Fórum >> Típusok >> 156

szeda2013-10-23 06:55:05 // 141766
Szia.Nekem teljesen ugyanez a tünet.196.000 van a kocsiban.Ecu scannel is ugyan így vívok.Én a hőmérséklet jeladóra gyanakszom, de még nem cseréltem.Ha kiveszem a helyéről akkor is más a helyzet.
mreni2013-10-22 21:48:39 // 141765
lehet,de valószínű vezérlés,ha nem bítja megforgatni a főtengelt,akkor szinte biztos
sparco2013-10-22 21:44:20 // 141764
Ne rettentsd mar el egybol szegeny Cartarsat! Lehet mas dolog is! :)
grande bandi2013-10-22 20:48:38 // 141763
Sziasztok!
Hétvégén alkatrész börzét , turkálót rendezek Jászdózsán. Részletek az adok-veszekben.
Csaba2013-10-22 20:45:15 // 141762
vezérműszíj szakadás.
Zoli852013-10-22 19:05:40 // 141761
HAli nekem ugyan ez volt a gond amit leírtál.

Nekem másodikban amikor amikor gázt adtam ugyanez volt rángatás dadogás majd leállás.

Nekem amúgy az egyik izzó foglalat volt a hibás, azt kicseréltem és annyi.

A rendszámtábla világítás volt a bűnös.

Ennyi, nekem ez volt.
ricsi832013-10-22 16:04:52 // 141760
Sziasztok szeretnék kéréssel fordulni hozzátok.Történt az autoval olyan dolog járt alapjáraton aztán lefulladt magától és azóta nem indul el.A önindíto rávág a motorra de semmi.Valami ötlet.Kérlek segítsetek mi lehet a baja.
autoitalia2013-10-22 00:19:48 // 141759
kis katakolás volt indításnál, de csak amíg az olajat le nem cseréltem. Ez határozott égéskimaradás, azonban nem villantja a check-lámpát (nemtudom ennél kellene-e), és egyelőre nem tudom kiolvasni, hogy mutat-e hibát. Lmm-re gondoltam én is eddig, de most a váratlan menet közbeni 3hengerezés elbizonytalanított...
gecsa2013-10-21 21:41:01 // 141758
karácsonykor ha otthon leszel, akkor ránézhetek.. :)

indításkor a vezérlésmódosító haldoklása szokott "dízelhangot" hallatni, nem lehet, hogy arrafelé a gond?

dadogásra lmm, vagy lambda esetleg? az a kiolvasással biztosabbá válik, hogy mi is..
autoitalia2013-10-21 21:22:37 // 141757
Üdv Cartársak!
Valaki találkozott hasonlóval? Ma egy motorfékezés után, viszonylag alacsony fordulaton 1500 körül akartam gázt adni, de csak ledadogás volt a válasz, visszatettem egy fokozatot, amire 3 henger volt a reakció, hazamentem 3 hengerrel (~2km). Leállítottam,pihent az autó kb 2,5 órát. Elindítottam, megy minden henger, mentem vele 50-60 km-t, minden tökéletes. Lehet hogy kezdődő gyertyaprobléma? 190ezer van az autóban,gondolom a második gyertyaszettel. Amúgy olyan előfordul, főleg hidegebb reggeleken,hogy hidegindításkor először szépen megvan a fordulat pármásodpercig, aztán újabb 5-6 másodpercig egyenetlen járás, hallani hogy van égéskimaradás, aztán szépen visszaáll a dúsított fordulatszámra, és szépen ejti lefelé. Ötlet?
Másik: Sopron környékén van valakinek normális kábele, ami kommunikál 156-al? Van egy VAG-COM kábelem, kölcsönben, de a MultiEcuScan csak annyit tud, hogy "no ECU response". Kiváncsi lennék maradt-e valami esetleg hibatárolóban. Ha valakinek van, fel tudok ajánlani néhány sört egy hibaolvasásért :)
Dani2013-10-21 20:02:16 // 141756
Köszönöm a tippeket. Ez az ezüst nekem is bejön. Nem tudom lehet lefestem ilyenre én is. Majd alszok rá egyet. Ahogy látom a hozzászólásokból nem kéne így hagyjam ahogy van.
Zotyy1562013-10-21 19:47:27 // 141755
Sziasztok,végre elkészült a gépem ,elég nevetséges probléma miatt szívtunk vele majdnem egy hétig (két felcserélt benzincső :) ) szépen beállt a hangja is a hidrótőkék feltöltődtek,viszont az alapjárat nem találta magát,majd kipucoltuk az alapjárati motort,mert a sok 3 hengerezéstől tele ment,de még mindig nem volt az igazi 2 ezer alatt nagyon lassan sőt volt hogy nem is nagyon ereszkedett vissza ezerre,ma még jobban kipucoltuk,de még mindig,ha menet közben kiteszem üresbe 2 ezer ezerötszáz között ingadozik,van,hogy ezeröt- től elindul felfelé (üresbe,meleg motornál) mit kéne még megnézni,vagy lehet hogy tönkrement az alapjárati motor,de állóhelyzetben normálisan beáll az alapjárat!
Szabeee2013-10-21 17:59:10 // 141754
nekem ilyen lett... én ezüstre festettem a betűket
gecsa2013-10-21 16:05:55 // 141753
fehér/fekete/ezüst.. valamelyik a háromból..
Roll19832013-10-21 15:52:07 // 141752
Én fehérre festeném a betűket.
Dani2013-10-21 15:43:07 // 141751
Üdv Srácok! Segítsetek ha van kedvetek, vagy jó ötletetek! A képen látható burkolatról lenne szó, nem tudom hogy így hagyjam ( rusztikusan ) raja a betűket, vagy fessem le valamilyen színűre. Ötleteket szívesen veszek. ( mellékesen nekem tetszik így, szándékosan lett ilyen, csak gondoltam szavazásra bocsátom )
B.László2013-10-21 14:29:00 // 141750
Sziasztok! Tud valaki eladó normál állapotban lévő grigio africa met. 650/A színű első gyári lökost 99 es 56 ra ?
gecsa2013-10-21 10:56:44 // 141749
lehet csak valami szemét esett bele összeszereléskor..
mizooo2013-10-20 08:36:03 // 141748
Szét kellene szedni mégegyszer, hogy úgy elfordul e a kulcs benne.
ystuc2013-10-20 08:09:45 // 141747
Pedig de. :-)
boli1112013-10-20 00:35:23 // 141746
:) És hogy tudom helyrehozni?
(Ugye nem úgy, hogy megjavítom a zárat? :) )
Zsolesz2013-10-19 21:19:17 // 141745
A zárat? :D
GPti(V6)2013-10-19 15:42:19 // 141744
Eladó lett a gépjármű. Papirok nélkül, alkatrésznek egyben. Teljesen működőképes állapotban. Hibái: vezmódosító, elöl gömbfejek. Karosszérián korrodáció.
Márciusban komplett kuplung csere volt, kb 4000km-et mentem vele.
Érdeklődni a gubikpeter@freemail.hu vagy telefonon.
Ár: 150.000,-Ft
A felnik külön 50.000,-Ft


06204062747
boli1112013-10-19 02:08:54 // 141743
Kitakarítottam a zárakat. Tökéletesen csukódnak.
De most nem tudom zárni a kocsit. Mit rontottam el? :(
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-10-18 21:59:28 // 141741
akkor lehet így jött ki a gyárból és nem mókoltak vele?
Dante2013-10-18 21:21:14 // 141740
Akkor most már tudom kihez kell fordulni ha meghibásodna :)
Piritu - 1.000.0002013-10-18 21:17:19 // 141739
A te Alfádban is a mi termékünk van. A középkonzol pici rácsa mögött megbújó pinduri ventilátort változatait gyártjuk 91-óta :-)
tipoatti2013-10-18 21:08:58 // 141738
Ize... azert azt igy nem mondanam, de minden szempontbol halasabb. Remelem, sales-aspektusbol is. ;)
Dante2013-10-18 20:58:41 // 141737
Látom te is minőségellenőrzésben dolgozol vagy dolgoztál :)
Pontosan ezért nincs az autógyáraknál minősgellenőrzés. De ez a magyarázat amit adsz csak félig igaz, mert egy adott alkatrészen nem kell az összes fizikai méretre alkalmassági indexet bemutatni. Azon méret ami pedig nem spc-s az a rajzon meghatározott vagy az adott szabvány által engedélyezett toleranciákon belül szabadon szórhat, sőt, sok beszállító ezeket a méreteket szériában nem is ellenőrzi...

De inkább hanyagljuk ezt a témát, nem akarunk untatni másokat :)
Piritu - 1.000.0002013-10-18 20:49:56 // 141736
A dolog ennél komplikáltabb...
A gyár nem csak méreteket, hanem a méretekhez tartozó szórást is meghatározza az ún. alkalmassági indexen keresztül (cpk). Sőt, ezek teljesülését is ellenőrzi rendszeresen, akár a helyszínen is. Magyarul a gyártási technológiát tartja kézben. Bármi változást a technológiában is engedélyezni kell a gyárral (mondjuk egy munkaasztalt 90 fokkal elfordítok a helyén). Az így gyártott alkatrészeket nem is kell ellenőrizni beépítés előtt, mert a szükséges mértékben egyformák. Mindegy melyik beszállítótól jön.
Aki nem így, vagy ennyire szabályozott körülmények között gyárt, az nem lehet gyári beszállító, a saját neve alatt viszont oda adja el a cuccot, ahová akarja. Ebbe sajnos az is belefér, hogy a régi, kopott, a vevő által már letiltott, már nem kellő szórású (alkalmassági indexű) gépsor közvetlenül a piacra gyárt.
Dante2013-10-18 20:12:23 // 141735
"Én olyat hallottam, hogy a gyári és a gyári beszállítói között annyi a különbség minőségben, hogy a gyári átmegy egy gyári minőség ellenőrzésen is"

Sajnos ez a gondolatmenet nem egészen így van. Az autógyáraknál nincs már minőségellenőrzés. Őhozzájuk pontos darabszám, pontos időben szerződésnek megfelelően érkezik. Kikerül az alkatrész a gyártósorra és ott összeszerelésre kerül. Szimplán olyan szerződéseket kötnek a beszállítókkal amely megszabja, hogy statisztikailag hány selejtes alkatrész lehet 1 millió alkatrészből (parts per million). Minden hiba ami becsúszik a gépezetbe a beszállító hibája.

Valószínűbb, hogy az adott beszállító, legyen ez most pusztán példaként a TRW, a lengőkarok alkatrészeit is több beszállítótól szerzi. Nyilvánvaló hogy egy cég sem tud két teljesen egyforma méretpontos alkatrészt gyártani (itt század / ezred mm pontosságra gondolok), de 2 v. több beszállító ugyanarra az alkatrészre mégnagyobb szórást eredményez, így a drágább, de jobb alkatrészekből felépített komplett késztermék (a komplett lengőkar maga) megkapja az autógyártó hivatalos matricáját, az olcsóbb alkatrészekből gyártott pedig megy a többi felvásárlóhoz.
GTPeti2013-10-18 19:31:13 // 141734
Én azon a véleményen vagyok, hogy egy TRW-nek nem éri meg lejáratni a saját nevét gyengébb minőségű darabokkal.
Zsolesz2013-10-18 18:22:47 // 141733
Ha valaki tud egy lámpamosó relét akkor ne tartsa magában! :)
mreni2013-10-18 17:32:13 // 141732
elég sok félével szerelték
Poló2013-10-18 16:27:36 // 141731
Az autógyárban nem gyártanak alkatrészeket. Azok a beszállítóktól jönnek.
Vannak saját gyártott alkatrészek, de ezek a fődarabok (kasztni és a motor fődarabjai). A többi jön a beszállítóktól. Tehát a lengőkart végig a TRW gyártotta, az Alfa 1 darabot sem csinált, hanem vette a TRW-től fillérekért.

A cartárs úgy értette, hogy TRW megveszi a gépsort, elkezdi gyártani az autógyárnak a lengőkart. A gépsor elöregszik, vesznek másik gépsort és azon gyártják tovább az autógyárnak az alkatrészeket. A régit viszont nem akarja kidobni, azon meg csinálják az alkatrész kereskedőknek a darabokat.

