Fórum >> Típusok >> 156

Frucsi2013-09-30 21:49:05 // 141366
Még nem cseréltem ki, azon vagyok, jövő héten megejtjük...
Mit ránthat magával és miért?
Mert akkor újra kiolvassuk, mit dob most, csak lelkileg fel akartam készülni a listára és a végösszegére... :(
Köszi!
gecsa2013-09-30 21:39:52 // 141365
a villanyautóban nem volt ilyen alkatrész? :D:D:D
autoitalia2013-09-30 21:32:27 // 141364
Háhh! Nem okoz gondot, csak megjegyeztem. :)
Liquid2013-09-30 21:30:14 // 141363
azé azt leszögezhetjük szerintem hogy az TS nívópálcája csak korlátozottam alkamas az olajszint ellenőrzésére
Grando2013-09-30 21:22:51 // 141362
Érdekes a mai oktatás. Egy olajszintméréssel problémái adódnak egy járműgépésznek? Az igen! :)
Piritu - 1.000.0002013-09-30 21:22:28 // 141361
Akkor itt a megoldás, én Daciás voltam :-DD
autoitalia2013-09-30 21:19:29 // 141360
Persze, csak én Zsigulin szocializálódtam, ott az a 10 centis drót csak úgy belelógott a karterba :) Nem is értem minek kell egy méteres lóf*sz nívópálcának :) Nyilván értem amúgy, nem véletlenül lettem járműgépész :D
Piritu - 1.000.0002013-09-30 21:11:56 // 141359
Az szerintem természetes, hogy olajos, hisz az olajteknőbe vezet, ahol meg olaj van.
Mondjuk eddig 400ezret mentem TS-el, de ez a probléma még is nem tűnt fel :-)
A két lyuk közötti rész a mérvadó, a többivel nem kell foglalkozni.
autoitalia2013-09-30 20:55:11 // 141358
Nyilván megtörlöm :) Viszont olyasmi, mintha a cső amiben lemegy a pálca, belülről tiszta olaj lenne, és összekenné a pálcát mindenhol. Anno a Tipom is ilyen volt, utáltam is emiatt.
Olajcserék a szervizkönyv szerint 160.000ig mindig megvoltak, Alfa márkaszervizben. Ami azt jelenti, hogy az elmúlt 3 évben (amiből 1-et bizonyíthatóan állt), 30000-et futott az autó, ez akár még hiteles is lehet. Az autó általános állapotából ítélve is gondos tulaja volt. Na mindegy, hétvégén megkapja a cserét, aztán meglátjuk mit mutat utána.
Piritu - 1.000.0002013-09-30 20:42:35 // 141357
A nívópálcát meg kell törölni mielőtt szintet nézel. Célszerű a maximumon tartani, mert az olajhiány már több TS-t is elintézett.
Hogy mennyi a normális olajfogyasztás? Az több dologtól is függ. pl, hogy bánt vele az előző tulaj, minden olajcsere megvolt-e, mi volt, és most mi van most benne, hogyan hajtod, stb.
A gyár szerint 1liter/1.000km-t a határérték.
A 146/147/156 TS-eim autópályán hajtva (150-160 folyamatosan) mindig kértek pár decit 1000 km-re. Országúton, "normálisan" közlekedve semmit. A Spider 2.0TS-em 160ezerrel sem fogyaszt.
autoitalia2013-09-30 20:33:12 // 141356
Üdv Cartársak!

Feltennék pár (lehet hogy hülye) kérdést, mint friss TS tulaj :)
Szóval, mivel most vettem az autót, olajcsere következik, ha minden igaz a hétvégén. Viszont ma észrevettem, hogy erős bal kanyarban bevillan az olajnyomás jelző. Töltöttem utána kb 2 decit, el is múlt a hibajelenség. Viszont a nívópálcával nem vagyok kibékülve, tökre nem mutatja meg egzakt módon az olajszintet. Mindenhol össze-vissza olajos, nem látszik olyan szépen a csík. Amúgy, tapasztalatok alapján kb. mi számít normális olajfogyasztásnak egy durván 200ezret futott 1.8 TS nél? Kössz!
Piritu - 1.000.0002013-09-30 20:18:44 // 141355
Miután lambda rossz lett kicserélted?
Ha nem, akkor ne csodálkozz, hogy még pár dolgot "magával rántott" és most már akár sokba is kerülhet a javítás.
Piritu - 1.000.0002013-09-30 20:15:45 // 141354
GOTO "Adok-veszek" a fejlécen, és rögtön az elsőre kattintva alul megjelenik egy link a tag oldalára, ott meg"Weboldal" címszó alatt már meg is van: klatty
Ha ez nem megfelelő a bratunkba beírod, hogy autóalkatrész :-))
Zotyy1562013-09-30 19:40:35 // 141353
Sziasztok,alkatrész,oldalt keresnék,köszi!
Liquid2013-09-30 18:53:07 // 141352
nekem sem volt vele bajom, a 156-ban bő 3 évet használtam mielőtt eladtam, a 159-ben 1 éve van, a Pandába most vettem, mindegyik ZAP Silver és, 64-80-53AHs
oroszone2013-09-30 17:06:29 // 141351
Segitsetek!
Mitől kopoghat a váltóm??
Ha berakom 2be4be vagy rükvercbe nagyon hangosan koppan egyet. ha 1be 3ba vagy 5be akkor annyira még nem hangos mondhatni még elviselhető. de ha főleg négybe rakom nagyon hangosan koppan.
Várom válaszotok.
Köszönöm!!!
ATE TR2013-09-30 17:04:43 // 141350
:-D Szintén azért vettem. De azért nekem pár évet bírt. :-)
Zsolesz2013-09-30 15:59:12 // 141349
Au :)
Nekem is az van benne, oda-vissza dicsérte a boltban a faszi
Roll19832013-09-30 15:38:29 // 141348
Ez azrét érdekes, mert eddig mindenki a ZAP Silvert istenítette itt a fórumon. :) Emiatt én is azt vettem bele, mondjuk még semmi baja, de még csak 9 hónapos.
Zsolesz2013-09-30 15:24:05 // 141347
1,9 JTD 8v-be mekkora kell amúgy? Nem vagyok most a kocsi közelében, nem tudom megnézni
ATE TR2013-09-30 15:02:34 // 141346
Nekem is ZAP lett rosszul, de elég komolyan. :-D
Zsolesz2013-09-30 14:56:02 // 141345
Hali!
Úgy néz ki behányt az akkum, ZAP volt benne, de szerintem többet nem lesz ilyen.
Tud valaki ajánlani olyat amit ár/érték arányban jónak számít? Nem feneketlen a büdzsé sajnos :(
Frucsi2013-09-30 10:55:30 // 141344
Sziasztok Urak!

A következő problémám lépett fel:
- a lambda szondám kb 3 hete bedobta az unalmast (kiolvasva: 1. lambda hiba)
- 2 hétig csak a jelez dobta, meg h go to deeler :D
- nemrég viszont már az alapjáratom is baszakszik, remeg az egész autó (nem a ford.szám röpköd), mintha nem menne minden henger néha, vagy nem tudom
- ja és eléggé megnőtt a fogyasztásom is

Kérdés: ezt okozza a lambda hiba?
Én gyertyákra is gyanakszom, esetleg a vezérlés módosító kezdődő hibájára (inditásnál fél másodperc dízel hang, majd kisimul)

Tippek?

Köszi előre is!
Sityu2013-09-30 08:28:06 // 141343
Nyehehe, én is kifizettem aug.ban végre már telik ilyen luxusra is :D
ATE TR2013-09-30 07:34:32 // 141342
Télen nem fogja az tuti. Hömi szenzor is cserélve lett.



És érdekes most jól mér a külső hőmérőm is a tükörben. :-D
ATE TR2013-09-30 07:31:59 // 141341
Nem. Denso. :-/ (pár héttel vásárlás után gondolkodtam, hogy cserélem Boschra)

Jah kellett. :-) Kis szivaccsal dörzsölöm, mert semmi nem jön le róla. :-)

A hangja néha indítás után még rezonál, akár hideg még a motor, akár meleg már.
mreni2013-09-30 07:18:16 // 141340
LMM Lambda beszívott hőm. szenzor vagy gyujtás hiba szokott lenni,tipikus jelenség ez amúgy,nekem is csinálta a 45 egy darabig
mreni2013-09-30 07:17:05 // 141339
Bosch?

Kellett Neked mattfehér :D :D
Jó hangja van a gépnek amúgy:)
ATE TR2013-09-30 07:16:50 // 141338
Volt már olyan, hogy járattam egy darabig, de indulás után ugyanezt csinálja. Ha leállítom és újra beindítom, akkor jó. Ma reggel 9 fokban nem csinálta.
ATE TR2013-09-30 07:15:25 // 141337
:-) sz.pj.n ki. :-D
ATE TR2013-09-30 07:14:38 // 141336
Dehogy néztem. Két napja mosom a kocsit és még most se vagyok kész vele. :-/ Szóval oda még el se jutottam. Lambdám új.
Tuningman2013-09-30 02:07:44 // 141335
Próbálj szerezni egy kölcsön LMM-et. Más már nem igazán lehet.
Lambdára én nem gyanakszom mivel csak hidegindításkor csinálja.
Amikor elindítod akkor hagyd kicsit járni alapjáraton ( 2-3 perc ) és csak utána indulj el vele, gázfröccsözést pedig hanyagold hidegen. Kíváncsi vagyok, így mit fog csinálni.
Zsolesz2013-09-30 00:10:10 // 141334
Szerintem ez mindenkinél kriminálisan működik.
Nálam pl télen a 21 kevés a 22 meg már sok. A másik ami hülyeség, hogy tényleg nem a hőfokot állítja elsődlegesen, hanem a venti fokozatát. Hosszú úton simán kiszárad a szemem, ha nem állítom 1-es fokozatra a ventit, így viszont a hőfokkal kell variálni. Ekkor meg már mi az autómata?? :)
Mattyancs2013-09-29 21:21:39 // 141333
Eladó: Novitec Powerrail 2 Tuning-box chip vagy aminek akarod. Adok -veszekben megtalálható.
Imyx2013-09-29 20:42:11 // 141332
:), reméljük, erő hatására nem fog letörni! :). Nekem nem volt eltörve :), előtte nem néztem meg alaposan, - mint utólag kiderült a légzsák fedél elvetemedettsége miatt állt csálén a helyén :-).
Zotyy1562013-09-29 19:44:00 // 141331
Sziasztok!

Köszönöm szépen a köszöntéseket!


Még midnig nem megy a vasam a 4. hengerben nincs kompresszió,kíváncsi lennék,hogy mi a teendő ilyenkor valószínű a hengerfejnél van a hiba mert az egyik hidrótőke csattog mint állat :)
byfx2013-09-29 13:56:59 // 141330
Nekem is kellett, gyárit vettem, horror áron (na jó, túlzottan). Egy valamin azért elgondolkoztam. Ez erő hatására törik el, ugye azt meg akkor tudod meg, hogy jó-e, ha működött...:) amit akartam írni az a sorok között vagyon.
Imyx2013-09-29 13:16:06 // 141329
Itt! :)
Szerintem nincs olyan messze hozzád. Én is itt vettem, 500 ft/db, ha jól emlékszem.
mizooo2013-09-29 12:15:54 // 141328
Utasoldali légzsák fedél bolhát hol lehet venni?
Sityu2013-09-29 10:40:10 // 141327
Az automata üzemmód tényleg így működik, viszont nálam akkor is ez rörténik, ha pl nem akarok hajat szárítani és pl. 1-esen van a venti. Télen kapcsolgatnom kell 25-27 között kb. Az egyik még hideget a másik már meleget nyom... A lapátok nálam is nyöszögnek, lehet ezt valahogy kenni?
Sityu2013-09-29 10:35:39 // 141326
Nálam lmm és lambda csere után teljesen megszűnt a durrogás.. Ja és a légszűrőházat is összeraktam végre rendesen, már nem szív csak onnan ahonnan kell :)
mreni2013-09-29 08:32:59 // 141325
nyitott kipufftól is simán visszadurroghat. lambda értékek jók,nézted FES-el?
GTPeti2013-09-28 21:32:56 // 141324
Ennek egy lehetséges okáról a 156 blogom több klímás posztjában írtam.
Attika012013-09-28 21:22:58 // 141323
Aha. És akkor nem működteti a hideg meleg levegő "keverést" csak a ventit? Nem mozgatja a radiátor előtti zsalut?
GTPeti2013-09-28 20:57:46 // 141322
Sokan félreértik az aut. hőmérséklet szabályozás lényegét.

Ha beállítasz egy hőmérsékletet, akkor "minden erejével" azon lesz, hogy minél előbb elérje azt. Ez azt jelenti, hogy vagy elkezd eszeveszett módon fűteni, vagy hűteni. Ha elérte, akkor visszavesz a tempóból és onnatól csak tartja.

(Ezért hívják szabályozásnak. A szabályozók feladata a leírt viselkedés. Persze lehet(ne) mesterségesen lassítani is a (kezdeti) beavatkozás sebességén, ez programmozás kérdése.)
ATE TR2013-09-28 20:54:26 // 141321
Sziasztok!

A hidegindítás utáni durrogás még most sem szűnt meg. Most már olyat is tudok vele csinálni, hogy lámpánál állok és elég komolyan visszadurrog, ha adok neki egy "kis" gázfröccsöt. Jól hangzik, mert szép hangja van, de de...ennek nem így kell működnie. Menni megy, ahogy az 1.6-hoz illik. Már csak a trafósor, gyertyakábelek, gyertyán víz vagy olaj jut eszembe. Akartam készíteni videót, de bekakált a cam. (Pedig erről még fogok.) Más vélemény vagy esetleg megoldás? :-)
Poló2013-09-28 19:04:57 // 141320
Ezzel én is így vagyok. Nálam is vagy túl meleg, vagy túl hideg.
Sityu2013-09-28 18:38:40 // 141319
Nálam spec. az automata klíma egy röhej. Képtelen vagyok optimumra állítani. Mindig vagy túl hideg, vagy túl meleget csinál.. És igen, ez nálam is serceg folyamatost.
thealfa1562013-09-28 15:55:36 // 141318
nekem a belső hőmérséklet mérő szokott kerregő hangot adni...de csak akkor ha hideg van indulás után rögtön csinálja pár percig...nem lehet h neked is az? én arra azt a választ kaptam h óvatosan fújjam meg wd-40el és akk elhallgat...mondjuk nem hallgatott el nekem...de azért ha neked onnan jön a hang akk egy próbát megér :) remélem megjavul :)
Bilux2013-09-28 15:09:48 // 141317
Kuplung pedál problémám megoldva munkahenger volt a ludas átengedett, porvédő gumi meg felfogta. Élt 223.875Km a gyári.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak