A 4 évszakos gumik rendkívül sokat fejlődtek! De....
Ha lenne egy városban használandó viszonylag kisteljesítményű (75-120) lóerős autóm, arra biztos hogy 4 évszakos gumit raknék fel! És ismét de....
Borzalmas nagy különbségek vannak gumik között! Ha összehasonlítom a nyári gumikat, az előző Michelin Primacy-k, és a mostani Pilot Sportokat, nagy különbségek vannak. A Primacy hihetetlenül sok métert ment el, tehát gazdaságos, a Pilot Sport viszont szinte pályagumi, száraz úton hihetetlenül tapad, stabil, egy mese a Primacy-hoz viszonyítva, viszont esőben, és hidegebb körülmények között vigyázni kell.
Az autó kvalitásait csak megfelelő gumikkal lehet kihozni. Ha egyszer hozzászoksz, hogy egy kanyart 80-al kényelmesen be tudsz venni, akkor bizony furcsán érzed hogy ugyanazt 4 évszakissal 70-el a határon.
Gumit az autó kvalitásaihoz kell választani! Az igazságot kimondó gumis azt fogja mondani, hogy Giuliára ne tegyél 4 évszakosat! Mert nem annak az autónak a kvalitásaihoz van méretezve. Egy átlagautóhoz, egy Vitarához, vagy Focusra nyugodtan felrakható a 4 évszakos.
Amerikában a 350 lovas autóra is 4 évszakosat raknak. Mert ott a betartandó szabályokhoz alkalmazkodnak a gumik is. Nem arra az autóra való? Nem számít, mert te nem "mehetsz" gyorsabban. Ott a törvény a szentírás!
Nem gumi, de egy régi autóhoz kapcsolódó történet. A60-as évek végén, 70-es évek elején volt egy gyönyörű olasz sportkocsi az Iso Grifo, amiben V8-as Corvette motor volt. Nem győztek azokban az autókban motort cserélni, és a végén már a Chevrolet nem adott motort. Aki vett egy Iso Grifot, úgy hajtotta mint egy Ferrarit, ahogy az az autó kinézett, amit papíron tudott. Csak az a motor alacsony fordulatra volt méretezve, nem arra, amit Európában ilyen autóval művelnek. Volt egy vad sportkocsi, nem belevaló motorral.
Ha valaki felrak mondjuk egy Giulia Velocere 4 évszakosat, akkor nem olyan gumival szereli, ami arra az autóra való! A 4 évszakos gumik a közepes teljesítményű max középkategóriás autókra vannak tervezve! A Giulia futóműve viszont extrém teljesítményekre képes. A 4 évszakosat azoknak az autóknak hagyjuk, amire kifejlesztették!
Giuntini2020-01-30 14:11:32 // 13599
TtK2020-01-30 13:55:34 // 13598
Szípen mondtad tezsvírem! :)) a.k.a. nem kell a majréból főpróbát tartani.. ;)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-30 13:39:56 // 13597
Nézd Robi szerintem sokunknak van rengeteg tapasztalat gumikkal én azt vettem észre nedves úton azaz mondjuk 0-5 fok közötti nedves úton ami még nincs lefagyva bármelyik téli gumi jobban csúszik, mint egy jó nyári, fagyott úton a nyári viszont már sehol sincs, ónos eső, jégnél meg a téli is kaki semmit nem tud csinálni ...
a balesetek nagy részét a nem megfelelő útviszonyoknak való vezetés okozza :DDD
a balesetek nagy részét a nem megfelelő útviszonyoknak való vezetés okozza :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-30 13:26:55 // 13595
Robi, ha ennyi mindenen aggódnék, és ennyi szörnyű lehetőséget vizionálnék, félnék kimenni :-) Én nem megyek lassan a négyévszakossal, sőt :-) Én ezt a látásmódot sem tudom magaménak érezni. Már nagyon nem. Ha így rettegnék, szerinted egy 24 éves abs nélküli autóval engedném el nap mint nap a családot? És mégis megteszem, mindannyian élvezzük, egyikőnk sem érzi magát konstans életveszélyben. Mindenkinek megvan a maga keresztje, megéltem én már pár olyat, ami ellen nem tehettem, el kellett viselnem. A szarra nem tudsz téli gumival felkészülni, hidd el :-(
Tudom, sokan műszaki emberek itt és amit a számok mondanak, az szent, és tömegközéppont és geometria és tapadás. Szakmámba vágna, de lóf..t :-) Amíg ezeken függsz, rabja vagy ezeknek a hülyeségeknek. Ezeket elengeded, letojod, és szabad vagy. Jót autózol egy slickre nyalt télisgumis kispolskival is, mert jól esik a lelkednek és kész. Túl vannak itt a műszaki paraméterek lihegve, és szépen eltűnt a "sentimento" ami az egész vagány mediterrán feelingű olaszautózás lényege :-D
Tudom, sokan műszaki emberek itt és amit a számok mondanak, az szent, és tömegközéppont és geometria és tapadás. Szakmámba vágna, de lóf..t :-) Amíg ezeken függsz, rabja vagy ezeknek a hülyeségeknek. Ezeket elengeded, letojod, és szabad vagy. Jót autózol egy slickre nyalt télisgumis kispolskival is, mert jól esik a lelkednek és kész. Túl vannak itt a műszaki paraméterek lihegve, és szépen eltűnt a "sentimento" ami az egész vagány mediterrán feelingű olaszautózás lényege :-D
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-30 13:24:52 // 13594
"De mi van, ha így ilyen ónos esős, fagyott zúzmarás időben nem adják meg az elsőbbséget?"
Mi lenne, pont ugyan az, mint bármelyik télivel én konkrétan 30km/h-val egyenes úton egyenesen haladva, összkerék hajtással csúsztam lefelé az útról nem is olyan rég... :DDDD
Mi lenne, pont ugyan az, mint bármelyik télivel én konkrétan 30km/h-val egyenes úton egyenesen haladva, összkerék hajtással csúsztam lefelé az útról nem is olyan rég... :DDDD
tdemeter2020-01-30 13:23:43 // 13593
Ja igen, a gumis ! Nekem is azt mondta, hogy " télre sem jó, nyárra sem jó" ...
Persze, mert onnantól te nem fogod hozzá hordani soha többé a kocsit, az meg hol üzlet már neki....
Bullshit...
Beszélgethetünk itt biztonságról, performanciáról, stb, de összességében ezek a gumik egyre jobbak már. És ne felejtsük el, hogy az autóm is az! Egyre könnyebb és egyre jobb fékek vannak rajta, egyre okosabb számítógép vigyáz rám benne.. Én pedig egyre jobban vezetek :)
Persze, mert onnantól te nem fogod hozzá hordani soha többé a kocsit, az meg hol üzlet már neki....
Bullshit...
Beszélgethetünk itt biztonságról, performanciáról, stb, de összességében ezek a gumik egyre jobbak már. És ne felejtsük el, hogy az autóm is az! Egyre könnyebb és egyre jobb fékek vannak rajta, egyre okosabb számítógép vigyáz rám benne.. Én pedig egyre jobban vezetek :)
droberto2020-01-30 13:19:25 // 13592
Persze mindenki azt vesz amit jónak lát. 🙂
zgi5212020-01-30 13:13:07 // 13591
érdekes, engem meg pont a CC+ tesztjei győztek meg :) a gumis meg azt mondta ő fel nem rakná. :P
egyelőre jó döntésnek bizonyul (kisautóra)
egyelőre jó döntésnek bizonyul (kisautóra)
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-30 13:10:03 // 13590
Ez jó, köszi :-)
zgi5212020-01-30 13:09:32 // 13589
más a mintázata, mert más elven működik. egyetértek az előttem szólóval, kis autóra tökéletes, észre sem veszed milyen a gumi. ez nem nekünk számít, hanem pl. a nejemnek, aki tök laikus ugyanúgy vereti, mint télivel régebben.
anno mikor megjelent az ABS kérdeztem tőle, mi a jobb, mikor megcsúszott az autó kereke vagy ha veri a talpát az ABS, de egyenesen halad tovább nagyobb fékúttal.
sejthető a válasza.. :)
anno mikor megjelent az ABS kérdeztem tőle, mi a jobb, mikor megcsúszott az autó kereke vagy ha veri a talpát az ABS, de egyenesen halad tovább nagyobb fékúttal.
sejthető a válasza.. :)
droberto2020-01-30 13:07:21 // 13588
A gumisok véleménye meg szerintem a legkevésbé releváns. Ugyan kapnak visszajelzést, de sose tudhatja, hogy volt hajtva a gumi. Mihez képest hasonlítják. Az átlagembert amúgy is jobban befolyásolják az emóciók, mint a fenekében levő érzések.
Az üzleti érdekekről már nem is beszélve.
Az üzleti érdekekről már nem is beszélve.
droberto2020-01-30 13:04:02 // 13587
Valószínű ebből fakad akkor a nézetkülönbségünk.
Az autó vezethetőségét, a tömeg, tömegközéppont, a futómű és a gumi adja elsősorban. Utóbbi igen nagymértékben meghatározza az autó vezethetőségét és leginkább tapadását.
Gumi is gumi közt óriási a különbség, nem a hétköznapokban, hanem vészhelyzetben és forszírozva. Elég ha csak az öreg Bridgestonjaimat nézzük. Sokkal inkább volt felülkormányzott velük a kocsi, mint újjabkorukba illetve a mostani télin.
Sok gumit próbáltam az elmúlt évek alatt, de a nedves út mindig kiemelte a különbségeket. Kiemelte a prémium és a középkategóriás közt, és kiemelte a teljesítmény és a "zöld" gumi közt is.
A 4 évszakos gumik sokat fejlődtek ez tény. A Dalma városi Puntóján még el is gondolkodtam egy CC+-on. Az elmúlt tíz évben sokat fejlődtek.
Viszont a gumi mindig is egy komprommisszum volt és az is lesz. már az évszakspecifikusoknál is. (Teljesítmény sokszög, ugye?)
All season gumival még nem mentem, de a fotelből igen jól megvizsgáltam, hogy teljesítenek a teszteken. Súlyos métereket kapnak a téliktől, vagy adott esetben a nyáriktól. És mivel a tesztek általában objektívek és eddig visszaigazolódtak az eredmények, nincs okom kételkedni bennük.
Persze, mondtátok, hogy jó-jó, de én lassan megyek. De mi van, ha így ilyen ónos esős, fagyott zúzmarás időben nem adják meg az elsőbbséget?
Mi van akkor, ha egy kamion defektet kap előtted egy főúton és hirtelen ki kell kerüld a törmeléket. Hiába mész lassan. Ugye? Lehet, hogy az évszakspecifikus gumival pont megúszod, vagy pont nem lesz totálkár, ne adj isten pont nem lesz személyi sérülés. Ne is beszéljünk ilyenről.
Persze, mondjátok, hogy itt nincs hó meg jég. Nézzétek csak meg a különböző hőmérsékleteken hogy teljesítenek nedves úton. Zongorázni lehet a különbséget.
Persze azt mondom, hogy tudni kell ésszel és jól vezetni, de a balesetek igen nagy része a gumikon múlik.
Az autó vezethetőségét, a tömeg, tömegközéppont, a futómű és a gumi adja elsősorban. Utóbbi igen nagymértékben meghatározza az autó vezethetőségét és leginkább tapadását.
Gumi is gumi közt óriási a különbség, nem a hétköznapokban, hanem vészhelyzetben és forszírozva. Elég ha csak az öreg Bridgestonjaimat nézzük. Sokkal inkább volt felülkormányzott velük a kocsi, mint újjabkorukba illetve a mostani télin.
Sok gumit próbáltam az elmúlt évek alatt, de a nedves út mindig kiemelte a különbségeket. Kiemelte a prémium és a középkategóriás közt, és kiemelte a teljesítmény és a "zöld" gumi közt is.
A 4 évszakos gumik sokat fejlődtek ez tény. A Dalma városi Puntóján még el is gondolkodtam egy CC+-on. Az elmúlt tíz évben sokat fejlődtek.
Viszont a gumi mindig is egy komprommisszum volt és az is lesz. már az évszakspecifikusoknál is. (Teljesítmény sokszög, ugye?)
All season gumival még nem mentem, de a fotelből igen jól megvizsgáltam, hogy teljesítenek a teszteken. Súlyos métereket kapnak a téliktől, vagy adott esetben a nyáriktól. És mivel a tesztek általában objektívek és eddig visszaigazolódtak az eredmények, nincs okom kételkedni bennük.
Persze, mondtátok, hogy jó-jó, de én lassan megyek. De mi van, ha így ilyen ónos esős, fagyott zúzmarás időben nem adják meg az elsőbbséget?
Mi van akkor, ha egy kamion defektet kap előtted egy főúton és hirtelen ki kell kerüld a törmeléket. Hiába mész lassan. Ugye? Lehet, hogy az évszakspecifikus gumival pont megúszod, vagy pont nem lesz totálkár, ne adj isten pont nem lesz személyi sérülés. Ne is beszéljünk ilyenről.
Persze, mondjátok, hogy itt nincs hó meg jég. Nézzétek csak meg a különböző hőmérsékleteken hogy teljesítenek nedves úton. Zongorázni lehet a különbséget.
Persze azt mondom, hogy tudni kell ésszel és jól vezetni, de a balesetek igen nagy része a gumikon múlik.
zgi5212020-01-30 12:56:05 // 13586
ha a Michelin Climate+ -ra gondolsz.. nekünk az van a másik autón, tökéletesen teszi a dolgát!
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-30 12:37:00 // 13585
minden tapasztalatot örömmel olvasok, legalább tudok választani
tdemeter2020-01-30 12:22:40 // 13584
Itt egy egész jó összehasonlító oldal.
Ebből mindenki levonhatja amit akar magának, de szerintem a CC egész vállalható gumi lehet...
Ebből mindenki levonhatja amit akar magának, de szerintem a CC egész vállalható gumi lehet...
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-30 12:20:24 // 13583
Én ismerem a lódoktort szerencsére :-) A saját insigniájára ő is azon dilemmázott, hogy Ultrac Satint, vagy Vortit tegyen, nem gagyi gumit. Viszont Sanyi, a környék legzseniálisabb autószerelője, na ő ilyen lódoktor típus :-) Százezernél többért még autót nem vett, direkte beteg lovakat szeret venni, aztán jól eljárkál velük évekig fillérekből. Közben meg félkézzel cserél motort kb bármiben, nagyon precíz, és gondolkodik is. Ez ilyen. Bárki aki csak úgy elsőre beesik hozzá, sikítva menekülne a garázsa látványától. Én meg tudom, hogy amihez hozzákezd, az nem jó, hanem tökéletes lesz. :-)
tdemeter2020-01-30 12:15:16 // 13582
Nem, mert nincs garázs:(
Remélem azért, hogy idén lesz, de ez évek óta gond nálunk...
Remélem azért, hogy idén lesz, de ez évek óta gond nálunk...
Liquid2020-01-30 12:14:35 // 13581
Ehhez a gumis-ember témához csak annyit fűznék hozzá, hogy mindig a lódoktor lova a legbetegebb :)
Régi mondás, de 2 hete mikor voltam Zsámbékon tréningezni, ismét bizonyítást nyert. Volt egy gumis srác egy Audi A5-tel, valami Imperial vagy mi 2 éves téligumival, és elképesztően szar volt, a száraz fékútja bő másfélszerese volt bármely másik autónak, a műgyantán meg gyakorlatilag csak lépésben tudott menni.
Ezt nem a 4 évszak ellen szántam, mert én is azt fogok tenni a Pandára.
Régi mondás, de 2 hete mikor voltam Zsámbékon tréningezni, ismét bizonyítást nyert. Volt egy gumis srác egy Audi A5-tel, valami Imperial vagy mi 2 éves téligumival, és elképesztően szar volt, a száraz fékútja bő másfélszerese volt bármely másik autónak, a műgyantán meg gyakorlatilag csak lépésben tudott menni.
Ezt nem a 4 évszak ellen szántam, mert én is azt fogok tenni a Pandára.
Zolibácsi2020-01-30 12:09:46 // 13580
Pont a Michelin 4 évszakosat kerulném. Mindenhol jó kivéve jegen/fagyott úttesten. Ott a nexen, Apollo olcsóbbak mind elverik. Én úgy vagyok hogy jégen legyen jobb, minden mást pedig tudsz kezelni, ha meg tudod választani a megfelelő sebesseget. Nekem városi punton nexen 4 évszakos van. Soha semmi bajom nem volt vele, talán nyáron nagy melegben nem szerette a nagy sebességű kanyarokat, picit jobban csúszott mint egy márkás nyári, de az is már túl volt bőven a megengedett sebesség határon. Nekem bevalt a 4 évszakos kis autóra. Amúgy már a mintából látszik, hogy a Michelin 4 évszakosnak nincs rendes mintája, kicsi rovatkak ami kapaszkodna jégen. Öregedéssel kapcsolatban még kár is gondolkozni, mert 4 év alatt úgy is el használod :)
Bár ez mind csak az én véleményem. Peace
Bár ez mind csak az én véleményem. Peace
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-30 12:04:24 // 13579
Nem tudom használtál e rendes all season gumit már. Ennyire ne degradáld, miért ne lehetne Alfára tenni? Ez hülyeség Robi. A fotelből az ember hajlamos bármit is vizionálni, métereken múló vészhelyzetet, a valóság pedig általában kicsit árnyaltabb. Elmentem a gumishoz (aki szintén Robi, és ismerem jópár éve), és megkérdeztem, hogy a saját feleségének az autójára, amivel a gyerekeket viszi, fel merné e tenni a négyévszakost. "Abszolút". Ennyit válaszolt, elfogadtam a tanácsot, és igaza volt. Hidd el, nem gyomorgörccsel ülök itthon, hogy úúúrisen, kit ütött el a 4m különbség miatt. SEMMIT nem veszel észre. Beülnél és nem tudnád megmondani, hogy milyen gumi van az autó alatt. és ez tapasztalat. :-D
Giuntini2020-01-30 12:02:02 // 13578
Városi autónak a legtökéletesebb választás a 4 évszak. Persze egy 200 lovasnak, amivel pályázol, kanyarodsz nem.
Valamit valamiért!
Valamit valamiért!
droberto2020-01-30 11:56:21 // 13577
Ez már egyenes út, a villanyverdához, az önvezetéshez meg a tömegközlekedéshez. 🙂
A garázsban nem fér el a falon 8 kerék?
A garázsban nem fér el a falon 8 kerék?
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-30 11:56:14 // 13576
Ki mit akar, tegyen úgy XD
Én már rég elengedtem ezt a nagyon performance teljes potenciál témát, a vezetési élmény egyszerűen nem ezen múlik. Nyilván korlátoz némileg egy négyévszakos, és van akinek ez nem fér bele. Én is csak megjegyzésként írtam, hogy akár feltenném, nem vitaindítónak szántam :-) Engem megszállt a Zen tudod :-DD És nyilván a zenséghez is jobb egy téligumi télen és nyári nyáron ha az autópályán gyorsan haladsz. Kisebb látótávolság fér bele (mert hamarabb megállsz), nagyobb bátorság fér bele. De nyilván helyén lehet kezelni egy négyévszakost és egyszerűen lassítani egy kicsit :-)
Élménykedni meg tudod, nekem öreg autó kell majd egyszer, mechanika érzettel, valódi érzetekkel,bowdennel, rudazattal, fogaskerékkel, tökmindegy milyen gumin :-)
Én már rég elengedtem ezt a nagyon performance teljes potenciál témát, a vezetési élmény egyszerűen nem ezen múlik. Nyilván korlátoz némileg egy négyévszakos, és van akinek ez nem fér bele. Én is csak megjegyzésként írtam, hogy akár feltenném, nem vitaindítónak szántam :-) Engem megszállt a Zen tudod :-DD És nyilván a zenséghez is jobb egy téligumi télen és nyári nyáron ha az autópályán gyorsan haladsz. Kisebb látótávolság fér bele (mert hamarabb megállsz), nagyobb bátorság fér bele. De nyilván helyén lehet kezelni egy négyévszakost és egyszerűen lassítani egy kicsit :-)
Élménykedni meg tudod, nekem öreg autó kell majd egyszer, mechanika érzettel, valódi érzetekkel,bowdennel, rudazattal, fogaskerékkel, tökmindegy milyen gumin :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-30 11:53:32 // 13575
hát nem egy erőgép de 140 nyiha szóval annyira szarul sem megy éppenséggel bár egy Alfától nagyon távol áll de tele van minden szarral amiért sírtok, vegyetek Vityát :DDD
RomeoOne2020-01-30 11:49:58 // 13574
A CC+ elég jó. Általában a 4évszakosak nyáriasított téligumik, a CC+ viszont téliesíett nyári. Emiatt mondjuk hóban, jégen a 4évszakosok átlagánál rosszabbul szerepel. De hát abból van viszonylag kevés. Síelni nem azzal kell menni, amúgy jó mindenre, amit egy suzuki tud.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-30 11:49:02 // 13573
a tárolás ingyé van otthon a kisfaházban, még a kerék csere is az SK :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-30 11:46:21 // 13572
Vityára 47500ft/db, a nyári normális 30-40e között van szóval mit spórolok hát egy téligumi szett árát pl és mivel évi 10-12e-megy el egyik szett sem megy el többet, mint 4-5 év mert elöregszik a gumi...
Tél nincs, hó nincs, víz az van erre nincs értelme téli gumit vennem városi közlekedésre ...
Teszteken meggyőző a Cross Climate majd kipróbáljuk és beszámolok róla meg tud e állni avagy nem :DDD
Tél nincs, hó nincs, víz az van erre nincs értelme téli gumit vennem városi közlekedésre ...
Teszteken meggyőző a Cross Climate majd kipróbáljuk és beszámolok róla meg tud e állni avagy nem :DDD
tdemeter2020-01-30 11:43:56 // 13571
Plusz a tárolás, ha már nem akarsz vele szarakodni... Nekünk a két céges kocsira simán elvisz egy évben a 2-2 szett téli-nyári tároltatása vagy 60.000-et...
Én is nagyon megbántam, hogy a julisra nem vettem téli-nyárit gyári opcióban. Bár az sem lett volna ingyen, de a felni, a gumik, a szelepek, a setup iszonyat sok pénzbe kerültek. De lejobban a szarakodás, ami évek óta megy velük a legfárasztóbb..
És akkor még nem beszéltem az offos X-trailről.. Ott is ugyanez volt, felni vásár, gumi vásár. ahhh, kizárt, hogy még egyszer eljátsszam..
Ha elkopik akkor biztosan 4 évszakosat kap az is, a felniket meg elpasszolom majd.
Én is nagyon megbántam, hogy a julisra nem vettem téli-nyárit gyári opcióban. Bár az sem lett volna ingyen, de a felni, a gumik, a szelepek, a setup iszonyat sok pénzbe kerültek. De lejobban a szarakodás, ami évek óta megy velük a legfárasztóbb..
És akkor még nem beszéltem az offos X-trailről.. Ott is ugyanez volt, felni vásár, gumi vásár. ahhh, kizárt, hogy még egyszer eljátsszam..
Ha elkopik akkor biztosan 4 évszakosat kap az is, a felniket meg elpasszolom majd.
droberto2020-01-30 11:24:49 // 13570
Max városi autóra, ami nem Alfa.
Néztem Puntóra 17-esben. 50k-ért kösz nem kell. Meg mit spórolunk? Négy felni árát? Amit később el is adhatsz?
Ami kimegy a városból autó arra biztosan nem tennék.
Egy vészhelyzetben az 3-4 m sokat számít. Veszélyeztessem a családom?
Mentem már sok féle gumival, sima vagy vizes úton óriási a különbség.
Én a gumin nem spórolnék. :)
Néztem Puntóra 17-esben. 50k-ért kösz nem kell. Meg mit spórolunk? Négy felni árát? Amit később el is adhatsz?
Ami kimegy a városból autó arra biztosan nem tennék.
Egy vészhelyzetben az 3-4 m sokat számít. Veszélyeztessem a családom?
Mentem már sok féle gumival, sima vagy vizes úton óriási a különbség.
Én a gumin nem spórolnék. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-30 11:03:23 // 13569
a másod autónkra ami csak a városban mászkál majd ha elöregszik a téli meg a nyári gumi tuti Michlein Cross-t fog kapni semmi értelme 2 szettre beruházni és cserélgetni a kerekeket ...
RomeoOne2020-01-30 10:44:15 // 13568
A mai négyévszakosak már tényleg elég jók. Főleg, hogy egyre többen élnek városban, ahol folyton sóznak, hó/jég alig van és városi szaladgálós autójuk van. Nekik best buy. És azért el lehet már ezekkel messzebbre is menni. Giuliára azért nem tennék, mert nyáron akkor nem tudnám a teljes potenciálját kihasználni akkor a kocsinak. Giuliát meg akarnám hajtani durván kanyargós utakon, meg 35 fokban is (amikor az aszfalt 60 fokos) is odalépni 200 fölé... Ez azért keményen elkezdené degradálni egy 4évszakos teljesítményét. Meg hát a 4 évszakosokból még nem is nagyon van ilyen performance gumi. Bár már erre is láttam egy-két ritka példát. De nyáron teljes potenciált akarok, amihez dedikált nyári gumi kell, abból meg következik, hogy akkor muszáj mellé télit venni.
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-30 10:08:01 // 13567
Nyilván van különbség, de a vegyipar csodákra képes, egy mai négy évszakos már nagyon jó. Lassan négy éve (30e km) használom a TD-n, és azt kaptam amit vártam. Olyan gumi, amivel nem kell foglalkozni, nem kell tudni sem, hogy mi van rajta. Ténylegesen jó 30 fokban is és hóban is. Persze, egy 100 ló körüli autó, viszont a határait sokkal jobban feszegetem, mint a 200+ -osnak. A móka faktort is adja nyáron körforgalomban és télen hóban is, és tökéletesen átjön, hogy hol a határ. Oldaltartása még jégen is van, ha valaki nem teljesen tök az autóvezetéshez, úton marad. Persze fékezni tükör jégen.. na ott kiadja a különbség a Wintrac Extreme + a 159 brutális fékrendszere és az abs nélküli fék+all season között. De ilyen lényegében csak szándékosan fordult elő :-)
MIndenki persze azt tesz fel, amit jónak lát, amivel biztonságban érzi magát. :-)
MIndenki persze azt tesz fel, amit jónak lát, amivel biztonságban érzi magát. :-)
G-MANN🍀2020-01-29 23:06:14 // 13566
Nálam 19 nyári, 19 téli is, csak télen mind a négy felni és gumi egyforma méretű. 17-18 is tökéletes télre, nyárinak viszont optikailag inkább 18-19 sztm :-) de persze kinek mi tetszik :-)
carver2020-01-29 22:29:26 // 13565
de viccet félretéve, persze a téli gumi nem helyettesíti a tapasztalatot, ha valaki eszetlenül nyomja akkor le fog esni. De ugyanazzal a tapasztalattal a téligumival mégis hamarabb állsz meg és több helyen kanyarodsz be, mész fel stb.
Nekem nagyon beégett amikor pár éve télen nem tudtam felmenni a Soroksáriról a Lágymányosi hídra (!) mert kettővel előttem egy autó nem tudott felmenni a nyári gumival....
Nekem nagyon beégett amikor pár éve télen nem tudtam felmenni a Soroksáriról a Lágymányosi hídra (!) mert kettővel előttem egy autó nem tudott felmenni a nyári gumival....
Kazes☻2020-01-29 22:21:59 // 13564
Az már nem is volt rendes Warbi...az a 353 volt! :D
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-29 22:20:18 // 13563
Pláne, hogy 1.6-os volt, duplatorkú Weber karbival, 4_2_1 leömlő, sport rendszer, a létező legrövidebb VW váltóval, üvegszálas sárvédőkkel (könnyíteni kellett a 890 kilón XD) . Hogy akkor épp mi volt benne, már nem emlékszem, folyamatos volt az evolúciója. A vágott rugók, 14-es (muhaha) Irmscher alufelnik még nem voltak alatta akkor :-)
Liquid2020-01-29 22:05:33 // 13562
azért egy 1.3 wareszban volt annyi erő, hogy jól mozogjon :)
carver2020-01-29 21:50:22 // 13561
na de kövér gázzal sem történt sok izgalmas dolog a Warbiban :P úgy könnyű a hóban :) De szerencsére ott van az A mód a DNA kapcsolón azzal mindjárt Priust csinálok a Giuliából is bealszok a gázadásnál :D
Piritu - 1.000.0002020-01-29 21:50:15 // 13560
Én is 17-el vettem mondván majd télinek jó lesz.
Aztán a gyári felniket nézegetve arra jutottam hogy lehet hogy érdemesebb 18-19"-al venni némi felárral és utána 17-est venni a télinek. Akár egy szép 159 felni is jó lenne, amit jóval olcsóbban meg lehet úszni.
Elég húzós árai vannak a 18-19-es felniknek + gumi is kell. A kocsival kapott 17" nyárigumi meg menne a levesbe.
Aztán a gyári felniket nézegetve arra jutottam hogy lehet hogy érdemesebb 18-19"-al venni némi felárral és utána 17-est venni a télinek. Akár egy szép 159 felni is jó lenne, amit jóval olcsóbban meg lehet úszni.
Elég húzós árai vannak a 18-19-es felniknek + gumi is kell. A kocsival kapott 17" nyárigumi meg menne a levesbe.
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-29 21:15:57 // 13559
mármint :-))
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-29 21:15:15 // 13558
Wartburggal is allseasonnal nyomtam 15 éve XD A Bakonyban egy emlékezetes szilveszteri bulihoz kapcsolódik a top vezetési élményem. Kopott négyévszakos Michelinekkel hófúvásokon keresztül, driftelve centizve a hókotró lapátját. Mi odaértünk. A többiek elakadtak az autópályán téli gumin, nyugati csillivilli verdákkal. :-(
Fornitore2020-01-29 21:14:39 // 13557
Nem egyszerű , de jók a tanácsok. Ezen a felni kérdésen fennakadtam .Aludnom kell rá 1-2 őt.
carver2020-01-29 20:54:57 // 13556
én szeretek síelni, ezért az All seasonben nem bízok, de még csak ha vidékre jár az ember akkor is megfontolnám a télit, amilyen hóátfúvások vannak néha az Alföldön pl (ha van egyáltalán hó mert mostanában a téli gumira ajánlott 7 fok alá is ritkán megy a hőmérséklet...)
carver2020-01-29 20:51:15 // 13555
ha nem Veloce-t vagy QV-t veszel akkor sztem a nagyobb féktárcsa nem indokolt...
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-29 20:50:12 // 13554
Igen, ezt én is megkérdeztem az Olasz Autók Házában, fékhatást tekintve mindegy a fék, hacsak nem üzemszerűen szerpentinezel, vagy hasonló. Én is még gondolkodok ezen, mint ahogy a felnin is. Az igazán szép felni túl drága, és hát.. utólag is megvehető az, inkább utólag nem módosítható dolgokra tenném a zsetont :-) Szóval én 17-esben gondolom rendelni majd, és egyszer csak átminősül télinek. Tőlem addig all season is lehet rajta, 2-3 év alatt kb elfogyasztom. Ami kár, nincs veloce ülés RWD-hez jelenleg.
carver2020-01-29 20:49:53 // 13553
márminthogy 18-assal érezhetően stabilabb....
carver2020-01-29 20:47:05 // 13552
Ahogy Piritu is írta, a kilincs mögé nyúlva nyit, de csak a két első ajtónál máködik, a hátsóknál nem.
Nekem a 35W-os kanyarkövető van, 25W-osban még nem ültem, de a 35W tényleg mindent bevilágít én már emiatt is megvettem volna, a kanyarkövető (csak ehhez van) hab a tortán.
35W-hoz jár a fényszórómosó, EU-s előírás.
Nekem azt mondták 2 Alfa kereskedésben is hogy a 18-asra még mehet a téligumi, most is arra raktam. Szerintem látványos a különbség, és lehet hogy megszépítette az emlékezet de szerintem a 18-assal stabilabb is az úton, kevésbé kenődik kanyarban viszont még van annyira ballonos hogy kényelmes legyen a mindennapokban is.
Nekem a 35W-os kanyarkövető van, 25W-osban még nem ültem, de a 35W tényleg mindent bevilágít én már emiatt is megvettem volna, a kanyarkövető (csak ehhez van) hab a tortán.
35W-hoz jár a fényszórómosó, EU-s előírás.
Nekem azt mondták 2 Alfa kereskedésben is hogy a 18-asra még mehet a téligumi, most is arra raktam. Szerintem látványos a különbség, és lehet hogy megszépítette az emlékezet de szerintem a 18-assal stabilabb is az úton, kevésbé kenődik kanyarban viszont még van annyira ballonos hogy kényelmes legyen a mindennapokban is.
zgi5212020-01-29 20:12:46 // 13551
17” coll felmegy
csak a nagy xenont vedd az adaptiv kanyarkovetes miatt is
a kulcsnelkuli kenyelmes
alap zene eleg
en a holtterfigyelore beneveznek..
csak a nagy xenont vedd az adaptiv kanyarkovetes miatt is
a kulcsnelkuli kenyelmes
alap zene eleg
en a holtterfigyelore beneveznek..
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-29 20:06:47 // 13550
Tudjuk, hogy csak névleges de nagyon jól szól, más márkánál ez már hifi :))))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.