Fórum >> Típusok >> Giulia

oldrepublic2024-01-24 22:33:03 // 33819
Az az egy vigasztal, hogy Long range! 🤣 Tegnap három perc alatt töltöttem bele 800 km hatótávot! 😂
oldrepublic2024-01-24 22:30:49 // 33818
Mégis miről írjak? Egy fehér kombi Diesel Hyundai i30-ban ülök! 😱😭😭😭😭😭🤯
oldrepublic2024-01-24 22:25:52 // 33817
Szerintem töltöttek rá időnként. Én 60 ezret megyek egy évben. Sokat adtam le. Leszívni nem gondolom hogy lehet, mert nincs nívópálca. A friss olaj már nem is tudott elkevedni. Látszik hogy külön vált. Utána kétszer töltöttük fel olajjal és mentem vele egy egy húzós kört. A friss olaj leengedése volt a durva. Sajnálom hogy azt nem vettem fel! Utána hallható volt ahogy a következő inditással megküzd az indító motor. És persze a vezérlés is megküzdött. Szerintem akkor csak két henger ment. A harmadik olajjal már jó volt. És még több mint egy évig használtam.

Csak azért nem jelentettük fel a céget mert éppen volt nagyobb baja is a cégünknek.
Peti16V2024-01-24 21:57:20 // 33816
Nekem ez a videó semmit nem bizonyít. Lehet, hogy tényleg elment 100-at csere nélkül, de hogy utánatöltöttek, az szinte biztos, mivel csupa olaj a blokk oldala, tehát nem elég, hogy a feltehetőleg sz@rrá kopott motor elégette az olajat, még a szivárgás miatt is fogyott, uh képtelenség, hogy bármi maradt volna az eredeti feltöltésből.
Peti16V2024-01-24 21:12:11 // 33814
Én meg “magjavítottam” ma az autót. Pár napja előjött egy hang a cserélt ajtómból, gondoltam valamit a kárpit alatt rosszul pattintottak össze, és ez okozta a nagyon idegesítő recsegő hangot. Aztán ma rájöttem, hogy inkább az ülésből jön ez a recsegés, csak az ajtó tükrözte vissza. Megemeltem majd visszaeresztettem az ülőlapot és láss csodát, elmúlt az idegesítő hang! 😀
Nagyon remélem, hogy nem jön elő ismét, és főleg hogy nem állandósul ez a nyekergés, mert eddig síri csend volt, és minden ilyen apró nesz egyből feltűnik.
(na jó, a tetőablak recseg-ropog hidegben, de majd bekenem a kédert, csak legyen már kicsit jobb idő egy kis autóápoláshoz…)
Liquid2024-01-24 21:02:14 // 33813
szerintem is ilyesmi lesz
Peti16V2024-01-24 21:01:21 // 33812
Az is előfordulhat, hogy a hagyományos módszer helyett leszívásos technológiával cserélték az olajat. Igénytelen megoldás, de szerviz szempontjából gyorsabb és ezáltal olcsóbb, a flottakezelőt meg csak ez érdekli. Kizárt dolog, hogy bármilyen olaj elviseljen 113e km-t, mármint ha folyamatos rátöltés van, akkor lehet, de anélkül lehetetlen, mert nem maradt volna belőle semmi, annyi sem, ami ott a tálcán látunk.
SD2024-01-24 18:11:14 // 33811
Ja de dízel… :P
SD2024-01-24 18:05:43 // 33810
Ni csak mit hoz ki a facebook, olasz fordítás de valami gumi szar megy el az oaljpumpában:O


Olaj nyomás hibára
Piritu - 1.000.0002024-01-24 13:44:32 // 33809
Mi meg itt arról vitatkozunk hogy már az a 15 ezres olajcsere periódus is sok :-DD
WarbiRunner (Gyuri)2024-01-24 13:31:18 // 33808
Megnéztem, nem semmi...És ha jól értem, még vagy 70 ezret elmentél vele gond nélkül ezek után. Ez így azért tényleg le a kalappal.
SD2024-01-24 11:22:33 // 33807
Én tegnap megnéztem hogy szép-e még, legutóbb szombaton voltunk síelni a mátrában, azota a töltőn lóg le van mosva:)
Zselé2024-01-24 11:13:51 // 33806
Reggel picit rángatott, 0 fok körül volt. Épp hogy írtam, hogy nem szokta csinálni.

Nyomtam egy kövérebb fruttit, elmúlt. Egyebet nem tudok elmondani.

Saras lett a jobb külső tükörlapom, le kéne mosni mert nem látok rendesen benne.

Egyebet nem tudok elmondani, kérem kapcsolja ki.. :D
Piritu - 1.000.0002024-01-24 11:04:38 // 33805
Mi történt? :-O
Eltelt a napból 11 óra és még nincs bejegyzés? :-DD
RomeoOne2024-01-23 22:42:20 // 33804
Én tisztelem, csodálom, imádom! Minden gázadásnál emlékeztet, hogy jól lett elköltve az ára :D
oldrepublic2024-01-23 21:16:45 // 33803
Hülyén tettem be a linket! De érdemes a keresőbe bemásolni! És máris tisztelni fogjátok ezt a technikát!
oldrepublic2024-01-23 21:14:23 // 33802
Szó sincs róla hogy ne imádnám! Sőt! Bármilyen furcsa is, az egyik leginkább tartós kocsim! A nős hasonlat tetszik!🤣🙂
Piritu - 1.000.0002024-01-23 20:30:37 // 33801
"Gyanús hogy az MA egységnél a szelenoid magyarul egy elektromágnes adja meg magát…" - anno Erhard hívott fel a szervizből hogy ott épp bontanak egy motort és abban a szoleniod lett kuka, a szelepvezérlésnek semmi baja....
Piritu - 1.000.0002024-01-23 20:25:19 // 33800
A Super nálam is jellemzően a ciklus végén csipegette, a Veloce - kopp-kopp - ott se.
A finom rántások is jellemzően ekkor jöttek, most - ismét kopp-kopp - azok se.
Mivel mindkettő ugyan az a 2 literes benzin már régóta vakargatom a fejem hogy most hogy is van ez??
Piritu - 1.000.0002024-01-23 20:20:42 // 33799
"A válasz: nagyon nagy kokszosodási hajlamot mutatott a Selenia. Ezt sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudom" itt az igazolása:klatty
A Spiderem is megszűnt kokszosodni mióta Motul van benne...

620 már élhető összegnek tűnik. Giuseppének a lámpa volt annyi...
SD2024-01-23 19:46:05 // 33798
Mint a nők.. na:D
SD2024-01-23 19:44:37 // 33797
Nem merem megnézni:D

Gyanús hogy az MA egységnél a szelenoid magyarul egy elektromágnes adja meg magát…
De léttunk olyat is még régebbiekből ami szétverte magát.. Mito, Giulietta.

Elvileg az MA dugattyúi acél perselyben futnak szóval tartósnak kéne lennie..
Ha viszont az MA szűrő eltömődik akkor effektíve nem kap elég olajnyomást az egység az pedig bármit megöl..

A Giuliában szerencsére megnövelték a szűrő felületét… viszont bépítették a hengerfej alá:D így csak hengerfejezéssel cserélhető.

Gyanús hogy az olajpumpádnál is csak a mágnes szelep ment el… csak ugye ki vállalna rá garit hogy megkókányolja aztán cserélhet neked gariba morort, ha mégis volt
Valami nyűgje a szivattyú résznek is.

Olyanok ezek az autók mint a mől, nem tudod mi a baja de hogy lesz az biztos, de mégis imádod:D
oldrepublic2024-01-23 18:28:13 // 33796
Lehetséges. Végig a maxon szokott lenni és a vége felé elkezd bele bele csípni. de nem minden ciklusban.

De ha töltötk rá akkor jó néhány indítás után éll be oda haová kell.
-
Lehet hogy hosszú menetben csak kocogó tempónál - visszahűlhet a töltet?
oldrepublic2024-01-23 18:22:55 // 33795
Nézzétek és szörnyülködjetek.

Ennyi olaj folyt ki elsőre a blokkból. Ne tévesszen meg. Üzemmeleg az olaj, amit látsz!

https://drive.google.com/file/d/1EI3fOflIlhEHcPL6TjMotTwE9V2jT_Nb/view?usp=sharing



Azért jöttem rá, mert töltöttek olajat és túltöltötték. Jelzett a kocsi, hogy magas a szint. De nyilván nem tudtak mit csinálni, mert nincs nívópálca sem. Visszahozták így. Elvittem az ismerőshöz, mert karácsony előtt voltunk.
Felemeltük, leengedtük az olajat.

Ami nagyon furcsa volt hogy ahogy jött a hideg idő, egyre nehezebben indult és egyre tovább volt nehézkes a hidegüzem. Nyilván.

De a kocsi kibírta és még két évig hiba nélkül szolgált. A motor szerintem kimondottan jó konstrukció. Valami apró de fontos dolog tojik be, hacsak nem egyszerű elektronikai hibáról van szó.


A csavarokat nem csavarta ki senki korábban.

https://drive.google.com/file/d/1E_K1rYIDBBZHhthqu_flFp3IKMeCXSh7/view?usp=sharing
SD2024-01-23 17:28:31 // 33794
Nekem az a feltételezésem hogy a legtöbb olaj, az odataposok neki típusú váratlan gyorsításoknál megy el, mikor egyenletesen átkeveredett, megmelegedett, és van olajnyomás szerintem kevésbé eszegeti.

Ha meleg motorral de nem fordulaton használva egyszer csak kap egy sokk szerű gyorsítást olyankor nekem a hangja is más, míg ha rendesen meg van járatva, már bármit elvisel, mint egy nő, de ez csak saját feltevés:D

Nekem 18k alatt 2x kellett rátöltenem 2,5dl olajat, csere után 9k környékén, most viszont, 3-4k-val csere után.. nekem amikor mutatja folyamatosan hogy már nincs maxon töltöm utána, nem azonnal mert az lehet fals jelzés is, de ha több alkalommal nem tágít akkor megy a töltés…

Mivel a gyári 5,5l olaj mennyiséget levitték 5,2-re hogy ne jelezzen túltöltést kemény hajtás utàn, tehát eleve 2-3 deci hiánnyal üzemelnek az autóink, ami viszont multiair esetén elég fontos szerintem, mert ha ehhez hozzáteszünk még 0,5-0,7 litert az már úgy elég sok ha lemegy félig szerintem, de ez csak fikció:)
oldrepublic2024-01-23 17:10:43 // 33793
Az olajfogyasztást jól mutatja az elektromos nyívó, csak több mérési adat kell neki. Kb egy nappal van elmaradva 4-5 indítás esetén, mire rájön, hol tart. Nekem akkor csipegetett mindkét autó, amikor sok volt a kemény használat. De akkor is kizárólag a ciklus vége felé, egyébként szerintem azért, mert itt már megtörik az olaj, vagy sok benne a szenny, de a kenőképesség kezd elveszni, ekkor elkezd fogyni. Valószínűleg ez 10-12 e km nél lehet. de szerintem ez erősen lábfüggő. Ez akkor következik be, ha a ciklus vége felé vannak keményebb körök, mint például Dubrovnik április első hetében gyakorlatilag teljesen üres pályán, ahol elgondolkodsz, hogy 180-nál rárakod a tempomatot :-D mert még 300km ugyanilyen km van előtted a célig.
Ha van lazább ciklus, akkor nem következik be. Lehet hogy másik olaj tartósabb valamelyik szempntból, szennylebegtetés, vagy szénlánc hossz megtartása, vagy az adalélkok kisebb oxidációs hajlama. Ez a szintetikus olajok sajátja.
SD2024-01-23 14:45:51 // 33792
Hát igen ez jó kérdés, gari idő alatt selenia vagy motul:/ legutóbb már nekem is kérdezték a márkaszervízben. Most már dilemmázok:/
De normálisan használt autó, karbantartással kell hogy bírja!
Egy elektronikus bax meg bárkinek megdögölhet, és szerencsétlen esetben tartozik hozzá egy milliós alkatrész is:P

Erre valszeg zajszűrőt kell alkalmazni hogy reális képet kaphassunk.
A 6milliós motorcseréig a sárvédő csavarlukban felgyűlő vízig mindent láttam már, de ezek kirívó esetek.

Az általános mintázatokat kell figyelni.

Az MA kérdéses, de sok évet kibír remélhetőleg.
Olajszivattyút máshol nem hallottam még.
Akku az nagyon sok esetben játszik.
Fékek, gumi porrá válik.
Benzin kell:)))
Törni nem szabad:)

Kb ennyi.
Zselé2024-01-23 13:47:23 // 33791
A belsejét nem látom, de ami az elmúlt kb. 20.000 km óta megfigyelhető:

- Kevesebb olajfogyasztás, ha lehet hinni az elektromos nívónak (korábban a 15 ezres ciklus végére max-ról félre ment le, most egy rovátka csökken, az is az utolsó 1-2 ezer km-nél
- Multiairre gyanakodást adó problémák csökkentek (rángatózás hidegen, egyenletlen járás), olyan 90%-al: konkrétan egyszer fordult elő azóta most télen, akkor sem drasztikusan (picit rángatott fél percig) - korábban hidegben heti 2-3 alkalommal, és teljesen kakukk volt a gázpedálra)
- Élénkebb gázreakció N-ben (ezt mondjuk biztos csak bebeszélem magamnak...)

+1: megkérdeztem az én Alfa szerelőmet, miért tért át anno (8-9 éve kb.) a Seleniáról Motulra. A válasz: nagyon nagy kokszosodási hajlamot mutatott a Selenia. Ezt sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudom - de a fentiekkel egybe vág egy picit.

Aztán lehet, hogy az lesz a vége, hogy pont emiatt éli túl a garit az MA-m jó 3 ezer km-el... :DDD De látom, megy le az ára, már 620 ezerért láttam gyári újat..
SD2024-01-23 13:10:55 // 33790
Vezérlés csere 120k-nál 2.0 280 Stelvio? :>

Marek posztolta fb-n.



Mint minden autónak tud ennek is minden baja lenni, de leginkább azért mégis a gazdán és a szerencsén múlik.

Pl ha nincs benne olaj? Vagy nem jó, vagy nem friss…
WarbiRunner (Gyuri)2024-01-23 09:31:02 // 33789
Jól el..vágta a telefonom, nem gépelem be újra. Annyira nem fontos. Sőt így igazából jobb 🤣
RomeoOne2024-01-23 08:52:54 // 33788
Erről az elvágott hsz.-ról a Monty Python jelenet jutott eszembe :DDD
The Castle of aarrrggh
WarbiRunner (Gyuri)2024-01-23 08:44:06 // 33787
A 4-5 éves stimmel, de lehet több is, viszonylag kis km-rel. A tapasztalatom eddig az, h
Piritu - 1.000.0002024-01-23 08:38:45 // 33786
Korábban ez volt a győriek álláspontja. Még pár ezer km van a következőig újra rákérdezek.
Mik a “jó tapasztalataid”?

Nekem a Spidernél az hogy a Motullal a TS belsejében nincsen olajsár.
Piritu - 1.000.0002024-01-23 08:35:33 // 33785
Lehet hogy a sűrű olaj miatt “kitámasztott” és nem is működött, úgy nem tud elkopni :-)
WarbiRunner (Gyuri)2024-01-23 08:29:42 // 33784
Na az nem semmi. Akkor ennyit multiair körüli varázslatokról. Ha annyira érzékeny volna, tönkre kellett volna mennie 113e km alatt ilyen körülmények között.
SD2024-01-23 07:10:02 // 33783
Az jó mert én a felét vallottam be mint amire számítok:D te akkor /4?:D
Zselé2024-01-22 22:33:27 // 33782
Miért ugrana???! Ilyen nincs az EU-ban…

Egyébként már második alkalommal töltötték tele márkaszervizben Motul-al az autómat :) És igen jók a tapasztalataim…
Piritu - 1.000.0002024-01-22 22:16:38 // 33781
Pedig jó lenne rájönni hogy mitől van, mert akkor talán be lehetne hozni 100e alá a jelenséget és akkor gariban cserélnék...

Mondjuk egy lámpa is 600e, ahhoz képest nem sok a MA javítása...
G-MANN🍀2024-01-22 22:14:32 // 33780
Akkor nem sokat segített 😂
Piritu - 1.000.0002024-01-22 22:03:04 // 33779
Kipróbálnák mást is, de akkor ugrik a gari :-(

Az otthoni autóból már régen száműztem a Seleniát.
zgi5212024-01-22 21:59:58 // 33778
ezek utan miert csodalkozunk, ha ez tortenik egy flottakezelt autoval..hmm
Piritu - 1.000.0002024-01-22 21:57:50 // 33777
Aki így használta annak 3 ezerrel később jött elő :-DD
oldrepublic2024-01-22 21:35:28 // 33776
Az nem lehet, hogy az olaj minősége okozza? Volt egy rövid periódus ahol a flotta naivan megpróbálta szervizelni. Tragikusan. Aztán rájöttek hogy nem fog menni. De lehet hogy más olajjal próbálkoztak!
oldrepublic2024-01-22 21:32:51 // 33775
Pedig én tolom neki rendesen! Mondjuk az olajcsere ciklust csak 15 000 re adják meg. De nem is gondoltam, hogy ilyen lesz főleg az előzmények alapján. És a zöme autópálya menet.
oldrepublic2024-01-22 21:27:15 // 33774
Szerintem most futott ki a garanciám. Tavaly még az volt. Illetve a flotta kezelő és a szerviz intézik egymás között. Ez céges kocsi. Egyébként én is úgy gondolom hogy ha nekem kellene fizetni az autó akkor is hozott már annyit élményben és gond nélküli kilométerekben hogy ez kehyenza legnagyobb gondom vele. Éves 55-60 km megyek és sok kocsim volt. Messze ez a legjobb! Volt japán Mazda 6 is. A végén alig vártam hogy leadjam.
Egyébként hogy mit visel el a kocsi! Az előző Giulia esetén két éves korában derült ki hogy a korábbi flottakezelő nem szervizelte a kocsit. 113000!!!! km volt a gyári olajban és szűrőben! Lehet szörnyülködni igen! A hangja már borzasztó volt akkor. Olyan volt az olaj mint a méz forrón! Nem folyt ki a talcáról. Szégyen M igaz az is hogy utána elvittem máshová lecsereltetni mert épp Dec 23 volt. Két olajcsere után jött ki az összes dzsuva. És ezek után sem volt baja még közel két évig.
Szóval le a kalappal!
G-MANN🍀2024-01-22 21:23:49 // 33773
Multiair?
Taposni a gázt és sűrű olajcsere, nekem ezt javasolták 😉
Piritu - 1.000.0002024-01-22 21:23:23 // 33772
Igen elromlott, pont 100e km után.
Sokan jártunk így :-(

7 számjegyű lett volna a javítás...
oldrepublic2024-01-22 21:18:36 // 33771
Meg szép hogy megírom. Budaörsön van a kocsi egyébként. Remélem hogy elmondják mi történt.
oldrepublic2024-01-22 21:16:18 // 33770
Nálad is fellépett ez a hiba? Nem is gondoltam volna hogy egyáltalán elromolhat ez az alkatrész.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.