Fórum >> Típusok >> 159

WarbiRunner (Gyuri)2019-02-10 19:34:49 // 114740
Győzködni nem kell. Lehet csak nem tudok vezetni :-) Amit 2009-ben próbáltam, 1.9 sw TI, ott az első lendületes kanyarnál ment a feneke, szépen mozgott, akkor tetszett meg. Annak a motorja volt kevés igazából. Lehet csak fiatalabb voltam :-D Vagy a 2.4 egyszerűen rossz súlyeloszlású. Kétszer kanyarodtam eddig négykerékkel csúszva a két év alatt, de az se "jött át". Nem tudtam semmit gépészkedni rajta. Bevette és kész. Lehet az automata is elvesz, a gázreakció pedig biztosan. Hegyeztem már rajta sokat, de sosem lesz az igazi. Nem jönnek az élmény pillanataok, állandóan csak a nyugi..
droberto2019-02-10 18:28:01 // 114739
A 159-el is érzed a határokat, csak ott bátrabbnak kell lenned. :) Persze az igaz, hogy kevesebb az a szituáció/útviszony az ahol, el lehet/érdemes érni, mert olyan brutális a sebeség, hogy hibázva nem lenne hely összeszedni.
De ezt ne hozzuk már fel hibának.
A Viper-es példát azért írtam csak, hogy simán lehet úgy fordulni vele, mint egyes "bénább" futóművű super sport kocsival.
Miért kapcsolnád ki az elektronikát? Egyrészt tökre jól van hangolva, igazán engedékeny, szinte észre se veszed a működését (pedig azért biztos nagyon sokat tesz hozzá, hogy jól adja ki), másrészt az első megcsúszáskor úgy is visszakapcsol.
A havas jeges bohóckodás, az tényleg nem neki való. Ahhoz nehéz. Még egy jóízűt kézifékezni se lehet vele. Viszont ez valljuk be, nem is áll jól neki. Aki ezt keresi a 159-be, az rossz helyen jár. Egyéb útviszonyok között pedig, ahogy írtam is, egy zseni. Én külön élvezni szoktam télvíz előtt, hogy nem rakom még fel a téli gumit. No ekkor kb jön az a határ tartomány mint a 45-46-nál nyáron. Magyarul nem kell 200-al venni a kanyart, hogy gépészkedni kelljen.
Amit meg írsz, hogy gázzal irányítasz azt tényleg tudja - pont ezt csináltuk tegnap Miklóson -, csak meg kell találd a helyet és kellően bátornak kell lenni. Egy idő után rá lehet azért érezni erre. Nagy sebességgel mész (mondjuk egy 90°-os kanyarban) kezd fordulni a hátulja. Ha még gyorsabban, 4 kerékkel csúszik. Pl itt jobbra kis ívben. A sebességet pontosan sajnos nem tudom megmondani, mert nem volt még bátorságom/időm az órára pillantani, de olyan 75-85 ez a tartomány.
Hosszú íven pedig a gázzal tudod irányítani a fenekét. Pl itt tegnap. A tempó kb itt is 70-80.
Természetesen nem akarlak győzködni, te érzed és tudod.
Csak ne ez legyen már a köztudatban, hogy az 59 túl steril és nem is Alfa, mert ez nem igaz.
Amit írsz meg olyan, mintha az ömlengősnek tűnő bemutatkozó soraimat másoltad volna be. :)
Engem megvett kilóra a típus, benne van az Alfaság (kivéve a motor, de én azt is imádom), és tudja azt, amit egy modern biztonságos autó. Elférünk, nagy a csomija, dinamikusan alakítható. A design már csak a hab a tortán.
Jelenleg - még mindig - (sajnos) nincs olyan típus a piacon, amire lecserélném. És tényleg nincs, nem túlzok. Persze egy Veloce Giulia megvenne, de ott már a berlinasággal kellene kössek egy hatalmas kompromisszumot.

