Sziasztok,
valaki tudna abban segíteni (akinek gyári v6tb gtv-je van :), lefényképezné a motorteret a kábelek hogyan mennek, hová vannak felfogatva a csatlakozók. A hűtő előtti rész érdekelne, illetve a motortól balra lévő rész a vezérlés felett.
köszi.
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Andrewxy2013-04-22 20:31:46 // 44192
GTVili2013-04-22 19:39:54 // 44191
Na akkor újra......
Ma reggel már nehezen indult.....és 1500 körül erősen fullad....hidegen és melegen egyaránt.
Mi a fene lehet....? Utána már semmi baja....illetve,ha kis fordulatról gyorsítanék akkor néha csinálja....
Mintha valami dugulás lenne...
Ma reggel már nehezen indult.....és 1500 körül erősen fullad....hidegen és melegen egyaránt.
Mi a fene lehet....? Utána már semmi baja....illetve,ha kis fordulatról gyorsítanék akkor néha csinálja....
Mintha valami dugulás lenne...
[k i z z o]2013-04-22 19:05:49 // 44190
Ezek nem kúpos csapágyak.
Kareszka19842013-04-22 18:53:10 // 44189
egy gyors kerdes...mugyanta alapu festeknel szukseges az alapozo festek? dobozzan nincs errol informacio :( az uj elso kutyacsontokat szandekozom lefesteni
6UR202013-04-22 17:10:49 // 44187
Sziasztok.
Lehet vezérlésmódosító hiba az h az autó alacsony fordulaton jól megy (3-4000 fordulatig) nyomatékos utána meg, nem torpan meg leforog szépen ameddig kell de mintha csak "ordítana" nem érzem azt a bizonyos pluszt amit elvileg kéne ilyenkor illetve úgy tudom h ezek a motork fordulaton mennek jobban de nekem ez nem nagyon jön át...haverom 1.6-os fókusza simán jobban megy érzésre pedig az nehezebb meg csak 100 ló.... Légtömegmérő lamda szonda elvileg jó és nincs is semmi ezekre utaló hiba (torpanás tulfogyasztás stb) fogyasztásom hidegebb időkben 90% városban 9 liter volt.
Lehet vezérlésmódosító hiba az h az autó alacsony fordulaton jól megy (3-4000 fordulatig) nyomatékos utána meg, nem torpan meg leforog szépen ameddig kell de mintha csak "ordítana" nem érzem azt a bizonyos pluszt amit elvileg kéne ilyenkor illetve úgy tudom h ezek a motork fordulaton mennek jobban de nekem ez nem nagyon jön át...haverom 1.6-os fókusza simán jobban megy érzésre pedig az nehezebb meg csak 100 ló.... Légtömegmérő lamda szonda elvileg jó és nincs is semmi ezekre utaló hiba (torpanás tulfogyasztás stb) fogyasztásom hidegebb időkben 90% városban 9 liter volt.
Piritu - 1.000.0002013-04-22 16:47:34 // 44186
Nem olyan a szerkezete, a 44123-as hsz-ban tettem be képet róla. A belső gyűrű két félből van.
Piritu - 1.000.0002013-04-22 16:45:03 // 44185
Hozzá nem ér semmi, legalábbis a háta mögött a lemez miliméterekre van, elöl meg csak az alátét és a csavar. Az alátét alatt nincs is porvédője a csapágynak, látni a zsírozott golyókat. A furcsa az, hogy felemelve a kereket szépen forog.
Piritu - 1.000.0002013-04-22 16:38:24 // 44184
Azt is ugyanígy szereltem be három éve...
gecsa2013-04-22 16:07:27 // 44183
jaja...
nem azért melegedett az előző csapágy, mert tönkre ment, hanem azért ment tönkre, mert melegedett..
a különbség kézzel fogható..
ha ugyanolyan felépítésű az a cspágy, mint az 56 első, akkor előbb adja meg magát az anyán a menet, minthogy a belső héj összepréselődne oly mértékben, hogy a két golyósor összeérjen.illetve ugye nem tud összeérni, mert van egy kis elválasztófal közöttük, ha jól láttam az én kiszerelt darabom tanulmányozása közben.
a deformált tengely szerintem észrevehető menet közben, a kis mértékű deformáció meg nem hinném, hogy annyi hőt termel, hogy sütni lehessen a kerékagyon..
a fék elméletileg jól működik, akkor mi marad még, ami hőt tudna termelni?
nem azért melegedett az előző csapágy, mert tönkre ment, hanem azért ment tönkre, mert melegedett..
a különbség kézzel fogható..
ha ugyanolyan felépítésű az a cspágy, mint az 56 első, akkor előbb adja meg magát az anyán a menet, minthogy a belső héj összepréselődne oly mértékben, hogy a két golyósor összeérjen.illetve ugye nem tud összeérni, mert van egy kis elválasztófal közöttük, ha jól láttam az én kiszerelt darabom tanulmányozása közben.
a deformált tengely szerintem észrevehető menet közben, a kis mértékű deformáció meg nem hinném, hogy annyi hőt termel, hogy sütni lehessen a kerékagyon..
a fék elméletileg jól működik, akkor mi marad még, ami hőt tudna termelni?
Ferke2013-04-22 15:35:45 // 44182
A korábbi is melegedett??? Hát akkor ez így már elég egyértelmű, ez esetben nem hinném, hogy a csapágy a problémás. Esetleg a tengely deformált...de tuti, hogy nem a csapágy....szerintem.
Buddha2013-04-22 15:14:52 // 44181
Olyan csapágynál ahol a feszítéssel állítod be a játékot a meghúzási nyomaték kb. 5Nm! Nem százak meg tízek, néha még az 5Nm-ből is megadott fokokat vissza kell engedni! Ezt a csapágyat fix-re kell húzni és ennyi, nem szorulhat meg hiszen így van kitalálva. Meghúzáskor nem a csapágyat szorítod össze, csak a két belső héjat illeszted egymáshoz, a csapágy játéka akkor lesz jó. Szerintem valami hozzáér a csapágyhoz nálad aminek nem kellene és az csinál hőt. Az anya az alátéttel nem érinti a porvédőt a csapágyban? Egyáltalán van alátét az anya alatt? Mert emlékeim szerint nincs csak az anya ami szorítja a belső héjat.
gecsa2013-04-22 14:41:45 // 44180
56-ban elöl is dupla van, de ha jól láttam, nincs lehetőség az összenyomására..
de ha az előző csapágy is melegedett, akkor nem lehet, hogy valami más miatt van ez a melegedés?
de ha az előző csapágy is melegedett, akkor nem lehet, hogy valami más miatt van ez a melegedés?
Grando2013-04-22 14:07:20 // 44177
Hadd kérdezzem meg, hogy honnan fényképezted ki? ;)
GabCsi2013-04-22 14:02:30 // 44176
Oda nincs megjegyzés, csak a 266-294Nm-t írja.
Piritu - 1.000.0002013-04-22 13:15:32 // 44175
Ezzel semmi baj, így írja a Spider manuálja is, a hátsó fobban érdekelne, ha jól látom alatta van.
Bilux2013-04-22 13:13:04 // 44174
Piritu - 1.000.0002013-04-22 13:09:00 // 44172
Az első féltengelynél nálam sincs gond, az nem két félből összerakott csapágy (a Spidernél), hanem egy nagy darab. Ott meghúzod és kész. Itt a eghúzással összeszorítom a kér fél csapágyat.
A féket rézpasztáztam a cserekor. A másik oldal még visszavan.
A csapágysérülést meg kizárnám, mert a kivett is melegedett, azért foly ki a zsír. Csak nem foglalkoztam vele.
A féket rézpasztáztam a cserekor. A másik oldal még visszavan.
A csapágysérülést meg kizárnám, mert a kivett is melegedett, azért foly ki a zsír. Csak nem foglalkoztam vele.
gecsa2013-04-22 12:55:21 // 44171
én is most cseréltem csapágyat elöl, meg fékeket is, viszont nekem a fék fog egy kicsit, mivel ügyesen elfelejtettem átzsirozni a csúszkákat, amik végei ugye a "kihasználatlanság" miatt be is rozsdásodtak.. cserébe nem tud most akkorát tágulni, mint kellene.. lehet hallani menet közben a lyuggatott tárcsa ritmikus hangját..:)
a lényege az egésznek, hogy így nekem az agy is melegszik egy kicsit jobban, de még így is simán megfogható kézzel az a része.. ahol éri a betét, hát na..ott azért hagytam egy kis dns-t..azóta nem tapogatom..:)
nekem nincs nyomatékkulcsom, mindent érzésre húzok meg (kivétel motor/váltó), és eddig semmi ilyen problémát nem tapasztaltam..pedig nem ez volt az első féltegely, amit visszatekertem.
én inkább tippelnék arra, hogy sérült, vag yhibás az a csapágy..
a lényege az egésznek, hogy így nekem az agy is melegszik egy kicsit jobban, de még így is simán megfogható kézzel az a része.. ahol éri a betét, hát na..ott azért hagytam egy kis dns-t..azóta nem tapogatom..:)
nekem nincs nyomatékkulcsom, mindent érzésre húzok meg (kivétel motor/váltó), és eddig semmi ilyen problémát nem tapasztaltam..pedig nem ez volt az első féltegely, amit visszatekertem.
én inkább tippelnék arra, hogy sérült, vag yhibás az a csapágy..
Piritu - 1.000.0002013-04-22 12:13:50 // 44170
Nem, maga a fék hideg marad, csak az agy melegszik. A kereket megforgatva sem ér hozzá a betét, nincs súrlódó hang.
Liquid2013-04-22 12:08:21 // 44169
tudtommal valóban teljesítményt növeli ha az 1.6-ba a 2.0 vezérműtengelyt szerelnek
frusciante2013-04-22 12:04:38 // 44168
-1.8ts - 2.0ts vezérmű tengely is van! 1.6ts-ba építve teljesítmény növekedés várható! 12.000 ft, párban
??? Ennek mi a valóságtartalma??? Adok-veszekből másoltam ki... teljesítménynövekedés, vagy inkább kuka várható? Nem tud róla senki semmit???
??? Ennek mi a valóságtartalma??? Adok-veszekből másoltam ki... teljesítménynövekedés, vagy inkább kuka várható? Nem tud róla senki semmit???
gecsa2013-04-22 09:59:24 // 44167
most lehet hülyeség, de nem lehet, hogy egy kicsit fog a fék, és az átmelegíti?
Piritu - 1.000.0002013-04-22 09:23:04 // 44166
Nem tudom rajta tartani a kezem, de még nem sistereg ha nedves a kezem. Saccra 70-80 fok. A másik oldal langyos
Buddha2013-04-22 08:51:56 // 44165
Mekkora a melegedés? Rajta tudod tartani a kezed vagy annál melegebb?
Forsberg2013-04-22 08:32:46 // 44164
Ma újabb próbát tettem, most nincs hang, de nem fúj semmilyen levegőt.
A kijelző mindent jelez, de nem forog a ventilátor. Otthon megnézem a biztosítékokat, hátha azokkal van a probléma.
A kijelző mindent jelez, de nem forog a ventilátor. Otthon megnézem a biztosítékokat, hátha azokkal van a probléma.
Kicsu2013-04-22 07:01:01 // 44163
Rendben
Akkor jól gondoltam,hogy nem vadulunk 115nm-el. :D
Akkor jól gondoltam,hogy nem vadulunk 115nm-el. :D
Piritu - 1.000.0002013-04-22 06:58:10 // 44162
A mérnökök szerint akkor miért melegszik, ha így jó? Miért nem melegszik a másik, amit még az előző tulaj rakatott be valamelyik német szervizben?
Kicsu2013-04-22 06:51:20 // 44161
Én is régóta szerelgetek csak a ts új. Azért nem húztam tovább mert éreztem,hogy nem a csavar tekeredik a meneten hanem ,,nyúlik,, vmi.
.......................2013-04-22 06:14:47 // 44160
Meghúzod,
És visza kell lazítani,addík míg kézzel érezve könnyen forog,
Nekem kb 5 fokot kellett lazítani ,
A Mítón ilyen van
És visza kell lazítani,addík míg kézzel érezve könnyen forog,
Nekem kb 5 fokot kellett lazítani ,
A Mítón ilyen van
Buddha2013-04-22 01:36:09 // 44159
Szerintem (és a mérnökök szerint is) semennyit. Nem olyan sok az a 280 mint gondolná az ember. A csapágyhéjakat nem tudod összébb húzni vele, még 500-al sem szorulhat a csapágy, de elég neki a 280! BoschEsi szerint: 266-294Nm
Peugeot Boxer-en egy környékbeli szerelő cserélt első kerékcsapágyat. 100-ra húzta, mert szerinte az biztos elég neki. 80km után úgy fellazultak a csapágyak, hogy kerékélen centiket lehetett mérni! Ezen 480Nm a hivatalos és annyi is kellett neki, hogy jó legyen. :-)
Peugeot Boxer-en egy környékbeli szerelő cserélt első kerékcsapágyat. 100-ra húzta, mert szerinte az biztos elég neki. 80km után úgy fellazultak a csapágyak, hogy kerékélen centiket lehetett mérni! Ezen 480Nm a hivatalos és annyi is kellett neki, hogy jó legyen. :-)
G-Burt2013-04-22 00:01:11 // 44158
280Nm-el sztem az se csoda, ha felforrósodik és besül. Viszont a manual se azt írja, hogy addig húzd ennyivel, amíg lekattan a kulcs, megad egy bizonyos szögértéket is. Azért van szükség ekkora nyomatékra, hogy a csapágy biztosan felüljön a helyére, csak mivel forgás közben amúgy is melegszik, ha így hagynád megszorulna, ezért kell visszaengedni, majd esetleg miután visszaengedted, egy minimálisat visszahúzni, hogy ne kottyanjon.
Piritu - 1.000.0002013-04-21 22:28:32 // 44157
A visszaeresztésen van a hangsúly...
[k i z z o]2013-04-21 22:17:59 // 44156
Szerintem szerezz egy másik kulcsot, vagy egy erőmérővel pl. 2m -en hitelesítsd le a kulcsodat (szerintem túlhúztad, de a kulcs hibájából), de gondolkodj el egy új csapágyon is, ha ennyire megmelegedett. Ha berágott helyenként, később soha nem lesz jó + a megolvadt zsír sem adja ugyanazokat a kenési tulajdonságokat.
[k i z z o]2013-04-21 22:13:46 // 44155
Az lehet. De az erő amivel le kell húzni, más lehet, ha más a csésze anyaga / mérete. Azt a 280 Nm lehet összenyomná úgy, hogy át se fordul pl.
[k i z z o]2013-04-21 22:11:39 // 44154
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-gtv-and-916-spider/189131-replacing-rear-wheel-bearing.html
Jó az a 280 körüli. A 75 -ön 300 felett kell,
Jó az a 280 körüli. A 75 -ön 300 felett kell,
G-Burt2013-04-21 22:05:57 // 44153
a felépítése ugyanaz
[k i z z o]2013-04-21 22:03:31 // 44152
45 -50Nm -el kell őket lehúzni. Ha a kezedben van az se rossz, de hogy nem lesznek egyformák, meg ahogyan fáradsz úgy változik, az is biztos:)
Piritu - 1.000.0002013-04-21 21:57:28 // 44151
Viszont hasonló a felépítése. Két napja ez az egyetlen leírás, amit a neten felleltem.
[k i z z o]2013-04-21 21:54:13 // 44150
De az nem ez a csapágy. Még Piritu nyomatékkulcsával lehet gond:)
G-Burt2013-04-21 21:52:52 // 44149
akkor már volt bolygatva és nem új került bele:)
[k i z z o]2013-04-21 21:52:13 // 44148
Ha túltömted, kapargathatod:) Rakj egyet össze egyszerű módon csapig rakva zsírral, nézd meg mit csinál. Egyszerű, kezdő hiba, amikor valaki csapágyat újrazsíroz. Szedtem emiatt szét legutóbb kuplungharangot GTV -n, a kardán felőli csapágy szólt benne - nem nagyon szokott, a tulajdonos szerint hibátlan, ő rakta össze, de nem tudja, most mi baja. Szétszedéskor a zsír java a 2 csapágy között volt...Később elmondta, hogy ő rakta meg zsírral rendesen a csapágyakat, mikor kuplungozta:)
Piritu - 1.000.0002013-04-21 21:51:30 // 44147
Piritu - 1.000.0002013-04-21 21:49:27 // 44146
Gyárilag NEM volt rajta kence. (Lehet, hogy 15 éve még nem is volt.) Utána két csavarra egy anya se nagyon akart visszamenni, a másik kettőre simán.
G-Burt2013-04-21 21:37:23 // 44145
Egyedül a hengerfejet és a motor belső részeit szoktam nyomatékra húzni, nagyjából minden másnál érzed, hogy mennyire lehet meghúzni. 280Nm nekem túl soknak tűnik a kerékcsapágyhoz, főleg a hátsóhoz. Viszont a linkelt oldalon is írja, hogy vissza kell lazítani, miután 200Nm-el lehúztad.
Ferke2013-04-21 21:36:01 // 44144
(ja, nem feltétlen kék, van amikor pirosas...de általában kék:) )
Ferke2013-04-21 21:35:20 // 44143
Kitekerésnél a menetrögzítő kék kencefice miatt érezted, hogy nem kerek. A manual is az új csavart nem a csavar miatt írja elő, hanem a menetrögzítő miatt. Normálisabb fékbetétekhez adnak is ilyen csavart, de aki szerel, annak általában van menetrögzítője, tehát neki nem feltétlen kell új csavar:)