Fórum >> Típusok >> Giulia

WarbiRunner (Gyuri)2023-04-13 12:23:00 // 30218
Egy hidraulika mindig emel :-) Visszagyünni nem akar :-)
SD2023-04-13 12:20:34 // 30217
Igen de így hogy nincs MA modul szétszedve és nagyrészt gariban cserélik nincs hírverés, ez szerintem politikai döntés:/

Szóval azt mondod beragad? :P én aszittem nem memel...
WarbiRunner (Gyuri)2023-04-13 12:16:04 // 30216
Ez így feelingre oké, de a multiair rendszer nem visz át fordulatfüggően más nyomatékot. Szóval az alacsony fordulat a motornak rossz, de a vezérlésnek nincs miért.
Az 1.4-nél a top hiba okok a ritka olajcsere és a mikroszűrő csere elhagyása. Egy rossz széria kivételével (amik 30e-nél elpusztultak) az volt a mondás, hogy tipikusan 120e km körül várható a modul hibája. A Giuliánál ugyanez 100e.
1.4 tapasztalat van már sok, videók is vannak fent a neten. Van ahol szétpakolják teljesen a modult is. Jellemzően nem kopás jellegű hibák vannak. Inkább beragadnak vagy szétesnek az aktuátorok. Képes beragadni úgy, hogy kitámasztja a szívószelepet. Ha csak kicsit ragad, és lassabban tér vissza mint kéne, már pont elég a henger kihagyás jelenséghez. Ha nincs kompresszió, nem lesz égés sem.
Én maradok annál az álláspontnál, hogy a top ok az olajból kirakódó apró koksz részecskék, minden ezt látszik alátámasztani.Öblítéssel is csak így javulhat meg, elkopott alkatrész nem javul meg egy tisztítástól.
Ami szerintem szégyen, hogy multiair hiba esetén nem szedik szét a modult. A motorba töltenek minden francot, hogy majd úgy kitisztul. Csak le kéne venni a modult, szétszedni, kitakarítani és visszatenni ha minden szépen mozog. Így varázslás kategóriából eljutnánk a valódi szervizelésig.

80e-t futott szűrő:
RomeoOne2023-04-13 12:02:56 // 30215
Kép lemaradt :D

RomeoOne2023-04-13 12:02:20 // 30214
Na kijöttek a jubileumi Q-k. Megkapták ezek is az új lámpákat és a digitális műszerfalat. Ezen kívül, amit észrevettem, az az arany színű féknyereg. Az tetszik nagyon. Bár, ha azt vesszük, már a GTA-knál jelent meg ez is először, szóval ez sem újdonság. Kérdés, hogy 2016 óta eltelt 7 évben facelift gyanánt "ennyire futotta" vagy "ami jó, azon nem kell változtatni"?

(Megjegyzem azért, hogy sztem ez sem több, mint a MY20-as fél FL. A MY20 és a MY23 újításai együtt adnának ki talán egy egész FL-t.)
zgi5212023-04-13 11:00:51 // 30213
ja -ja -ja! :)
tesójával osztozva, aki Anna pesti egyeteme miatt azért most többször használja itthon..
de AC -re egyértelmű kit visz a kis gyösz! :)

Egyetértek Giuntinival, van egy megérkeztem feeling, mikor beül az ember.
Nagyon ergonomikus, minden kézre áll. Minket nem zavar a nagy ajtó, elegánsak a keret nélküli oldalablakok, talán a B oszlopra hátranyúlás kívánja a nem megszokott mozdulatot.

Csak az a fránya 17 coll peres ne lenne, dehát minden a látvány és kanyarvadészat,
és ennek okán rázós komfort, sűrű cseres kutyacsont és silentek. :)
Ez a 105 paci bőven, bőven elég nekik D -ben, kezdőautónak. Sőt. :P
Liquid2023-04-13 11:00:00 // 30212
Hát, ha így meg tudja oldani és kényelmes, akkor nincs több kérdés :)
Zselé2023-04-13 10:59:14 // 30211
Én 3-án voltam egy "háromhengerezik" panasszal ugye, hibakód nem volt. Kiolvasták, hibamentes minden. Pedig 2 alkalommal is eljátszotta ezt a 3 hengerezést...

Nekem ebben a lényeg a munkalap most: oda van írva, hogy én 41000 km-el panaszkodtam erre a hibára.. ennek akkor van értelme, ha úgy járnék, mint pl. Piritu a 101.000 kmes multiair-el...