Én olyat hallottam, hogy a gyári és a gyári beszállítói között annyi a különbség minőségben, hogy a gyári átmegy egy gyári minőség ellenőrzésen is. Ezt el is tudom képzelni. Ezeket az autógyár munkatársai csomagolhatják át, ott legalább egy ember megfogja őket és szemrevételezéssel ellenőrzi, ahogy csomagolja át a gyári logós dobozba.
Roll19832013-10-18 15:34:12 // 141730
Ráadásul sokkal jobban is néz ki így.
Ricoe1562013-10-18 14:39:30 // 141729
Mikor még a 18-as kerekek voltak fent akkor majdnem megkérdeztem, hogy ha a kerekek maradnak mennyit kellene ráfizetnem csere esetén :)
gecsa2013-10-18 12:30:40 // 141728
hirtelen már nem is olyan rosszak az utak, mi? :D
gecsa2013-10-18 12:29:38 // 141727
nem, somogyban nőttem fel, most baranyában élek.. :)

jellemző még a nem tányért, hanem tányérat.. :D többek között.. :)

ON
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-10-18 12:29:35 // 141726
Közbe ki nyomoztam hogy az 1,9 jtd stilot szerelték ilyen generátorral. Akkor nem nagy gányolás tőrtént. Most először nem Bosch alkatrész hiba van :( :)
tipoatti2013-10-18 11:49:13 // 141725
18" után 16". Mintha új autóm lenne. :)
Hakesh2013-10-18 11:36:33 // 141724
OFF téma, de gecsa, te nem Vas megyei vagy? Mert errefelé mondják a rajta helyett, hogy "rajt" van. :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-10-18 11:28:27 // 141723
A sárvédő betéteket pláne :)
gecsa2013-10-18 11:25:28 // 141722
akkor nem árt levenni a kereket sem.. :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-10-18 11:01:06 // 141721
Faceliftnél is így van.
gecsa2013-10-18 10:59:00 // 141720
a szervízcd-n rajt van.. :) fl előttinél csavarhúzó, meg torx kell hozzá, szerintem nem variálták azt meg.. alul-felül, meg 2 oldalt vannak csavarok..
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-10-18 10:58:32 // 141719
Újab meglepit okozott a "patkány" Generátor felújítás hogy öröm legyen az élet, Barátnőm kerestapja generátor felújításokat csinál maszekba, mondta hogy anyagárba meg csinálja csak kell neki az alkatrész beszerzéshez a generátor Bosch száma. Ok megyek meg nézem hát itt jött a meglepi, nem Bosch hanem Denso van benn. Most akkor mi van? Szerelték mind két márkával vagy valami sufnituning?
Skodra2013-10-18 10:55:31 // 141718
Sziasztok! Valaki tudna nekem rajzot,vagy leírást adni hogyan kell leszerelni az első lököst a faceliftes 156-ról?Köszönöm!
gecsa2013-10-18 10:43:35 // 141717
"A boltoknak szállított alkatrészek olyan szerszámgépeken készülnek, amik az öregedés, kopás, oxidáció miatt már nem tudják teljesíteni a követelményeket (elhasználódtak a fő gyártás közben), viszont kidobni azért kár volna őket, így egy darabig használja maga a gyártó pótalkatrészgyártásra, később pedig továbbadja l. egy utángyártónak."

tehát gyártanak egy típust tegyük fel 10 évig, és a gyártó még kb 3 évig pótalkatrészeket. 13 év alatt nem kopik egy cseppet sem a gépsor, majd átkerül a beszállítóhoz, hirtelen az összes kopás, és rozsda rázúdul 1-2 év alatt.. természetesen a kopóalkatrészek cseréjéről, és a karbantartásról, meg a minőségellenőrzésről senki sem hallott.. :)

miért vinnének egy gépsort a gyárba, majd vissza a gyártóhoz? szerintem csak a kész terméket szállítják oda, lehet ezért "beszállítók"?

de, ha maradunk szigorúan a 156 lengőkar témánál, az ok, hogy csak 2005ig gyártották, de a 147et 2009ig, a gt-t pedig 2010ig, tehát a gyártó az 1997 óta gyártja a soron rendületlenül a lengőkarokat.. és csak valamikor most állnak majd le vele, és adják át a beszállítónak..

szerintem ez így teljesen nem életszerű... pl, 2003ban a trw nem gyárthatott lengőkart az alfákhoz, mert a gépsor az alfa gyárban volt, és csak majd az elhasznált rozsdás gépen kezdhetik meg a gyártást, ha visszakapták? az utolsó szériás autók alkatrészei mind a minőségi szint alatt vannak, mert addigra is már kopott a gyártósor?

ilyen, és hasonlók kérdések merültek csak fel bennem.. :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak