Persze van benne igazság, de a keveset szennyezők, vagyis akik kellő szegénységben élnek 99.999999%-ban nem viccből élnek úgy ahogy, hanem mert nincs lehetőségük jobbra.
Tehát az általános életszínvonal növekedésével nő fog mindenféle "szennyezés" még akkor is ha egész Európát mélyszegénységbe taszítjuk.
cikk
Liquid2021-11-12 11:11:10 // 23020
RomeoOne2021-11-12 11:03:11 // 23019
Persze, lesz. Most nem volt már 80 éve világháború, legalábbis a Nyugaton egy olya nigazi össznépi "mindenkinekrossz" szakasz, elfelejtettük már milyen szar is az.
Amúgy meg mi az, hogy a világ ura vagyok? Kit képviselek? Kinek az érdekét nézem? Egyszerre mindenkiét? Olyan nincs, max az Isten :D
Saját utódaimét? Hát, ja, de attól nem lesz mindenkinek jó :)
Amúgy meg mi az, hogy a világ ura vagyok? Kit képviselek? Kinek az érdekét nézem? Egyszerre mindenkiét? Olyan nincs, max az Isten :D
Saját utódaimét? Hát, ja, de attól nem lesz mindenkinek jó :)
RomeoOne2021-11-12 10:58:35 // 23018
Jó kis "Ha zajt akartok..." album. Ez még az egyik első TCs lemezem volt :)
WarbiRunner (Gyuri)2021-11-12 10:44:23 // 23017
Évszázadonként megerőszakolják ezt. Háború?? Lesz még. A kényelmes világunk egy átmeneti állapot, ez a mostani rendszer is összeomlik pont úgy, mint eddig mind. Határtalan növekedés sincs (gazdaságilag sem), pláne véges erőforrásokon. A véges erőforrások semmilyen tech forradalommal nem lesznek végtelenek. Naiv gondolat.
Ha a világ ura lennél, mi érdekelne jobban? Hogy minél több pénzt tegyél zsebre az életed során és pont? Vagy esetleg az, hogy az utódaid tudjanak a maradék erőforrások felett rendelkezni. Levegő, víz, élelmiszer? A helyzet az, hogy kb ezen a ponton járunk.
Ha a világ ura lennél, mi érdekelne jobban? Hogy minél több pénzt tegyél zsebre az életed során és pont? Vagy esetleg az, hogy az utódaid tudjanak a maradék erőforrások felett rendelkezni. Levegő, víz, élelmiszer? A helyzet az, hogy kb ezen a ponton járunk.
WarbiRunner (Gyuri)2021-11-12 10:36:00 // 23016
Lehet te ezt így értelmezed, akinek nem inge, ne vegye gatyára. De ettől van ebben igazság. Egy afrikai bennszülött törzs nem fog annyit szennyezni, mint egy budai újgazdag család XD És lehet árnyalni. Emillel egyetértek, mindenkinek a saját felelőssége is. Ettől függetlenül minél több pénzt ver el valaki, minél felpörgetettebb módon vásárol, annál többet szennyez. Ez már csak ilyen. Akinek legyártanak öt ritka autót, két hajót, akinek villák épülnek, azok szennyezése sokkal sokkal nagyobb, mint aki vesz egy már legyártott öreg autót és felújít egy 60nm-es panelt.
És bizonyos szempontból mindenki brutálisan herdálja a Föld tartalékait, és nincs megállás.
És bizonyos szempontból mindenki brutálisan herdálja a Föld tartalékait, és nincs megállás.
RomeoOne2021-11-12 10:35:20 // 23015
Sztem érdemi emisszió csökkentés csak akkor következhet be, hogy ha a jelenlegi kényelmi szintünket fenntartva születik olyan technológia, aminek fenntartása lényegesen kevesebb emisszióval jár. Az ember alaptermészete, hogy törekszik mindig arra, hogy joban éljen, kényelmesebb legyen, stb. Ennek köszönhető az is, hogy most ilyen színvonalon élhetünk. Ez volt a mozgatórugója több évszázadnyi fejlődésnek. Ezt nem lehet megerőszakolni és azt mondani, hogy mostantól mindenki éljen kevésbé kényelmesen, mert ez ellentétes az ember alaptermészetével.
A kommunizmus is marha jól működött a papíron, csak mikor találkozott a valósággal, egyből borult minden. Kitaláltak minden részletet, hogy hogy kéne lennie, épp csak a legfontosabbat hagyták ki a képletből, hogy az emberi természet nem így működik.
Vannak ilyen minimál sikerek, mnit pl. a szelektív hulladék gyűjtés, ami kvázi csökkentette a kényelmünket, hisz nem csak lazán beledobunk minden szemetet egy helyre, hanem kicsit megerőltetjük magunkat, de hát kis lemondás ez, még kisebb eredménnyel...
Vagy tech. forradalom lesz, mint fentebb említettem (ami egyébként nem látszik, sztem), legalábbis nem ekkora mértékben, vagy robogunk tovább ezen az úton, aztán lesz ami lesz. Háború vagy ki tudja. Én az utóbbira tippelnék, nincsenek illúzióim.
A kommunizmus is marha jól működött a papíron, csak mikor találkozott a valósággal, egyből borult minden. Kitaláltak minden részletet, hogy hogy kéne lennie, épp csak a legfontosabbat hagyták ki a képletből, hogy az emberi természet nem így működik.
Vannak ilyen minimál sikerek, mnit pl. a szelektív hulladék gyűjtés, ami kvázi csökkentette a kényelmünket, hisz nem csak lazán beledobunk minden szemetet egy helyre, hanem kicsit megerőltetjük magunkat, de hát kis lemondás ez, még kisebb eredménnyel...
Vagy tech. forradalom lesz, mint fentebb említettem (ami egyébként nem látszik, sztem), legalábbis nem ekkora mértékben, vagy robogunk tovább ezen az úton, aztán lesz ami lesz. Háború vagy ki tudja. Én az utóbbira tippelnék, nincsenek illúzióim.
Giuntini2021-11-12 10:13:31 // 23014
Nekem erről az a véleményem, hogy mindenki saját maga tehet valamit a világért, tudatos használattal! Ha valakinek a nagy terepjáró tetszik, vegyen azt! Ha valakinek a V8 motormonstrum, akkor vegyen azt! Csak ezeket a javakat tudatosan használja. Itt vagy példának te! Vágyad volt a QV, sokáig készültél rá! De azt is tudtad, hogy ez az autó nem a rövid távú "bevásárlóautó vagy munkába járó igásló". Vettél egy 1,4-es Bravót, a mindennapokra. Ez már tudatos felhasználást jelent.
A világ szennyezettségéért a fapados légitársaságok megjelenése is nagyban felelős. Az embereket átállították más utazási szokásokra. Előtte mondjuk a kiváltságosoké volt nagyrészt a repülés. Az árakat lenyomták, nagy légitársaságok becsődöltek, a légtér olyan lett mint egy nyári hétvégén az M7 autópálya. Mindenki gyorsan és olcsón akart a céljához eljutni, nem érzékelik a távolságot, nem látják a természet szépségeit, miről mondanak le. A klasszikus lakókocsis, utazós nyaralás meg lassan eltűnik.
A gazdagok mit mutatnak a gyerekeiknek? Felfogják azt ami a világban körülőttük történik? Ezeknek a gyerekei tudni fogják jobbá tenni a világot? A jobbátételhez mindenkinek saját magának kellene tenni először valamit, de nem úgy mint az ágybaszarós és demenciás Biden, aki a klímakonferenciára egy egész konvoj gigászi méretű amcsi SUV-al érkezett! Na ő akkor papolhat, meg a többi is! Aztán pofázhatnak a villanyautókról. Bort isznak egytől-egyig, de vizet prédikálnak.
A világ szennyezettségéért a fapados légitársaságok megjelenése is nagyban felelős. Az embereket átállították más utazási szokásokra. Előtte mondjuk a kiváltságosoké volt nagyrészt a repülés. Az árakat lenyomták, nagy légitársaságok becsődöltek, a légtér olyan lett mint egy nyári hétvégén az M7 autópálya. Mindenki gyorsan és olcsón akart a céljához eljutni, nem érzékelik a távolságot, nem látják a természet szépségeit, miről mondanak le. A klasszikus lakókocsis, utazós nyaralás meg lassan eltűnik.
A gazdagok mit mutatnak a gyerekeiknek? Felfogják azt ami a világban körülőttük történik? Ezeknek a gyerekei tudni fogják jobbá tenni a világot? A jobbátételhez mindenkinek saját magának kellene tenni először valamit, de nem úgy mint az ágybaszarós és demenciás Biden, aki a klímakonferenciára egy egész konvoj gigászi méretű amcsi SUV-al érkezett! Na ő akkor papolhat, meg a többi is! Aztán pofázhatnak a villanyautókról. Bort isznak egytől-egyig, de vizet prédikálnak.
RomeoOne2021-11-12 09:29:51 // 23013
Ez annyira tipikus bolsevik beállítás. A "gazdagok", mint valami elvont népcsoport, akik tönkreteszik gonoszul a bolygót, miközben az okos, tudatos szegények azért nélkülöznek, hogy ne következzen be a klímakatasztrófa...
Aztán, ha nem 1%-ot veszünk, hanem 10%-ot, akkor kiderül hogy mondjuk 4x annyit fogyaszt, mint a maradék 90% csak abban a 10%-ban már lehet benne van mindenki itt a topikban is, mert annyi ember él sokkal szegényebben (Afrika, Dél-Amerika, Ázsia), hogy már egy alsó-középosztálybeli magyar is felső 10%-nak számíthat világszinten (csak tipp, nem biztos, hogy tényleg így van, de azért az arányok hasonlóak). Mégsem gondolom, hogy mindenki azt érezné, hogy brutálisan herdálja a javakat.
Szerintem még egy szegénységi küszöb alatt élő magyar is felső 20% lehet, már csak azért, mert be van vezetve nála az áram és a CO2 kibocsátásához hozzá kell számolni a fogyasztott villamosenergia emisszióját.
Azoknak akik a maradék 80-90%-hoz tartoznak, nem azért alacsony a CO2 kibocsátása, mert így döntöttek, hanem mert nincs más választásuk. Ők ugyanúgy fogyasztanának, mint a felső csoport, ha tehetnék. Próbálkoznak is, hogy elérjék a magasabb életszínvonalat, ennek egyik eredménye a migráció. Egyébként egységnyi fogyasztáshoz náluk sokkal magasabb CO2 emisszió párosul, tehát rosszabb a hatásfokuk, mint a "gazdagabbaknak" (lepukkant, euro besorolás előtti motorok a járművekben, régi, rossz hatásfokú szén és olajtüzelésű erőművek, stb).
Na mindegy, csak annyi a lényeg, hogy ez a fajta perspektíva nagyon torz és nem hiszem, hogy ez bármiféle eredményre vezetne, ha tényleg emissziót akarnak csökkenteni és nem csak feszültséget szítani.
Aztán, ha nem 1%-ot veszünk, hanem 10%-ot, akkor kiderül hogy mondjuk 4x annyit fogyaszt, mint a maradék 90% csak abban a 10%-ban már lehet benne van mindenki itt a topikban is, mert annyi ember él sokkal szegényebben (Afrika, Dél-Amerika, Ázsia), hogy már egy alsó-középosztálybeli magyar is felső 10%-nak számíthat világszinten (csak tipp, nem biztos, hogy tényleg így van, de azért az arányok hasonlóak). Mégsem gondolom, hogy mindenki azt érezné, hogy brutálisan herdálja a javakat.
Szerintem még egy szegénységi küszöb alatt élő magyar is felső 20% lehet, már csak azért, mert be van vezetve nála az áram és a CO2 kibocsátásához hozzá kell számolni a fogyasztott villamosenergia emisszióját.
Azoknak akik a maradék 80-90%-hoz tartoznak, nem azért alacsony a CO2 kibocsátása, mert így döntöttek, hanem mert nincs más választásuk. Ők ugyanúgy fogyasztanának, mint a felső csoport, ha tehetnék. Próbálkoznak is, hogy elérjék a magasabb életszínvonalat, ennek egyik eredménye a migráció. Egyébként egységnyi fogyasztáshoz náluk sokkal magasabb CO2 emisszió párosul, tehát rosszabb a hatásfokuk, mint a "gazdagabbaknak" (lepukkant, euro besorolás előtti motorok a járművekben, régi, rossz hatásfokú szén és olajtüzelésű erőművek, stb).
Na mindegy, csak annyi a lényeg, hogy ez a fajta perspektíva nagyon torz és nem hiszem, hogy ez bármiféle eredményre vezetne, ha tényleg emissziót akarnak csökkenteni és nem csak feszültséget szítani.
WarbiRunner (Gyuri)2021-11-12 08:50:33 // 23012
Csak röviden..
Giuntini2021-11-11 23:05:56 // 23011
A Föld megmentői nem a Teslások! Azok csak a gazdagságot álszent módon mutogatják! Tegnap tanulmányoztam Budapesten, hogy a külsőbb kerületekben kisebbek az autók, sok Opel Astra, Suzuki és effélék közlekednek, a belváros felé meg növekedésnek indulnak az autók, és a szűk, dugós belvárosban érik el kifejlett méretüket. Akkorra a Suzukik, Opel Astrák nagy része átalakul méretes SUV-okká, mint X5-6, GLE, G - classe, Q-7-8, meg Chayenné... Na hát itt vannak a Föld megmentői! Nem számít, hogy zsúfoltak az utak, nem számít hogy nincs parkolóhely. A belső utcákban a nagy SUV-ok elfoglalják a járdákat, nem lehet mellettük gyalog elmenni. Ebbe a kasztba tartoznak a méretes rohadtul zöld Teslák, meg a hülyeségtől megződült X5 hibridek is. Miattuk, mert kisajátítják a parkolókat, az egész város kering, az 500-as Fiat is, mert nem talál parkolót. A zöld Tesla miatt. Mert a nagyképűségtől és sznobizmustól szétpukkadnak. A belvárosba megy minden nap, áll a dugóban órákat, és ku...ra zöldnek hiszi magát, meg a világ megmentőjének. Olaszországban ezt már a nyolcvanas években felismerték, rengeteg gazdagnak volt Alfa 164-e, meg nagy autója, de nem szégyelltek beülni a hétköznapokban mondjuk az Autobianchi-ba, és azzal mentek a római belvárosba az üzletükhöz, mert legalább azokkal tudtak parkolni.
Nálunk alapjaiban hibás ez az egész zöldé tenni a városokat. Mikor a soha egy percet nem dolgozó feleség az asszonyautót (GLE 63 AMG) arra használja hogy a gyerekeket 3 km-re elvigye az óvodába meg iskolába, akkor alapvető bajok vannak! Aztán beszélhetünk energiaválságról, villamos áram, gáz, élelmiszerhiányról, ami az elkövetkezendő évtizedekben bekövetkezhet, mikor azok, akiknek a gyerekei ezt megélik, de a szüleik nem tettek semmit ellene. Aztán majd elcsodálkozik, hogy pár év múlva a 18 éves sznob kislányának nem kell a Mini vagy a Fiat 500, hanem neki is suvika kell...
Nálunk alapjaiban hibás ez az egész zöldé tenni a városokat. Mikor a soha egy percet nem dolgozó feleség az asszonyautót (GLE 63 AMG) arra használja hogy a gyerekeket 3 km-re elvigye az óvodába meg iskolába, akkor alapvető bajok vannak! Aztán beszélhetünk energiaválságról, villamos áram, gáz, élelmiszerhiányról, ami az elkövetkezendő évtizedekben bekövetkezhet, mikor azok, akiknek a gyerekei ezt megélik, de a szüleik nem tettek semmit ellene. Aztán majd elcsodálkozik, hogy pár év múlva a 18 éves sznob kislányának nem kell a Mini vagy a Fiat 500, hanem neki is suvika kell...
Kazes☻2021-11-11 22:28:52 // 23010
RomeoOne2021-11-11 22:22:14 // 23009
Utána meg egy órát állt a töltőnél :D
Erhard 242 (Pure Energy)2021-11-11 22:18:48 // 23008
Ami utánam jött az sehol nem volt 150 után...200 felett meg pláne...ez a játék ment 25 km-en...
RomeoOne2021-11-11 22:09:17 // 23007
Mondjuk egy Teslaval gyorsulást így pályán kipróbálnék én is. Lámpától-lámpáig nagy frenkik, de azért van egy olyan tippem, hogy 150-ről már nem úgy indul meg, hogy ne lehetne megkúpolni.
sas-1592021-11-11 21:32:32 // 23006
Velem egy Tesla-s (model S) szarakodott utoljára az M3-on.
Jött a belsőben, nagyon messze volt még, bementem előzni a belső sávba. Látom nagyon közeledik, nyomtam egy padlót a Veloce-n kb 170-ig. Utolért, kimentem előzés után a külsőbe, elengedtem, majd vissza utána a belsőbe. Akkor már direkt csak 120-szal ment és nem engedett el percekig a büdös, paraszt, köcsög. Vagy lemerült a szarja vagy BMW-s geci volt alapjában.
Amikor végre kitakarodott előlem, akkor eljöttem egy nagy gázzal, de sajnálom, hogy nem mostam le a szélvédőmet közben jó sok vízzel, hagy szívja.
Szóval új rekord, ezek szerint Tesla-s köcsögök is vannak már.
Eddig azt hittem ők a Föld megmentői. (nem)
Jött a belsőben, nagyon messze volt még, bementem előzni a belső sávba. Látom nagyon közeledik, nyomtam egy padlót a Veloce-n kb 170-ig. Utolért, kimentem előzés után a külsőbe, elengedtem, majd vissza utána a belsőbe. Akkor már direkt csak 120-szal ment és nem engedett el percekig a büdös, paraszt, köcsög. Vagy lemerült a szarja vagy BMW-s geci volt alapjában.
Amikor végre kitakarodott előlem, akkor eljöttem egy nagy gázzal, de sajnálom, hogy nem mostam le a szélvédőmet közben jó sok vízzel, hagy szívja.
Szóval új rekord, ezek szerint Tesla-s köcsögök is vannak már.
Eddig azt hittem ők a Föld megmentői. (nem)
RomeoOne2021-11-11 21:10:55 // 23004
Ja és grat a K-hoz! Pótold a képet ;)
RomeoOne2021-11-11 21:10:28 // 23003
Hát, az én zöldem ilyet nem tud. Rossz árnyalatot rendeltem :D
RomeoOne2021-11-11 21:06:00 // 23002
Na, ezért kell jobbról előzni. Bal kézzel nem fog átlocsolni semmit a külső sávba :DDDD
G-MANN🍀2021-11-11 20:19:05 // 23000
Persze, mert a zöld nyugtat 😂 azonnal relaxációs állapotba kerül aki benne ül és aki a tükörben látja, ez a zöld Giulia előnye😂😉
Kazes☻2021-11-11 20:09:45 // 22999
Nekem sajnos volt, nem is olyan rég (érthetetlen, hogy mit sérelmezhetett a delikvens), sima közúton ... és pont nem ment a kamerám. :(
Erhard 242 (Pure Energy)2021-11-11 19:30:20 // 22998
M7en rendszeres sajnos, én tovaállok nem dudálkok, nem megyek a seggében nincs értelme...majd egy másik hülyével elcivakodnak 🤣
WarbiRunner (Gyuri)2021-11-11 19:16:05 // 22997
És szerinted egy látványosan pszichopatával leállok civakodni? Biztos nem :-) Úgyis jön majd egy másik idegbeteg, akivel megölik egymást gyorsan, én meg mehetek dolgomra. Na olyankor ha ürül a sáv akkor trepni, jó messze hátrahagyni a hülyegócot. Aztán tempomat reset, hátradől, halad. Évek óta nem volt feltartós balhés esetem.
WarbiRunner (Gyuri)2021-11-11 18:48:33 // 22995
Elhaladhatsz mellete 130-cal, és nem kell takaróznod. Meg amúgy sem. Nincs szó álszentségről, én sem 130-cal közlekedek, de tudatában vagyok a dolognak. Amikor én mondjuk 150-nel utolérek egy útakadályt és az úgy tűnik, hogy csakazértis akadályoz, akkor IS mindketten szabálytalanok vagyunk. Egyformán. Hozzáteszem, hogy nagyon ritkán találkozok ilyennel. Soha nem érkezek rá senkire látványosan tempóból, így általában elengednek. A Giuliával még egyszer sem akadálykodtak előttem.
RomeoOne2021-11-11 18:33:07 // 22994
Én nem a sebességből veszek el, hanem a távot növelem :D
G-MANN🍀2021-11-11 18:26:44 // 22993
Minden esetre én szeretek sokáig valaki mögött haladni és várni, hogy lehúzódik, mert legalább lassabban érek oda valahová és többet ülhetek ebben az álomban 🤩🙏
G-MANN🍀2021-11-11 18:23:39 // 22992
Nekem nem, Giulietta egyszer egyszer csinált ilyet még anno
G-MANN🍀2021-11-11 18:22:11 // 22990
Ez így van, de a vezetési kultúra sztm ott kezdődik, hogy minek megy valaki a belső sávban pl. 110-el, vagy 120-al, tartósan, nem jobbra tartva (...közben jól meg is szeretne mindenkit nevelni, mert sajnos a boltban valaki elélépett a kenyérnél 😄 és ez nyomasztó, és kellemetlen), és miért vagyunk álszentek - értem én, hogy mindenki mindig minden szabályt betart, gondolom.... - és miért ne lehetne elhaladni mellette 130-al, és ott tovább haladni. Több ilyen esetem volt és még takarózni sem kellett semmivel 😉
cspbravo2021-11-11 16:32:24 // 22989
Sziasztok!
Kérdezném, hogy Nektek nem nyikorog a fék? Már null kilóméteresen is csinálta! Leginkább amikor piros lámpához gurulok és már csak finoman nyomom a féket. Tolatáskor viszont mindig! Eléggé zavaró és még csak 5800 km van benne!
Kérdezném, hogy Nektek nem nyikorog a fék? Már null kilóméteresen is csinálta! Leginkább amikor piros lámpához gurulok és már csak finoman nyomom a féket. Tolatáskor viszont mindig! Eléggé zavaró és még csak 5800 km van benne!
Piritu - 1.000.0002021-11-11 15:18:31 // 22988
Pár nap után kivettem automatából, mert nem akarom feleslegesen ki-be kapcsolgatni a xenont. A garázsba mindig felkapcsolja az automata mert ott neki sötét van. Be és kijáráskor is, ez napi 2 felesleges kapcsolás…
Csak hegyi szakaszokon kerül vissza hogy a sok alagútban ne kelljen állandóan kapcsolgatni vagy éjjel hogy az automata távfény működjön.
Csak hegyi szakaszokon kerül vissza hogy a sok alagútban ne kelljen állandóan kapcsolgatni vagy éjjel hogy az automata távfény működjön.
RomeoOne2021-11-11 15:10:39 // 22987
Amúgy ezen a helyzeten szerintem rontott a DRL megjelenése. Ugye, lakott területen kívül fényszóró vagy DRL. Nekem is automatára van állítva, nappal így nem kapcsol fényszórót, de DRL van elöl. Azzal viszont nem jár hátsó világítás, mint a fényszóróval. Rosszabb a láthatóság hátulról. Ez főleg ilyen nappali ködös időben jön ki, amikor az automata még mindig nem kapcsol fényszórót (és az ember sem általában, hisz nem lát tőle jobban), viszont hátulról már nagyon sokat ront a láthatóságán.
Tegnap jöttem én is a tejködben, nyomni akartam egy hátsó ködlámpát, de nem kapcsolt fel, hiába nyomogattam. Akkor jöttem rá, hogy mennie kell a fényszórónak ahhoz, hogy a hátsó ködlámpa is menjen. Így Auto-bol át kellett tennem kézibe és utána tudtam felkapcsolni a hátsó ködlámpát.
Tegnap jöttem én is a tejködben, nyomni akartam egy hátsó ködlámpát, de nem kapcsolt fel, hiába nyomogattam. Akkor jöttem rá, hogy mennie kell a fényszórónak ahhoz, hogy a hátsó ködlámpa is menjen. Így Auto-bol át kellett tennem kézibe és utána tudtam felkapcsolni a hátsó ködlámpát.
WarbiRunner (Gyuri)2021-11-11 15:03:14 // 22986
Jobbról előzni konkrétan tilos :-) Azonban elhaladhadsz jobbról a balról párhuzamosan közlekedő mellett, amire van autópályán is reális szituáció. Mivel nincs meghatározva a folytonos sávban haladás intervalluma, képlékennyé válik a helyzet.
De.. gondolkodjunk logikusan. Ha a belsőben haladsz és feltartanak, akkor nem a külsőben haladsz folyamatosan, hogy szabályosan elhaladhass a téged feltartó mellett. Elég nyilvánvaló.
De ennél is viccesebb, hogy nem értem miért takarózik bárki ezzel a szabállyal, aki 130km/h sebességnél gyorsabbanelőz elhalad jobbról? Én nem hallottam olyat, hogy az egyik szabály fontosabb, mint a másik :-) Tehát ha gyorshajtassz, megszeged a szabályokat. Innentől mi értelme azon rágódni, hogy szabályos e 200-zal elzúzni jobbról a "paraszt" mellett? Ez a közlekedési kultúránk. Szép viták alakulnak ki a szabálytalankodók közt, hogy kinek a szabálytalansága szabályosabb. XD
De.. gondolkodjunk logikusan. Ha a belsőben haladsz és feltartanak, akkor nem a külsőben haladsz folyamatosan, hogy szabályosan elhaladhass a téged feltartó mellett. Elég nyilvánvaló.
De ennél is viccesebb, hogy nem értem miért takarózik bárki ezzel a szabállyal, aki 130km/h sebességnél gyorsabban
Piritu - 1.000.0002021-11-11 14:49:29 // 22985
Ez nagyon bonyolult dolog :-))
Sokaknak már a lámpa felkapcsolása sem megy…
A fehér autó a kedvencem a tejködben éjszaka. Arra hogy ő mi alapján talál el az úton még tippem sincs…
Sokaknak már a lámpa felkapcsolása sem megy…
A fehér autó a kedvencem a tejködben éjszaka. Arra hogy ő mi alapján talál el az úton még tippem sincs…
Liquid2021-11-11 14:35:54 // 22984
ez valóban korrekt
G-MANN🍀2021-11-11 14:23:07 // 22983
Ez egész szépen leírja ezt a furcsa helyzetet:
"tilos a belső sávban feltartani a mögöttünk érkezőket, mondja ki a KRESZ 36. § 2. és 4. bekezdése: „Ha párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten a vezető több járművet kíván előzni, maradhat a belső forgalmi sávban, feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza.”
Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy a belsőben haladók – sebességüktől függetlenül – kötelesek elengedni a mögöttük gyorsabban érkezőket. Ez alól az sem kivétel, ha valaki gyorshajtást követ el, és ezért ér utol minket, hiszen a KRESZ egyértelműen fogalmaz: muszáj elengedni. Ne akarjuk hát önkéntes rendőrként feltartani, hiszen azzal pont mi követünk el szabálysértést. A notórius gyorshajtókat úgyis utoléri a traffipax, és megapják a csekket – ne mi büntessük őket…"
"Röviden tehát nem tilos jobbról előzni, de autópályán csak úgy tehetjük meg, ha ehhez nem váltunk (rövid időn belül többször) sávot, hanem elsuhanunk a belső sávban haladók mellett. Ha pedig emiatt méltatlankodik a belsőben nyomuló sofőr, ne feledd: ő követ el szabálysértést, ha figyelmen kívül hagyja a „jobbra tarts!” táblát és feltartja a mögötte jövőket."
"tilos a belső sávban feltartani a mögöttünk érkezőket, mondja ki a KRESZ 36. § 2. és 4. bekezdése: „Ha párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten a vezető több járművet kíván előzni, maradhat a belső forgalmi sávban, feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza.”
Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy a belsőben haladók – sebességüktől függetlenül – kötelesek elengedni a mögöttük gyorsabban érkezőket. Ez alól az sem kivétel, ha valaki gyorshajtást követ el, és ezért ér utol minket, hiszen a KRESZ egyértelműen fogalmaz: muszáj elengedni. Ne akarjuk hát önkéntes rendőrként feltartani, hiszen azzal pont mi követünk el szabálysértést. A notórius gyorshajtókat úgyis utoléri a traffipax, és megapják a csekket – ne mi büntessük őket…"
"Röviden tehát nem tilos jobbról előzni, de autópályán csak úgy tehetjük meg, ha ehhez nem váltunk (rövid időn belül többször) sávot, hanem elsuhanunk a belső sávban haladók mellett. Ha pedig emiatt méltatlankodik a belsőben nyomuló sofőr, ne feledd: ő követ el szabálysértést, ha figyelmen kívül hagyja a „jobbra tarts!” táblát és feltartja a mögötte jövőket."
esvé2021-11-11 14:03:19 // 22982
ööö...csak buta módon általánosítok. kérem az esküdtszéket ne vegye figyelembe:)
RomeoOne2021-11-11 13:57:00 // 22981
Honnan tudod, hogy "NER"-esek azok az AMG-k meg Q8-asok? Van rajtuk valami "powered by Fidesz" matrica vagy mi? :)
Mindig megzavar amúgy ez a rövidítés, nálunk a Neutronfluxus Ellenőrző Rendszert hívják így :D
Mindig megzavar amúgy ez a rövidítés, nálunk a Neutronfluxus Ellenőrző Rendszert hívják így :D
esvé2021-11-11 13:49:30 // 22980
egyetértek, ilyen szempontból még mindig nem elég drága:DDD többen letehetnék már az autót....
viszont azt megfigyeletem, hogy jelentősen csökkent az átlagsebesség....mindenki gurulgat... Na persze nem a NER-es burtál AMG-k és Q8ak...
viszont azt megfigyeletem, hogy jelentősen csökkent az átlagsebesség....mindenki gurulgat... Na persze nem a NER-es burtál AMG-k és Q8ak...
RomeoOne2021-11-11 13:30:32 // 22979
Én nem szeretek túl közel menni a másik farába, meg inzultálni sem különösebben másokat. Ha ő nem partner, akkor majd megoldom önerőből :)
Nyilván egy ilyen manőver fokozott figyelmet igényel. Bár, egy sima 2x1 sávos országúton való előzés veszélyesebb manőver, szerintem, mert ott jöhetnek szembe. Itt meg akkor lehet baj, ha valami érthetetlen okból fogva át akarja rántani a kormányt jobbra, mikor már mellette vagy. Nem is vagyok benne biztos, hogy akkor a jobb oldali sávban lévő lenne a hibás.
Van, hogy a külsőben haladok és úgy érek utol tartósan belsőben haladót. Olyankor sem megyek be a belsőbe, hogy a másikat kikényszerítsem. Ha ott van, akkor legyen, én is maradok a sávomban, marad mindenki, ahol volt.
Nyilván egy ilyen manőver fokozott figyelmet igényel. Bár, egy sima 2x1 sávos országúton való előzés veszélyesebb manőver, szerintem, mert ott jöhetnek szembe. Itt meg akkor lehet baj, ha valami érthetetlen okból fogva át akarja rántani a kormányt jobbra, mikor már mellette vagy. Nem is vagyok benne biztos, hogy akkor a jobb oldali sávban lévő lenne a hibás.
Van, hogy a külsőben haladok és úgy érek utol tartósan belsőben haladót. Olyankor sem megyek be a belsőbe, hogy a másikat kikényszerítsem. Ha ott van, akkor legyen, én is maradok a sávomban, marad mindenki, ahol volt.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-11-11 13:28:01 // 22978
jah kb én is 1x villogok utána megyek jobbról ... hányszor van olyan, hogy elmentem és még km után is a belsőben megy a paraszt...áhhh na ennek tépném össze a jogsiját
Liquid2021-11-11 13:14:11 // 22977
Valóban nem szép dolog, szabálytalan, veszélyes ésatöbbi a jobbról előzés, de sajnos a magyar autópályák valóságában szükséges ha az ember haladni akar.
Van egy olyan nagyméretű csoportja a közlekedőknek, akik:
- nem néznek tükröt
- a belső sávba szól a bérletük
- szimplán hülyék.
Na őket villoghatod akkor is ott maradnak holott számtalanszor lenne lehetőségük lehúzódni.
Én már oda jutottam (ahogy öregszem egyre agresszívabb vagyok :) ), hogy ha úgy ítélem meg hogy az elvtárs ebbe a csoportba tartozik, akkor megyek jobbról.
Van egy olyan nagyméretű csoportja a közlekedőknek, akik:
- nem néznek tükröt
- a belső sávba szól a bérletük
- szimplán hülyék.
Na őket villoghatod akkor is ott maradnak holott számtalanszor lenne lehetőségük lehúzódni.
Én már oda jutottam (ahogy öregszem egyre agresszívabb vagyok :) ), hogy ha úgy ítélem meg hogy az elvtárs ebbe a csoportba tartozik, akkor megyek jobbról.
Giuntini2021-11-11 12:38:36 // 22976
Na ez az, ami a legveszélyesebb!
1, Ha valaki 140-el előzi a telített sávot, akkor arra pofátlanság rávillogni. Ha ne megy ki a külsőbe, mikor szabad lenne az út, akkor rá lehet villantani, hogy én gyorsabban akarok menni, és hát jobratartás van. Viszont jobbról előzni a legpofátlanabb, és egyben legveszélyesebb manőver!
Jobbról előzésért tőlünk nyugatra a helyszínen összetépik a jogsit (ezt idézőjelben értsd).
A legkiszámíthatatlanabb manőver. Hanyszor megtörténik hogy hirtelen átrántja a kormányt.
Inkább égesd le a fejét villogással, de ne előzz jobbról!
1, Ha valaki 140-el előzi a telített sávot, akkor arra pofátlanság rávillogni. Ha ne megy ki a külsőbe, mikor szabad lenne az út, akkor rá lehet villantani, hogy én gyorsabban akarok menni, és hát jobratartás van. Viszont jobbról előzni a legpofátlanabb, és egyben legveszélyesebb manőver!
Jobbról előzésért tőlünk nyugatra a helyszínen összetépik a jogsit (ezt idézőjelben értsd).
A legkiszámíthatatlanabb manőver. Hanyszor megtörténik hogy hirtelen átrántja a kormányt.
Inkább égesd le a fejét villogással, de ne előzz jobbról!
RomeoOne2021-11-11 11:00:58 // 22975
Na, ez még érdekes lesz... Kíváncsi vagyok a részletekre.
RomeoOne2021-11-11 10:57:46 // 22974
Oh, én nem piszkálok senkit. Villogni sem szoktam sosem. Ha lenne helye, de nem megy ki külsőbe, akkor jobbról kikerülés manővere :D
WarbiRunner (Gyuri)2021-11-11 10:52:06 // 22973
Na tessék.. erre hatósági áras lett :-)
WarbiRunner (Gyuri)2021-11-11 10:16:57 // 22972
Jaajj már.. én öreg vagyok már az ilyenhez XD Sőt kifejezetten utálom amikor piszkálnak mások az úton. Néha tényleg vérremenő gladiátorharcnak tűnik ami az utakon megy, agresszív tolongás az egész, nincs benne semmi szép és elegáns. És a többség még buta is hozzá, inkább ki szoktam várni míg előttem megölik egymást... A tökéletes az, amikor üres az út és tényleg "csak" vezetek. Vagy netán összeakadok valakivel aki valóban intelligens módon és jól vezet és nem az egymás eltakarítása/akadályozása a fő cél. Ritkán, de van ilyen. Na azok a jó pillanatok.
RomeoOne2021-11-11 10:09:02 // 22971
A vízlepergetés elég látványos, de azért át kell törölni majd mosás után. Tegnap este az út után lemostam én is. Még mindig ugyanúgy taszítja a vizet. 100 feletti tempónál a múltkor esőben be sem kapcsoltam az ablaktörlőt, keresztülszaladt a víz a szélvédőn a tető felé.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.