Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
GTPeti2013-12-10 21:09:35 // 46836
Pontosan. És ha nem jár a generátor, akkor teljes mértékben a donorautó akksija szolgáltatja az áramot, ami pont erre van tervezve.
padand2013-12-10 21:03:44 // 46835
Ez a gyújtás rajtafelejtés ez nem direkt volt, pont aznap olvastam, hogy nem jó járó motornál bikázni, erre leállítottam, de nem figyeltem, hogy gyújtáson hagytam. Nyílván semmi haszna nem volt, csak a baj lett belőle:) Amúgy sw, úgyhogy ezek szerint can-busos....de legalább egy életre tanultam belőle :) De így legalább van kódkártyám, egyszer még az is hasznos lehet, illetve most mind a 2 kulcsom működik, előtte az egyik már rossz volt. Próbálom a jó oldalát nézni :)
swan2013-12-10 20:44:22 // 46834
Ez elméletileg igaz. De a tapasztalat azt mutatja, hogy nálam eddig soha nem ment tönkre. Lehet csak szerencse, :) de én mindig emelt fordulatal bikázom a másik autót. Eddig nem keveset és ilyen nem fordult elő. Gondolom van fizikai magyarázata mint pl hogy azért ott van a másika akksi is ami ezért bőven tudja az indítóáramot és lehet kisebb a belső ellenállása vagy vmi ilyesmi :)
Buddha2013-12-10 20:40:09 // 46833
Igen, fesz.szabályzót egy tízesért kicserélnek (hozzáteszem életemben kb. 1000 járó motoros bikázáson vagyok túl és egyetlen alkalommal sem lett a bikázó kocsinak semmi baja) neki pedig a kulcsozás 33ezerben van... :-)
Ráadásul a bikázó járműnek nem a generátora viseli a kb. 500A-t, hiszen abban is be van kötve egy akkumulátor ami szintén hozzájárul az indításhoz néhány nem elhanyagolható amperrel. Ha a bikázó járműben nem lenne akksi akkor állna fel az általad említett 120 vs. 500 amper. ;-)
Ráadásul a bikázó járműnek nem a generátora viseli a kb. 500A-t, hiszen abban is be van kötve egy akkumulátor ami szintén hozzájárul az indításhoz néhány nem elhanyagolható amperrel. Ha a bikázó járműben nem lenne akksi akkor állna fel az általad említett 120 vs. 500 amper. ;-)
G-Burt2013-12-10 20:38:23 // 46832
de ha pontos szeretnék lenni, akkor csak félig az
G-Burt2013-12-10 20:35:03 // 46831
egy fotelből minden sokkal egyszerűbb:)
G-Burt2013-12-10 20:22:44 // 46830
az első pár darab nem az, az sw-től volt can-bus :)
DieselManiaco(NagyVad)2013-12-10 20:01:09 // 46829
attól egy kicsit nagyobb az áramfelvétel mintha a saját motorját indítaná...:)
DieselManiaco(NagyVad)2013-12-10 20:00:18 // 46828
Tönkremehet.De eddig felénk ilyen nem történt szóval bízunk a szerencsénkben.
GTPeti2013-12-10 19:43:13 // 46827
...a gyújtást azért le kellett volna venni. Még akkor is, ha elméletileg egy pontosan egy olyan feszültségingadozás az elektronikák számára, mintha a "saját" autót indította volna be.
GTPeti2013-12-10 19:40:07 // 46826
Igen, előfordul olyan, hogy egy induktív jeladó megszakad és csak néha működik. (Rezgésre v. hőmérsékletre érzékeny ilyenkor.)
GTPeti2013-12-10 19:36:22 // 46825
Jobb, mintha járt volna. Ugyanis a generátort nem arra tervezték, hogy egy indítómotor áramát biztosítani tudja. (120A vs 500A)
Ha járó motornál bikázol, akkor tönkremehet a fesszabályozó vagy a diódahíd.
Ha járó motornál bikázol, akkor tönkremehet a fesszabályozó vagy a diódahíd.
aranytl2013-12-10 19:00:24 // 46824
Ugyan kicsit off, de sajnos nincs Lancia fórum, ezért itt kérdezem.
