tartályban a visszafolyó ágon? Tehát as vízpumpa állapota jó?
Kazes☻2018-01-05 14:37:59 // 139472
Igen. Aknára, vagy bakokra és uccu neki! Kíváncsian várom a fejleményeket. Sok sikert! :)
gradvolttomi2018-01-05 14:17:01 // 139471
Köszönöm a gyors választ!
Ja igen, nem írtam az elején: Indultam volna, recsegés, darálás, sebességben maradt. Azóta járó motornál nem lehet kinyomni a kuplungot teljesen, álló motornál sebességek kapcsolhatóak... Lényeg hogy váltó le, aztán meglátjuk..?
Gergely2018-01-05 14:10:14 // 139470
Találtam egy kiváló képet :)

Szóval normál esetben, ha nincs hőség, mondjuk úgy 20°C környezeti hőmérséklet alatt a mutatóm beáll kb a 80°C-t követő piros vonalkára. Viszont nagyobb melegben elindul fölfelé, autópályán már 120-as tempónál is. Aztán van, amikor közbelép a venti és visszahűti, amikor eléri a következő fehér vonalat, de van hogy felmegy akár a 120°C előtti piros pöcökig is(pl Bag-Gödöllő közti emelkedő az M3-on)! és itt mintha már nem lenne elégséges a venti hűtése. Úgy tudom, hogy két fokozatban képes hűteni. Lehet nekem hiányzik valamelyik? Jeladót cseréltettem már benne, meg termosztátot is (persze vagy 5 éve). Illetve milyen egyéb tünetek utalhatnának rá, hogy esetleg megint hengerfejes? (melegen túlnyomás a hűtőrendszerben?)
Kazes☻2018-01-05 14:04:07 // 139469
Igen-igen... ez sajna így van... sokszor bizony nehéz ellenállni, de nem lehetetlen. Viszont, ha megvan hozzá minden, akkor meg hadd szóljon! :)
Kazes☻2018-01-05 14:01:36 // 139468
Jaaa... csak a munkahengert cserélted?! Én azt hittem a korábbi kérdésedről, hogy magát a kuplungot akarod cserélni. De a mostani leírásod, képeid alapján viszont biztos... Szvsz váltó le! Nincs kizárva, hogy a kiemelő villa törött, vagy a csapágy háza-burkolata.
gradvolttomi2018-01-05 13:07:16 // 139467
Az (1) jelű tengelynek szabad fel-le mozognia?

gradvolttomi2018-01-05 12:49:17 // 139466
Mielőtt jobban szétbombáznám az autót, a jelenség: a kuplung munkahenger mintha "kiakadna", kinyomott állapotban marad. Merre tovább...?

DieselManiaco(NagyVad)2018-01-05 04:00:32 // 139465
Néha visszavágyok elhiheted. Időtállóbb az a technika. És persze sokkal olcsóbb is. A mai fejjel ismét más az értékrend. De ha a 45-re annak a pénznek csak a negyedét költőm mint amit a 166-ra locsoltam akkor már lehet hogy tip-top lenne,meg vagy 150 ló...de hát az ember gyarló,új kell,másik kel,fényesebb kell,erősebb kel, nagyobb kell...
Kazes☻2018-01-04 21:36:41 // 139464
Jól... még ha le is léptél egy kis automata váltóval szívni...! ;)
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-04 21:35:06 // 139463
Nahh akkor jol emlekszem meg a TD-s kalandjaimra😁
Kazes☻2018-01-04 21:31:55 // 139462
Ugyanezeket gondolom én is... :)
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-04 21:23:36 // 139461
A 80-tól eltérő hőfok nem igazán tesz neki jót,már nem emlékszem tisztán hol kapcsol a ventije,de 90től feljebb semmiképp sem mehet.
Ez lehet retkes hűtő,vagy olyan hogy nem kapcsol a venti,vagy szimplán készül hengerfejes lenni.
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-04 21:20:57 // 139460
A rázás valószínűleg hátsó középső bak lesz.
Az össze vissza füst lehet porlasztócsúcs,adagoló kopás,illetve kompresszió hiány,a kompresszió hiánynak ugye van egy pár lehetősége...
A kartergázcsöves retek az adódhat abból is hogy van rajta egy kartergáz szűrő,ami ha mocskos akkor felkopkodi az olajpárát,szívás helyen van,az adagoló mögött. Egyébként kartergáza van ha lehúzod a csövet?
Gergely2018-01-04 20:37:27 // 139459
Sziasztok!

Lenne pár műszaki jellegű kérdésem a TD-vel kapcsoaltban, hátha valaki tud segíteni.

- Mire utalhat, hogy indításkor és leállításkor a szokottnál jobban megrázza a motor a kasznit (bakoknak annyi?)

- vajon a motor közeli végét jelentik-e, ha hidegindításkor kétütemű szerű kékes füstöt tol ki magából a gép, menet közben meg erősebb gázadáskor olyan szürkés/feketéset? továbbá hogy a kartergáz visszavezető cső bekötése környékén eléggé szutykos a szívócső.

- Mennyire normális, hogy nyáron a vízhőfok autópályán tolva és/vagy erősebb, hosszabb emelkedőn eggyel a 120°C-ot jelző vonalka előttit is átlépi, viszont ugyanilyen terhelésél maximum a 80-as szám tetejét simogatja?
Totti 1462018-01-04 17:07:37 // 139458
Szebusztok!
Egy kis technikai segítséget kérnék.
Adott egy 1,6 TS p0335 vagy 0340 es hibával a fötengely sebesség jeladót dobja.
Pont most cseréltem ki,de aggaszt,hogy fémforgács volt rajta, ami eredményezheti a hibát.
De honnnnan? Az még motortér lenne?
Manualt fellapozom este.
:p
Kazes☻2018-01-04 16:34:27 // 139457
Mondom há'...! ;)
Coyote2018-01-04 16:30:51 // 139456
Aha...ha te mondod :-)
Kazes☻2018-01-04 15:15:16 // 139455
Daemon tools.
Coyote2018-01-04 14:06:01 // 139454
Letöltöttem mobilra, de nem tudja megnyitni. Valami tanács?
Gergely2018-01-04 13:54:48 // 139453
Hello!
Én vagy öt éve átestem ugyanezen. Nem emlékszem, hogy különösebb fejtörést okozott volna a szétszedés, csináltuk, ahogy adta. Az összerakás már más tészta... :)
amire emlékszem, bár apróság, hogy a szelepfedél csavarjaihoz tartozó menet nagyon könnyen megszakad.
Illetve, hogy első körben mi rosszul húztuk le a rögzítőcsavarokat, mert angolul van meg a szerelési útmutató és nem volt teljesen egyértelmű a meghúzási érték megadása.

Milyen tünetek alapján jött egyébként a diagnózis?
Piritu - 1.000.0002018-01-04 13:22:11 // 139452
A fejlécben a linkeken találsz egy linket Docky_SD gyűjteményéhez. Ott lesz.
Kazes☻2018-01-04 13:21:57 // 139451
Linkeke- Alfa manualok és azon belül a kívánt típusét. :)
Coyote2018-01-04 09:08:36 // 139450
Honnan lehet letölteni?
Kazes☻2018-01-04 08:51:30 // 139449
Minden csavarhoz van... nézd meg a manuálban. Persze ésszel meg lehet anélkül is. ;-)
Coyote2018-01-04 07:56:26 // 139448
Akkor majd jól meg pasztázom, legalább az ingyen lesz :-)
Elötte azért berakom a teknőt az alkatrész mosóba hogy szép tiszta legyen :-)
Van valmi nyomaték a csavarok meghúzásához?
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-03 21:54:02 // 139447
Egy jo tanacs,osszerakas csak Victor Reinz fém tömìtéssel,kozpontosito stiftekre figyelj marmint a hosszukra,nehogy feltartsak a sikolt hengerfejet.sikolas utan eselyes hogy a stiftekbol is le kell venni.
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-03 21:50:49 // 139446
Ismerem a tipust,sajat magam csinaltam. Egyben jon le a ket csonkkal turboval egyutt.Ha barmiben tudok segiteni irj vagy hivj.
miles2018-01-03 21:42:34 // 139445
Köszönöm a válaszodat . Ha van itt aki maga csinált már ilyet vagy tudtok aki csinált már hengerfejezést ilyen motoron annak a tanácsait szívesen fogadnám .
WarbiRunner (Gyuri)2018-01-03 20:40:30 // 139444
Szerintem is csak paszta van., de az pont elég is :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-01-03 20:39:55 // 139443
Nekem egyben vették le, igen.
miles2018-01-03 20:20:32 // 139442
Üdv . Segítséget szeretnék kérni vásároltam nem olyan rég egy 146 1,9 (2,0) Td egy hónap múlva hengerfejes lett most neki álltam de tanácsot kérnék hogy a hengerfejet egyben szokták levenni ennél a típusnál a szívó , kipufogó csonkkal és turbóval mert a csonk csavarjaihoz nem férek hozzá se felülről se alulról .
Coyote2018-01-03 18:39:31 // 139441
Ha van egy szerelő akna akkor kicsit könnyebb. Na meg egy pár tartó bak sem árt.
Kazes☻2018-01-03 18:36:51 // 139440
Szvsz nyugodtan... csak kúszómászósabb... :)
gradvolttomi2018-01-03 18:02:38 // 139439
Sziasztok, kuplungozni csápos emelő nélkül neki merjünk állni? Mert helyet legkorábban 16.-a utánra tudnék...
Kazes☻2018-01-03 16:12:10 // 139438
Akkor kend ki azzal. Vagy kérdezz még rá Erhardnál, mit tud róla... :)
Coyote2018-01-03 15:25:26 // 139437
A JTD-hez csak pasztát találtam....
Kazes☻2018-01-03 15:13:57 // 139436
Bözsin már cseréltem... :)
Kazes☻2018-01-03 15:12:39 // 139435
Általában parafa tömítés van, amit azért nem árt bekenyni kissé. :)
Coyote2018-01-03 15:01:19 // 139434
Skacok. A JTD olajteknő tömítése pasztás vagy van hozzá valami más is?
Coyote2018-01-02 18:39:01 // 139432
Csak nehogy lecsukjanak üzemanyag szőkítés miatt :-D
WarbiRunner (Gyuri)2018-01-02 18:20:21 // 139431
Ez király :-) Kéne nagyon. A fodrász szaküzletből felvásárolnám a hidrogén peroxidot, aztán mennék szlíperkedni vele. :-)
Zsoltikj ૐ2018-01-02 18:12:26 // 139430
üdv akadna valakinek képe a klímás fűtésboxról a hátsó(motortér felőli része érdekelne) ahol a párologtató leledzik :)
marci912018-01-02 17:57:44 // 139429
Ciao!
Találkoztatok már azzal a jelenséggel, hogy az ajtók külső ablak gumijai egyszerűen nem fekszenek fel az ablakra?

Nekem a 4 ajtóból 3 ajtón így eláll és elég aggasztó, mert esőnél szépen folyik be a víz az ajtóba. Van erre valami megoldás, esetleg lehet új gumikat kapni valahol? A 17 év során gondolom kicsit megzsugorodtak a gumik.
Köszönöm!
Kazes☻2018-01-02 16:58:09 // 139428
Nincs új a nap alatt... de eztet is elkaszálta az olajkartell, nyilván... : /
Coyote2018-01-02 12:34:40 // 139427
Gyuri barátomnak eztet
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak