Fórum >> Típusok >> 159

olahzolee2018-12-06 16:22:48 // 113440
sziasztok!
első féktárcsa, es fekbetet ccsere előtt állok. (305mm)
ki mit javasol? mi vált be?
Macccy2018-12-06 16:15:44 // 113439
Inkább összeszottyad aza tömítés (ha az a ludas) a hidegtől és úgy enged falsot, azért nem szívja fel a nedűt. Ja, ezekbe már nem nagyon lehet olyan olajat önteni, ami ne lenne baszottul híg. Gajdán bácsi is megmutatta, hogy a 15W se lesz rögtön méz, ha lehűtik.
Shadin2018-12-06 15:29:37 // 113438
Ez rossz analógia, annyira nem sűrűsödhet meg, nem úgy van kitalálva :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-06 14:43:19 // 113437
Szidom szegényt néha, de ma a 159 is pakkot kapott. Fél éve 'fő' és egyetlen autót játszik, pár apróságot megérdemel :-)
RomeoOne2018-12-06 12:55:34 // 113436
Eddig 1/év a gyakorisága, majd figyelem :D
Csabi2018-12-06 12:50:53 // 113435
Valószínűleg egyre gyakoribbá válik, kérdés mennyi idő alatt. Ha észrevehetően romlik a helyzet akkor érdemes vele foglalkozni, szerintem.
fazek2018-12-06 12:49:25 // 113434
Nekem is írkálta néha. Csöri tudja melyik tömítést kell cserélni.
Csabi2018-12-06 12:46:50 // 113433
"... nemhogy hideg olaj nélkül. Bár az öveges fizika szerint ilyenkor gyorsabban is melegszik, hamarabb lesz fűtés! ;)"
Sírok 😁😂😂😂
RomeoOne2018-12-06 12:44:17 // 113432
Na, majd utánanézek. Feltételezem ez azért nem olyan veszélyes, hogy megöljem vele a motort, különben már rég besült volna.
Csabi2018-12-06 12:30:12 // 113431
Keress rá a "tömítés" szóra itt a topicban. Jó páran írtak róla.
Csabi2018-12-06 12:20:20 // 113430
2.0 egyik típushiba. Az olajszívó cső tömítése megadja magát, a sűrű olaj miatt levegőt szív a tömítésnél...máris nincs elég olajnyomás. Ahogy felkapja az olajat megszűnik...
Macccy2018-12-06 12:18:04 // 113429
Engem azért pöttyet aggasztana. :( )

Még hideg olajon sem lehet leányálom pörögni-forogni, nemhogy hideg olaj nélkül. Bár az öveges fizika szerint ilyenkor gyorsabban is melegszik, hamarabb lesz fűtés! ;)
Macccy2018-12-06 12:15:36 // 113428
Igen így lehettek Torinóban is valahogy, a meeting-en:

" - Legyen belőle sw kivitel, signori?
- No no signori, a Madonna szerelmére, ne legyen, hisz annak folyton koszos a hátsó ablaka!
- Dehát az európai eladások sokkal grande lenne ..
- Versace áldjon meg, ha be is csődölünk, nem lesz sw hátsórész signori! "

:D
RomeoOne2018-12-06 12:10:22 // 113427
Szerintem egyikkel sem. Tavaly is csinált egyszer ilyet a jó hidegben, igaz akkor -5 körül/alatt volt a hőmérséklet. Gondolom megsűrűsödik úgy az olaj, hogy az első pillanatban nem jelenik meg a várt olajnyomás és besípol.
Csabi2018-12-06 12:06:47 // 113426
Shadin és páran tudják, hogy melyik tömítéssel kell szemezgess...
RomeoOne2018-12-06 11:57:22 // 113425
Látszik, hogy digó kocsi, ma reggel 0 fokban beültem, beindítottam, erre kiírta, hogy állítsam le a motort, 'insufficient oil pressure'. Kicsit hagytam is ketyegni, mielőtt elindultam.
Csabi2018-12-06 11:45:00 // 113424
Egyben örülök is, hogy ez a legnagyobb bajom vele. :)
Csabi2018-12-06 11:43:32 // 113423
Hát én az SW-t ezért "utáltam" meg

Ebben a takony időben hiába mosogatod, és folyton ezt látod....Szóval őszintén örülök, hogy a Giuliában nincs SW.. :)
Shadin2018-12-06 11:42:06 // 113422
Jobb lett volna a büdös mint a semmi...
Csabi2018-12-06 11:41:03 // 113421
Na ugye :)
Shadin2018-12-06 11:38:49 // 113420
Ebben az esetben nem is potenciális gyilkos a kocsi :-)
Shadin2018-12-06 11:37:56 // 113419
Jogos :-(
Macccy2018-12-06 11:16:45 // 113418
Arra nem gondolsz, hogy talán Patkány csak meg akart menteni titeket? Azon a részen a Bulgária lehet tök büdös volt és nem akarta rátok engedni a külső levegőt. :) Jó ki Patkány, kapja itt a leszólást. :))

Egyébként tegnap este én is láttam, hogy párásodok, mármint nem én, de miattam, a balegy és a szélvédő, biztos az ülésfűtésben összeizzadtam az inget-zakót aztán ez rá is csapódott az ablakra. 0 fok volt, gondolom klíma ilyenkor keveset alkot, nem tudom miért korlátozhatta a külső levegőt, de azon gondolkodtam, hogy sötétben M6-on kezdődött és a városban némileg feljavult, talán sötétben kevésbé látja a párát a kis kamerája.
Macccy2018-12-06 11:11:30 // 113417
Hátsó ablak szinte semmikor se fontos. Ugggye ugye egy Alfát nem villoghatnak le, mert az Alfa az élen vonul. :D Minden másra ott a mastercard és az oldalsó tükrök. Tolatáskor is csak odapillantás szintjén van, de nem fontos, hacsak nem ugrik pont mögéd egy beton oszlop, dehát egy Alfán van tolatóradar, szóval ennyi. Ezek miatt nem szoktam törölni, hébe -hóba kúton tankoláskor letörlöm, ha éppen retkes, dehát egy JTDm Alfa nem eszik semmit, a semmiből is csak 7 litert, tehát a kutas tisztogatás se gyakran játszik.

Na mindegy, ez már így marad, ha nagyon karcos lesz a hátsó ablak, legfeljebb lematricázom fekete fényessel, ha már úgyse használom. :)
RomeoOne2018-12-06 10:59:01 // 113416
Én vagyok itt az egyetlen, aki (többnyire) elégedett az ablaktörlő automatikával? :D
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-06 10:44:41 // 113415
Én egyelőre semmit nem kapcsoltam ki, lusta vagyok én már obd-t dugdosni :-) Kapcsolgatom a lámpát ablakmosáskor, ha már kevés az ablakmosó :-DD
És ha már zavaró dolgok.. a ködlámpát van aki képes odanézés nélkül felkapcsolni? :-) Nekem szűk sötét utcákban szokásom (volt) felkapcsolni, pláne ha földút. Na erről hamar leszoktam, mert nyóc gödörbe belehajtok mire kitapogatom. Lenézek, janem az a parkolófény, döcc..francegygödör, bekapcsolom, jönnekszembe, holapélóbavanazagomb, áhhmármindegyezislebunkóz, lenézekdöcc, nasikerült. :-D
Lörke2018-12-05 23:40:47 // 113414
Ez is új info. Köszi.
Csabi2018-12-05 23:26:04 // 113413
Igen, ha felemeli a fordulatot akkor még pl 10-15km után is, magas alapjáratot tart, aztán egy idő után beáll a normál 7-800as fordulatra.
Az biztos, hogy sokkal jobb a motornak is, mert teljesen kisimul a járás, nincs az a minimális vibráció sem, csak egy kicsit többet kajál :)
Lörke2018-12-05 23:18:14 // 113412
Most beugrott ez a fordulatemelés is :) Nemrég tűnt fel a hidegebb idő beálltával. Csak azt furcsállottam, hogy nem klasszikus "szivató" jellegű volt. Nem mindig a full hideg motornál csinálta. Volt hogy még 70-80 foknál is 1000 felett volt a fordulat.
Csabi2018-12-05 23:13:05 // 113411
Nincs mit. Ha 15perc után is mértél 12V-ot akkor sanszos, hogy üzemmelegen, alapjáraton is leejti a feszültséget bizonyos feltételeknél...
Lörke2018-12-05 23:06:12 // 113410
Köszönöm a tájékoztatást. Végül is hasonló nekem is, csak nekem hosszabb ideig tartotta az alacsony töltést. Mentem vele 10-15 percet, elején, végén néztem. 12 körül. Hosszabb üzemelés (30p) után megint jó volt.
Örülök neki ha ez a magyarázata és nincs hibája. Csak az is megzavart, hogy az autóvillamosságis sem mondta ezt a lehetőséget. De legalább már rutinból megy a le-felszerelés :D
Mégegyszer köszönöm.
Csabi2018-12-05 22:39:17 // 113409
Igen az más , a hűtés hatékonyság miatt zárja a zsalukat, de a

"a páraérzékelő meg ki kellene nyissa a zsalut." -t nem értem, miért kellene?
A klíma miatt nem lesz pára...
Csabi2018-12-05 22:35:12 // 113408
Megspórolhattál volna egy leszerelést ha elöbb kérdezel, mert teljesen normális. Indítás után nem tölt rögtön a generátor,hanem kicsit "dolgoztatja" az akksit. 11,5-6V -ig is leengedi a rendszer feszültségét, aztán 12Vkörül megtartja,majd felemeli az üzemi szintre 14,2-3V-ra. Persze ez sok mindentől függ, ha bekapcsolsz közben nagyfogyasztókat mint pl ablakfűtés, klíma, akkor "kapcsol" a töltés...Nem tudom ezt lehet e nevezni intelligens töltésrendszernek...De valahogy így működik, figyelgetem egy ideje.
Csináltam egy videót amin jól látszik a jelenség.
Indítás után a pár másodperc lemaradt, de jól látható ahogy leejti a feszültséget, majd a video közepe táján elkezdi feleemelni. (Az alapjáratot közben 1100ra emeli, ezt főleg hidegben csinálja, ami tök jó dolog mert eltűnik minden rezgés, vibráció, biztos jobb a kettőstömegűnek is)
Jah és csak 2.0-ra igaz...
Liquid2018-12-05 21:25:38 // 113407
ezt nem próbáltam így, de emlékeim szerint egyből lőtt, MES-ben kikapcsoltam
Piritu - 1.000.0002018-12-05 21:21:56 // 113406
Érdemes kipróbálni, hátha a 159-nél is működik.
Piritu - 1.000.0002018-12-05 21:20:57 // 113405
Így viszont nem kell kikötni :-))
Liquid2018-12-05 21:18:43 // 113404
Amióta kiiktattam a lámpamosót, sokáig elég a lötty :) Irgalmatlan sokat megevett belőle.
Piritu - 1.000.0002018-12-05 21:16:06 // 113403
A múltkor téma volt az lámpamosó kikötése.
A Giuliettánál a héten észrevettem egy érdekes dolgot.
Ha röviden meghúzom (amíg éppen klattyan) az ablakmosó kart elindul mindkét mosó és meg is áll. Gyakorlatilag nem is megy víz sehová.
Ha rögtön ráhúzom újra akkor csak az ablakmosó működik, a lámpamosó nem.
Liquid2018-12-05 20:45:21 // 113402
Az enyém is kapcsolgatja, de nincs vele semmi gond, többet van normál módban, mint belső keringetésen. Szóval értelmesen működik.
Liquid2018-12-05 20:42:58 // 113401
Ha használnád a hátsó ablaktörlőt és nem lenne ratyis az ablak, akkor nem lenne evvel semmi gond :)
Sajna nem tudok érdemben hozzászólni mert nem tdom hogy kell inaktiválni, ha lehet egyáltalán.
Nekem a berlinán nem nagyon van hátsó ablaktörlő, Pandán viszont van ez a funkció és szerintem teljesen jó. Ha aktív az ablaktörlő és tolatsz, akkor kapcsolja a hátsót. Ez szerintem egy teljesen jó dolog. Mondjuk én betegesen törölgetem és tisztán tartom a hátsó ablakot, mert zavar, ha nem látok ki.
Lörke2018-12-05 20:04:43 // 113400
Sziasztok!
Normális az ha a töltés változó? Új akksit raktam be, mondom azért rámérek.
Alapjáraton 12,2, fordulaton nincs 13. Másnap rámérek, alapjárat 13,5, fordulat 14,2, tehát jó. Következő nap megint csak 12 körül. Közvetlen generátoron mérve szintén.
Generátort levettem, elvittem a szerelőhöz javítani, padon mérve 14,2-4. Számítógépen is nézett vmi görbéket a szaki, nem talált hibát. Azt mondja így felesleges kicserélni fesz-szabályzót, diódasort stb. Beszerelem, alapjáraton 14,1, fordulaton 14. Ma lemérem, alig 12. MES is hasonlót írt, mint a multiméter.