Ja, és természetesen elfogult vagyok.
Ricoe1562019-02-10 17:03:12 // 114738
Sziasztok.
Ma unalmamban megnéztem az ePerben az alvázszámot.
Mit jelent az hogy:

TRIM LEVEL MEDIUM (IT INCLUDES TI) (LL1)
és
ECO KIT 1 Yes (5KQ)

Köszönöm
Szergej2019-02-10 15:30:24 // 114737
Szerintem is. Én is meglepődtem. Itt látni, hogy megéri kannás gázolajat használni. 😂😂
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-10 15:06:41 // 114736
A különbség az, hogy a 146-nál érzed hogy mikor fogja elveszteni a tapadást, a 159-nél a batorságodra van bízva. A 146-nál azonnal tudsz korrigálni, a 159-nél lesz ami lesz. Kipróbáltam csúszós úton. Drasztikus a különbség a két autó között ebben. A 159 határát nem érzed, és ha elektronika off, akkor meg nem fogod. Úgy száll el, mint egy darab kavics. A 146-ot minden esetben úgy 'dobtam el', hogy 4 kerékkel csúszva még gépészkedtem, ösztönösen. A kanyarsebesség egy dolog, abban nyilván sokkal jobb a 159,de soha nem fog tudni olyat, hogy gázzal megtolom az orrát, majd a gázpedállal hintáztatom az íven. 4 kerékkel csúszva úgy hogy a gázzal szűkítem, eresztem ahogy jól esik. Én nem tudom vele. Bekanyarodik és ennyi :-) A tudását nem becsülöm le, az ereje brutális, de játék az nincs benne. Engem nem motivál a dodge viper :-) A gép - ember összhang kell, és az nekem nincs meg. Ez nem egy próba kör alatt jön, hosszú km-ek alatt. A 159-cel 33e alatt egyetlen pillanatra sem született meg az a csoda, amikor nem vezetek egy tárgyat, hanem összeolvadok vele és kicsit tenyleg az agyamat eldobva 'táncolok' az aszfalton. Ha nem tudod miről beszélek, akkor Neked sem volt ez még meg :-) Ha tudod, akkor meg tudod, hogy AZ az élményautózás. Amikor a végén fogalmad sincs, hogy ezt hogy csináltad, de eszméletlen baromi jó volt. És kicsit leizzadsz, hogy basszus még túl is élted :-) Ilyet direkt nem. lehet, és nem a lóerőkön vagy a lengőkarokon múlik. Nem tudom mi kell hozzá. Talán direktség és balansz. Amikor egy ilyen pillanat megvan, tudod mennyire tojom le, hogy adagolós dízellel volt meg? Teljesen. :-) Minden lelassul, és a végére elönt az adrenalin. Pont olyan, mint egy jó pörgős Salsa rueda :-)
A biztonság, a gyorsaság más, hétköznapi dimenziók. Persze, jó autó a 159, még nem adtam. fel, hogy egyszer 'táncolunk'.
droberto2019-02-10 14:32:18 // 114735
Zseniális:
maestro842019-02-10 14:29:31 // 114734
Sziasztok! Pár hete rendkívül kedvező áron vettem egy 2.2 JTS-t . Műszakilag tudtuk, hogy nem 100-as az autó, de a betervezett javításokkal együtt is úgy jött ki a matek, hogy nem volt szabad otthagyni.

Gépre téve P0016 hibakódot olvastunk ki, amit a fórumok tanulsága szerint a nagy többségnek a vezérlés cseréje oldott meg. Valaki szerint van egy kis lánc hangja az autómnak, én nem vettem észre. A kód törlése után rövidesen visszajött az EML, azóta gépre nem került, de valószínű, hogy megint ezt a kódot olvasnánk ki. A hibás fő- és vezérműtengely jeladók is ezt a hibát szokták bedobni, vagy mást? Csak akkor ugranék neki a vezérléscserének, ha minden mást ki tudok zárni. A picit hosszabb indítózáson kívül más gondja nincs a motornak, a gázreakciót megfelelőnek érzem.

A teknőben lévő hőfok mérő néha jó, néha nem (a szintjelző működik). Külföldi fórumon olvastam, hogy lehet valahogy javítani, van valakinek közületek tapasztalata ezzel?