Mondták, hogy lehet bele tenni Motult is, de ők a Seleniát ajánlják. A diag szerint a 12000 km-et futott olaj kondíciója 16% !!! Ezt azért megnézném Motullal is :)

Most két út áll előttem:

- Vagy hagyom a Seleniát, és hátha tönkre megy időben az MA
- Vagy öblítek, és onnan Motul - és hátha nem megy tönkre :D
Zselé2023-04-13 10:54:36 // 30210
Nálunk a nagy 7, ő már önálló. Ő befér az anyós mögé. A középső 4. Ő is majdnem önálló. A pici 1,5 - őt kell székbe "tenni".

A csomagtartóról meg annyit, hogy ott parkol mellette a Multipla... ha kevés, tessék átülni egy másik autóba :D

De természetesen, autó, ruhaszekrény egyre megy: amekkorát veszel, annyi lesz teletetriszezve cuccal :D
Zselé2023-04-13 10:51:19 // 30209
206-os 3 ajtós Peugeot-on meg Swiften gyakorolt. Azt mondta, szereti így. Ő elég alacsony (kb. 155-160cm) és nagyon vékony. Belép a küszöbön, és szemből igazgatja az öveket. Én nem tudom elképzelni, de befér ilyen lehetetlen helyekre. Azt meg el tudom fogadni, hogyha szemben vagy a gyerekkel, úgy könnyebb bekötni...
SD2023-04-13 10:49:56 // 30208
a startstop szintén ezért nagyon véleményes mert ott egy csomó kezrdeti surlódás még ront a helyzeten..

persze jó kérdés hogy helyette a hőterhelés meg a felesleges működés mennyit javít:S
Zselé2023-04-13 10:49:32 // 30207
Benne van ez is, de a hátra kilátás meg politikai kérdés:

én is tükörből és radarból tolatok, nem forgolódok. De ha nem lát ki, akkor az lesz a vége, hogy azért törte meg, mert én megmondtam... :DDDD
SD2023-04-13 10:44:57 // 30206
pont a Fangio filmet néztem, és ugyan azt írja le hogy az autó rezdüléseit érezni kell, annyiban vagyunk ebben korlátozva hogy idióta EU normák, számítógépekbe programozva össze vissza változtatják a paramétereket... és nem csak a lábadon múlik meddig bírja a szerkezet :P
Giuntini2023-04-13 10:39:50 // 30205
Az igazság az, hogy vannak hátrányok a MiTócskának, mégha elenyésző az előnyökhöz képest, bár én egyedül használom, gyerekekkel biztos problémás lenne...
Ahátrányai;
Hátralátás borzalmas, az enyémben nincs tolatóradar, nagyon észnél kell lenni tolatásnál
Az eleje eszméletlenül lent van, semmi koptató rész, a járdaszegélyt csak megközelíteni szabad
Szűk parkolóhelyen a ki-be szállás nehézkes a hatalmas ajtó miatt

A többit nem veszem hátránynak, hiszen Alfa, mint például a hatalmas fordulókör, viszont eszméletlenül közvetlen a kormányzás. Minden jó, minden kézre esik, és egyszerű! Ez a lényeg! Mellette van prémium érzet, mégha a Grande Puntóra épül; a puha műszerfal, a műszerek, jól össze van rakva, 10 évesen sem zörög. Jók a műanyagok, az ülés szövete egyszerű de strapabíró, városban nagyon kényelmes.
SD2023-04-13 10:29:02 // 30204
Az öblítő ellenesek szerintem arra alapoznak:
1. egy mondjuk 200ezret futott motorba bele raksz egy oldószert, olyat is felold ami soha nem kerülne az áramlásba.. és onnan lesz baj..
2. mivel sosem tudod 100%-ban leereszteni a motorolajat az öblítő trutymák ott fogja hígítani az olajadat továbbra is..

Ha olyan lenne ami 1-2 nap alatt kipárolog akkor lehetne ez jó megoldás..
De szerintem pont nagyobb az esély hogy belevisz egy darbka valamit a mikrofilterbe... :P

Én azt latolgattam pont a hétvégén hogy valójában a multiair egy ugyan olyan dugattyús rendszer mint maga a motor, de mivel kisebb dugattú, viszotn a tömítései nem hidraulika olajra vannak belőve, meg nagy hőfokon üzemel, eleve nem lehet olyan pontosra tűrni mint mondjuk egy markoló aktuátor dugattyúját... tehát a multiair szerintem nem a lerakódásoktól döglik meg, hanem a különböző üzemállapotok közti változások és terhelés vonatkozásában túl sok olyan eset van amikor szétveri magát, magyarul elkopik...

Ha nagyon ésszel használod kibírja 100e+ ha nem akkor hamarabb is bekrepálhat.

Ez a mostani megfejtésem.


A dugyattyús motor alsó részének halála a hidegen röfögtetés, és a nem megfelelő hőfokon vagy nem megfelelő kenéssel üzemeltetés.

Ez egy MA rendszerben ugyan így van szerintem.
Amikor megmelegedett szerintem nem szabad 2000 alá ereszteni és nyomatékból gyorsítani, mert 1300-1500 körül már kelletlenül remeg a motor, ez azt jelenti valami épp anyagában darálja magát...

Nagyon kis nyomatékkal grurulgatni meg hidegen lehet 1500-2500 közt is használni, de melegen szerintem tilos.. 1500 alá menni, ha nyomatékot akarsz akkor pedig legyen 2000 felett..

Egy totalcar-os cikk vagy videó is ezt taglalja, hogy akkor döglik meg a motor mikor hidegen röfögtetik... mert el-el bicsaklik oldalra a dugattyú és ezzel nem dugattyúként hanem kolompként üzemel a hüvelyben és szérveri magát...

Na most a multiair modulban mivel olyan olaj lehúzó tömítések szerintem nincsenek is, itt effektive az olaj viszkozitása határozza meg hogy hatásos-e a dugattyú működése vagy elmegy mellette, és mennyi megy el mellette olajból.. ezt állítja utána a computer... mivel ott megengedett hogy valamennyi olaj elmenjen... effektíve egy örvény viszi magával a dugót.. és ennek az örvénynek a karakterisztikáját állítja a szelenoid...

na nem tudom jobban leírni, kb. ezt találtam ki..

tehát ha meleg az olaj több megy el mellette, de nem szabad berregtetni és akkor szépen úszik a dugó az olajban...

ha hideg akkor pedig berregtetni sem szabad és agyon forgatni sem:D:D:D
WarbiRunner (Gyuri)2023-04-13 10:09:32 // 30203
Szerintem a Mito három gyerekhez azért kicsi. A Giuliettát anyu+ 3 gyerek úgy tele tudja lakni, hogy meglepő. Két iskolatáska, hangszer, ez-az. Néha a kicsi biciklije plusz a bevásárlás cuccok. Egyszerűen kell ennyi csomagtér. Az utastér is így jó, nem kell a kicsi gyerekülését ki be legózni.
Nálatok nem tudom mekkora a legkisebb, de nálunk a kicsit (4.5 éves) már nem kell betenni az autóba. Már bő egy éve beszáll, kiszáll magától, és ehhez sokkal jobb, hogy 5 ajtós az autó. Háromajtóssal megőrülnénk kb. A gyerekülés mellett van egy övhosszabbító berakva, hogy ne kelljen turkálni a csat aljzat után. Nem utolsó szempont, hogy simán mind az öten beférünk, úgyhogy igazából akárhova, akármire is jó az autó, spontán szituációkban (gyere már értem légyszi :-)) ez nem jön rosszul.
Most ezt nem lebeszélés/rábeszélés képpen, ez csak a saját tapasztalat. Az álmok azok álmok, és jó kis dög az a british termék is.
WarbiRunner (Gyuri)2023-04-13 09:56:46 // 30202
Meglepő, de Holland (jól tudom?) tapasztalat alapján már a márkaszervizben javasolják a motoröblítőzést a multiair hibák megelőzősére illetve adott esetben jaítására. Tőlem is kérdezték, hogy olajcserénként öblítsék e. Én nem kértem, nem is fogom, aztán lehet hogy nem lesz igazam :-)
Az infók így gyűltek, néha bekönyvjelzőzöm ha találok jót :-)
Liquid2023-04-13 09:53:50 // 30201
Csatlakozom, valszeg a régi álom miatti kifogás :) A mai "modern" autókból elég rossz a hátra kilátás, viszont a kis csapotthátúaknak pont az az előnye, hogy amit látsz a hátsó ablakon keresztül, az ott van a lökösnél. Ilyen szempontból szerintem kb. mindegy hogy angol zászló van a tetőn, vagy Alfa esetleg Fiat logós, vagy akármilyen.
Én mondjuk adott esetben hátra szoktam nézni, de egyre kevesebbszer :)
WarbiRunner (Gyuri)2023-04-13 09:52:42 // 30200
Talán ugyanott azért nem, de már több eset is mutatja, hogy a túlnyomó részt városi használatot rosszul viselik a 2.0 motorok. Sokfelől lehet nézni a kérdést. Ha garis, akkor miért ne? 40e km 90% városban azért egy komoly terhelés egy autónak. Gariban megjavítják, mehet tovább. Egy másik autót fenntartani, felmerülő bajait javítani nem feltétlenül jön ki jobban. Egy minimál autó megvétele, fenntartása nem lesz olcsóbb mint egy multiair csere, vagy hőmérséklet szenzor csere. És akkor az ember vett egy autót amit szeret, és jár egy kényszermegoldással. Egy második Alfa végképp nem olcsóbb megoldás.
Nyilván van egy észszerű és egy érzelmi vonal. Csak észsszerűség alapján ha főleg városozok, akkor arra alkalmas autó kell. Na ja, de ha meg szeretnék egy Giuliát, azért ne legyen, mert nem logikus döntés? :-) Szóval szerintem mindenki megtalálja a maga igazságát és megoldását.
Két autóval megyünk évi 18e km-t ez se logikus. Megvan rá a saját koncepcióm, vagy bejön, vagy nem. Szerintem de :-)
Liquid2023-04-13 09:49:44 // 30199
3 ajtós jobb gyereküléshez? Na ilyet még senkitől se hallottam :) Vétel előtt mindenképp próbáljátok ki hogy tényleg jobb-e. Mi anno pont ezért adtuk el a 3 ajtós UNO-t, és vettünk Pandát, mert egy katasztrófa volt a gyerekülést berakni, illetve abba a gyereket.
RomeoOne2023-04-13 09:39:13 // 30198
Ami nagyobb baj, hogy nagyon nem lát ki belőle hátra...

Ki az aki manapság hátranéz tolatáshoz? Egyik autóból sem látni ki hátra. Tolatóradaros autó kell és a tolatáshoz radar + tükrök kellenek. (Arról nem is beszélve, hogy manapság már 360°-os kamerák meg teljes 3D modellezés a központi kijelzőn... persze nem az alfánál, de a tolatóradar már 20 éves autóknál is megvan).

Sztem inkább arról lehetett szó, hogy Anya inkább Mini-t akart, az volt neki a régi álom és kellett valami kifogás, hogy miért nem Mito. Nem? :D
Zselé2023-04-13 09:34:42 // 30197
Nekünk most van a 4. autó beszerzés. Ez nem luxus, ez céltudatosság :D

A Giulia a munkagépem, mindennapi élvezeti cikkem és büszkeségem (céges), a Spider a hobbi(nk). A Multipla az öreg, csúnya, csattogó - ellenben praktikus, nem sajnálni való csapatszállító/építkező/horgász járgány.

És most jön majd Anyának a kis városi szaladgálós... elég 4 személyes kivitelbe (anya+3gyerek), és azt mondja a drágám, hogy JOBB a 3 ajtós mint az 5 ilyen célra: mivel hogy a hátsó gyerekülésbe így szemből rakod be a gyereket, nem oldalt szerencsétlenkedsz.

Viszont sajna a Mito megbukott :( Nagyon szerettük volna, ha abba szeret bele, de kipróbáltuk, nem jött össze: hatalmas nagy az ajtaja (ez sok 3 ajtósra igaz), ami a szűk ovi/suli parkolóknál nem előny. Ami nagyobb baj, hogy nagyon nem lát ki belőle hátra...

Úgyhogy most egy másik, régi álma felé megyünk, de az nem Alfa - még csak nem is olasz... pici, aranyos, British, BMW termék.

Több szót nem illik róla ezen a fórumon beszélni :D
G-MANN🍀2023-04-13 07:08:45 // 30196
😁 A lányod viszont boldogan használja utána 🤗
zgi5212023-04-12 23:01:32 // 30195
Mitocskat en is szeretem, D -ben harcos,
bar altalaban csak tankolni jarok vele.. 🤪
Álom!
RomeoOne2023-04-12 21:53:54 // 30194
Nekem erre van a Bravo. Olasz, de azért nem sajnálom az utcán sem. 1.4 T-jet, szívócső befecsis turbóbenzin, nem térdel le könnyen ez sem.
G-MANN🍀2023-04-12 21:49:26 // 30193
Én sajnálnék egy 2. Alfát az utcán tartani, egyszer megpróbáltam, nem ment, de gyakori városi mindennapokra tényleg praktikus lehet egy kisebb autó. Nálam maradt Giulia a mindennapokra is, mondjuk nem sokat városozom abban a klasszikus Bp-i dugó értelemben. Okosan kis kerülőkkel, de élvezetesen, ha kell, amúgy meg áll a garázsban a hétvégéig. Amikor nagyon kisautó igény merül fel, ott az Abarth 595, elkérem az asszonytól😉
Giuntini2023-04-12 20:58:45 // 30192
Hát akkor ugyanott vagyunk, ahol a 159-nél voltunk, ahogy olvasgattam a hozzászólásokat. Ott nagyrészt dízel volt a felhozatal, Dpf és Egr lroblémákkal, itt meg Multiair és egyebek. .
Megoldás? MiTo szívó 1,4 77 lóval, nyugalom és mosoly. Közelítesz hozzá és mosolyogsz, mert felvidítja a napodat az ábrázata. Beülsz, és nem az jut eszedbe hogy ez Grande Punfo, hanem hogy Alfa. Legyorsulnak a városban? Hadd tegyék, mert a városi kanyarokban mindenkinél gyorsabb vagy? Egyszerű? Az jó, mert nem romlik el. Kicsi? Egyáltalán nem, kényelmesen elférsz benne.
Nem értem az embereket! Mennek a városban az óriás méretű Suvokkal, pedig megtehetnék hogy vesznek egy városban jól használható kisméretű autót, de nem teszik. Mert azt hiszik, attól valakik, hogy 5-10 perces városi utakra meg kell mutatni kik ők.
Nem hülyeség a második autó. A kis szívómotor egy pillanat alatt bemelegszik, egy MiTo-hoz is a kopó alkatrészek fillérek a 159-hez viszonyítva. Eszembe sem jut BKV-ra ülni még rövid távra sem. Csak akkor, ha a belvárosban hosszú időre horror parkolást kell fizetni.
Peti16V2023-04-12 19:51:34 // 30191
Köszönöm, hogy összegyűjtötted ezeket az infókat és a linkeket! Volt, amiről már olvastam itt korábban a fórumban, de ez a PCV infó teljesen új volt.
Nálam gariidőn belül (és amíg a cégé az autó) biztos marad minden gyári állapotban, de később lehet hogy érdemes lesz betenni ezeket a módosításokat, főleg, hogy addigra már gyűlik elég tapasztalat ezek mellett vagy épp ellen.
A Motulra rákérdezek a szervizben, ha bevállalják, akkor azt rakatok bele.

Még az jutott eszembe, hogy mostanában már a nagy olajgyártók is kijönnek a motoröblítő szerekkel, pedig hosszú éveken át az volt a verdikt, hogy ezek a szerek ördögtől valók és az autóba előírt megfelelő specifikációjú olaj mindent tud, ami a hosszú élettartamot biztosítja. Na úgy látszik, hogy mára ez a teória megdőlt. A Castrol pl. kb. 2 éve jött ki az Engine Shampoo-val, ami nagyjából pont az ilyen problémák megelőzésére lett kitalálva. Jó lenne, ha lenne konkrét tapasztalat, hogy érdemes -e erre pénzt pocsékolni, vagy többet árt mint használ. A leírás alapján pont megfelelne az én felhasználási szokásaimhoz, de azért szkeptikus is vagyok ezekkel a csodaszerekkel és valszeg a szerviz is elutasítaná. Pénteken megkérdem ezt is.
G-MANN🍀2023-04-12 18:26:53 // 30190
Nekem is úgy küldték át, szerintem elfogyhatott gyorsan
quash2023-04-12 18:23:11 // 30189
Ez már el is tűnhetett?
Nem találom a csoportban, mai volt?

Elgondolkodtam rajta!
Ha meglenne, akkor lehet hogy lenne eladó 4 db 18" :D
SD2023-04-12 13:07:23 // 30188
berakták a céges tűzfalba a giulaforums.com-ot?:D nem mennek nekem a linkek de az oldal sem jön be:D
WarbiRunner (Gyuri)2023-04-12 11:57:02 // 30187
Egyébként, a Giuliaforumson sok hasznos infó van. Nem tudom van e szerviz amelyik Motul olajat hajlandó használni gari idő alatt, de pl itt is volt szó már róla, hogy a Selénia olaj után marad olajsár. A megoldás valószínűleg az, hogy nem 100% szintetikus. Itt vesézik ki a témát (144, 145 hsz a lényeg).
Városi használat mellett max 10e-renként Motul olaj elképzelhető hogy sokat segítene a Multiair gondok elkerülésében.
A másik amit alaposan kibeszéltek, az a kartergáz lecsapató (catch can). Elvileg van egy gyári megoldás (PCV) is az autóban, ám valaki beszerelt utólag egyet amit tud üríteni, és 4e mérföld alatt összejött ennyi cucc még. Szóval egész jól teszi a dolgát a PCV, de javítani lehet a dolgon.
Az olajkoksz szelepekre égésének az egyik forrása a szívócsövön visszaetetett olajgőz.
Az Alfa 2.0 motorja nem kifejezetten hajlamos a szelep kokszolódásra úgy tűnik. Ami viszont kifejezetten érzékenynek tűnik az olajsárra, az a multiair modul.
Abból kiindulva, hogy van benne szűrő, és motoröblítéssel is szokták orvosolni a Ma. hibát, valószínűleg pár mikronos részecskékből álló sár gyűlik fel a modulban valahol. Olyan szemcsékből áll, ami átjut a szűrőn. Ha nem így lenne, a szűrő dugulna el, és nem segítene sokat a modul cseréje, az azonnal tönkremenne.
Szóval szumma, szerintem lehet tenni azért, hogy a városozást jobban bírja az autó. A gpf-et meg ...lehet érdemes eltávolítani.
SD2023-04-12 09:51:16 // 30186
Hátezmiez:D floodolok, nézd meg a blogom 5 bejegyzést írtam autónkélnt a hétvégén:D:D:D

A városozás én is leépítem most van benne 6900km de az átlagsebeségem 50km/h alatt van ez így nem baba:)))

Hétvégén az átlag volt 130:D:D:D

Tényleg sportautó ez nincs mese..
Az első öt évet ha kibírja családinak utána mellé jön valami vellany, csettegő utána is családi lesz, de akkor már csak kintre, meg az élvezetnek:)))

Ma reggel megnéztem a garázsban és elégedetten felültem a buszra:P:D
Röhögni ér:D Várjuk a híreket.
És drukkolunk hogy csak a szenzor legyen.. ezek az olaszok ilyenek, én is néztem már a motortértban hogy mi a tök van odaeszkábálva.. de ezek szerint egy ilyen hobbi elektronikás hőmérő:D

Képzelem a mérnökök fejét mikor megcsinálták álmaik autóját, aztán jött a management hogy még ezt a kazal szart bele kéne építeni:/ és beleépítették:P majd lassak kidoblájuk, kiírjuk ezeket:)
WarbiRunner (Gyuri)2023-04-12 09:11:56 // 30185
Köszi, a másodikat még nem olvastam, és az az informatívabb :-) Difit szerezni a legnehezebb hozzá, ill. kérdéses, hogy volna e értelme annyit költeni rá. Ilyen difit bontózni nem túl esélyes XD Az Alfától bénaság volt csomagban adni, aztán csomagban sem adni a sperrt, bénaság volt az esp-t ilyen agresszívan és kikapcsolhatatlanul bennehagyni. Kár ezekért, szerintem sok vevőt vesztettek.
WarbiRunner (Gyuri)2023-04-11 22:48:27 // 30183
Egy kis köbcentis hibrid talán tovább bírja, a gpf koszolódás az elfogyasztott benzinnel arányos kéne hogy legyen. De ez van, az eu normák kinyírták a belsőégésű motorokat. Egy multiair hiba egy millás béka ha garin kívül beüt. Fene tudja, hogy akarom e majd Damoklész kardját 😅 2026-ig nyugi van nekem is, de egyáltalán nem megnyugtató a modern belsőégésűek fenntarthatósága.
Városi ingázásra biztos vennék valami nem direkt befecsis szekeret.
Peti16V2023-04-11 22:16:08 // 30182
“Sajnos ezek a motorok városozni teljesen alkalmatlanok.”
Szerintem a ma kapható belsőégésű autók közül ez kb mindre igaz. Sajnos én viszont városban élek és ugyanabban a városban dolgozom, így ezt a napi igényt kell valamivel kiszolgálni.
Más is kárát látja ennek a használatnak, nem csak a motor, sokkal gyorsabban öregszik bármilyen autó ilyen körülmények között, mintha ugyanezt az utat vidéken/országúton vagy autópályán tenné meg, de ez van, le kell nyelni a békát.
Ok, hogy mi itt mindannyian szerelmesek vagyunk az autóinkba, de azért azt ne felejtsük el, hogy eredetileg ezeket használati tárgynak gyártják és adják el, és ennek megfelelően bírnia kell(ene) a gyűrődést.
Peti16V2023-04-11 21:59:06 // 30181
Reggel 9-re viszem, estig csak sikerül összehozniuk egy olajcserével 🛠
G-MANN🍀2023-04-11 21:43:34 // 30176
Túl meseszerű ár, de hátha van ilyen...
TtK2023-04-11 21:36:04 // 30174
Kerék-téma: a gumis azt mondta, hogy nem igazán tenné fel a nyárikat és tényleg határon vannak. Azaz elgondolkoztam, hogy a 17es gyári felniket megtartom téli keréknek és veszek 18-as (19-es) kerekeket nyárra. Ötletek a beszerzésre? Már a nyilvánvaló netes kerersésen túl. Vagy esetleg van valakinek egy elfekvő készlete, amitől Deák Ferenc egynéhány képmásának (esetleg pár kapu és híd) felmutatása ellenében megszabadulna? ;)
WarbiRunner (Gyuri)2023-04-11 21:29:59 // 30173
Így van, mert a regeneráláshoz oxigén kell. A dízel légfelesleggel üzemel, így normál üzem alatt is van a kipufogó gázban is oxigén. A benzines az precíz levegő-benzin aránnyal dolgozik, normál esetben a kipufogóban használható mennyiségű oxigén nincs. Maga a lambda szonda is az o2-t minimalizálja ha jól tudom, ez a szabályzókör feedback-je.
Viszont tolóüzemben a motor nulla benzinnel légszivattyúként üzemel, tolja át a beszívott levegőt a motoron, bele a gpf-be. Ezért nincs motorfék, nagyobb nyitásokkal több levegő átfér.
Sajnos ezek a motorok városozni teljesen alkalmatlanok. A direkt befeccskendezés kokszosítja az olajat, olajsár keletkezik, ez elsők között a multiair modult vágja haza. Közben a gpf-nek esélye sincs tisztulni. Egy dízelnél lassabban tömődik, de sok kicsi, sokra megy, eltömődik ez is. Ezek szerint kb 40e kell hozzá. :-(
G-MANN🍀2023-04-11 21:26:05 // 30172
Fődarab és az azt működtető egyéb (szenzorok is), nem kevés az 😉
G-MANN🍀2023-04-11 21:24:43 // 30171
Azóta prémium minden, megy mint a golyó újra😊 imádom
G-MANN🍀2023-04-11 21:23:50 // 30170
3 és fél órát írtak a cserére gyárilag, kb alulról mindent le kellene bontani, majd felvezetni a szenzorok kábeleit. Végül egy jó szerelő 2 óra alatt nagyobb bontás nélkül kimatekozta. Mondtam is neki, hogy ez Álom!🍀
Peti16V2023-04-11 21:17:55 // 30169
Márciusban töltötte a 2-t. A plusz 3 év a fődarabokra van (legalábbis így tudom), így ami nem az, arra már nem vonatkozik.

A szerviz a Duna-Autó. Kicsit félek tőle, de most több dolog is mellette szólt: a flottás kollégámnak haverja a munkafelvevő és a szervizvezető, plusz a múltkor azonnal fogadták az autót, így ők olvasták ki az akkori idegállapotát. Meg állítólag van alfás mestrszerelőjük (bármit is jelentsen ez 😅). Ezen kívül a Pappas hetekre ad időpontot. Szóval most ezt dobta a gép, kipróbálom, lesz innen is egy tapasztalat. Remélem pozitív!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.