Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Kazes☻2013-09-25 23:18:17 // 46136
Alfa GT-Csaba2013-09-25 23:09:14 // 46135
Érden a fehérvári úton
Arno1662013-09-25 23:00:31 // 46134
Urak, alu lengőkarban gömbfejet cserélni tudó cégről tud valaki?
Köszi!
Köszi!
147jtd2013-09-25 19:41:02 // 46133
tud valaki egy jó dieseles műhelyt? bp vagy pest megye akikre rábízhatnám azz autóm, mert nagyon füstöl.
thx.
thx.
Liquid2013-09-24 23:04:03 // 46132
jó lenne szerezned egy garantáltan jó LMM-et, próbának
KG145QV2013-09-24 22:28:45 // 46131
Esetleg nagy esgitseg lenne lehetne ha valakinek van jo autoja es alfadiag progi es tudna küldeni jol müködő autorol diagrammokat ( lambda, lmm, stb. ) összehasonlitani... Talan ez is ut, mert akkor az utangyartott alkatreszek többsege ennyire kuka???
KG145QV2013-09-24 22:24:43 // 46130
Jah alapjarati motor is uj. Lambda nelkül megy, picit csökken az ingadozas, de nem nem esik ugyanugy vissza...lmm= legmennyiseg merő??? Mert ha azt lehuzom döcög, majd leall lefullad...
Liquid2013-09-24 22:19:21 // 46129
első körben kiiktatnám (lehúznám a csatiját) a lambdát és az LMM-et, hogy mit csinál akkor ha ezek nincsenek a rendszerben, mindkettőnél szerencse kell ahhoz hogy az utángyártott jó legyen
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-24 21:58:56 // 46128
áhh minek írassa ki mind a kettőt ...
Otto2013-09-24 21:26:25 // 46127
Szerintem okosoktól jön a válasz, hogy cserélj gyárira LMM-et és lambdaszondát...
KG145QV2013-09-24 20:48:10 // 46126
Help!:)
Hi mindenki!
Segitseg kellene, mert lassan fogy az ötletem és a pénzem is na meg a türelmem...
Alfa 145 Qv. Alapjárat ingadozik és ami a legszörnyübb menet közbe ha kinyomom a kuplungot nem hogy visszaesne még felmegy 1600-2000 ig is es amikor megallok lassan visszaáll 1100ra ( ingadozva ). Előzmény: direktszűrőt takarítottam és kicsit kifujtam a beömlőcsövet is meg a legmennyiség mérőt is féktisztítóval. Utána kezdődött a baj, ha jol emlekszem mikor lehuztam a csatikat aksi bent volt ( gyujtas nem volt ).
Eddig amit tettem azóta: levegőrendszer elvileg tömitett, ellenőrizve es leszigetelve, uj legtömegmérő ( utangyártott ), uj legszűrő ( mar nem direkt szűrő, vissza a gyári ), uj lambda szenzor ( utangyártott ), levegő hőmérséglet szenzor kimérve elvileg jo ( kiprobalva masik hasznaltal is ), pillangoszelep kitisztitva 2-3 szor is mar fektisztitoval, injektorok ellenallasa jo, muködnek..., motor hőfok jelado jo, benzinszivattyu elvileg nem koszos ( kiöntöttem a tartalmat meg nem csereltem le ), de a vas amugy megy mint allat szóval nem hiszem hogy dugulas akkor inkabb sok a nyomas pl. Rossz a szabajzo vagy ilyesmi. A ecu ba volt egy hiba lambda szenzor neven 001c es 000a koddal, azt kitöröltem azóta nem jött elő.
Szóval hol keresgéljek még és mit lehet erdemes megnezni, kicserelni???esetleg valakinek hasonlo hiba volt mar?
Plusz info: külföldön elek tartosan a vassal, itt nem viszem biztos, mert barbarok vannak...sajna messze az Alfas muhely ahova hordom igy nekem kell megoldani a gondot. Szerszam akad, van hibakodolvaso kabel is müködik is, idöm akad, penz fogyobqn, de meg van azert ha kell valami...
Köszi a segitseget es ha valakit erdekel melyik szenzoron mit mutat a sz. Gép rakok fel kepet is.
Üdv.:Krisztián
Hi mindenki!
Segitseg kellene, mert lassan fogy az ötletem és a pénzem is na meg a türelmem...
Alfa 145 Qv. Alapjárat ingadozik és ami a legszörnyübb menet közbe ha kinyomom a kuplungot nem hogy visszaesne még felmegy 1600-2000 ig is es amikor megallok lassan visszaáll 1100ra ( ingadozva ). Előzmény: direktszűrőt takarítottam és kicsit kifujtam a beömlőcsövet is meg a legmennyiség mérőt is féktisztítóval. Utána kezdődött a baj, ha jol emlekszem mikor lehuztam a csatikat aksi bent volt ( gyujtas nem volt ).
Eddig amit tettem azóta: levegőrendszer elvileg tömitett, ellenőrizve es leszigetelve, uj legtömegmérő ( utangyártott ), uj legszűrő ( mar nem direkt szűrő, vissza a gyári ), uj lambda szenzor ( utangyártott ), levegő hőmérséglet szenzor kimérve elvileg jo ( kiprobalva masik hasznaltal is ), pillangoszelep kitisztitva 2-3 szor is mar fektisztitoval, injektorok ellenallasa jo, muködnek..., motor hőfok jelado jo, benzinszivattyu elvileg nem koszos ( kiöntöttem a tartalmat meg nem csereltem le ), de a vas amugy megy mint allat szóval nem hiszem hogy dugulas akkor inkabb sok a nyomas pl. Rossz a szabajzo vagy ilyesmi. A ecu ba volt egy hiba lambda szenzor neven 001c es 000a koddal, azt kitöröltem azóta nem jött elő.
Szóval hol keresgéljek még és mit lehet erdemes megnezni, kicserelni???esetleg valakinek hasonlo hiba volt mar?
Plusz info: külföldön elek tartosan a vassal, itt nem viszem biztos, mert barbarok vannak...sajna messze az Alfas muhely ahova hordom igy nekem kell megoldani a gondot. Szerszam akad, van hibakodolvaso kabel is müködik is, idöm akad, penz fogyobqn, de meg van azert ha kell valami...
Köszi a segitseget es ha valakit erdekel melyik szenzoron mit mutat a sz. Gép rakok fel kepet is.
Üdv.:Krisztián
PistaFR2013-09-24 20:41:03 // 46125
Az jó, nagyon kíváncsi vagyok hogy mi volt.
PistaFR2013-09-24 19:03:20 // 46123
Sziasztok. Tegnap éjjel motor indításkor két fura hang kíséretében világítani kezdett a MIL. A motor beindult, és jól is működött, a következő 4 indításkor megmaradt a MIL, az ötödik után már nem maradt égve. Az a kérdésem, hogy ilyen esetben is megjegyzi a hibakódot a gép, vagy törli azt is? Az autó egy 2004-es 156-os.
Bomi2013-09-24 09:11:58 // 46122
Sziasztok,
Szereltetek már be 156-os Alfába első ködlámpát utólag?
Sok meló van vele? Ki van alakítva a vezeték hozzá? (pl. Golf IV-nél ott volt a csatlakozó csak rá kellett kötni a lámpát)
Ha valakinek van ebben tapasztalata írjon :)
Köszi!
Szereltetek már be 156-os Alfába első ködlámpát utólag?
Sok meló van vele? Ki van alakítva a vezeték hozzá? (pl. Golf IV-nél ott volt a csatlakozó csak rá kellett kötni a lámpát)
Ha valakinek van ebben tapasztalata írjon :)
Köszi!
Hermész 882013-09-24 08:52:33 // 46121
Sziasztok.
Olyan gondom volna,hogy a hütöviz tagulási tartályban az auto üzemi hőfokánán nyomás keletkezik, és amikor a kupakot letekerem a tartályról levegő bugyok ki a rendszerből...
A hütőviz tiszta..
Olyan gondom volna,hogy a hütöviz tagulási tartályban az auto üzemi hőfokánán nyomás keletkezik, és amikor a kupakot letekerem a tartályról levegő bugyok ki a rendszerből...
A hütőviz tiszta..
PistaFR2013-09-23 13:28:22 // 46120
Úgy emlékszek (nekem nem volt, itt a fórumban felmerült korábban ilyen probléma) ezzel a rossz akksira próbál figyelmeztetni az autó. Remélem megerősíti valaki :)
morni762013-09-23 10:11:48 // 46119
Sziasztok,
tegnap szembesültem egy hibával (GT 1,9JTD), érdeklődnék hogy merre menjek tovább: első amit észrevettem, hogy az elektromos ablakok nem reagáltak a gombnyomásra, azután a következő dolgok sem működtek: elektromos tükrök vezérlése, csomagtérajtó (melyet csak elektronikusan lehet nyitni), hőmérséklet visszajelzés a kijelzőn. Tovább indítás után 10-15 mp múlva a műszerfalon a kisebb visszajelző (ezen van az össz. km és a nullázható km állás szerepel) villogott. Levettem az akkusarut és a belső biztosítéktáblát átnéztem, de nem volt kiégve semmi. Miután visszaraktam az akkusarut meggyógyult, de nem tudom minek köszönhetően (megmozgatott biztosítékok vagy a teljes áramtalanítás). Csak egy mellékhatás maradt a sofőr oldali ablak automata le-fel húzása nem működik, próbálkoztam a "tanítással" alsó és felső holtponton tartottam 5-10 mp-ig, de nem tudtam megoldani a problémát.
Egyik kérdésem az, hogy valakinek volt már ilyen problémája? Ha igen mi miatt történt ez és mit kell tenni? Másik kérdésem, hogyan lehet betanítani az ablakot az automata le-fel tekerésre?
A segítségeteket előre is köszönöm.
tegnap szembesültem egy hibával (GT 1,9JTD), érdeklődnék hogy merre menjek tovább: első amit észrevettem, hogy az elektromos ablakok nem reagáltak a gombnyomásra, azután a következő dolgok sem működtek: elektromos tükrök vezérlése, csomagtérajtó (melyet csak elektronikusan lehet nyitni), hőmérséklet visszajelzés a kijelzőn. Tovább indítás után 10-15 mp múlva a műszerfalon a kisebb visszajelző (ezen van az össz. km és a nullázható km állás szerepel) villogott. Levettem az akkusarut és a belső biztosítéktáblát átnéztem, de nem volt kiégve semmi. Miután visszaraktam az akkusarut meggyógyult, de nem tudom minek köszönhetően (megmozgatott biztosítékok vagy a teljes áramtalanítás). Csak egy mellékhatás maradt a sofőr oldali ablak automata le-fel húzása nem működik, próbálkoztam a "tanítással" alsó és felső holtponton tartottam 5-10 mp-ig, de nem tudtam megoldani a problémát.
Egyik kérdésem az, hogy valakinek volt már ilyen problémája? Ha igen mi miatt történt ez és mit kell tenni? Másik kérdésem, hogyan lehet betanítani az ablakot az automata le-fel tekerésre?
A segítségeteket előre is köszönöm.
Buddha2013-09-21 08:34:02 // 46118
Attól, hogy "gyári" még lehetett cserélve. ;-) Volt kinek kibírt 200e-t, de attól még ne legyünk nyugodtak, hogy bírja az! Ezek extrém esetek és csak érdekességek, a statisztika a mérvadó.
80-nál jó azt kicserélni, akkor viszonylag nyugodtak lehetünk! ;-)
80-nál jó azt kicserélni, akkor viszonylag nyugodtak lehetünk! ;-)
Béci Ɨ|ѯ2013-09-21 07:45:53 // 46117
Nekem a 2.0 TS 156-on 85.000-nél eltörött a görgő. A szíj bírta volna még, de az eredmény ugyanaz... Szóval én inkább cserélek. :-)
Ferke2013-09-21 07:42:20 // 46116
Persze, hogy bekavarhat, végül is nem az LMM-en keresztül jön az összes levegő, ami ugye nem jó...
Ferke2013-09-21 07:40:30 // 46115
Akkor azt mondod, mostantól mindenki hagyja 145ezerig, ha szakad, viszed a balhét??:)))
Otto2013-09-20 22:57:39 // 46114
Nemrég vettem egy 156-ot 145ezer km van benne és a szerelő vezérlés cserénél mondta hogy gyári a szíj rajta, Cserélve előtte még tuti nem volt... Szóval bírja az! :)
Kazes☻2013-09-20 21:44:05 // 46113
krezsnyev2013-09-20 19:24:05 // 46112
Valaki tudna segíteni abban hogy nagy fékes 166ra fel lehet e tenni a kis fékesre való acél felnit?
krezsnyev2013-09-20 19:21:26 // 46111
nekem a 2.0tsnél volt ilyen és a következö volt: nagyon alacsony fogyasztás komputer szerint :P meg gyorsulásnál 5000en tartott fordulatról kuplung ráengedés után alapjáratrol kezdett gyorsulni, a vérszegény keverék meg nem égett el a hengerben igy az szépen durrogott a kipufogóban - rezonátor csö csere 1 év után :(
Alfa GT-Csaba2013-09-20 17:11:47 // 46110
sziasztok!Valaki megtudja nekem mondani ,ha az LMM és a turbó közti harmonika cső ki van repedve ,annak van valami érezhető hátránya??Gondolok esetleg bizonyos fordulat fölött hullámzó gyorsulásra!Valaki tapasztalt már ilyet?Mi volt a gond?
dottore2013-09-20 17:05:58 // 46109
Köszi cartárs, ez eddig még nem jutott eszembe, de mindenképp kipróbálom, mert amit leírtál, úgy vagyon: azaz alapjáraton egy 40 éves zsiguli szaga és gyorsulni gyorsul rendesen.!
karika1552013-09-20 11:49:46 // 46108
Üdv,nálam volt már hasonló jelenség,és igen akkor büdös is volt,meg rángatoott de csak alapjáraton,gyorsításnál jó volt,próbálkoztam én is sokmindennel,
de végül az egyik gyújtótrafó volt a hibás,tettem bele bontottat és azóta jó :)
érdemes lenne megnézned őket,hátha
de végül az egyik gyújtótrafó volt a hibás,tettem bele bontottat és azóta jó :)
érdemes lenne megnézned őket,hátha
dottore2013-09-20 07:45:32 // 46107
Köszi a tippet,megnézzük!
sanyi132013-09-19 21:20:14 // 46106
Köszi a tippet holnap megnézem.
Alfa GT-Csaba2013-09-19 20:57:31 // 46105
Nézd meg az lmm-nél azt a harmonika csövet ,nics e kirepedve,nem e sziv fals levegőt?!Faterénak az volt a baja .
sanyi132013-09-19 20:46:55 // 46104
Sziasztok!Tegnap este haza mentem az autóval hibátlan volt minden?Ma reggel indítottam volna és dadogott meg valameddig jó az alapjárat utána ha gázt adnék lefullad . Mi lehet a baja valami tipp?
Ferke2013-09-19 19:45:39 // 46103
Én egy kompressziót azért mérnék..
dottore2013-09-19 17:35:45 // 46102
Sziasztok! Egy 1999-es1,6 TS hibájával kapcsolatosan kérnék tanácsot (hátha valaki már tapasztalta és megoldotta). Szóval a vas már nem fiatal, kilométer is van benne jócskán (330 ezer) ám ennek ellenére nem füstöl,nem eszi az olajat és megy is rendesen, ezzel nincs is semmi baj. Ám a következő már nem kóser: amikor eléri az üzemi hőfokot, akkor elkezd ingadozni az alapjárati fordulat. Le nem áll, de rendesen inog, aztán ha rátaposok a gázra, akkor abbahagyja egy darabig. Menet közben is egyenletes sebességnél érzem, hogy bele-belerángat, de gyorsulni torpanás nélkül gyorsul, elmegy simán 7K.ig. Cseréltünk Lambda szondát,légtömegmérőt, alapjárati léptetőmotort,mégis ez van. Mondjuk a fogyasztás sem ideális, bár nem túl durva (vegyesben 9,2-9,5).Ráadásul hidegen indítva szivatóval sincs annyi Co meg HC a kipuffgázban, mint amikor már meleg a motor és csinálja ezt a "műsort" Szóval, ha valaki tapasztalt már ilyet és meg sikerült oldani, szívesen venném a tanácsot. Köszi!
karika1552013-09-19 15:42:57 // 46101
cseréltem egy másik bontott légtömegmérőt és semmi változás,nem is torpan ,nem is megy :)
tényleg érdekes,mert 3000 alatt virgoncabb a vas,bár sztem ott sem az igazi egy 1.8-tól,
de én az enyémhez viszonyítok,ami kicsit azé más
viszonmt,ha nyugdíjas tempó van,elváltod 3e-nél,szinte észre sem venni ,csak előzésnél
tényleg érdekes,mert 3000 alatt virgoncabb a vas,bár sztem ott sem az igazi egy 1.8-tól,
de én az enyémhez viszonyítok,ami kicsit azé más
viszonmt,ha nyugdíjas tempó van,elváltod 3e-nél,szinte észre sem venni ,csak előzésnél
karika1552013-09-19 15:32:43 // 46100
Így van ,addig úgy viselkedik mintha minden ok lenne,nem is torpan,de feljebb sincs torpanás csak nincs benne erő ,mélyül a szívóhang ahogy nyomod a pedált :)
oszt ennyi
oszt ennyi
Imyx2013-09-19 10:54:50 // 46099
Légtömegmérő csinálhat ilyet. Húzzátok le a csatlakozóját, menjetek egy kört, kiderül. Bár torpanást nem írtál.
Liquid2013-09-19 10:37:30 // 46098
3000 alatt rendben van, nem torpan?
karika1552013-09-19 10:06:51 // 46097
Üdv,skacok!
szomszéd haversrácnak lenne 1 problem az autójával,
gondoltam megkérdezlek titeket is hátha,mert a Fiat fórumon nem tudtak néki segíteni...
tehát az autó : Fiat Bravo 1.8 GT,1996-os benyás
3000-től 4000-ig eltelik egy örökkévalóságnyi idő,és onnan sem húz igazán,nincs benne kraft
ki is próbáltam,"megszakértettem":),cseréltem neki gyertyákat,olajjal+szűrőkkel eggyütt mert,hogy nemrég vásárolta az autót,de én ehhez tovább nem tudtam hozzászólni,mert különösebb dolgot nem találtam rajta,az autó amúgy pöcröff indul ,nem füstöl,egyenletes az alapjárat,kicsit eszegeti az olajat,
de : elvitte a helyi függettlen servicébe,ahol állítólag rádugták gépre,ami szerint minden érték jó,viszont szét akarták szedni a vezérlést !
na erre mondtam,hogy hozza el onnan az autót,majd keresünk valakit :)
bocsi,hogy ilyen hosszú voltam
várom szíves hozzászólásokat,tippeket,szervizeket,aki már látott ilyet,vagy beszélt már olyannal aki hallott valakitől ilyesmit :)
köszi
szomszéd haversrácnak lenne 1 problem az autójával,
gondoltam megkérdezlek titeket is hátha,mert a Fiat fórumon nem tudtak néki segíteni...
tehát az autó : Fiat Bravo 1.8 GT,1996-os benyás
3000-től 4000-ig eltelik egy örökkévalóságnyi idő,és onnan sem húz igazán,nincs benne kraft
ki is próbáltam,"megszakértettem":),cseréltem neki gyertyákat,olajjal+szűrőkkel eggyütt mert,hogy nemrég vásárolta az autót,de én ehhez tovább nem tudtam hozzászólni,mert különösebb dolgot nem találtam rajta,az autó amúgy pöcröff indul ,nem füstöl,egyenletes az alapjárat,kicsit eszegeti az olajat,
de : elvitte a helyi függettlen servicébe,ahol állítólag rádugták gépre,ami szerint minden érték jó,viszont szét akarták szedni a vezérlést !
na erre mondtam,hogy hozza el onnan az autót,majd keresünk valakit :)
bocsi,hogy ilyen hosszú voltam
várom szíves hozzászólásokat,tippeket,szervizeket,aki már látott ilyet,vagy beszélt már olyannal aki hallott valakitől ilyesmit :)
köszi
GTPeti2013-09-18 21:24:19 // 46096
Az szerintem az indexrelé. Azért van oda téve, hogy halld a kattogását. (No meg az index kar is "kéznél van" neki. :)
szasza(SW)2013-09-18 21:23:02 // 46095
gizmo1452013-09-18 20:15:51 // 46094
Sziasztok!
Az a nagy dilemma előtt vagyok, hogy a 145-ös 1,4TS alfámban a motor beadta a kulcsot. Motorcsere javítás? (1,4TS1,6TS)
A 4. henger vagy gyűrűtörött, vagy beszakadt a dugó teteje, vagy a szelepek törtek el.
Előzmény:
- leszaladtak a fogak a vezérműszíjról
Hengerfej javítva, új vezérlést kapott, vízpumpával együtt
- rá 30km-re az olajszívattyú beadta a kulcsot
A motor megsínylette az olajnyomás hiányát, kapott új gyári szívattyút, új főtenygelyhajtókar csapágyakat. De eszi az olajat 1000km/1l
- megállt a 4. henger kompresszió 0.
Azon gondolkodom ,hogy érdemes-e még javítani?
vagy motorcsere úgy ahogy van?
Motorcserében pedig az lenne a kérdésem ,hogy 1,6TS motor+váltó+féltengyelyek cserélhetők-e az 1,4TS-emben?
Egy donor autóban gondolkodom, csak nem tudom ,hogy pontosan miket kell cserélni vagy átszerelni.
Azért teszem itt fel a kérdést ,hogy valaki találkozott-e már ilyennel?
Válaszotokat előre is köszönöm.
Üdv:
Sanyi
Az a nagy dilemma előtt vagyok, hogy a 145-ös 1,4TS alfámban a motor beadta a kulcsot. Motorcsere javítás? (1,4TS1,6TS)
A 4. henger vagy gyűrűtörött, vagy beszakadt a dugó teteje, vagy a szelepek törtek el.
Előzmény:
- leszaladtak a fogak a vezérműszíjról
Hengerfej javítva, új vezérlést kapott, vízpumpával együtt
- rá 30km-re az olajszívattyú beadta a kulcsot
A motor megsínylette az olajnyomás hiányát, kapott új gyári szívattyút, új főtenygelyhajtókar csapágyakat. De eszi az olajat 1000km/1l
- megállt a 4. henger kompresszió 0.
Azon gondolkodom ,hogy érdemes-e még javítani?
vagy motorcsere úgy ahogy van?
Motorcserében pedig az lenne a kérdésem ,hogy 1,6TS motor+váltó+féltengyelyek cserélhetők-e az 1,4TS-emben?
Egy donor autóban gondolkodom, csak nem tudom ,hogy pontosan miket kell cserélni vagy átszerelni.
Azért teszem itt fel a kérdést ,hogy valaki találkozott-e már ilyennel?
Válaszotokat előre is köszönöm.
Üdv:
Sanyi
Szabeee2013-09-18 19:21:01 // 46093
Lehet valami baja az üzemanyag-szivattyúnak, ha a gyáritól kicsit vastagabb cső van berakva úgy 70 cm hosszban?
Benz2013-09-17 21:23:20 // 46092
Köszönömmm :):)
Piritu - 1.000.0002013-09-17 21:02:00 // 46091
Klatty a fenti "Linkek" feliratra.
Ott a fontos Alfás oldalak között "Alfa manualok" Docky_SD linkjére kattintva a megnyíló oldal alján ott a CAD rajz.
Ott a fontos Alfás oldalak között "Alfa manualok" Docky_SD linkjére kattintva a megnyíló oldal alján ott a CAD rajz.
Benz2013-09-17 20:53:45 // 46090
Üdv !
Segítségeteket szeretném kérni. Nincsen valakinek twin spark motohoz való vezérlés rögzítő szerszáma? vagy egy rajza ami alapján lehet csináltatni? Módosítót szeretnék cserélni egy szerelő haverral csak ez a szerszám hiányzik. Köszönöm.
Segítségeteket szeretném kérni. Nincsen valakinek twin spark motohoz való vezérlés rögzítő szerszáma? vagy egy rajza ami alapján lehet csináltatni? Módosítót szeretnék cserélni egy szerelő haverral csak ez a szerszám hiányzik. Köszönöm.
DieselManiaco(NagyVad)2013-09-13 14:55:48 // 46089
fiúk fiúk:D hamarkásak vagytok:D és 80 ezrenként kötelező cserélni,ki az aki 100 ezret menne egy vezérléssel?:D
Ferke2013-09-13 13:00:24 // 46088
Hűha, én elnézést kérek, benéztem a td-jtd-t:)
Liquid2013-09-13 11:58:10 // 46087
áá hogy TD, elnézést kivánok :)