Az alany Lancia Ypsilon 2004-es. Pár hónapja szívat egy visszatérő hiba az ABS-szel.
A MES az írja jobb első kerék szenzor hibás jelet ad, nem állandó hiba, így persze amikor nézem a grafikonon, mindig kb egyforma a 4 kerékszenzor jele.
Írja, miket ellenőrizzek: kontakt, vezetékek, ellenállás, test, kerékcsapágy kiképzése (na ezt az egyet nem tudom megnézni.)
Létezik, hogy tényleg a szenzor rossz néha? Kiszedni sajnos esélytelen épségben, begyógyult a helyére.
Vagy szedjem szét a kerékagyat?
Az alany Lancia Ypsilon 2004-es. Pár hónapja szívat egy visszatérő hiba az ABS-szel.
A MES az írja jobb első kerék szenzor hibás jelet ad, nem állandó hiba, így persze amikor nézem a grafikonon, mindig kb egyforma a 4 kerékszenzor jele.
Írja, miket ellenőrizzek: kontakt, vezetékek, ellenállás, test, kerékcsapágy kiképzése (na ezt az egyet nem tudom megnézni.)
Létezik, hogy tényleg a szenzor rossz néha? Kiszedni sajnos esélytelen épségben, begyógyult a helyére.
Vagy szedjem szét a kerékagyat?
mreni2013-12-10 18:27:29 // 46823
az igaz, de az 56 nem can bus-os.. :)
G-Burt2013-12-10 17:52:45 // 46822
meg úgy a can-bus alapból odavan érte :D
DieselManiaco(NagyVad)2013-12-10 17:25:24 // 46821
ebben az a jó hogy az ECU szereti az agresszív áramingadozást:D
mex862013-12-10 16:41:39 // 46820
ennek én se értem a logikäjät :D
DieselManiaco(NagyVad)2013-12-10 16:22:28 // 46819
mondjuk az nem rossz hogy úgy bikáztatok hogy gyújtáson volt,de nem járt....:D
gecsa2013-12-10 14:14:45 // 46818
én is szívok vele... mire jó lett a kulcsom, a többi halt be.. :D
padand2013-12-10 13:09:06 // 46816
Több hónap szerencsétlenkedés után, végre újra működik az alfámon (156) a távírányítós központi zár !!! :)
A történet röviden: bebikáztunk egy autót az enyémről (az enyém nem járt, de gyújtáson volt...) akkor szünt meg működni.
Ezután az autóvillamossági azt mondta, kell hozzá a kódkártya, ami nekem nem volt a kocsihoz.. Lekértem, 15.000 Huf. Elmentem egy alfa szalonba, ott azt mondták, hogy kevés szám van a kártyámon, azzal nem tudják betanítani. Ahol vettem a kódkártyát, szerintük a kártya (papír) jó, de a valami a kocsimmal nem stimmel...majd ajánlotta innen valaki a pápai kulcsmásolót, lementem, ott kiderült, hogy a kulcsomat nem lehet újratanítani, a vevő az jó. Ezután vettem 2 bontott kulcsot (8.000), azt leküldtem, felprogramozták, visszaküldték (10.000), ezután már csak át kellett cserélnem a kulcsomba az elektronikát és láss csodát, működik :) azért igy tél közeledtével jól fog jönni....
A történet röviden: bebikáztunk egy autót az enyémről (az enyém nem járt, de gyújtáson volt...) akkor szünt meg működni.
Ezután az autóvillamossági azt mondta, kell hozzá a kódkártya, ami nekem nem volt a kocsihoz.. Lekértem, 15.000 Huf. Elmentem egy alfa szalonba, ott azt mondták, hogy kevés szám van a kártyámon, azzal nem tudják betanítani. Ahol vettem a kódkártyát, szerintük a kártya (papír) jó, de a valami a kocsimmal nem stimmel...majd ajánlotta innen valaki a pápai kulcsmásolót, lementem, ott kiderült, hogy a kulcsomat nem lehet újratanítani, a vevő az jó. Ezután vettem 2 bontott kulcsot (8.000), azt leküldtem, felprogramozták, visszaküldték (10.000), ezután már csak át kellett cserélnem a kulcsomba az elektronikát és láss csodát, működik :) azért igy tél közeledtével jól fog jönni....
gecsa2013-12-10 09:10:41 // 46815
én most pl a legolcsóbbat tettem bele.. igaz, még csak 1600km-t mentek... kíváncsi leszek, hogy mennyit mennek el.. 20ezerrel már elégedett leszek,..
