Fórum >> Típusok >> 159

Sandree802010-11-28 14:05:43 // 9514
Sajnos nem, illetve a szakaszos törlésnél nincs olyan lehetőség, hogy én döntsem el a törlés intenzitását, helyesebben mondva lehetőség az van, de mindig beleszól az esőérzékelős automatika, és ezt nem lehet kikapcsolni, de ezt már több 159/Brera/Spider-es fórumozó is megírta.
admirális2010-11-28 13:04:45 // 9513
Igazából a kijelző nélküli klímát is nagyon ritkán teszem AUTO állásba, jobban szeretem magam szabályozni hogy mit hova fújjon és még a figyelmemet sem vonja el a vezetésről, mert vakon beállítható. Ezért is szeretem.
admirális2010-11-28 13:02:08 // 9512
Mert én sokszor teszem teljesen nullára, olyankor minek kapcsol be? Nem is párás az ablak, de átállítgatja az értékeket, nincs türelmem állandóan visszatenni oda ahova állítottam. Igazából akkoriban azt sem tudtam hogy a páraérzékelő tréfálkozik velem, mert semmi összefüggést nem fedeztem fel a párásodással. Ott van a sárga gomb, benyomom amíg párás, aztán kikapcsolom.

6E km-t bírtam ki így, aztán ment a levesbe, ez nekem agyrém. A kijelző nélküli egyzónással sokkal jobban ki vagyok békülve. Ha konzervatívnak tartotok emiatt, azt is megértem.

Az automata szivató nekem is kifejezetten tetszik. Akkor működik amikor kell és nem okoz kényelmetlenséget, ráadásul magától kikapcsol amikor nincs rá szükség.
Piritu - 1.000.0002010-11-28 12:42:34 // 9511
Szerintem ki lehet kapcsolni az esőérzékelős ablaktörlőt. Kérdezzük meg a többieket:

Hahó 159 tulajok! Tényleg nem lehet kikapcsolni az esőérzékelős ablaktörlőt??
Sandree802010-11-28 12:38:43 // 9510
Köszi a sok hozzászólást, akkor nem vagyok ezzel egyedül. Egyébként biztos, hogy nem a pára miatt kapcsol be, mert akadt olyan eset is, amikor párás volt az ablak, de légkondi nem kapcsolt be...

Akkor ezek szerint ez is egy olyan hasznos extra, mint az esőérzékelős ablaktörlő, bár a klímát legalább ki lehet kapcsolni, nem úgy azt a borzalmas esőérzékelőt...

Üdv.:

Sandree80
Piritu - 1.000.0002010-11-28 12:34:41 // 9509
Miért kell kikapcsolni??
AUTO gombot benyomod és többé nem kell foglalkozni a dologgal. Max a hőmérsékletet kell állítani. (A szivatót se állítgatod kézzel, rábízod az automatára.)
A 156-omnál mindig tette a dolgát.
Piritu - 1.000.0002010-11-28 12:31:35 // 9508
Nyáron azért nem párásodik az ablak, mert az is meleg :-DD

A pára csak akkor csapódik ki, ha túlhűtöd a levegőt. Tetszik, amikor pl nyáron az ablakra nyomva a hideget kívűlről kezd el párásodni az ablak :-)
A 156-om mióta megvan full auto módban van (jó néha a ventit állítom kézzel) , szerintem a 159 sem lesz másképp.
"Egyébként is pár hetente át kell járatni mert kiszáradnak a gumigyürük és elillan a gáz." - a Spideremben pont ezért kellett felújítani a klímakompresszort. Az előző tulaj 3,5 évig nem indította el. A klímás csodálkozott is, hogy szinte új a 12 éves kompresszor.
admirális2010-11-28 12:28:45 // 9507
Szerintem ez az az extra ami jobb ha nincs benne az autóban, mert idegesítő állandóan visszaállítani a klímát minden egyes induláskor. Mondjuk én csak faceliftes 156-ban találkoztam ezzel, de ott is ugyanígy megnehezítette a dolgokat. Ráadásul ott még a hátsó ködlámpa is önálló életet élt.

Legalább lenne kikapcsolható valahogy ez az automata páraérzékelő meg a bűz érzékelő. Szerintem kicsivel sem nehezebb kézzel bekapcsolni a belső keringetést vagy a párátlanítást szükség esetén mint állandóan kikapcsolgatni amikor feleslegesen bekapcsolja az autó magának.
ALFI1562010-11-28 11:46:20 // 9506
Nekem nyáro n nem szokott bepárásodni az ablak csak ha esik.Meg ha kikapcsolom a klimát akkor alul minimálissan.Bár nyáron nagyon ki se szoktam kapcsolni napközbe.Még ilyenkor télen is hagyom.Egyébként is pár hetente át kell járatni mert kiszáradnak a gumigyürük és elillan a gáz.
Piritu - 1.000.0002010-11-28 11:40:57 // 9505
Pont nyáron tud magas lenni a páratartalom, mert a meleg levegő relatíve több vizet tud felvenni. Ha ezt csökkenti a klíma nem kell annyit izzadnia az embernek.
(A Spiderben jöttem rá, hogy litereket is lehet párologtatni melegben, ott a szél szárítja az embert.)
1372010-11-28 11:24:04 // 9504
Nem olyan rossz ez funkció. Haver Outbackjében nem volt automatikus párátlanító. Az is nyáron volt. Este esett egy kis eső, mikor elindult. Felnyomta a ventillátort menet közben, 1 másodperc alatt teljesen párás lett az ablak, fékezés nélkül, 50 km/h körül találta el a pont akkor, pont ott, pont az egyenesbe egy picit belógó villanyoszlopot. Full totálkár, 2 hónapja volt meg az autó.
ALFI1562010-11-28 11:14:14 // 9503
Én is így vagyok vele.Egyszerüen kinyomom.De milyen pára?Nyáron is?
Norby2010-11-28 11:13:04 // 9502
A pára miatt kapcsol be a légkondi. Nem lehet manuálisra kapcsolni,csak auto és full auto van. Engem is idegesített az elején, de mostmár megszoktam, hogy külön életet él.
ALFI1562010-11-28 11:03:55 // 9501
Igen.Nekem is magáról kapcsol még most ebbe a hideg időbe is.Nem tudom miért és megmondom őszintén nem is foglalkoztam vele.Egyszerüen kinyomom.De valamikor kis idő múlva még akkor is visszakapcsol magától.Szóval én se tudom miért kapcsol ha én csak simán a ventivel akarom befújatni a levegőt.De hátha lessz aki tudja.
Sandree802010-11-28 09:28:51 // 9500
Sziasztok!

159-en van egy -szerintem - klímás parajelenségem. Manual módban használva a klímát, azaz csak ventillátor megy, és mondjuk külső hőmérséklet 3-4 Celsius fok, a rendszer 23 C-on megy. Leállítom a motort, majd újraindítva néha, számomra megmagyarázhatatlan okból bekapcsol a légkondi is, holott egyáltalán nem lenne indokolt.
Ugyanez nyáron fordítva is előfordult, légkondi bekapcsolva, motor leállít. A beállított hőmérséklet pl 21-en kívül tombol a nyár, és indításkor egyszer bekapcsolja a légkondit, egyszer meg nem.

Van valami tippetek, hogy mi lehet a gond? Ti is tapasztaltatok már ilyet?

Köszi:

Sandree80
1372010-11-27 21:20:14 // 9499
De van. Latyakban, hóban jó, de köze sincs a valódi diffizárhoz. Száraz időben, kanyarban gázra digitális érzetű lesz tőle a kormány. Playstation érzet.
Nem a nyomatékra reagál, hanem a gép dönti el, hogy most fogja-e a belső oldali fékeket, vagy sem, ezért rossz. Plusz mivel kicsit lassú a gépagy, ezért a kanyarból kijövetkor is fogja még, emiatt néha erővel kell visszahúzni az ívre, különben kanyarodna tovább. Nem esküszöm meg rá, hogy egy átlag Mancinéni kezében ez nem balesetveszélyesebb, mintha egyáltalán nem lenne.
Piritu - 1.000.0002010-11-27 21:12:01 // 9498
Kösz mindenkinek az infókat, esetleg "Elektronikus Q2 differenciálzár" ügyben tudna valaki érdemben infót adni?
A 2,4 mjetben nincs ilyesmi?
Piritu - 1.000.0002010-11-27 18:37:41 // 9497
Nekem a jobb kezem nyitja :-D
Kompressz úr2010-11-27 16:37:42 // 9496
Nekem három és fél évet bírt.
Norby2010-11-27 15:52:53 // 9495
Valaki tud olyan extráról ami felnyitja a csomagtartót? Vagy azt csak utólag lehet megoldani?

A nyikorgésom innen jöhet?
Norby2010-11-27 14:17:09 // 9494
Jaaa, értem már.
Megköszönném.
Norby2010-11-27 14:16:03 // 9493
:-)

Hogy keressem ?
GTPeti2010-11-27 14:15:33 // 9492
Ha lesz egy kis időm, építek pár db-ot.
GTPeti2010-11-27 14:14:53 // 9491
Még nem adtam neki nevet. :)
Norby2010-11-27 14:14:18 // 9490
Ennek a "cuccnak" van valami neve?
GTPeti2010-11-27 14:12:21 // 9489
A tökéletes megoldás egy utólagos elektronika, ami - a felkapcsolva hagyott lámpákat - nem gyújtásráadáskor, hanem csak járó motornál kapcsolja vissza.
Norby2010-11-27 14:10:57 // 9488
Indításnál leveszi az első fényeket. Nekem ez okoz gondot a nem gyári xenonnál.
Mire kezdene begyujtani, addigara leveszi az áramot. Ezt a trafók nem nagyon szeretik. 1 év alatt mind a 2-t ki kellett csrélni. Start gomb után várnom kell 10 másodpercet és minden ok, de ha gyorsan indítok, akkor csak az egyik ég. Tompított le és fel és már jó is. Viszont jobban világít mint a gyári.
ALFI1562010-11-27 14:01:43 // 9487
Álltalába a gyári akuk 4 évet mennek el.Én amikor vettem a kocsit akkor kicseréltettem velük 1 újra.
ALFI1562010-11-27 13:59:49 // 9486
Teljessen jogos!De amibe gyári xenon van annál nem gond.Van valami késleltető így nem vesz le nagyobb feszültséget indításnál.
ALFI1562010-11-27 13:58:05 // 9485
Pedig az nagyon jó az 59-be.Főlleg a refi.Nappali fénybe mész.
ALFI1562010-11-27 13:57:24 // 9484
Igen.Eddig nekem is olyan autóim voltak amibe csak a belső így kivülről kicsit zavart a szemembe világító fény.De ennél a külső is sötétül.
Piritu - 1.000.0002010-11-27 12:41:16 // 9483
A 180ezret tegnap léptem át az eredeti akksival. Semmi baja.
Amúgy indítómotorozás közben nem ég a lámpa, ezt legalább megnézhette volna a "szaki" mielőtt ilyet mond :-)
Az akku életéért másképp kell tenni. GTPeti javaslatára beruháztam egy spéci töltőbe (mondjuk tőle vettem használtan), ami regenerálja az akkut.
Már egy kidobásra ítélt aksit megmentettem vele, most került rá egy motorakku :-)
Piritu - 1.000.0002010-11-27 12:36:33 // 9482
Többen mondták, nekem sose volt és sose hiányzott. pl tegnap sötétben, hóesésben sem.
Vezettem már offost xenonnan, nem győzött meg, az árát inkább bürkébe fektettem :-)
Balázs156SW2010-11-27 12:36:11 // 9481
A 156-on 4 év után beszart az aksi. A cserénél az "akus" azt javasolta, hogy a motor indításakor ne legyen rajta a világítás, ha már pöfög akkor kapcsoljam fel. Így hosszabb életű lesz az aksim.
Piritu - 1.000.0002010-11-27 12:28:08 // 9479
Akkor, ahogy értem, sose fogom használni ezt az extrát. Elvből égetem állandóan a lámpát. Pont ezért örültem már anno a 146-nál is a gyújtással működő lámpáknak a sok off után.
Piritu - 1.000.0002010-11-27 12:26:08 // 9478
A külső tükröt is elsötétíti? Az királyság!
Piritu - 1.000.0002010-11-27 12:25:19 // 9477
"xenon kissé drága" - ezért nem is rendeltem :-))
Kompressz úr2010-11-27 12:22:07 // 9476
Mert mondjuk a xenon kissé drága, ha cserélni kell, és ha nem kell, akkor ne égjen.
Piritu - 1.000.0002010-11-27 12:14:09 // 9475
Ezt nem értem.
Megvettem a 156-ot majd négy éve, akkor felkapcsoltam a tompítottat. Azóta hozzá sem nyúlok, ha leállítom a motort kikapcsolja, ha elindítom fel. Egy életre elfelejtve a lámpakapcsolgatás. Ha jól értettem a 159 is ilyen.
Akkor minek pluszban automatán kapcsolni a tompítottat, ha úgyis világít?
Kompressz úr2010-11-27 11:14:28 // 9474
Városban. Bemész egy parkolóházba, nem kell foglalkozni a kapcsolgatással, pl.
ALFI1562010-11-27 11:12:19 // 9473
1. "Vonóhorog előkészítés" - Be van kábelezve.Mint a magnó előkészítés.
2. "Olajszint kijelző - analóg" - Ugyan úgy mint az 56-nál.Látod a kijelzőn a szintet.
4. "Hűtött rekesz az első kartámaszban" - Ugyan azt a levegőt tudod befujatni mint amit a légbeömlökön az utastérbe fujatsz.Kisméretű dobozos üditő.De télen fűthető is.
5. "PTC kiegészítő fűtés" -Qrva gyorsan jön a fűtés.Nem kell várni mint az 56-nál.Ebbe a hidegbe is 2-3-perc melg a víz és már meleget fúj be.
6. "Visibility csomag 2...
...esőérzékelő" - ez automata ablaktörlőt jelent?Igen.
...sötétedésérzékelő" - Autómatára teszed és nincs olyan,hogy elfelejtessz villanyt kapcsolni.Magától felkapcsolja neked.
...párásodásérzékelő" - ez gondolom indítja a páramentesítést.Igen.
...szmogérzékelő" - ez gondolom belső keringetésre kapcsol, mint a 147-nél.Igen.
...aut. sötétedő belső tükör" - Milyen gyorsan reagál a hátulról jövő lámpájára? Mennyi idő alatt áll vissza a normál állapotra?Ha a visszapillantón bekapcsolod akkor egyáltalán nem zavar a hátulról jövő fénye.Se a belsőbe se a külsőbe.Nagyon jó dolog!
Norby2010-11-27 11:09:06 // 9472
Akkor ez mire is jó?

nam tudom távolságira kapcsolni, ez mikor köhet jól? :-)
Kompressz úr2010-11-27 10:59:12 // 9471
Nem, ha automatára állítod a "világítás" (van egy ilyen állása a kormánykapcsolónak), akkor nem engedi hátrahúzni, hogy országútit kapcsolj. Tehát ha országútival akarsz menni, akkor ki kell venni automatából és a rendes tompított állásba kell tenni a kapcsolót.
Norby2010-11-27 10:56:41 // 9470
nem, ha sötétedik bekapcsolja a tompítottat, ha azon az automata álláson van
csak ennyi
Norby2010-11-27 10:55:39 // 9469
vonóhorog előkészítés gondolom a vezetékelése megvan
az olajszintet minden indításnál mutatj a computer kijelzőjén
Piritu - 1.000.0002010-11-27 10:54:49 // 9468
Köszi!
Ha jól értem a távfényt automatikusan leveszi tompítottra, de vissza nekem kell kapcsolni?
Kompressz úr2010-11-27 10:52:21 // 9467
Hűtött rekesz: a kartámasz alsó kb cd tok méretű aljába befújja a légkondi levegőjét.

Esőérzékelő: igen, "automata" ablaktörlő
Sötétedésérzékelő: A külső fényviszonyok és a beállított érzékenység függvényében automatikusan kapcsolja a tompítottad, de automata állásban távolságit nem lehet kapcsolni
párásodás: igen
szmog: igen
tükör: én még nem észleltem, hogy nagyon lassú lenni
Piritu - 1.000.0002010-11-27 10:43:38 // 9466
Újra végigolvastam a felszereltségi listát és lenne pár kérdésem, főleg azolhoz, akiknek van ilyesmi a kocsiban:
1. "Vonóhorog előkészítés" - ez mit jelent?
2. "Olajszint kijelző - analóg" - ez hasonló a 156 rendszeréhez?
3. "Elektronikus Q2 differenciálzár" - ez a Júlia féle fékezgetőst jelenti?
4. "Hűtött rekesz az első kartámaszban" - magyarul van egy kis hűtőszekrényem? Mekkora ez? Mi fér bele?
5. "PTC kiegészítő fűtés" - Az olajat/vizet melegíti a motornak, vagy az utasteret fűti?
6. "Visibility csomag 2...
...esőérzékelő" - ez automata ablaktörlőt jelent?
...sötétedésérzékelő" - ??
...párásodásérzékelő" - ez gondolom indítja a páramentesítést.
...szmogérzékelő" - ez gondolom belső keringetésre kapcsol, mint a 147-nél
...aut. sötétedő belső tükör" - Milyen gyorsan reagál a hátulról jövő lámpájára? Mennyi idő alatt áll vissza a normál állapotra?
SKrisz2010-11-27 07:54:35 // 9465
Igen, csak újról lehet szó (cég autó)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak