Erhard 242 (Pure Energy)2010-05-25 20:58:16 // 7240
??? az 1.9-ben nincs EGR meg DPF? gratula az autóhoz :)
W.2010-05-25 20:33:20 // 7239
Köszi. Néztem a Tiédet korábban. Igazából a 2.4-es lett volna a cél, de olyan sokan írtak az EGR meg a DPF hibákról, hogy meggondoltam. Ez meg jött, láttam és győzött...:))). Holnap alapos vizslatáson esik azért át.
enká2010-05-25 20:21:42 // 7238
yoyo :)
Gratula a dekoratív géphez, legyen sok örömöd, örömötök benne!
Gratula a dekoratív géphez, legyen sok örömöd, örömötök benne!
Coyote2010-05-25 17:45:51 // 7235
Amúgy ő az Alfa Rómeonál melózik..
Coyote2010-05-25 17:42:25 // 7233
De igen. Fábián Péternek hívják
W.2010-05-25 17:25:34 // 7230
A házet nem ismerem. Nem Péternek hívják az ismerősödet?
Coyote2010-05-25 17:11:55 // 7229
olyan ismerős az a ház.
Egy ismerősőm vámos szabadiban lakik neki van pont ilyen háza.
Egy ismerősőm vámos szabadiban lakik neki van pont ilyen háza.
Buksi2010-05-25 17:08:18 // 7228
Hát ez gyönyörű! :-)
Gratula hozzá! :-)
Gratula hozzá! :-)
W.2010-05-25 16:14:13 // 7226
Ne kezdd már légyszíves.... Valaki írt valamit, ami nem úgy van, erre jött a kiigazítás! Ennyi és nem több! Nem kell belemagyarázni semmit....
GTPeti2010-05-25 12:53:24 // 7225
Azok nem is voltak kettőnégyesek! :)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-05-25 12:28:48 // 7224
az előző 2 dejzenél nem ferdült elő...
Blade2010-05-25 12:25:58 // 7223
Dizeleknél általában előfordul:)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-05-25 12:03:43 // 7222
no a féltengelyemnél a belső csukló szaródott el...hállelúja
GTPeti2010-05-24 23:58:16 // 7221
Örülök, hogy a lényegre koncentrálsz, cartárs.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-05-24 20:30:45 // 7220
DPF eltávolítás..
a durva hogy pl a Fordnál is küzdenek rendesen a DPF miatt az eltömődött DPF tönkre teszi a turbót a dugókat is emiatt cseréltek itt az Ivanicsnál már pár blokkot...a tulzott befecskendezéstől a dugók szétfolytak nem bírták a hőt vagy a felhígult motorolaj miatt a turbó nem kapott jó kenést...sok a garis probléma ...nem kitaláció biztos és hihető forrásból tudom ...
a durva hogy pl a Fordnál is küzdenek rendesen a DPF miatt az eltömődött DPF tönkre teszi a turbót a dugókat is emiatt cseréltek itt az Ivanicsnál már pár blokkot...a tulzott befecskendezéstől a dugók szétfolytak nem bírták a hőt vagy a felhígult motorolaj miatt a turbó nem kapott jó kenést...sok a garis probléma ...nem kitaláció biztos és hihető forrásból tudom ...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-05-24 20:23:14 // 7219
de a leömlőben lakik ...
ALFI1562010-05-24 20:14:43 // 7218
Akkor a miénkbe nincs kat.hanem ez van helyette?
ALFI1562010-05-24 20:13:43 // 7217
Van itt nállunk egy programozó aki faszán bele tud nyúlkálni a dolgokba.Zepinek is az egész agyat átírta egy másikra.Majd megkérdezem hátha ő is kibírja iktatni.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-05-24 20:03:08 // 7216
a leömlő után van a katalizátor és ez alul van a katalizátor helyett...
ALFI1562010-05-24 20:01:44 // 7215
Ez a xar egyébként hol van?Alul ahol a kat.?
ALFI1562010-05-24 20:00:00 // 7214
Multkor ide valaki belinkelte,hogy ki csinálja,hol és merre.Azt hiszem Erhard linkelte be a céget.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-05-24 19:58:27 // 7213
programozónak nem nagy szám kiírni vagy letiltani ...
1372010-05-24 19:55:54 // 7212
Át kell furatni vagy ki kell vágatni, és ezzel egy időben ki kell lőni a vezérlőelektronikából, különben hazavágja félteljesítményre az autót. Az angol fórumon Alfatune és a Mangoletsi cégeket írták, mint akik ez utóbbit megcsinálják. Itthon nem tudom ki az, aki képes az ECU-ba ennyire belenyúlni, nemtudom mennyire bonyolult.
ALFI1562010-05-24 19:36:42 // 7211
Ha ezt valóban ki lehet iktatni ahogy Erhard is mondja akkor ki kell.Nekem egyszer ha szarakodik biztos kiiktatom.Erről mit írnak a külföldi fórumok?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-05-24 19:31:42 // 7210
teljesen egyet kell hogy értsek ...vajon a kamionoknál miért nem tömődik el a DPF és miért nem megy tönkre az EGR??? több kérdésem nincs is...
ALFI1562010-05-24 19:25:57 // 7209
Azért várd meg,hogy biztos elintézte e.Mert ha egyszer bemérnek azt még a Draskovics se tudja törölni.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-05-24 19:25:21 // 7208
képletesen rúgom le...fenn marad a helyén csak a szűrő részét átfúratom 3 helyen 20-as fúrószárral az ECU-ból meg kiíratom....látszatra minden ott lesz ahol kell...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-05-24 19:23:34 // 7207
majd meghálálom neki :) úgy is jön egy párszor ..
Erhard 242 (Pure Energy)2010-05-24 19:21:12 // 7206
ez csak itt helyben működik :( ez volt a szerencsém...
W.2010-05-24 18:57:40 // 7205
Ha már írunk valamit, akkor előbb nézzünk utánna a dolgoknak.... Mellesleg én ezért nem szálltam vitába, mert nem értek a dolog többi részéhez...
GTPeti2010-05-24 18:44:18 // 7204
Azonban a mondanivaló(já)n(a)k lényegén ez semmit sem változtat.
W.2010-05-24 18:16:56 // 7203
Csak egy apró adalék: " Csak annyi, hogy egyenes átjut a sejtmembránokon, be e véráramba, sejtekbe. Ha valami "rákkeltő", az ez."
Minél kisebb egy részecske átmérője, annál tovább juthat a tüdöben, DE nem kerül soha a véráramba! A korom is és pl. a kátrány is úgy okozhat rákot ( elsősorban tüdőben) hogy lerakódik! Viszont a koromszemcsék hamarabb okoznak ún. COPD-t vagyis krónikus tüdőbetegséget mint rákot. Ezt azért nem árt tisztázni, mert sokszor ilyen félremagyarázott szövegek keltik a felesleges félelmet.
Összegezve: minél kisebb egy káros anyag részecske mérete, annál veszélyesebb mert az emberi szűrők ( orrszőrök, légutak csillószőrei stb.) nem képesek megszűrni!
Minél kisebb egy részecske átmérője, annál tovább juthat a tüdöben, DE nem kerül soha a véráramba! A korom is és pl. a kátrány is úgy okozhat rákot ( elsősorban tüdőben) hogy lerakódik! Viszont a koromszemcsék hamarabb okoznak ún. COPD-t vagyis krónikus tüdőbetegséget mint rákot. Ezt azért nem árt tisztázni, mert sokszor ilyen félremagyarázott szövegek keltik a felesleges félelmet.
Összegezve: minél kisebb egy káros anyag részecske mérete, annál veszélyesebb mert az emberi szűrők ( orrszőrök, légutak csillószőrei stb.) nem képesek megszűrni!
1372010-05-24 18:09:25 // 7202
Szerintem rossz oldalról közelítitek meg a problémát. Nekem a legnagyobb bajnak az tűnik, hogy egy gyerekcipőben járó, teszteletlen technológiát raktak az autónkba. Nem állok a fejlődés útjába, de ha rossz az implementáció, akkor ki kell venni, és kész. Ha megnézem a német, angol fórumokat, egyértelműen látszik, hogy mindenkinek folyamatos problémája van a DPF-el, ráadásul olyan szinten, ami a napi használatot is befolyásolja. A meghibásodási ráta 100%. Nem szívesen mondom, de vannak más márkák, ahol nem ilyen rossz az arány.
GTPeti2010-05-24 17:45:37 // 7201
Ha szakértői vélemény, az más. Akkor a sejtjeink a hülyék. :)
Blade2010-05-24 17:42:20 // 7200
Ez nem marketing szöveg, hanem egy szakértői véleményből való, ami taglalja a problémákat is. Senki nem mondta hogy a DPF problémamentes, én csak azt hogy hasznos a problémái ellenére is, és többet ér mintha nem lenne.
Blade2010-05-24 17:39:24 // 7199
A 8C azért kapott 4,7-es V8-as motort,mert egyrészt ez a motor rendelkezésre állt, másrészt presztízs és marketing okokból...
GTPeti2010-05-24 17:36:29 // 7198
Ebben a marketing szövegben elég sokmindent elhallgatnak.
Blade2010-05-24 17:36:14 // 7197
Én egy modern nagyméretű szivó benzinest vennék. A hangsúly a modernen van. Csak azért nem mondtam a turbót,mert jobban kedvelem a szivó motorokat, ennek ellenére tudom,hogy egy modern turbó motor jobb mint egy benzines,hatásfokban is, stb... Ha azt várod hogy alátámasztom az érvelésed,akkor most egy hagyományos és nem modern szivó benzinest mondtam volna,karburátorral és katalizátor nélkül:)
A hajómotor irányába meg tényleg ne menj el,mert az teljesen más felhasználási terület, és semmi köze az autókhoz.
A hajómotor irányába meg tényleg ne menj el,mert az teljesen más felhasználási terület, és semmi köze az autókhoz.
Blade2010-05-24 17:30:14 // 7196
Mi jön ki akkor?:)
A dízelmotor koromszűrője, pontosabb fogalmazással a részecskeszűrője (DPF – Diesel Particulate Filter) környezetünk védelme, ismét fogalmazzunk pontosabban, saját egészségünk védelme érdekében, nélkülözhetetlen. Ez ma már az Euro 5 és Euro 6 előírások teljesítéshez is feltétlenül szükséges.
A DPF befogja, kiszűri a kipufogógázból a részecskéket, és magában tárolja. Hatásfoka a teljes szemcseméret tartományban eléri a 95%-ot. Tisztítása – regenerálása – a részecske szén és szénhidrogén tartalmának oxidációját jelenti, ezekből széndioxid és víz keletkezik. Az oxidáció beindításához oxigén és hő, egy meghatározott hőmérséklet-küszöbnél nagyobb kipufogógázgázhőmérséklet kell. Oxigén a dízelmotorból bőségesen kerül ki, főleg a részterhelési tartományban, és a kipufogógáz is meleg. Ekkor az oxidáció spontán végbemegy, a DPF szűr és szinte folyamatosan regenerálódik is.
A dízelmotor koromszűrője, pontosabb fogalmazással a részecskeszűrője (DPF – Diesel Particulate Filter) környezetünk védelme, ismét fogalmazzunk pontosabban, saját egészségünk védelme érdekében, nélkülözhetetlen. Ez ma már az Euro 5 és Euro 6 előírások teljesítéshez is feltétlenül szükséges.
A DPF befogja, kiszűri a kipufogógázból a részecskéket, és magában tárolja. Hatásfoka a teljes szemcseméret tartományban eléri a 95%-ot. Tisztítása – regenerálása – a részecske szén és szénhidrogén tartalmának oxidációját jelenti, ezekből széndioxid és víz keletkezik. Az oxidáció beindításához oxigén és hő, egy meghatározott hőmérséklet-küszöbnél nagyobb kipufogógázgázhőmérséklet kell. Oxigén a dízelmotorból bőségesen kerül ki, főleg a részterhelési tartományban, és a kipufogógáz is meleg. Ekkor az oxidáció spontán végbemegy, a DPF szűr és szinte folyamatosan regenerálódik is.
GTPeti2010-05-24 17:25:01 // 7195
Szerintem ezt a nagyköbcentis-nyomatékos játékot jól ismeri a cartárs. Volt már pár V6-osa. :))
Egy TBi sztem jobb hatásfokú, mint egy dögnagy szívóbenzines. A hajómotorok - a bődületes teljesítményigényen kívül - inkább a túlméretezésért (megbízhatóságért) olyan nagyok.
Egy TBi sztem jobb hatásfokú, mint egy dögnagy szívóbenzines. A hajómotorok - a bődületes teljesítményigényen kívül - inkább a túlméretezésért (megbízhatóságért) olyan nagyok.
LeZo2010-05-24 17:13:34 // 7194
"Egy ilyen motor többe is kerül, több anyag kell hozzá többet fogyaszt stb. Látod, ez az elved szerint csak az őskori motorok lennének a jobbak, és ezért nincs értelme ennek a levezetésnek..." - Személyeskedés nélkül kérdezem, megnéztem milyen autóid voltak. Ha a közeljövőben autót cserélnél mit vennél szívesebben? egy alacsonyabb ccm-es magas fordulatra kihegyezett gépet, vagy egy dög nagy 3.2-nél nagyobbat?
Hülye példa, de a 8C se véletlen kapott akkora böszme motort... És tartom hogy meg lehetne csinálni azt a motort, ami nagy lökettel bír, ezért alacsony fordulaton jár, és gazdaságosan működik. Más kérdés, hogy nem érdeke senkinek, mert akkor nem mennének tönkre a motorok, nem szenvednénk egr-rel, DPF-el..stb (És egy hajómotor is őrült nagy lökettérfogatra épül, hogy alacsony fordulaton a hatásfok minél jobb legyen...:) )
Hülye példa, de a 8C se véletlen kapott akkora böszme motort... És tartom hogy meg lehetne csinálni azt a motort, ami nagy lökettel bír, ezért alacsony fordulaton jár, és gazdaságosan működik. Más kérdés, hogy nem érdeke senkinek, mert akkor nem mennének tönkre a motorok, nem szenvednénk egr-rel, DPF-el..stb (És egy hajómotor is őrült nagy lökettérfogatra épül, hogy alacsony fordulaton a hatásfok minél jobb legyen...:) )
LeZo2010-05-24 16:47:21 // 7193
Igy van.! Egy bizonyos részecske méret felettit visszatart... de az ami átjön rajta az egyenes átmegy a sejtek membránjain is, mert kisebb mint a sejtmembrán. És az az igazán egészségtelen. Csak ennyi az átka a DPF-nek.
De azt hiszem nem igazán érti Blade, mit is próbáltam megfogalmazni:)
Nem azt mondtam hogy őskori motorok a jók. Hanem azok amivel nem etetik meg újra a szart, ami kijön a végén. És nagyon mind1, hogy dizelről beszélünk vagy benzinesről. És most ne az legyen az érv hogy nincs DPF a benzinesen:)
Elég a hatásfokra odafigyelni, mennyi üzemanyagból lesz mekkora teljesítmény.
De azt hiszem nem igazán érti Blade, mit is próbáltam megfogalmazni:)
Nem azt mondtam hogy őskori motorok a jók. Hanem azok amivel nem etetik meg újra a szart, ami kijön a végén. És nagyon mind1, hogy dizelről beszélünk vagy benzinesről. És most ne az legyen az érv hogy nincs DPF a benzinesen:)
Elég a hatásfokra odafigyelni, mennyi üzemanyagból lesz mekkora teljesítmény.
GTPeti2010-05-24 16:15:45 // 7192
"ha nem jön ki korom az autóból"
Éppen ezaz, hogy jön... A DPF csak egy ideig köti meg a kormot, ha megtelt, elégeti, vagyis tovább bontva kipufogod.
Sajnos ma még olyan rendszer nincs, hogy mindent benttart. (Pedig ilyenre kellene. Pl. tankoláskor kéne üríteni.) Ennek így lenne értelme és nem csak parasztvakítás lenne.
Éppen ezaz, hogy jön... A DPF csak egy ideig köti meg a kormot, ha megtelt, elégeti, vagyis tovább bontva kipufogod.
Sajnos ma még olyan rendszer nincs, hogy mindent benttart. (Pedig ilyenre kellene. Pl. tankoláskor kéne üríteni.) Ennek így lenne értelme és nem csak parasztvakítás lenne.
Blade2010-05-24 16:11:11 // 7191
Nem értelek, egyrészt nem hiszem hogy csak akkor "köpi" ki az ember a kormot, ha látja.. A másik meg, ha nem jön ki korom az autóból, akkor mit kell "kiköpni", és mi kerül a tüdőbe?:))
Én tudom milyen a nyomaték, az igazi nyomaték, nem a dizeles..:))
"És ahol kisebb a fordulat, kisebb a kopás..és folytathatjuk. De offolnánk a topikot..."
Egy ilyen motor többe is kerül, több anyag kell hozzá többet fogyaszt stb. Látod, ez az elved szerint csak az őskori motorok lennének a jobbak, és ezért nincs értelme ennek a levezetésnek...
Én tudom milyen a nyomaték, az igazi nyomaték, nem a dizeles..:))
"És ahol kisebb a fordulat, kisebb a kopás..és folytathatjuk. De offolnánk a topikot..."
Egy ilyen motor többe is kerül, több anyag kell hozzá többet fogyaszt stb. Látod, ez az elved szerint csak az őskori motorok lennének a jobbak, és ezért nincs értelme ennek a levezetésnek...