Grossglockner panoráma út - kiváló, tökéletes aszfalt, és vannak olyan szakaszok ahol vissza lehet hűteni a fékeket. Közelben nyaraltunk, de ha már ott voltunk az OFF-os 2 tonnás családival sem hagytuk ki. Igaz 300HP az is és kiváló futóműve van, bizonyos szakaszokon meg is lendítettem, még sportkocsikat is előzgettünk :) csak qrvagyorsan elfogyott a fék :) Az tuti, hogy a vmelyik Alfát kiviszem még oda. Porsche, Ferrari, Lamborghini, McLaren, Corvette, minden volt, német prémium trió csúcstermékei említésre sem méltó, annyi volt belőlük. Rettentő hosszú az út, a látvány egyedülálló. Alapszabály, hogy nagyon ésszel kell bánni a fékkel. Vannak egyébként erre figyelmeztető táblák is.
Itthon is lehet azért jót autózni, de még milyet ;) Hétvégén kivittük a Q-t egy jó nagy körre a Mátrába. Pásztó-Hasznos - Galyatető közt majdnem végig új az aszfalt. Galyatetői elág - Galyatető közt szar a felület még mindig, cserébe üres volt és olyanokat fordult, hogy néha megdöbbentem. Itt konkrétan "hegyi felfutót" tudtam menni, két autó udvariasan elengedett az elején és Galyatetőig nem találkoztam kocsival. Giulia futóműve nagyon el van találva (nem csak a Q!!!), a legszarabb úthibás részeken is csak kissé patogott el, pedig egész szép értékeket mutatott a G-meter. Ezeken a szakaszon szinte semmi forgalom. Mátrafüred - Mátraháza jellemzően zsúfolt és csak közepes útminőség, élvezeti érték. Parádsasvár - Mátraháza a legjobb minden szempontból, egyben a legzsúfoltabb is. Nehéz olyan időablakot találni, hogy ezt lehessem élvezni...
Bevallom szidtam eddig a PS4S gumit, egyszerűen nyáron messze nem volt meg a Corsa-tól megszokott tapadás. Most viszont beírok egy jó nagy piros pöttyöt neki. Felmegítettem és teljesen jó tapadása volt, pedig hidegebb volt már a hegyekben, 8-12 fok közt. Élesebben kanyarogva pedig azt vettem észre, hogy olyan könnyed, légies és semleges az autó, mint annak idején a 2.0. Szóval nem rossz ez a PS4S, de ennek is jót tesz a gumimelegítés. Kihűlt állapotban néhányszor már csúnyán meglepett, még melegebb időben is.
Imádom ezt a kocsit még mindig, a motor erő és a nyers előadásmód még mindig megdöbbentő tud lenni, nagyon sok alázat kell hozzá, meg kell tisztelni. Az őszinte és változatos hangja pedig megszokhatatlan, a kipuff durrogása még mindig egyedülálló. R-ben nem egy cicababa na, nincs színház, nincs udvarias körítés, egy igazi monster. A erdei állatoktól ezúton is elnézést az átmeneti hangzavarért:)
