Fórum >> Típusok >> Giulia

WarbiRunner (Gyuri)2024-05-15 19:06:03 // 35479
Ehh, egyszer ennek már nekifutottam, kell diffi, és a mi autóinkhoz valószínűleg féltengely is. Bonyodalmas, ámde állítólag megéri. Nélküle a Race módnak nem feltétlenül van pl értelme szerintem. Abból az egy rövid próbából nekem az jött le, hogy túlzottan dobálja magát az autó, nem tudom miért. Néha viszont egyszerűbbnek tűnik vnni egy sperres autót mint ezt matatni. Egyelőre nem akarok belepiszkálni. De ha elöl jársz és mutatod az utat, követlek XDDD
Shadin2024-05-15 18:36:14 // 35478


:-D
Shadin2024-05-15 18:33:08 // 35477
Azt akarom hallani, hogy csak azért, mert leakasztottad a felső lengőkart, ne vidd futóműveshez, de azért, mert nyugalmi állapotban, ahol a futómű paramétereit megadják és most lejjebb tetted az autót 2 centivel na az már indokolja...
:-D
SD2024-05-15 18:29:45 // 35476
Kutatást végeztem differeciál ügyben:
- open diff ház hátsón 2014002015
- LSD (limited slip diff) ház hátsón: 2014002016

valamint látható a felfogatásnál más az öntvény, és a ház első nyulvány tetején:))

Kicsit nagyobb is a ház, és több olaj kell bele:))) Nyamm nyamm:)

SD2024-05-15 18:21:05 // 35475
Akkor nem kell elvinni, most ezt akarod hallani?:D
Shadin2024-05-15 15:55:48 // 35474
Baj lenne, ha ekkor játéka lenne a gömbfej mekötésnek, de ha lenne sem szól bele jelentős mértékben a geometriába. Ez itt egy kúpos/hornyos/csavaros illesztés/rögzítés.
SD2024-05-15 13:17:49 // 35473
de ezeknek az alkatrészeknek van egy illesztése magyarul ha 0.5mm-el egyik irányban tud mozdulni még meghúzás előtt az akár 1mm-et jelenthet a geometriában két végletben.
Nem fog körbe menni tőle az autód, de ha mondjuk vennél majd gumit akkor előtte érdemes.

a 2cm ültetés azért nem játszik szerintem mert az igényes futóművek geometriája nem változik berugózásnál jelentősen, különben az autó viselkedése is változna.

Illetve akkor futóművet kellene állítani nyaralás előtt és után is, a csomagok miatt:D
SD2024-05-15 13:14:08 // 35472
Kettőre emlékszem ami nem ilyen behajtó, mélygarázs, de az is csak érintette épp, ha belerugózik, eleinte fekvőrendőr stb.

Tehát :
- Csepelen keresztbe érkeztem egy soksávos útra sordrósan kanyarodva és a nyomvályúk egyikébe valószínüleg pont belrugózott oldalra csúszva az orra, de épp csak hallottam.
- A másik amikor a Mogyoródra a google elvitt valami zergabaszó útra, és már késésben voltunk a gyökkettő miatt, egy ilyen telek mögött húzódó kisúton amin már volt burkolat, olyan hirtelen lett a völgymenetből emelkedő hogy ott is az egyik fele beleért, fékeztem is de nem eleged..

De normál használatban sose ér le. Még a világvége szar utakon sem, ésszel szlalomozva:D
Shadin2024-05-15 13:10:47 // 35471
"gólyaláb" kiszedése nem jár semmi olyan futómű elem szétszedésével aminek hatása van a geometriára. Csak a felső lengőkar gömbcsuklója lett bontva. Hátul meg semmi se nem...
WarbiRunner (Gyuri)2024-05-15 13:02:08 // 35470
Levonások után 30p. 6 helyel végeztünk hátrébb. Én mentem 90-nel ahol annyi volt a megengedett.
Piritu - 1.000.0002024-05-15 12:25:24 // 35469
Mennyivel mentél jobbat a szintidőnél? Mi a “rázós” Spiderrel 23 perccel érkeztünk hamarabb :-)
WarbiRunner (Gyuri)2024-05-15 11:29:06 // 35468
Az enyém még soha sehol nem ért le. Nem zabszemmel a seggemben vizslatom az utat, hogy melyik gyűrődés szedi le az alját. A TD-m volt ilyen komfortos magasságban, de az sem volt ilyen szintű varázsszőnyeg. A Selénia Rallyn ez most hátrány volt, mert ötletem nem volt, hogy mennyivel illene egy-egy rosszabb útszakaszon menni. A szemem látta hogy vacak az út, de nem érződött ebből semmi. Nagyon szeretem ezt benne, telepakolva, utasokkal, bárhogy képes arra, hogy menjek amerre tetszik, ő meg kimozogja. Ahogy ezt a puhaságot összerakták azzal az élménnyel amit kanyarban tud, szerintem zseniális.
A Giuliettába átülve persze azonnal érzem hogy milyen egy agresszívebb, alacsonyabb, keményebb autó. Na ott rájövök gyorsan, hogy mennyire szar az út mindenfele. Kicsit kiélvezem az agressziót amit futóműből és a dilinyós motorjával lehoz, aztán boldogan visszaülök a Giuliába. XD
SD2024-05-15 11:14:08 // 35467
Szerintem nem azért hanem mert hogy szét lett szedve minden és valamennyi játéka ezeknek az alkatrészeknek van, gólya láb minden ki van szedve.. akkor sztem kell.
Shadin2024-05-15 10:59:52 // 35466
Ugyanazzal a gumival és ugyanakkora nyomással teszteltem :-)
Az még kérdés, hogy a 2 cm-es ültetés miatt el kell-e vigyem futóműállításra...
SD2024-05-15 10:28:56 // 35465
Ismerős:D De útközben meg talán 1x vagy 2x ért oda tényleg extrém állapotok közt:D
Szóval nagyon baba így:) Meg hangsúlyozom a gumit az nagyon sokat számít irányíthatóságban. A nem szétöregedett gumi a még kezelhető, már csúszik tartomány brutálisan kitolja.
Shadin2024-05-15 10:12:17 // 35464
Épp annyival van lejjebb, hogy az eddig magabiztosan vett THQ mélygarázs lehajtó alján lévő buckán már kicsit lassítanom kell, hogy ne érjen le a koptató :-) Cserébe jobban néz ki :-)
Shadin2024-05-15 10:06:51 // 35463
Érződik és jobb lett. Jelntősen kötöttpályásabb lett a viselkedése intenzívebb kormánymozdulatra. Továbbá már nem tűmik életveszélyesnek 160-nal az M6 érdi emelkedő tetején bal ívben átmenni a dilatációkon.
SD2024-05-15 07:19:41 // 35462
SD2024-05-14 22:18:50 // 35461
Értem csak belekotyogok:D

Az enyémen elsőre szinte túl puhának érződik, de kanyarban vagy hegyezésre progresszíven keményedik. Ez meg fuómű geometria, és ugyan ezt tudja feljebb lejjebb.
Pedig csak hagyományos alap rugó.

Talán a versenypályázás óta mintha egy érzettel keményebb lenne az eleéj olyan puha progresszivitása. De ez lehet a 17" kerék is, vagy hogy pont abból lekopott 1-2mm, és az a gumi réteg nem tompít már:D
RomeoOne2024-05-14 21:58:16 // 35460
Én arra gondoltam, hogy Shadin említette, hogy az ő ízlésének/érzetének túl nagy volt a billenés, aztán segített-e rajta a rövidebb rugó.
SD2024-05-14 21:45:48 // 35459
Én abban tudok nyilatkozni hogy teli autóval és még tetőcsomagtartóval sem éreztem menetdinamikai romlást eddig, jó nem is kértem tőle többet mint kellett volna, de tetőboxxal is megkregettem a motorost a Mátrában illetve ő kergetett engem de nem tudott előzni:D
RomeoOne2024-05-14 20:09:29 // 35458
Menetdinamikán érződik? Jobb már a kanyarodás/billenés?
Shadin2024-05-14 18:33:56 // 35457
'17-es rugókkal.

SD2024-05-14 14:38:00 // 35456
Nagyon helyes:) Én még látni szeretném hogy megy az avulás és ha jól akkor én maradok:)))
WarbiRunner (Gyuri)2024-05-14 11:25:17 // 35455
Volt fönt ha.hu-n néhány hónapja egy keveset futott Super 14-ért. Már nincs fönt, szóval gondolom ha némi alkuval is, de elment. Az enyém egyelőre marad (már aláírtam :-)), de nem zárom ki hogy egy jó ajánlatért egyszer csak kiszálljak belőle.
SD2024-05-14 11:08:46 // 35454
Juteszembe pattog most már folyamatosan az első fuóművem, parkolás, előre háta, rámpára fel, ki be állok hallható nagy pattanásokat csinál:D

Most akkor évente futómű generál vagy mit rontok el, pedig 17"?:D
SD2024-05-14 10:28:35 // 35453
ÉS ezek. után kajánul vigyorog rám a garázs előtt, úgy hogy a lökös épp nem éri a földet:D
Én meg magamban ezt vettem családi autónak:D

LOL óriási
SD2024-05-14 10:25:12 // 35452
Tegnap vert hadként hazaautóztam este 8 körül munkából úgy hogy 7:30-kor volt az első tárgyalásom:P

Mondtam csak jussunk haza, tempomat... figyelj kis giulia mert én alszom már:D
Közben magamban mantrázom hogy nem versenyzünk nem versenyzünk, a reflexeim a béka segge alatt, a saját lábamban majdnem elbotlok:D

Erre berakom tempomat 80, sport mód és amit ez leművel, én csak kapaszkodtam:D:D:D
Hát magamban röhögtem hogy ez az autó default ilyen bolond:D
Lát egy rést a radar már adja is a parazsat:D:D:D

Imádom!!:) De csak semmi állatkodás:))
SD2024-05-14 10:12:13 // 35451
Én azt számolgattam az enyém pont kb. ennyit érhet, és sérülésmentes, persze, jó lehet 1-2-vel többet 23k-val... de nem akarnám eladni:D

De ha történne vele valami akkor huss hiába a biztosítás mit vennék belőle:P
SD2024-05-14 10:10:48 // 35450
Tényleg nem rossz:))) ŐŐ ebben a fényképezőgépben az érzékelő volt akkora mint a telefonod :D

Amúgy meg küldj pár képet meg antisamsungosítom neked:D
Photoshop ai kiegészíti ha nem jó a kivágat:D
Valami másik AI-val felskálázom, na jó inkább küldjed légyszi eredeti méretben:D

Mi kell még?
Álljon mellette traktor 15db?:D?:D:D:D
WarbiRunner (Gyuri)2024-05-14 09:52:35 // 35449
Van különbség törött és törött közt, mindenki más kompromisszumot keres. Ennyi pénzből inkább keresnék hibátlan, magyar első tulajos alig futott autót és felszereltségben, színben kötnék kompromisszumot. Gyárias '21-es Super van picivel többért, 40e km-rel. Nálam nem lenne kérdés hogy melyik a jó választás :-)
RomeoOne2024-05-14 09:22:27 // 35448
Fu, de jó képeket lőttek ebben a cikkben. Bár az én Samsung-om adná vissza így a színeket.

2024 Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Last Test - motortrend.com
RomeoOne2024-05-13 20:21:45 // 35447
Arra akartam kilyukadni, hogy törött meg törött között is van különbség.
Volt anno az a fekete dízel, amit Q optikáztak és úgy hozták be, hogy gombóccá volt gyúrva. Azért mondjuk semennyit nem adnék. De ha egy kocsinak letolatták az elejét, majd rendesen megcsinálták márkaszervizben, azt nem látom katasztrófának. Mondjuk ez a piros, ami linkelve volt, ez gyanús, hogy nem ez a kategória.
WarbiRunner (Gyuri)2024-05-13 17:37:18 // 35446
Szerintem kb mindegy..Te adnál 10 millát egy törött autóért? Mert én nem.
SD2024-05-13 15:06:43 // 35445
azért vannak szintek.. mondjuk 17 autót szerintem én is megelőztem ma igaz nem 310km/h-val lehet ez a különbség:D

Jó ez a Super, tényleg ha egy ilyen QV lenne alattam, ott már tényleg nagy a kisértés hogy én legyek a legnagyobb császár:))) Pedig nagyobb hal mindig van, de ha nincs nagyobb ökör akkor is:P :D De a kis super pont annyira tud menni amennyire megállni is és én meg tanulgatom alázatosan:)))

És ez így jó:)
RomeoOne2024-05-13 14:36:37 // 35443
Stétz Danika, a helyi koksz- és kokaindíler "állítólag". Ment ő mindenhogy, mindentől függetlenül, "tegnap se jött semmi" alapon. Állítólag.

SD2024-05-13 14:22:25 // 35442
remélem nem családiszál mert akkor megint letiltom magam az autóról egy hétre :O...
SD2024-05-13 14:21:41 // 35441
Nagy különbség hogy te megveszed az újgumit, top állapotú autóval mész, és még tréningeken is résztveszel.

Sajnos vagy szerencsére nem mindenki :/
RomeoOne2024-05-13 14:09:21 // 35440
Azért azt tisztázzuk, hogy nekem nem volt versenytársam. Én mentem egy olyan tempót, ami az autó és az én képességeim mellett kontrollálható volt. Meg volt egy alulmotorizált fóccvágen, ami ki tudja mit csinált. Én hagytam neki bőven helyet manőverezésre :)
zgi5212024-05-13 13:55:09 // 35439
bocs, de en ezen nem tudok nevetni vagy like-ot szorni..
valszeg azert mert lehet van 2 evtized kozottunk a Te javadra!

nem oly regen Danika hasonlo szituban vitte magaval a baratnojet masik a dimenzioba.

azt gondolom ez az Alom erzestol messze van, ertelmes ember kozuton ilyet
nem muvel.

ha a versenytarsad felkenodik a traktorra, nem hiszem hogy nevetve
elhajtassz.

es meg csodalkozunk ha a nagyteljesitmenyu autok vezeteset kotik majd
vmi extra vizsgahoz, licensehez.

peace
RomeoOne2024-05-13 13:11:59 // 35438
...de aztán két kanyarral később meg beesik az árokba akkor most az az én bűnöm is?

Mégis milyen dimenzióban lenne a te hibád, ha valaki mögötted beesik az árokba? Kivéve, ha kibüntetőfékezed, de ha gyorsabban mész, akkor hogy? Mivel kényszerítetted arra, hogy hülye legyen? Semmivel. Szabadság van, mindenki a saját tetteiért felelős. Ha a gyökér elhiszi, hogy ő úgy tud menni, mert valaki más tud úgy, akkor az csakis az ő hibája és felelőssége, ha aztán szembejön a valóság.
Én se szoktam mást hibáztatni a saját hülyeségeim miatt :D
SD2024-05-13 13:06:11 // 35437
Most lehet hogy öregszem de ilyenkor már nekem az szokott a fejemben járni hogy ok, kibaszok vele mert hiába csinálja a bohóckodást.. de aztán két kanyarral később meg beesik az árokba akkor most az az én bűnöm is?:P

Nem jó ez így:D És még nincs is nyár:D
SD2024-05-13 12:59:09 // 35436
Mareggel az Audista az M0-án nagy kutyaszemekkel mögöttem... közel volt tehát láttam, szépen kérlelt, hogy had menjen előttem:D
De mondom előttem már vannak miért akarsz te is előttem menni?:D

Hát lett hely.. jó gyorsítsunk:D:D:D valami S line vagy mi biztos 3.0 td ?:D Jött is, de valahogy fékezés előtt nézem ott van-e még.. elmaradozott, inába szállt a bátorság, lehet féktávon már nem olyan jó a fostaliga? De igazából pont azért csináltam hogy maradjon le kicsit legyen neki élettere:D

Szépen engedtem magam mögött menni, és csak a kedvérét minden lehetőség, padló, és hadszóljon, már nem volt kedve jönni elcsigázódott :D

Na ezt zokonvehette mert továbbra is telivolt mindkét sáv, de neki a lekanyarodóban kellett kielőznie:D

Még egy könnyet is elmorzsoltam hogy ezt a büdösseggű tahót:D Meddig lát ez el, mert ameddig én látok addig kocsisor, most akkor 3-al előrébb csinálja ugyan ezt :D

De tényleg, tempomattal esélytelen menni:D Idegesek lesznek az emberek hogy egy egész autó helyet hagysz magad előtt:D:D:D

Nem értem, munkába reggel egy spiros sport pszedánnal:D Miért kihívás ez a lefutott ódistának:D Vörös prosztó?:D
RomeoOne2024-05-13 12:27:55 // 35435
Végre szezon van, egy 615 km beleszaladt a kocsiba most hétvégén is. Minden km élmény :D

Alföldi, frissen megcsinált útszakaszon autózgattam, mikor lakott területről kiérve mögém ért egy jürgenwágen scirocco. Épp előttem volt két autó, amiket gyorsan kikerültem és dinamikusan folytattam az utamat, két kanyar után már a visszapillantóban sem láttam semmit.

Nem sokkal később, hosszú egyenes útszakaszon meglátom jürgent mögöttem. Nem mentem annyira lassan, de láttam közeledik (saccra olyan 160-al mehetett). Na, mondom, ez akar valamit. Megint beért egy kanyar előtt. Kanyar után épp én is beértem 2 autót. Na mi legyen? Jürgenvágen nyomul, elkezdene előzni. Elsőbbsége van, ezért nem akartam akadályozni, úgyhogy adtam egy nagyobb gázt és úgy tettem át én is a másik sávba, nemhogy fékeznie, a gázt se kelljen elvennie. :D

Volt az előttem lévő két autó között vagy 50 m. De vagy 250 m-re előttük meg egy traktor volt. Amikor a második autó vonalába értem, akkor gyorsan el kellett dönteni, hogy mi legyen, mert szemből is láttam már a lámpákat, bár az még 7-800 méterre lehetett (persze az nagyon hamar el tud fogyni (: ).
Na jól van, Jürgen úgy is tanulni jött, akkor ne maradjon lecke nélkül. Épp R-ben volt a kocsi, sima aszfalt, meleg gumi, egyenes út... Lepadlóztam. Fuu, ilyenkor mindig emlékeztet a vas, hogy még a D is csak egy lebutított változata annak, ami ennek a valódi természete. Olyan erővel rúgott hátba és úgy kezdett el tolni, hogy még magam is meglepődtem.

A traktort nagyon gyorsan beértem és addigra már a szembejövő is kezdett elég közel kerülni, főleg azon a tempón. Úgyhogy egy határozott mozdulattal visszatettem a gépet a menetirány szerinti sávba. De még azt a sávváltást is olyan magabiztosan és stabilan kivitelezte, hogy azt elmesélni sem lehet. (Álom©)

Ekkor belepillantottam a tükörbe. Látom, Jürgen jelentősen elmaradt. De azért valamilyen oknál fogva a fejébe vette, hogy ő is beelőzi még a traktort. Csak a traktorosnak ehhez már az árokba kellett szinte húzódnia meg a szembejövő is erősen fékezett már.

Annak az egyenesnek a végén le is kanyarodtam lakott területre, de az országúttal párhuzamosan ment tovább az út, amire ráláttam onnan. Láttam, jürgen barátunk továbbment, de kb. 100 m után index-elt és megállt egy földút bekötőjénél. Nem volt már időm megnézni, hogy miért, de erős a gyanúm, hogy a telecsinált alsógatyát kellett lecserélnie :DDD
RomeoOne2024-05-13 11:02:38 // 35434
Igen, mondjuk feltételeztem, hogy ez a sérülés utáni állapot. De jobban belegondolva, ez lehet, hogy már inkább egy részben összerakott, "legalább guruljon" történet. Ami megint csak azt az oldalát erősíti a dolognak, hogy ez nem az igazi :D
SD2024-05-13 10:55:55 // 35433
Én arra gondolok hogy a kép kedvéért odatámasztották a lököst ami nem tört darabokra, de azt kb. semmi nem tartja:(((
SD2024-05-13 10:55:15 // 35432
Ha már 8 hónapra le lett téve arról le is mondtak csak volt egy madár aki megvette :/
SD2024-05-13 10:54:50 // 35431
Sárvédő meg lámpa, meg van ott még ez az:
- radar
- 3-4 hűtő, annak tartozékai
- lökös alatt tartó és elnyelő elemek
- sok sok apróság, ami töri hátrafele a többit

Márkaszervíazben egy ilyen javítás olyan 5-8m + és ezt nem most találtam ki.
Volt régebben egy totalcar-os cikk hogy egy parkolási sérülésből lett 4m agy villany autón még vagy 3-4 éve mikor az autó ért 8-at..

Az ezekkel a baj hogy normálisan megjavítani tényleg gazdasági totál, hisz a javítás árát nem tudok kivenni soha az autóból.
Hobbi tákolásnak meg egy ilyen autó drága:/
G-MANN🍀2024-05-13 10:42:38 // 35430
A dátumok szerint 8 hónappal a kocc után sztm kozmetikázva, lábra állítva lett eladva (itt már szebb lehet, mint ahogy a törés után lámpa darabokkal, lelógó lökössel, picit hátra tolt lengőkarral kinézhetett, de persze ez csak az én vízióm)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.