Fórum >> Típusok >> Giulia

WarbiRunner (Gyuri)2024-01-15 14:47:11 // 33518
Nade izééé. 2019-ben már monostabil kapcsoló volt? Most összezavartál :-)
Shadin2024-01-15 14:05:41 // 33517
A régi az analóg kapcsoló volt, az új meg CANBus-os.
Shadin2024-01-15 14:04:14 // 33516
Mindent el kell kezdeni :-)
Megerősítem ezt a konfigurációt:



Gázpedál térkép N-ben marad mindhárom módban,
lóerőt nem tudom, viszont a váltó kapcsolási sebesség és a váltási fordulatszám az
marad mindegyik módban a sajátja. Én ezt nem bánom.

Ami zavarja az OCD-met, az az, hogy amikor beváltom "sima" D-be,
akkor a kijelzőre kiírja, hogy D módba került és a 4 védelmi berendezés kikapcsolt, pedig itt még nincs kikapcsolva és nem is világítanak a sárgák az óracsoportban:



Viszont amikor hosszan tekerem D-be, akkor a kiírás szerint a sima D módban van,
míg az óracsoportban ekkor már világítanak a sárga piktogrammok:



Kipróbálom a RACE módot is, de feltehetőleg ott sem lesz másként.
Shadin2024-01-15 13:52:47 // 33515
"A kormányrángatásnak értelme nincs, attól se nem lesz sportosabb sem gyorsabb az autó"

Ezt egy Pilisraccsing vagy kakucsring után mondod? :-)
RomeoOne2024-01-15 13:45:31 // 33513
Abból a szempontból logikus lenne, hogy a monostabilnál úgy rakod R-ba, hogy mikor D-ben van, akkor megint felfelé tekered és ~2 mp-ig ott tartod. Nem kell neki külön állás, mnit a régi kapcsolóknál.
SD2024-01-15 13:43:05 // 33512
Nem akarok ünneprontó lenni, de a kapcsolóban van egy IC ami azonosítja magát.
Bár ahogy ismerem az olaszokat úgy tervezték hogy bármi múködhet bármivel:)

Végül is a led pilácsot is fel lehet hergelni még a halogénes autókra is:)
WarbiRunner (Gyuri)2024-01-15 13:41:20 // 33511
A monsostabil műxik a facelift előttiben? Szerintem ilyesmit nem próbált még kb senki XD
SD2024-01-15 13:40:12 // 33510
Ennyit dől:


említett 55km/h körözés, olyan terhelést kapott szegénykém mikor a jeges szakaszról lecsúsztam hogy felpattant a szarul beállított mocitető fele.


Itt a szlalom visszafordítóban amit nyélgázon vettem a úgy hogy az instructor is elhallgatott a bódéban hogy be tudok-e fodulni:D
SD2024-01-15 13:37:57 // 33509
Na mi?:)
Shadin2024-01-15 13:24:22 // 33508
És valóban :-D
SD2024-01-15 13:22:03 // 33507
"55-el körben a betonon" tehát Giuliával 55km/h-val tanpályán nyélgázon csúszáshatáron nem dőlt, akkor nem dől:)

Visszagondolva a 155 egyszer dőlt alattam mikor a 60-as kanyarba kb. 120-al estem be... de annak kasznimunka lett a vége:)))
SD2024-01-15 13:19:33 // 33506
De még mindig azt mondom a dőlés és az útfekvés, ezek nem ugyan az.

Tehát a dőlés maximum érzetre rossz, ha nem esik szét a futómű geometria berugózott keréknél nem számít a útfekvésbe.
Egy kényelmetlenül a súlya miatt keményre hangolt autó egyáltalán nem biztos hogy jobban fekszi az utat.
A kormányrángatásnak értelme nincs, attól se nem lesz sportosabb sem gyorsabb az autó.

Én a Giuliát kipróbálás nélkül vettem meg, és nem csalódtam.

De igaz nekem az volt az alap hozzáállásom hogy azt várom hogy az Alfás mérnökök tanítsák meg nekem az elmúlt 100 év örökségét nem akarok náluk okosabb lenni.

Mutassák mit tud, aztán ha használom 5-10 éve és még nem hullott szét majd lehet hozzányúlok, addig legyen csak olyan amilyennek megcsinálták. :))

155 után vezess Fiat Puntót, aztán Honda Civic-et, aztán VW passatot, és mikor azt hiszed meghalt a lelked, vegyél egy Giuliát és hetedik menyország:D

First world problem hogy billeg a Giulia, a Giulia egyáltalán nem billeg, nekem meg sem sikerült mozdítanom, vagy csúszik vagy megy mint a villamos:)))

55-el körben betonon mikor nem is én vezettem és négy kerékkel ment oldalra az autó, a B oszlopon feküdtem akkor sem éreztem hogy dőlne:D

Áprilisban veztech, tessék jönni lehet billegtetni:)))

De várj neked van aktív futóműved az lehet máshogy viselkedik vagy az fingott ki???
Nekem fapad és pont jó!
WarbiRunner (Gyuri)2024-01-15 13:07:30 // 33505
A Ti sportfutómű volt, azzal hiba nincs. A Giulietta is puhább, mégis kezelhetőbb számomra, gyorsabb is voltam vele ugyanott óra szerint is. Nem is kicsit :-) De mindegy is, nekem a konklúzió az, hogy ízlés kérdése az egész. Illetve hogy egy tipuson belül is óriási különbségek vannak évjárat, motor, és kitudja mi függvényében.
Ültessed le a Julist, sportfutómű alá, aztán hátha. Elsőkerekesként sose fog viselkedni, de nem is két perc átállni agyban. Nekem inkább másfél évnek tűnt:-) Viszont végig élveztem, és csak egyre jobb. Legyen így nalad is!;-)
Shadin2024-01-15 11:43:03 // 33504
Ezen videó után asszem csak kifogás és nyafogás részemről a dőlés :-)

YT
Shadin2024-01-15 11:40:52 // 33503
Még az is furcsa, hogy a Tbányán kipróbált összes Veloce vezetése közben sem éreztem a futóművet puhának, pedig azok magasabbak, de legalább ilyen magasak voltak mint az enyém, és azokat is N-ben használtam alap futóművel amelyikben lett volna lehetőség kipróbálni a sport futóművet. Mondjuk akkor még mások voltak a preferenciák.

Remélem egyszer be tudok ülni olyanba is amiben van performance futómű.
Shadin2024-01-15 11:36:17 // 33502
Patkányt nem éreztem soh aorrnehéznek, de erről sokat beszéltünk már anno.
Az egy kemény autó volt, kemény futóművel és kemény kormánnyal stb.
Már csak azért sem említeném egy lapon a Giu-val mert kb, az emblémán kívül semmi közük egymáshoz.

Azt is érdemes figyelembe venni, hogy a Ti azért mégiscsak sportfutómű volt, míg a Giu alatt nem az van. Még.

Az "utcai" orrnehéz 159 17"-os kerekekkel, vs.Giulia 18"-os papucsokon ami feltehetőleg még kétszéles is.
WarbiRunner (Gyuri)2024-01-15 11:22:23 // 33501
Innen látszik, hogy mennyire ízlés/megszokás dolga ez. A 159 Ti-t én egy lapon sem tudnám említeni a Giuliával (őszintén a Giuliettával se). Iszonyat tompa és nehézkes volt ehhez képest. Amennyit én bosszankondtam azzal az autóval és a nyolc tonna súlyfelesleggel az orrában.. huhh. Hasonlót érzel gondolom Te most a Giuliában. Elég szar :-( Csak én még a nyakamba kaptam a közútálatot is.. Szóval asszem megértem a szitut.
Shadin2024-01-15 11:01:58 // 33500
A DNA-t nagyon könnyű lesz ellenőrizni ;-)
Shadin2024-01-15 11:01:24 // 33499
Lehet hogy a teteje csak antenna?
Shadin2024-01-15 11:00:12 // 33498
Az mit jelent, hogy a hátsó ablak teteje nem olvad le, de az alja ill. nagy része és a tükrök igen?
WarbiRunner (Gyuri)2024-01-15 10:40:18 // 33497
Menet közben is simán elúszik, kellett idő hogy megszokjam, főleg vizes úton. Persze, elég hamar beavatkozik, de ha nem tenné, szerintem ezzel az attitűddel elég sok Giulia ácsorogna a kasznisnál.

A monostabil kapcsolóról ezt olvastam, igen ;-)
Shadin2024-01-15 10:32:18 // 33496
Amelyik Alfás tréningen én voltam talán '22 tavaszán, ott a GT nagyon szépen ment, akkor dőlt el hogy nekem is lesz egy. És lett.
Amikor elkeztem berepülni, az volt a véleményem a 3. gátló és rudócsere után is,
hogy nem tudom mi, de valami rossz az autóban, mert úgy billeg irányváltásnál, hogy beszarás. Ez a 18-as kerekekkel jelentősen csökkent, de ahogy beültem a Giu-ba, azonnal átértékelődött a GT futóműve!
Shadin2024-01-15 10:28:15 // 33495
Meg ráérezni, hogy egy dőlésnél per billenésnél hol van a határ a csúszáshoz.
Ezeket kemény futónál sokkal jobban érezni.
Így utólag a Giu árnyékában sem érzem, hogy a 159 Ti bármennyivel is rosszabb lett volna.
Az olyan orrmotorosan azonnal reagált a rá jellemző módon, amit korrigáltam nagyobb negatív összetartással, amit követően nagyon reszponzív lett kanyarokban.
A Giu meg olyan mintha "túlsúlyt cipelne" hátul és a légiesnek tűnő eleje és közvetlen, de sztem nagyon könnyű kormánya még inkább rájátszik az érzésre, hogy vége, mind meghalunk :-)
Még mindig azt érzem egy koránt sem húzós autózás után, hogy izomláz van a lábaimban, mert állandóan meg akarom fogni az autót.
Egy a Tehénnel, MiTo-val, GT-vel laza M6-os eleji pályaív 140 km/h-val kisújjas, Giu-val nem érzem biztonságosnak, ami persze nyilván nem igaz, de az érzés azért megvan.
SD2024-01-15 10:16:18 // 33494
Akkor lehet ezért alszanak olyan jókat a gyerekek a hátsó ülésen:)
Én még nem ültem hátul nem is akarok:D

Az biztos hogy akomfort oltárán fel lett áldozva a direktségből.

Igaz én egy passat-bálnából ültem át a Giuliába így azért nem volt túl sok elvárásom.
Én kamázom így ahogy van :)

Bár volt már előtte 155, de annak pont a hátsó futóműve béna volt...
Pl a GT sokkal keményebb de töredékét sem tudja mint a Giu, vezetés tecgnikán a GT-k pörögtek én meg 155-el elektronika nélkül fogtam a gépet:)

A Giu szintén mindent megold, nem versenyautó, ezt el kell fogadni:)
lehet belőle versenyautót építeni, de kell-e?:)

Építs, a te "károdon" / "tapasztalataidon" mi is okosabbak leszünk:D
Shadin2024-01-15 10:15:50 // 33493
Egyszer akarok fánkozni :-)
Shadin2024-01-15 10:14:30 // 33492
Vagy kétszer :-)
Shadin2024-01-15 10:14:02 // 33491
Bár nem változott semmi, már túlbeszéltük egyszer :-)
SD2024-01-15 10:11:37 // 33490
Én már nem tudom melyiken olvastam, Eurocompulsion, vagy Sqadra..

A D és N módot tudják átheftölni, az A-hoz nem nyúlnak mert így tudja gondolom az autó a kibocsátási adatokat.

Szintén vannak olyan megoldások hogy az N-re is árírják a D váltási pontjait és akkor elmúlik az 1300-on röfögtetve emelkedőnek felfele menés..

Szinén opció hogy manual-ban is soft limiterre futva elváltson, ne csak visszafele.

Ezek szerintem hasznos beállítások:)

Egyelőre a Racse módot nem látom egetrengető érdekességnek, tényleg ha ott vagy pályán 5 sec lehúzod és lehet játszani, ha meg közúton csinálod ugyan ezt, sok szerencsét:D
Shadin2024-01-15 10:07:30 // 33489
Az elúszásra meg keresztbemenésre reagálva, én még mindig nem tudom eldönteni, hogy megdőlt az autó segge vagy elindult :-(

Valaki szerint azért jó a puhább futómű egy ilyen felépítésű, súlyarányú autóban,
mert így kevésbé tudja elveszíteni a kapcsolatot ill. a meghajtást a talajjal.

Tegnap autóztunk egyet négyen, párom ült hátul és állandóan az volt a baja, hogy hintázik a hátulja, hányni fog :-) Nem raccsing volt, hanem sima autókázás pályán meg közúton...

Off

A Tehén hintázott így comfort módban.

On

Viszont amikor Lev cartárssal minitaliztunk megállapítottuk, hogy az övé is pont olyan mint az enyém, tehát nem bug, hanem feature :-)

Én biztosan ültetnék rajta 20 mm-t meg mehetne bele egy Bilstein B8,
vagy valami coilover.
Shadin2024-01-15 09:58:51 // 33488
Én úgy tudom, hogy a visszatérős DNA gombba a 3. kapcsoló nincs benne általában, de van pár ami már tartalmazza. Ha benne van akkor mechanikailag bele kell nyúlni és a "RACE határolót" kiiktatni.

Olyat nem találtam eddig, hogy D-ben mégegyszer koppanásig tolni és bekapcsol a RACE vagy ESP Off.

Giulia forum

Viszont fel lehet előre programozni a PROXY-t, max még nem tudja a kapcsoló.
SD2024-01-15 09:28:57 // 33487
Azért vagány lenne öregkorára pegpöckölni a járgányt:D
Már csak azért is mert addigra az összes villany szar 3 sec alatt lesz százon:D
De nagyobb esélyt látok a villany konverzióra ha tényleg 20 éves távlatokban gondolkozunk:)
SD2024-01-15 09:09:33 // 33486
Úgy értem ha sorbateszed:
- tudrbo, chip, szűrő bizbasz minden
- downpipe, supersrint
- QV kerék
- QV fék
- optika
SD2024-01-15 09:08:15 // 33485
Az opció adott, ha valaki akar egy kicsit drágán fenttartható nem QV-ből egy nagyon drágán fenttartható nem QV-t akkor a part list már körvonalazódik:)))



De ennél valószínüleg olcsóbb venni és mókolni egy használt QV-t:)))
SD2024-01-15 09:03:55 // 33484
Én úgy veszem eddig hogy nulla sebességnél engedi elforogni a kereket, és akkor ha meg tudod lendíteni akkor kidobja a seggét, de utána nem ad addig gázt míg össze nem szeded:D

Ha már van kerékfordulat akkor nem enged mókázni, onnan aktív fékez mindent megtesz hogy ne menjen el, ha ennek ellenére elindulna, elveszi a gázt.

A monostabil DNA kapcsolót akkor csak át kéne kattintani szoftveresen és már van is titkos Racse mód?:)))

Ma láttam egy piros Giuliát a biszról úgy megbámultam, gyömyörű :D Azért így jobb volt hogy nekem is van egy:D
WarbiRunner (Gyuri)2024-01-14 20:08:56 // 33483
MES-ben elvileg át tudod írni a DNA kapcsoló típusát, aztán proxy rendezés után működik. Egy DNA-R kapcsolóra szükséged lesz, de nem egy bonyolult módosítás az egész.
Az enyémnél már visszatér a kapcsoló (monostabil ahogy írod), ezt a kapcsolót nem tudom, hogy a korábbi változatok fogadják e. Itt csak egy MES kell és a gateway miatt egy SGW bridge. MES-ben át kell állítani a DNA kapcsoló típust, és onnantól állítólag működik. Semmi mást nem kell csinálni, csak átrakni D-be, majd még egyszer előre tekerni és kis ideig ott tartani.
A facelift utáninál a gázpedál is biztos tompult, gondolom ezért nekem a D az tökéletes.
A dologról csak annyit, hogy fél órája kanyarodtam ki otthonról 500m-re egy kereszteződésben olyan semmi extra módon. Nem siettem, nem volt nagy gáz, és mégis a relé kattogásra eszméltem, már úszott el az autó. Kb semmi nem kell hozzá, hogy elmenjen keresztbe.
RomeoOne2024-01-14 19:39:46 // 33482
Miért, meghalt valaki?
G-MANN🍀2024-01-14 18:13:05 // 33481
Viszont hihetetlen merev ez a Giulia, tető miliméterre precízen visszazárt az árokban is!
G-MANN🍀2024-01-14 18:11:57 // 33480
Körforgalomból Carnet felé volt az irány. Nem volt szép látvány, a közeli képet kegyeleti okokból nem akartam betenni.
Shadin2024-01-14 17:38:08 // 33479
Valóban, olvastam is a leírását korábban.
Állítólag a monostabil 2019+-os autók már máshogy viselkedenek,
aztán meg a 2020+-osok megint csak másként.
Shadin2024-01-14 17:33:58 // 33478
"A motorvezérlő (ECM?) egység nem tud különbséget tenni a 4 DNS üzemmód között, ezért mindig Normál üzemmódban működik..."

"...s gyakorlatban ez azt jelenti, hogy az összes hangolás (ECM) az Normál módban fog működni (gondolom az ECM a motorvezérlő térképekért felel amibe a pedáltérkép is beletartozik). De mivel a sebességváltó (BCM?)így is képes megkülönböztetni az üzemmódokat, a vezetési élménybeli különbség így is megmarad. Sőt, mi személy szerint még jobbnak is találjuk. Tehát NE hagyja, hogy ez a tény megakadályozza, hogy a Race módot válassza..."

Forrás: Squadra Tuning (NL)
Kazes☻2024-01-14 17:12:55 // 33477
Azt hiszem Golyszi cartárs, de ő dízelben.
Shadin2024-01-14 16:39:59 // 33476
Azt kell mondjam, hogy az N leginkább bőven jó nekem, D-ben rohadtul ideges a gázpedél, teljesen feleslegesen, ha kell le tudom nyomni tövig.

A Type3/DNA/Sport az "csak" Esc stb. off és nem RACE, és nem találok rá konzekvens mondást h melyik módban mi hogy működik.

Pusztán a technikai kíváncsiság hast, nem a kilinccsel kanyarodás, ráadásul a monostabil DNA kapcsoló átalakításával elég sleeper lenne a funkció.

Giulia forum

A szerző a 2-es mode-ra ezt írja:


3-asra meg ezt:


Míg egy vagy több felhasználó szerint pedig 88-EC módban ez lesz az eredmény:


Tényleg messze vagyok már a hülyegyerek kortól, de hajt a kíváncsiság :-)
carver2024-01-14 16:10:45 // 33474
LOL vagy szomorú smájli... Ez nem a budaörsi Carnet? Nagy gázzal kikanyarodott és ott vége is volt?

rossz nézni szegényt...
WarbiRunner (Gyuri)2024-01-14 14:15:58 // 33473
Szerintem N-ben kicsit puha a gáz, D-ben érzem azt is jónak, nem egy ilyen pedálút elejére hangolt dolog.
RomeoOne2024-01-14 13:32:04 // 33472
De ha N-ben kiveszed manuálba, akkor a buta váltóprogramot eleve kilőtted. A gázpedál pedig olyan szempontból talán jobb is, hogy a véghelyzetben éri el a 100%-ot, tehát sokkal nagyobb úton dolgozik, finomabban adagolható.
A Q-nál legalábbis így van, D-ben már kb. 50%-os gázpedál állásnál kitol mindent a csövön, a gázpedál út második fele kb. felesleges (leszámítva a kick-down kapcsolót).

Ha ez így van a Supernél is, akkor semmi gond, ha kikapcsolod az ESC-t, akkor semmi olyat nem vesztesz, amire szükség lenne.

(Disclaimer: ez nem buzdítás állatkodásra, ha valaki összetöri emiatt, ne nálam reklamáljon :D )
WarbiRunner (Gyuri)2024-01-14 12:55:30 // 33471
Kézi váltással, rendesen forgatva pedig állati jó hangja van a motornak.
WarbiRunner (Gyuri)2024-01-14 12:53:24 // 33470
Az alap probléma, hogy a váltó és a gázpedál map N-ben ragad. MY21 előttieknél még ez nem is annyira vészes, bár akkor is egy kevésbé sportos váltóbeállításhoz és kevésbé direkt gázreakcióhoz van egy kikapcsolt esc-d. Én magam részéről ezért is vetettem el eddig, igazából használhatatlan lenne kikapcsolt elektronikával, de 1500-on elváltó váltóval és puha gázpedállal. Abban sem vagyok biztos, hogy az N módban működik az e-LSD, ami nyitott difi mellett azért kell. A villanyos fékrendszer miatt ez valóban jól működik. Nyilván ez sem versenypályára és pláne nem driftre való.
Több mint két év után az összbenyomásom az, hogy néha baromira bosszant ahogy megfogja az autót. De valójában meg igaza van, nem feltétlenül kéne full keresztbe menni városi forgalomban XD Eléggé hamar dobja magát..
Dynamicban kézzel váltva kicsit többet enged, és szerintem jóval több a kontroll érzet. Szóval néha hiányzik hogy huligánkodni lehessen vele, de igazából ez az autó nem erre van kitalálva.
SD2024-01-14 10:38:45 // 33469