Fórum >> Típusok >> Giulia

Giuntini2024-02-11 11:55:29 // 34077
Ahogy nézem, hamarosan a 3-as és az 5-ös BMW sorsa is ez lesz, csak azért tudják még elhúzni mert hibrid modellek is vannak.
A másik része amit írtam, az viszont undorító. Tavares a semmilyen Agnelli származékkel tönkre akarják tenni az olasz autóipart. Az FCA ugyanolyan tulajdonhányadban van a Stellentisban mint a PSA, mégis mindenben az történik amit a Peugeot vezér böfög. Az Opel egy tönkretett semmilyen márka lett, Pure Tech motorokkal. Persze hogy Franciaországot nem tudják kizárni mert a Francia állam tulajdon részt vásárolt a Stellentisba, ha jól tudom, 6,3%-ot. Olaszországban áll a bál, hogy Mirafiori és ha jól tudom valamelyik déli üzemet, talán Pomiglianót be akarja zárni Tavares. Meloniék ezt mindenképpen meg akarják akadályozni, hogy az Olasz állam befektet a Stellantisba.
Én nagyon remélem, hogy az olasz autóipar megmarad.
WarbiRunner (Gyuri)2024-02-11 11:12:38 // 34076
Akkor sincs semmi közük egymáshoz, ezt azért el kéne fogadni. Az elsőkerekeseknél igen, számít a hangolás. A motor tömege, az autó tömege. De a motor akkor is az első tengely előtt van, és az első kerék a hajtott.
Van itthon egy 1350 kilós elsőkerekes is, jóval könnyebb mint egy TBi. Itt már majd 400 kilóval könnyebb autóról beszélünk. Az első 100 méteren jobban szerettem mint tonna donnát, egyszerűen sokkal jobb. Könnyű az orra, kiegyensúlyozottabb az egész. Én sokkal, de sokkal gyorsabb voltam vele kanyarokban , mint a Ti-vel. Ugyanolyan típusú gumikon. A mai napig szeretem nagyon, a kicsi tömege miatt és a hangolása miatt nagyon gyorsan reagál. De a Giuliához totálisan semmi köze.
Ugyanis ha levesszük az iszonyatosan zavaró súlyt az orrából, az én lelkem is megkönnyebbül, majd pár kanyar után konstatálja, hogy baszki így meg elindulni alig lehet, mert nincs elöl tapadás. XD Nyilvánvalóan minden fwd autó orral fog megindulni kifelé amint tapadás határ körül játszol vele. A különbség tényleg hangolásban van. Zen vissza se jött onnan, csak fél óra múlva és kurvára bosszantott. Chili meg a gázelvétel leghalványabb gondolatára vágja magát keresztbe. Imádni való agresszív kis dög. Én szeretem a fwd küzdős hajlamát, abban a formában nem zavar az orrtolás, hogy ha eszközként használható. Picit megtolom, gáz el, és már megy is keresztbe. Na de a Giulia az egészen de egészen más. A két élmény két különböző univerzum. Nincs mit hasonlítani. Nekem sokkal jobb, más meg eldönti hogy neki mi a jobb.
WarbiRunner (Gyuri)2024-02-11 10:57:01 // 34075
Szerintem a Stellantis vezetői pontosan tudják mit csinálnak üzletileg. Erre lehetett számítani, be kell hogy álljanak a sorba, olcsó platform technikát kell normális haszonnal eladni konszern szinten. Azt, hogy legyenek belsőégésű motoros sportos szedánok, max a rajongó tábor követeli meg. A Giulia most sem fogy, pedig mára nyilvánvaló, hogy kiemelkedő műszaki minőségű termék. A Tonale fogy, holott egy elavult platform termék, bármerről nézem. Egy Porsche megteheti, hogy nem áll át teljesen villanyra. A kiemelkedő minőségű termékeiken haszon is van, mellesleg darabszám is van. Egyszerűen ennyivel többet ér a neve. Az Alfa Romeo ezt nem tudja megtenni, látszik az általad beszúrt táblázaton is. Lehet küzdeni, de egy Giulia szintű tömegtermék olyan drága kellene hogy legyen, amit nem fizet meg senki. Max néhányan Maserati néven, mint látszik is a táblázatban. Az Alfa Romeo útja ki van kövezve az elektromos platform termékek felé. Egy hatalmas konszern része lett, amiben hasznot kell termelnie. Beáll szépen a sorba, és nem gyárt különleges és drágán előállítható dolgokat, hanem megy, amerre a többi nagy konszern márka. Egyen műszaki alapokra próbál stílust varázsolni és egyedi márkajegyeket megjeleníteni a lehető legolcsóbban. Igen, a valódi Alfa Romeo értékeket szerető rajongótábor ezt hangosan kiröhögi, és közben kicsit szomorú, mert ez valóban ennyi volt..
Három éve, hogy a Stellantis létrejött, akkor aki figyelt, tudhatta, hogy a Giulia egy korszak utolsó csillaga.
Liquid2024-02-11 10:55:33 // 34074
Igen a fejlődés volt. De az se feledd hogy az egy 5 hengeres dízel volt ez meg egy kisebb motors benzines... :) A TBI pont annyi volt mint a teszben szereplő Giulia.
Inkább a "hangolás" számít.
Giuntini2024-02-11 06:45:17 // 34073

Szerintem az USA eladásokin el kellene gondolkoznia a Stellentis vezetőségének, hogy hova van pozicionálva az Alfa Romeo. Ott is fej-fej mellett van az eladásokban. Ezt kéne szem előtt tartani, mindig is egy réteg márka volt. A Jaguárnak is hektikus volt a történelme, majdnem csőd és tulajdonos váltások. A Stellentison belül kihoznak egy ilyen modellt mint a 33 Stradale és a tervezőasztalról elkapkodják, azt csak Alfa Romeo márkanévvel lehet eladni. Citroen vagy Peugeot néven nem.
Az lenne a jó, hogy még idejében észrevennék hogy ez egy sportkocsi vagy sportos autók márkája. Persze csináljanak elektromos Giuliát vagy Stelviót, hiszen ezt követeli ma a politika. De legyenek még igazi sportkocsik, sportos szedánok mint a jelenlegi Giulia, mert előbb-utóbb az emberek egy része végleg kiábrándul az elektromos autókból. Csináljanak kabriót, kupét, Tavares meg ne azon mesterkedjen, hogy miképp vigye el az olasz autógyártást külföldre, mint ahogy most akarja elvinni az új Ypsilon gyártását Mirafioriból Spanyolországba, a Milanót meg Tychy-ben gyártják. Lehet hogy ezt a Jövő Alfái topicba kellett volna küldenem, de inkább ide Pistáék videója láttán, ahogy szinte elsiratták az utolsó igazi sportszedánt.
WarbiRunner (Gyuri)2024-02-10 19:04:09 // 34072
Azért most majdnem 300 kilóval könnyebb az autóm. .. óriási a különbség.
WarbiRunner (Gyuri)2024-02-10 18:57:40 // 34071
A 159-nek igényes futóműve volt, elöl, hátul. Szerintem rosszul vonjátok a párhuzamot a kékeres és a 159 közt, de ne én védjem már meg XD
A 159 kettős lengőkaros első felfüggesztése az jó volt. Azt a finomságot egy mcpherson nem fogja tudni. A kékeres az pedig mcpherson. Meg lehet azt is sportosra csinálni, de az akkor üt, ver, ráz. A 159 azért elég szépen kimozogta a rossz utakat, azt az egyet biztosan nem lehet rásütni, hogy kényelmetlenül rázott. Még a Ti sem.
Az, hogy a körforgalomban a 159 is ugyanazt csinálta volna mint a kékeres, az azért teljesen biztos.
Liquid2024-02-10 18:32:45 // 34070
Szerintem már meg volt cáfolva bőven, de beégett mint a szarolaszozás. A fészliftes 159 gyakorlatilag egy súlyban volt konkurenseivel.
zgi5212024-02-10 18:24:05 // 34069
vhol kepmutatas ez a nem vennek dizelt szoveg.
ha Pista megtudna engedni maganak megvenne sztem.😀

en 6 ev utan sem dontenek maskepp, mert nyomatekbol szeretek autozni
es a ZF8 ebben finom partner.
Kazes☻2024-02-10 17:55:08 // 34068
Azzal, hogy a gyár is fogyókúrára fogta? :) Mondjuk talán a Giuliát is kellett, igaz a GTAm-hez. :D
RomeoOne2024-02-10 17:46:38 // 34067
Egyébként ez a súly téma nem lett már megcáfolva? Nem volt különösebben nehezebb a versenytársainál, úgy emlékszem. Inkább az egész autó hangolása volt másabb, németesen tankos, amitől súlyosabbnak érződött. Meg persze a 156-höz képest lehet nehezebb is volt, de nem amiatt volt ez a "túlsúly" dolog, hisz biztosan a 156 is nehezebb volt, mint az elődök.
Amúgy a Giulia Q a maga közel 17 mázsájával is elég nehéz, csak nem érződik ebből szinte semmi.
Kazes☻2024-02-10 17:42:23 // 34066
Csak éppen annyira nem lehet továbblépni (159 súly) rajta, mint a Giulia kombiatlanságán. :)
Giuntini2024-02-10 17:35:31 // 34065
Nagysuerű vppt ez a teszt, szétröhögtem magam!
Valahol azért Pistáék kimondták a 159 és a Giulia közt a lényeges különbséget. Az első egy utazóautó, amivel lehet baromi gyorsan is kanyarodni, csak nem érzed benne a játékosságot, mindent nagyon keményen csinál, amit kinézete is sugall. A Giuliában már kinézetben is benne van a játékosság, a könnyedség.
Valahol akaratlanul is kimondták, hogy dízelmotorral nem vennének Giuliát. Viszont a 159 meg valójában dízelnek is készült. Kár hogy ezen a súlykérdésen nem lehet továbblépni. Azok más idők voltak. De szenzációs amit az Alfa Romeo a Giuliával hozott. Valóban az igazi és utolsó sportszedán. Biztos hogy igazat mondott Pista, szerintem sem kerestek sokat a Giuliával. A Skoda valóban egy mosógépszállító. Itt tévedett hatalmasat az Alfa, hogy nem csinált belőle kombit! Sohasem lett volna belőle mosógépszállító, de mégis sokkal jobban fogyott volna.
RomeoOne2024-02-10 16:50:41 // 34064
Na, a jó időre tekintettel elővettem kicsit az autót. Október óta először hosszabb útra. Még mindig álom©.


RomeoOne2024-02-10 16:35:53 // 34063
Nem azt mondom, hogy "hiba van benned", csak mondtad, hogy olyan érzés, a billenés miatt, mint ha le akarna esni az ívről. De nem. Én amúgy várom, hogy keményebb rugókat tegyél bele. Voltak ilyen projektek AlfaOwneren is. Nagyon komoly sportkocsit ki lehet hozni a Superből. Fordulékonyabb is, mint a Q a könnyebb orra miatt.
Piritu - 1.000.0002024-02-10 16:05:13 // 34062
Az a kormányrángatás nagyon durva! :-))
G-MANN🍀2024-02-10 15:11:42 // 34061
Próbáld ki +3 fővel a Giuliat, akkor igazán Álom a futómű😉
Shadin2024-02-10 14:28:33 // 34060
Készséggel elfogadtam, hogy a hiba bennem van, nem az autóban.
DE! Ami miatt fikázza a sportosnak látszó tárgyat kemény futóművel stb, pont az volt a 159 amiből volt 3 és aminek a futóműve etalon (volt?)
SD2024-02-10 13:36:55 // 34059
Csak leloptam a prosche fékét, az elsőt hátra is:D
SD2024-02-10 13:35:01 // 34058
Még az egyik Amore video-hoz vettük Halesszal, de az QV volt, át nem QV-sítettem, a hátsó lököst még nem:D

A porschet-t meg a Google 3d warehouse, ból annak csak leszedtem a kerekét:D

polygonos modell csak, most épp C4D
WarbiRunner (Gyuri)2024-02-10 13:29:19 // 34057
Honnan pattintottál hirtelen 3D modellt ehhez? 😳😃
Illetve milyen formátumban? Iges, step? Vagy sketchup?
zgi5212024-02-10 11:51:16 // 34056
🤌😀
SD2024-02-10 11:10:57 // 34055
Igen ha a végén begurult volna egy Q, hogy ebből ez a csúcs:D
VKG699!!! (4x156+75)2024-02-10 10:29:01 // 34054
Brutál leépülés az előző generációhoz képest.
Klasszik beesett kerekű kisautó fíling, hiába van alatta a nagykerék meg a véreres motor.
RomeoOne2024-02-10 10:24:11 // 34053
Sztem pont ez volt a lényeg, hogy Skoda-ból egy csúcsváltozat kellett, hogy valamennyire pariban legyen egy "alap" Giuliával.
zgi5212024-02-10 10:22:25 // 34052
sztem nem volt pariban az autok kivalasztasa. min. egy 280 veloce kellett volna, vagy basic skoda..
amugy konnyesre rohogtem magam.
zgi5212024-02-10 10:19:34 // 34051
volt Octaviam (ceges kombi) , az rs sem tud felizgatni 🧐
jo a jellemzese, h “mosogepszallito” 🤪
Zselé2024-02-10 09:59:07 // 34050


Ahogy mondani szokták: ezt csak úgy itthagyom.. :) Ha valaki jönne, bővebb infó nálam! ;)
WarbiRunner (Gyuri)2024-02-10 09:41:29 // 34049
Ez jó volt! Levi autója híres lett 😄
Az elején kocsit gyanakodva nézte m, mert Csik teljesen szerep idegen volt a skodával, de jól játszotta. Szerencsére sikerült úgy megcsinálniuk, hogy mindketten hitelesek maradtak, és Csik is kibújt a szerepéből a végére.
RomeoOne2024-02-09 23:08:57 // 34048
47:38-tól 10 mp, ez tényleg Neked szól, Shadin :D
RomeoOne2024-02-09 23:01:16 // 34047
45:12-től, ahogy rángatja a kormányt... Ezt nem biztos, hogy sokan meg merték tenni a Giuliá-jukkal közúton, de brutál mit tud még az "alap" is. Odébb rakja az orrát egy pillanat alatt a legkisebb bizonytalanság nélkül... És ezt keveselled, Shadin??? :D
RomeoOne2024-02-09 22:22:20 // 34046
Amúgy esküszöm, ez a Skoda sem csúnya. Alapvetően mégis csak jó látni, hogy ha egy márka előre tart és nem csak pusztul lefelé és a Skoda azért szépen felfejlődött az elmúlt bő 2 évtizedben.

Amúgy ez az autó a példája, hogy miért vetettem el anno a Misano kéket. Melléállsz a Misano kék Giuliával és nem mondod meg, hogy más a színe... Aztán csak ne Skoda színű autóm legyen már :DDD (Ettől függetlenül gyönyörű a misano)
RomeoOne2024-02-09 22:17:33 // 34045
Nem lenne ez rossz amúgy, csak nem annyira digó. Látom a hátsó fékek modellezésére már nem jutott annyi idő :P

Egyébként egy ilyen high-end Porsche felninél amúgy sem a kinézete, a lényeg. Hanem az anyaga, hogy kétharmada csak a tömege az átlag felniknek.
Lev2024-02-09 22:02:21 // 34044
Még mindig gyönyörű:)
SD2024-02-09 21:08:06 // 34043
Mehetünk a hokedliddel:D
Pista megvette?;)
Váá:D
G-MANN🍀2024-02-09 20:28:41 // 34042
Levi "régi" autója🤩🤩
zgi5212024-02-09 19:51:16 // 34041
SD2024-02-09 19:36:41 // 34040
Azaboajjj..:D

Hogy annyira érzékeny ez a gépjármű bármiféle kókány átalakításra, rögtön elveszíti Giulia jellegét:D



Véletlen rápattant a fék is:D
SD2024-02-09 17:39:09 // 34039
MEg3d-zem minnyá és akkor ki lehetröhögni.. úgyis annyiba kerülne még utángyártottban is mint a QV felni annál meg nincs jobb:D
SD2024-02-09 17:38:00 // 34038
ennyi pénzért ekkora bajt csinálni:D
WarbiRunner (Gyuri)2024-02-09 15:01:02 // 34037
Ez szerintem kizárólag babakék GT3-mon néz ki jól :-) Azon viszont valamiért jó.
Piritu - 1.000.0002024-02-09 14:41:49 // 34036
Szerintem a szép az nem ilyen :-DD
SD2024-02-09 13:16:52 // 34035
még így is drága de így már akár lenne fizikai realitása

meg kell 3d-zzem hogy nézne ki ez Slices diszkó pályafelninek:D
SD2024-02-09 12:25:09 // 34034
Találtam szép felnit:)



Van vele pár baj:
- center lock
- Porsche GT3 RS, annyiba kerül mint a GTA felni:D
- 20"

Nem villanyautós?:)
RomeoOne2024-02-08 20:22:34 // 34033
Ezt már egyszer megtárgyaltuk :D

28392-28394, 28397, 28409
Zselé2024-02-08 19:48:00 // 34032
Na erre volt jó régen a nitrogén a gumiba! Persze az egész városban csak én vettem, ezért a gumisok feladták, nincs már sehol… egyszer szezon elején belövöd, tized bar-ra ugyan az volt szezon végén… :)
WarbiRunner (Gyuri)2024-02-08 19:31:27 // 34031
Tehát hogy elöl is és hátul is kevesebb.
SD2024-02-08 17:35:09 // 34030
nekem most az jön ki hogy akkor 2.2 és 2.9 között jó:D aminek a közepe 2.5, de mivel melegedik 2.4-re állítom de én nem értek hozzá:D
RomeoOne2024-02-08 17:32:00 // 34029
A szélesebb hátsóhoz kisebb nyomás, de lőre-hátra eloszva kisebb.
Ezt a mondatot nem értem :D

A Q az nehezebb autó, és a lényegi súlykülönbség a motortérben van, így normál terhelésnél jobban előre terhelt. Az elöl 2.4-2.7, hátul 2.3-2.9. pont ezt mutatja szerintem.
De ahogy a méretekből sejted is, ezek nem a Q adatai, hanem a 2.0 19"-es kerekekkel. A Q-t írtam, hogy "Q-nál pl. 2,4 elöl és 2,2 hátul normál esetben, de teljes terhelésen egységesen 2,9 bar.", vagy ahogy Te írnád: elöl 2,4-2,9; hátul 2,2-2,9.

A fentebbit magyarázhatja, hogy a Q elöl nehezebb, csak pont ez az anomália, hogy a 2.0 kétszéles 18"-as és 19"-es kerekei között van ez az érdekes eltérés.
WarbiRunner (Gyuri)2024-02-08 17:20:24 // 34028
Én látok benne némi logikát. A szélesebb hátsóhoz kisebb nyomás, de lőre-hátra eloszva kisebb. A square setup elöl 2.2-2.7, hátul 2.4-3.0. Ha felmegy hátra a szélesebb, nagyobb felület, a normál nyomások és a teljes terhelési is (majdnem) egyenletesen kevesebb.
Elöl 2.0-2.4, hátul 2.2-2.6.
A Q az nehezebb autó, és a lényegi súlykülönbség a motortérben van, így normál terhelésnél jobban előre terhelt. Az elöl 2.4-2.7, hátul 2.3-2.9. pont ezt mutatja szerintem. Ha telepakolod, és teleülitek, akkor pedig inkább a hátsó tengely terhelése nő meg, így max terhelésnél már nem az orra a nehezebb. Ami nem stimmel, hogy szerintem nem ekkora gumik vannak azon, hanem szélesebbek, nem?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.