A kormányszervó alapjáraton is hangos volt, amit megszüntetett a tartály- és olajcsere (zöld). Viszont néha még mindig csinál olyat, hogy alapjáraton gurulásnál elmegy a szervó rásegítés és a végállásban a kelleténél nagyobb hangja van. A vastagabb piros olaj javíthatna ezen, vagy mindenképpen pumpa csere lesz belőle szerintetek?
droberto2019-02-10 14:17:32 // 114733
Hát ezek parádés értékek. :)
Shadin2019-02-10 14:16:21 // 114732
droberto2019-02-10 14:06:57 // 114731
Nem baj, hogy megteszem? :)

Teljesen fordítva gondolkodsz, mint én.

- Nekem a családom után a legjobb érzés, hogy álmaim kocsija minden nap tisztán és bevetésre készen áll a garázsban. (Tudom ez nálam valamiféle betegség. :)) Letojom, hogy lassan 1/6 annyit ér, mint amennyiben van. Szinte nem is használom, heti egyszer kijövök vele vásárolni, ügyeket intézni. Ősztől tavaszig megyek vele 3-4000 km-t, nyáron pedig szintén ennyit. De az a 6-8k km. Áhhhh (libaőr)
Az állapotát természetesen folyamatosan igyekszem javítani. Jónéhány paramétere sokkal jobb mint a gyári 0 km-es.
- Tegnap mentem a Zoli 145-ösével, mert már kezdem unni ezt nem is Alfa futóműve van a 159-nek dumát.
Nagyjából ismerem a helyzetet, csak frissítettem az emlékeimet.
A konklúzióm a következő. Tökéletesen ugyanúgy agilis és Alfa a 159, mint a 46. Annyi a különbség, hogy kanyarban (körforgóban) nem 60-nál veszti el a tapadását, hanem 80-nál. Nem véletlen nem tudott leszakadni néhány éve egy Dodge Viper a szekszárdi körforgókba. Sőt. Csak nyomni kell a gázt. Az, ahogy kanyarban viselkedik egy ZSENI. Persze ehhez gumi is kell.
Próbáld csak ki. A Q4 ugyanilyen, csak a feneke jobban kontroll alatt marad.
Nyilván nagyobb a tömege és a tapadása, aminek szűk fordulókban, kigyorsításoknál van némi hátránya a kicsi alfával szemben, de ott ahol a 45-46 már rég elszáll az 59-el még vígan lepadlózod neki.
- Természetesen bohóckodásra, élménykocsizásra a picike megfelelőbb, de csak TS-el vagy boxerrel. Az benzinnel az igazi. A hétköznapokon viszont nagy előny a rengeteg tartaléka ami van az 59-nek. Ha meg moose tesztet akarok csinálni vele sávváltáskor, körfógóban, akkor azt csinálom.
- Mi az a km mennyiség ami felett, már kell a túrakocsi? Nem kényelmesebb és biztonságosabb az 59 kirándulni? Vagy a nagy csomagtér, jól pakolhatóság kell. Mert ebben tényleg gyenge a berlina.
- Mi lenne ha Ghibli-d vagy Quatroporte-éd lenne? Azt se szeretnéd ezek szerint?
Roll19832019-02-10 13:25:57 // 114729
:D :D :D
Shadin2019-02-10 13:04:30 // 114728
Nyugalomban fo.tam össze magam...
Szergej2019-02-10 12:51:19 // 114727
Megnéztem a korrekciós értékeket hidegen. Szerintem teljesen rendben vannak.
RomeoOne2019-02-10 12:43:52 // 114726
Én azért króm bevonatos műanyagoknak nem mernék nekimenni vele. Én a kipufogóvéget szoktam vele pucolni. blog
Macccy2019-02-10 11:05:44 // 114725
Mert nem használod az autót :DD

https://www.youtube.com/watch?v=yymHZXMMtzM

**az a drifter Q4 is denagyonszép
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-10 10:54:59 // 114724
No én extra füstöt se figyeltem még, de lehet én vagyok figyelmetlen :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-10 10:53:49 // 114723
Gond, az semmi :-D A 159 sehogy sem nőtt hozzám. Értékelem, csodálom, de amint visszaülök a 146-ba azonnal tudom, hogy mi hiányzik. Tényleg kényelmes, nyugis, gyors és halk túraautó, ilyen jellegű élményt ad bőven, nem kell jobb.. Fél év városozás alatt is adta a luxust, a kényelmet, meg lehet szokni, nincs panasz. A családom imádja, ők bírnák napi szinten is. De ha valamelyiket eladnám, az a mostani felállásban 100% hogy a 159 lenne. Utazunk, de jelenleg nem sokat. Én pesten tavaly nyár eleje óta nem jártam. Egy lengyel utam volt, ahova amúgy vittek volna, ha fel nem ajánlom az autómat. Visszamenőleg két családi utazás volt amire a 146-tal mentünk végül. Egy Selénia Rally (oda a régi autó kell) és egy a Bihar hegységbe. A 159 nem tudott volna oda bemenni ahol sátoroztunk. Jön a május, újabb Selénia, immár 5-en. Szerinted melyik autó marad itthon (ha minden a tervek szerint megy)? A 159. PÁrszor leugrunk vele Csengerbe, 5-10 percet faragok a szokásos időimből és ennyi. Érezni továbbra sem érzem az autót, nem tudok eggyé olvadni vele, utas vagyok egy nagy tudású valamiben, amit végtelenül tisztelek és közben gyönyörködöm benne, mert mindene szép ez tény. De az elmúlt évben ha őszintén fel kéne sorolnom, hogy melyik autóval kanyarodtam egy igazi odab..ós adrenalinfröccsös necceset, ami után kezem lábam remegett, az továbbra is a 146. Mert az beszélget velem, érezteti a határait és végtelenül jó móka vele játszani akkor is, ha közben 10-zel lassabb vagyok. Szerintem ez az ok amiért minden áron az utódját keresem. Amibe minden nap, ovi, isi körre is beülhetek és érzem, hogy jót játszunk. A 159 olyan, mint egy süketszobában profi hifin zenét hallgatni. Én egyelőre tépni akarom a húrokat élőben, én akarom csinálni a zenét. :-DD
Magamnak is egy meghasonlás, hogy ott az álomautó a fedél alatt és rohadtul nem láncol magához. Gyönyörű, csoda.. de.. mindig ott a de. Lehet hogy fikció amire vágyok és nincs olyan autó ami minden nap használható, elmegy a hóban, a kavicson, közben él a kezem alatt és nem steril mint egy oxigénsátor. Ennyi. Lehet belekötni :-D
Macccy2019-02-10 10:41:32 // 114722
Nekem se szép ami kijön a regenerálás első perceiben, amikor lenyomom a gyorsulós pedált :) Sajnos a kékesszürke füst az ilyen. Viszont ez max 2 perc lehet, utána már kevesebb világos füst, aztán már az se látszik. Nagyon ez nem is zavarná a látóidegeket, ha nem a városba érve nyomná be. Kifigyeltem már, hogy ha átmegyek Érdre (az ilyen 8-10 kilométer) és rácsapatok odáig az M6 -os szakaszra, ott már ilyen 60 fokos a víz, ő meg mondjuk szeretne regenerálni, a pálya miatt azt hiszi ez most jó ötlet és betolja. Na aztán papó ugye lekanyarodik a pályáról és be is megy Érd főutcájára, viszi be a szmókot ...
Nem gond nénike, tessék nagyokat sóhajtani! :D
Macccy2019-02-10 10:32:07 // 114721
Köszi, csak picit reméltem, hogy nem "fogkrém". :) Nem tudom mitől lett ilyen foltos, homályos, mintha vízkő meg valami más retek nyomot hagyott volna rajta. Pedig só nemsok volt most.
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-10 10:31:40 // 114720
Ezt mondom én is, a turbónál kijut az olaj és azt elégeti. Látnátok néha a debreceni Eu5-ös buszokat. Szerintem regenerálnak olyankor, de némelyik mintha felgyújtották volna úgy füstöl kékes szürkésen.
Macccy2019-02-10 10:28:50 // 114719
Az másik szag lehet. Ez amiről "regen-szag" címen itt beszélek, ez égett motorolaj szag, már egy kis mennyiség is büdös tud lenni, csak nyilván rövidebb ideig. Turbó mellől, körbe a ccv-ből, tökmindegy, valamennyi kék átjut. És ez nemhogy nem Macccy egyedi, vagy nem 1.9 egyedi, de másik viszonylag új turbódízel autó mögött haladva a városban is megcsapott már ez a szag. Amelyik zabálja az olajat, annál sokkal büdösebb és az mindig kéken is füstöl.

Tavasszal ha könnyen le tudom szedni a csövet, ránézek a turbóra, megrángatom a tengelyét, ha nagyon bever, lehet meg rá kell újítani, de nemhiszem.
Don Gombóc2019-02-10 07:39:57 // 114718
Nálam is van szaga, és a kipufogó is zizeg hörög motorféknél, mivel akkor is kapja az anyagot. És mindig leállás, vagy garázsba állás előtt kezdi a dög, hogy idegeljen. Nem is értem miért nem jelez minden degenerálást a műszerfalon, azt meg pláne nem hogy miért nincs egy gombnyomásra történő regenre lehetőség. Felbasz amikor egy tempós 150 200 km-es út végén a garázs ajtónál kezd el mókázni. :-)
RomeoOne2019-02-10 00:09:38 // 114716
Akkor lehet nem ugyanarról a szagról beszélünk. Én nagyon ritkán érzem egyébként az utastérben.
droberto2019-02-10 00:06:42 // 114715
Ebben az esetben az szerintem mindegy, hogy hol van. Sőt ha előrébb is izzik, még inkább bekeveredik a kabinba.
A kipufogoból is jön a bűz, de én konkrétan égett szagot érzek.
RomeoOne2019-02-09 23:48:13 // 114714
Gondolod? Mert az enyémnek is olyan szaga van és ugye annak nem ott van a DPF-je meg határozottan a kipufogóból jön.
droberto2019-02-09 23:36:50 // 114713
A szag forrása inkább szerintem a DPF csövének külsején levő anyagok elégése:

(A hámló bevonat egy sikertelen, extrém házi regen nyomait mutatja. Azóta a bevonat helyreállításra került.)
droberto2019-02-09 23:35:00 // 114712
A befecskendezők állapotáról elég jól tudsz tájékozódni a egy hidegkorrekciós vizsgálattal. Az értékek 3-5 mg/i fölött ne legyenek többek abszolútértékben.
droberto2019-02-09 23:34:50 // 114711
Ha csak matt, sima polír, vagy max króm polír paszta. Ha felhólyagosodott ecetes olló.
droberto2019-02-09 23:34:47 // 114710
Nem értem, hogy mi a gondod? Anno mondtuk, hogy az 59 nem városba való a 2.4 mégúgyse. Persze tudom, hogy kényszer volt.
Viszont, biztos jársz kelsz néha az országban munka ügyben, családdal. Ekkor szerintem párja nincs az autódnak. :)
Miért nem a városozásra veszel egy plusz autót. A 46-ot meg vagy eladod, vagy lezsírozva felteszed a padlásra. Az 59-et meg megtartanád GT auzónak.

Én pl.: egy Grandét szeretnék városi játszósnak, de ott van akár a Giulietta. Egyik kisebb másik nagyobb, de mindegyikből van az igényeidnek megfelelő motorral. Legalábbis szerintem, de ugye nem vagyok a helyedben.
droberto2019-02-09 23:33:31 // 114709
Én-én-én! :)
A legszebb Competitione Rosso-ban.
Szergej2019-02-09 21:57:02 // 114708
Köszi. Egyenlöre akkor hagyom is, ha majd ujra csinálja akkor foglalkozok vele.
RomeoOne2019-02-09 21:43:47 // 114707
(bocs, 111221)
RomeoOne2019-02-09 21:40:40 // 114706
Nem kell sokat foglalkozni vele, látom padlógázas gyorsításra dobta be 3000 felett. Olyankor szokta. Nekem kb. félévente egyszer. Legutóbb vészmódba sem vágta. Egy újraindítás és annyi. (111211-es hozzászólás)
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-09 20:43:10 // 114705
Regeneráláskor utóbefecskendezés van, olyan késői, hogy ne tudjon elégni az égéstérben. A célja az, hogy kijusson a kipufogórendszerbe (a forró turbón keresztül, és akár EGR-en keresztl vissza a szívócsbe..szuper ötlet amúgy). A katalizátorban ég el, ami előfűti a DPF-et. Így lesz a DPF-ben 650 fok.
Egy része ennek az utóbefecskendezett gázolajnak tényleg kijut a kipufogó szelepeken, egy része "lecsorog" az olajba. Így hígul az olaj minden egyes regeneráláskor és így rontja az olaj kenőképességét drasztikusan. A regen szagot nem tudom, nem éreztem sosem :-D De gondolom akár egy kicsit viseltes turbó tengelyénél szökik el annyi olaj, ami eljut a kipufogóba, elkeveredik a jó kis gázolajos eleggyel, és jó büdösen elég a katalizátorban. Ez csak tipp, de elképzelhető.
FRC2019-02-09 20:08:50 // 114704
Ma egy picit játszottam a fantáziámmal, számomra a 59 egyik legcsúnyább részletén próbáltam finomítani a saját ízlésem szerint.
Ez még csak a próba verzió, van még mit finomítani rajta, de kíváncsi vagyok a ti véleményetekre is!?

Liquid2019-02-09 20:01:39 // 114703
Shadin, Giuntini éreztétek a nyugalmat ti is 159-ben mikor Robi bevette a körforgalmat? :D
Szergej2019-02-09 18:26:27 // 114702
Köszi. Holnap átnézem, hátha látok valami szembetűnő hibát! Ha nem akkor kezdődhet a nyomozás...
fazek2019-02-09 18:22:31 // 114701
Sajnos nem egyedi eset! Nekem az idén már kétszer is bedobta,mindkétszer vészüzemre váltott a kocsi. Csöri elmondása szerint ezt a hibát több minden okozhatja,végig az üzemanyagrendszeren,kezdve a tankban lévő pumpától az injektorokig. Nekem első körben az injektorok lettek bevizsgálva és újrakódolva a kopás mértékéhez. Lekopogom kopp kopp...de azóta nem dobott hibát.
Szergej2019-02-09 17:55:24 // 114700
Nah. Ma produkált egy hibát az autó. Kiolvastam csatolom a képeket. Kitöröltem, mentem dgy kört, de nem jött vissza. Ötlet vkinek? Nyomásszabályzó szelepem kezdeni bexarni? Szűrőt fél éve cseréltem.
Zolibácsi2019-02-09 17:37:03 // 114699
Én is le mostam, aztán autókáztunk eggyett, meg ebéd. Haza utat a M0-on "mindekitlevillogok520d" koronázta meg. 2 solariumos norvég úriember nehezen viselte a 159 - t előttük. Esélyük sem volt....
Macccy2019-02-09 17:14:44 // 114698
Lemostam kicsit a gépet. Na de a Ti tükör és a ködlámpa körüli keret, na meg a scudetto melletti két krómfestett bajusz, ezeken kicsit látszik a tél nyoma. Gondolom a tél, mert ősszel még nem volt ennyire pöttyös foltos, főleg a tükrök voltak szépek. Ezeket kromofágon és az aquafresh fogkrémen kívül mivel lehet úgy megpucolni, hogy a fényezés (bajuszon krómfestés) ne sérüljön? Tél végén mivel szoktátok ezeket visszatörölni?
Smith2019-02-09 16:02:12 // 114697
Továbbra sem értem, hogy a kenőanyag hogyan és a motor melyik pontján keveredik össze az üzemanyaggal. Kiváncsi vagyok :)

Az meg, hogy a "regen-szag" hol keletkezik, azt sem tudom.
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-09 11:31:51 // 114696
Én még sose éreztem szagot, pedig volt olyan, hogy regen közben kiszálltam, csomagot vettem ki a csomagtartóból (és nem állítottam le, mentem tovább). Semmi szaga nem volt akkor sem, inkáb csak feltűnően meleg volt az autó mögött. Pár száz regeneráción túl vagyok már, sosem éreztem szagot :-)
Egyébként a 159 hajlamos szinte minden kinti szagot bevezetni az utastérbe, nem tudom miért. Reggelente feltűnő nagyon. A 159-cel lényegében belső keringetésen lehet csak elviselni a reggeli sorban állást. A 146-ban meg semmi nem érződik. Megszokásból belsőkeringetésre rakom azt is, de van hogy elfelejtem, és nincs büdös. Ezt csak azért, ha büdös lenne a regen, akkor érezném :-) Lehet szoftveresen szagtalanították a végére :-D
Giuntini2019-02-09 08:40:08 // 114695
Én is azt hittem először kkm függő! De nem! 10 perc, és végez.
Macccy2019-02-09 08:22:43 // 114694
Pedig van szag, több-kevesebb félig elégett olaj bejut a szűrőbe (ezért fontos az alacsony hamutartalom) és mikor a pokol kénköves tüze belobban átlag 650 °C fokkal (néztem, nálad is annyi) azért az megk*rja az olajat. Az meg kicsit büdös. De olajmennyiség függő, hogy ez meddig szagos, nálam a regenerálás első 3-4-5 perceiben érződik szerintem, ha megállok vagy lassan csorgok.
Apropó első percek, amíg nem néztem az OBD statisztikákat, nem is tudtam, hogy a regenerálás folyamata átlag 10 perc ...?! Wao Mindig azt hittem vége is van olyan 6-8 percnél. :)
alfa159d2019-02-09 05:42:41 // 114693
Sziasztok!

Eladó Alfa Romeo 159 SW 2,4 JTDM

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_2_4_jtd_20v_sportiva_automata-13727685
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-08 21:50:31 // 114692
Nekem sosem volt semmilyen szag regeneráláskor. Kicsit eltompul a hangja és leesik a turbónyomás.
Alapjáraton amúgy nem szerencsés regeneráltatni, olyankor nagyon kretén előtöltéssel és mennyiségekkel dolgozik. Szerintem olyankor hígul legtöbbet az olaj. A gyerekek jót röhögtek ezen, amikor rákezdett néha a regen-re és próbáltam olyan utcákat keresni, ahol nincs lámpa, nem kell megállni. Az elém keveredő autósokkal előszeretettel beszélgettem "meg ne állj, menj menj menj, átférsz', ilyesmik :-DD
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-08 21:40:27 // 114691
Csak abba gondolj bele, hogy minden egyes regenerálás olajhígulással jár a DPF melegítésének módja miatt (utóbefecskendezés). A regenerálás pedig lényegében üzemórás. Autópályán elmész 700km-t is városban pedig 200-at két regen között.
Vegyes, inkább országúti használat mellett (500km regen) cseréljünk mondjuk 20e-nként olajat, mert hígul, degradálódik. Városban 8e km után lép fel ugyanaz a hígulás. Egyébként egy idő után a szinten is megfigyelhető, és az olajdegradáció % is mutatja az ECU-ban. Meg lehet adni az extra odafigyelést, lehet olajat ledobálni nyolcezrenként, dpf kiégetős köröket futni visszahűtéssel (!), esetleg néha még egr és turbógeometria tisztítást beiktatni. Ezekkel kikerülhető a baj biztosan. Én eddig is minden tőlem telhetőt megtettem, hogy a fentiek szerint óvjam a motort
Regen körök, nem terhelve, visszahűtve. 11700km után cseréltem az olajat, pont ezért az egy évhez igazodtam, nem a 15e km-hez akkor is, ha pár hónapról van szó.
De valahol a józan eszem azt mondja, hogy a levest ne villával együk már :-DD

Alapvetően a 2.4 motor egy tartós, jó blokk, mint minden jtd. Nem véletlen, hogy pl hajómotorként is össze lehet futni vele. És nem véletlen, hogy sokan kiirogatják a dpf-et. Ez is megoldás, lehet én vagyok hülye, hogy én ezt nem szeretném meglépni.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak