Fórum >> Típusok >> 155

Svéd2012-01-12 21:45:10 // 120606
Azt már nem olvastam el.:)És a 3/b?Amennyiben a nem természetes személy üzembentartó székhelye Magyarországon van, a jármű üzembentartóját, valamint vezetőjét az intézkedő rendőr felszólítja, hogy a törvényben meghatározott mentesülési körülmény fennállását a helyszínen igazolja.



A magyarországi székhellyel rendelkező nem természetes személy üzembentartó akkor jogosult nem magyar hatósági jelzéssel és engedéllyel ellátott járművet közúti forgalomban tartani, ha



rendszeres tevékenységét a külföldön bejegyzett székhelye vagy telephelye szerinti országban végzi, vagy

a jármű tulajdonosa a jármű forgalomba helyezését a közlekedési igazgatási hatóságnál már kezdeményezte, vagy

a járművet már korábban származás ellenőrzési nyilvántartásba vették.



A külföldön végzett rendszeres tevékenység igazolására az üzembentartó által cégszerűen kiállított magánokirat alkalmas. A rendszeres tevékenység alatt nem egy vagy két alkalmat kell érteni, hanem valamilyen gyakoriságot, gyakori tevékenység végzését feltételezi. A tevékenységet abban az országban kell végeznie, amelyikben székhelye vagy telephelye van.
katbal2012-01-12 21:24:14 // 120605
Amit idéztél, az csak a jármű vezetőjére vonatkozó követelmény. Az valóban rendben lenne még magyar lakcímmel is. Mivel én tulajdonos/üzembentartó vagyok ezért a 3.a pontot kell figyelembe venni és ott már gond a magyar lakcím.
Svéd2012-01-12 21:17:52 // 120604
Nem kell megszüntetni a magyar lakhelyed,itt van ebben világosan leirva.Idézem:A magyarországi lakóhellyel rendelkező járművezető akkor jogosult nem magyar hatósági engedéllyel és jelzéssel ellátott járművel a közúti forgalomban részt venni, ha:



rendelkezik bejelentett külföldi tartózkodási hellyel és ezt a tényt külföldi hatóság által kiállított igazolvánnyal (közokirattal) igazolni tudja, vagy

rendelkezik az üzembentartó által kiállított, a birtokba adás időpontját megjelölő hozzájárulással (magánokirattal), amely alapján megállapítható, hogy a járművet Magyarországon 1 napnál rövidebb ideig használja, vagy

rendelkezik a munkáltatója által kiállított olyan munkáltatói igazolással (magánokirattal), amely alapján megállapítható, hogy rendszeres munkavégzésének helye külföldön van. A rendszeres külföldi munkavégzés céljából használt külföldi rendszámú gépjármű esetén elsősorban a külföldi munkavégzés tényét, annak helyét, gyakoriságát, időtartamát kell igazolni, hogy a hatóság a maga következtetését a rendszeresség tekintetében levonhassa, és nem azt, hogy a járművezető a külföldi járművet rendszeres munkavégzés vagy munkába járás miatt használja.
katbal2012-01-12 20:52:31 // 120603
A 155 meg hazaköltözött, Bécsig vonaton, mert nyári gumival inkább nem vállaltam be a havas hegyeket.

katbal2012-01-12 20:45:08 // 120602
Én is hasonló cipőben járok most (mert vettem svájci kocsit) és kicsit utánaérdeklődtem a dolgoknak , meg elolvastam a vonatkozó jogszabályt is. Az egésznek az a kulcsa, hogy meg kell szüntetni a Magyarországi lakcímet. A lakcímbejelentő lapon be kell jelölni, hogy külföldi letelepedés. A személyit elveszik, a lakcímkártyáról törlik a lakcímet és annyi lesz rajta, hogy külföldi cím. Ezek után külföldi, fényképes, lakcímet tartalmazó okmánnyal és annak az -adott ország konzulátusának- pecsétes fordításával tudod minden szerv felé igazolni, hogy külföldön melózol/élsz. Az a gond, hogy elvileg személyi nélkül nem lehet Mo-n házasodni, tulajdonjogot szerezni.....stb. Az útlevéllel és a születési anyakönyvi kivonattal egyébként bármikor vissza lehet jelentkezni magyar címre! Ha legközelebb otthon leszünk, akkor én is megszüntetem a magyar címemet és akkor békén hagynak. Ha meg majd valami olyan dolgot kell intéznem, akkor visszajelentkezek, majd újra ki...........de szerintem hamarosan módosítják ezt a jogszabályt, mert így azért finoman szólva nem az igazi. (egyébként ilyen hülyeségek errefelé is vannak: kollegám svájci autójával a német lakcímű barátnőjét Ausztriában igazoltatták = -850EUR)
Buksi2012-01-12 20:23:28 // 120601
Ebben egyezik a véleményünk!!!! :-D
Vikking 3112012-01-12 20:22:54 // 120600
JOBB A 155, MINT A 156!!!!!

:-))))
Buksi2012-01-12 20:20:58 // 120599
Itt nyugodtan leírhatod, nem fog megkövezni senki! :-))))))
Vikking 3112012-01-12 20:19:54 // 120598
Kurvajó gép... For real :D Leírhatom, hogy jobb mint a 156-os? :D
Buksi2012-01-12 20:18:06 // 120597
Na én ezért nem rakok fel téligumit! :-DD

Ma még nem mondtad! :-D
Buksi2012-01-12 20:17:07 // 120596
Bízzunk a legjobbakban! :-)
Svéd2012-01-12 19:39:21 // 120595
Bár gondolom kevesebbet sem.:)
Svéd2012-01-12 19:38:08 // 120594
"nem nagyobb szívás mint a 8V" biztató,és meg nyugtató,hogyha veszek egy 16V-t akkor sem szopok jobban mint most.:D
Vikking 3112012-01-12 19:29:12 // 120593
Nyúlt is ma a téligumi... :D

Imádom ezt a vasat, mondtam már? :)))))))
Thomika2012-01-12 19:23:24 // 120592
Az még bőven elmegy 8V-nél. Más motor mint a 16V. Egyébként korábban nagyon tartottam a 16V TS-től. De megnyugtathatok mindenkit, a vezérlésen kívül, ha karbantartod, nem nagyobb szívás mint a 8V.
Svéd2012-01-12 17:20:30 // 120591
Szerintem erre is ugyanaz vonatkozik,bár nem vagyok jogász.:)
süsnye2012-01-12 17:18:06 // 120590
"nem neked kell bebizonyitani,hogy ártatlan vagy,hanem nekik,hogy bünös vagy"

pont ez a bibi, h ennél a törvénynél fordítva van.. neked kell bizonyítani..
Svéd2012-01-12 17:17:13 // 120589
Na végre valami siker.:)Nekem 4000 km alatt fogyott 1l vizem,nem tudom az reális?
Svéd2012-01-12 17:15:10 // 120588
Azért nem is értem ezt az egész történetet,mert nem neked kell bebizonyitani,hogy ártatlan vagy,hanem nekik,hogy bünös vagy.Én a csaj helyében azonnal feljelentettem volna a NAV-ot jogtalan eltulajdonitás,vagy valami ilyesmi címen.
Thomika2012-01-12 17:11:00 // 120587
Javítani/ cserélni való van azért rajta, de remélhetőleg ez ütemezhető lesz részemről, és nem kényszer cserék lesznek!
Buksi2012-01-12 16:40:12 // 120586
Na végre, valami jó hír is van! :-)
Reméljük ezek után már nem lesz gondod a géppel! :-)
Thomika2012-01-12 16:39:01 // 120585
Sziasztok!

Mivel jövő héttől már havazást és hideget mondanak, kihasználtam a jó időt, és hogy pont a parkunkban fogyott ki a benzinem :P, átvizsgáltam a kocsit. Az olaj szinte semmit nem fogyott, a hűtővíz tökéletes mióta a hengerfej meg lett javítva. Kipucoltam a vízelvezető járatokat, megmértem az akksit. Végre örültem, hogy rendben találtam mindent. :)
süsnye2012-01-12 16:38:05 // 120584
igen, ez rendben van, de pl. a rendőr szted tud svédül? :) németül még talán, ráadásul az valószínű, h egy országon belül az egyes városoknak eltérő igazolásuk van a bejelentett lakcímről..
Buksi2012-01-12 16:37:06 // 120583
Már tavasz van! 10 fok körül van a hőmérséklet! :-)))
Svéd2012-01-12 16:36:22 // 120582
Én ugy tudom,hogy ha kint bejelentett lakcimmel rendelkezel,akkor az adott ország ide vonatkozó törvényei szerint ,az adott ország számára fizeted a fizetni valót,és a lakcim bejelentöddel,vagy más papirral amit kapsz ha bejentett lakcímed van,tudod igazolni amit kell.
Buksi2012-01-12 16:36:20 // 120581
És tudsz is? :-DDDDD
Longman2012-01-12 13:10:41 // 120580
huhh, de ráéreztél! épp most hívtak hogy 3K-ért megvan a motorvezérlője a tartalék mocinak!! :)
süsnye2012-01-12 11:57:49 // 120579
akkor kb ugyanaz a véleményünk ;)

verdával mihelyzet? találtál VE-t?
Longman2012-01-12 11:55:30 // 120578
na ezez erről beszélek, és pont ezért én nem értem meg kicsit sem ezt a "hozzáállást" a NAV részéről!
süsnye2012-01-12 11:53:34 // 120577
még kint is dolgozom.. :)

csak arra akartam utalni, h azért meg lehet érteni a hozzáállást is, DE az eljárás ettől még felháborító, mármint, hogy bármiféle előzetes adategyeztetés nélkül foglalják le a verdát és követelik a vámot meg a regadót.. :)

s ugye máig nem tiszta, h ha pl. én veszek itt kint egy autót, amivel hazamegyek, akkor a rendőrnek mi a répával tudom igazolni alkalomadtán, h én kint élek, kint dolgozom stb úgy, h magyar az állandó lakcímem..
Longman2012-01-12 11:47:23 // 120576
óó, ne kezdjük el itt ezt szvsz, de kicsit demagóg gondolatokat vélek kihallani ebből a hsz. ből, pont tőled, aki külföldön dolgozott..
süsnye2012-01-12 09:37:41 // 120575
érdemes elolvasni a hsz-eket is hozzá..
azért, lássuk be, hogy az eset valóban nyakatekert..
Ha jól hámoztam ki belőle, akkor svájci állampolgár vezetett, egy svájci rendszámú autót, aminek a tulajdonosa az ő élettársa, aki mellesleg magyar állandó lakcímmel rendelkezik, de svájcban él és dolgozik..
Persze, nem akarok védeni a NAV-ot, úgy tűnik, kicsit elkapkodták a dolgot.. :)
afri2012-01-12 00:02:56 // 120574
off

fizess 800ezret, vagy elárverezik az autódat

a jó édes qrva nénikéjüket!

on

:-)
Joecee2012-01-11 20:46:10 // 120573
Most már egyre kíváncsibb vagyok.
Ha nem lenne lassan 9, és nem unnám már mára, tutira meg is nézném.
De majd holnap. Aztán beszámolok.
És ha az lesz, hálás leszek nektek! :)
enzo2012-01-11 20:42:45 // 120572
Hali. Nekem volt ilyen. Gumifékcsöveket kellett cserélnem a Cromán!!
Hari2012-01-11 20:32:15 // 120571
A gondolataimba látsz! ... gyanús vagy!!!!
Joecee2012-01-11 20:30:04 // 120570
20.000, EUR?
Könyvutalványban jó lesz? :)
Hari2012-01-11 20:27:22 // 120569
OK küldöm emailban! .... ja azt el is felejtettem mondani, hogy Euróban! :-)))
Joecee2012-01-11 20:23:34 // 120568
Számlaszámodat meg találjam ki? :)
Hari2012-01-11 20:17:45 // 120567
Nincs mit! .... 20 ezer! :-))))
Joecee2012-01-11 20:05:45 // 120566
Na erre nem is gondoltam, de akár még igazad is lehet. Mert ugye sanszos, hogy cirka 16 éve azok a fém fékcsövek nem voltak megmozdítva, most meg ugye csak hozzájuk kellett nyúlni, és végül is előfordulhatott, hogy elindult valami retek, ami a gumicsőben megakadt.
Köszi a tippet, ezt holnap még megnézem!
Joecee2012-01-11 20:03:32 // 120565
Hát nem tudom, még az is lehet, de annyit pumpáltam már a pedált, járó motor mellett is, hogy annak már előbb utóbb ki kellett volna jönnie.
Meg végül is jön az olaj a gumicsőből, csak piszok gyengén.
Joecee2012-01-11 20:02:22 // 120564
Figyeltem rá, hogy ne törhessen meg, lapulhasson össze. Meg át is néztem most este még egyszer, azt ki merem zárni.
Hari2012-01-11 19:38:49 // 120563
Próbáld meg a gumifékcső előtti hollandert kicsavarni, és ott nézd meg az van-e olaj! (Jártam már jó néhányszor úgy, hogy a gumicsőben volt dugulás!)
Fairlane2012-01-11 19:33:00 // 120562
Egy olyan igazán kurvanagy buborék? :DDD
Thomika2012-01-11 19:31:37 // 120561
Elképzelhető,hogy bazi nagy buborék bent ragadt!
Fairlane2012-01-11 19:20:04 // 120560
Megsérült, összelapult egy fékcső valamikor szerelés közben?
Joecee2012-01-11 19:15:20 // 120559
Ilyen volt neked is?
Amúgy a ma délutánomat is elcsesztem fölösleges, eredmény nélküli szereléssel.
Azt hittem, hogy a bal hátsó fékmunkahenger van oda, de nem, nem is megy bele olaj.
Kicsavartam belőle a gumifékcsövet, abból épp csak könnyezik, még ha járó motor mellett is pumpálom a fékpedált.
Arra tudok gondolni, hogy a fékerőelosztó szart be, és elzárt állapotban maradt a bal oldali "kör", és nem enged oda olajat.
Ugyan lehúztam róla a gumiborítást, a két csapot vagy mit megcsavargattam és kihúztam párszor, de továbbra sincs semmi. Ránézésre jó, de mégsem megy az olaj.
Szóval feladtam, irány egy szakértő.
Esetleg valaki szívott már ilyennel?
Vikking 3112012-01-11 19:06:51 // 120558
Már van felni rá, csak jöjjön a tavasz!!!!!! :)
DeezL2012-01-11 18:48:26 // 120557
Sziasztok! vki tud 2.0 16v szíjashoz 23fogas ballansz feszítőt? vagy spider,gtv 156 147 166 164ben is megtalálható ez? unix bárdi stb-nék csak 25fogasat lehet kapni....
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak