Fórum >> Típusok >> Giulia

RomeoOne2023-04-11 21:04:08 // 30168
(bocsánat, floodolok, mint SD)

:DDDDD
RomeoOne2023-04-11 21:03:00 // 30167
Mármint, amikor nincs terhelés, csak kigurul, elveszed a gázt. A dízellel ellentétben, aminek van aktív regenerálási ciklusa.

Sztem vidd olyan szervizbe, ahol értenek hozzá és akkor nem kell neked mutogatni az alkatrészt :D Melyik ez a "Duna"?

De akkor a gari kérdést még mindig nem értem, ha 40 ezernél vagy és 2 éves az autó, akkor bőven garin belül vagy. 2019-ben volt egy gázzos pár hónap, amikor csak 2 év volt a gari (nem is értem hogy), de 2021-ben 3+2 (vagy ha céges akkor 2+3) éveseket osztogattak.
Peti16V2023-04-11 20:54:46 // 30166
“ mert amúgy az autó motorféknél regenerálna....”
De ehhez motorfék is kéne, erre nem gondoltak? 😲

Szerintem viszem a fotódat a szervizbe, hogy ezzel is segítsem a szerelést. Vajon mennyire örülnének? 😂

Amúgy kösz a tapasztalatod megosztását, remélem én is megúszom valami ilyesmi egyszerűbb beavatkozással, és azt is, hogy nem kell majd ezt rendszeressé tenni!
Peti16V2023-04-11 20:50:42 // 30165
Ezek szerint ez nem bug, hanem feature 🤣
Nekem a sw frissítéssel jók a tapasztalataim, azóta van kanyarfényszóróm, ami ÁLOM! 😉

(bocsánat, floodolok, mint SD)
Peti16V2023-04-11 20:46:25 // 30164
Az lesz, a múltkori hiba után a kipufogógázhőmérséklet-szenzor hibáját törölték, uh szerintem ez adta meg magát végleg.
Pénteken viszem szervizbe (Duna), azt mondja a srác, hogy a múltkori hibát direkt bejegyezték, mert még épp 2 éven belül volt, így most hiába futott túl, még garinak számít. Lehet, hogy enélkül is az lenne, de így legalább nem lesz szükség vitára 🙂
Peti16V2023-04-11 20:40:30 // 30163
Igen, ez már nem az első alkalom volt, nyáron a nagy melegben meg a többórás hosszú úton csinált ilyet, de mostanában elhagyta, ill. közben volt rajta egy frissítés.
Egyébként pár mp után rendbejött és csinálta a dolgát, uh emiatt annyira nem is akadtam ki, de azért tegnapra sok volt a hibajelzésből…
Peti16V2023-04-11 20:37:52 // 30162
Csak hogy támogassam a táblázatodat 🙂:
Épp akkor fordult át 40.000-re az óra, amikor a hibát dobta.
Általában 95-ös, ritkán 100-as. 10-ből 9x Omv, ha nincs, akkor Mol (ilyen tankolókártyáim vannak).
Használat: 90% városi (bpi). Reggelente araszolgatás, esténként valamivel lendületesebb haladás, de semmi streetracsing meg állatkodás.
WarbiRunner (Gyuri)2023-04-11 20:22:33 // 30161
Na és akkor mi lesz, amikor lejár a gari, de új Alfa már csak villany lesz? 😅
G-MANN🍀2023-04-11 18:21:00 // 30160

Valami ilyesmi volt, kipufogógáz hőmérséklet érzékelő.
G-MANN🍀2023-04-11 18:12:51 // 30159
Így van ez a kipuffogó szenzor 5 év garis sztm, 2+3, illetve 3 év amúgy a jótállás az érték miatt sztm
G-MANN🍀2023-04-11 18:05:16 // 30157
Jó esetben egy kényszer regenerálás, hibakód törlés és ok is lesz. Ez a hibaüzenet egyre gyakoribb lesz my20 után, mert amúgy az autó motorféknél regenerálna....
Rosszabb esetben egy dupla szenzor a kipuffogó leömlőben a részecskeszűrőnél, kábellel és hozzá tartozó dobozkával jobbra a motorborítás mellett. Elég macerás kicserélni az érzékelőket, sebész kell hozzá. Nekem gariban cserélték 1 hete. Áldom a szerelőt, nagyon ügyes volt.
sas-1592023-04-11 17:40:15 // 30156




Meglőtem a nagy hármast.
SD2023-04-11 16:31:28 // 30155
mondjuk most hogy mondod, én is mindig a sarkát nyomom... mert úgy esik lábra, de lehet a gyári tesztmérnök lába már úgy áll mert ő még gázfröccsölt nem keveset:D
meg aztán sztem előbb volt manuál mint automata hüpp, ez már most megvizsgálom:)
WarbiRunner (Gyuri)2023-04-11 16:11:11 // 30154
A gázpedálhoz képest magasan van XD
SD2023-04-11 15:38:37 // 30153
illetve ha csak tényleg ki akarom lökni, akkor van hogy ráváltom a rükit, úgy is le lesz állítva minek melegítsem.. de az 0.1%
SD2023-04-11 15:37:59 // 30152
mivel garázs így kb. 1 perc se..
SD2023-04-11 15:37:13 // 30151
egyépként az hogy én mindig minden indításnál csak akkor rakom sebességbe ha már 900-ra ejtette a fordulatot az vajon jó-e vagy nem-e jó?

Megfigyeltem hogy mielőtt visszereszti 900-ra rápróbál valami missfire-re is mert mindig változó intenzítással de rándul egyet a motor, ott van valam check point, aki épp akkor tiporja lehet annál könnyebben jelez hibát..

de nekem ez most így alakult ki, jóez? vagy szokjak le róla?
SD2023-04-11 15:34:28 // 30150
jó mind a 2x kb:S:D
SD2023-04-11 15:34:07 // 30149
nekem pont ezt tűnt fel hogy kézivel mindig tiltásba vittem:D nekem 6-8k között énekelne ha én határozná meg:D
SD2023-04-11 15:33:23 // 30148
fékpedál?? merrt nem jól áll a kuplunghoz képest, vagy váltásnál gázfröccs nehezen megy?:D
WarbiRunner (Gyuri)2023-04-11 14:53:39 // 30147
Szétugrik? Az kéne még. Majd kéziben hajtsd meg egyszer jól, olyan szép kis éneklős motohang jön belőle fordulaton, hallatszik, hogy úgy kényelmes neki :-)
Tuning.. mindig csak a tuning :-) Az én listámon egyelőre két-három dolog van, amit érdemes lenne piszkálni, ha gari után hosszú távon marad.
1. a fékpedált beljebb hempeszkálni másfél centit
2. gpf ki, multiair meghekkel célirányosan a motorfékre
3. sperr. Bár nem tudom adna e bármi pluszt az én szintemen, de legalább a tudat miatt :-)
SD2023-04-11 14:20:10 // 30146
de ugyan ez volt, emelkedőn dhűből vált vissza:D Úgy megforgatta a mókuskereket aszettem szétugrik, és onnan tolta végig szekvenciálisban hogy már el kellett vennem.
Szerintem nézi ha emelkedő van nehogy szégyenben maradjon a gép:))

Újabb tuning potenciál, meghekkelni a giroszkóp jelét:D:D:D
WarbiRunner (Gyuri)2023-04-11 14:13:31 // 30145
Én jópár év óta egyszer.. egy x5-öst azon a nyomorult emelkedőn XDDD 100-zal ment, nem húzódott ki, így megtettem én. Aztán szépen zárkóztam mellé, semmi durvaság, direkt..
Nyilván mire mellette voltam ec-pec-kimehetsz, csak megtalálta melyik a jobb lába. Ott jöttem rá, hogy Giulia tudja értelmezni az érzelmeket. Dühből letiportam a gázt, Giulia pedig dühből visszaváltott vagy ezret. Szerintem 5e volt a kezdőfordulat ahonnan megindult, nem is néztem meddig forog, igazából csak csodálkoztam az autómra, hogy "hülye ez"? Kb tolmácsolta a gondolataimat, utasom volt, nem mondtam ki :-)
A körforgalmak meg nem számítanak, mert ott a töbi autó parkol, nem megy. Parkoló autó mellett nyugodtan el lehet haladni, nem? XDD
SD2023-04-11 13:49:14 // 30144
jó én az utóbbi sok évben 1x előztem jobbról furgont pályán:P meg egy mercit a körforgalomban de az nem számít:D az város ott lehet:D
SD2023-04-11 13:47:29 // 30143
igen a kormányrángatós fajta a legrosszabb, életveszély:D
SD2023-04-11 13:46:16 // 30142
:D azt mondják erre "ha nincs rossz szomszédod, akkor te vagy a rossz szomszéd" :D
mííí bizonyításikényszeresek olyat nem ismerek:D:D:D
RomeoOne2023-04-11 13:45:40 // 30141
A jobbról elmenés sem mindig egyszerű. Eleve csak akkor próbálom meg, ha látom, hogy a külső sáv üres és van a bent haladó előtt hely, ahova vissza tudok jönni. Szóval nem egy konvoj végén megy, hanem ez a tipikusan bent felejtette magát a belsőben.

Viszont előfordul, hogy mikor lendületből utolérem és már húzom ki index-szel a külsőbe, akkor esik le neki, hogy rossz helyen van és izomból kirántja ő is, pont elém. Olyankor jön jól a Giulia kiváló futóműve, ami jól lekezeli a hirtelen terhelésváltásokat és néhány gyors kormánymozdulattal már tudom is folytatni a belsőben.

Ilyenkor egyébként jobb, ha már nem csinál semmit és elenged jobbról, észnél lennie hamarabb kellett volna. Én már megterveztem az ívet, amin elhaladok mellette, ezzel meg gyors rekalkulációra vagyok kényszerítve én is, ami kockázatosabb. Persze ezért hagyok megfelelő tartalékot, hogy ilyenkor se alakuljon ki az észszerűen elfogadhatónál magasabb kockázatú szituáció.
WarbiRunner (Gyuri)2023-04-11 12:49:19 // 30140
Azt az emelkedőt nem szeretem, előkerülnek a bizonyítási kényszeresek, nem lehet csak úgy felmenni rá és kész. A belsőben tipikusan az akadályozók haladnak, sosem értettem miért.
SD2023-04-11 12:15:50 // 30139
A villogást én sem szeretem, én a bajor régebbi értékek szerinti közlekedést preferálom, követem de nem nyomulok rá, és ha észreveszi magát és kisorol akkor határozott sebességkülönbséggel elhaltok mellette:D

Opció B: ha végképp nem hajlandó kisorolni akkor nagyon hamar találok magam mögött egy dühöngőt akit eleresztek, én sorolok ki:D és az meg eltakarítja nekem:D És utána csak az ő sebességét kell felvenni:D hogy ne legyen ideje visszajönni:D

Most hogy tavaszodik vörös posztó lett a piros:D
Van hogy a jobbról menni a kevesebb kockázat ezt aláírom..
Amúgy elvileg városi tempó mellet a pályán is párhuzamos közlekedésnek számít talán?
Városban meg ki mennyivel megy:D
RomeoOne2023-04-11 11:24:51 // 30138
Versenyezni? Isten ments😅
Csak felveszem a saját tempóm, ha megnyílik az út 😄
Mivel nem szeretem a közlekedés résztvevőit vegzálni, ezért nem is villogok, ha nem mennek ki előlem, hanem megoldom magam a szituációt :)
Liquid2023-04-11 11:08:49 // 30137
510 lóval is ugyanúgy vonatozik a többiek mögött mint 75-tel :)
Meg kell ragadni minden alkalmat. Amúgy meg szabálykövetően kisorolt jobbra, csak a belsőbb sávokban lassúbbak voltak azért került eléjük :)
SD2023-04-11 10:07:34 // 30136
Igen a M3 Gödöllői emelkedő a nagy igaszságosztó:D
A kapaszkodó sávba mindenkinek büdös kimenni mert nemár hogy jajj..
Bent megy a menekülés, én a belsőt használom:P

Egyépként a duster is ott hirtelen kisolrolt mikor állvamaradt :)

Jobbról előzni nem szép:) Pedig van hogy egészségesebb mint bent tipródni :/ De akkor is nemár hogy 510 lóval a kapaszkodósávban versenyzel?:D
Ha megvárod míg kiürül van juice újra hergelni a tüzet, elindul az hegynek fel is nem?:D
De az alap indíttatást hogy az összetömörödött hülyéket lehagyni ezt ismerem, utána megint nyugi van jó ideig.

Nemtom nekem most a nagyon megy és a kedvetlenül tötyög közt billeg az élmény:D
Esetek 99,99% bőven elég az ereje sőtt.. de ahol meg nem ott miért is erőlködnék:D

Én olyanokon szoktam felkoppanni amikor tényleg valami bontószökevény egyéletem egyhalálom olyan sebességgel vesz egy kanyart hogy mondom na ezt menjen amerre lát:D Közelébe se kerüljek:D Ilyen féllámpa vágott rugó meg hasonlók, ezeket nem okítom.. az ilyen mit veszthet, szemben velem :D

De még mindig keresem az igazi személyiségét, mert ha tényleg úgy használom amit adna a gép az nekem túl sok veszélyes helyzetet jelent, ezeket épésszel minimalizálnám:P
Másrészről 120-al 8-asban meg szerintem gyilkos:D
Előre félek a nyári tetőboxozástól hogy most akkor toljam tetőboxxal kilóötvennel vagy rakjam manuál hetesbe?: 110-el?:D

Nehéz az élet:D
SD2023-04-11 09:53:48 // 30135
A connect nekem is volt azután szántam el magam a C-tek töltő vásárlásra:D
De épp a kúton tankoltam a retek 95/100 helyett rendes 100-as erre megdob egy üzivel:D

Másik én beanyáztam a google ügyfélszolgálatára mikor földútra terelt...
Azóta minha megbutult volna a google maps:D:D:D
Jó most az apple mapsot hasznáom de így kb. fapados lett a gugli is:P
Vagy vészmódba tették, mert mérgesen reagálok a Béta szarakikra:D
Bosszú?:D
RomeoOne2023-04-11 08:32:07 // 30134
Igaz, ezzel a lehetőséggel nem számoltam :D
Zselé2023-04-11 08:30:20 // 30133
Hacsak bele nem vágott 100k-t…
Zselé2023-04-11 08:29:32 // 30132
Néha újraindul nekem is és akkor szokta ezt írni. Egyszer voltam vele dealernél, szoftwert frissítettek: semmi változás. Azóta nem megyek dealerhez, nemet mondok a drogra :D
RomeoOne2023-04-11 08:28:52 // 30131
De amúgy meg miért ne lenne garis egy 2021-es autó? 5 év van rá.
RomeoOne2023-04-11 08:26:12 // 30130
Ki kell olvasni, hogy mi a hibakód. Nem hiszem, hogy ott hagyott volna, csak vészmódba tette magát. Én sokat jártam így a sajátommal az elején :D Valószínűleg valami szenzor szarakodik. Néha ad jelet, akkor megy a kocsi. Néha nem, akkor check engine és vészmód.

A Connect Box meg ilyen random üzenet, hogy valami akkor is legyen, ha semmi nincs, mert olasz autónál nincs olyan, hogy minden jó :D Egyszer vagy másfél éve én is kaptam ilyet, de nem vettem észre semmit, minden működött. Azóta sem tudom, mi lehetett akkor a gondja :D
Piritu - 1.000.0002023-04-11 06:58:51 // 30129
Ez utóbbi hibaüzenet a telefon miatt jön, ilyenkor nem tud csatlakozni. A következő indításnál lehet hogy működni fog.
Nálam az Android újraindítása megoldotta a problémát.
SD2023-04-11 06:55:44 // 30128
milyen benzin, hánykm, milyen használat, vezetési szokások stb?

(Tényleg csinálok már egy Google kérdőívet.. Kérdés hogy akarom-e tényleg tudni, hogy semmi esélyem mert ami jön az jön)
SD2023-04-11 06:54:33 // 30127
Azért bízom benne hogy mivel jó benyát kap, nem start-stoppolok, és nem hajtom hidegen, nem röfögtetem 1300-on melegen hajtás után:D

Látja ezt marika néni a központban aki a hibát küldi a zinternetről :D

És megesik a szíve rajtam és nekem majd nem dob:D
SD2023-04-11 06:51:47 // 30126
volt egy Facabook post hogy valakinek hámlott a kormányáról a bőr.. Afrikai Alfás csoprot asszem:)))

Beírtam hogy "Battery problem?":D

Páran vágták, és kaptam a röhögő fejeket...
SD2023-04-11 06:48:55 // 30125
Akku mikori? De most vitzen kívül..

Milért kell kivágni a belső sávba ez nem szép dolog:)

Vannak aggodalmaim hogy a simkártya miatt a központban meg lehet nyomni a piros gombot mi legyen az autó hibája...:D

A connection box akku-nak tűnik, a másik az kérdőjeles... de ott is lehet valami eltárolt szarság ami most hibaüzenetté állt össze.
Peti16V2023-04-11 00:32:06 // 30124
Ma én is jókat autóztam, kentem a téligumit D-ben a napsütésben, egészen addig, amíg hazafelé be nem dobta megint a check engine-t ☹. Akinek volt már az tudja, hogy ilyenkor az aggodalmon kívül a legrosszabb, hogy nem tudsz üzemmódot váltani, ami nem is a tempó miatt lett volna most fontos, hanem a mai kanyargós utakra túl billegős volt a normál futómű beállítás. Bírtam egy darabig, de aztán inkább félreálltam és 5x újraindítottam, hogy be tudjam tenni D-be, meg hogy megnyugodjak, ha nem írja vissza a hibát. Jó is volt egy darabig, de aztán rámentünk az autópályára és az egyik előzésnél pont amikor kivágtam a belsőbe, visszadobta a hibát, majd ami még eddig nem fordult elő, elment az ereje és nem akart tovább gyorsulni…. Uh szégyenszemre 120 körül visszahúzódtam az erejét vesztett autóval a külsőbe. Ezután nagyon fura volt egy pár percig az autó, néha elindult és ment mintha nem lenne semmi gond, aztán meg olyat csinált, mintha kitette volna üresbe, a fordulatszám változott, de csak a motor pörgött, az autó nem ment. Ekkor bedobott egy üzenetet, hogy vmi a kipuffrendszerrel nem ok (Exhaust system service required). Nagyon régen volt olyan autós élményem, amikor azon kellett aggódnom, hogy hazajutok -e az autóval.
Hazafelé bementünk anyukámhoz, ahonnan induláskor még kaptam egy ilyen üzit is:

Azért ez a két hiba egy napra rendesen elvette a kedvem a kocsitól…

Kíváncsi vagyok mit mondanak majd a szervizben. “Szerencsére” 1 hónapja már nem garis.
WarbiRunner (Gyuri)2023-04-10 22:03:43 // 30123
Én még tavaly váltottam vele pár e-mailt, viszont ez jó hír amit írsz, így van értelme a D módnak.A monostabil kapcsolósnál állítólag még egyszerűbb a race mód előcsalogatása. Lehet a három évet legalább meg kéne várni, aztán átpiszkálom, hogy legyen R mód is :-)
A további tuningot majd meglátom. Egy valódi q2 difi jobban vonz mint a több lóerő, de lehet hagyom így gyárinak, mert igazából nekem elég.
RomeoOne2023-04-10 21:39:26 // 30122
Egyébként nem vészes, csak meg kell szokni, hogy a pedálútnak egyedül az alsó 50%-át használod :D A menetstabilizátor rendkívül agresszív D-ben is, ha ki akarna törni a fara egyenesben vagy kis kormányszögnél, azonnal beavatkozik.
RomeoOne2023-04-10 21:37:20 // 30121
Nyomni kell neki, nincs mese. Majd megszokják.

Ma Füzesabony után az M3-ason már megvolt a 15-16 fok, direkt napsütéssel az aszfaltra, ami már a Corsa-knak is a komfortzóna alja.

30 km-nyi araszolás után következett a gödöllői emelkedő, ahol nyílik egy kapaszkodósáv. Tudtam, hogy ez lesz az alkalom, amire várok. Mindenki igyekszik a belsőbe, mert nehogy már égesse magát, hogy a kapaszkodóba ki kell mennie... Tehát már az elején indexeltem kifele jobbra, meg is nyílt előttem üresen a sáv. Nagy gáz, felbőgő motor, gyorsan elkezdtek lemaradni a bal oldalamról az autók. Aztán valaki csak kijött a legkülsőbe.
Pont nyílt egy rés egész a belsőig, ahova közepes gázzal át is tudtam ugrani, majd onnan vissza a középsőbe, majd megint ki a legkülsőbe. Onnan pedig már tiszta volt az út, az egész szétszakadozó autósort le tudtam lépni. Hatalmas érzés volt, mint ha 2 perc víz alá nyomás után újra vehetnél levegőt.

Aztán M31-M0-M6 vonalon már nem volt gond, vagy kihúzódtak, vagy elmentem jobbról, volt tempó is és nem volt annyira tömött a pálya, hogy ne lehessen megtalálni a megfelelő íveket :)

Levillogó Tiguan meg Duster? Ezt az érzést nem ismerem :)
lieszko2023-04-10 21:30:48 // 30120
Nem tudom, hogy évjáratfüggő lenne, nekem MY19-em van, Race esetén kb. 400 RPM-mel fentebb vált el D-hez képest. Az persze lehetséges , hogy ez nem egyezik meg a Q valós Race mode-jának váltási pontjaival.
Squadra-t ismerem, Stephan nagyon jó fej, nekem is tőle van a tune-om a hybrid turbómhoz.
Egyébként tudják már a váltót is programozni, csak sajnos OBD-n keresztül nem megy, tehát el kell menni hozzájuk Hollandiába.
Átrakják a jelenlegi N váltási pontjait A-ba, a D-t N-be, a D-t pedig megemeli közel a Race-hez tartozó váltási pontokhoz
WarbiRunner (Gyuri)2023-04-10 20:53:44 // 30119
Na mondjuk 510 lóhoz el tudom képzelni, hogy sok állandóan a D mód 😅 A programozás is agresszívabb biztos, az tud fárasztó lenni ha állandóan ugrana az autó.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.