Fórum >> Típusok >> 145-146

Alfaboooy2018-01-05 16:22:51 // 139484
Ha üzemi hőfokon vagy a felett óvatosan kinyitod a víztartály kupakját és el tűnne a víz akkor tuti hengerfejes, de ezer más is lehet. Csak érdemes megnézni
Gergely2018-01-05 16:22:47 // 139483
Olyan nem lehet esetleg, hogy valahol a mérőműszer van meghülyülve és valójában semmi gáz sehol?

Nem tudom mekkora becsülete van a Totalcarnak errefelé, de a CSikós úrnak pár hete volt egy cikke, amiben a 190-es Mercijével kapcsolatban számolt be kísértetiesen hasonló jelenségről. Mondjuk ő lézeres hőmérővel nézegette is a blokkot és sehol sem mért a normálistól eltérő fokot, pedig a műszer már 120 körül járt neki is, így a következtetés az lett, hogy a műszerrel van valami.
Gergely2018-01-05 16:15:55 // 139482
egyetértek. ilyenkor álló helyzetben a büdös életben nem melegszik be :D De még nyáron se sietett, amikor tesztelgettem a ventikapcsolást, akkor is kénytelen voltam menni vele pár kört...
Kazes☻2018-01-05 16:15:19 // 139481
Ezért is írtam, hogy: "Mondjuk ez melegebb időben jobb lenne..." :P
:D
Gergely2018-01-05 16:14:10 // 139480
Na ez már az én szintem :))

Amit az elején említesz, azt már próbáltam, Tehát meleg időben, bemelegedett, járó motorral, álló helyzetben ha eléri a mutató a 80-120 közti fehér vonalat (gondolom a 100°C akar lenni?), akkor hamarosan kapcsol a venti és szépen visszamegy a mutató.
Csak menet közben nem történik ez meg (és ilyenkor lehet hogy jár a venti, de nem érzékelhető)

Ok, az ellenállást így már meg tudom nézni.

Ismerem a jeladó kapcsolót is, erre írtam, hogy már kapott újat egyszer, jópár éve. Persze azóta beleszaladt a gépbe vagy 130 ezer km, szóval simán tönkre mehetett :)

Nem, nem klímás (szerencsére), így ez nem okoz gondot, de a hűtő még szerintem gyári.

Megnézem a tartályt is, hátha látok valamit. A vizet szoktam nézegetni, mert egy időben fogyogatott, de aztán egy szerelő kiszúrta tavasszal, hogy szivárog egy vízcső és kicserélték. Azóta ez a jelenség megszűnni látszik. Olajat nem látok a vízben, illetve nem is fogyasztja a kocsi vészes mértékben (kb. 1-1,5L per 10.000km, egy ecotec-nek, vagy PD-TDI-nek gyári előírás lenne :D)
WarbiRunner (Gyuri)2018-01-05 15:39:55 // 139479
Ezzel csak az a bibi, hogy nem fog bemelegedni soha az életben így :-) Nem hogy a ventillátor kapcsolási hőfokát, de az üzemi hőfokot sem éri el. Pont tegnap figyeltem, amíg légtelenítettünk (bekötöttük a fűtő cuccot). A garázsban hiába járt a motor, nem bírt kinyitni a termo teljesen. Mentem vele vagy 20km-t mire már biztos voltam benne, hogy full kinyitott a termo, kilégtelenítette magát.
Melegednie ilyen időben semennyit sem szabad neki sehol.
Kazes☻2018-01-05 15:29:36 // 139478
A legegyszerűbb szerintem, ha úgy kezded, hogy beindítod az autót és álló helyzetben alapjáraton hagyod járni. Mondjuk ez melegebb időben jobb lenne, de pl. most hétvégén nem lesz olyan hideg... ;) Tehát miután elérte az üzemi hőmérsékletet, akkor szeretne melegebb lenni csak úgy... no, de itt a ventinek közbe kell avatkozni. Ha nem kapcsol be időben, csak a 120 alatti vonalkánál vagy környékén, akkor valószínűleg csak a második fokozat megy. Ha szemben állsz az autóval, akkor bal kéz felé a venti mellett lenyúlva helyezkedik el az előtét-ellenállás. Azon két vezeték van és két csavar rögzíti. Ha ezt kiszereled és rossz, az általában már ránézésre ki szokott derülni, mert meg van olvadva-égve, esetleg már hiányos is. Bontóban lehet szerválni, én is így tettem. Ha ez után is még bibis, akkor (vagy ezzel párhuzamosan is teheted) a hűtőn a bal első lámpa felől van egy jeladó-kapcsoló... az cserés... sajnos elég rosszul szerelhető, leginkább a hűtő kiszerelésével jár... és akkor már át lehet mosni a hűtőt kívül-belül óvatosan. Klímás a kocsi? Ezt már korábban is akartam kérdezni... csak mert akkor a két hűtőnél mégjobban meg tud állni, gyűlni a kosz a lamellák között.
Ha nemrég volt cserélve a vízpumpa, akkor az valószínűleg jó, de azért a koszos tartály ellenére a visszatérő kis csonknál, járó motornál, zárt kupakkal is talán ellenőrizhető, hogy folyik a hűtőközeg... próbáld egy kis lámpával megvilágítani vagy ilyesmi. A folyadékszint egyébként változik, töltögetni kell, vagy ilyesmit nem produkál?
Gergely2018-01-05 14:59:23 // 139477
én már a gyári ménesnek is tudnék örülni.. :)
Gergely2018-01-05 14:55:54 // 139476
"A hűtőben van egy kapcsoló-jeladó és szintén a hűtőnél a venti alatt egy előtét-ellenállás. Ezeket előbb ellenőrizd le "
na itt már megáll a tudományom :D hogy kell az ilyet?
A hűtőm szerintem nem koszos (fel kellett volna tűnjön, ha igen), de megnézem azért.
a vízpumpát 300 ezer km-nél, tehát 50 ezerrel ezelőtt cserélték, ha jól emlékszem.
"a hűtővíz szépen körbejár, látod a tartályban a visszafolyó ágon" Ezt hogy kellene kivitelezzem? :) Üzemmeleg, járó motornál nyissam fel a motorházat és tekerjem le a tartályról a sapkát? Másképp nem látok semmit, olyan sárga/szürke/barna már szerencsétlen tartály...
WarbiRunner (Gyuri)2018-01-05 14:47:55 // 139475
Százötven? A Tádéból? Én azt olvastam, hogy a 110 ha összejön, annak már örülni kell :-)
Kazes☻2018-01-05 14:43:19 // 139474
A hűtőben van egy kapcsoló-jeladó és szintén a hűtőnél a venti alatt egy előtét-ellenállás. Ezeket előbb ellenőrizd le szvsz. +lehet, hogy a hűtőd sincs már a helyzet magaslatán és/vagy koszos is. Utána lehet még nyomozni... pl. a hűtővíz szépen körbejár, látod a tartályban a visszafolyó ágon? Tehát as vízpumpa állapota jó?
Kazes☻2018-01-05 14:37:59 // 139473
Igen. Aknára, vagy bakokra és uccu neki! Kíváncsian várom a fejleményeket. Sok sikert! :)
gradvolttomi2018-01-05 14:17:01 // 139472
Köszönöm a gyors választ!
Ja igen, nem írtam az elején: Indultam volna, recsegés, darálás, sebességben maradt. Azóta járó motornál nem lehet kinyomni a kuplungot teljesen, álló motornál sebességek kapcsolhatóak... Lényeg hogy váltó le, aztán meglátjuk..?
Gergely2018-01-05 14:10:14 // 139471
Találtam egy kiváló képet :)

Szóval normál esetben, ha nincs hőség, mondjuk úgy 20°C környezeti hőmérséklet alatt a mutatóm beáll kb a 80°C-t követő piros vonalkára. Viszont nagyobb melegben elindul fölfelé, autópályán már 120-as tempónál is. Aztán van, amikor közbelép a venti és visszahűti, amikor eléri a következő fehér vonalat, de van hogy felmegy akár a 120°C előtti piros pöcökig is(pl Bag-Gödöllő közti emelkedő az M3-on)! és itt mintha már nem lenne elégséges a venti hűtése. Úgy tudom, hogy két fokozatban képes hűteni. Lehet nekem hiányzik valamelyik? Jeladót cseréltettem már benne, meg termosztátot is (persze vagy 5 éve). Illetve milyen egyéb tünetek utalhatnának rá, hogy esetleg megint hengerfejes? (melegen túlnyomás a hűtőrendszerben?)
Kazes☻2018-01-05 14:04:07 // 139470
Igen-igen... ez sajna így van... sokszor bizony nehéz ellenállni, de nem lehetetlen. Viszont, ha megvan hozzá minden, akkor meg hadd szóljon! :)
Kazes☻2018-01-05 14:01:36 // 139469
Jaaa... csak a munkahengert cserélted?! Én azt hittem a korábbi kérdésedről, hogy magát a kuplungot akarod cserélni. De a mostani leírásod, képeid alapján viszont biztos... Szvsz váltó le! Nincs kizárva, hogy a kiemelő villa törött, vagy a csapágy háza-burkolata.
gradvolttomi2018-01-05 13:07:16 // 139468
Az (1) jelű tengelynek szabad fel-le mozognia?

gradvolttomi2018-01-05 12:49:17 // 139467
Mielőtt jobban szétbombáznám az autót, a jelenség: a kuplung munkahenger mintha "kiakadna", kinyomott állapotban marad. Merre tovább...?

DieselManiaco(NagyVad)2018-01-05 04:00:32 // 139466
Néha visszavágyok elhiheted. Időtállóbb az a technika. És persze sokkal olcsóbb is. A mai fejjel ismét más az értékrend. De ha a 45-re annak a pénznek csak a negyedét költőm mint amit a 166-ra locsoltam akkor már lehet hogy tip-top lenne,meg vagy 150 ló...de hát az ember gyarló,új kell,másik kel,fényesebb kell,erősebb kel, nagyobb kell...
Kazes☻2018-01-04 21:36:41 // 139465
Jól... még ha le is léptél egy kis automata váltóval szívni...! ;)
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-04 21:35:06 // 139464
Nahh akkor jol emlekszem meg a TD-s kalandjaimra😁
Kazes☻2018-01-04 21:31:55 // 139463
Ugyanezeket gondolom én is... :)
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-04 21:23:36 // 139462
A 80-tól eltérő hőfok nem igazán tesz neki jót,már nem emlékszem tisztán hol kapcsol a ventije,de 90től feljebb semmiképp sem mehet.
Ez lehet retkes hűtő,vagy olyan hogy nem kapcsol a venti,vagy szimplán készül hengerfejes lenni.
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-04 21:20:57 // 139461
A rázás valószínűleg hátsó középső bak lesz.
Az össze vissza füst lehet porlasztócsúcs,adagoló kopás,illetve kompresszió hiány,a kompresszió hiánynak ugye van egy pár lehetősége...
A kartergázcsöves retek az adódhat abból is hogy van rajta egy kartergáz szűrő,ami ha mocskos akkor felkopkodi az olajpárát,szívás helyen van,az adagoló mögött. Egyébként kartergáza van ha lehúzod a csövet?
Gergely2018-01-04 20:37:27 // 139460
Sziasztok!

Lenne pár műszaki jellegű kérdésem a TD-vel kapcsoaltban, hátha valaki tud segíteni.

- Mire utalhat, hogy indításkor és leállításkor a szokottnál jobban megrázza a motor a kasznit (bakoknak annyi?)

- vajon a motor közeli végét jelentik-e, ha hidegindításkor kétütemű szerű kékes füstöt tol ki magából a gép, menet közben meg erősebb gázadáskor olyan szürkés/feketéset? továbbá hogy a kartergáz visszavezető cső bekötése környékén eléggé szutykos a szívócső.

- Mennyire normális, hogy nyáron a vízhőfok autópályán tolva és/vagy erősebb, hosszabb emelkedőn eggyel a 120°C-ot jelző vonalka előttit is átlépi, viszont ugyanilyen terhelésél maximum a 80-as szám tetejét simogatja?
Totti 1462018-01-04 17:07:37 // 139459
Szebusztok!
Egy kis technikai segítséget kérnék.
Adott egy 1,6 TS p0335 vagy 0340 es hibával a fötengely sebesség jeladót dobja.
Pont most cseréltem ki,de aggaszt,hogy fémforgács volt rajta, ami eredményezheti a hibát.
De honnnnan? Az még motortér lenne?
Manualt fellapozom este.
:p
Kazes☻2018-01-04 16:34:27 // 139458
Mondom há'...! ;)
Coyote2018-01-04 16:30:51 // 139457
Aha...ha te mondod :-)
Kazes☻2018-01-04 15:15:16 // 139456
Daemon tools.
Coyote2018-01-04 14:06:01 // 139455
Letöltöttem mobilra, de nem tudja megnyitni. Valami tanács?
Gergely2018-01-04 13:54:48 // 139454
Hello!
Én vagy öt éve átestem ugyanezen. Nem emlékszem, hogy különösebb fejtörést okozott volna a szétszedés, csináltuk, ahogy adta. Az összerakás már más tészta... :)
amire emlékszem, bár apróság, hogy a szelepfedél csavarjaihoz tartozó menet nagyon könnyen megszakad.
Illetve, hogy első körben mi rosszul húztuk le a rögzítőcsavarokat, mert angolul van meg a szerelési útmutató és nem volt teljesen egyértelmű a meghúzási érték megadása.

