Fórum >> Típusok >> Giulia

RomeoOne2024-11-28 16:10:41 // 37939
Ez majd nekem is eszembe jut. Nálam még hasonlóbb az élmény, mert az indítógomb és az öv is piros :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-28 16:08:56 // 37938
Akkor ezen is sokat változtattak, nekem nem ilyen. N-ben pláne nem. D-ben azért kell a vezetős cipőm és a reggeli kávé, hogy szépen mozogjon az az autó a kanyaríven, ne kockán. :-) Az elindulással nekem végképp nincs gondom, a Giuliettával sokkal nehezebb abszolválni egy normális elindulást vizes úton. És az sem a gázedál hibája :-)
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-28 16:00:58 // 37937
Na akkor mostantól minden indulásnál jusson eszedbe mondjuk EZ... XDDD
Shadin2024-11-28 15:29:53 // 37936
Így "télen" egyre többször használom az A-t, sokkal finomabb a gázpedálkezelés. Vagy én öregszem, vagy megpöckölték a pedált már, de néha az N-ben történő indulás is túl digitális, vagy tojásgázozom és majd lesz valami, ha nem alsuok el míg elindul, vagy rálépek és akkor meg kontrollálatlanul indul mit az állat :-(
Shadin2024-11-28 15:26:03 // 37935
Egyébként a váltópöcköt nem pöcögtetném, de a fülek zseniálisak.
quash2024-11-28 15:16:42 // 37934
Pont ez miatt kb. csak hátramenethez kell a váltókar!
Persze ilyenkor télen néha jó lenne egy fűtőt váltófül! :D
Shadin2024-11-28 15:05:06 // 37933
A jobb váltófül D mint előre fokozatba teszi a váltót, ha a kettőt egyszerre húzod akkor N mint üresbe, de nem vált DNA üzemmódok között.
SD2024-11-28 14:23:46 // 37932
Kreatív matekból jó vagyok nem gond:D
Az olyan mint a politika, nem jött ki az eredmény akkor megváltoztatjuk az egyenletet:D
Zselé2024-11-28 14:11:10 // 37931
Jogos teljesen! D-zek itt össze-vissza... kaptam is elég karót matekból anno!

Az első bekezdésben a D a DNA - D-je, a másodikban a váltó D-je...

Történelemből is jó vagyok, úgyhogy ha egyszer végre eljutok a normandiai partokat megtekinteni, akkor D-ben megyek végig, D-ben lesz a váltó, úgy nézem meg a D-Day helyszíneit!

Így ok? :D
RomeoOne2024-11-28 14:01:36 // 37930
Ha P-ben van, állsz a féken és felváltasz a füllel, akkor átteszi D-be.
SD2024-11-28 13:57:07 // 37929
Ahha akkor ez az a D ami a dinamic, meg a Drive..
Ami nem az ami az A mint Allweather ami már Advanced Afficiency

és mégis nagyontakarékosban ment fel a hegyloldalon jégen nyárigumival whatever:D

Tud ilyet hogyhúzok egyet a karon és elindul P-ből?
RomeoOne2024-11-28 13:26:08 // 37928
A nyugalom megzavarására adhat okot, hogy a "D" jelölést két különböző dologra is használta. Matematikából csúnya osztályzatot érne :D
SD2024-11-28 12:59:49 // 37927
Hogymi?
SD2024-11-28 12:59:41 // 37926
Tutibizotos:D
Zselé2024-11-28 10:34:24 // 37925
Én is N ben használom alapbeállításban. Egy-egy útszakasz/hangulat/időjárási viszonyok együtt állása viszi a kezem a DNA kapcsoló felé, hogy tegyem D-be :)

Az viszont megmondom őszintén, nekem új volt, hogy a váltófül is D-be tudja tenni indulásnál. Ma már így közlekedtem :D
Shadin2024-11-27 22:50:14 // 37924
jobb lett, lehet h ha 40 percig csinálom még jobb lett volna?
Peti16V2024-11-27 22:26:32 // 37923
Múlt héten mentem egy Prága oda-visszát, egy rohanás volt az út az amúgy is stresszes napjaimban, de arra a 2x 6 órára kikapcsoltam, egyedül voltam én és a gép, és elkapott a gondolat, hogy mennyire csodálatos ez az Autó, és mekkora szerencsém van, hogy nap mint nap átélhetem ezt az élményt.
Peti16V2024-11-27 22:19:45 // 37922
Nagyon jól leírtad, hogy többnyire miért nem D-ben használom 😀
SD2024-11-27 19:19:44 // 37921
de jó sem lett:)
Shadin2024-11-27 17:46:51 // 37920
Nem volt két perc összesen.
Shadin2024-11-27 17:46:28 // 37919
Kalibráltam a fékpedálerőszimulátort (!) meg még valami főfékmunkahenger ABS csatorna nevezetűt is, határozottan jobb lehet, de lehet még nekiállok egy kerekenkénti légtelenítésnek is...
Zselé2024-11-27 12:18:01 // 37918
Valahogy bennem is pont tegnap merültek fel ilyen gondolatok :) Picit beleszürkültem a fenejó dolgomba így lassan 3 év alatt, mivel minden nap használom a kocsit.

Cammogunk a dugóban, sietünk reggel a gyerekekkel, meg végtelen autópályákon telefonálok végig többszáz kilométereket és csak utazom...

De tegnap kicsit elmerengtem, hogy álljunk már meg! Micsoda remekmű ez! És hogy tényleg soha többet nem lesz ilyen autóm, ha ez egyszer elfogy...

Tehát el kéne tenni? Még amíg relatíve keveset futott, megóvni, megőrizni? Mert akkor majd konzerválva öreg napjaimon is ad magából egy kicsit - nomeg majd "eccer sokatér'.."?

A lóf@szt! :D A bonbont meg a jó italokat sem tudtam sose beosztani, eltenni későbbre...

Megyünk, míg ki nem rohad... élvezzük a dugót is, el lehet romantikázni egy-egy íven, anyagválasztáson. Az iparművészeten. Aztán ha meg tisztul a sáv... akkor lehet egy picit szakszerűen használni :) Kedden is, szerdán is, hétvégén is.

A TAS-588 nekem készült. Nem adok belőle senkinek! :P
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-27 11:48:36 // 37917
Örülök ha tetszett :-)
Halesz2024-11-27 11:13:23 // 37916
Ezt ki kéne nyomtatni és az autó mellé adni :)

Amúgy lehet, hogy a 2025-ös AlfaCity magazinba berakok egy ilyen "Ti írtátok" válogatást! :)))
RomeoOne2024-11-27 10:53:36 // 37915
Ez olyan szép litánia volt, hogy úgy döntöttem kerülök egyet én is ma a kocsival :D
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-27 10:42:45 // 37914
Tegnap este még találtam alkalmat egy egy kis igazi A-ból B-be közlekedésre a nyári kerekeken. Persze már óvatosan, fagypont körül már óvatos az ember, pláne ilyen nagyon nyári gumikkal, amik melegítést igényelnek.
Csak az van...hogy ez az autó antitézise az elődjének. Beindítom, kinyitom a kaput, visszasétálok. Közben hallgatom ahogy visszhangzik a beállóban az érces hang. Beülök, D-mód, puccos indulás.. avagy csakis váltófüllel D-be, mert az ad valami olyan pluszt, aminek igazából semmi érteme, de ha egyszer rászokik az ember, már nem esik jól a váltókarral bíbelődni. Kell a hideg fémes érzet. Finoman kigurulunk, és már a hideg térkövön aprókat ugrik az eleje. Magamban már mantrázom "A-ból B-be, hideg, nyárigumi, lassan, óvatosan, ésszel".
Az utcánkban szép lassan gurulok. Padkától padkáig azért, hogy melegedjen az a gumi legalább egy picit..ki tudja, vészfékezni kell vagy valami...
Aztán gurulunk csendben tovább gumit melegítve. Hideg az olaj, fázik a motor, megyünk A-ból B-be. Pár kilométer és 2 egységen az olajhőfok, fűtés van, zene van, megyünk A-ból B-be. Közben azért minden apró rezzenésével győzköd, hogy oké, óvatosan, de naaa, csak egy kicsit. És eljön az első kereszteződés ahol kanyarodni kell. Zöldre vált a lámpa..és kész, vége, ő győz.
A balkanyar közepén finoman odalépek, mire vidám riszálásba kezd. Érzem hogy alig tapad... De vajon valóban? A többi autó picit összement a tükörben. Kepesztenek utánam, mert tudják, hogy a jobbra kis zöldhöz kicsit tempózni kell.
A jobbra kanyar előtt mintha csak azt mondaná, hogy 'na ezt figyeld'. És nem tudom hogy csinálja. Nem válik eldobott kővé ahogy elmúlik a tapadás. Nem mosódnak el a határai, nem hagy bizonytalanságban. És aztán úgy berántja magát a kanyarba, hogy én ezt nem hiszem el. Az, hogy rárúgok közben egy finomat a gázra már az a pont, ahol magamat sem értem. De tényleg miért? Úgy terveztem, hogy A-ból B-be, óvatosan. Hogy lett ebből megint ez? XDDD
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-27 08:04:51 // 37913
Nekem a nyíregyházi szervizes mondta telefonban, hogy csináltak ilyen kalibrációt, két órás folyamat. Bár lehet, hogy csak el akart ijeszteni a házilagos fék javítástól, eléggé úgy jött ki a beszélgetésben.
SD2024-11-27 07:08:00 // 37912
De valahol már olvastam hogy lehet kalibrálni a féket, ez kell hozzá hogy megfelelő legyen a fékpedál érzet, a villanyos rásegítés miatt.
SD2024-11-26 20:54:50 // 37911
Nekem legutóbbi szervízkor cserélték, és nem volt vtozás.
Shadin2024-11-26 16:21:11 // 37910
Olyasmit tapasztalt valaki, hogy fékfolyadék csere után nem volt konzekvens a fékpedálerő a fékezésnél?
SD2024-11-26 14:36:26 // 37909
akkor nem homasita farkat tettek rá?:)
RomeoOne2024-11-25 14:39:31 // 37908
Itt nem az repeszt 300-al, ami a másik videón összetört. ez 1560 lóerő és a legnagyobb Akebono kerámia fék van alatta.
SD2024-11-25 12:04:22 // 37907
itt meg 300-al repeszt:D Mondjuk ez pöckölt enyhén.D

Tesla egyetlen hátrány ami mindenen érződik hogy marha nehéz... a rugózás sprőd lesz miatta, a futómű küzd.. Városi használatra meg egy-egy előzésre gyorsításra pöpecc...

De élvezetre autózni... az más:)
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-25 12:00:54 // 37906
Kínai gyártmány a betét benne. A nyereg is fura, mert egy kis fék dugattyúi egy nagy nyeregben. Az én első fékeimhez nézve röhejesen kicsik a dugyattyúk. És nem is a lóerő, a tömeg a gond. Ezek az akksis lomok 2 tonnásak. A teslánál is ezt éreztem, hogy iszonyat kevés alá a fék.
SD2024-11-25 11:59:11 // 37905
vagy ők is úgy vannak, hogy mennyi 1m db. ha ennyi az ára? akkor tessék:D
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-25 11:58:21 // 37904
Én még nyárin XD Eskü élvezem. Nyilván a hóba nem vittem azért ki, sőt itthon sem voltam amikor a város lebénult a "váratlan" havazástól.
Csütörtökön megy fel az ékszer felni a télikkel, biztos ami biztos.
Az tuti, hogy én meg a RWD-t nem bántam meg egy percig sem. Nagyon ezt akartam, nagyon be is jött. Ettől az autótól többet tanultam 3 év alatt, mint az összes többitől összesen. És élményben is többet adott bármelyiknél.
SD2024-11-25 11:58:16 // 37903
na de egy féket? hát a beszállító kellett volna hogy mondja ááá mennyi a lóerő?:D
WarbiRunner (Gyuri)2024-11-25 11:37:51 // 37902
Amúgy ezen a féken a dugattyúk is kicsik, nem csak a betét. A tömeg meg jó nagy.
Hát ez van.
Aki kínai telefongyártótól vesz autót, az ezt kalkulálja bele. Nem a kínaiság a gond, vannak nagyon is jó és jól megtervezett kínai termékek. A gond az, hogy 100 év lemaradást kell ledolgoznia egy autóipart sosem látott elektronikai cégnek. A tesztelés, mechanikai méretezés és rengeteg minden terén hiányzik az a 100 év. Tanulási fázisban vannak, egyértelműen. A lemaradást viszont nem 100 év alatt fogják behozni, de lesznek anomáliák addig. Aztán a valahanyadik 5 éves terv végén pedig azt látjuk majd, hogy fél Európa kínai autóval közlekedik...
SD2024-11-25 11:37:26 // 37901
Mondjuk így betámasztani a tetőablakhoz egy kamerát:D:D:D
Hát ha megveszíti akkor kiroppanthatja a tetőt, ha meg nem akkor mi tartja:D:D:D
Azár csak mozog az az autó ha hajtják...

De ez a fék hát botrány, hogy ilyet kiad a Brembo.. ilyen homasita tuning burkolat aztán kisebb rajta a fékpofa mint az enyém:D

konkrétan a fékbetét 1/3-ada érintkezék a nyereg meg vagy még 3x akkora????
egy 600+ lóerős autóra????:D

SD2024-11-25 11:33:51 // 37900
felraktam a 17-es télit:D van tapadás... de amikor elmúlik akkoooorrr :D:D:D
Jájjj a 19" után háthogy néz ki.. ?

Amúgy eskü még mindig tetszik, de hát ja azért a 10" hátul máshogy mutat:D

Viszont a vezetéstechnikán volt egy másik Giulia ilyen télikkel, szóval nem vagyok már egyedüli:))))

WarbiRunner (Gyuri)2024-11-25 11:28:01 // 37899
A bukósisak elég hasznos volt a fején... telibe fejelte az akció kamerát a rögzítőcsavarja felől.
Liquid2024-11-24 22:22:41 // 37898
ugye hogy ugye :D
bő 10 éve mondogatom :)
Piritu - 1.000.0002024-11-24 21:34:20 // 37897
Tegnap Tatabánya környékén jártam ahol nem volt letakarítva a hó (ellenben rá volt taposva és fagyva rendesen). Királyság a Q4 ! :-)
Demecsab2024-11-24 20:12:13 // 37896
Azért az ülés háttámla is Temus sztem ;)
SD2024-11-24 18:15:59 // 37895
Brembo by temu, a képek a videó végén :O

A csóka amúgy profi nem orral állt a falba!
SD2024-11-24 18:07:52 // 37894
Lehet a motortömb ennyi.
De a ford-nál is valami 2500 dollárra emlékeszm a V8-nál...
RomeoOne2024-11-24 08:43:04 // 37893
Én is 2x visszakérdeztem... lehet több azért ennél, de nem az 5k eur-os nagyságrend. Gondolom benne vannak a nagy tételben vásárlás előnyei is.
TtK2024-11-23 21:31:47 // 37892
Inkább 5000 lesz az.. 500 ojró az kb. két mázsa aluminium ára. A Q motor 218 kiló és abban van még ez-az alun kívül (meg ugye a megmunkálás, segédberendezések, mijazmás..). Vagy a nyers öntvény egy ötszázas, az már hihetőbb.
G-MANN🍀2024-11-23 17:53:11 // 37891
Ez az anyagköltség Kínában?
RomeoOne2024-11-23 16:00:06 // 37890
Mondjuk sokkal olcsóbban is kapják. Le is hidaltam, hogy mennyire. Egy Q motorja a gyárnak kb. 500 euróba kerül. Egy 2.0T motor meg kb. 300 eur.
Igen, az amit mi amúgy 15-25k eur-ért kapnánk meg...
Ezért is cserélnek gariban bármit is, ahelyett, hogy hosszadalmas, sok melós óradíjba fájó hibakeresgélésbe kezdenének.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.