Kócosw2011-06-19 11:58:36 // 121090
a kep helyere tegyel be egy linket Piritu blogjabol :DD
ALFI1562011-06-19 11:31:23 // 121089
Minek fényképezgessem?Van róla elég kép Piritu oldalán.
osee_selespeed2011-06-19 11:28:52 // 121088
Ahogy látom az innen nem derül ki, mert csak ki tisztította. Viszont a gumi gyűrű szokott elszakadni legtöbb esetben.
mreni2011-06-19 11:28:45 // 121087
nem,ezt arra értem,hogy úgy állítja be ahogy akarja,mármint ha a ő a(marketing miatt) megszabott egy 30ezres csereperiódust akkor úgy fogja hangolni hogy kb akkor jelezzen be,ne 15ezernél... vagy tévedek?
Láttam pár olyan tesztet saját szememmel is,ahol az olaj minőségét/viszkozítását hasonlították össze 10-20-30ezret futottakkal.
Szerinted mi az eredmény?:)
Láttam pár olyan tesztet saját szememmel is,ahol az olaj minőségét/viszkozítását hasonlították össze 10-20-30ezret futottakkal.
Szerinted mi az eredmény?:)
osee_selespeed2011-06-19 11:26:19 // 121086
Ezt ajánlanám figyelmedbe, egy O gyűrűt kell kicserélni benne és akkor rendbe lesz.
mreni2011-06-19 11:24:24 // 121085
Ha a viszkozitást is figyeli akkor a nagy átlagban 15-20ezer között kéne hogy figyelmeztessen az olajcserére,nem 30ezernél... szerintem
Bgabor2011-06-19 11:22:52 // 121084
Ha a munkahenger akkor nyoma van a pedál alatt olajfolt !Azt gyorsan takarítsd is ki mert megmarja a festéket, Ha itt látszik a hiba akkor elég ezt kicserélni,mert a kinyomócsapágy csere az elég nagy meló.
Bgabor2011-06-19 11:20:37 // 121083
Vagy a hidraulikus kinyomócsapágy,vagy a munkahenger a pedál alatt ,célszerű párban cserélni ,de elég drága . Sajnos tapasztaltam.
Nasty2011-06-19 11:19:44 // 121082
Nálam többszöri nyomkodás sem segített, pár percet mindig várnom kellett, majd egy darabig ment. Melyik részét olajzod?
Imyx2011-06-19 11:13:05 // 121081
Nekem is beragad időnként. Én zár olajozó spray-el próbálkoztam, ideig-óráig jó lesz. Pár hetet bírni fog. De valami tutibb megoldás engem is érdekelne :-).
Nasty2011-06-19 10:59:46 // 121080
Help Pls!!!!!!!!
Ma egy hosszabb út után lámpánál állva nem tudtam váltani, a kuplung beesett, majd pár perc után megint bírtam, és ezt eljátszotta még egy jópárszor pár kilóméterenként.
A kuplung melyik része haldokolhat? Mennyibe kerülhet ez? 2.0 T.S.-nél?
Ma egy hosszabb út után lámpánál állva nem tudtam váltani, a kuplung beesett, majd pár perc után megint bírtam, és ezt eljátszotta még egy jópárszor pár kilóméterenként.
A kuplung melyik része haldokolhat? Mennyibe kerülhet ez? 2.0 T.S.-nél?
Alfás Stifi2011-06-19 10:26:49 // 121079
Sziasztok Kartársak! Gondom lenne! Faceliftes Alfám van ugye bár és nem tudom bezárni a kocsit :D Ugyanis beragadt a gombom kicseréltetném a zárat az ÁNYÓS felöli ajtóban de egy ideiglenes megoldás jól jönne! Írjátok meg az oldalamra mit tegyek! Előre is köszönöm a válaszokat! Üdv. Alfás Stifi
Poló2011-06-19 08:03:25 // 121078
Egy ilyen szenzor több dolgot is figyel. Olajhőmérséklet, olajszint, viszkozitás.
dfg (Tanárúr)2011-06-19 07:38:04 // 121077
beszarok, hogy minden topicban előjön ez :D
GTPeti2011-06-18 23:33:48 // 121076
ALFI1562011-06-18 23:06:51 // 121075
Mit vagánykodsz a kocsimmal?! :)
Piritu - 1.000.0002011-06-18 23:04:47 // 121074
GEORGE2011-06-18 23:02:11 // 121073
legalább te ne ferdítsd már ki amit írok :-)
lassan de biztosan csak el kéne már jönnie annak a közös sörözésnek :-))))
lassan de biztosan csak el kéne már jönnie annak a közös sörözésnek :-))))
ALFI1562011-06-18 22:58:25 // 121072
Lefekvés elött nem rossz.Ebbe a napba eddig úgy se volt nagy poén:)
Fel van dobva az este:)
Fel van dobva az este:)
Piritu - 1.000.0002011-06-18 22:55:40 // 121071
Kösz a megerősítést.
Már indultam volna felgyújtani, mert olvasom az utca áldozatai topikot is :-)
Már indultam volna felgyújtani, mert olvasom az utca áldozatai topikot is :-)
dfg (Tanárúr)2011-06-18 22:49:11 // 121070
a 156omban 188K van, és nem eszi az olajat, csak már említeni sem merem, mert pár perc múlva megkapom, hogy akkor is szar, jobb a jtd-m... amit a 2,4 esetében el is ismerek :D
Piritu - 1.000.0002011-06-18 22:38:44 // 121069
Az előélettel van szerintem a legnagyobb gond. Egy átlagos vásárlónak fogalma sincs arról, hogy mit műveltek a kocsival addig. Még sokszor azt sem, hogy hány km-t ment. Innentől kezdve mindent megpróbál az ember, hogy kitolja a használati időt.
Megint csak a Pókot hozom példának. Két évembe telik, mire elfogadható lesz számomra, pedig gondos, de nem műszaki gazdija volt. (és sokat is költött rá)
Megint csak a Pókot hozom példának. Két évembe telik, mire elfogadható lesz számomra, pedig gondos, de nem műszaki gazdija volt. (és sokat is költött rá)
GTPeti2011-06-18 22:30:20 // 121068
Megértem. Azt a vasat én is megvettem volna. Az ismert tulaj és előélet azért nem mind1.
Piritu - 1.000.0002011-06-18 22:27:05 // 121067
Csendben megjegyezném, hogy a gyári előírások alapján gondozott 156-om három hónapon belül 2x is úgy cserélt gazdát, hogy gyakorlatilag meg sem lett hirdetve. Többen is vetélkedtek érte mindkét alkalommal...
GTPeti2011-06-18 22:23:31 // 121066
Ja jó. :)
Piritu - 1.000.0002011-06-18 22:22:35 // 121065
De értem :-)
Piritu - 1.000.0002011-06-18 22:21:22 // 121064
Egy autógyárban azért csak akad egy-két jó szaki....
Sokkal inkább a Peti által is írt kényszer miatt kompromisszumokat kell kötniük. Innen is jönnek a típushibának említett dolgok...
Sokkal inkább a Peti által is írt kényszer miatt kompromisszumokat kell kötniük. Innen is jönnek a típushibának említett dolgok...
GTPeti2011-06-18 22:19:58 // 121063
Olyat sosem mondtam, hogy követni kell. Csak azt, hogy én miért teszem. B)
Liquid2011-06-18 22:18:57 // 121062
egyetértek :) bár néha kicsit túlzásba viszed az irányítást :) persze ezzel nem ártasz az tuti, max nagyon jó lesz az autód köv. tulajának :D
Bgabor2011-06-18 22:18:04 // 121061
Ennyi ,csak vannak dolgok amivel csak együtt lehet csorogni :-)
GTPeti2011-06-18 22:16:36 // 121060
Elhiszem. Ezért nem árt, ha néha mérlegelünk és a saját kezünkbe vesszük az irányítást.
Liquid2011-06-18 22:15:29 // 121059
ez az élet minden területén így van, ha az ügyfelek tudnák, miket gányolunk néha, hogy gyors=olcsó legyen :)
GTPeti2011-06-18 22:14:29 // 121058
consomer=consumer
GTPeti2011-06-18 22:14:01 // 121057
"A gyárak maguknak képezik a szakembereket, nálunk is nem csak nyugaton, ahol ennek hagyománya is van."
És consomer termékek esetén a végső szó a gazdaságisoké. Márpedig a mi személyautóink abszolút a legjobb példa erre.
Dolgoztam az autóiparban, tudom miről beszélek. Mostanában tulnyomórészt repülőelektronikát fejlesztek, ott teljesen más a felállás. (Igaz az árak is.)
És consomer termékek esetén a végső szó a gazdaságisoké. Márpedig a mi személyautóink abszolút a legjobb példa erre.