Milyen tünetek alapján jött egyébként a diagnózis?
Piritu2018-01-04 13:22:11 // 139453
A fejlécben a linkeken találsz egy linket Docky_SD gyűjteményéhez. Ott lesz.
Kazes☻2018-01-04 13:21:57 // 139452
Linkeke- Alfa manualok és azon belül a kívánt típusét. :)
Coyote2018-01-04 09:08:36 // 139451
Honnan lehet letölteni?
Kazes☻2018-01-04 08:51:30 // 139450
Minden csavarhoz van... nézd meg a manuálban. Persze ésszel meg lehet anélkül is. ;-)
Coyote2018-01-04 07:56:26 // 139449
Akkor majd jól meg pasztázom, legalább az ingyen lesz :-)
Elötte azért berakom a teknőt az alkatrész mosóba hogy szép tiszta legyen :-)
Van valmi nyomaték a csavarok meghúzásához?
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-03 21:54:02 // 139448
Egy jo tanacs,osszerakas csak Victor Reinz fém tömìtéssel,kozpontosito stiftekre figyelj marmint a hosszukra,nehogy feltartsak a sikolt hengerfejet.sikolas utan eselyes hogy a stiftekbol is le kell venni.
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-03 21:50:49 // 139447
Ismerem a tipust,sajat magam csinaltam. Egyben jon le a ket csonkkal turboval egyutt.Ha barmiben tudok segiteni irj vagy hivj.
miles2018-01-03 21:42:34 // 139446
Köszönöm a válaszodat . Ha van itt aki maga csinált már ilyet vagy tudtok aki csinált már hengerfejezést ilyen motoron annak a tanácsait szívesen fogadnám .
WarbiRunner (Gyuri)2018-01-03 20:40:30 // 139445
Szerintem is csak paszta van., de az pont elég is :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-01-03 20:39:55 // 139444
Nekem egyben vették le, igen.
miles2018-01-03 20:20:32 // 139443
Üdv . Segítséget szeretnék kérni vásároltam nem olyan rég egy 146 1,9 (2,0) Td egy hónap múlva hengerfejes lett most neki álltam de tanácsot kérnék hogy a hengerfejet egyben szokták levenni ennél a típusnál a szívó , kipufogó csonkkal és turbóval mert a csonk csavarjaihoz nem férek hozzá se felülről se alulról .
Coyote2018-01-03 18:39:31 // 139442
Ha van egy szerelő akna akkor kicsit könnyebb. Na meg egy pár tartó bak sem árt.
Kazes☻2018-01-03 18:36:51 // 139441
Szvsz nyugodtan... csak kúszómászósabb... :)
gradvolttomi2018-01-03 18:02:38 // 139440
Sziasztok, kuplungozni csápos emelő nélkül neki merjünk állni? Mert helyet legkorábban 16.-a utánra tudnék...
Kazes☻2018-01-03 16:12:10 // 139439
Akkor kend ki azzal. Vagy kérdezz még rá Erhardnál, mit tud róla... :)
Coyote2018-01-03 15:25:26 // 139438
A JTD-hez csak pasztát találtam....
Kazes☻2018-01-03 15:13:57 // 139437
Bözsin már cseréltem... :)
Kazes☻2018-01-03 15:12:39 // 139436
Általában parafa tömítés van, amit azért nem árt bekenyni kissé. :)
Coyote2018-01-03 15:01:19 // 139435
Skacok. A JTD olajteknő tömítése pasztás vagy van hozzá valami más is?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak