Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

remete2005-03-08 02:50:40 // 2923
Hali! George-val egyetértek, de persze emellett még megnézném, hogy korrekten mér-e a műszer (amit mondtál az nagyon kevés - be sem melegedik így a gép gyakorlatilag, ami igen nem hasznos a kopás szempontjából). A másik problemánál: kormánygömbfejet néztél rajta mostanában? Nagyobb sebességeken a rázást simán okozhatja, kerék összetartás be nem állításnál meg a valamiirányba való húzás is adott. Ezek csak ötletek persze.
granturismo2005-03-08 00:56:26 // 2922
Dőlök én is, mert reggel jön Giovanni. 'ccakát
GEORGE2005-03-08 00:54:30 // 2921
Csövi fiúk kilépek mert reggel korán kelés van nekem (9 órakkor):-)) Jó éjt mindenkinek üdv.:GEORGE146ti
GEORGE2005-03-08 00:53:17 // 2920
Jól van granturismo ha sikerült idöt szakitanom rá és megmértem-tük akkor mondom mire jutottam.
GEORGE2005-03-08 00:48:07 // 2919
Tényleg komoly alkatrész az én trafoim talán együtt ekkorák.
granturismo2005-03-08 00:42:10 // 2918
Jó melót.
Na, nem úgy néz ki mint egy tank? 4 csövű ágyúval:-)
GEORGE2005-03-08 00:33:40 // 2917
HA közel egyformát mérünk az 5kohm- hoz akkor azok ezekszerint jók lesznek. Hát nagyon kiváncsivá tettél. Remélem holnap kicsit az idő is kegyes lessz hozzzám és akkor megmérem de csak akkor ha nem fagy belém...
granturismo2005-03-08 00:30:13 // 2916
Aha, mérhető. A Golfon a primer oldalon közel rövidzár volt, a szekunderen kb. 5Kohm azokon amik jók voltak.
GEORGE2005-03-08 00:24:58 // 2915
Van valami érték ami mérhető ezeken a trafokon amiből kiderülne melyik szarakszik?
granturismo2005-03-08 00:22:17 // 2914
Hát nem tudom mi a f@szért kell mindig majmolni a svábokat. Az 1.6 boxerekben van az a Delco DIS gyújtótrafó. Igaz, hogy abból gyújtókábel vezet minden hengerre, de az egy olyan masszív cucc, fekete aluminium öntvény házban hűtőbordával, van vagy 2 kiló. Mint egy tank, úgy néz ki. Na én olyat még nem láttam (magától) elszállni. Azokál jobbat szerintem nem tudnak kitalálni.
GEORGE2005-03-08 00:19:55 // 2913
Uno: nagy valószinüséggel termosztát hibád van nyitva marad nem zár le teljesen. Csere. A másodikat nem értem nekem 205/45R16 gumikkal is feltünöen könnyen tekerhető a kormány ha átülök a Temprámból az Alfába. Volt elöl sérülve az autó??? Üdv.:GEORGE146ti
GEORGE2005-03-08 00:15:57 // 2912
Így igaz 1.5.5. van már nekem. De a pöndölöm tele van ezekkel a rakás fos Bosch cucokkal!!!!!!!!!!!!! Tetü német dolgok csak a szívás van vele! Ha találkozom valamelyik Alfa mérnökkel akinek köze volt az Alfák elnésítéséhez az nem fog örülni annak a napnak! Fú de mérges vagyok:-(((((((
Barni1472005-03-08 00:14:30 // 2911
Olyan data bigyóra száz éve fája a fogam, de iszonyatosan :-((
Barni1472005-03-08 00:11:38 // 2910
Szép kis ótóvillamossági szerelő.
granturismo2005-03-08 00:11:10 // 2909
Nem gondolom, hogy az vezérlésmódosító lenne. Ha a vezérlésmódosító hiba van azt már a jellegzetes dieseles alapjáratról hallani. Először ezt a gyújtás dolgot kéne lerendezni és ha ez a végseb. problem a javítás után is fennáll akkor foglakozni vele. Minden 146 Ti-ben hengerenkénti gyújtótekercs van emlékeim szerint. Még a 95-ös 2.10.3 asokban is. Az utána jövő 2.10.4 ben is. Neked szerintem már az 1.5.5-ös van. Bosch cucc mind. Azt akarták hogy ne legyenek nagyfesz gyújtókábelek az autón, mert az ugyebár hibaforrás. Csak az a baj, hogy ezek a közvetlen trafók olyan kis filigránok... Most volt nálam egy VW Golf IV. 1.4 2002 évjárat. Fél éven belül a 2. trafó szállt el benne. (Nem ugyanaz most egy másik) Tök ugyanaz a cucc mint az Alfában.
GEORGE2005-03-08 00:02:06 // 2908
Nekem a 156-sok M12 2000 16v AR32301 a motorja van benne a ti-ben. Ennek külön van gyújtótrafó minden hengernél igaz, Hogy lehet kiszürni mekyik a rossz ill. hibás trafó?
GEORGE2005-03-07 23:52:50 // 2907
A 190-nél egyszer nem akarok gyorsabban menni majd újból megyek lehet a vezérlő módosító hobája?
granturismo2005-03-07 23:38:26 // 2906
Az első rész amit leírtál akár attól is lehet valóban. Nem mindig van szikra ezért a befecskendezett, de el nem égett üzemanyag durrog be. A katalizátornak nem egy életbiztosítás ha sokáig így marad.
GEORGE2005-03-07 23:29:10 // 2905
Vazee nem mertem erre gondolni se. Az a jelenség , hogy elinduláskor mikor finoman akarnék elindulni tényleg csak lágy gázadással akkor elkezd fulladni finoman még lejjeb nyomon a gázpedált tovább dadog aztán van 1 - 2 csatanás durranás is és utána megy tovább. Menet közben is érezni ha egy ideig stabil pedál állással haladok, hogy mikor gyorsitani akarok akkor inkább fullad s csak késve indul el. aztán padlógázzal van mikor 190-nél nem akar az istenért se gyorsabban menni majd gáz elvétel utol értem valakit s következő padlógázas kigyorsításnál meg simán elmegy 220-ig is aztán egyszer csak megint 190 körül van a vége... Ezek a jelenségek mind vissza vezethetök a TRA hiba kóódra???
granturismo2005-03-07 23:19:10 // 2904
TRAnszformátor Gyújtótrafó
GEORGE2005-03-07 23:09:22 // 2903
Üdvözletem! Van egy kis problémám hátha tud valaki segíteni. A számitógépes ellenörzéskor azt olvasták ki a hibatárolóból, hogy TRA hiba .... de mire végig olvastam volna addigra kitörölte a szerelő. Mi lehet ez a rövidités?? Üdv.:GEORGE146ti
raga2005-03-07 22:25:13 // 2902
MegaKösz! :)
Paco2005-03-07 22:22:10 // 2901
Honnan a P-ból tudjam így messziről? :o) Pár a lehetséges problémák közül: - Letört a rugó a betétről: Betétcsere. - Szarrá van kopva a betét: Betétcsere. - Letört a ferodol a betétről: Betétcsere. - Hullámos a tárcsa: felszabályozás, extrém esetben tárcsacsere - Szorul a dugattyú a féknyeregben: Alapos tisztítás, komolyabb esetben polír és tömítőgumi csere, extrém esetben dugattyúcsere - Szorul a féknyereg a tartócsavarokon: Alapos tisztítás, komolyabb esetben nyeregcsere. És ez csak a fék volt, gyakorlatlan fülnek mindegyik hiba sac/kb ugyanazt a hangot adja, de ezer dolog sivíthat még arrafelé fémesen, ha tényleg a keréktől jön. De pl jöhet a motortérből is.
raga2005-03-07 22:15:28 // 2900
Igen, kösz, de ha a betét, akkor mi a megoldás?
Paco2005-03-07 22:09:54 // 2899
Az még akár az is lehet, hogy a betéted surlódik a tárcsán. Emeld meg a gyanus kereket és kézzel jó erősen forgasd meg utána fülelj. A csapágy inkább morgó hang mint fémes surlódás....
raga2005-03-07 21:53:47 // 2898
Hát kintről. :) Szal. az első fútómű felöl gyanús, de nehezen fogható mert nem hangos, olyan suhanó szélzajba vegyül 1 fémes hang.
Paco2005-03-07 21:47:08 // 2897
Legalább azt írd le, honnan hallod..... :-P
raga2005-03-07 21:43:31 // 2896
Na akkor én is kérdezek: 90 felett fémes egyenletes nem túl hangos hangot kezdek hallani, kerékcspágy lenne?
Paco2005-03-07 21:35:29 // 2895
Én sem kötöttem még be ilyet :) De olyan egyszerű. A háznak földön kell lennie. Egy föld és egy jelvezeték a szonda működésének alapfeltétele. A fűtésnek minimum kettő kell, ha nincs a földre kötve, de nem lehet mert akkor a jelvezeték szintjét megemelné azt meg nem szabad. Így marad az általam felvázolt bekötés :-P
raga2005-03-07 21:34:34 // 2894
Vezmód: Állítólag a Dcs -nél a lególcsóbb az alkatrész 36 000(www.italautó.hu) , ott ki is cseréli, illeteve lehetett olvasni v.mi javítókészletről ami néhány ezer ft az elaforgnál (www.eleforg.hu), A Szamosi Lancias verzíót szokott berakni, mert az sokkal tovább bírja. Többet nem tudok elmondani, kérem kapcsolja ki. :)
granturismo2005-03-07 21:27:37 // 2893
Ez az "autovillamosságis figura" még nem kötött be ilyen utángyártott szondát?
Paco2005-03-07 21:05:30 // 2892
És a földet könnyű kiszűrni mert rövidzárat kell mérned közte és a szonda háza között :)
granturismo2005-03-07 20:58:21 // 2891
Utángyártott szonda? 2 fehér szál a fűtés. A szürke a test. A fekete a jelvezeték.
Paco2005-03-07 20:51:10 // 2890
Négyvezetékes? Akkor a két egyforma a fűtés, az egyik a föld és a maradék a jelvezeték.
Kau2005-03-07 20:23:18 // 2889
Kéne egy kis segítség. Tudja valaki a 146-os 1.6TS lambdaszondájánál melyik színű vezeték micsoda. Valószínű, hogy a két egyforma a fűtés. És a másik kettő szín? Melyik mi? Az utángyártottnak mások a színei és az autóvillamosságis figura nem meri így bekötni.
Robesz72005-03-07 18:40:45 // 2888
mindenféle autohifi cuccot tudok elég jó áőron...ha vkit érdekel, szóljon... robesz7@freemail.hu
Saughassy2005-03-07 18:31:48 // 2887
Cool de annal mar komolyan az elettartam rovasara megy a tuning. Nno meg milyen attetel lehetett a QV alatt :)
ALFA75td2005-03-07 18:08:10 // 2886
A termosztátot ellenörizd le mert ez valóban arra utal hogy ott lesz a probléma
ALFA75td2005-03-07 18:06:04 // 2885
Ha teljesen alátekered a kormányt nem szörcsög a szervó?
norbee2005-03-07 18:03:24 // 2884
uaz Takard le a fél(!!!!) hűtőt kartonlappal. Ha akkor se megy fel pár kilométer alatt 80-ig, termosztátcsere. Másodikra nincs hirtelen ötlet.
Szilárd2005-03-07 18:02:21 // 2883
Első gond szinte biztosan termosztát probléma lesz. A másodikra sajnos nincs tippem,de ha jobbra húz,akkor al kéne vinni egy futóműállításra kezdésként.
uaz146ti (kispali kisebbik fia)2005-03-07 18:00:02 // 2882
Ja és mivel szervizforum akkor már én is kérdeznék egy-két dolgot! Problemo uno.: ebben a prosztatáig hatoló hidegben a hütövizem nem nagyon akar 60 fok fölé menni hosszabb uton meg még 50 nél se megy följebb. Megnéztem a hütövizet és elég gány holnap cserélem le de szerintem nem ez okozza a gázt. problemo due.: elsö futomü idöszakosan dobol, és ekkor mintha elmenne a szervo (persze ez is csak idölegesen) elég nehéz kormányozni az autot, de nem is ez az igazi gond mert elég széles gumik vannak rajta ugyhogy már megszoktam (205/50) hanem az hogy huz jobbra mint az istennyila. annyira sikerült szükiteni a kört hogy nem a gumi mert a télinél kezdte és ugyan ezt csinálja a nyárinál is.... Elöre is köszi
uaz146ti (kispali kisebbik fia)2005-03-07 17:53:26 // 2881
Hi biztos nem hallottál még felölem mert zsír uj tag vagyok. Gondoltam benyalom magam :))) Van egy autodata nevü progim amit márkaszervizek használnak és minden finomság benne van (meghúzási nyomatékok stb...) csak nem nagyon akarom továbbadni mert feltört progi és nem akarom h másnak baja származzon belöle inkább e-mailben elküldöm a számodra érdekes adatokat ha kell. üdv.: uaz
giovanni2005-03-07 16:00:33 // 2880
Ha még a héten meglesz az nekem is jó.... Előre is kösz :))
granturismo2005-03-07 15:57:46 // 2879
Alfabu-145 Most az egyszer elnézzük, de nem legyen ilyen többet!!! :-)))))))))))))))))))))))))))))))))))) Nekem egyébként tök nem sürgős. Áprilisban lesz esedékes a dolog.
..2005-03-07 15:24:33 // 2878
Chiptuning. Na szívó motornál csak pénzkidobás.Mert a legjobbak is max 5-6% ot növelnek a teljesítményen.És azért 70K körül kiadni,hát nem tudom...Akkor már hozzádobok még 40K és kész a komplett 60-as kipuffom, amit tényleg érezni.Vagy 160-180K ért hengerfejtuning.Aki látta aug. 20.-án a DCS 145-öst azt nem kell győzködni,hogy mennyit ér.Amikor 200 méteren a 3.0 V6 24V mellett ment a QV, az azért meggyőző volt. Szóval a chiptuningot szerintem hagyjuk a dízeleknek meg a turbós benzineseknek.Ott van értelme.Elég ha megnézzük Bati szekerét.
András bácsi2005-03-07 15:23:01 // 2877
Szerintem a teljesítménynövekményt 20% felett lehet igazán észrevenni. Azt meg úgysem nyújtja egy szívómotor csippezése. Akkor inkább a vezérműtengelyek cseréje után érdemes a motorvezérlést megbolondítani. Úgy már lehet olyan, mint az 1.8-as. Persze mindenki a saját pénze és hitvallása alapján dönt.
Gordon2005-03-07 15:18:39 // 2876
A chip tuningra azt mondják, hogy inkább az alsó tartományban fog jobban harapni a kocsi! Tehát sutyuki ignist repülőrajtban ott lehet hagyni a piros lámpánál. Kérdés, van e értelme 60-70-ért megcsinálni? Mert az ígéretek, 5000-es fordulat felett már ugyanazt nyújtják!
Alfabu-1452005-03-07 14:56:33 // 2875
GT és Giovanni! Sajna tegnap kissé késve indultunk el így sajna csúszik a dolog, de, ha minden igaz akkor a héten járok arra és intézem a dolgot. Bocsi a csúszásért. Üdv. Dani
Alfabu-1452005-03-07 14:54:27 // 2874
Halesz! Mikor megvettem Alfabut nekem hetnte éget ki egy-egy izzó, majd egyszer berágtam és elmentem vettem egy marékkal és az összeset kicserélte, ennek már egy éve és azóta "tiszta karácsony". Szerintam megéri beinvesztálni abba marék izzóba (max 1000 HUF) és kicserélni egyszerre, mert nagyon bosszantó lehet a dolog! Üdv. Dani
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak