Fórum >> Típusok >> Giulia

RomeoOne2023-06-15 17:45:11 // 31186
Értem, meg egyet is értek. Nyilván egy straight pipe szívómotor hangja a csúcs, csak hát ahhoz nem csak kipufogót kell módosítani, hanem motorcsere :D Hiába van kiszedve a katalizátor is, ha előtte ott a turbó. Olyan, mint ventillátorba énekelni :D

Így meg marad a cső hangolása. Persze ez művi dolog, annyira nekem sem jön be, hogy emiatt kipuff rendszert módosítanék. Ami van, az a hangos módban elég. De az nem motorhang, hanem egy jól hangolt trombita.
SD2023-06-15 17:07:09 // 31185
az SOS gombot bróbálta már valaki?
a dealer-től annyi instrukciót kaptam hogy véletelen nem lehet benyomni, nyomva kell tartani..

De ha most utazás előtt rápróbálok, hogy benyomom és beköszönök hogy csak kipróbáltam?
Kiszámláznak 75k pénzt?:D
SD2023-06-15 17:05:49 // 31184
Én rá sem bagóztam eddig a gyári térképre. De hogy említetted, megnéztem a funkcióit, és egész kis hasznos. Máshogy mutatja mint a telefon azóta rá sem aktiválom a carpaly-t :D

Beállítottam hogy mutasson pár általam fontosnak ítélt waypoint-ot játszóterek, alfa szervízek:D:D:D és tök hasznosnak tűnik, mindent bemond, és nincs úgy agyon hirdetés optimalizálva mint a google térkép..

Tipp: Lehet nem is Magyarországon kéne próbálnod:D
Csak utána annyit mondani hogy itt ennél a szervíznél fogod rátölteni:D
A gyárban is valaki belerakja, annak csak van valami beszállítói lánca amire valahol rá lehet cuppanni:D

Mennyit is kérnek a nemlétező térképfrissítésrét?
Rettenet:D
quash2023-06-15 15:50:38 // 31183
Egy kis helyzetjelentés térkép frissítés ügyben.
3+ hete kerestem meg azt a márkakereskedőt, aki egyáltalán válaszolt a megkeresésre.

Ennyi idő alatt, odáig sikerült eljutni, hogy tegnap kértek egy forgalmi másolatot!
Érted, térkép frissítést akarok venni, ehhez forgalmi másolat kell.

3x kellett rájuk írni, hogy ugyan már, foglalkozzunk vele, etc ...

Ezek autót is így adnak el vagy javítanak?
Ez tényleg már egy VICC!!!

5 márkakereskedésből, 1 állt velem szóba, annál is lesz 1+ hónap jó esetben, mire meglesz.
Kiváncsi vagyok, ha kifizettem a számlát, hány nap alatt fog átfutni.
WarbiRunner (Gyuri)2023-06-15 14:15:52 // 31182
Szerintem alapvetően más amit hangban keresünk, és nem a hangerőre értem. Én a motort szeretem hallani, és a legtöbb valódi klasszik sport/versenyautóban is a motor, váltó mechanikus hangjai dominálnak, a motor orgánuma jön ki a csövön is. Sajna a modern kor megölte az igazi hang orgiát. Nincs fordulatszám, a motorok hangja sem lett szebb, és beteg recsegős röfögős kipufogóhangokkal próbálják a sportos karaktert megidézni. Számomra nem sokat ad ez így. Például. Szerintem borzalmas... Nem a motort hallom, hanem ide oda hangolgatott csőhangot,, lényegében. A normális hang valahol ott kezdődne, hogy gpf kuka, decat, és aztán egy rendszer ami halkítja a nyers hangot, nem csőhangot csinál belőle. Így az én fülemnek jobb a halk kipufogó, mert így valamit hallok a motor tényleges hangjából.
Persze biztos meggyőzhető vagyok, de egyelőre semmiféle modern autóban nem ültem aminek igazán tetszett a hangja. A GIulia kipuf rendszreket csak youtubeon füleltem végig, de kb ez lett a konklúzió, erre sem kell költeni :-) A legszebb hangot ugyanis a Multiair Tuning and Development féle Giulia adja, gyári leömlő, üres cső. Semmi művi rezonancia hangolgatás. Nme is nyávog váltáskor. Kívülről kiváncsi lennék rá.
RomeoOne2023-06-15 09:36:35 // 31181
Én botfülű vagyok, te meg audiofil, szóval az én tapasztalataim nem biztos, hogy relevánsak számodra. De én azt tapasztaltam, hogy egyáltalán nem zavaró a hangosabb kipufogó sem. Mondjuk hozzáteszem, hogy én a Q-t sem tartom hangos autónak. Ha azt vesszük, hogy szerintem ilyen teljesítményhez milyen hangerő-tartomány "ízléses" egy ilyen autóhoz, akkor még a "hangos" módban is inkább csak a tartomány alsó határán van.