WarbiRunner (Gyuri)2013-12-09 09:34:27 // 46814
jaja..annyit mint a gyári egyik sem fog bírni, ez valószínű. Unixosat biztos hogy ne tegyél bele, az hamar megfekszik.
Nálam az egyik szalonból rendelt gyári, a márik Lemförder, megy az összehasonlító teszt . Remélem konklúziót csak évek múlva tudok mondani, a gyáriban még csak huszonpárezer km van, a Lemförderben annyi se :-) A gyári nagyon drága, nem biztos hogy megéri, a Lemfördert viszont nekem többen ajánlották.
Nálam az egyik szalonból rendelt gyári, a márik Lemförder, megy az összehasonlító teszt . Remélem konklúziót csak évek múlva tudok mondani, a gyáriban még csak huszonpárezer km van, a Lemförderben annyi se :-) A gyári nagyon drága, nem biztos hogy megéri, a Lemfördert viszont nekem többen ajánlották.
DieselManiaco(NagyVad)2013-12-09 08:21:21 // 46813
hát igen ahhoz egy ösmerős esztergányos kell,meg "dinamit" :D
pb_2013-12-08 23:57:01 // 46812
Nem xar az, TSak kibaxott drága, töredéke áron lehet gyártatni hasonlót, vagy ugyanolyat.)
G-Burt2013-12-08 23:41:30 // 46811
Moog elég jó minőséget gyárt, de bármi közép áras megteszi szerintem. Powerflex felejtős, drága és szar.
.......................2013-12-08 23:31:00 // 46810
a ladások esküsznek a Bilstein futóművekre ,hogy azok bírják
.......................2013-12-08 23:24:51 // 46809
a legtartósabb a gyári (neked is kibirta sokáig)
én mást nem ajánlok,anno a Bravoban cseréltem utángyártottra ,kibirt vagy 30e km ert,
ja és nem a szilent megy tönkre ,hanem a gömbfej lógott
én mást nem ajánlok,anno a Bravoban cseréltem utángyártottra ,kibirt vagy 30e km ert,
ja és nem a szilent megy tönkre ,hanem a gömbfej lógott
marci912013-12-08 20:07:39 // 46808
Az autóban 110E km van és a jobb oldali lengőkar már sokszor kottyan kátyúknál, hamarosan cserés lesz. Tudnátok ajánlani nekem olyan gyártót, akik tartós szilenteket használnak és amivel az autó is többet kibír? Gondolkodtam a powerflex szilenteken, de rettenetesen drágák
DieselManiaco(NagyVad)2013-12-07 10:38:24 // 46807
jahh és hogy ha fékbefogás van,akkor utána a betéteket durva papírral meg kell csiszolni..
Les2013-12-07 10:33:23 // 46806
Nagyon köszönöm a részletes választ!
Valamelyik hétvégén nekiugrunk a szerelő haverommal és a végére járunk ennek!
Valamelyik hétvégén nekiugrunk a szerelő haverommal és a végére járunk ennek!
gecsa2013-12-07 09:38:26 // 46805
nekem volt úgy offon aluval, hogy az ólom érte el a nyerget, ami a felni belső felén volt... igaz, az nem nyikorgott, hanem ciripelt.. hővédő lemezzel is szívtam már, nekem nem egyengetni kellett, hanem kilazult az egyik csavar.. :)
DieselManiaco(NagyVad)2013-12-07 09:05:10 // 46804
ha a betét nem mozog a kengyelben akkor a kengyelt meg kell csiszolni ahol a betétek felfekszenek,aztán rezes zsírral bekenni,valamint az utángyártott betétekkel van olyan probléma hogy nem méretpontosak,illetve túl vastagon vannak festve,le kell köszörülni róla általában legalább a festéket,ott ahol a kengyelbe fekszik.
ha a nyereg nem mozog a csúszkákon akkor ki kell venni a kengyelből a csúszkákat,ha tele van retekkel kipucolni,aztán rezes zsírral összerakni,(nekem volt olyan hogy elgörbült a csúszka az cserés!!)
Aztán lehet még egy olyan verzió hogy minden mozog,de mégis befog,az pedig karmantyú cserés,akkor szét kell szedni a nyerget felújítókészletet megvenni,összerakni,ha nincs a készletben dugó akkor a régi nagyon finom papírral megcsiszolni fogod rajta látni hogy hol "korrodált"
ha a nyereg nem mozog a csúszkákon akkor ki kell venni a kengyelből a csúszkákat,ha tele van retekkel kipucolni,aztán rezes zsírral összerakni,(nekem volt olyan hogy elgörbült a csúszka az cserés!!)
Aztán lehet még egy olyan verzió hogy minden mozog,de mégis befog,az pedig karmantyú cserés,akkor szét kell szedni a nyerget felújítókészletet megvenni,összerakni,ha nincs a készletben dugó akkor a régi nagyon finom papírral megcsiszolni fogod rajta látni hogy hol "korrodált"
Les2013-12-07 08:15:55 // 46803
A betétek és a tárcsa is eléggé be volt feszülve a helyére. Egyébként ez még a csere előtt kezdődött és reménykedtem, hogy ettől majd elmúlik.Ha valóban ez a helyzet mivel lehet orvosolni? Köszi!
Azzurro2013-12-06 19:24:39 // 46802
Tudna valaki segiteni valaki hol talalom 166 2.4 jtd 135le-nel az egr szelepet? K:-)
DieselManiaco(NagyVad)2013-12-06 15:33:37 // 46801
betétek könnyen mozogtak a kengyelben mikor összeraktad? nyereg csúszkákon könnyen mozog a nyereg? ez gyanúsan az a helyzet amikor a kelleténél jobban súrlódik a betét és a tárcsa.
G-Burt2013-12-06 14:33:17 // 46800
nagyon el sem fordulna a kerék, vagy fel sem menne a helyére:)
Roll19832013-12-06 14:32:00 // 46799
Mi ez a csésze, ami eltört és mire szolgál?
.......................2013-12-06 14:27:35 // 46798
a 2. tippünk a szelephézag Volt :)
Roll19832013-12-06 14:22:58 // 46797
Ugye emlékeztek a múlt héten belinkelt videómra? Fura zörgő hangja volt hidegen a motornak.
A hiba megvan és meg fogom úszni olcsón a dolgot. Megmondom őszintén nem pont ezekkel a szavakkal adta át a szerelő a dolgot, de én ennyit jegyeztem meg a dologból:
Leszedte a szelepfedelet és ott van valami 4 csésze, ezek közül az egyik el volt törve az adta a hangot.
A rossz hír meg az volt, hogy valami vákumbizbaszhoz valami nyamvadt tömítés csak gyáriba létezik és jövőhét péntekre fog megérkezni, hát a mosolyom nem volt őszinte. :(
A hiba megvan és meg fogom úszni olcsón a dolgot. Megmondom őszintén nem pont ezekkel a szavakkal adta át a szerelő a dolgot, de én ennyit jegyeztem meg a dologból:
Leszedte a szelepfedelet és ott van valami 4 csésze, ezek közül az egyik el volt törve az adta a hangot.
A rossz hír meg az volt, hogy valami vákumbizbaszhoz valami nyamvadt tömítés csak gyáriba létezik és jövőhét péntekre fog megérkezni, hát a mosolyom nem volt őszinte. :(
Les2013-12-06 14:14:54 // 46796
Köszi. ezt is megnézem, csak az a furcsa, hogy nem egyből jelentkezik elindulás után.
G-Burt2013-12-06 13:05:52 // 46795
Nem szokott látszani rajta semmi, csak bosszantó ha hozzá ér :D
Les2013-12-06 13:03:40 // 46794
Köszi! Örülnék ha csak ennyi lenne. Amikor cseréltük a tárcsát ez a lemez úgy tűnt , jó helyen van, de arrébbfeszegetem és meglátjuk!
G-Burt2013-12-06 12:35:49 // 46793
van egy hovedo lemez a fektarcsa alatt a gombfejnel, az szokott hozzaerni a fektarcsahoz, csavarhuzoval benyulsz es arrebfeszited:)
gecsa2013-12-06 12:30:54 // 46792
beleér a felnibe a féknyereg?
Les2013-12-06 11:56:08 // 46791
Sziasztok,
2002. Alfa 147 1.6 TS autóm van - km: 130800 . A problémám a következő:
Hosszabb állás után, pl. reggel elindulás után 4-5 perc múlva egy fémes nyikorgás jelentkezik az első futómű irányából, ami folyamatos és mintha a kerék forgásával lenne egy ütemben, utána sajnos állandósul. Ez a hang megállás után elinduláskor nagyon erős, hangos - mindenki felkapja rá a fejét az utcán..:), főleg hajnalban kellemes :).
Érdekes , hogy ha a fékpedált kicsit lenyomom, megszűnik. Illetve akkor is elhallgat, ha a kormányt kicsit eltekerem jobbra vagy balra.
Fékbetéteket / tárcsákat időközben lecseréltem, mert erre gyanakodtam és egyébként is esedékes volt.
Találkozott már valaki hasonló problémával? Szerviz előtt szeretnék erről tájékozódni, hogy nagyjából tudjam mire számítsak.
Előre is köszönöm mindenkinek a segítséget.
Laci
2002. Alfa 147 1.6 TS autóm van - km: 130800 . A problémám a következő:
Hosszabb állás után, pl. reggel elindulás után 4-5 perc múlva egy fémes nyikorgás jelentkezik az első futómű irányából, ami folyamatos és mintha a kerék forgásával lenne egy ütemben, utána sajnos állandósul. Ez a hang megállás után elinduláskor nagyon erős, hangos - mindenki felkapja rá a fejét az utcán..:), főleg hajnalban kellemes :).
Érdekes , hogy ha a fékpedált kicsit lenyomom, megszűnik. Illetve akkor is elhallgat, ha a kormányt kicsit eltekerem jobbra vagy balra.
Fékbetéteket / tárcsákat időközben lecseréltem, mert erre gyanakodtam és egyébként is esedékes volt.
Találkozott már valaki hasonló problémával? Szerviz előtt szeretnék erről tájékozódni, hogy nagyjából tudjam mire számítsak.
Előre is köszönöm mindenkinek a segítséget.
Laci
Roll19832013-12-06 11:38:58 // 46790
Igen, elő szokott fordulni.
atesssz2013-12-06 11:33:33 // 46789
az kevés, hogy szerintük az kopog/lóg.
Egyértelműen meg lehet állapítani azt, hogy az adott esetben a kormánymű rudazatának van-e lógása, vagy a többi komponens részei vannak elhasználódva.
Egyértelműen meg lehet állapítani azt, hogy az adott esetben a kormánymű rudazatának van-e lógása, vagy a többi komponens részei vannak elhasználódva.
padand2013-12-06 10:52:18 // 46788
Üdv,
156 első futómű felújítás után ( összes lengőkar új, stabpálcák újak, stabrúd szilentek jók ), de azóta is maradt valami kopogás, amire azt mondták a szervizben, hogy szerintük maga a kormánymű kopog (mármint nem a körmányösszekötő gömbfejek..) Lengéscsillapítók mérés szerint jók
Ez elő szokott fordulni ? amúgy 250.000 km van a kocsiban.
Köszi
156 első futómű felújítás után ( összes lengőkar új, stabpálcák újak, stabrúd szilentek jók ), de azóta is maradt valami kopogás, amire azt mondták a szervizben, hogy szerintük maga a kormánymű kopog (mármint nem a körmányösszekötő gömbfejek..) Lengéscsillapítók mérés szerint jók
Ez elő szokott fordulni ? amúgy 250.000 km van a kocsiban.
Köszi
Rizzo2013-12-05 23:08:22 // 46787
Az enyém gyertyacsere után produkált ilyet. Megbolygattam a régi gyertyakábeleket ezzel annyi is lett nekik. Nézz bele járó motornál sötétben a motortérbe, ha ez a gond szépen látszik a fényjáték és megúszod gyertyakábelcserével.