Tire Reviews:
Michelin Pilot Sport 4
Michelin Pilot Sport 4 S
Continental Sport Contact 6
Pirelli P Zero
Pirelli P Zero Nero GT
Bridgestone Potenza RE050A
Uniroyal Rainsport 3
droberto2019-03-06 12:13:37 // 115440
Macccy2019-03-06 12:07:48 // 115439
Kedvesek vagytok srácok, de az árukeresőig meg a google túrásig jó vagyok, majdnem fekete öves ;))) Én a .. hogyismondjam, okos forrásokra, importőr haverra, mágusra, kamionos Zsocára gondoltam, néha akadnak ilyen szálak. De ha nem hát nem. Akkor még mindig az itteni Bridgestone S001 a nyerő 49 ezer plusz szerelésért.
RomeoOne2019-03-06 12:03:19 // 115438
Ha Pirelli, akkor én ezt sem hagynám ki. Sztem jobb, mint a Nero GT, bár nem tudom milyen viszonyban van a Corsa-val. Sokat elmond azért, hogy N1 jelzése van. És nem XL-es (bár ez nem sokat számít).
Pirelli P Zero
Pirelli P Zero
Liquid2019-03-06 12:00:46 // 115437
berendeltem újra a Rainsport 3-at, ezúttal gyári méretben
droberto2019-03-06 11:52:40 // 115436
Szia!
Elvégeztem neked a kutatómunkát. :)
Itt van az öt prémiummárka gyári méretű kínálata.
Nekem a Bridgestone RE50A nagyon bejött, de lehet, hogy jövőre CSC6 vagy valamelyik szuper Michelin Pilot Sport lesz. Nálam a tapadás mellett a tartósság, és öregedési hajlam lesz a mérvadó, mivel meglehetősen keveset megyek.
Ha nagyon akarsz okoskodni, és esetleg tudsz eurót középárfolyamon, rendelj Ausztriából, ott talán kicsivel még olcsóbb.
Tirendo.at
S001
148€
Elvégeztem neked a kutatómunkát. :)
Itt van az öt prémiummárka gyári méretű kínálata.
Nekem a Bridgestone RE50A nagyon bejött, de lehet, hogy jövőre CSC6 vagy valamelyik szuper Michelin Pilot Sport lesz. Nálam a tapadás mellett a tartósság, és öregedési hajlam lesz a mérvadó, mivel meglehetősen keveset megyek.
Ha nagyon akarsz okoskodni, és esetleg tudsz eurót középárfolyamon, rendelj Ausztriából, ott talán kicsivel még olcsóbb.
Tirendo.at
S001
148€
RomeoOne2019-03-06 11:44:07 // 115435
A Giuliás példa szerintem pont jó volt, mert megvan a márka analógia (Alfa Romeo/Michelin), megvan a típus analógia is (Giulia/Primacy3(?)), a többi jelzés meg már ez után jön. Mindegy is, nem ez a lényeg.
Ha azt mondod, hogy nem volt más eltérés, hát elhiszem. Lehet, hogy a Michelin nem tünteti fel, bár fel szokták. Én 2016 tavaszán Dunlop Wintersport 3D téligumikkal vettem a kocsit, azon pl rajta volt az AO jelzés és 14 volt a DOT vége. Nem is volt elkopva, de cserébe jó szar volt, inkább el is adtam.
Ha azt mondod, hogy nem volt más eltérés, hát elhiszem. Lehet, hogy a Michelin nem tünteti fel, bár fel szokták. Én 2016 tavaszán Dunlop Wintersport 3D téligumikkal vettem a kocsit, azon pl rajta volt az AO jelzés és 14 volt a DOT vége. Nem is volt elkopva, de cserébe jó szar volt, inkább el is adtam.
RomeoOne2019-03-06 11:28:53 // 115434
Beírod árukeresőbe és megnézed, hogy hol a legolcsóbb. Mondjuk a legolcsóbbak valószínűleg nem friss DOT-osak lesznek, de azért nem is 3-4 évesek. Sokkal több mindent nem tudsz tenni.
Zolibácsi2019-03-06 11:22:48 // 115433
https://auto.jofogas.hu/budapest/Bridgestone_245_40_R19_Uj_nyari_gumi_4db_89795436.htm
Macccy2019-03-06 11:16:20 // 115432
Sziasztok,
Ahogy én látom, 3-4 éves gumit már nem szívesen veszek meg újként (árcsökkenve se nagyon) és ezek a DOT13-as Pirelli PZERO -k már két éve amikor az autót vettem, akkor le lettek húzva nagyon a vizuális átvizsgáláson, szárazság, apró repedések, kopottság. A fehérvári FIAT akkor azt is hozzátette, hogy "ez a Pirelli sajnos nem öregszik szépen". A témához ennyit fűznék csak hozzá, ideológiát nem.
...
.
Nekem igazából vásárlással kellene segítség: kettő prémium márkájú gumiabroncsot szeretnék venni, nyilván minél alacsonyabb áron. Elöl már két szezont futottak a BRIDGESTONE Potenza S001 -esek, szerintem jók, nincs panasz. Ahol néztem, most kedvesen is kb. 50 ezer Forint darabja. Tudom tudom legyen pénz banánra, de az nem baj, ha a banán akciós! ;)
A prémiumból azért nem akarok engedni, mert gyűjtöttem infókat illetve tegnap végeztem egy netes kutatást is az egyik ígéretes kis márkára: brit-kínai Davanti gumiabroncs 30 /db áron, ígéretes, csendes, tapadás sem rossz, viszont sok vélemény alapján durván a 40-50% -át tudja futni kilométerben egy prémiumnak, mielőtt lekopik. Így viszont már hosszabb távra nem éri meg a 63% -os árat, szimpla matek.
Szóval tudtok jóáras prémium beszerzési forrást? Én a Bridgestone S001 -et tudom 19" méretben 50 /db.
Ahogy én látom, 3-4 éves gumit már nem szívesen veszek meg újként (árcsökkenve se nagyon) és ezek a DOT13-as Pirelli PZERO -k már két éve amikor az autót vettem, akkor le lettek húzva nagyon a vizuális átvizsgáláson, szárazság, apró repedések, kopottság. A fehérvári FIAT akkor azt is hozzátette, hogy "ez a Pirelli sajnos nem öregszik szépen". A témához ennyit fűznék csak hozzá, ideológiát nem.
...
.
Nekem igazából vásárlással kellene segítség: kettő prémium márkájú gumiabroncsot szeretnék venni, nyilván minél alacsonyabb áron. Elöl már két szezont futottak a BRIDGESTONE Potenza S001 -esek, szerintem jók, nincs panasz. Ahol néztem, most kedvesen is kb. 50 ezer Forint darabja. Tudom tudom legyen pénz banánra, de az nem baj, ha a banán akciós! ;)
A prémiumból azért nem akarok engedni, mert gyűjtöttem infókat illetve tegnap végeztem egy netes kutatást is az egyik ígéretes kis márkára: brit-kínai Davanti gumiabroncs 30 /db áron, ígéretes, csendes, tapadás sem rossz, viszont sok vélemény alapján durván a 40-50% -át tudja futni kilométerben egy prémiumnak, mielőtt lekopik. Így viszont már hosszabb távra nem éri meg a 63% -os árat, szimpla matek.
Szóval tudtok jóáras prémium beszerzési forrást? Én a Bridgestone S001 -et tudom 19" méretben 50 /db.
Angelo2019-03-06 10:25:54 // 115431
Én is Pirelli Pzero Nero Gt-ben gondolkodom...van itt közülünk vki, aki vett 225/50/r17-es méretben?
Érdekelne, hogy honnan sikerült beszerezni?
Elég érdekesek ezek a gumiportálok....nehéz kiigazodni az árakon(terhelési és egyéb mutatókban is azonos gumi tök eltérő áron)
Érdekelne, hogy honnan sikerült beszerezni?
Elég érdekesek ezek a gumiportálok....nehéz kiigazodni az árakon(terhelési és egyéb mutatókban is azonos gumi tök eltérő áron)
cscs2019-03-06 08:42:13 // 115430
wow. asszem nincs több kérdésem. :D
Giuntini2019-03-06 08:21:18 // 115429
Én ezért szeretem a Michelint. A legkevésbé ezen érződik az elöregedés. Az olcsóbb Pirelli gumik például rendkívül gyorsan öregszenek. A tartóssági vonalon is nem véletlen, hogy a Michelin szerepel az élen. Összetételben valamit jobban tudnak.
Zolibácsi2019-03-06 06:14:42 // 115428
Vissza utalták a pénzt, miután leirtam a problémákat. Persze angolul kellett.
Piritu - 1.000.0002019-03-05 21:59:49 // 115427
Ugyan az volt.
A gumis eleve úgy kezdte hogy ezzel tuti kevesebbet fogsz menni. Aztán végigbogarásztuk hogy találunk-e valamit. A DOT számon kívül nem volt különbség.
A Giuliás példát pont nem jó, ott a QV jelöli az 510 lovat, a 2,2D meg a másikat.
Akkor mutatná a példád jól a gumis esetet ha ma veszel egy QV-t ami 510 lovas aztán fél év múlva egyet QV felirattal a seggén ami csak 200 lovas.
A gumis eleve úgy kezdte hogy ezzel tuti kevesebbet fogsz menni. Aztán végigbogarásztuk hogy találunk-e valamit. A DOT számon kívül nem volt különbség.
A Giuliás példát pont nem jó, ott a QV jelöli az 510 lovat, a 2,2D meg a másikat.
Akkor mutatná a példád jól a gumis esetet ha ma veszel egy QV-t ami 510 lovas aztán fél év múlva egyet QV felirattal a seggén ami csak 200 lovas.
RomeoOne2019-03-05 21:45:03 // 115426
De nem ugyanaz :DDD
Ott van az oldalán a forrasr által linkelt táblázat szerinti jelölés.
Azért, mert ugyanaz a gyártó meg a típus, vannak további jelölések is. Giuliából is csak a QV jelölésű 510 lovas, nem a gyártó összeesküvés elmélete, ha 2.2D-t vesz a user és nem érzi benne twin-turbo V6 erejét :DDD
Ott van az oldalán a forrasr által linkelt táblázat szerinti jelölés.
Azért, mert ugyanaz a gyártó meg a típus, vannak további jelölések is. Giuliából is csak a QV jelölésű 510 lovas, nem a gyártó összeesküvés elmélete, ha 2.2D-t vesz a user és nem érzi benne twin-turbo V6 erejét :DDD
Piritu - 1.000.0002019-03-05 21:37:53 // 115425
"De ez nem jelent semmilyen összeesküvés elméletet." - de igen.
Ha ugyan az a név és típus szerepel mindkét gumi oldalán és mégse egyformák, akkor ott valakit átkúrnak/-tak.
Miért nem más a típusa az első szereltnek? Később meg adják nyugodtan drágábban majd én eldöntöm hogy melyiket akarom venni. Az nem normális hogy bevált egy gumi aztán veszek egy "ugyan olyat" és nem azt kapom.
(A kopáson kívül más különbséget nem tapasztaltam.)
Ha ugyan az a név és típus szerepel mindkét gumi oldalán és mégse egyformák, akkor ott valakit átkúrnak/-tak.
Miért nem más a típusa az első szereltnek? Később meg adják nyugodtan drágábban majd én eldöntöm hogy melyiket akarom venni. Az nem normális hogy bevált egy gumi aztán veszek egy "ugyan olyat" és nem azt kapom.
(A kopáson kívül más különbséget nem tapasztaltam.)
RomeoOne2019-03-05 21:29:28 // 115424
És a QV gyári gumija elfutott 50 ezer km-t? :DDD
RomeoOne2019-03-05 21:28:31 // 115423
Ez kicsit más téma, mint amiről eddig szó volt, de két részre bontanám.
1. Amikor azt mondtam, hogy változtatják a keveréket idővel, ott pont az ellenkezőjére gondoltam. Idővel beleteszik az újabb fejlesztéseket és jobb lesz, nem rosszabb.
2. Ezt én is hallottam már, hogy a gyári szerelésű abroncsok többet futnak, mint a később vásároltak. De ez nem jelent semmilyen összeesküvés elméletet. Egy abroncs, ha jól tapad, akkor jobban kopik, ha nem tapad olyan jól, akkor meg nem kopik annyira. Vagy ha jobban tapad és nem is kopik annyira, akkor nyilván jobb az anyaga és lényegesen drágább. Semmi meglepő nincs abban, ha egy autógyár több millió euro értékben abroncsokat rendel, akkor nagy tételben tudnak kedvezményt adni vagy ugyanazért az árért jobb abroncsot is tudnak adni. Ha tényleg jobb a gyári (az hogy többet fut, amint fentebb írtam, látható, hogy nem feltétlenül jelenti, hogy jobb), akkor az utólag vásárolva is drágább lesz, mint ugyanazon a néven futó nem gyári szerelésű abroncs.
1. Amikor azt mondtam, hogy változtatják a keveréket idővel, ott pont az ellenkezőjére gondoltam. Idővel beleteszik az újabb fejlesztéseket és jobb lesz, nem rosszabb.
2. Ezt én is hallottam már, hogy a gyári szerelésű abroncsok többet futnak, mint a később vásároltak. De ez nem jelent semmilyen összeesküvés elméletet. Egy abroncs, ha jól tapad, akkor jobban kopik, ha nem tapad olyan jól, akkor meg nem kopik annyira. Vagy ha jobban tapad és nem is kopik annyira, akkor nyilván jobb az anyaga és lényegesen drágább. Semmi meglepő nincs abban, ha egy autógyár több millió euro értékben abroncsokat rendel, akkor nagy tételben tudnak kedvezményt adni vagy ugyanazért az árért jobb abroncsot is tudnak adni. Ha tényleg jobb a gyári (az hogy többet fut, amint fentebb írtam, látható, hogy nem feltétlenül jelenti, hogy jobb), akkor az utólag vásárolva is drágább lesz, mint ugyanazon a néven futó nem gyári szerelésű abroncs.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-03-05 20:43:33 // 115422
Ez sajnos így van
Piritu - 1.000.0002019-03-05 20:36:05 // 115421
Tehát igaz az összeesküvés elmélet...
forrasr2019-03-05 20:10:53 // 115420
Continental szerint van gyári AR-azaz Alfa Romeo első szerelt gumi is: https://www.continental.hu/car/why-continental/original-equipment/oe-keys-for-original-equipment-tyres
forrasr2019-03-05 20:09:35 // 115419
https://bhpgumi.hu/gumiabroncs-specialis-jelolesek
Piritu - 1.000.0002019-03-05 19:21:31 // 115418
A feleségem OFF-ján is mindig a felkeményedés miatt cserélünk. Nappal kint áll a parkolóban. 4-5 év és olyan kemény lesz még az amúgy elég puha Nokian is hogy nem tudom belenyomni a körmömet.
Piritu - 1.000.0002019-03-05 19:17:54 // 115417
Talán valamelyik Égéstér adásban volt szó hogy az OFF hárombetűs gyártónál gyári cikkszám alapján lehet venni "eredeti" gumit a márkakereskedésben. Még talán a jelölését is mondták.
'''''2019-03-05 19:11:19 // 115416
Én tavaly vettem asszonyéra új gumit mert a régi 5 évesen felkeményedett.Vizes úton rohadtul csúszott.
QV-nél is nagyon érződött már egy minimális kopás is.
Osztom Piritu véleményét gumi ügyben egyébként.Gyári gumik nálam is sokkal tovább bírták mint akár ugyan az a boltból.Gumisom is ezt állítja.Ezért szereztem most a Giuliettára új Giuról levett új gumit.
QV-nél is nagyon érződött már egy minimális kopás is.
Osztom Piritu véleményét gumi ügyben egyébként.Gyári gumik nálam is sokkal tovább bírták mint akár ugyan az a boltból.Gumisom is ezt állítja.Ezért szereztem most a Giuliettára új Giuról levett új gumit.
Piritu - 1.000.0002019-03-05 18:56:04 // 115415
Pedig így van :-(
A 159-nél a gyárban felszerelt Michelinek 45.340 km-t mentek, míg ugyan az az gumisnál véve csak 30.888 km-t. A gyári 50%-al többet ment, más különbség nem volt.
A 159-nél a gyárban felszerelt Michelinek 45.340 km-t mentek, míg ugyan az az gumisnál véve csak 30.888 km-t. A gyári 50%-al többet ment, más különbség nem volt.
RomeoOne2019-03-05 18:53:13 // 115414
Nekem nincs szükség mérésekre, én 10 éve csak ilyeneket használok.
Hát ez elég nagy baj, mert egyedül a mérés szolgálhat hiteles adatokkal, a többi csak szubjektív dolog :)
Ahogy mondtam, nyilván nem arról van szó, hogy egyik évben jó, a másikban meg már olyan, mint ha jégen mennél vele. De egy másik, aktívabb fórumon ahol sokkal többen megfordulnak, sokan szoktak panaszkodni 5+ éves prémiumokra, hogy bizony nem olyan már, mint az előző években. El tudom azt is képzelni, hogy a tied kevésbé öregedett a garázsban tartás meg az ápolás miatt. De a szubjektivitásra nem lehet hagyatkozni, egy határhelyzetben méterekkel növekedő fékutat vagy kanyarsebesség csökkenést lehet, hogy észre sem veszel, mert a 159 megoldja futóműből. És 65-nél nagyobb sebességgel nem mersz belemenni abba a kanyarba, amiben a régi prémium fogja még 70-nél, csak az új meg lehet, hogy 80-nál is.
Velem pl. tavaly nyáron megesett, hogy Pesten krúzoltam, valami boltot kerestünk a körúton és épp a kirakatokat néztem. Mentem vagy 60-al, megvolt a zöldhullám halad mindenki így szépen. Aztán egyszer vége lett a zöldeknek, és a piros lámpánál állt egy kocsi. Az utolsó pillanatban vettem észre, lesatuztam a kocsit és úgy sikerült megállni, hogy nem biztos, hogy maradt 1 méter köztünk. 1 éves volt a gumi. Na, abban biztos vagyok, hogy 5 évesen nem állt volna így meg és akár GTK-ra is törhetett volna az eleje. És akármelyik prémiumgumi is lett volna, nem áll meg így 5+ évesen, ha 1 évesen ekkora távolságon fogja meg.
Én sem tudok most előhúzni egyébként ilyen tesztet a zsebemből, ahol a gumi öregedését figyelembe véve tesztelik. Szóval ezt nem fogjuk tudni eldönteni. Én biztos, hogy egy 5+ éves gumival, legyen az prémium akár, már kényelmetlenül érezném magam és nézném az új garnitúrát.
Hát ez elég nagy baj, mert egyedül a mérés szolgálhat hiteles adatokkal, a többi csak szubjektív dolog :)
Ahogy mondtam, nyilván nem arról van szó, hogy egyik évben jó, a másikban meg már olyan, mint ha jégen mennél vele. De egy másik, aktívabb fórumon ahol sokkal többen megfordulnak, sokan szoktak panaszkodni 5+ éves prémiumokra, hogy bizony nem olyan már, mint az előző években. El tudom azt is képzelni, hogy a tied kevésbé öregedett a garázsban tartás meg az ápolás miatt. De a szubjektivitásra nem lehet hagyatkozni, egy határhelyzetben méterekkel növekedő fékutat vagy kanyarsebesség csökkenést lehet, hogy észre sem veszel, mert a 159 megoldja futóműből. És 65-nél nagyobb sebességgel nem mersz belemenni abba a kanyarba, amiben a régi prémium fogja még 70-nél, csak az új meg lehet, hogy 80-nál is.
Velem pl. tavaly nyáron megesett, hogy Pesten krúzoltam, valami boltot kerestünk a körúton és épp a kirakatokat néztem. Mentem vagy 60-al, megvolt a zöldhullám halad mindenki így szépen. Aztán egyszer vége lett a zöldeknek, és a piros lámpánál állt egy kocsi. Az utolsó pillanatban vettem észre, lesatuztam a kocsit és úgy sikerült megállni, hogy nem biztos, hogy maradt 1 méter köztünk. 1 éves volt a gumi. Na, abban biztos vagyok, hogy 5 évesen nem állt volna így meg és akár GTK-ra is törhetett volna az eleje. És akármelyik prémiumgumi is lett volna, nem áll meg így 5+ évesen, ha 1 évesen ekkora távolságon fogja meg.
Én sem tudok most előhúzni egyébként ilyen tesztet a zsebemből, ahol a gumi öregedését figyelembe véve tesztelik. Szóval ezt nem fogjuk tudni eldönteni. Én biztos, hogy egy 5+ éves gumival, legyen az prémium akár, már kényelmetlenül érezném magam és nézném az új garnitúrát.
droberto2019-03-05 16:56:54 // 115413
Lásd. Dömpi.
droberto2019-03-05 16:55:38 // 115412
Ettől félek én is, hogy úgy lenne, ahogy az akksiknál is van. Az ugyanolyan AM már nem hozza azt a teljesítményt és tartósságot mint az első szerelésű gyári.
Egyébként meg tényleg bevált, de nagyon szívesen kipróbálnám a többi prémiumot. Csak sok pénz és idő és közben minden megváltozik.
Egyébként meg tényleg bevált, de nagyon szívesen kipróbálnám a többi prémiumot. Csak sok pénz és idő és közben minden megváltozik.
droberto2019-03-05 16:51:07 // 115411
Feri. Csak egy kérdés. Volt már neked használt prémium gumid? :)))
De most komolyan.
Nekem nincs szükség mérésekre, én 10 éve csak ilyeneket használok. Hidd el, nem csökken azok teljesítménye olyan mértékben, mint ahogyan azt állítod/képzeled.
Ha nem megy, én feladtam. :)
De most komolyan.
Nekem nincs szükség mérésekre, én 10 éve csak ilyeneket használok. Hidd el, nem csökken azok teljesítménye olyan mértékben, mint ahogyan azt állítod/képzeled.
Ha nem megy, én feladtam. :)
RomeoOne2019-03-05 16:48:07 // 115410
Mármint idővel változtatnak a keveréken, egy későbbi évben módosulhat, még ha ezt nem is tüntetik fel sehol. Meg nyilván nem akarom megmondani, hogy milyen abroncsot vegyél, de ez a BS egy lég jó abroncs, elégedett voltál vele és ha ilyet vennél, akkor meg lenne az a lehetőség, hogy ezzel olyan teszteket lehessen így csinálni, amire már tényleg lehet adni valamit. Nyilván nem kéne elfékezni az új gumit, de mondjuk 3 vészfék teszt meg esetleg kanyarsebesség mérés, ha Te azt szeretnéd, az még öli meg az új gumikat.
RomeoOne2019-03-05 16:42:37 // 115409
Én a helyedben pont ugyanilyen gumikat vennék újonnan. Mielőtt ezeket lecseréled, csinálsz vele egzakt teszteket, fékút, stb. Miután felrakod az újakat, azzal is megcsinálod és az már hiteles teszt lesz, mert ugyanolyan gumik, ugyanolyan méret, ugyanaz az autó, minden fontos paraméter ugyanaz, csak a gumik mások. Ezzel el lehetne dönteni a dolgot.
Annyi trükk még ebben is lehet, hogy a gumigyártók még akkor is változtathatnak (szoktak is) a keveréken, ha egyébként az abroncs jelzésein/típusán ez nem jelenik meg.
Annyi trükk még ebben is lehet, hogy a gumigyártók még akkor is változtathatnak (szoktak is) a keveréken, ha egyébként az abroncs jelzésein/típusán ez nem jelenik meg.
droberto2019-03-05 16:36:56 // 115408
Pontosan ezekre a tapasztalataimra támaszkodva próbáltam érvelni.
Szóval remélem ezzel lezárhatjuk a vitát.
Ahogy a Ferinek is említettem, idén még kész vagyok ezeket a tulajdonságokt összehasonlítani bárkivel más gumikkal. Szívesen részt veszek ilyen tesztben.
Szóval remélem ezzel lezárhatjuk a vitát.
Ahogy a Ferinek is említettem, idén még kész vagyok ezeket a tulajdonságokt összehasonlítani bárkivel más gumikkal. Szívesen részt veszek ilyen tesztben.
RomeoOne2019-03-05 16:36:17 // 115407
Ismertem ezt a cikket. A vízen futáshoz nem akarok hozzászólni, ebben egyetértettünk. Elképzelhető, hogy alacsony profilmélységgel is van olyan prémium minta, hogy jobban bírja a vizet, de nyilvánvalóan 3 mm alatt már fokozott a veszély.
A lényeg viszont Csabi első gondolata. Itt kopottságot hasonlítottak össze, nem öregedést. Szárazon pedig nem a minta meg a profilmélység a meghatározó a tapadásban, hanem masszívan a gumi anyaga. De a cikkben arra nem tértek ki, hogy milyen úton-módon lettek a kopott gumik lekoptatva (ezt anno kiveséztük a gumis topikban). Legyalulták gyorsan, nagy sebességgel? Vagy összevadásztak már 5 éve használt abroncsokat?
Valószínűleg tartom ,hogy nem öreg abroncsokról van szó. Tehát az öregedés, ami a teljesítményromlás legfontosabb oka, nem játszik szerepet itt.
A lényeg viszont Csabi első gondolata. Itt kopottságot hasonlítottak össze, nem öregedést. Szárazon pedig nem a minta meg a profilmélység a meghatározó a tapadásban, hanem masszívan a gumi anyaga. De a cikkben arra nem tértek ki, hogy milyen úton-módon lettek a kopott gumik lekoptatva (ezt anno kiveséztük a gumis topikban). Legyalulták gyorsan, nagy sebességgel? Vagy összevadásztak már 5 éve használt abroncsokat?
Valószínűleg tartom ,hogy nem öreg abroncsokról van szó. Tehát az öregedés, ami a teljesítményromlás legfontosabb oka, nem játszik szerepet itt.
Csabi2019-03-05 16:27:04 // 115406
Pár dolog azért sántít az egész leírásban.
-Nem tér ki a használt gumik évjáratára, amikor pont ők hangsúlyozzák, hogy idővel öregszik, felkeményedik, 5év után fokozottan ellenőrizd stb... Hogyan lehet nem figyelembe venni, hogy egy gumit 1éves 50% korában vagy 8éves 50% korában tesztelünk...nyilván nem lehet mindegy.
-A másik pedig a 2mm-es vízréteg mint vízen futás szimulálása, na ezen már röhögtem is, annyira életszerű :D Ezt sem nehéz belátni, hogy egy 8-10mm-es vízrétegen már nagyon nem lenne mindegy, a mintamélység , amivel nem nehéz összefutni...
Minden kötekedés nélkül, nekem az az érzésem, hogy megalkották mit akar a Michelin bebizonyítani és a teszt metódusát pedig hozzá írták. (Vagy a cikkben nem írták le a pontos részleteket,milyen idős gumik voltak, csak 2mm-es vízzel tesztelték stb...)
-Nem tér ki a használt gumik évjáratára, amikor pont ők hangsúlyozzák, hogy idővel öregszik, felkeményedik, 5év után fokozottan ellenőrizd stb... Hogyan lehet nem figyelembe venni, hogy egy gumit 1éves 50% korában vagy 8éves 50% korában tesztelünk...nyilván nem lehet mindegy.
-A másik pedig a 2mm-es vízréteg mint vízen futás szimulálása, na ezen már röhögtem is, annyira életszerű :D Ezt sem nehéz belátni, hogy egy 8-10mm-es vízrétegen már nagyon nem lenne mindegy, a mintamélység , amivel nem nehéz összefutni...
Minden kötekedés nélkül, nekem az az érzésem, hogy megalkották mit akar a Michelin bebizonyítani és a teszt metódusát pedig hozzá írták. (Vagy a cikkben nem írták le a pontos részleteket,milyen idős gumik voltak, csak 2mm-es vízzel tesztelték stb...)
_Ata_2019-03-05 16:13:02 // 115405
Szintén 225/55 R17 és nincs vele semmi bajom :)
droberto2019-03-05 15:59:30 // 115404
Roll19832019-03-05 15:20:30 // 115403
Én mióta felraktam ezt a méretet: 225/55 R17 sehol se ért le az alja.
Csabi2019-03-05 15:05:15 // 115402
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-05 14:34:52 // 115401
De nekem nem ért le, csak simán szar vele menni. Nagyon ráz és üt, és olyan esetlenül bólint bele minden gödörbe. :-) Az előző váltásnál, amikor még a Conti nyárik voltak nem volt ennyire durva a különbség. Vagy nem tűnt fel ennyire.
Liquid2019-03-05 14:21:32 // 115400
bakker, ezt papolom évek óta! :D
TI-re vagy még jobban ültetettre nem teszünk a 19-esnél átmérőben kisebb kereket. Illetve tehetünk, de akkor zabszem... :)
TI-re vagy még jobban ültetettre nem teszünk a 19-esnél átmérőben kisebb kereket. Illetve tehetünk, de akkor zabszem... :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-05 13:38:38 // 115399
Én feltetettem ma a nyárikat. Na ez volt a meglepetés. :-) Ekkora drasztikus különbségre nem emlékeztem, de a gyoromról a görcs leoldódott, a zabszem kiesett, fekete felhők eloszlottak, meg ilyenek. Én vissza nem teszem többet a 17-eseket erre az autóra. Inkább járok nyári gumival térdig hóban is. :-) Haza tudtam úgy érni hogy nem idegeltem fel magam, és még a földúton sem csúszott ki egy apró 'rohadjmeg' sem. :-D
Nem is csak az a másfél centi.. de ez így nem ráz, meg üt olyan idétlenül és érdekes mód nem is nyekereg a szilent sem. Ötletem nincs miért, de külön jó, mert így nem tudom megmutatni a jelenséget a szerelőnek :-DD
Nem is csak az a másfél centi.. de ez így nem ráz, meg üt olyan idétlenül és érdekes mód nem is nyekereg a szilent sem. Ötletem nincs miért, de külön jó, mert így nem tudom megmutatni a jelenséget a szerelőnek :-DD
RomeoOne2019-03-05 13:26:40 // 115397
Na, ehhez visszatérve, a Continental-nal szépen szétválik:
SportContact - sportgumi
PremiumContact - túragumi
EcoContact - energiatakarékos gumi
SportContact - sportgumi
PremiumContact - túragumi
EcoContact - energiatakarékos gumi
RomeoOne2019-03-05 13:16:59 // 115395
Nem fogsz vele leesni az útról, de sztem akkor fogsz meglepődni és észrevenni a különbséget, ha végre felkerül az új szett.
droberto2019-03-05 13:13:55 // 115394
droberto2019-03-05 13:05:07 // 115393
Kirepedezés és kirepedezés közt is van különbség. Sajnos a magyar autók nagy részén ilyen rossz gumiabroncs van. (Lásd, Karotta Multipla)
Nem mindegy a tárolás. Autón - napsugárzás, hőingás. (Amikor a garázst újítottam fel jó néhány éve augusztusba, kb. egy hónapot kint állt a ponyva alatt és brutálisan kivilágosodott az abroncs) Illetve levéve se mindegy hol és hogy van, milyen állapotában. Illetve a rendszeres ápolás jóféle szerrel nagyon sokat számít. Nem mindegy a keréknyomás se ugye. Meg kismilló más dolog.
Ezért írtam, hogy hiba általánosítani.
"A prémium gumi is simán veszít 20%-ot a teljesítményéből 5 év használat után. Pl. 100 km/h-ról 30 méter helyett 36-on áll meg." - Jóhogynem 46. :)
Nem mindegy a tárolás. Autón - napsugárzás, hőingás. (Amikor a garázst újítottam fel jó néhány éve augusztusba, kb. egy hónapot kint állt a ponyva alatt és brutálisan kivilágosodott az abroncs) Illetve levéve se mindegy hol és hogy van, milyen állapotában. Illetve a rendszeres ápolás jóféle szerrel nagyon sokat számít. Nem mindegy a keréknyomás se ugye. Meg kismilló más dolog.
Ezért írtam, hogy hiba általánosítani.
"A prémium gumi is simán veszít 20%-ot a teljesítményéből 5 év használat után. Pl. 100 km/h-ról 30 méter helyett 36-on áll meg." - Jóhogynem 46. :)
RomeoOne2019-03-05 13:04:51 // 115392
A Michelin-es szakértőnél erre a részre gondolsz?
Mennyi egy gumi “szavatossági ideje”?
A gumigyártók ajánlásai szerint a 10 évesnél öregebb gumikat, legyenek azok bármilyen keveset is futottak, le kell cserélni. Viszont vásárláskor nyugodtan újként vehetjük meg az akár 3-4 éves gumiabroncsot is, ha azokat megfelelően tárolták a gumisnál, ugyanolyan minőségű lesz, mint az, ami pár hete jött ki a gyárból. Persze egy 3-4 éves, de új gumiabroncsnál már alkudhatunk annak árából. Még egy fontos ajánlás: az öt évesnél régebbi abroncsokat évente egyszer ellenőriztessük a gumiszervizben.
Ez nem mondja meg konkrétan, hogy mennyi idősen kell használatban lecserélni. De én azt látom ezen, hogy 10 éves korig azért engedhető meg, mert 4 évig tárolja újként, mikor felkerül a kocsira, már DOT szerint 4 éves. 6 évet még fut talán, de akármennyi is a profilmélysége, 10 évesen kuka. És DOT szerinti 5 év felett már évente meg kell nézetni szervizben, mert olyankor már kérdéses a minőség. Nincs itt kimondva, de erre nagyjából rímel, hogy 5 év körüli időt bír egy gumi használatban.
Mennyi egy gumi “szavatossági ideje”?
A gumigyártók ajánlásai szerint a 10 évesnél öregebb gumikat, legyenek azok bármilyen keveset is futottak, le kell cserélni. Viszont vásárláskor nyugodtan újként vehetjük meg az akár 3-4 éves gumiabroncsot is, ha azokat megfelelően tárolták a gumisnál, ugyanolyan minőségű lesz, mint az, ami pár hete jött ki a gyárból. Persze egy 3-4 éves, de új gumiabroncsnál már alkudhatunk annak árából. Még egy fontos ajánlás: az öt évesnél régebbi abroncsokat évente egyszer ellenőriztessük a gumiszervizben.
Ez nem mondja meg konkrétan, hogy mennyi idősen kell használatban lecserélni. De én azt látom ezen, hogy 10 éves korig azért engedhető meg, mert 4 évig tárolja újként, mikor felkerül a kocsira, már DOT szerint 4 éves. 6 évet még fut talán, de akármennyi is a profilmélysége, 10 évesen kuka. És DOT szerinti 5 év felett már évente meg kell nézetni szervizben, mert olyankor már kérdéses a minőség. Nincs itt kimondva, de erre nagyjából rímel, hogy 5 év körüli időt bír egy gumi használatban.
droberto2019-03-05 12:53:51 // 115391
Persze, hogy veszít. De sokkal kevesebbet, mint egy kínai, alsó vagy középkategóriás.
Mutassátok már meg, hogy ez a kihordási időt a gyártó hol írja le?
Mert mindenki ezt a cseréljük sűrűn az abroncsot dolgot szajkózza. Persze tudom, hogy itt sokan addigra tényleg el is koptatják.
Én egyedül, csak a linkelt Michelines szakértől hallottam ennek az ellenkezőjét, de ő legalább a gyártót képviseli. Számomra ez hitelesebb információ.
Mutassátok már meg, hogy ez a kihordási időt a gyártó hol írja le?
Mert mindenki ezt a cseréljük sűrűn az abroncsot dolgot szajkózza. Persze tudom, hogy itt sokan addigra tényleg el is koptatják.
Én egyedül, csak a linkelt Michelines szakértől hallottam ennek az ellenkezőjét, de ő legalább a gyártót képviseli. Számomra ez hitelesebb információ.