Ez normális? Gondoltam hideg-meleg miatt változik? De volt hogy a meleg garázsban is csak 12 körül volt. Találkozott valaki ilyennel? Döglődik a generátor? Néha jó, néha nem. Ez lehetséges? Vagy ez valami olasz-japán intelligens töltés? :D
Köszi előre is.
Shadin2018-12-05 19:43:53 // 113399
Bakker tényleg nem lehet az ablaktörlőt kézibe tenni :-(
A páraérzékelőt kikapcsoltam, majd tesztelem, a fényszórómosót pedig beidőzítettem már, így jó...
Shadin2018-12-05 19:01:05 // 113398
Az a része működik rendesen, dugóban belsőre kapcsol és indulás után meg egy kis idő múlva vissza külsőre. De a pályán száguldásnál valamiért a klíma miatt van. Ha túl nagy a kinti és a benti v. beállított hőmérséklet különbség akkor a benti hideget próbálja nem keverni a kintről jövő meleggel. De a páraérzékelő meg ki kellene nyissa a zsalut. Csak ezek nem beszélgetnek egymással :-(
Shadin2018-12-05 18:56:32 // 113397
Ki tudod kapcsolni a klíma ki-be kapcsolgatást. az is bosszant, hogy csak bekapcsolni tudja és ki már nekem kell. De könyörgöm én is látom ha párásodik az ablak :-( Az ablaktörlő meg sima szakaszos módon jobban használható mint automatában. Néha teljes sebességgel tolja pár csepp eső miatt, komolyan, már ég a pofám a lámpánál mikor ezt csinálja és a BMW-s csak bámul. Rendszerint billentenem kell a kapcsolón fel le ha látni akarok, akkor meg rendkívül minek van ha bele kell matatnom. És szopok vele, mert valaki belerendelte és ugye a gyáritól nem térünk el :-(
Csabi2018-12-05 18:43:18 // 113396
Ki lehet kapcsolni. Ez volt az első dolgom a 2.0-nál, hogy kikapcsoltam a páraérzékelőt, és a fényszorómosót.
Az ablaktörlőt nem lehet kikapcsolni, hiába tudja a MES. Továbbra is ugyanolyan idiótán töröl.
Csabi2018-12-05 18:41:14 // 113395
"szagszenzor" kapcsolja belső keringtetésre. Jó esetben csak indokoltan, de anno a 2,4-emnél mindig belsőre rakta, valószínűleg elromlott a szenzor...(mindig benn volt a jel) Ha jó emlékszem 40e lett volna az új, így inkább megtanultam élni nélküle, kikapcsoltam :)
szelod92018-12-05 18:39:08 // 113394
Örülök, hogy nem csak az én nem tudom megtalálni a közös ritmust az ablaktörlővel 😂
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-05 18:33:31 // 113393
A fog sensor= humidity sensor? Vagyis ki tudom kapcsolni azt a hülyeséget? Ha a rain sensort kinyírom, első fokoztaban mit fog csinálni az ablakot helyette. Sima szakaszos módot? Egyébként az eső szenzor 80%-ban jó, olyankor észre sem veszem a jelenlétét, bírnám ha mindig olyan lenne. A maradék 20%-ban vagy túlbuzgóvá válik, vagy már semmit nem látok és meg mindig nem moccan. Emiatt többet piszkálom mint egy buta szakaszos ablaktörlőt.
Atesz1592018-12-05 18:27:02 // 113392
Jogos!
Shadin2018-12-05 18:09:15 // 113391
Patkány többször meg akarta ölni az egész családot Bulgária felé a pályán. Úgy döntött, hogy lezárja a külső levegőt. Csak azt vettem észre, hogy nagyokat pislogok és nem kap oxigént az agyam helye. Oszt kikapcsoltam a belső keringetést és felébredtünk. Nem egyszer szórakozott velem így. Ezt miért csinálja? Mi csinálja? Meleg volt kint, de annyira nem, klíma 24 fokra állítva full auto-ban...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak