Van egy kis gondom!
155 2.0 8V azt produkálja, hogy menet közben néha hatalmasat rángat, aztán mintha mi sem történt volna megy rendesen tovább! aztán egy kis idő múlva megint eszébe jut és ránt egy nagyot! Ilyenkor a fordulatszámmérő leesik nullára, majd vissza áll! De ez mind egy szempillantás alatt! És semmi előjele az egésznek!
Viszont olyan is volt már, hogy pl. kanyarodásnál mikor kinyomom a kuplungot fogta magát és szintén minden előjel nélkül leállt! Vagy éppen menet közben lefullad, hiába nyomm neki a gázt! Utána újraindítás (max. másodszorra beindul) és megy tovább rendesen! Mi lehet a bibi? Tuti, hogy valami gyújtás bizbasz, de mi? Esetleg lehet a főtengely jeladó miatt?
Előre is köszi a segítséget! :-)
	
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Buksi2013-04-15 14:56:45 // 43987
	padand2013-04-15 14:37:51 // 43986
	Üdv,
Meg voltam eddig győződve róla, hogy a kettőstömegű sza..kszik a kocsiban. Leállításkor fémes csattanás, meg üresben gázadásra is csörömpölés. Bár a többi tünet, hogy remeg a kuplung, műszerfal ilyesmi, az nem nagyon jelentkezik. Most néztük hogy a főtengely szíjtárcsa kovályog, meg biztos hogy az (is) zörög. Egy hét múlva lesz vezérlés cserélve, meg a szíjtárcsa. Remélem tényleg csak ez volt a baja. Majd kiderül....156 1,9 JTD
	
Meg voltam eddig győződve róla, hogy a kettőstömegű sza..kszik a kocsiban. Leállításkor fémes csattanás, meg üresben gázadásra is csörömpölés. Bár a többi tünet, hogy remeg a kuplung, műszerfal ilyesmi, az nem nagyon jelentkezik. Most néztük hogy a főtengely szíjtárcsa kovályog, meg biztos hogy az (is) zörög. Egy hét múlva lesz vezérlés cserélve, meg a szíjtárcsa. Remélem tényleg csak ez volt a baja. Majd kiderül....156 1,9 JTD
Forsberg2013-04-15 11:28:14 // 43985
	Van olyan Cartárs, aki megnézné az ePER-ben, hogy 1.6 TS 147-ben, hogy merre mennek a kábelek a gázpedáltól? Köszönöm szépen előre is! 
Köszi a tippet GT!
	
Köszi a tippet GT!
Tónyó2013-04-15 09:42:14 // 43984
	Szevasztok Car-Társak....
Hogyan tudnám megoldani hogy a 156osomban a gyári riasztot ujra kellene inditanom azzal a kis kulccsal ami hozza kellene hogy legyen,de mivel nekem ez nincs,van e valami trükk erre..ebben kérném a segítségeteket...ugyanis elromlott a riasztom valahogyan és állítolag ezt kellene vele csinalnom...vagy esetleg merre talalhato a biztosíték a riasztora?..mindegyik biztosíték megvan csak a riasztoét tették máshova és nemtalálom...előre is köszi a segítséget...
	
Hogyan tudnám megoldani hogy a 156osomban a gyári riasztot ujra kellene inditanom azzal a kis kulccsal ami hozza kellene hogy legyen,de mivel nekem ez nincs,van e valami trükk erre..ebben kérném a segítségeteket...ugyanis elromlott a riasztom valahogyan és állítolag ezt kellene vele csinalnom...vagy esetleg merre talalhato a biztosíték a riasztora?..mindegyik biztosíték megvan csak a riasztoét tették máshova és nemtalálom...előre is köszi a segítséget...
Szatyi2013-04-15 08:47:37 // 43983
	::)))) ugy nem lehet::)))
	
Peti156Sw2013-04-14 21:18:36 // 43982
	Sziasztok! Volt aki cserélt már klímakompresszor csapágyat 156-ba úgy hogy a kompresszor a helyén maradt?
	
kékalfa 1562013-04-14 18:11:00 // 43981
	Szia. Nem jól emlékszel,az alapbeállitást számitógéppel végzik.Persze ha rendelkezel Examinerrel,a hozzávaló kártyával akkor Te is meg tudod csinálni.Ha nem akkor vagy szakmühelyhez kell fordulni,vagy kell keresni olyan Cartársat aki rendelkezik a szükséges eszközökkel.Üdv.
	
0Balazs2013-04-14 18:06:46 // 43980
	Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni! Hengerfej tömítést cseréltünk a kocsin. Próba indításnál viszont a motor melegedett csak, a radiátorok hidegek maradtak. A fűtés se fújt meleget, hiába melegedett be a motor. A termosztát a fűtéshez sem engedi a vizet amíg nem nyit ki? Vagy akkor nem a termosztáttal lesz baj? (tavaly július vége óta áll a kocsi, 146 1.6TS)
	
Segítséget szeretnék kérni! Hengerfej tömítést cseréltünk a kocsin. Próba indításnál viszont a motor melegedett csak, a radiátorok hidegek maradtak. A fűtés se fújt meleget, hiába melegedett be a motor. A termosztát a fűtéshez sem engedi a vizet amíg nem nyit ki? Vagy akkor nem a termosztáttal lesz baj? (tavaly július vége óta áll a kocsi, 146 1.6TS)
gstup2013-04-14 17:44:04 // 43979
	Èrtem.Köszönöm.Jòl emlèkszem hogy ez az alapbeállìtás dolog benne van a manualban?Ha nem akkor kèrlek leìrhatnád hogyan kell.
	
kékalfa 1562013-04-14 16:54:38 // 43978
	Szia.Valószinüleg a középkonzolon lévö szabályzóegységed hunyt el!Ugyanis innen megy a motorvezérlés. Mivel azonban tud meglepetéseket okozni a vezérlö,lehet hogy elöször kéne egy alapbeállitást csinálni .Ha ez után nem javul meg akkor csere,vagy javitás.
	
Buddha2013-04-14 16:08:30 // 43976
	Leszedhető, nem szükséges kivenni a motort! ;-)
	
dhnet2013-04-14 15:59:18 // 43975
	Az okké :) csak ahogy írta a váltó leszdhető? van elég hely? vagy ki kell venni a motrt?
	
Buddha2013-04-14 15:47:29 // 43974
	Úgy is lehet, de árnyalatnyival egyszerűbb a váltót leszerelni. ;-) A lényeg: a motort el kell választani a váltótól! :-(
	
dhnet2013-04-14 15:38:15 // 43973
	Sziasztok!
147es 1.9 jtd-snél a kuplung cserélhető a helyén vagy motor kiszed verzió?
	
147es 1.9 jtd-snél a kuplung cserélhető a helyén vagy motor kiszed verzió?
gstup2013-04-14 15:01:19 // 43972
	Sziasztok,
A következõ a gondom.Folyamatosan megy a fûtès még leállìtott motornál is amikor már nincs rajta gyùjtás.Csak ùgy tudtam kikapcsolni hogy lehùztam a venti kábeljèt ami az anyòsüllès elött van.Ötlet,mi lehet a gond?
Üdv,
G
	
A következõ a gondom.Folyamatosan megy a fûtès még leállìtott motornál is amikor már nincs rajta gyùjtás.Csak ùgy tudtam kikapcsolni hogy lehùztam a venti kábeljèt ami az anyòsüllès elött van.Ötlet,mi lehet a gond?
Üdv,
G
Buddha2013-04-14 13:07:02 // 43971
	Elfelejtettem hozzátenni: ha nincs gyakorlatod a fékszerelésben akkor szerintem kérj egy szakembertől segítséget!!! :-)
	
Buddha2013-04-14 13:05:21 // 43970
	Hali!
Min. 9mm a vastagság, átmérő nem változhat! ;-)
Azzal számolj, hogy a munkahengert csak úgy tudod visszanyomni ha közben jobbra forgatod! Tehét nyomni és forgatni is kell egyszerre! Speciális szerszám nélkül sem lehetetlen megcsinálni, de kell hozzá némi gyakorlat. A munkahenger porvédői épségére különösen ügyelj!
A féknyerget és a nyeregtartót kell leszerelned, mindösszesen négy csavar az egész, plusz a kerékcsavarok meg egy tárcsaillesztő. ;-) Innen az íróasztalról most ennyi jut eszembe! :-D
	
Min. 9mm a vastagság, átmérő nem változhat! ;-)
Azzal számolj, hogy a munkahengert csak úgy tudod visszanyomni ha közben jobbra forgatod! Tehét nyomni és forgatni is kell egyszerre! Speciális szerszám nélkül sem lehetetlen megcsinálni, de kell hozzá némi gyakorlat. A munkahenger porvédői épségére különösen ügyelj!
A féknyerget és a nyeregtartót kell leszerelned, mindösszesen négy csavar az egész, plusz a kerékcsavarok meg egy tárcsaillesztő. ;-) Innen az íróasztalról most ennyi jut eszembe! :-D
frusciante2013-04-13 20:09:33 // 43969
	Sziasztok!
Épp bőrözném lefele az ajtó kárpitomat, mert már elég megviselt és eddig azt hittem, hogy a kárpit leszedése lesz a legnehezebb, hát tévedtem... nekem egy sima fekete bőr alapanyagom van, viszont szívok vele, mert ugye össze vissza hajlik az elem és nehéz úgy lebőrözni, hogy ne legyen sehol törés a bőrben... szerintetek ezen a képen látott bőrözés több részből van összerakva, és egyben felragasztva, vagy többrészből lett fel is ragasztva? én nem akarom az én anyagom szétszabni, de ha másként nem megy hát mit tok' tenni...
https://www.google.hu/search?q=alfa+147+ajt%C3%B3k%C3%A1rpit+b%C5%91r%C3%B6z%C3%A9s&biw=1057&bih=597&bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&um=1&ie=UTF-8&hl=hu&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=fJVpUdPiDYLPtQbDpoCIDg#imgrc=rXz8QR6743yt-M%3A%3BsyyPoibSafJyrM%3Bhttp%253A%252F%252Frbcdn.hu%252Fb%252F201301%252F45%252F1641050_1024x768.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fracing-bazar.hu%252Falkatresz%252Fbelter%252Falfa_147_jtdm_2009_bor_ajtokarpit_5_ajtoshoz%3B1024%3B768
a legelső kép!
kösz előre is a válaszokat
	
Épp bőrözném lefele az ajtó kárpitomat, mert már elég megviselt és eddig azt hittem, hogy a kárpit leszedése lesz a legnehezebb, hát tévedtem... nekem egy sima fekete bőr alapanyagom van, viszont szívok vele, mert ugye össze vissza hajlik az elem és nehéz úgy lebőrözni, hogy ne legyen sehol törés a bőrben... szerintetek ezen a képen látott bőrözés több részből van összerakva, és egyben felragasztva, vagy többrészből lett fel is ragasztva? én nem akarom az én anyagom szétszabni, de ha másként nem megy hát mit tok' tenni...
https://www.google.hu/search?q=alfa+147+ajt%C3%B3k%C3%A1rpit+b%C5%91r%C3%B6z%C3%A9s&biw=1057&bih=597&bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&um=1&ie=UTF-8&hl=hu&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=fJVpUdPiDYLPtQbDpoCIDg#imgrc=rXz8QR6743yt-M%3A%3BsyyPoibSafJyrM%3Bhttp%253A%252F%252Frbcdn.hu%252Fb%252F201301%252F45%252F1641050_1024x768.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fracing-bazar.hu%252Falkatresz%252Fbelter%252Falfa_147_jtdm_2009_bor_ajtokarpit_5_ajtoshoz%3B1024%3B768
a legelső kép!
kösz előre is a válaszokat
Skodra2013-04-13 20:04:48 // 43968
	Sziasztok ! Valaki tudna leírást a156-os hátsó féktárcsa cseréjéről, esetleg fotókat,vagy videót? Mennyinek kell lennie a minimum átmérőnek,amikor már illik cserélni, 10-1 mm?
Köszönöm!
	
Köszönöm!
GT Ɨ|ѯ2013-04-13 13:04:07 // 43967
	
	
sty2013-04-13 12:56:24 // 43966
	Jó kérdés,mit kell nézni,gondolom a gumi harang alatt
	
Forsberg2013-04-13 12:15:28 // 43965
	Ha már a témánál vagyunk, mondjatok nekem jó klímást Budapesten. :)
Szerintem nem ártana gázt cserélni, a szezon előtt.
	
Szerintem nem ártana gázt cserélni, a szezon előtt.
Buddha2013-04-13 11:56:31 // 43964
	Neeem, de van profi klímás ismerősöm! ;-)
	
padand2013-04-13 10:37:56 // 43963
	Sziasztok!
156 SW-re szeretnék vonóhorgot rakni. Valaki esetleg csinált már ilyet, vagy tudja, hogy miként célszerű bekötni az elektronikát? Nem akarok érte feleslegesen pénzt kiadni.
Köszi
	
156 SW-re szeretnék vonóhorgot rakni. Valaki esetleg csinált már ilyet, vagy tudja, hogy miként célszerű bekötni az elektronikát? Nem akarok érte feleslegesen pénzt kiadni.
Köszi
DieselManiaco(NagyVad)2013-04-13 09:07:47 // 43962
	Buddha bácsi te foglalkozol is töltéssel?
	
Buddha2013-04-12 23:15:37 // 43961
	Belső féltengelycsuklók rendben vannak? ;-)
	
sty2013-04-12 22:02:41 // 43960
	Nem tudom tudtok-e segíteni de hátha.Ma olyat művelt a vasam,terhelésnél(gyorsításnál, emelkedőn felfele) néha beremeg rezonál a kocsi a kormányon a pedálúakon mindenhol lehet érezni,defektre gondoltam először de nem az volt,nemrég kerültek föl a nyári papucsok centirozva de azért elmentem egy gumishoz biztos ami biztos,de nem volt gond. Mitől lehet ez,a motor egyenletesen jár nem ad ki semmi hiba üzenetet???
	
atis_166jtd2013-04-12 21:36:37 // 43959
	Igen de 55 fokos gáznál R134-nek mindíg akkora a nyomása.
	
atis_166jtd2013-04-12 21:34:49 // 43958
	Tudom hogy működik csináltam én is. De ne vitatkozzunk szerintem mert nem azért írtam.
	
Buddha2013-04-12 21:33:44 // 43957
	...mert ha pl. egy váltóba 2.6 liter olaj kell akkor annyi kell, és ha nincs szintjelző akkor is annyi kell! ;-) Honnan is tudod, hogy mennyi van benne ha csak rátöltesz? Meddig töltöd? Mennyit? Nem lesz jobb ha több olaj kerül bele! :-)
Nyomással ellenőrizni a klímán a mennyiséget botorság, hiszen a hőmérséklet függvényében elképesztő mértékben tud változni a rendszerben a nyomás! Már 10Celsius fokos különbség is tetemes, a motortérben pedig akár 80-90 fok is lehet. Gondolj bele, ha egy kétliteres pet palackot 30 fokban bennfelejtesz az autóban, a reggeli 8 fokban össze lesz horpadva! ;-) A nyomás ezekért sem megbízható érték a klímarendszerben!
	
Nyomással ellenőrizni a klímán a mennyiséget botorság, hiszen a hőmérséklet függvényében elképesztő mértékben tud változni a rendszerben a nyomás! Már 10Celsius fokos különbség is tetemes, a motortérben pedig akár 80-90 fok is lehet. Gondolj bele, ha egy kétliteres pet palackot 30 fokban bennfelejtesz az autóban, a reggeli 8 fokban össze lesz horpadva! ;-) A nyomás ezekért sem megbízható érték a klímarendszerben!
Szatyi2013-04-12 21:24:10 // 43956
	Mennyi "gázra" töltesz rá??? Honnan tudod mennyi van benne?? Ha kevés a gáz és nincsen elég nyomás,nem kapcsol be a klima kompr.ha sok a gáz szintén. Tudod ez egy szakma,és hosszu lenne leirni a helyes klimatöltési folyamatot. Vákumolás,jelzöfolyadék...stb
	
Erhard 242 (Pure Energy)2013-04-12 21:17:13 // 43955
	én eddig egyszer voltam klímásnál, nem töltött rá semmire, leszívták a gázt, majd újat töltöttek fel....
	
atis_166jtd2013-04-12 21:04:32 // 43954
	Miért is nem lehet rátölteni? Ha  a kondenzátor tiszta akkor tudni9 fogja a megfelelő nyomás értéket ami minden autónál ugyan az. Viszont azt is megmondja ha akarja hogy ki kell e mosni a kondenzátort. Nekem 3,5 fokos levegőt fúj.
	
Szatyi2013-04-12 20:59:31 // 43953
	Igaz. Aki nem ért hozzá az rátölt. Életben nem lessz jó::))
	
Azzurro2013-04-12 20:59:23 // 43952
	De a Kínai is beszart. Utána vadásztam a Hellát, és az is.- :-((( Mi lehet a gond? Mindig csak a jobbos.
	
Erhard 242 (Pure Energy)2013-04-12 20:53:59 // 43951
	vegyél szar kínait lehet tovább bírja, mint a nagynevű Hella :P
	
Azzurro2013-04-12 20:44:49 // 43950
	Sziasztok!
Valakinek van fogalama arról, miért megy tönkre folyton az egyik oldali xenon gyújtó tarfom?? Már kétszer cseréltem, és megint beszart. Pedig ez egy Hella típusú volt, nem egy szar Kínai.
Szóval hozzá szólásokat várok. :-)))
	
Valakinek van fogalama arról, miért megy tönkre folyton az egyik oldali xenon gyújtó tarfom?? Már kétszer cseréltem, és megint beszart. Pedig ez egy Hella típusú volt, nem egy szar Kínai.
Szóval hozzá szólásokat várok. :-)))
Imyx2013-04-12 19:53:18 // 43949
	Igen, persze, köszi :).
	
Buddha2013-04-12 19:47:02 // 43948
	Az adatlapodon lévő autóhoz néztem, gondolom hozzá kell: 2003 156 2.0 JTS SW
Szívesen! :-)
	
Szívesen! :-)
Imyx2013-04-12 19:31:08 // 43947
	Köszönöm!!! :). A klímásnak fogalma sem volt róla, most már tudni fogja :)).
	
Buddha2013-04-12 18:07:58 // 43946
	Klímánál "rátölteni" nem szerencsés, hiszen nem tudod mire töltesz rá!? Ott pontos érték kell a rendszerbe ami nagyon érzékeny a mennyiségre! Ha picivel több van benne melegben a hasadószelep szét fog nyílni, védendő a rendszert a nagy nyomástól!
Ezért kell, sőt kötelező a teljes rendszert kiszivattyúzni, majd a pontosan meghatározott gramm értéket betölteni a kenőolajjal. Hiába tennél többet bele, nem fog jobban hűteni mert a belső nyomásszabályozókon átszökik a gáz, romlik a hatásfoka és bizonytalan lesz a rendszer. Szerintem... ;-)
	
Ezért kell, sőt kötelező a teljes rendszert kiszivattyúzni, majd a pontosan meghatározott gramm értéket betölteni a kenőolajjal. Hiába tennél többet bele, nem fog jobban hűteni mert a belső nyomásszabályozókon átszökik a gáz, romlik a hatásfoka és bizonytalan lesz a rendszer. Szerintem... ;-)
Buddha2013-04-12 17:58:31 // 43945
	R134a, 650g, olaj: SP20 130cm3.
	
GTPeti2013-04-12 15:39:38 // 43943
	Szerintük 7 és 9 fok közötti érték a jó. Nekem 8,5 és szerinte tökéletes. (Álló helyzetben.) Ne egy Audi klímájából induljunk ki, azok erősebbek.
	
Imyx2013-04-12 15:26:49 // 43941
	Ja, 6-7 fok-os kell legyen. 
Hány gramm kell a JTS- esetében? Ezt még nem sikerült kideríteni.
	
Hány gramm kell a JTS- esetében? Ezt még nem sikerült kideríteni.
Szatyi2013-04-12 14:46:52 // 43940
	Mennyi "gázra"  hütöközegre töltött rá??? 6-7fokos levegöt kell mérni a beáramló levegö esetén.
	
GTPeti2013-04-12 14:42:29 // 43939
	Ma jártam egy klímásnál, Halásztelken a Hege Kft-nél, mert érzésre nem hűtött túl jól a klímám. Gondoltam ráfér egy újratöltés. (10eFt lett volna.) 
Megnézte egy Gábor nevű srác, mért itt-ott, rátöltött egy minimális mennyiségű gázt. A végén kiderült, hogy 8,5 fokos levegőt fúj középen, vagyis nincs semmi baja. Nem fogadtak el pénzt, ő sem, pedig akartam adni neki.
Nagyon korrekt társaság. (A Nagykőrösi útiakkal nem ilyen pozitívak a tapasztalataim, de ezt már írtam.)
A FES-t is ismeri, dolgozik is vele. Abszolút ajánlott hely.
	
Megnézte egy Gábor nevű srác, mért itt-ott, rátöltött egy minimális mennyiségű gázt. A végén kiderült, hogy 8,5 fokos levegőt fúj középen, vagyis nincs semmi baja. Nem fogadtak el pénzt, ő sem, pedig akartam adni neki.
Nagyon korrekt társaság. (A Nagykőrösi útiakkal nem ilyen pozitívak a tapasztalataim, de ezt már írtam.)
A FES-t is ismeri, dolgozik is vele. Abszolút ajánlott hely.