Fórum >> Típusok >> Giulia

SD2024-03-14 12:46:28 // 34752
Engem ma kétsze fogott meg elég keményen a TSCPDCVTCS valami.. azért mikor egy kamion mellett kanyarodok és nyomok egy kis gázt, nem baj az hogy fogja:D

Csak egyenesbe állítom a kormányt és már rendben is vagyok, nem kellett ellenkormányozni, nem is tudom hogy tuddtam-e volna olyan gyorsan:P

Nagyon okos ez a rendszer, kicsit a téligumma meg most kevés:D
SD2024-03-14 12:42:13 // 34751
És lesz benne villany nyerítés is?:)))
SD2024-03-14 12:41:40 // 34750
Napon most nekem is jobb lett már, szokom, csak elsőre az autó színéhez képest volt sokk:)
Halesz2024-03-14 11:17:38 // 34749
Jó szar címadás. Valójában annyi, hogy ugyanarra a platformra épülnek, ami könnyen átalakítható.

Aztán írja is a cikk, hogy "a platform ugyanis annyira flexibilis és sokoldalú, hogy a modell hosszúságát, szélességét, tengelytávját, hasmagasságát és futóművét is ők választhatják meg".

Tehát nem ugyanaz lesz a két autó :) De jó a cím, mert clickbait.

Megjegyzem, 6 napos hír, az amorén március 8-án megírtuk :)

https://alfaamore.hu/hirek/stelvio2025-giulia2026
RomeoOne2024-03-14 09:44:35 // 34748
Nem tudjuk hogy működik pontosan. Lehet, hogy a CDC már utasítja a féket, hogy fogja az ívbelső kipörgés előtt is egy kicsit. Azért sokan a vadabbul közlekedők közül észrevették, hogy a hátsók hamarabb (vagy legalábbis nem később) fogytak el, mint az elsők. Intenzív használat mellett elképzelhető, hogy sokat dolgozik.
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-14 09:35:17 // 34746
Szerintem túl van gondolva ez a hátsó fék kopás. A nyitott difi mit csinál? Ha az egyik oldalon a tapadás kisebb, akkor ott elforog, a másik oldal pedig nem hajt. Vagyis a féknek egy kipörgő kereket kell megfognia, nem az egész kasznit. Vagyis ha értelmezzük a dolgot, a féknek a külső íven lévő gumi tapadásának megfelelő fékerőt kell csak kifejtenie. Így egyformán "nehéz" lesz tekerni mindkét oldalon a kereket. Ez nem egy orbitálisan nagy igénybevétel.
G-MANN🍀2024-03-14 08:44:52 // 34745
Nálam picit más a gyári gomb árnyalata.
G-MANN🍀2024-03-14 08:33:19 // 34744
Jól hangzik!👌
SD2024-03-13 22:08:49 // 34743
Próbáltam keresni nem metál piros Q-kat a neten de fotón nem adja vissza, azon aggódom eme jelentékteny befektetés így nem ér el lóerőtöbbletet:) meg kell hogy nézzek majd egy valóban ilyen gombbal szerelt járművet. Csak figyeljétek van-e nálam fogselyem:)))
RomeoOne2024-03-13 21:56:29 // 34742
:DDDDDDDDD
Zselé2024-03-13 21:36:43 // 34741
Nem, ezen így nagyon látszik, hogy aftermarket… a Q-k esetében egy soron fényezik a kocsiszekrényt a gombbal, ezért nincs azoknál ilyen eltérés!
SD2024-03-13 21:19:33 // 34740
Óriási problematikát osztok meg veletek.
Szerintem a start gomb pirosa, világosabb piros mint a fényezés.
Gyárias ez a tuning így?:D

Zselé2024-03-13 20:45:52 // 34739
60 ezres szervizen még maradt a gyári hátul. Az elsőket 45 ezernél cseréltem, de még nem szólt az autó, csak a szerelő..
SD2024-03-13 19:29:34 // 34738
Alapból szerintem az a normál hogy elől kopik hamarabb, ha túl sokat egyenesít az elektronika, akkor nyíródik le a hátulja. Tehát minden nagy fékezés után kell menni keresztbe:D Ez a kulcs:D

Jön a nyárikerék csere, lassan meg kell nézzem hol tartok fékügyileg:))) 20k lesz 50km mulva:)))

De gyanítom én túl puhány módon vezetem mert nem akar elkopni:D
G-MANN🍀2024-03-13 19:17:33 // 34737
Eddig mások azt mondták, hogy rosszul vezetem, ha elfogy az első betét. 😁 no mindegy is, viszont nagyon élvezem, az biztos, álom!
SD2024-03-13 17:18:24 // 34736
Olyan jól vezeted hogy nincs dolga.
Én most csak a gumiszőnyeget szilikonoztam le.. olyan küzdelem volt :D
Hogy ki kellett vennem:D
SD2024-03-13 17:16:32 // 34735
Egyszer sikerült úgy beleváltani hogy a váltás miatt épp nem vehette el a motortól a tüzet:D De valszeg nem is álltam rossz irányban mert 1-es 2-es forgó kerékkel vette az ívet:D
Tehát egy után hamar 2 és padló kis kanyar, ezt lehet még próbálni:D
G-MANN🍀2024-03-13 17:12:57 // 34734
Q4 első fekbetét kb 25ekm és csere, ha dinamikusan használod
hátsó még 42 után is simán bírja, alig használja a rendszer, nagyon hagyja a fenekével a játékot 😉
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-13 17:08:36 // 34733
Válts bele kézzel, és még egy hajszállal többet enged.
Shadin2024-03-13 16:52:13 // 34732
Keréknyomás a nyárinál is 2.0-2.2 hidegen. Tempós haladásnál 14°C környezeti hőmésklet mellett 2.3-2.5 lett.
Shadin2024-03-13 16:44:23 // 34731
Én azt hittem minden Giulia-s olyan penge, hogy tudatosan mindig csak egy kicsit dobja a seggét körforgóban, de ez ennyit enged D-ben tudatosan meg nem tudatosan is :-D
Vagy még mindig nem érzem eléggé, de már az is valami, hogy akaratból meg tudom úsztatni :-D
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-13 15:40:19 // 34730
Na ja, remélem ez még kicsit később derül ki :-)
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-13 15:37:25 // 34729
A Q2 lamellás sperrben is tudtommal 30e km-enként javasolt az olajcsere, és bizony elkopnak a tárcsák abban is, ha erőltetve van. Ilyen szempontból valóban, féket egyszerűbb cserélni.
SD2024-03-13 15:13:27 // 34728
Én megnéztem a fb tevékenység listát de nincs benne a hozzászólásom szóval valószínüleg törölte a postot... mondjuk nem tudom azért miért nem látszik.

De telán a nem az UK csoportban volt, nem is az USA szóval és nem is a DÉL-Afrikai:D:D:D. Mivel Q akkor nem a 2.0 meg nem is a Giulia függők társasága:D Hanem csak a world lehet:D:D:D

Ha ezzel segítettem, de az hogy törölte, pont azt jelenti hogy megnézte és rájött hogy nem is rendelhető már..
SD2024-03-13 15:08:40 // 34727
Ugyan ezt egy Q-ban a kis kuplungok csinálják, annak a felújítása meg automata váltó árban van szerintem. Vagy komplett csere, nem összehasonlítató költség fékbetéttel.

Ha nyelezed valami elfogy:D
Shadin2024-03-13 14:58:55 // 34726
Csak onnan lehet tudni, hogy állat módjára vezetsz, hogy a hátsó fék fele annyi idő alatt fogy el mint az első:-D
RomeoOne2024-03-13 13:47:06 // 34725
Ahogy nézegettem, Európában nem nevezték át, de metálfény lett a gyöngyházból. Ugyanúgy Montreal néven fut, de még az eredetinek 646 volt a kódja, ennek 398 lett. Ez a 398 szerepel már mindegyik modell árlistájában...
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-13 13:33:37 // 34724
Sose hallottam, de úgy tűnik, hogy az alap szín ugyanaz. A különbséget gondolom napsütésben adja ki, hogy tri-coat vagy sima metálfény.
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-13 13:32:27 // 34723
Szerintem a dolog egyszerű, az autó megvétele után azért nézegettem, hogy azt a Q2 sperrt hogy kéne befaragni. Aztán használat közben elmúlt ez az igény, annyira jó ez így ahogy van, hogy nem nyúlok hozzá. Fogalmam sincs mikor szól bele, mivel semmi visszajelzés nincs erről, de hiányérzetem az nincs.
RomeoOne2024-03-13 12:51:15 // 34722
Melyik piacon rendelhető még piros varrással? Mert tudtommal egyik nagyobb piacon sem lehet már.
SD2024-03-13 12:37:18 // 34721
Led lámpás képet tett be, de aztán nem válaszolt, lehet ő is megnézte a konfigurátorban:D

Amúgy szerintem jól néz ki vele:)
RomeoOne2024-03-13 11:02:03 // 34720
Akkor könnyű dolga van, mert évek óta nem kérhető piros varrás :)

Vagy a használtautó piac ilyen bő, hogy még válogatni is tud?
SD2024-03-13 10:32:29 // 34719
Utólagos engedelmeddel megosztottam a profilod egy külföldi Giulia csoportban, valaki Zöld Q-t akar venni és nem tudja eldönteni piros legyen-e a varrás:)

Az élet nagy problémái:)))
RomeoOne2024-03-13 10:21:13 // 34717
Én inkább úgy fogalmaznék, hogy a technológia, amit használ, az a szupersport kategóriában is megtalálható, szóval nem kell szemlesütve mondani, hogy "fékkel zár diffit".

De távol álljon tőlem, hogy megmondjam másoknak, hogyan interpretálják az olvasottakat :DDD
Shadin2024-03-13 10:12:32 // 34716
Tehát akkor a "buta" Giu a supersport kategóriában versenyez :-)
Shadin2024-03-13 10:10:09 // 34715
Köszi az infókat Skacok!
RomeoOne2024-03-13 09:43:23 // 34714
Ti hallottatok már a Verde Fangio-ról? Elvileg majdnem olyan, mint a Verde Montreal, de nem gyöngyház, "csak" metál. A Tonale-kre és az újabb Q-kra már ezt rakják.

Én képek alapján nem lettem meggyőzve, hogy ez tényleg egy másik szín és van köztük különbség, bár a folyamatos költségcsökkentés miatt nem lenne meglepő az Alfától. Mo.-on VM-et ír a Tonale-ra is az árlista, bár ez semmit nem jelent a kereskedők szoktak a legkevésbé képben lenni...
De az USA-ban már a window sticker-eken is az Alfa Fangio jelenik meg...
vid
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-12 22:12:10 // 34713
Ez mondjuk meglepett. A cikkben is "sport vehicle" van, amit nem vettem túl komolyan. Itt van a publikáció, megtaláltam.
RomeoOne2024-03-12 20:48:02 // 34712
*Ezeknél: Jag, BMW...
RomeoOne2024-03-12 20:46:56 // 34711
Ezeknél van egy sokkal komolyabb márka, ami nyitott diff.-el operál a szupersport kategóriában:
Why McLaren Supercars Use Open Differentials, And Why That Won't Change
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-12 18:35:43 // 34710
Ahogy SD írja, kb.:

A Q2 verziókban van valóban sperr (ZF lamellás) illetve ezzel egy csomagban állítható futómű. Ez sajna ritka, és 21-re még a lehetősége is megszűnt ennek a Super-hez.

Az egyszerű mezei Giuliák (open diff) mind rendelkeznek ezzel a Torque Transfer Control nevű fékekkel operáló nyomatékvektorozással. Az autó manualjában BLD (Brake Limited Differential) néven szerepel ez a funkció. Abarthokban pl. külön TTC gomb is van, amivel ki be tudod kapcsolni.
Találtam anno erről egy tanulmányt (azóta se találom), amit a Milanoi Technikumon írtak, konkrétan ennek az alkalmazásáról sport autókban. Ennek lehet a Giulia kísérleti terepe. Más márkák is csinálják ezt a kerék összefékezést (Jag, BMW..), viszont brake by wire rendszerrel senki más.
Így, hogy villanyos az egész fékrendszer, sokkal gyorsabban, és finomabban tudják a nyomatékot átküldeni a nyitott difin a kipörgő kerékről a tapadó oldalra.
Nálam D-ben van mindig az autó, így kb csak ennek a rendszernek az "agressive" módját tapasztalom. Bőven érezhető, úgy fordul ki az autó bárhonnan a saját tengelye körül, ahogy nyitott difivel indokolatlan lenne. Ha tippelnem kell, ez nagy sebességnél is dolgozik, egyébként 200 lónak nyitott difivel, de még torsennel sem kéne 100-as tempón vizes úton elindulni kanyarban keresztbe XD
Szerintem az erejéhez mérten nagyon nyüzsög, mozog, és ennek fényében tökéletesen megértem, hogy nincs esp off. Szerintem konkrétan ez a TTC rendszer az oka, két pillanat alatt felcsavar egy fára XD
SD2024-03-12 17:55:57 // 34709
Neem, a QV / Q-ban egy kuplungos nyomatékvektorálós diffi van, ezzel valósan a nyomatékot osztogatja tehát a teljesen zárt diffi-től a teljesen nyitottig elvileg tud mindent.

A fűnyíró motoros verziókban van az amcsi Q2 verzió illetve talán itthon is volt egy ideig, ahol egy részlegesen önzáró diffit kapot, és van a többi ami teljesen nyílt diffit kapott.

A sima giuliák, pedig fékkel oldják meg amit a QV a diff-ből, viszont ha erre nem kap utasítást a fék akkor nem tudja megoldani.

És mivel eldobja az agya a szíjat mikor bele turkálsz, azért nincs neki onnan elektronikus nyomaték elosztás vagy mi..
Shadin2024-03-12 17:45:17 // 34708
A nyomatégvektorozó izé csak a Q(V)-brn van ha jól tudom, ha azt is kikapcsolja akkor nagyon zoral :-D
Shadin2024-03-12 17:43:22 // 34707
Még nem tudom, hajlok rá hogy a setét felni lenne a nyári és szintén sötét az ablakkeret, a többi nem biztos. Keresek egy fóliást és megkérdezem mennyiért csinálja meg a kereteket.
Shadin2024-03-12 17:41:20 // 34706
Géptetőt semmiképpen, csak ahogy a B-Tech volt.
Shadin2024-03-12 17:40:29 // 34705
jaja, én is nála csináltam, csak telifényt is kapott.
SD2024-03-12 15:47:57 // 34704
Ez is mekkora szám volt:) a 8C kerék:)
RomeoOne2024-03-12 15:29:03 // 34703
Ilyen a Bravo-mon is volt, mielőtt megvettem. Mondta is a srác, hogy felárért odaadja. Mondtam neki, hogy tartsa meg nyugodtan, villantós autóm van másik :D

A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.