Így már oké :-) Nekem ue. csak a tágítót máshogy oldották meg:
A rövid cső meg addig tart amíg a gyári dob, onnan meg a gyári 65-ös hosszú cső a GPF-ig.
SD végigtolta a 70-essel.
Shadin2024-09-02 09:29:51 // 36666
Shadin2024-09-02 09:22:38 // 36665
Köszi, ez egyszerűen megugorható feladat :-)
RomeoOne2024-09-02 09:00:04 // 36664
A műszerfal világítást tekintve viszont lehet, hogy revideálnom kell magam és tényleg a két szint van, nappali és éjszakai, aminek külön-külön állítható a fényereje. Ahogy nézegettem a hétvégén, a nappali és éjszakai váltás között volt szembetűnő a fényerő változás. Szóval maradjunk ebben, de szólok, ha esetleg később máshogy látom :D
RomeoOne2024-09-02 08:51:08 // 36663
1a.: hirtelen nem tudom, laza az a kar egy kicsit. Nekem úgy rémlik, hogy a motorháztető lecsukása után megy vissza rendesen.
1b.: Az elején nekem is így volt. Új autó, mindenki a motorteret nézegette volna, én meg nem bírtam kinyitni... Aztán megfújkáltam WD40-el. Mondom jól nézünk ki, havonta fújkálhatom majd. De nem, az helyrehozta és 3 éve jó, soha többet nem kellett fújnom, 1x elég volt.
1b.: Az elején nekem is így volt. Új autó, mindenki a motorteret nézegette volna, én meg nem bírtam kinyitni... Aztán megfújkáltam WD40-el. Mondom jól nézünk ki, havonta fújkálhatom majd. De nem, az helyrehozta és 3 éve jó, soha többet nem kellett fújnom, 1x elég volt.
G-MANN🍀2024-09-02 07:03:34 // 36662
Hát akkor itt a bibi. Nálam csak szükítő, középen egy cső, utána a hátsó dob. Ezzel pont elég. Előre GPF -ig gyári.
Így bent kulturált, kint vagány. Akkir nálad picit sok lett ezzel a GPF -től komplett csere. (Lehet, hogy a ló másik oldala, mint a QV felni Q4 vékonyabb gumival😇)
Így bent kulturált, kint vagány. Akkir nálad picit sok lett ezzel a GPF -től komplett csere. (Lehet, hogy a ló másik oldala, mint a QV felni Q4 vékonyabb gumival😇)
G-MANN🍀2024-09-02 06:46:52 // 36659
Akkor tágító. Egy kis cső darab, utána a közép cső, utána hátsó dod. Én így kaptam.
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-01 22:12:55 // 36658
Oké, csak én meg Motullal használt 1.4 Giuliettákról hallottam amik főtengely csapágy hibásak lettek. Melyiktől féljek jobban, kire hallgassak? Eddig a Giulietta szépen stabilan dolgozik a Selénia olajjal, de sűrűn kell cserélni az biztos. A 159-nél Motuloztam, a Giuliát még nem tudom.
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-01 22:06:18 // 36657
A Giulia forums hasznosabb mint Chat "kamugép" GPT. 😄
Piritu - 1.000.0002024-09-01 21:06:19 // 36656
A konkrét esetben nem volt hidegen rugdosva és tele volt a motor olajsárral. Igazi Alfás tulaja volt. Megszűnt az 1-es csapágy kenése a dugulás miatt...
Az utolsó TS-eknél konkrétan ROSSZ az olaj specifikációja, bemásoljam a könyvet? Jó párat adtak el. Azok alapozták meg a TS zabálja az olajat mítoszt.
A MA nálam - és másnál is - konkrétan 100e km-nél beszart...
A győri szervizben 36 ezernél cseréltem legkorábban MA modult...
Az utolsó TS-eknél konkrétan ROSSZ az olaj specifikációja, bemásoljam a könyvet? Jó párat adtak el. Azok alapozták meg a TS zabálja az olajat mítoszt.
A MA nálam - és másnál is - konkrétan 100e km-nél beszart...
A győri szervizben 36 ezernél cseréltem legkorábban MA modult...
Shadin2024-09-01 20:59:24 // 36655
Nagy részét ő írta. A lényeg hogy ha nem a kardán lóg, srm a féltengelyek, akkor a hiba a citromban van :-)
SD2024-09-01 20:55:15 // 36654
Na ezt majd felolvassa a robot:D
SD2024-09-01 20:54:41 // 36653
ez is a sport, és nem hall:D igazából sosem volt tuning kipufogós autóm, most ízlelgetem:D
Más fajta közlekedésre nevel, mert ha úgy megyek mint a gyárival megőrülök tőle:D
De lehet nem úgy kell menni;D
Más fajta közlekedésre nevel, mert ha úgy megyek mint a gyárival megőrülök tőle:D
De lehet nem úgy kell menni;D
SD2024-09-01 20:51:43 // 36652
Én abból indulok ki ha a gyártó szándékosan rossz olajat specifikálna az nálam bizalombesztés tehát nem is lenne ilyen autóm.
Az alfa szereintem nem a megfelelésről szól hanem pont a kiskapukról:D
A TS hajtókarcsapágyak meg tudnak állni:/ főleg ha hidegen rugdosták. Ez nem olaj kérdés.. szerintem, hanem ehy nagyon hegyes sport motor nem hidegen veretésre van vagy akkor addig bírja és kész.
Nagy talány hogy ez a GME T4 Multiair majd mit mutat 10 év mulva?:)
Az alfa szereintem nem a megfelelésről szól hanem pont a kiskapukról:D
A TS hajtókarcsapágyak meg tudnak állni:/ főleg ha hidegen rugdosták. Ez nem olaj kérdés.. szerintem, hanem ehy nagyon hegyes sport motor nem hidegen veretésre van vagy akkor addig bírja és kész.
Nagy talány hogy ez a GME T4 Multiair majd mit mutat 10 év mulva?:)
SD2024-09-01 20:48:21 // 36651
Shadin2024-09-01 20:46:23 // 36650
50k km-rel még új egy autó, 200+-nál lógjon.
SD2024-09-01 20:40:55 // 36649
1a és b sztem összefügg, lazíts kicsit a záron, ha nagyon patentre van állítva akkor ragad emlékeim szerint. Nekem most jó és nem lebeg. Levele van benne kb 1mm játék.
A kecskebenzin csak valami lógás lesz de lehet csak ilyen, nem rossz, csak nem új.
Ne menjél alapjáraton 50-el:)
A kecskebenzin csak valami lógás lesz de lehet csak ilyen, nem rossz, csak nem új.
Ne menjél alapjáraton 50-el:)
Piritu - 1.000.0002024-09-01 20:25:01 // 36648
Nekem az 1a/1b kérdést a szakszerviz WD40-el orvosolta. Többé nem volt gond vele.
Piritu - 1.000.0002024-09-01 20:23:14 // 36647
Egy adalék a "nem adnak már szándékosan szar olajat hozzá" témában:
A TS motorokra a végén 5W30 olajat írtak a használati utasításban. A Spiderem korábbi gazdája ezt komolyan vette és 60 ezer km-nél motorfelújítás lett belőle...
CO2 csökkentés zajlik, kerül amibe kerül :-(
A TS motorokra a végén 5W30 olajat írtak a használati utasításban. A Spiderem korábbi gazdája ezt komolyan vette és 60 ezer km-nél motorfelújítás lett belőle...
CO2 csökkentés zajlik, kerül amibe kerül :-(
Piritu - 1.000.0002024-09-01 20:19:24 // 36646
egy TS motor messze 15e km-tól Selenia olajjal :-(
A Super halálát is az olajnak tulajdonítom...
Részemről Motulra tértem át az összes autónál a családban. Júlia is azt fogja kapni a gari letelte után...
A Super halálát is az olajnak tulajdonítom...
Részemről Motulra tértem át az összes autónál a családban. Júlia is azt fogja kapni a gari letelte után...
Peti16V2024-09-01 20:13:12 // 36645
1a: nálam nem ilyen.
1b: pont, így van nálam is.
1b: pont, így van nálam is.
Shadin2024-09-01 19:53:12 // 36644
Előre elnézést kérek :-)
You said:
Szia!
ChatGPT
Szia! Hogy vagy? Miben segíthetek?
You said:
ZF8hp típusú automata váltót ismered?
ChatGPT
Igen, ismerem a ZF8HP típusú automata váltót. A ZF Friedrichshafen AG által gyártott váltócsalád tagja, amelyet számos autógyártó használ a járműveikben. Az "8HP" a 8 sebességes hidraulikus bolygóműves automata váltóra utal. Az első számjegy, a "8", a fokozatok számára utal, míg a "HP" a "Hochleistungsgetriebe" (magas teljesítményű sebességváltó) rövidítése.
Ez a váltó rendkívül népszerű, mivel kiválóan kombinálja a sima váltásokat, a gyors reakcióidőt és a magas hatékonyságot. Alkalmazzák különböző járművekben, a luxusautóktól kezdve a sportautókon át a nagyobb SUV-kig és teherautókig. A váltó kiválóan kezeli a nagy nyomatékot, és jellemzően benzin-, dízel- és hibrid hajtásláncokkal is párosítható.
Ha van valami konkrét kérdésed ezzel a váltóval kapcsolatban, szívesen válaszolok!
You said:
Ez a típus rendelkezik kettőstömegű, vagy kéttömegű lendkerékkel?
ChatGPT
A ZF8HP automata váltóhoz kapcsolódó hajtásláncok esetében gyakran alkalmaznak kettőstömegű lendkereket (DMF, azaz Dual-Mass Flywheel). A kettőstömegű lendkerék fő célja, hogy csökkentse a motor vibrációit és simábbá tegye a váltást, különösen az alacsony fordulatszámú tartományban. Ez különösen fontos az automata váltók esetében, ahol a komfort és a finom működés kiemelt szempont.
A kettőstömegű lendkerék két részből áll: egy motorhoz csatlakozó primer tömegből és egy másodlagos tömegből, amely a váltó felé továbbítja a nyomatékot. A két tömeg között rugók találhatók, amelyek elnyelik a motor rezgéseit, így simább és halkabb működést biztosítanak.
A ZF8HP váltóval szerelt járművekben tehát jellemzően használnak kettőstömegű lendkereket, különösen azokban a modellekben, ahol fontos a vibrációcsökkentés és a vezetési komfort. Azonban nem minden jármű esetében alkalmazzák ezt; egyes járművekben egyszerűbb, egyrétegű (solid) lendkereket is használhatnak, különösen a kisebb teljesítményű vagy sportosabb modellváltozatokban.
You said:
A konkrát autó egy Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo lenne
ChatGPT
Az Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo, amely a ZF8HP automata váltót használja, valóban kettőstömegű lendkerékkel (DMF) van felszerelve. Ez az autó modell egy 2.0 literes turbómotorral rendelkezik, amely elég nagy nyomatékot képes leadni, így a kettőstömegű lendkerék segít csillapítani a motor által keltett rezgéseket és biztosítja a sima váltásokat.
Az Alfa Romeo célja ezzel a konfigurációval a vezetési élmény fokozása és a komfortérzet növelése, különösen a városi forgalomban és az alacsony fordulatszámon történő haladás során. A kettőstömegű lendkerék hatékonyan csökkenti a zajt és a vibrációt, így finomabb és simább működést eredményez.
Tehát ebben a konkrét modellben valóban kettőstömegű lendkeréket alkalmaznak.
You said:
Ebben a konfigurációban a kettőstömegű hibája milyen jelenséget tud produkálni?
ChatGPT
A kettőstömegű lendkerék (DMF) meghibásodása többféle tünetet is okozhat az autóban, különösen egy olyan jármű esetében, mint az Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo, amely precíziós mérnöki megoldásokat alkalmaz. Íme néhány gyakori jelenség, amelyet a DMF meghibásodása okozhat:
Rángatás vagy vibráció alapjáraton: A kettőstömegű lendkerék egyik fő feladata, hogy elnyelje a motor rezgéseit. Ha a lendkerék hibás, a motor által keltett vibrációk jobban érezhetők lesznek a karosszériában, különösen alapjáraton vagy alacsony fordulatszámon.
Zörgő vagy kattogó hangok: Ha a DMF belső rugói vagy csillapítói megsérülnek vagy elkopnak, az autó mozgás közben zörgő, kattogó vagy kopogó hangot adhat ki, különösen a motor leállításakor vagy indításakor.
Egyenetlen motorjárás: A sérült kettőstömegű lendkerék egyenetlen motorjárást is okozhat, ami az autó teljesítményében vagy a motor reakcióidejében is érezhető lehet.
Nyomatékváltás problémái: A meghibásodott DMF okozhat problémákat a váltás közben is, például rángatást vagy szokatlanul durva váltásokat, különösen alacsony sebességnél vagy gyorsításkor.
Kopogás, amikor a váltó sebességben van: Ha a kettőstömegű lendkerék kopott, a váltóban is lehet kopogó hang sebességben, ami a nem megfelelően csillapított motorrezgés következménye lehet.
Megnövekedett üzemanyag-fogyasztás: A DMF problémák miatt a motor hatékonysága is csökkenhet, ami magasabb üzemanyag-fogyasztást eredményezhet.
Ha bármelyik fent említett tünetet tapasztalod, érdemes minél előbb szakemberrel megvizsgáltatni a járművet, mivel a DMF meghibásodása hosszabb távon károsíthatja a váltót és a motor egyéb alkatrészeit is.
You said:
az említett jelenségek egyike sem jellemző, viszont van egy olyan jelenség, ami aggasztó, alacsony fordulatszámon sík úton vezetve alkalmanként rángatás lép fel. Jellemzően gázelvételnél.
ChatGPT
Az általad említett jelenség – az alacsony fordulatszámon, sík úton történő rángatás, különösen gázelvételnél – lehet, hogy nem közvetlenül a kettőstömegű lendkerékhez (DMF) kapcsolódik, hanem más tényezők is okozhatják. Az alábbiakban néhány lehetséges okot sorolok fel, amelyek okozhatják ezt a problémát:
Váltóvezérlési problémák: A ZF8HP váltó nagyon kifinomult elektronikával rendelkezik. Ha a váltóvezérlő egység (TCU) vagy a motorvezérlő egység (ECU) hibásan kommunikál, előfordulhatnak rángatások, különösen váltásokkor vagy gázelvételnél. Egy szoftverfrissítés vagy újrakalibrálás megoldhatja a problémát.
Nyomatékváltó (torque converter) problémák: A nyomatékváltó is okozhat rángatásokat, ha valamilyen hiba van benne, például ha a kuplung nem zár le megfelelően. Ez különösen jellemző lehet alacsony fordulatszámon vagy amikor a jármű éppen a zárókuplung (lock-up) funkciót kapcsolja ki.
EGR szelep (kipufogógáz-visszavezetés) probléma: Az EGR szelep hibája vagy eltömődése is okozhat rángatást, különösen alacsony fordulatszámon, amikor a motorvezérlés megpróbálja csökkenteni a károsanyag-kibocsátást.
Turbófeltöltő hibája vagy lag: A turbófeltöltő vagy annak szabályozója (wastegate) is okozhat rángatást, ha a turbónyomás szabályozása nem működik megfelelően. Ez előfordulhat gázelvételkor, amikor a rendszer gyorsan próbálja csökkenteni a turbónyomást.
Üzemanyag-ellátási problémák: A rossz üzemanyag-keverék, eltömődött üzemanyagszűrő vagy injektorok is okozhatnak rángatásokat. Gázelvételnél a motor keverékképzése megváltozik, és ha ez nem történik meg megfelelően, rángatások jelentkezhetnek.
Gyújtási rendszer hibái: A gyújtógyertyák vagy a gyújtótekercsek hibái szintén okozhatnak ilyen jelenségeket. Ha egy vagy több henger nem megfelelően működik, az alacsony fordulatszámon észrevehető rángatást okozhat.
Az ilyen típusú probléma esetén érdemes egy diagnosztikai eszközzel megvizsgáltatni az autót, mert az említett alkatrészek hibáit gyakran észlelik a fedélzeti diagnosztikai rendszerek, és az így szerzett hibakódok segíthetnek a probléma forrásának pontos meghatározásában.
You said:
A 2-es pontban említett lock-up esetleges nem megfelelő működése is az úgy nevezett wandler, azaz nyomatékváltó hibájára utal, ahol a kettőstömegű lendkerék is található?
ChatGPT
Igen, a "lock-up" kuplung működése szorosan kapcsolódik a nyomatékváltóhoz (wandler), amely a motor és a váltó között helyezkedik el, és igen, a nyomatékváltó ugyanabban a rendszerben van, ahol a kettőstömegű lendkerék is található.
Nyomatékváltó (wandler) és lock-up kuplung:
A nyomatékváltó (vagy wandler) fő feladata, hogy simán átadja a motor nyomatékát a váltónak, valamint lehetővé tegye a motor és a váltó közötti kapcsolat rugalmas szétválasztását álló helyzetben.
A "lock-up" kuplung (zárókuplung) a nyomatékváltón belül található, és arra szolgál, hogy nagyobb sebességnél, amikor a váltó már eléri a hatékony nyomatékátvitelt, mechanikus kapcsolatot hozzon létre a motor és a váltó között, kiküszöbölve a nyomatékváltó által okozott csúszást és növelve az üzemanyag-hatékonyságot.
Lock-up kuplung és kettőstömegű lendkerék kapcsolata:
Ha a lock-up kuplung nem működik megfelelően, akkor előfordulhat, hogy a nyomatékváltó nem tudja megfelelően átadni a nyomatékot, ami rángatást, vibrációt vagy egyenetlen teljesítményátvitelt eredményezhet. Ez különösen akkor válhat érezhetővé, amikor a lock-up kuplung be- vagy kikapcsol gázelvételkor vagy váltásokkor.
A kettőstömegű lendkerék is befolyásolja ezt a rendszert, mivel feladata a motor rezgéseinek csillapítása és a nyomaték egyenletes átadása a nyomatékváltónak. Ha a DMF hibás, az súlyosbíthatja a lock-up kuplung működési problémáit, mivel a nem megfelelően csillapított rezgések további stresszt okozhatnak a nyomatékváltónak.
Összefoglalva, a lock-up kuplung problémái valóban összefügghetnek a nyomatékváltó hibájával, és mivel a kettőstömegű lendkerék is ennek a rendszernek a része, annak meghibásodása tovább súlyosbíthatja ezeket a tüneteket. Ha a lock-up kuplung hibásan működik, mindenképpen érdemes alaposan átvizsgálni a nyomatékváltót és a kettőstömegű lendkereket is.
You said:
Szia!
ChatGPT
Szia! Hogy vagy? Miben segíthetek?
You said:
ZF8hp típusú automata váltót ismered?
ChatGPT
Igen, ismerem a ZF8HP típusú automata váltót. A ZF Friedrichshafen AG által gyártott váltócsalád tagja, amelyet számos autógyártó használ a járműveikben. Az "8HP" a 8 sebességes hidraulikus bolygóműves automata váltóra utal. Az első számjegy, a "8", a fokozatok számára utal, míg a "HP" a "Hochleistungsgetriebe" (magas teljesítményű sebességváltó) rövidítése.
Ez a váltó rendkívül népszerű, mivel kiválóan kombinálja a sima váltásokat, a gyors reakcióidőt és a magas hatékonyságot. Alkalmazzák különböző járművekben, a luxusautóktól kezdve a sportautókon át a nagyobb SUV-kig és teherautókig. A váltó kiválóan kezeli a nagy nyomatékot, és jellemzően benzin-, dízel- és hibrid hajtásláncokkal is párosítható.
Ha van valami konkrét kérdésed ezzel a váltóval kapcsolatban, szívesen válaszolok!
You said:
Ez a típus rendelkezik kettőstömegű, vagy kéttömegű lendkerékkel?
ChatGPT
A ZF8HP automata váltóhoz kapcsolódó hajtásláncok esetében gyakran alkalmaznak kettőstömegű lendkereket (DMF, azaz Dual-Mass Flywheel). A kettőstömegű lendkerék fő célja, hogy csökkentse a motor vibrációit és simábbá tegye a váltást, különösen az alacsony fordulatszámú tartományban. Ez különösen fontos az automata váltók esetében, ahol a komfort és a finom működés kiemelt szempont.
A kettőstömegű lendkerék két részből áll: egy motorhoz csatlakozó primer tömegből és egy másodlagos tömegből, amely a váltó felé továbbítja a nyomatékot. A két tömeg között rugók találhatók, amelyek elnyelik a motor rezgéseit, így simább és halkabb működést biztosítanak.
A ZF8HP váltóval szerelt járművekben tehát jellemzően használnak kettőstömegű lendkereket, különösen azokban a modellekben, ahol fontos a vibrációcsökkentés és a vezetési komfort. Azonban nem minden jármű esetében alkalmazzák ezt; egyes járművekben egyszerűbb, egyrétegű (solid) lendkereket is használhatnak, különösen a kisebb teljesítményű vagy sportosabb modellváltozatokban.
You said:
A konkrát autó egy Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo lenne
ChatGPT
Az Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo, amely a ZF8HP automata váltót használja, valóban kettőstömegű lendkerékkel (DMF) van felszerelve. Ez az autó modell egy 2.0 literes turbómotorral rendelkezik, amely elég nagy nyomatékot képes leadni, így a kettőstömegű lendkerék segít csillapítani a motor által keltett rezgéseket és biztosítja a sima váltásokat.
Az Alfa Romeo célja ezzel a konfigurációval a vezetési élmény fokozása és a komfortérzet növelése, különösen a városi forgalomban és az alacsony fordulatszámon történő haladás során. A kettőstömegű lendkerék hatékonyan csökkenti a zajt és a vibrációt, így finomabb és simább működést eredményez.
Tehát ebben a konkrét modellben valóban kettőstömegű lendkeréket alkalmaznak.
You said:
Ebben a konfigurációban a kettőstömegű hibája milyen jelenséget tud produkálni?
ChatGPT
A kettőstömegű lendkerék (DMF) meghibásodása többféle tünetet is okozhat az autóban, különösen egy olyan jármű esetében, mint az Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo, amely precíziós mérnöki megoldásokat alkalmaz. Íme néhány gyakori jelenség, amelyet a DMF meghibásodása okozhat:
Rángatás vagy vibráció alapjáraton: A kettőstömegű lendkerék egyik fő feladata, hogy elnyelje a motor rezgéseit. Ha a lendkerék hibás, a motor által keltett vibrációk jobban érezhetők lesznek a karosszériában, különösen alapjáraton vagy alacsony fordulatszámon.
Zörgő vagy kattogó hangok: Ha a DMF belső rugói vagy csillapítói megsérülnek vagy elkopnak, az autó mozgás közben zörgő, kattogó vagy kopogó hangot adhat ki, különösen a motor leállításakor vagy indításakor.
Egyenetlen motorjárás: A sérült kettőstömegű lendkerék egyenetlen motorjárást is okozhat, ami az autó teljesítményében vagy a motor reakcióidejében is érezhető lehet.
Nyomatékváltás problémái: A meghibásodott DMF okozhat problémákat a váltás közben is, például rángatást vagy szokatlanul durva váltásokat, különösen alacsony sebességnél vagy gyorsításkor.
Kopogás, amikor a váltó sebességben van: Ha a kettőstömegű lendkerék kopott, a váltóban is lehet kopogó hang sebességben, ami a nem megfelelően csillapított motorrezgés következménye lehet.
Megnövekedett üzemanyag-fogyasztás: A DMF problémák miatt a motor hatékonysága is csökkenhet, ami magasabb üzemanyag-fogyasztást eredményezhet.
Ha bármelyik fent említett tünetet tapasztalod, érdemes minél előbb szakemberrel megvizsgáltatni a járművet, mivel a DMF meghibásodása hosszabb távon károsíthatja a váltót és a motor egyéb alkatrészeit is.
You said:
az említett jelenségek egyike sem jellemző, viszont van egy olyan jelenség, ami aggasztó, alacsony fordulatszámon sík úton vezetve alkalmanként rángatás lép fel. Jellemzően gázelvételnél.
ChatGPT
Az általad említett jelenség – az alacsony fordulatszámon, sík úton történő rángatás, különösen gázelvételnél – lehet, hogy nem közvetlenül a kettőstömegű lendkerékhez (DMF) kapcsolódik, hanem más tényezők is okozhatják. Az alábbiakban néhány lehetséges okot sorolok fel, amelyek okozhatják ezt a problémát:
Váltóvezérlési problémák: A ZF8HP váltó nagyon kifinomult elektronikával rendelkezik. Ha a váltóvezérlő egység (TCU) vagy a motorvezérlő egység (ECU) hibásan kommunikál, előfordulhatnak rángatások, különösen váltásokkor vagy gázelvételnél. Egy szoftverfrissítés vagy újrakalibrálás megoldhatja a problémát.
Nyomatékváltó (torque converter) problémák: A nyomatékváltó is okozhat rángatásokat, ha valamilyen hiba van benne, például ha a kuplung nem zár le megfelelően. Ez különösen jellemző lehet alacsony fordulatszámon vagy amikor a jármű éppen a zárókuplung (lock-up) funkciót kapcsolja ki.
EGR szelep (kipufogógáz-visszavezetés) probléma: Az EGR szelep hibája vagy eltömődése is okozhat rángatást, különösen alacsony fordulatszámon, amikor a motorvezérlés megpróbálja csökkenteni a károsanyag-kibocsátást.
Turbófeltöltő hibája vagy lag: A turbófeltöltő vagy annak szabályozója (wastegate) is okozhat rángatást, ha a turbónyomás szabályozása nem működik megfelelően. Ez előfordulhat gázelvételkor, amikor a rendszer gyorsan próbálja csökkenteni a turbónyomást.
Üzemanyag-ellátási problémák: A rossz üzemanyag-keverék, eltömődött üzemanyagszűrő vagy injektorok is okozhatnak rángatásokat. Gázelvételnél a motor keverékképzése megváltozik, és ha ez nem történik meg megfelelően, rángatások jelentkezhetnek.
Gyújtási rendszer hibái: A gyújtógyertyák vagy a gyújtótekercsek hibái szintén okozhatnak ilyen jelenségeket. Ha egy vagy több henger nem megfelelően működik, az alacsony fordulatszámon észrevehető rángatást okozhat.
Az ilyen típusú probléma esetén érdemes egy diagnosztikai eszközzel megvizsgáltatni az autót, mert az említett alkatrészek hibáit gyakran észlelik a fedélzeti diagnosztikai rendszerek, és az így szerzett hibakódok segíthetnek a probléma forrásának pontos meghatározásában.
You said:
A 2-es pontban említett lock-up esetleges nem megfelelő működése is az úgy nevezett wandler, azaz nyomatékváltó hibájára utal, ahol a kettőstömegű lendkerék is található?
ChatGPT
Igen, a "lock-up" kuplung működése szorosan kapcsolódik a nyomatékváltóhoz (wandler), amely a motor és a váltó között helyezkedik el, és igen, a nyomatékváltó ugyanabban a rendszerben van, ahol a kettőstömegű lendkerék is található.
Nyomatékváltó (wandler) és lock-up kuplung:
A nyomatékváltó (vagy wandler) fő feladata, hogy simán átadja a motor nyomatékát a váltónak, valamint lehetővé tegye a motor és a váltó közötti kapcsolat rugalmas szétválasztását álló helyzetben.
A "lock-up" kuplung (zárókuplung) a nyomatékváltón belül található, és arra szolgál, hogy nagyobb sebességnél, amikor a váltó már eléri a hatékony nyomatékátvitelt, mechanikus kapcsolatot hozzon létre a motor és a váltó között, kiküszöbölve a nyomatékváltó által okozott csúszást és növelve az üzemanyag-hatékonyságot.
Lock-up kuplung és kettőstömegű lendkerék kapcsolata:
Ha a lock-up kuplung nem működik megfelelően, akkor előfordulhat, hogy a nyomatékváltó nem tudja megfelelően átadni a nyomatékot, ami rángatást, vibrációt vagy egyenetlen teljesítményátvitelt eredményezhet. Ez különösen akkor válhat érezhetővé, amikor a lock-up kuplung be- vagy kikapcsol gázelvételkor vagy váltásokkor.
A kettőstömegű lendkerék is befolyásolja ezt a rendszert, mivel feladata a motor rezgéseinek csillapítása és a nyomaték egyenletes átadása a nyomatékváltónak. Ha a DMF hibás, az súlyosbíthatja a lock-up kuplung működési problémáit, mivel a nem megfelelően csillapított rezgések további stresszt okozhatnak a nyomatékváltónak.
Összefoglalva, a lock-up kuplung problémái valóban összefügghetnek a nyomatékváltó hibájával, és mivel a kettőstömegű lendkerék is ennek a rendszernek a része, annak meghibásodása tovább súlyosbíthatja ezeket a tüneteket. Ha a lock-up kuplung hibásan működik, mindenképpen érdemes alaposan átvizsgálni a nyomatékváltót és a kettőstömegű lendkereket is.
Shadin2024-09-01 19:49:30 // 36643
Ott már nincs szűkítő, a GPF-től csere van 70-esre ami a dobban végződik szintén szűkítés nélkül.
Shadin2024-09-01 19:48:34 // 36642
Hát hogy ne a béna motorhangot halljam :-)
G-MANN🍀2024-09-01 19:44:29 // 36641
A sport pont kellemes, de a race nekem hangos. De ki mit szeretne. De egy sport dob sem lesz teljesen halk, mert akkor minek is?😁
G-MANN🍀2024-09-01 19:38:07 // 36640
Plusz egy szűkítő😉 Supersprint cső és gyári cső közé.
Shadin2024-09-01 19:21:20 // 36639
Shadin2024-09-01 19:03:07 // 36637
Melyik típus ez konkréten? Van képed a szerelésről esetleg?
Shadin2024-09-01 19:02:16 // 36636
Csak 65-ös cső a hátsó dobig.
SD2024-09-01 18:36:20 // 36635
Neked van mözbenső dob a gyáriban?
Nekem ott swm votl..
Nekem ott swm votl..
SD2024-09-01 18:35:28 // 36634
Ez egy egyenes csö:D ahol ketté van osztva ott perforált dobban azt ennyi:D
Shadin2024-09-01 18:25:52 // 36633
Remus jobban disztingvál :-)
Shadin2024-09-01 18:16:30 // 36632
Kérdeznék hármat :-)
1a. A motorháztető nyitó nyugalmi állapotban nem megy vissza a helyére rendesen, nekem kell visszanyomni, de még akkor sem olyan patent mint a GT-ben vagy a 159-ben ill. bármelyik korábbi Alfámban. Másnak is ilyen, vagy valami rugó elmúlt az enyémben?
1b. Annak ellenére, hogy a zár patentül be van állítva, "leragad" a géptető és kézzel kell kinyitnom, a rugó erős, a kövi nyitás hibátlan, ha sokáig nem nyitom, leragad. Másnak is előfordul?
2. Az én mumusom továbbra is a hajtásban a rángatás, a kettőstümegű a wander-ben van? Cserélhet per felújítható az külön? Van valakinek tapastralata, ismerőse, automataváltó szerelője aki nagy bizonyossággal meg tudná mondani az lehet-e a baja? Olyanra is képes, hogy A-ban vagy N-ben 50 tempomattal sík úton araszol 1200-as fordulatszámon és elkezdi rángatni az autót/kardánt/hajtást/akármit mintha kecskebenzint kapott volna, vagy gyújtáskimatadása van vagy mittudomén, de qrvára idegesít :-(
1a. A motorháztető nyitó nyugalmi állapotban nem megy vissza a helyére rendesen, nekem kell visszanyomni, de még akkor sem olyan patent mint a GT-ben vagy a 159-ben ill. bármelyik korábbi Alfámban. Másnak is ilyen, vagy valami rugó elmúlt az enyémben?
1b. Annak ellenére, hogy a zár patentül be van állítva, "leragad" a géptető és kézzel kell kinyitnom, a rugó erős, a kövi nyitás hibátlan, ha sokáig nem nyitom, leragad. Másnak is előfordul?
2. Az én mumusom továbbra is a hajtásban a rángatás, a kettőstümegű a wander-ben van? Cserélhet per felújítható az külön? Van valakinek tapastralata, ismerőse, automataváltó szerelője aki nagy bizonyossággal meg tudná mondani az lehet-e a baja? Olyanra is képes, hogy A-ban vagy N-ben 50 tempomattal sík úton araszol 1200-as fordulatszámon és elkezdi rángatni az autót/kardánt/hajtást/akármit mintha kecskebenzint kapott volna, vagy gyújtáskimatadása van vagy mittudomén, de qrvára idegesít :-(
SD2024-09-01 18:09:44 // 36631
Opció bé.. kell mellé egy teszla és halknak ott van az:D
SD2024-09-01 18:07:51 // 36630
Na a hétvége huligánkodásai:
Szereldmagad úgy szétizzadtam magam mikor nem akart felmenni a kipufogó tartó bak a kics pöcsre hogy úgy néztem mi mint akit lehugyoltak. De megcsináltam.
Első élményem hogy hangos. Nem is hogy kifele, mert az nem baj, de befele van egy kis groom, ami öblös meg feláll rá, de azért na nem egy luxus limuzin így:D
Nagyon billegek hogy most jó-e ez vagy nem jó-e.. és ráadásul amíg nem volt mindig az volt hogy ez kevés, most meg kicsit sok.. de ha ezután visszaraknám a másikat az mennyire lenne kevés:D
A hangerő utazóban pont nem zavaró, ha nyomod neki akkor ordenáré hangja van, na de pont ez volt a cél, végre tudok valamit mutatni a lehúzott ablakosoknak:D:D:D
Képekben:
Érdekes hogy 30 fok alatt határozotan beáll alapjáratra, köp egyet és kész (131-nél)
Vicces hogy így a sporkipuffal ki is jött a köpet tényleg ki is jött a köpet a végén. Vajon tüzet tud köpni?::D:D:D
Na aztán itt a melegebb időben indítás, itt már nem tudom megvárni, mert nem áll be úgy alapjáratra mint télen vagy hidegebb környezetben.
Itt meg a huligánkodás, (interneten találtam nem tudom kiaz..) durrog csattog röfög:D De nekem ez a családi autóm.. Amúgy hazafele nem sírtak, jó hegyről le N-ben jöttem:D:D:D Gyerekek ugyan úgy aludtak... Nemtom tényleg..:D Jó nem, jó?
Csak nagyobb hifin jön ki az a freki ami tényleg csinál a kipu..
ÁLLAT AZ BIZTOS:D
Valaki megveszi?:D
Szereldmagad úgy szétizzadtam magam mikor nem akart felmenni a kipufogó tartó bak a kics pöcsre hogy úgy néztem mi mint akit lehugyoltak. De megcsináltam.
Első élményem hogy hangos. Nem is hogy kifele, mert az nem baj, de befele van egy kis groom, ami öblös meg feláll rá, de azért na nem egy luxus limuzin így:D
Nagyon billegek hogy most jó-e ez vagy nem jó-e.. és ráadásul amíg nem volt mindig az volt hogy ez kevés, most meg kicsit sok.. de ha ezután visszaraknám a másikat az mennyire lenne kevés:D
A hangerő utazóban pont nem zavaró, ha nyomod neki akkor ordenáré hangja van, na de pont ez volt a cél, végre tudok valamit mutatni a lehúzott ablakosoknak:D:D:D
Képekben:
Érdekes hogy 30 fok alatt határozotan beáll alapjáratra, köp egyet és kész (131-nél)
Vicces hogy így a sporkipuffal ki is jött a köpet tényleg ki is jött a köpet a végén. Vajon tüzet tud köpni?::D:D:D
Na aztán itt a melegebb időben indítás, itt már nem tudom megvárni, mert nem áll be úgy alapjáratra mint télen vagy hidegebb környezetben.
Itt meg a huligánkodás, (interneten találtam nem tudom kiaz..) durrog csattog röfög:D De nekem ez a családi autóm.. Amúgy hazafele nem sírtak, jó hegyről le N-ben jöttem:D:D:D Gyerekek ugyan úgy aludtak... Nemtom tényleg..:D Jó nem, jó?
Csak nagyobb hifin jön ki az a freki ami tényleg csinál a kipu..
ÁLLAT AZ BIZTOS:D
Valaki megveszi?:D
SD2024-09-01 17:56:46 // 36629
Azt nem tudom megmondani hogy mit köt meg vagy mit nem. Itt a bizalom ami részemről játszik ha elköltöttek 5mrd eurt ennek az autónak a kifejlesztésére csak nem adnak már szándékosan szar olajat hozzá..
Azt viszont ahogy meg vele azt vélem érezni, tökre megvan a 155 feeling, most már érezni vélem az üzemállapotokat, hogy mikor meleg mikor csak csinálja mert nyomom.. és mikor van tényleg jó kedve:)))
A 100-as benya pont ilyen mélykút.. miért jó? mert 5-7-ig szebben dorombol 170-nél nem tudom a másikkal haloványabbb..
Az olaj viszont nem játék, a benzin se mert ugyan ott ég el.. de hát azért kvva drága na...
Azt viszont ahogy meg vele azt vélem érezni, tökre megvan a 155 feeling, most már érezni vélem az üzemállapotokat, hogy mikor meleg mikor csak csinálja mert nyomom.. és mikor van tényleg jó kedve:)))
A 100-as benya pont ilyen mélykút.. miért jó? mert 5-7-ig szebben dorombol 170-nél nem tudom a másikkal haloványabbb..
Az olaj viszont nem játék, a benzin se mert ugyan ott ég el.. de hát azért kvva drága na...
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-01 17:53:32 // 36628
Halvány lila gőzöm sincs. Néha konzervdoboznak hallom, néha elszabadult láncnak, néha valami rezonáló dolognak, de beazonosítani nem tudtam.
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-01 17:52:22 // 36627
Szerintem meg nem is hívőségi kérdés ez. A Seléniát specifikálják, tehát azt biztosan bele lehet tenni. Más kérdés a csere intervalluma. A Giuliettát is a gyári olajával használom. Olajcserekor láttuk, hogy 10e alatt nagyon vége volt az olajnak, viszont elvégezte a dolgát, megkötött és lebegtetett mindent is.
A csere gyakorisága fontos tényező, látni kell azt az olajat amikor leengeded, illetve a szűrő állapotát. Olajsár attól van, ha már nagyon elhasznált az olaj, és nagyon sok oldott, lebegtetett részecskét keringtet. Az utána oda is éghet, lerakódhat, minden történhet. De meg kell érteni, hogy az olaj funkciója az, hogy felvegye a szennyeződéseket. Lehet, hogy a Selénia hamar telítődik, kérdés hogy kevesebb részecskét képes megkötni, vagy többet köt meg ugyanannyi km alatt? Nem mindegy.
A Giuliettánál Motulra akartam váltani, mert sokan esküsznek rá, de egy barátom jelezte, hogy több Motulos motornál főtengelycsapágy bajok lettek. Ki tudja mitől, nem kísérletezek. Szóval részemről a gyári ajánlás jó. Amúgy meg valójában minden olajnak jónak kell bele lenni ami az előírt Fiat specifikációt teljesíti.
A csere gyakorisága fontos tényező, látni kell azt az olajat amikor leengeded, illetve a szűrő állapotát. Olajsár attól van, ha már nagyon elhasznált az olaj, és nagyon sok oldott, lebegtetett részecskét keringtet. Az utána oda is éghet, lerakódhat, minden történhet. De meg kell érteni, hogy az olaj funkciója az, hogy felvegye a szennyeződéseket. Lehet, hogy a Selénia hamar telítődik, kérdés hogy kevesebb részecskét képes megkötni, vagy többet köt meg ugyanannyi km alatt? Nem mindegy.
A Giuliettánál Motulra akartam váltani, mert sokan esküsznek rá, de egy barátom jelezte, hogy több Motulos motornál főtengelycsapágy bajok lettek. Ki tudja mitől, nem kísérletezek. Szóval részemről a gyári ajánlás jó. Amúgy meg valójában minden olajnak jónak kell bele lenni ami az előírt Fiat specifikációt teljesíti.
SD2024-09-01 17:33:13 // 36626
Ja és gratula és hajrá az építéshez:)))
Én csak belekezdtem de már annyi a kérdés hogy ja:D
Én csak belekezdtem de már annyi a kérdés hogy ja:D
SD2024-09-01 17:32:22 // 36625
Én alapvetően selenia hívő vagyok, mert a 155-be is azt raktam. Akkor is ment a kábítás hogy a bármilyen másikat meg nem eszi...
Annyit rosszabbodott a helyzet hogy a petronas megvette, vagy eladta vagy nemtom de biztos hogy rossz:D
Én igazából abban hiszek ha időben le van cserélve és nem sütőolaj akkor már rendben vagyunk..
A selenia olajsár problémájárlól megy a nyígás, de ugye ha nem régi akkor nem lesz annyira saras.. másrészről meg aki nem akar olajsarat vegyen hondát, és újítsta fel ha tudja az edzett aluméneum hengerfalat:D
Szóval én jelenleg selenia :) :P :/ nem tom:D
Nem elkopni szoktak ezek a motorok, tehát nem az olaj dönti el a sorsát sztem.
Annyit rosszabbodott a helyzet hogy a petronas megvette, vagy eladta vagy nemtom de biztos hogy rossz:D
Én igazából abban hiszek ha időben le van cserélve és nem sütőolaj akkor már rendben vagyunk..
A selenia olajsár problémájárlól megy a nyígás, de ugye ha nem régi akkor nem lesz annyira saras.. másrészről meg aki nem akar olajsarat vegyen hondát, és újítsta fel ha tudja az edzett aluméneum hengerfalat:D
Szóval én jelenleg selenia :) :P :/ nem tom:D
Nem elkopni szoktak ezek a motorok, tehát nem az olaj dönti el a sorsát sztem.
Liquid2024-09-01 15:07:51 // 36624
veszélyes kérdés :)
De én is kíváncsi volnék, melyek a lehetnek a jó választások...
De én is kíváncsi volnék, melyek a lehetnek a jó választások...
carver2024-09-01 15:01:13 // 36623
hinnye, nem cserélték ki a szervízben dízelmotorra? fogalatlan vagyok a motortérben de szívesen találgatok, szelep?
carver2024-09-01 14:41:52 // 36622
Sziasztok,
nagyon rég jártam erre, cserébe jártam Giuliával sokfelé :) Durván repül az idő, pár hét és 5 éves szülinapot ünneplünk. A rossz hír hogy lejár a gari, a jó hír hogy lejár a gari. El lehet kezdeni építgetni az autót :)
Elsőnek viszont egy gyors körkérdés motorolaj ügyben.
Selenia vagy nem Selenia?
Ha nem Selenia akkor Mobil?
Ki miben hisz, bízik, vagy akár tapasztalata is van?
nagyon rég jártam erre, cserébe jártam Giuliával sokfelé :) Durván repül az idő, pár hét és 5 éves szülinapot ünneplünk. A rossz hír hogy lejár a gari, a jó hír hogy lejár a gari. El lehet kezdeni építgetni az autót :)
Elsőnek viszont egy gyors körkérdés motorolaj ügyben.
Selenia vagy nem Selenia?
Ha nem Selenia akkor Mobil?
Ki miben hisz, bízik, vagy akár tapasztalata is van?
Shadin2024-09-01 09:20:52 // 36621
Nekem ilyen hidegen, ilyen meg amikor már lenyugszik
Shadin2024-09-01 09:18:15 // 36620
Majd valami hangos videót csinálj lsz. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2024-08-31 14:21:46 // 36618
Annyit tudok, hogy ezek alapján amit eddig írtál ,nálam max 10 percet. Aki zajérzékeny, ne tuningoljon kipufogót. Én már megtanultam...
WarbiRunner (Gyuri)2024-08-31 14:19:16 // 36617
Akkor mutatom, kapaszkodj:
Föttögés vizsgáló (igazából sztetoszkóp) 1920-ból. 🤣
Bármilyen föttögésre fel vagyok készülve, erre simán rárakok egy kis fejhallgató hangszórót és mV-ban olvasom ki a föttögést ha kell. Szóval jöhet a tali.
A bajt nem magamnak csinálom, nagyon szeretném ha filléres tétel lenne ez a hang. Azért kicsit aggódom, szerintem az egyik dugattyú helyett egy konzervdobozt építettek be. Úgyhogy most szét kell kapnom 🤣
Föttögés vizsgáló (igazából sztetoszkóp) 1920-ból. 🤣
Bármilyen föttögésre fel vagyok készülve, erre simán rárakok egy kis fejhallgató hangszórót és mV-ban olvasom ki a föttögést ha kell. Szóval jöhet a tali.
A bajt nem magamnak csinálom, nagyon szeretném ha filléres tétel lenne ez a hang. Azért kicsit aggódom, szerintem az egyik dugattyú helyett egy konzervdobozt építettek be. Úgyhogy most szét kell kapnom 🤣
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.