Dolgoztam az autóiparban, tudom miről beszélek. Mostanában tulnyomórészt repülőelektronikát fejlesztek, ott teljesen más a felállás. (Igaz az árak is.)
GTPeti2011-06-18 22:08:31 // 121056
Csak az a határozott érzésem, hogy te nem érted, én hogy értem. De sebaj. :(
Bgabor2011-06-18 22:07:32 // 121055
Ne érts félre ,úgy értettem hogy kevés a jó szakember (akinek nem inge ne vegye magára természetesen), mindenben vannak jó és rossz gondolatok , ami lehet hogy a megvalósítás után évekkel válik el hogy hogyan sikerült . Lásd:autóknál a tipushibák.
Piritu - 1.000.0002011-06-18 22:03:47 // 121054
Akkor értem, hogy érted, hogy értem :-DD
Piritu - 1.000.0002011-06-18 22:02:34 // 121053
Ugye ezt Te sem gondolod komolyan? A gyárak maguknak képezik a szakembereket, nálunk is nem csak nyugaton, ahol ennek hagyománya is van. A mi német gyárunk is ezt teszi még a gépbeállítói szinten is...
Csak be kéne írni pár címszót a gugliba és pár cikket elolvasni, tényleg nem értem miért járnak évekig suliba...
Csak be kéne írni pár címszót a gugliba és pár cikket elolvasni, tényleg nem értem miért járnak évekig suliba...
GTPeti2011-06-18 22:01:15 // 121052
Miben jelentjük ki még hogy a gyár tulajdonképpen hülye ahhoz, amit gyárt és miben hisszük el amit mond??
Bocsánat cartárs, jobban nem tudom elmagyarázni, hogy értem.
Bocsánat cartárs, jobban nem tudom elmagyarázni, hogy értem.
Piritu - 1.000.0002011-06-18 21:59:09 // 121051
Másik kérdés, hogy hol a határ.
Miben jelentjük ki még hogy a gyár tulajdonképpen hülye ahhoz, amit gyárt és miben hisszük el amit mond??
pl. Miért hisszük el, hogy a TS gyertyái elmennek 100 ezret? Régebbi kocsikban nem mentek ennyit. Tapasztaltam is, hogy nem ment annyit, amennyit a gyár javasolt. Mégsem kételkedem benne...
Miben jelentjük ki még hogy a gyár tulajdonképpen hülye ahhoz, amit gyárt és miben hisszük el amit mond??
pl. Miért hisszük el, hogy a TS gyertyái elmennek 100 ezret? Régebbi kocsikban nem mentek ennyit. Tapasztaltam is, hogy nem ment annyit, amennyit a gyár javasolt. Mégsem kételkedem benne...
Piritu - 1.000.0002011-06-18 21:54:46 // 121050
A fogyasztói társadalom igaz, de ettől még nem szaggatom szét magamat egy Trabi (Lada, Dacia TLX, Ford T-Modell, stb) utáni sóvárgásom miatt, mert az nem ennek a terméke.
"Hoztak a cartársak pár példát, a határra belőtt intervallumokról" - és hányan nem hoztak? Mert egyre inkább frusztrálva érzik magukat, az eluralkodó negatív hangulat miatt. Már szinte senki sem mer reagálni "egy szar a TS, mert nem megy el 350 ezret bontás nélkül" bejegyzésre. Pedig a Pókom is 20 ezres csereperiódussal került hozzám, ma 145 ezernél sem fogyasztja az olajat.
Megint csak a 159 topikot hozom példának. Pár aktív fórumozó rendszeresen csak negatív dolgokat írt. Olvass el pár oldalt és az jön át, hogy az egész egy rakás sz@r.
"Hoztak a cartársak pár példát, a határra belőtt intervallumokról" - és hányan nem hoztak? Mert egyre inkább frusztrálva érzik magukat, az eluralkodó negatív hangulat miatt. Már szinte senki sem mer reagálni "egy szar a TS, mert nem megy el 350 ezret bontás nélkül" bejegyzésre. Pedig a Pókom is 20 ezres csereperiódussal került hozzám, ma 145 ezernél sem fogyasztja az olajat.
Megint csak a 159 topikot hozom példának. Pár aktív fórumozó rendszeresen csak negatív dolgokat írt. Olvass el pár oldalt és az jön át, hogy az egész egy rakás sz@r.
Bgabor2011-06-18 21:51:07 // 121049
Mert kevés a szakember!!! Az iskolai végzettség az nem sokat számít ,tapasztalom saját ismeretségemben !! A másik meg hogy most már a mennyiség számít nem minőség !
GTPeti2011-06-18 21:34:58 // 121048
Az én elemzéseim azt mutatták, hogy fogyasztói társadalomban élünk és egyre vadabb a helyzet. Az egyedüli, aki a te érdekeidet képviseli, te vagy. Az adatok a használatiban pedig csak részben származnak a mérnököktől.
Hoztak a cartársak pár példát, a határra belőtt intervallumokról, de ezek a jelek szerint nem számítanak. Nem baj. Ettől még lehet, hogy igazad van. Nekem pedig megéri "a tudat" azt a páreFt többletet évente. B)
Hoztak a cartársak pár példát, a határra belőtt intervallumokról, de ezek a jelek szerint nem számítanak. Nem baj. Ettől még lehet, hogy igazad van. Nekem pedig megéri "a tudat" azt a páreFt többletet évente. B)
Piritu - 1.000.0002011-06-18 21:21:30 // 121047
Na itt a tuti cikk :-))
"a mérnökök hangolják be,semmit nem ér szerintem." - szóval hiába tanultak évekig, nem értem miért nem vesznek fel az autógyárakba szakembereket :-)
"a mérnökök hangolják be,semmit nem ér szerintem." - szóval hiába tanultak évekig, nem értem miért nem vesznek fel az autógyárakba szakembereket :-)
Piritu - 1.000.0002011-06-18 21:14:53 // 121046
Megint csak azt mondom, hogy sehol sem állítottam ilyet. Mindössze annyit írtam, hogy nem kell mindent mérni, bizonyos dolgok mérésével következtetni lehet más paraméterekre is. Ha pedig VAN előzetes elemzés, akkor miért hülye mindenki aki ott dolgozik?
Ha mi átlagos userek némi utána olvasással percek alatt megtudhatjuk a tutit (volt már pár forrás belinkelve itt az Amore-n is), miért feltételezzük, hogy ők nem értenek hozzá?
(valószínűleg azért azt fejlesztitek, mert az abból nyert adatokból sok mindenre lehet következtetni, esetleg több mindenre, mint az eddigi megoldásokból)
Ha mi átlagos userek némi utána olvasással percek alatt megtudhatjuk a tutit (volt már pár forrás belinkelve itt az Amore-n is), miért feltételezzük, hogy ők nem értenek hozzá?
(valószínűleg azért azt fejlesztitek, mert az abból nyert adatokból sok mindenre lehet következtetni, esetleg több mindenre, mint az eddigi megoldásokból)
Piritu - 1.000.0002011-06-18 21:06:57 // 121045
Sehol sem mondtam, hogy Te írtad. Csak általában ez a legfőbb indok, meg hogy tulajdonképpen mindenki hülye az autógyárban.
Ha kicsit visszakeresel megtalálod a hsz-t is :-))
Ha kicsit visszakeresel megtalálod a hsz-t is :-))
Roll19832011-06-18 21:00:14 // 121044
Ha már így mondod, akkor vagy francia vagy német lesz. :D
GTPeti2011-06-18 18:52:31 // 121043
Válasz ment privátban.
Oriza2011-06-18 18:09:45 // 121042
Autórádió
2001 júniusi kocsim gyári autórádiója botladozik. Néha elhalkul teljesen, majd nem reagál semelyik gomb nyomogatására. Kikapcsolom, majd vissza, néha megjavul. Majd ismét ez a probléma.
Ez valami magyar betegség lehet, mert csak itt csinálja, külföldön semmi baja :O
uppsssz
Találkozott vmelyikőtök ezzel már? Kihez vihetném megjavíttatni?
Köszönöm előre is!
2001 júniusi kocsim gyári autórádiója botladozik. Néha elhalkul teljesen, majd nem reagál semelyik gomb nyomogatására. Kikapcsolom, majd vissza, néha megjavul. Majd ismét ez a probléma.
Ez valami magyar betegség lehet, mert csak itt csinálja, külföldön semmi baja :O
uppsssz
Találkozott vmelyikőtök ezzel már? Kihez vihetném megjavíttatni?
Köszönöm előre is!
Dévid2011-06-18 17:01:22 // 121041
A benzines Cliomnak is 30.000 km az olajcsere-periódusa. Ezek már modern motorok, modern kenőanyagok, bevállalható.