Mikor beszereltük a szelepvezérlőt, azt hittem, hogy majd néha én is visszazárom halkba, de igazából teljesen felesleges. Egyedül akkor van értelme, ha az ember korán indul és nem akarja a szomszédokat felzavarni.

De autópályán egy apró hangszínbeli különbség a nyitott vagy zárt kipufogó ezen a 2500 környéki fordulaton. Egyáltalán nem a kipufogóhang határozza meg ott a beérkező zajt. Többször kell nyomkodnom oda-vissza a nyitó meg záró gombot és fülelnem, hogy történik-e valami.

Ez az extra hangszigetelés az összes MY20+ autóba bekerült, tudtommal, az is nagyon sokat tompít. Összességében véve nem gondolom, hogy megbánnád, ha egy már bevált rendszert szereltetnél fel. Persze, ha így is teljesen elégedett vagy, akkor annál jobb, mert erre sem kell költeni :D
WarbiRunner (Gyuri)2023-06-14 20:30:16 // 31180
Az 1.4 M.air hangja mondjuk szívem csücske, de semmivel nem hangosabb a Giuliánál szerintem. Kívülről hallgatva egy picivel.
WarbiRunner (Gyuri)2023-06-14 20:12:05 // 31179
Szerintem is tud az szólni. Mivel mindig D-ben megyek, ezért a fordulat nálam eleve magasabban lehet. Ha odalépek kicsit, van annak hangja. Én bőven hallom, szórakoztat, úgyhogy jó :-) Ma a Gotan Project - Differente-t bedobta a Spoti. Egy élmény volt lehúzott ablakkal erre a zenére veretni a városban. Az autó is érezte hangulatot, ugrott, harapott, és szerintem jól is szólt. Újkora óta sokat alakult a hangja amúgy, jó kis nyers tud ez lenni, csak nem ezerötön kell nyektetni XD
G-MANN🍀2023-06-14 19:25:40 // 31178
1.4 benzin Giulietta gyári motor és kipufogó hangja és 1.75 TBi TCT hangja tetszett gyárilag, bár mindkettő nagyon más, de pont jó az adott autóhoz.
Giu Veloce nekem picit steril volt hangilag annak ellenére,
hogy alapvetően gyári párti vagyok , most viszont nagyon jó barátok lettünk, nekem Álom! 🤩🍀 imádom!
SD2023-06-14 19:08:22 // 31177
Néha meglepően jó hangok jönnek ki belőle, és ezt is általában a helyzet adja, nem én akarom, hanem ő:)
Mátrai szerpentinről jöttem le gyöngyös felé tötyögve... és beállt mögém két MX-5 lehúzott tetővel:) Nem előztek mert végig kocsi sor volt, én sem. De aztán valahanyadik narancssárgát megúntam Gyöngyösön és alacsony fordulaton D-ben nyomtam egy padlót, nem volt hova visszaváltani, de éreztem hogy most megvédte a mundér becsületét a kis fűnyíróm, olyan egészséges hörgő-morgás jött elő belőle ami egy V8-nak is javára válna :)))

Sok tényezőn múlik milyen hangja van az autónak, én továbbra is úgy látom a turbo-t meg kell melegíteni, mert különben csak sziszeg, szuszog, ha rendesen megmelegszik és haladsz is van fordulat akkor elvész az ellenállása a hang is előbújik:)

Hosszútávon minden jól tervezett kipu rendszer elhalkul, és nem trombitál a füledbe, mert fejfájásig tudna terrorizálni.

A Giu gyári kipuja pont olyan mint az autó, ha hozzá szelidíted magad és nem egy vadállatias vérengző fenevad tombolását várod, hanem egy játékos de mégis meggyőző produkciót, akkor baromi jó az összhang elölről hátulról pont jó arányban érkeznek a hanghatások.

Egy Super sprint rendszerrel valószínüleg ez még javítható, de ha a gyári is ennyire el van találva :D
G-MANN🍀2023-06-14 18:39:14 // 31176
Veloce N ben teljesen szolid autópályán, nincs erős hangja akkor sem, amikor nyomod neki, Dben viszont pont annyit dob rajta, amikor nyomod, hogy élvezi az ember akár a Supersprint kipufogó hangját is, mert nem sok, csak visszaadja ami jár az autónak a rugalmassága és teljesítménye alapján. Valaki tényleg foglalkozott a tervezéssel. De persze ízlések és pofonok, nem vagyunk egyformák, ami jó. 😉
WarbiRunner (Gyuri)2023-06-14 16:39:15 // 31175
Valószínűtlen :-)
Az a jó, hogy a 2.0-nál pont annyi motorhang van, amennyi nem sok hosszútávon sem. Ha hajtva van, akkor kifejezetten szépen énekel a blokk, sőt még magasabb fordulaton lenne igazán jó hangja. Nekem ennél egyel hangosabb az már a fárasztó kategória, pláne ha kipufogóból dörmög. Egyéni érzékenység kérdése. Pár körig baromi jó egy hangos vad autó, de tartósan hajtani, sose kéne.
SD2023-06-14 14:58:58 // 31174
mondjuk annyit tanultam már hogy ez előtt kiteszem otthon a családot:D
SD2023-06-14 14:58:21 // 31173
utána nyilván megnézték hogy nem villany de akár 500 ló is lehet szóval hiába én meg csak röhögök a markomban azóta is.. hogy hogy csináltam megint 13.6-os fogyasztást egy M0-Budafok-Érd-Budafok, köforgó, szokásos merci körbeautózás, közben hátul pattog az aldi-s tej a csomagtartóban csinálja a kígyóuborkából a pépet:D

Ehh megint fonnyadt uborkát hoztál ember?:D
Nem volt még fonnyadt:D
Keményet kell választani:D:D:D
SD2023-06-14 14:55:50 // 31172
A villany alfa irtózat polgárpukkasztó az első heteken Teslák is benézték:D
Jöttek emberkedni a felnimre, esélyük nem volt :D:D:D:D 3 tonnás szarok
mire lett volna esélyük én elfodultam:D de szigorúan csak 4k-if forgatva félgázon:)))
SD2023-06-14 14:54:00 // 31171
ja az M3-at ki is szórta a szűrőm az is volt:D
ráadásul tuningos:))) az V8 turbo ha turbo vagy Inline6 turbo?
Mindegy is 400le biztos volt a tied is annyi A módban:D:D:D
RomeoOne2023-06-14 14:23:53 // 31170
Na, végén kiderül, hogy lesz itt kereslet a villany Alfákra :D

Ha autókról van szó, akkor de, a nagyvadak mindig is ordítottak :D

Persze, legyen a hang arányban az autó képességével. Amikor a 100 lovas Golfot hallani 3 utcányira, az nagyon bohóc. Ha 800 lovas Ferrari visítását hallja az ember már messziről, az illő dolog :D
RomeoOne2023-06-14 14:20:41 // 31169
Ennek olyan titáncsöves intercooler volt a veséi alatt, hogy nem éreztem a kockázatát, hogy ez hatósági autó lenne :D

Ettől függetlenül nem tudom, hogy sikerült-e valami kamerába belefutnom, de majd kiderül :D
VKG699!!! (4x156+75)2023-06-14 14:07:24 // 31168
Tudom h jókor szólok, de Szlovéniában óvatosan a civil autók ellen... :D

Engem egyszer majdnem szárazon...

Köcsög superb csak tolta neki 200 felett is, én meg nem vettem el míg el nem fogytak a kamionosok...
Persze miután 3x elvertem 140-210 közt, felcsapta a kéket, nem tudott veszíteni :D
SD2023-06-14 13:54:15 // 31167
Settenkedő multiaír mikor hátulról bekeríti a mit sem sejtő nőstényt a Q-t:D
SD2023-06-14 13:52:22 // 31166
És akkor még egy GTAm bodykit?:D
Magam fejtettem ki fb-n hogy a Giu éves szinten 2m+-os autó akárhogy nézzük és ez nagyon szerény becslés, amortizációt, fenntartást, használatot is beleértve a duplája is lehet simán.
De ilyet rajtam kívül nincs olyan félkegyelmű hogy kiszámolja:D
Főleg ha ezt levetítjük 10-12e km-re:D Amiből kb 5 az városi szüttyögés:P
Tehát így nézve kb a benzin duplája (tehát összesen 3x) még az autó hogy guruljon is:)
Azaz km-enként úgy, 300-400ft:)
WarbiRunner (Gyuri)2023-06-14 13:28:36 // 31165
A nagyvadak sosem ordítva támadnak XD Én is pártolom a kifelé halk autókat.
Piritu - 1.000.0002023-06-14 13:24:15 // 31164
:-)
…és akkor egy Multiair modul árát sokalljuk
:-DD
RomeoOne2023-06-14 12:50:45 // 31163
nem hallják tehát nem nyomom mégis megy

Hmmm, mint egy Tesla? :P :DDD

Na jó, nem szívom a véredet. Sajnos a mai autók már halkak. Pedig én sem szeretem a bántóan hangos autókat, de azért a néma és az üvöltő között még jópár lépcső van. De hát van erre megoldás, többen is csinálták már itt, SS dobok meg hasonlók.
SD2023-06-14 11:52:44 // 31162
kelő..
SD2023-06-14 11:52:33 // 31161
Egyépkén meg mennyire előkerő hogy nem hallják tehát nem nyomom mégis megy:))) Nem hisznek a szemüknek:D
SD2023-06-14 11:51:38 // 31160
Akkor még rosszabb a helyzet, ferrarikra én is ráhúzgáltam mindig a passatból:D
De most akkor azért mert nem hallják és nem hiszik:D:D:D?

https://shop.alfissimo.com/home/2392-20l-hybrid-turbosquadra-tune-alfa-romeo-giuliastelvio.html

Essem occó mulatság:)

Adjuk csak össze hogy Squadra+Downpipe+Supersprint+hybrid turbo és rendes kerék:D
RomeoOne2023-06-14 11:43:00 // 31159
Mellettem nem kell lehúzgálni az ablakot, felhúzott ablak mellett is hallatszik :D
SD2023-06-14 11:27:02 // 31158
Mondjuk ez szép lista: ECU TUNE: Giulia/Stelvio Tune - 2.0L by Squadra Tuning (Bench/Powergate option)

Csak a lényegesebbek:)

Speed limiter
The Giulia is limited at top speed. At 240 km/h, 149mph. While the entire German industry limits at 250 km/h, 155mph.
Incomprehensible so we increased the limit to 270 km/h, 167.7 mph.

EGR
The 2.0 MultiAir engine is equipped with both an external and internal EGR control. The external system is really outside the engine. Exhaust gases are drawn off at the outlet and returned to the inlet via a water cooler. EGR is never good for the technology and the flexibility of the engine. That is why we would prefer to switch it off.
So now the EGR valve does not work at all and in fact is later removed by the manufacturer from these cars.

Start /stop strategy
We completely switch off the start / stop system of course.

Accelerator pedal has not been adjusted, combined with the tune it is not needed. It's very balanced in all settings
(Kis alávágás a gopedal-nak:D:D:D)

Results
Read the above article for all information and features
320hp+/361.5 Ft/lb torque
DNA: In "D" mode = tuning, in "N" mode = standard power
Speed limiter adjustment (149mph to 167.7mph)
Start/stop disabled
Rev-Limiter removed when stationary (6,000 RPM)
Use RON 98/93+Octane strongly recommended (91 octane Min.)
SD2023-06-14 11:18:12 // 31157
Aztkikellütni:D
SD2023-06-14 11:17:18 // 31156
Kezdek stresszes lenni:D Folyamatosan lehúzgálják az emberek az ablakot, most ezért kell rakjak sport auspuffot?:D De nekem jó így? De ők tuti nem hallanak semmit, asziszik hibringyó:D Vagy ennyi embernek hirtelen elromlik a klímája?:D Azért valami hangja csak lehet kifele is:D:D:D
WarbiRunner (Gyuri)2023-06-14 09:38:02 // 31155
236-nál van a vége a Supernek, ECU limiter van.
RomeoOne2023-06-14 09:28:53 // 31154
Persze, tudta. Egyszer én is lepadlóztam, aztán bevártam. Biztos sietett. Én meg megálltam a határ után az első kútnál Letenyén, mert már porzott a tank. Oda már nem követett. Pedig szóltam volna neki, hogy állítson a motorháztető gumibakjain, mert 200 körül már eléggé elemelte a menetszél, olyan volt, mint ha nem lenne rendesen lezárva.
SD2023-06-14 08:47:32 // 31153
Valahol ott a vége, én még 2kilónál tovább nem hergeltem:D
De akkor benne volt a bizonyítási vágy, mert ő valszeg tudta mivel vagy:)))
SD2023-06-14 08:46:11 // 31152
Nem tudom én lehet rosszul vagyok szocializálódva, de én saját szórakozásra nagyon kevés esetben tudom elereszteni a lovakat:D
Ha menni kell vagy ha pont van egy-két jó kanyar annyi nekem elég.
De persze az aktív hangjelzés az megindul:D

Ha nem a feleség akkor az eco-contact:D
Ilyen ez:D
SD2023-06-14 08:10:46 // 31151
Azokra 2^-1/2-vel megyek:D ott nem érhet már le:P
SD2023-06-14 08:09:30 // 31150
Demár eskü megállok előtte, nem megyek rá:P
Kazes☻2023-06-13 21:43:31 // 31149
Rózsakerten van pár fekvőrendőr... meg a Campinál is... és az Aldinál is orral láttalak parkolni, hát tesz ilyet egy Alfás?! ;)
:D
RomeoOne2023-06-13 21:42:52 // 31148
Szlovéniából hazafelé rámpróbált egy Bangle M3 Maribor körül. 200-ig viszonylag bírta a tempót, de aztán kezdett lemaradozni. Utána vissza is állt normál tempóra, egy kúppal beérte xd

Utána meg egy magyar rendszámos kék Veloce-vel találkoztam. Épp egy nagy esőben voltunk és kb 110-el mentem, mert a Corsa-k esőben nem jók semmire. Ő akkor ért utol és ment tovább. Mikor kiértünk a szárazra, feltekertem a tempót és 10 perc múlva utolértem.

Onnan a határig kb. 170-el vonatoztunk, ott viszont odalépett sztem 230-240-ig és el sem vette. Nekem a 180 utazó megfelelő volt, szóval elengedtem.

JSzP-n rákerestem kíváncsiságból, 2020 végi autó volt, Mo.-i első forgalomba helyezésű és magánszemélyé. De itt nem láttam regisztrálva, Giulia csoportból sem volt ismerős :D
Liquid2023-06-13 21:39:31 // 31147
"Autózni alapvetően antiszoc dolog, ha igazán jót akarsz menni."
Ez mennyire igaz! :) Szívemből szóltál. Jobb ha nincs akusztikus menetstabilizátor :)
RomeoOne2023-06-13 21:30:08 // 31146
Autózni alapvetően antiszoc dolog, ha igazán jót akarsz menni.

Esetleg másik autósokkal, akik szintén úgy mennek :D

Bár, korlátozott tapasztaltaim és mások elmondása szerint sokszor nem a gyerekekkel van a probléma. Sőt ők azt mondják, hogy "Apa, nyomd a gázt!" meg "Apa, ezt is előzd meg!".
Hanem "anyjuk" szokott inkább sípolni xDDD
RomeoOne2023-06-13 21:24:08 // 31145
Nem kéne orral állni a padkára :D
WarbiRunner (Gyuri)2023-06-13 20:04:55 // 31144
1000km nagyon más kettesben, vagy 3 pulyával 😅
Családdal, felpakolva a vezetési élményt hagyjuk is... nem véletlenül lesz az autós túra gyerekek nélkül.
Autózni alapvetően antiszoc dolog, ha igazán jót akarsz menni. A közös nyaralás meg inkább szóljon az egész család élményszerzéséről, megpróbáljuk azt kimaxolni.
SD2023-06-13 16:20:40 // 31143
Megnéztem a lökösömet alulról.. és nem kellett volna, hol az gyászban ér ez le mindig :D :O.....
RomeoOne2023-06-13 14:41:06 // 31142
Amikor a fő attrakció a vezetési élmény az izgalmas utakon, gyönyörű környezetben és a látnivalók a megállókban csak az "egyéb programok" kategóriába esnek, akkor a repülő nem opció :D
De 1000 km-nél messzebbre én is csak repülővel megyek, ha a Giulia-val nem lehet.

Persze, én csak egy valakit "kínzok". De egész jól idomul. Már csak 200 felett szoktam hallani az ijedt szisszenést :D

Egy olaszországi túrát jövőre szeretnék megejteni, ami nagyjából úgy nézne ki, hogy szárazföldön Bari-ig elmenni, onnan átkompozni mondjuk Dubrovnik-ba és Montenegrón, Bosznián keresztül meg haza.

A huzatfogó párna viszont nagyon jól bevált, pont elég oldaltartást adott a kanyarokban. Úgyhogy rendszeresítettem a kocsihoz.
SD2023-06-12 18:44:42 // 31141

A konfigurátorban nem volt túl meggyőző:)
De élőben yó, használat tekintetében pedig szuper:)))
SD2023-06-12 18:38:41 // 31140
Naugye hogy ugye:))) Az ampera felni amúgy randa, ez szép:)))))
G-MANN🍀2023-06-12 18:21:54 // 31139
És tényleg, itt a gyári Alfa "ampera" felni😉
SD2023-06-11 19:43:17 // 31138
Mi a kínzást támogatjuk:)))
Annyi segítséggel hogy a 155-ben még klíma sem volt:D:D:D
De az ablak sötétítés?:D:D:D
WarbiRunner (Gyuri)2023-06-11 16:20:33 // 31137
A szivárvány nekem nagyon nem ezt jelenti. :-)
Olaszország az tervben van nálunk is... repülővel. Ha összejön és jól sikerül, akkor családosan elengedjük az autóban nyomorgást, inkább repkedünk, vonatozunk. Júliának más meglepit találtunk ki, a családomat nem kínzom 10+ órás autóutakkal.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.